eitaa logo
جنگ رسانه ای
9.7هزار دنبال‌کننده
500 عکس
495 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
جنگ رسانه ای
📖 #برشی_از_مقاله | ارتباط دین و هنر «بخش اول» 🖇 دین و هنر در مرحله‌ای از تاریخ خود، چنان با یکدیگر
📖 | رابطه دین و هنر «بخش دو» 3⃣ دوسویه: صورت دیگر رابطه به هم وابسته را می‌توان دوسویه توصیف کرد؛ یعنی زمانی که دین و هنر که در فرهنگ جایگاهی برابر دارند در همزیستی تغذیه و الهام معنوی، با هم کار می‌کنند. 4⃣ جدایی‌خواهانه: رابطه دین و هنر به صورت جدایی‌خواهانه زمانی رخ می‌دهـد کـه دیــن و هنر مستقل از هم و بی‌توجه به هم عمل کنند. آن دسته از سنت‌های دینی که شمایل‌شکن نام می‌گیرند، یافرهنگ‌هایی که هنرشان غیر مذهبی (سکولار) معرفی می‌شود نمونۀ این جدایی هستند. 5⃣ یکپارچه: سرانجام در رابطه یکپارچه دین و هنر در هم ادغام شده، تشخیص اینکه هنر کجا آغاز می‌شود و سنت دینی کجا پایان می‌یابد دشوار می‌گردد. 🖇 چنانچه از پنج روش فوق روشن است هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند هنر دینی مد نظر ما را تأمین کند؛ زیرا دین و هنر دو موضوع و دو مقوله بنیادین مرتبط با ساحت‌های مختلف حیات انسان هستند. 📚 بررسی رابطه دین و سینما از منظر سید حسین نصر و سید مرتضی آوینی 🔗 @r_esmaeili
دیالوگ؛ بخش مهم و اصلی فیلم.mp3
907.5K
🎙 | دیالوگ؛ بخش مهم و اصلی فیلم 🖇دوره نقد و تحلیل فیلم در مؤسسه استاد فرج‌نژاد 🔗 @r_esmaeili
تأثیر ناخودآگاهِ تولیدکننده در آثارش.mp3
1.78M
🎙 | تأثیر ناخودآگاهِ تولیدکننده در آثارش 🖇 فضای فکری و اندیشه‌ای و ناخودآگاه ذهنی‌ کارگردان بدون اینکه خودش بفهمد بر فیلم‌ اثر می‌گذارد. 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱کاشت درخت زیتون یک اقدام نمادین برای ابراز سلام به ملت مقاوم فلسطین بود 🍃رهبر معظم انقلاب: برای اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و و بسیار مقاوم فلسطین، یکی از درخت‌هایی که امروز کاشته شد، درخت زیتون بود و این اقدام نمادین در واقع برای ابراز سلام به آن‌ها بود و اینکه بگوییم همواره حتی در کاشت درخت نیز به یاد مردم فلسطین هستیم. ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ 🍃درخت زیتون: نمادی از مقاومت، تاریخچه مالکیت زمین و روحیه پایدار مردم فلسطین است. این درخت حتی در برابر خشکی و شرایط خاک نامناسب نیز توانایی بقا و رشد دارد و نمادی از اراده بی‌نهایت فلسطینی‌هاست و با هویت فرهنگی و تاریخی این ملت نیز گره خورده است. 🔗 @r_esmaeili
📖 | هنر همواره آمیخته با جهان‌بینی است 🖇 جهان‌بینی، اساس شکل‌گیری رفتارها و جهت‌گیری‌های فرد می‌باشد. اساسا کسانی که هنر را عنصری جوشان، مهارنشده و حاصل خیال هنرمند می‌دانند، همواره رگه‌هایی از جهان‌بینی در اثر هنری آنان آشکار است. در واقع جهان‌بینی، زیربنا و اساس نوع نگرش به فعالیت‌های ذهنی و عملی انسان را تشکیل می‌دهد. 📚 برگرفته از مقاله «بررسی رابطه هنر و دین از منظر سید حسین نصر و سید‌مرتضی آوینی» 🔗 @r_esmaeili
تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری (مطالعه موردی فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب).pdf
834K
📖 | تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری 💯 مطالعه موردی فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب 🔹 در سده اخیر کمابیش بین ایران و غرب چالشی فرهنگی وجود داشته است و پس از انقلاب اسلامی، این مسأله در قالب نوعی غیریت‌سازی به وضوح زمینه‌ساز نوعی تنش گفتمانی بوده است؛ به نحوی که در امتداد این چالش در درون ایران نیز گفتمان سکولار در برابر «گفتمان اسلامی» قرار گرفته است. 🔸 تفکر تک خطیِ رویکرد سکولار به جهان، زمینه‌ساز شکل‌گیری گفتمان روشن فکری در امتداد جریان فیلم فارسی می‌شود. این گفتمان با توجه به مبانی جهان سکولار تلاش دارد که تعریف و عناصر جدیدی را ارائه کند. 🖇 در مقاله فوق تلاش می‌شود عناصر مرکزی و پیرامونی سینمای روشن فکری، تبیین شود. سپس با روش جدید نشانه شناسیِ گفتمانی که تلفیقی از روش تحلیل گفتمان فرکلاف و روش نشانه شناسی است، به تحلیل فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب که نماینده‌ای مناسب برای گفتمان سینمای روشن فکری است پرداخته شود. 🔚 طبق یافته‌های این تحقيق، عنصر مرکزی این گفتمان اصالت دادن به غرب است و عناصر پیرامونی آن شامل؛ اصالت فرم، سیاه‌نمایی و ناامیدی، سوبژکتویسم، عدم توجه به احساسات فطری مخاطب، نگاه کارکردی به دین، عدم توجه به مذهب و نسبی‌گرایی می‌باشد. 🔗 @r_esmaeili
رمزگان ایدئولوژیک چیست؟.mp3
1.28M
🎙 | رمزگان ایدئولوژیک چیست؟ 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
15.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | ابراهیم‌خان صحاف‌باشی کیست؟ 🔗 ابراهیم‌خان صحاف‌باشی تاسیس کننده اولین سالن عمومی سینما در ایران است... 🔖 دوره دین و سینما انجمن سواد رسانه طلاب 🔗 @r_esmaeili
📌 الگوهای تغییر نگرش 🖇 الگو‌ها در نگرش به سه شکل «یادگیری»، «شناختی» و «کارکردی» هستند. مسئله‌ بسیار مهم در الگوی یادگیری این است که الگو‌های تقویت‌کننده را تغییر دهیم. ▪️ مسئله مهم این است که الگویی‌ که می‌خواهیم تغییر دهیم و آن نگرشی را که می‌خواهیم به‌عنوان جایگزین مطرح کنیم، قطعا باید قوی‌تر از نگرش‌های وضع موجود باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توان تغییری ایجاد کرد. 👤 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
17.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شرح کامل و دقیق ماجرای بیمارستان قم 🖇چگونه دشمن با تکنیک‌های رسانه‌ای واقعیت را تحریف می‌کند. @r_esmaeili
📖 | عنصر مرکزی گفتمان روشن‌فکری، زاییده غرب‌بودن است 🖇 عنصر مرکزی گفتمان روشن فکری تقلید از غرب و چه بسا زاییده غرب بودن است، به همین جهت برخی گفته‌اند روشن فکری به جماعتی اطلاق می‌شود که بایدها و یا به عبارتی ارزش‌های عملی زندگی خویش را از نظام بینشی و ارزشی غربی کسب می‌کنند. 📚 تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن‌ فکری 🔗 @r_esmaeili
17.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماه رمضان در سریال ها و فیلم‌های سینمایی 🔗 @r_esmaeili