👈🏻ام المومنین بودن حضرت ام البنین صلوات الله علیها
عَنْ أَبِي الْجَارُودِ،قَالَ:سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)يَقُولُ ،وَ ذَكَرَ هَذِهِ الْآيَةَ: وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسٰانَ بِوٰالِدَيْهِ حُسْناً [عنکبوت 8]، فَقَالَ:«رَسُولُ اللَّهِ(صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)أَحَدُ الْوَالِدَيْنِ»فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَجْلاَنَ:مَنِ الْآخَرِ؟فَقَالَ:«عَلِيٌّ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)،وَ نِسَاؤُهُ عَلَيْنَا حَرَامٌ،وَ هِيَ لَنَا خَاصَّةً».
ابی جارود گفت: از امام صادق (صلوات الله) درباره این آیه پرسیدم: «وَوَصَّیْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیْهِ حُسْنًا» - . عنکبوت / ۸
{ و به انسان سفارش کردیم که به پدر و مادر خود نیکی کند.} امام فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) یکی از والدین است.
عبدالله بن عجلان گفت: و دیگری کیست؟
فرمود: علی (صلوات الله علیه) و زنان او بر ما حرام هستند. و این آیه در شأن ما نازل شده است و ما مصداق این آیه هستیم.
🌱الكافي- ط الاسلامية ج۵،ص۴۲۰
🌱البرهان في تفسير القرآن،ج۴،ص۴۸۵
🌱بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الائمه الاطهار عليهم السلام،ج۲۲،ص۲۰۹
روح الله رستمیان
👈🏻ام المومنین بودن حضرت ام البنین صلوات الله علیها عَنْ أَبِي الْجَارُودِ،قَالَ:سَمِعْتُ أَبَا عَب
يا أَهْلَ يَثْرِبَ لا مُقامَ لَكُمْ بِها * قُتِلَ الْحُسَيْنُ فَأَدْمُعي مِدْرارُ
اَلْجِسْمُ مِنْهُ بِكَرْبَلاءَ مُضَرَّجٌ * وَالرَّأسُ مِنْهُ عَلَى الْقَناةِ يُدارُ»
(اى مردم مدينه، ديگر مدينه جاى ماندن شما نيست، زيرا حسين [آقاى شما] كشته شد كه اشك من اين گونه سرازير است.
پيكر او در كربلا به خاك و خون غلطيده و سر مقدسش بالاى نيزه، شهر به شهر گردانده شد).
نوحه_شهادت ام البنین س.mp3
5.08M
آخرین بار که امروز
با گلاب اشک دیده
اومده بقیع زیارت
مادری پیر و خمیده
دوباره نشسته پای
چهار تا قبر که کشیده
جای فاتحه میخونه
روضه هایی که شنیده
از غم تشنه لب ها میگه
از گل سرخ زهرا میگه
دنیا گریون میشه
تا میگه یا حسین
آه بچه هام قربون خواهرت
مادرت نیست میشم مادرت
عباسم من فدای سرت
یاحسین یاحسین یاحسین —-یا حسین
این برام یه افتخاره
مادر چهارتا شهیدم
تو قبول کنی حسین جان
پیش زهرا روسفیدم
گفته بودم به ابالفضل بدون تو برنگرده
فدای توشد ولی هیچ کاربرات نکرده
من کنیز بچه ام هم نوکرت
کاش حلالش کنه دخترت
آب نیاورد برا اصغرت
یا حسین
کاش خودم هم بودم کربلا
می شدم حافظ خیمه
جون می دادم واسه معجرا
یا حسین یا حسین یا حسین ....یا حسین
👈🏻به امید خدا
موسی کودکی شیر خوار بود...
او را از ترس فرعون به دریا انداختند...
و او در نهایت ضعف و ناتوانی بود...
اما غرق نشد...
اما فرعون در همان دریا غرق شد؛
در حالی که در نهایت قدرتش بود..
پس هر کس باخدا باشد
ضعفش ضرری نمی رساند
و هر کس بی خدا باشد
قدرتش نفعی نمی رساند
شهادت حضرت ام البنین سلام الله علیها.mp3
37.03M
سخنرانی شب شهادت حضرت ام البنین سلام الله علیها ۱۵ دیماه ۱۴۰۱
احکام بحث قسم و کفاره قسم
شرح روایی آیه ۸ سوره عنکبوت وصینا الانسان بوالدیه حسنا
شرح روایی آیه ۴۶ سبأ قل انما اعظکم بواحدة
معنای مثنی و فرادا از منظ روایات ذیل آیه
👈🏻تهمت حاکمان غاصب به مولا امیرالمومنین علیه السلام
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : أَ لَمْ یَنْسُبُوا سَیِّدَ الْأَوْصِیَاءِ (صلوات الله علیهم) إِلَی أَنَّهُ کَانَ یَطْلُبُ الدُّنْیَا وَ الْمُلْکَ وَ أَنَّهُ کَانَ یُؤْثِرُ الْفِتْنَةَ عَلَی السُّکُونِ وَ أَنَّهُ یَسْفِکُ دِمَاءَ الْمُسْلِمِینَ بِغَیْرِ حِلِّهَا وَ أَنَّهُ لَوْ کَانَ فِیهِ خَیْرٌ مَا أُمِرَ خَالِدُ بْنُ الْوَلِیدِ بِضَرْبِ عُنُقِهِ.
حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : آیا به سید اوصیاء 【امیرالمومنین امام علی صلوات الله علیه 】 نسبت ندادند که ایشان طالب دنیا و در پی فرمانروایی (خلافت و سلطنت) هستند و اینکه ایشان همیشه در صدد فتنه و آشوب هستند و سکون و آرامش اجتماع را دوست ندارند؟ و اینکه ایشان خون مسلمانان را در مسیر غیر شرعی می ریزند و اینکه اگر در ایشان خیری بود، خالد بن ولید را مأمور به گردن زدن ایشان نمی کردند؟
🌱امالی شیخ صدوق مجلس ۲۲
🌱بحارالانوار ج۶۷ ص ۳
👈🏻نامهایی که مانع فقر است
عَنْ سُلَيْمَانَ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السلام يَقُولُ لَا يَدْخُلُ الْفَقْرُ بَيْتاً فِيهِ اسْمُ مُحَمَّدٍ أَوْ أَحْمَدَ أَوْ عَلِيٍّ أَوِ الْحَسَنِ أَوِ الْحُسَيْنِ أَوْ جَعْفَرٍ أَوْ طَالِبٍ أَوْ عَبْدِ اللَّهِ أَوْ فَاطِمَةَ مِنَ النِّسَاءِ.
امام كاظم عليه السلام :فقر وارد خانه اى نمى شود كه در آن خانه نام محمّد ، احمد ، على ، حسن ، حسين ، جعفر، طالب ، عبداللّه يا فاطمه ، از نام هاى زنان ، باشد .
🌱 الكافي (ط - الإسلامية) ج۶ ص ۱۹
وقتی از نان مردم شروع می کنید!!!!!
۸ ماه پیش با این خیال که میشود با مداخله در بازار آرد جلوی قاچاق را گرفت کارتخوانها را وارد کردند اما تنها کسی که سود کرد، وارد کننده کارتخوانها بود.
#مدیریت_جهانی
#گلوبالیستها
👈🏻افترا و تهمت زدن مختار به امام سجاد علیه السلام!
عن أبی عبد الله ( علیه السلام ) قال کان المختار یکذب علی علی بن الحسین (علیهما السلام ).
امام صادق علیه السلام فرمود: مختار به علی بن الحسین علیهماالسلام دروغ میبست.!
منبع روایت :
إختيار معرفة الرجال المعروف بـ رجال الكشي، ص۱۲۵
طرائف المقال، ج۲، ص۵۹۰ [وهذا حديث حسن الطريق]
سند روایت معتبر میباشد و "مرحوم سیدعلیبروجردی" و "شیخ محمدجاسمماجدی" روایت را تصحیح نمودهاند، اما طبق قاعده_الزام سند بررسی میشود:
طبقه اول سند، دو طریق دارد که یکنفر ایشان صحیح النقل میباشد!
۱- عثمان بن حامد يكنى أبا سعيد الوحشي.. ثقة.
رجال الطوسي، ص۴۷۸
۲-محمد بن یزداد الرازی: فلا_بأس_به.
إختيار معرفة الرجال المعروف بـ رجال الكشي، ج۲، ص۸۱۲
۳- محمد بن الحسین بن أبی الخطاب: ثقة.
رجال النجاشي، ص۳۳۴
۴- عبد الله بن محمد المزخرف: ثقة_ثقة.
رجال النجاشي، ص۲۲۶
۵- حبیب بن المعلل الخثعمی: ثقة_ثقة.
رجال النجاشي، ص۱۴۱
👈🏻گریه در مصیبت آرام بخش است
قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام: مَنْ خَافَ عَلَى نَفْسِهِ مِنْ وَجْدٍ بِمُصِیبَةٍ فَلْیُفِضْ مِنْ دُمُوعِهِ فَإِنَّهُ یَسْکُنُ عَنْه
امام صادق علیه السلام فرمود: هر که بر خود بترسد که به سبب حزنی که از مصیبت به او رسیده عقلش زایل شود، پس باید گریه کند که گریه غم و اندوه را ساکن می گرداند.
🌱بحارالانوار ۷۹ ص ۱۰۵
👈🏻هفت دسته از علما در طبقات هفتگانه جهنم
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله و سلامه علیه إِنَّ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يُحِبُّ أَنْ يَخْزُنَ عِلْمَهُ وَ لَا يُؤْخَذَ عَنْهُ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الْأَوَّلِ مِنَ النَّارِ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ إِذَا وُعِظَ أَنِفَ وَ إِذَا وَعَظَ عَنَّفَ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الثَّانِي مِنَ النَّارِ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَرَى أَنْ يَضَعَ الْعِلْمَ عِنْدَ ذَوِي الثَّرْوَةِ وَ الشَّرَفِ وَ لَا يَرَى لَهُ فِي الْمَسَاكِينِ وَضْعاً فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الثَّالِثِ مِنَ النَّارِ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَذْهَبُ فِي عِلْمِهِ مَذْهَبَ الْجَبَابِرَةِ وَ السَّلَاطِينِ فَإِنْ رُدَّ عَلَيْهِ شَيْءٌ مِنْ قَوْلِهِ أَوْ قُصِّرَ فِي شَيْءٍ مِنْ أَمْرِهِ غَضِبَ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الرَّابِعِ مِنَ النَّارِ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَطْلُبُ أَحَادِيثَ الْيَهُودِ وَ النَّصَارَى لِيُغْزِرَ بِهِ وَ يُكْثِرَ بِهِ حَدِيثَهُ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الْخَامِسِ مِنَ النَّارِ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَضَعُ نَفْسَهُ لِلْفُتْيَا وَ يَقُولُ سَلُونِي وَ لَعَلَّهُ لَا يُصِيبُ حَرْفاً وَاحِداً وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُتَكَلِّفِينَ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ السَّادِسِ مِنَ النَّارِ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَتَّخِذُ عِلْمَهُ مُرُوءَةً وَ عَقْلًا فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ السَّابِعِ مِنَ النَّارِ.
حضرت امام صادق صلوات الله و سلامه علیه فرمود:
👈پاره ای از علما میخواهند علم خود را اندوخته کنند و مردم از آن استفاده نکنند، اینها در طبقه اول دوزخند
👈 پاره ای از علما چون پند داده شوند به دماغشان بر میخورد و چون پند دهند سخت میگیرند، اینها در طبقه دوم دوزخند
👈پاره ای از علما اشراف منش اند و ثروتمندان و اشراف را برای یاد دادن علم، اهل میدانند ولی مساکین را اهل نمی دانند، اینها در طبقه سوم دوزخند
👈پاره ای از علما پادشاه منش و جبارند، اگر به گفته آنها اعتراضی شود یا در خدمت آنها کوتاهی شود غضب میکنند، اینها در طبقه چهارم دوزخند
👈پاره ای از علما سخنان یهود و نصاری را به دست میآورند تا علم خود را تقویت کنند و حدیث خود را بسیار نمایند، اینها در طبقه پنجم از دوزخند
👈پاره ای از علماء خود را مرجع قرار میدهند و میگویند احکام خود را از ما بپرسید، با این که شاید یک کلمه درست دریافت نکردند، خدا متکلفان کسانی که بدون علم ادای عالم بودن را در میآورند را دوست ندارد، اینها در طبقه ششم دوزخند
👈پاره ای از علما علم خود را وسیله نمایش مردانگی و خردمندی قرار داده اند، اینها در طبقه هفتم از دوزخند.
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
🌱الخصال ؛ شیخ المحدثین صدوق رحمه الله تعالی جلد دوم / سیصد پنجاه دوم