آیا میدانید ⁉️
بیماری های مشترک بین انسان و سگ ( zoonotic diseases ) نیز وجود دارند که می توانند سلامت انسان را تهدید کنند ‼️
#آن_روی_سگ_گردانی | #سگ_گردانی
✡ مغضوبین ارض [۵]
💥 یهود و یائسگی ذهن
1⃣ زمانیکه قرآن عزیز باب گفتوگو از یهود را باز میکند، از #تفکر_یهود و از #خصلت_یهود میگوید. اینجا که میفرماید: «ای مؤمنان با طایفهٔ "مغضوبٌ علیهم" دوستی نداشته باشید». بلافاصله مشخّصهٔ کلیدی این گرفتاران خشم الهی را میآورد که: «قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ»، اینان امیدی به آخرت ندارند.
2⃣ وقتی شما #یأس را معنا میکنید، میگویید: نااُمید شدن. اکنون بگویید زمانیکه آدمی به یأس و نااُمیدی میرسد، یعنی در ذهن و اندیشهٔ او چه امری پدید آمده است؟ یقیناً در جواب خواهید گفت: «طمع» و «انگیزه» که رکن اصلی همهٔ تلاشها و کوششهاست، در او منقطع شده است. و این آغاز بیماری خطرناکی است که پیامدهای عدیدهٔ آن را در کتابهایی که از اخلاق و روان آدمی گفتوگو میکنند، میتوانید مطالعه کنید.
3⃣ آنچه میخواهم بگویم این است که تمام معنای یأس، «اِنقطاعُ الطمع» نیست. «یَئِسَ، یَیْأسُ، یَأساً»، بهمعنای «نازاشدن» و «سِتَرْوَنگردیدن» نیز بهکار میرود. عرب وقتی میخواهد بگوید: آن زن نازا شد، میگوید: تَئِسَتْ المَرْأةُ.
4⃣ و میخواهم به این معنا این نکته را نیز بیفزایید که: یأس، میتواند #نازایی در حوزهٔ فکر و اندیشه هم باشد.
5⃣ از همینروست که #فکر_یهودی و «اندیشهٔ یهودیشده» نمیخواهد و یا نمیتواند از #آخرت تصوّری بدهد.
6⃣ همانگونه که زنِ پا به سن گذاشته، زنی که به سنّ پنجاه یا شصت سال رسیده، #یائسه میشود، یعنی #زایایی از او گرفته میشود، فکر یهودی نیز بهواسطهٔ شدّت دلبستگی به دنیا، قدرت #خلق_آخرت را ندارد.
7⃣ لذا، «آخرت» امری موهوم، و #نگاه_آخرتی در حرکات و سکنات یهود و نیز یهودیزدگان مفقود گردیده است.
✍ علی خلیل اسماعیل
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
📚 معرفیکتابِ«تاریخفرهنگیِقبیلهٔلعنت»
📖 جلد پنجم: «ادوارِ رفته بر مسیحیت»
1⃣ پیش از میلاد مسعود و مبعث فرخندهٔ حضرت عیسی (ع)، شرایط تاریخیِ حاکم بر امپراتوری «روم» و «یونان» و غلبهٔ فرهنگهای شرکآلود، زمینههای ظهور پیامبری آسمانی و مصلحی الهی را فراهم آورده بود.
2⃣ از اینرو، همهٔ همّت حضرت عیسی مصروفِ بازگرداندنِ مردم به فطرت پاک، احیای سنّتهای فراموششدهٔ انبیای پیشین، ممانعت از تداوم جریان انحرافی و بزهکارانهٔ #کاهنان_معبد و سرانجام، نوید فرا رسیدن ملکوت خداوند متعال شد. این همه به مذاقِ #اشرار_یهود خوش نمیآمد و بر آن شدند از اقدامات ایشان جلوگیری کنند.
3⃣ در جلد پنجمِ «تاریخ فرهنگی قبیلهٔ لعنت»، به اجمال، به مهمترین نقطهعطفهای رفته بر مسیحیّت و مسیحیان، از روز نخست تا قرون معاصر پرداخته و با تکیه بر منابع اصلی و مهم، مستندسازی شده است.
📖 در بخشی از کتاب میخوانیم:
1⃣ از آنجا که هر روز، بر تعداد پیروان حضرت عیسی (ع) در بیتالمقدّس افزوده میشد، #یهودیان در بیم افتادند و پادشاهان یهود را برای متوقّف کردن فعّالیتهای تبلیغی و تبشیری حضرت و یارانش (حواریّون) تحریک کردند.
2⃣ در زمان ظهور عیسی (ع)، مردی بهنام «پونتیوسپیلاطس» (۲۶-۳۶م.) والی و حکمران رومی سرزمین یهودا بود و هرودوس، فرمانداری کلّ استان جلیل را به عهده داشت.
3⃣ سخنان رهاییبخش عیسی (ع)، برای زمانهٔ کور و کر و «روم» مردهدل و ستمگر و کاهنان فرصتطلب زمان، گران میآمد؛ بهطوری که به سعایت او برخاستند و به آزار و ایذائش کمر بستند.
4⃣ پیلاطس، با آنکه مردی ستمگر بود، امّا راضی به از بین بردن مسیح نبود. #شورای_سنهدرین، یعنی پرقدرتترین شورای یهود در آن زمان، عیسی (ع) را به مرگ محکوم نمود. پیلاطس بر اثر فشار مخالفان که فریاد میزدند: مصلوبش کن! مصلوبش کن! بالأخره حکم اعدام او را صادر کرد.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
24.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 کتاب صوتی
📖 تاریخ فرهنگی قبیلهٔ لعنت
💥 جلد پنجم: ادوارِ رفته بر مسیحیت
💥 فصل اول: شرایط تاریخی عصر ظهور حضرت عیسی (ع)
✍ اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: فاطمه فراهانی
📚 کتابخانهٔ یهود:
🇮🇷👉 @jewishbook
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : سهشنبه
🌞 ٢٠ آذر ۱۴٠٣ هجریشمسی
☪️ ٨ جَمادیالثانی ۱۴۴۶ هجریقمری
✝️ ١٠ دِسامبر ۲۰٢۴ میلادی
🕎 ٩ کیسلِو ۵۷۸۵ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ نیروی دریایی پرتغال به فرماندهی #آلفونسو_دو_آلبوکرک بندر گوا در غرب هند را از دست سلطاننشین عادلشاهیان خارج، و بهمدت ۴۵۱ سال اشغال کرد (١۵١٠م)
2⃣ مرگ #آلفرد_نوبل شیمیدان، اسلحهساز، مخترع دینامیت و بنیانگذار جایزهٔ نوبل (١٨٩۶م)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 جایزهٔ نوبل در خدمت قوم برگزیده
👉 https://jscenter.ir/jewish-history/chosen-people/165
3⃣ تصویب #اعلامیه_جهانی_حقوق_بشر با هدف ایجاد و تضمین حقوق و آزادیهای برابر برای همهٔ مردم!!! و روز جهانی حقوق بشر!!! (١٩۴٨م)
🗓 تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
💳 «اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
💎 صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود:
👉 https://zil.ink/jscenter
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡ مغضوبین ارض [۶]
💥 ابلیس و یهود
1⃣ لفظ #ابلیس که عَلَم جنس است برای #شیطان، از مادهٔ «باء، لام، سین» و از بابِ «اَبْلَسَ، یُبْلِسُ، اِبْلاس» است.
2⃣ در روایتی از ابوبصیر آمده است که طاووس یمانی از امام باقر علیهالسلام وجه تسمیهٔ ابلیس را پرسید. امام علیهالسلام فرمودند: این وجه تسمیه بهواسطهٔ این است که او «مبلوس» یعنی «مأیوس از رحمت ایزد» است [الإحتجاج (للطبرسی)، ج٢، ص٣٢٩].
3⃣ و اگر معنای «اَبْلَسَ» را در کتاب لغت هم جستوجو کنید، خواهید دید که یکی از معانی آن «دور شدن از رحمت الهی» است. «اَبْلَسَ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ»، یعنی: از رحمت خدا مأیوس و نااُمید شد.
4⃣ این نااُمیدی از رحمت الهی، باعث شد تا ابلیس که موجودی غیرمجازی و حقیقی است، زنده و دارای شعور است، مکلّف و نامرئی است، دست به #فریبکاری بزند، صنعتِ #اغواگری را پیشهٔ خود سازد و با #تزیین_گناه مردم را به معصیت و خلافکاری فرا خواند.
5⃣ از آنجا که یأس و نااُمیدی، دروازهٔ اصلی برای خروج از دائرهٔ رحمت و مغفرت الهی است و در عین حال دروازهٔ اصلی برای ورود به دنیایی پر از تکبّر، نخوت، تمرّد، خودخواهی، خودمحوری و سرپیچی از دستورات الهی میباشد، جمعی از مفسّرین عالیمقام «قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ» را «نااُمیدی از رحمت و مغفرت پروردگار» معنا کردهاند.
6⃣ و اما نکتهٔ عجیب، هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ معنا و رفتار در #ابلیس و #یهود است:
🕋 «وَ إِذَا خَلَوْا إِلَی شَیاطِینِهِمْ» [سورهٔ بقره، آیهٔ ١۴]؛ و چون با شیطانهای خویش خلوت کنند...
👈 و شیطانها، در تعبیری که امام باقر علیهالسلام دارند، کَهَنه و بزرگان یهودند [بحارالأنوار، ج٩، ص۶۴].
✍ علی خلیل اسماعیل
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡ تابلویی از تهاجمات وحشیانهٔ «آلفونسو د آلبوکرک»
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡ آغاز خونین زرسالاری جهانی (١)
1⃣ بنیاد واقعی قدرت #پرتغال در شرق را #آلفونسو_د_آلبوکرک (١۴۵٣-١۵١۵) نهاد؛ کسی که مورّخین غربی مفتخرانه او را نخستین فردی میدانند که پس از اسکندر مقدونی یک امپراتوری اروپایی در مشرق زمین ایجاد کرد! دائرةالمعارف آمریکانا میافزاید: وی به مارس [خدای جنگ] پرتغالی و الفونسوی کبیر نیز شهرت داشت!
2⃣ البوکرک نگاهی وسیعتر از همتایانش داشت و «استراتژی» او «تأسیس یک امپراتوری پرتغالی در شرق» بود. البوکرک با ایجاد پایگاههایی که تمامی مدخلهای دریایی را در بر میگرفت – در شرق آفریقا، دهانه دریای سرخ، هرمز، مالابار و مالاکا – کنترل استراتژیک اقیانوس هند را نصیب پرتغال کرد. از این پایگاهها کشتیهای اقیانوسپیمای پرتغالی کشتیهای کندروتر عرب را به هراس میانداختند. آمریکانا هدف عملیات البوکرک را ایجاد پایگاههای مستحکم ساحلی میداند با هدف «کنترل تجارت مسلمانان در شرق».
3⃣ سدیدالسلطنه کبّابی مینویسد:
✍ «پرتغالیان با اعزام آلفونسو دالبوکرک تا ١١٧ سال [اواسط صفویه] حکومت بیدادگر و استعماری خود را در نهایت قدرت و خشونت ادامه دادند. راههای دریایی را زیرنظر گرفتند. حکومتها و عاملان سیاسی و تجاری را به میل خود تغییر میدادند. باج و گمرکهای فوقالعاده از کالاها و بازرگانان میگرفتند. #مساجد را میسوزانیدند و خود را یگانه مالک و فرمانفرما و صاحباختیار این مناطق وسیع میشناختند و به پادشاه پرتغال #بندگی این مردمان را تهنیت و تبریک میگفتند»!!
✍ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter