نبرد تمدنی با غرب.pdf
998.4K
♦️منظور از سلف صالح در دیدگاه برادران اهل سنت چیست؟
♦️واژه ی تمدن رضوی برگرفته از کجاست و چرا به جای آن نمی گوییم تمدن موسوی یا جعفری؟
♦️نقش انسان دویست و پنجاه ساله در تمدن اسلامی چیست؟
♦️آیا می توان بدون پذیرفتن بودن تمدن غرب آن را نقد کرد؟
♦️آنچه موجب بسط تمدن اسلامی شده است جامعه بوده یا حاکمان جامعه؟!
♦️تمدن اسلامی تمدن مسلمانهاست یا تمدن اسلام؟
♦️در مسیر تمدن نوین اسلامی در تکاپوی احیا هستیم یا در پی تمدن سازی؟
♦️رابطه تمدن نوین اسلامی و مدرنیته چیست؟
🔴پاسخ این سوالات و بیشتر در گفتگوی #گفتمان_پیشرفت با دکتر موسی نجفی
🆔@goftemanpishraft
📌انسان ( کنشگر ) با اولین تحقق به علم ناشی از کسب علم و انجام عمل، #خصوصیات_ثانوی_اکتسابی متمایز از خصوصیات فطری را در خود بوجود میاورد.
📌در نتیجه انسانِ در عرصه زندگی واقعی همین #انسان_برساخته_علم_و_عمل است. به این حالت برساختگی انسان، فطرت ثانوی و به این هویت برساخته ی دانش و کنش، #شاکله گفته میشود که منشاء دانش و کنش است.
📌بنابراین فطرت اولیه انسانی با اولین دانش و کنش وی به فطرت ثانوی یا همان شاکله تبدیل میشود و این فطرت ثانوی و شاکله، خود منشاء دانشها و کنشهای بعدی است.
📌بر این اساس، این تعامل برهم افزا به صورت لوپ و چرخه ی بازگشت کننده و تقویت کننده بین شاکله و اثر شاکله تا بینهایت ادامه دارد....
🆔 @rafeieatani
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارش صدا و سیما از مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی فقه و قانون
🆔 @rafeieatani
گزارش تفصیلی چهارمین کنفرانس بین المللی فقه و قانون
لینک گزارش:
B2n.ir/d17527
📌کاروان هستی از نقطه صفر هستی مادی ( به تعبیر فلاسفه هیولا ) یعنی از نقطه استعداد محض به سمت فعلیت محض شروع به تغییر و تحول می¬کند و همه موجودات در این عالم بین استعداد محض و فعلیت محض در حال تحولند.
📌این تحول مستمر از استعداد محض به سمت فعلیت محض که پایان این حرکت و تحول است ادامه دارد. هر چقدر این تحول بیشتر باشد سعه وجودی بیشتر و استعدادهای بیشتری نیز به وجود می آید.
📌تمام این مطالب را نیز میتوان بر انسان تطبیق داد. خداوند در سوره انسان ( دهر ) می فرماید: "هَل اَتی عَلَی الاِنسان حینٌ مِنَ الدَهرِ لَم یَکُن شَیئاً مَذکوراً" انسان هیچ یا چیزی قریب به هیچ بود و شئی قابل ذکری نبود و ما او را از آن نقطه با سنت #ابتلاء آغاز کردیم. کلمه «ابتلاء» نه به معنی امتحان که معادل #تمرین است.
📌خداوند با سنت تمرین مستمراً و دائماً او را از استعداد به فعلیت می رساند. می فرماید: "ثُمَّ جَعَلناهُ سَمیعاً بصیراً". می توان این کلمات ( سمیع و بصیر ) را به معنای همین سمیع و بصیر ظاهری تصور کرد و میتوان سمیع و بصیری را به معنای #توسعه_وجودی فهم کرد که انسان از همه جای این عالَم می شنود و می بیند....
♦️گزیده ای از درس گفتارهای دکتر رفیعی آتانی در قم
🆔 @rafeieatani
دوازدهمین شماره ماهنامه گفتمان پیشرفت در آستانه انتشار
🆔@goftemanpishraft
✅گروه اقتصاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با همکاری اندیشکده دین و قانون برگزار میکند؛
🔸🔸 سلسله هم اندیشی های اقتصادی
🔸هم اندیشی اول: نظریه اقتصاد اسلامی و دلالتهای سیاستی آن
🎙 ارائه دهنده:
👤دکتر عطاء اله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس
🕰 📚 دبیر علمی: دکتر سعید کریمی
🗓زمان: چهارشنبه ۲۵ بهمن 1402؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح
🏢مکان: قم، بلوار سمیه، خیابان شهید رجایی، بین کوچه ۴ و۶، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، سالن جلسات
🔻 همراه با اعطای گواهی معتبر از سوی مجلس شورای اسلامی
کانال اندیشکده دین و قانون
👇
https://eitaa.com/law_religion
نشست تخصصی تحت عنوان "نظریه اقتصاد اسلامی و دلالتهای سیاستی آن" با سخنرانی دکتر عطاء الله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.