eitaa logo
قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
5.5هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
8.2هزار ویدیو
136 فایل
۴ رکن جهاد تبیین از لسان مقام معظم رهبری: -فریضه -قطعی -فوری -عینی است تشکیل سه شنبه۱۲ مهر۱۴۰۱ قرارگاه_رفع_شبهات_وشناخت_فتنه_ها @rafeshobahatemajazi زیر نظر استاد امیرعلی حیدرِ امیری آیدی ادمین ارشد کانال و پذیرش تبلیغات👇 @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایت‌ها 🖋 مهدی جمشیدی ۱. فتنۀ اخیر، یکی از مصداق‌های برجستۀ «جنگ روایت‌ها» است و در درون خود، درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در این باره دارد. در بازی روایتی، «مسائل غیرمرتبط» و «اجزای ناهمگون» به هم ربط داده می‌شوند و «شبکۀ پیچیده»‌ای از معادلات و مناسبات در میان متغیّرها طرّاحی می‌شود؛ به‌طوری‌که مخاطب از دستیابی به «شناخت اطمینان‌بخش»، بازمی‌ماند و نمی‌تواند خود و ذهن خود را این «فضای غالب» بیرون بکشد و مستقل و فارغ از جوّ ایجادشده، اندیشه‌ورزی کند. در این حال، وظیفۀ ما عبارت است از «واسازی روایت»، نه تسلیم‎‌شدن در برابر روایت. به‌بیان‌دیگر، اگر روایت نمی‌سازیم، نباید «روایت‌زده» شویم و در چهارچوب‌ها و قفس‌هایی تنفس کنیم که جریان معارض تولید کرده است. وظیفۀ ما، شکستن همین روایت‌ها و در واقع، کج‌روایت‌هاست. باید «ساختارشکنی ذهنی» کنیم و «گزینه‌های شناختیِ جدید»ی در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم. ذهنیّت جمعی، همواره گرسنه است و محتاج تحلیل و تفسیر و روایت. باید برای او در مقابل هر واقعیّت، روایتی را ساخت و آن را توزیع کرد تا شاید در برابر روایت‌های معارض، تاب بیاورد و مردم را متقاعد سازد. ۲. به محض تحقّق واقعیّت، روایت‌هایی بر آن بار می‌شوند و به این ترتیب، جنگ روایت‌ها آغاز می‌گردد و بر اساس مضمون روایت‌ها، جبهه‌بندی صورت می‌گیرد. در این ماجرا، ما «روایت نخست» را از آنِ خود نکردیم و در انتظار نشستیم تا پس از شکل‌گیری روایت اوّل، «مواجهۀ واکنشی» با آن داشته باشیم. در این مواقع، کار زیادی از رویارویی واکنشی ساخته نیست و خواه‌ناخواه، فرصت‌ها و مزیّت‌هایی که در «مرحلۀ پیشاروایت» در اختیار ماست، از دست می‌روند یا ضعیف و رقیق می‌شوند. بنابراین مسأله عبارت از سرعت عمل در ساخته‌وپرداخته‌کردن «روایت اوّل». چنین روایتی، محتمل است که «غالب» نیز شود. روشن است که ذهن‌های خالی و آغشته‌نشده به کج‌روایت‌ها را بهتر و آسان‌تر می‌شود جذب کرد و همراه و همدل نگاه داشت، تا ذهن‌هایی که روایتی در بسترشان نشسته است و با آن انس گرفته‌اند. ۳. بازی روایتیِ جبهۀ دشمن، محدود به این مورد نخواهد بود، بلکه ما با «مجموعه»‌ای از کنش‌های روایتی و ضدّروایتی روبرو خواهیم بود که یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و می‌خواهند اعصاب عمومی را بفرسایند و امید اجتماعی را بزدانید. این یک «خطّ ممّتد» است که متوقف نخواهد شد؛ چراکه دشمن زین‌پس، هیچ اقدامی را بدون «پیوست روایتی» به انجام نخواهد رساند و به‌خوبی دریافته که می‌تواند با ذهن جمعی، بازی کند. در این صورت، ما باید همواره نگران از دست رفتن «شناخت‌های پیشین» باشیم؛ «ساختارشکنی ذهنی»، به هیچ باوری رحم نمی‌کند و هدفی جز «بی‌ثبات‌سازیِ شناختی» ندارد. ذهن جمعی، دستخوش طوفان‌ها و تلاطم‌های متعدّد خواهد شد و بازی دشمن، به زمین برداشت‌ها و تفسیرها و درک‌ها تغییر یافته است. ازاین‌رو، نباید سرگرم «واقعیّت» و اصلاح آن شد و تصوّر کرد که ساماندهی به واقعیّت، شرط لازم و کافی است. واقعیّت، هرچه که باشد، چه بسامان و چه نابسمان، این «روایت» است که تعیین‌کننده است و نتیجۀ نبرد را مشخص می‌‌کند. «قدرت روایت» بر «قدرت واقعیّت»، پیشی گرفته و روایت به علّت تامّۀ تحوّلات اجتماعی تبدیل شده است. با این حال، ما همچنان این وضع تاریخیِ جدید را جدّی نگرفته و برای آن چاره‌سازی نکرده‌ایم. ۴. زمانی بود که با مواجهۀ امنیتی یا حضور مردمی، قصّه‌های تلخ، پایان می‌پذیرفت و فصل تازه آغاز می‌شد، اما اینک، قواعد بازی تغییر کرده است. باید به سراغ «ذهنیّت‌ها» رفت و «شناخت‌ها» و «معرفت‌ها» را دگرگون ساخت. ما هیچ گزینۀ دیگری در اختیار نداریم که بتواند در «بلندمدّت» و به‌طور «ریشه‌ای»، کارساز و راهگشا باشد؛ نه‌فقط ما بلکه این تقدیر کنونیِ همۀ جوامع است. جهان کنونی، چنین خصوصیّتی دارد و دشمن نیز بر اساس درکی که از این موقعیّت تاریخی یافته است، کنش‌های خویش را صورت‌بندی می‌کند. در این ماجرا نیز تلاش دشمن، معطوف به تثبیت روایتِ نخست خویش است؛ می‌خواهد ثبات کند که داوری ‌ابتدایی‌اش درست بود و هیچ‌یک از «توضیح‌های نظام جمهوری اسلامی»، معتبر و واقعی نیستند. گفته شد که این وضع انفعالی، برخاسته از تعلل ما در ساختن «روایت اوّل» است. حال که چنین شده، باید تمام توان خویش را صرف «گردآوری شواهد عینی» کنیم و «مراجع اجتماعی» را نیز به صحنۀ تأیید و همراهی فرابخوانیم تا این کج‌روایت، شکسته شود. در این جنگ ترکیبی، ما نیز باید «ترکیبی» و «چندلایه» عمل کنیم و متناظر با حملۀ شناختی و تهاجم روایتی، یک «جبهۀ روایت‌گر» بیافرینیم که «در لحظه» و «متقن» بگویند و بنویسند و به این واسطه، زمام و عنان «ذهن جمعی» را در اختیار خویش بگیرند. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
634.2K
استاد امیری جهاد تبیین نگاهی به جنگ روسیه و اوکراین و فاصله انداختن اروپا از روسیه توسط آمریکا و روی آوردن آنها به آمریکا 🇮🇷قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
1.07M
استاد امیری جهاد تبیین نگاهی به قضیه حجاب و خانم امینی و وسیله قرار دادن مرگ آن برای آشوب‌های اخیر 🇮🇷قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
342.4K
استاد امیری جهاد تبیین عدم تمکین واتساپ و.... خارجی به قوانین جمهوری اسلامی ایران و روی آوردن به پلتفرم‌های داخلی و شروع فعالیت ی دانش پژوهان در ایتا 🇮🇷قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
292.9K
استاد امیری جهاد تبیین وضعیت امنیت کشور و علت مماشات در چند روز اولیه با غتشاشات داشتن بصیرت مردم و شناختن سره از ناسره در حوادث اخیر 🇮🇷قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
761.5K
استاد امیری جهاد تبیین کشتار۱۷ هزار از مردم بیگناه در سال ۱۳۶۰ توسط منافقین و حمله سپاه به مقر گروهک‌های منافقین در اربیل عراق 🇮🇷قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
292.9K
استاد امیری جهاد تبیین شناسایی و دستگیری سرشاخه ها و وجود اتباع خارجی در اغتشاشات از کشورهای اروپایی و علت تاخیر در مجازات آشوبگران 🇮🇷قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
414.8K
استاد امیری جهاد تبیین وضعیت امنیت کشور و علت مماشات در چند روز اولیه با غتشاشات داشتن بصیرت مردم و شناختن سره از ناسره در حوادث اخیر 🇮🇷قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
واکنش عموی «نیکا شاکرمی» به رفتارهای افراطی و دعوت به تجمع 🔹شکایت کرده‌ایم اما خرابکاری را قبول نداریم 🔹«کیانوش شاکرمی» عموی نیکا:نیکا حدود 17 سال سن داشت و با مادرش در تهران زندگی می‌کرد؛ شاید برخی اوقات به خاطر مهمانی به خانه خاله‌ش رفته باشد ولی نمیدانم که جدا از مادرش بوده یا نه. 🔹هنوز برگه پزشکی قانونی را ندیدیم و نمی‌توانم دروغ بگویم اما شنیدیم که تشخیص اولیه این است که از بلندی پرت شده است. 🔹مادر نیکا به لحاظ قانونی قَیّم او است و شکایت کیفری هم برای پیگیری تعیین علت فوت و شناسایی عامل آن انجام شده است. 🔹ما مخالف اقدامات خاله نیکا برای دعوت به تجمع به بهانه فوت نیکا هستیم؛ این کارها اشتباه است. حرکاتی که وضع را خراب کند، با آن مخالفیم. 🔹خانم نیکا شاکرمی اصالتاً اهل استان لرستان هفته قبل در تهران مفقود و بعد از چند روز پیکر بی‌جانش در یکی از خیابان‌های تهران در حالی که رها شده بود پیدا شد. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوربین مخفی اغتشاشات ۱۴۰۱ 🔹 ️آتش زدن پرچم ایران توسط فرستاده‌ ی مسیح علی نژاد در پارک ملت تهران که با استقبال گرم مردم مواجه شد! 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
🔴 هشدار به صداوسیما و برخی کانالهای انقلابی ⏪ از تا ⏪به این مثال دقت کنید: فردی می‌خواهد به پسر نوجوان خود قرآن و بالاترین معارف اسلامی را آموزش دهد به او می‌گویند یک مربی خانم هست که حرفه‌ای و باسواد است و عالی آموزش می‌دهد ولی این خانم، ، زننده‌ و محرّکی دارد و او پسر نوجوانش را برای کلاس خصوصی با این خانم معلمِ کاربلد بخاطر ثبت نام می‌کند. در مثال بالا اسلام اجازه نمی‌دهد حتی قرآن و معارف دین به این شکل به جوان ما آموزش داده شود. خط قرمز برای اسلام، گناه است ولو با آن گناه، ارزشمندترین کار انجام گیرد. 🔺 حال سوال این است چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برخی کانالهای انقلابی در این چند روز با توجیه اهمیت محتوا و اینکه باید مخاطب بداند دشمن چه می‌کند تصاویری را به نمایش می‌گذارند که هزاران نوجوان و جوانی که مخاطب آنها هستند با این تصاویر به گناه کشیده شوند؟ 🔺 حتی دیدن تصاویر محرّک برای افراد خاص که قصد سانسور کردن یا آموزش دارند طبق فتوای مراجع عظام اگر با ریبه و لذت همراه باشد حرام است. 👈 هدف وسیله را توجیه نمی‌کند! 🔺 اما بدتر از همه‌ی اینها اشاعه‌ی فحشاست که نتیجه‌اش عادی سازی و صدور مجوز و مهر تایید زدن به دیدن تصاویر مبتذل برای جوانان ما با توجیهات سیاسی و غیره است. 👈 لطفاً محتواها را مثل آب زلالی که در ظرف کثیف می‌ریزیم آلوده نکنیم که هم شرعاً و هم عقلاً جایز نیست. 🔺 بله در مقام اضطرار اگر جان فردی در خطر باشد حتی خوردن گوشت مرده که حرمت دارد جایز می‌شود آن هم در حد اضطرار. 🔺ولی چه اضطراری وجود دارد که صدا وسیمای ما و کانالهای انقلابی پر شود از کلیپ خانمی که خودش را عریان کرده و جملات زننده و زشتی بر زبان می‌آورد و آن را مثل نقل و نبات در معرض دید نوجوانان و جوانان پاک و معصومی قرار دهند که به گناه آلوده شوند. 🔺 اگر توجیهاتی که برای پخش امثال این فیلم و تصاویر توسط برخی افراد بیان می‌شود صحیح باشد پس با کمال عذرخواهی اگر فردا روزی در یک آشوب دیگر، زنان کامل عریان شوند و مشغول عمل منافی عفت گردند باز باید با همان توجیهات و ملاکی که برخی افراد دارند آن را کمی شطرنجی کرده و اشاعه دهیم تا مردم بدانند که دشمن چه‌ها می‌کند. 🔺 خط کش مدیریت در اسلام، تقوا و عدالت است. امیر المومنین علیه‌السلام در خطبه ۲۱۰ می‌فرمایند: "به خدا سوگند ... معاویه از من زیرک‌تر نیست. او دغل باز و فاسد است. من نمی‌خواهم دغل بازی بکنم و از جادّه حقیقت منحرف شوم و فسق و جور مرتکب شوم." 🔺 صدا و سیمای ما و کانالهای انقلابی خواهشاً ملاک علوی را گم نکنیم وقتی علی علیه‌السلام حاضر نیست برای رسیدن به بالاترین هدفش که تشکیل نظام دینی است کوچکترین ظلمی را که گرفتن از دهان مورچه است مرتکب شود پس خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! 👈 امیرالمومنین، حاضر نیست از دهان مورچه بگیرد اما ما به راحتی با توجیهات بی‌پایه، و معنویت را از قلب جوانان خود می‌گیریم و این ظلم، هزاران برابر بزرگ‌تر از ظلم به یک مورچه است. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi
⭕️ از اون دنیا محمدرضا به پسرش گفت: مثلاً تو شاهی چرا اینقدر سبک و سخیف و جلفی؟ 🔹 دم عدل علی گرم... موندم طرفدارانش چی برای گفتن دارن 😂 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات مجازی جهاد تبیین استاد امیری https://eitaa.com/rafeshobahatemajazi