eitaa logo
رحا مدیا
6.6هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
166 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 علائم ظهور؛ بایدها و نبایدها! شنیدن و خواندن از ماجرای شگفت انگیز ظهور حضرت حجت ارواحنا له الفداء، برای همه شیعیان و محبین آن وجود نورانی، شیرین و دلرباست ولی به نظر می رسد این امر الزاماتی هم دارد از جمله اینکه؛ 📚 این اخبار را از منابع موثق بدست بیاوریم که توان تشخیص اخبار درست را از اخبار نادرست داشته باشند. ❗️باید بدانیم که دانستن این اخبار صرفاً یک آگاهی اجمالی از وقایع نزدیک به ظهور حضرت حجت در اختیار ما می گذارد ولی طبق خود این اخبار، امکان دارد برای بسیاری از آنها بَداء صورت بگیرد یعنی این امکان وجود دارد که به خاطر تغییر شرایط، این حوادث غیر قطعی تغییر کنند و البته طبق همین روایات، برخی از حوادث قطعی و حتمی الوقوع هستند. 💢 دچار تطبیق های شتابزده نشویم، باید بدانیم که تطبیق آن حوادث و اتفاقات و اشخاص مطرح در امر ظهور، اشراف علمی چند جانبه به روایات و مسائل سیاسی کلان را می طلبد که از عهده هر کسی بر نمی آید. نکته دیگر اینکه اگر این تطبیق ها را ناشیانه و از سر علاقه شدید به وقوع زودتر این حادثه شریف انجام دادیم ولی تطبیق ما درست نبود، سبب ناامیدی از وقوع ظهور آخرین حجت الهی خواهد شد. ⚠️ بنابرین باید بیشتر از آنکه دنبال تطبیق شرایط و اشخاص مؤثر در ظهور باشیم، از قبیل دجال و سفیانی و سید خراسانی و سید یمانی و.... به دنبال این باشیم که وظیفه ما در این شرایط چیست؟ شاید خدای نخواسته ما هم مثل خیلی افرادی باشیم که قبل از این واقعه شریف از دنیا رفته اند و شاید جزو کسانی باشیم که با دیدن حضرت، اقدام به انکار ایشان می کنند!!! ✅ پس اگر واقعا دوست داریم از کسانی باشیم که یاریگر حضرت هستند، باید خودمان را برای آن روز آماده کنیم هم از حیث عقائد و اخلاق و هم از حیث آمادگی های مورد نیاز نظامی. امام صادق علیه السلام فرمودند: در آستانه ظهور؛ مردم در امتحانات سختی قرار می گیرند همانند آنکه در تاریکی یک شب ظلمانی گرفتار شده باشند (که خوب را از بد تشخیص نمی دهند) بطوری که افرادی از میان شما در صبحگاهان با ایمان و در شبانگاه کافر می شود و شبانگاه با ایمان و صبح که می شود کافر شده است.گروهی از آنان دینشان را به مقدار کمی از دنیا می فروشند. ✍🏻 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| اهمّ دغدغه‌های اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانه‌ایِ حوزوی در هفته‌ای که گذشت؛ 💢 نهضت مقاومت ادامه دارد|داود مهدوی‌زادگان 📎 لینک یادداشت 💢 دلیل سستی مؤمنان در «جهاد تبیین»|احمدحسین شریفی 📎 لینک یادداشت 💢 شوق و شکایت|محسن قنبریان 📎 لینک یادداشت 💢 حاکم عادل ؛ چراغ راه امت در طوفان اختلافات|موسی آقایاری 📎 لینک یادداشت 💢 دیوار دانشگاه تهران|سعید احمدی 📎 لینک یادداشت 💢 پیروزی با شماست!|میراحمدرضا حاجتی 📎 لینک یادداشت 💢 ضرورت‌های پژوهشی در میدان مقاومت|حبیب اله بابائی 📎 لینک یادداشت 💢 عبرت‌ها و فرصت‌های این روزهای سوریه|محمدرضا باقرزاده 📎 لینک یادداشت 💢 قوی‌تر از گذشته...|حمیدرضا باقری 📎 لینک یادداشت 💢 لزوم بازتعریف و حراست از عناوین روحانیت|سیدعبداله هاشمی 📎 لینک یادداشت 💢 دربارۀ سوریه|علی مهدیان 📎 لینک یادداشت 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💠 حوزویان عقبه فلسفی هوش مصنوعی را دریابند 🔹شانزدهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین با موضوع «هوش مصنوعی؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها» با قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد. 🔹 مدت‌هاست که رهبر معظم انقلاب در خصوص هوش‌ مصنوعی تذکراتی راهبردی داده‌اند. معظم له در 6 شهریورماه 1403 فرمودند: «در مسئله هوش مصنوعی، بهره‌بردار بودن امتیاز نیست؛ این فنّاوری لایه‌های عمیقی دارد که باید بر آن لایه‌ها مسلط شد؛ آن لایه‌ها دست دیگران است...» 🔹 با توجه به این‌که کشورهای غربی داده‌هایی بر اساس مبانی فلسفی تمدن غرب، به هوش‌ مصنوعی مورد نظرشان تزریق کرده‌اند، نتیجتاً خروجی چنین هوشی در قلمروهای علمی مختلف، به‌نوعی در خدمت مقوله‌هایی ازجمله سکولاریسم، لیبرالیسم، اومانیسم و پوزیتیویسم قرار می‌گیرند. 🔹 اگر رهبر معظم انقلاب این مطالبه را دارند که در عرصه هوش مصنوعی باید کاری کنیم تا جزء ده کشور اوّل بشویم و بر لایه‌های عمیق آن تسلط پیدا کنیم، یکی از لوازم آن این است که حوزویان مبانی فلسفی برخاسته از آموزه‌های اسلام ناب را در این هوش نهادینه کنند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
نسخه غربی اصلاح‌طلب‌ها برای زنان جامعه ♨️ این روزها دوباره اصلاح‌طلب‌ها بهانه‌ای پیدا کردند برای مخالفت با قانون، دموکراسی و تقنین. دوباره بر طبل(آزادی و حقوق این‌و آن) کوبیدند. باز حقوق زن را بر سر نیزه کردند. گویی که اینها متولی زن در ایرانند؟! هر چند به صراحت ابراز نمی‌کنند که با اصل عفاف و حجاب که حکم خداست مخالفند، ولی با بازی‌های سخیف سیاسی، دو قطبی (الزام و اختیار) عفاف و حجاب را داغ می‌کنند. ⭕️ مع‌الاسف این عده که فقط جلوی دماغ خود را می‌بینند؛ به آثار و طبعات این مخالفت‌ها تعمق و تعقل ندارند. کافی است به سبک زندگی که در جهان غرب علیه زنان رواج پیدا کرده و جلوی چشم این حضرات است التفات پیدا می‌کردند. ♨️ سئوالی که مطرح است اینکه آیا انتهای جاده مسابقه‌ی طرح برهنگی زن در جامعه غربی را نمی‌بینند؟! آیا غیر از این بود که عریانی و برهنه کردن زن در غرب منجر به خدشه‌دار کردن کرامت او شد؟! و مرد را نسبت به زن بی‌میل و بی‌رغبت کرد...؟! 💢 وقتی مرد که مملو از غریزه‌ی طلب است را نسبت به زن، بی‌رغبت کردند و زن‌ که دارای احساس و لطافت است را مجبور کردند به آب و آتش بزند تا با خودنمایی و برهنه شدن، خودی به جنس مخالف نشان دهند تا شاید حس و رغبت او را به قبول مسئولیت تشکیل خانواده برانگیزد، فکر نکردند کانون خانواده، مرز کرامت‌ها و انسانیت‌ها فرو می‌ریزد...؟!. ⭕️ آیا این آرزوی بزرگی بود که امروز زنان در غرب و شرق چراغ دست بگیرند و در آرزوی مردی باشند که حامی آنان در زندگی مشترک باشد؟!، آیا این عده لوازم این اقدام و حرکت خزنده و مرموزی که در غرب شکل گرفت و منجر به هم‌جنس گرایی، فمینیست، ازدواج با حیوانات و... شد را نمی‌بینند؟!. ✍محسن مهدوی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔰 : «یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند مصیبت ابالفضل را بیان کند، زبان حال مادر حضرت اباالفضل است؛ همان "لا تدعونّی ویک امّ البنین" مادری است؛ صورت قبر چهار جوانش را که در کربلا شهید شدند، در بقیع می‌کشد و نوحه‌سرائی می‌کند و حماسه می‌آفریند.» ❇️ 13 جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین علیها السلام(سال 64 ه.ق) و روز تکریم مادران و همسران شهید گرامی باد. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🖋 برشی از مطالب مطرح شده در جلسه دوم دوره نویسندگی خلاق ✅ برای مشق نویسندگی، تنها به آنچه نیاز است نوشته شود توجه نشود و علاقه مندی را در نظر بگیرید. 🔘 نیاز نیست برای شروع همه ی قواعد نوشتن را بلد باشیم و اجرا کنیم بلکه باید آزاد و رها نوشت. اکثر شاهکار های ادبی که ماندگار شده اند نیز بر محور خلاقیت بوده اند و بداهه به ذهن نویسنده رسیده اند. ⚠️ البته این نکته حائز اهمیت است که در نگارش علمی نمیتوان تا این حد ابتکار عمل و آزادی داشت و باید قواعد دستوری و علمی از ابتدای کار لحاظ شود و خلاقیت نقش چندانی ندارد. 1️⃣ مرحله اول مطالعه و زیاد کردن اندوخته های ذهن است. یکی از تکنیک های افزایش دایره واژگان یا همان تقویت اندوخته های ذهن برای نوشتن، استفاده از بارش فکری است. در این روش، ابتدا یک کلمه شاخص که قابلیت بحث داشته باشد را انتخاب میکنیم و مرحله به مرحله، واژگان مرتبط و بداهه های ذهنی خود درباره آن را یادداشت میکنیم. این گستره ی واژگانی در نوشته های طولانی مثل رمانها بسیار مفید است. علاوه بر آن باید، این واژه ها را بطور جدی مورد توجه و دسته بندی قرار داد. مترادف ها و متضاد ها میتوانند تداعی گر مفاهیم جدید باشند. 2️⃣ مرحله بعدی که جمله سازی است با استفاده از همین کلمات یا ترکیب آنها اعمال میشود. به دو صورت میتوان جمله سازی کرد: ۱. جملات مستقیم: که ارکان و اجزا در جایگاه اصلی خود و بطور منظم قرار میگیرند. ۲. جملات غیر مستقیم: که ارکان آن جابجا شده اند و با هدف ایجاد تنوع یا تاکید یا القای حسی خاص اتفاق می افتد. که در نگارش علمی نباید از جملات غیر مستقیم بهره برد. ♨️ به جمله ای که متن ما حول محور آن شکل میگیرد هسته و به جملاتی که برای بسط و گسترش مطلب می آیند جمله پشتیبان می گویند. اینکه جمله هسته دقیقا در کدام قسمت پاراگراف ذکر شود به موضوع، زاویه دید، توانایی یا انگیزه نویسنده بستگی دارد و در نهایت از ترکیب پاراگراف ها به همراه یک جمله پایانی، قالب متن تکمیل میشود. پ.ن: علاقه مندان به شرکت در دوره های مدرسه رحا با ای دی ادمین مراجعه کنند: @adm_schl 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
▪️حضرت ام‌البنین، ولایتمداری در میدان عمل▪️ 💢 ام‌البنین‌های جبهه مقاومت‌‌‌‌ که پرچم‌داران صبر و ادب استقامت و ایمانند. شیرزنانی که بعد شهادت هر فرزندشان در جبهه‌ی حق در حالی که بر کوه صبر و استقامت و ادب و ایمان تکیه زده‌اند از خداوند می‌خواهند که قربانی‌شان را بپذیرد که آن را هدیه به امام زمانشان کرده‌اند و می‌گویند: «جان و مال و فرزندان‌مان فدای سر امام خامنه‌ای» قطعاً آنان پیروز می‌دانند. ✍ طاهره قادری 🖇 دریافت متن کامل از سایت رحا مدیا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
به‌جای «تعویق» اجرای قانون حجاب، «تعلیل» کنید که چرا دیروز و امروز و حتی فردا، اجرای این قانون - بلکه هر قانون دیگری درباره‌ی حجاب الزامی - ممکن است پیامدهای ضدامنیتی داشته باشد؟! لیبرال‌های حاکمیتی - چه ناانقلابی‌ها و چه شبه‌انقلابی‌ها - میان «تحقق شریعت» و «تداوم حاکمیت»، تضاد روایتی افکنده‌اند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔸زبان سنگین و لکنت حوزه و دانشگاه🔸 🔘 گاهی همین زبان که قرار است پل باشد، می‌شود دیواری سنگی، سرد و بلند در یک بن‌بست همیشگی. میان که و که؟ بین چه با چه؟ میان طلبه و دانشجو و بین حوزه با دانشگاه. دو مرجع علمی که سال‌هاست می‌کوشند راه‌های تعامل و تفاهم، بلکه سطحی از وحدت را بیابند و بپیمایند. مشرب یکی شرقی است و دیگری غربی چرا؟ چون اغلب متون و منابع هر کدام، منشأ و مجرایی جداگانه دارند. ✍ سعید احمدی 🖇 دریافت متن کامل از سایت رحا مدیا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢ارزش‌گرایی‌و‌قانون‌گرایی؛شاخصه حکمرانی‌ مطلوب 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی، در موضوع «فهم مختصات نظریه دولت در اندیشه مقام معظم رهبری»: 🔺اگر قرار باشد دولت را به معنای نظام جامع اداره‌ی کلان جامعه لحاظ کنیم طبعا دولت به معنای قوه مجریه نیست؛ بلکه به معنای نظام جامع اداره کشور است که می‌تواند مبتنی بر چهار عنصر باشد که ذیل واژه حکم یا حکومت آن را خلاصه می‌کنم؛ از یک جهت با حکومت مواجه هستیم، از یک جهت با حاکمیت و از جهتی دیگر با حاکم و حکمرانی. حاکمیت یعنی مبانی نظری یک حکومت که چه بسا شامل خاستگاه‌ها، مقبولیت و مشروعیت و غایات و موارد پیشا حکومت می‌شود که عمدتا ناظر به مبانی تصوری و تصدیقی آن است. 🔻انقلاب اسلامی به راهبری امام خمینی و رهبر انقلاب عاقلانه و داهیانه به این سمت رفتند که انقلاب اسلامی یک فرایند است و باید به سمت تمدن شدن برود و باید به ظهور متصل بشود و برای آن مقدمه‌سازی کند. طبعا باید بتواند بخش زیادی از جوامع امروز جهان را پوشش بدهد و بتواند منطق حکمرانی را به ‌آنجا صادر کند. 🗂 متن کامل در سایت رحامدیا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
▪️تو به آرزوی خودت رسیدی و شدی خادم‌الرضا واقعی، روز میلاد امام رئوف عیدی بزرگی گرفتی. این برف‌ روبیِ حرمِ عشق تو رو توی شب برفی به معشوق رسوند. همه‌چیز گواهِ خلوص و صداقتته، و برف و کوهستانِ صعب‌العبورِ ورزقان، گواه خادم مردم بودنت... 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
شماره چهارم دوفصل نامه تخصصی صراط منتشر شد. 📚 "سراب روشنفکری" بازنگری در ماهیت پروژه روشنفکری در ایران به مثابه یک جریان سیاسی 🔻در این شماره می خوانید؛ 1️⃣ فصل اول: جستجوگری در حال شدن؟! روایت سه برهه مهم از زندگی علمی و سیاسی مرحوم داوود فیرحی 2️⃣ فصل دوم: روشنفکری غرب‌زده عنصر سیاسی وارداتی از دوران مشروطه تا دوران پساانقلاب اسلامی 3️⃣ فصل سوم: روشنفکری انقلابی پاسخ حقیقی به نیاز جامعه ایرانی ناظر به میدان و گفتمان 📌جهت نشریه با ۲۰درصد تخفیف به قیمت ۸۰ هزار تومان به ادمین @masir1403 مراجعه فرمایید. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
♨️ روایت یکی از حاضرین در حرم حضرت معصومه علیهاسلام از حادثه روز گذشته ♨️ 🔸امروز حوالی ساعت سه و نیم توی سلام الله علیها بودم. ♨️ یکدفعه صدای تیراندازی و بعد داد و فریاد مردم و بچه ها رو شنیدم... ⭕️ از بالکن داخل شبستان رو‌نگاه کردم عده ای می دویدند... یاد تیراندازی افتادم... نمی دونم چه اتفاقی افتاده بود... فقط چند تا نیروی امنیتی رو دیدم که به سمت صحن صاحب الزمان که صدای تیراندازی از اونجا می اومد، می دویدند... خدا رو شکر کردم که بچه هام همراهم نیستند. 🔹هر چه بود بخیر گذشت... ولی دلم پیش مردم سوریه و فلسطین و‌ لبنانه.... این روزها قلبمون در فشاره...😞 هر صدای عجیبی مردم رو‌نگران می کنه وای به صدای تیراندازی... ☑️ خدا رو شکر در حرم امن جمهوری اسلامی هستیم. امیدوارم مردم قدر این امنیت رو بدونند و از شرایط پیش آمده در سوریه درس عبرت بگیرند. 📌دشمن، اگر فرصتی گیر بیاورد، امنیت و جان و مال و ناموس مردم را به غارت می برد. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
رحا مدیا
🔸برشی از جلسه سوم دوره جغرافیای رسانه🔸 💢 توانایی رسانه در فهم پیام حائز اهمیت است. در انتقال پیام یک فرآیندی بین فرستنده و گیرنده رخ می دهد و یک تحول و سیری در انتقال پیام رخ می دهد و ممکن است در این سیر حتی پیام به ضد خودش تبدیل شود. ♨️ این فرآیند را رمزگزاری و رمزگشایی میگویند. فرستنده پیام را نشانه گزاری و رمزگزاری می‌کند و این کد از طرف مخاطب رمزگشایی و فهمیده می‌شود. اما به سه حالت این رمز گشایی اتفاق می‌افتد. 1⃣ حالت اول تطابقی است، یعنی آنچه فرستنده ارسال می‌‌کند، گیرنده همان را هم ادراک می‌کند. 2⃣ در حالت دوم رمزگشایی تفاهمی است، به این معنا که گیرنده پنجاه درصد از محتوای پیام را که مطابق با مطلوب ها و فهم شخصی خودش بوده، ادراک میکند و بقیه را نادیده میگیرد. 3⃣ و در حالت سوم، که حالتی بحرانی است، گیرنده به صورت تقابلی پیام را دریافت میکند و آنچه فرستنده می گوید را به ضد آن تفسیر میکند. مثل کلیدواژه ای که بعضی مخاطبین در تقابل اخبار و حوادث دارند و میگویند: کار خودشان است. ▫️یک پیام در انتقال مفهوم به مخاطب یا مؤلف محور یا متن محور یا مفسر محور است. 🔺در مفسر محوری که آن را ساحت مرگ مؤلف میدانند، آنچه مفسر پیام ادراک میکند اهمیت دارد. به بیان دیگر، پیام آن چیزی نیست که ارسال میشود بلکه همان چیزی است که فهمیده میشود. 🔻پس محتوا و پیام ما باید مورد فهم اجتماعی یا همان تفاهم مخاطب باشد. رسانه میتواند در هر سه ساحت (گذشته،حال، آینده) زمان ورود کند و موثر واقع شود. در روایت گذشته میتواند حافظه ی تاریخی بسازد، در روایت حال، با تولید سرگرمی میتواند ذائقه و سبک زندگی بسازد و در ساحت آینده نیز میتواند چشم انداز و آینده را با القای امید یا یأس، ترسیم کند. ✅ رسانه ها میتوانند عامل موفقیت یا سرافکندگی دولت ها باشند زیرا با مدیریت افکار عمومی میتواند جامعه را به رضایت برساند و با تولیدات خود در عرصه روابط اجتماعی ذائقه سازی و رفتار سازی کند. ✍ استاد علیرضا محمدلو 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⚠️ حقوق بشر و سونامی‌ اطلاعاتی 💢 در زمانه حاضر و با گسترش دنیای دیجیتال و تحولات آن به آن فناوری، مفهوم حقوق بشر وارد عرصه جدیدی شده است. فضای دیجیتال در عین حال که امکان آزادی بیان، ارتباطات و دسترسی به اطلاعات را برای بشریت به ارمغان آورده، در بسیاری از مواقع به ابزاری برای نقض حقوق بشر نیز تبدیل می‌شود. 🔺به عنوان مثال، در شرایط کنونی غزه که تحت محاصره و حملات مداوم از سوی اسرائیل است و همچنین مردم فلسطین با محدودیت‌های شدیدی در دسترسی به اطلاعات روبرو هستند. حملات سایبری و قطع دسترسی به اینترنت توسط استکبار و غاصبان، آزادی‌های دیجیتال را محدود کرده است و مانع از رسیدن فریاد مظلومان فلسطین در ابعاد واقعی آن به جهانیان می­شود. در واقع نظارت‌های دیجیتال و سانسور از سوی برخی گروه‌ها و دولت‌ها بر پلتفرم‌های اجتماعی، فرصتی برای آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات مستقل باقی نمی­گذارد. نمونه­ ی بارز یکی از این حملات، انفجار پیجرها و سیستم‌های ارتباطی بود که باعث قطع ارتباط بسیاری از خبرنگاران و فعالان فلسطینی با دنیای خارج شد. در چنین شرایطی، نه تنها حقوق بشر از طریق اقدامات نظامی تهدید می‌شود؛ بلکه حملات سایبری با قدرت و حدت بیشتری هم به عنوان ابزاری روانی و هم برای سرکوب آزادی‌های دیجیتال و قطع ارتباطات بین‌المللی و به طرز ناجوانمردانه­ای مورد استفاده قرار می­گیرد. 🔻حتی اطلاعات شخصی افراد، خبرنگاران و فعالان سیاسی در این کشورها به طور مداوم در معرض خطر قرار دارد. از جمله مشکلات اصلی در مناطق اشغالی توسط رژیم صهیونیستی کنترل و نظارت بر تماس‌ها و پیام‌های الکترونیکی است که برای شناسایی و هدف قرار دادن افراد جبهه مقاومت مورد استفاده قرار گرفت. این مسأله موجب نقض حقوق حریم خصوصی و آزادی‌های فردی می‌شود. ✅ افرادی که خود را مدافع حقوق بشر می‌خوانند، با سوء استفاده از این آرمان شریف، از تمامی مرزهای انسانی عبور کرده و جنایاتی عظیم را مرتکب می‌شوند. اکنون بشریت اذعان دارد که اینان که در لفظ خود را پرچم‌دار آزادی و کرامت انسانی می‌دانند، در عمل از ناجوانمردانه‌ترین شیوه‌ها برای نقض این حقوق بهره می‌گیرند. ✍ آزاده ابراهیمی فخاری 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از خط ولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حجاب اجباری؟؟! 🔹تعجب رهبر انقلاب از خواصی که تکمیل کننده نقشه دشمن هستند! 🔹شارع در این زمینه برای حکومتی که رأس کار است تکلیف ایجاد کرده است. | بازخوانی اندیشه‌های امامین انقلاب @khatevali
🔰 آخوند خراسانی؛ استاد فقها مرحوم محمدکاظم خراسانی(1218-1290 ه. خ) معروف به آخوند خراسانی یکی از بزرگ‌ترین مراجع دوران معاصر و یکی از بزرگ‌ترین مدرسین ادوار حوزه‌های علمیه تشیع بوده است. کتاب کفایة‌الاصول هنوز هم به‌عنوان مهمترین کتاب درسی در علم اصول فقه به‌شمار می‌رود. ❗️اما مهمترین فراز زندگی آخوند خراسانی، نقش آفرینی او در کسوت رهبری جنبش مشروطه است. او به‌همراه ملا عبدالله مازندرانی و میرزا حسین خلیلی تهرانی نامه‌ها و بیانیه‌هایی با امضا مشترک از نجف اشرف صادر کرده و به رهبری جنبش مشروطه می‌پرداختند. حوادث مشروطه از جمله مقاطع مبهم تاریخ ایران است که محققین از زوایای مختلف در آن‌باره اظهار نظر کرده و بعضاً موضع‌گیری‌های کاملاً متضاد با یکدیگر دارند. یکی از موضوع‌های سؤال‌برانگیز مشروطه تبیین دقیق موضع مراجع ثلاث نجف و در رأس آنها آخوند خراسانی است. جریان روشن‌فکری قرائتی تقریباً سکولار از فلسفه سیاسی آخوند دارند. اینان معتقدند آخوند از آن جهت با مشروطه همراه است که معتقد به حکومت مردم بر مردم است. دیدگاه آخوند تا جایی دستخوش چنین قرائتی است که حتی آن را بدیل نظریه ولایت فقیه نیز معرفی می‌کنند. برای دریافتن این امر می‌بایست به عین کلمات ایشان مراجعه کرد. مرحوم آخوند، در یکی از پیام‌هایش هدف خود را از تلاش برای استقرار مشروطه چنین بیان می‌کند: رفاه حال عامه مردم و بر طرف نمودن ستم از آنها و یاری ستمدیدگان و رسیدگی به بیچارگان و اجرا احکام شریعت الهیه و نگهبانی و حراست خطه اسلام از دخالت بیگانگان، همچنین امر به معروف و بازداشتن از زشتی‌ها و منکرات و نظایر آن از مقررات اسلامی که برای همگان مفید خواهد بود. 💢 وی همچنین در بیان ماهیت مشروطه مد نظر خود تصریح می‌کند: مشروطیت هر مملکت، عبارت از محدود و مشروطه بودن ادارات سلطنتی و دوایر دولتی، به عدم تخطی از حدود و قوانین موضوعه و بر طبق مذهب رسمی آن مملکت… 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از هم قلم
🔻و اما در مورد مسئله زن... 🎙رهبر معظم انقلاب 📌مســئله‌ی زن، یک نگاه نظری و فلســفی نیســت. این جور نیست که آنها یک نظریه‌ی فلســفی‌ای در مــورد زن دارند و میخواهنــد آن را ترویج کنند، نه، این نیســت. 📌یک احساس انسانی هم نیســت؛ این جور نیست که اینها احســاس میکنند که زن در مــواردی در دنیا ضعیف واقع شــده، میخواهند حمایت کنند، احساسات انسانی شــان به جوش میآید؛ نه، این هم نیست. 📌انجام یک وظیفه‌ی اجتماعی و مردمی هم نیست؛ اینها انگیزه‌ی دخالت سیاستمداران و ســرمایه‌داران نیست. انگیزه چیست؟ ⚠️انگیزه، دستاندازی سیاسی و استعماری است. با باشید👇 🗒️@HamQalam
🔻 نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب در تبیین مردم‌سالاری دینی ♨️ رهبر انقلاب تعبیری دارند و نکته بسیار لطیف و دقیقی است که مردم‌سالاری دینی، دو تکه مردم‌سالاری و دینی نیست که ما به‌هم سنجاق کرده باشیم. مردم‌سالاری او برگرفته از دین اوست؛ یعنی ما گونه‌ای مردم‌سالاری داریم که در دین ما به اَن توصیه شده‌ است. 📜 آن چیزی که در دین ما به آن توصیه شده که امروز می‌خواهیم آن را منطبق بر آن کنیم این است که می‌گوییم پیامبر وقتی در مکه بود حاکمیتی نداشت. وقتی به مدینه رفت، چگونه حاکمیت تشکیل داده است؟ حاکمیت پیامبر مبتنی بر چیست؟ آیا غیر از پذرش و اقبال مردم است؟ البته پیامبر منصوب من قبل الله است و تمام؛ بحثی در آن نیست. 📌 مردم پیامبر را انتخاب نمی‌کنند؛ اما حاکمیت پیامبر به‌عنوان منصوب من قبل الله چگونه در مدینه محقق می‌شود؟ جز با اقبال مردم؟ وقتی می‌گویم مردم، یعنی اعم از مهاجر، انصار و یهود، جز به‌واسطه پیمان‌نامه‌ها، جز به‌واسطه بیعت و استقلال. ✅ انقلاب اسلامی مبتنی بر این منطق آمد که از صدر اسلام منطق مردم‌سالاری را به زمان خودش کشاند؛ حالا اینکه زمان حاضر نظم سلطانی قابلیت تحقق هم ندارد مزید بر علت است و این هم منطقی دارد. در منطق اسلام، دین خاتم، دین جامع، فرامکانی و فرازمانی باید بتواند متناسب با هر شرایطی مدل بومی ارائه کند. مدل کارآمد خودش را ارائه کند. 💢 امام اجمالا، رهبر انقلاب تفصیلا گفت مدل دولت در عصر حاضر مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است؛ یعنی مردم، وسط کار می‌آیند و مردم بر اساس ارزش‌های دینی قیام می‌کنند و قیام به‌حق مردم موجب می‌شود که حاکمیت فقیه جامع الشرایط محقق بشود. تا این جای کار ما آن مشروعیت را داریم، مقبولیت هم داریم، مردم‌سالاری دینی را داریم؛ اما مردم‌سالاری دینی یک منطق یک جایی نیست. 🔘 دال مرکزی انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی است. یکی از اندیشمندان صاحب نامی گفت شما با مردم‌سالاری دینی می‌توانید جهان را بگیرید، نمی‌دانم چرا رویش حساب باز نمی‌کنید؟! این یک اسم رمز و فتح‌الفتوح در عرصه‌های مختلف است. در ساختار ما این اتفاق‌افتاده، در بسیج، اقتصاد و امنیت اتفاق افتاده و این مردم‌سالاری دینی خیلی اتفاق‌های عجیب برای ما رقم زده‌است. 📥 متن کامل مطلب 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia