♨️انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از استیضاح وزیران
♨️استیضاح وزرا باعث تضعیف دولت می شود!
🔲آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه:
🔸 اخیرا مجلسیان وزرا را استیضاح می کنند البته آنها بدون اشکال نیستند اما اینکه در این شرایط مرتب بخواهیم وزیران را عوض کنیم دولت ضعیف می شود گرچه دولت هم بی اشکال نیست اما در این شرایط نباید ضعیف شود.
🔸خواهران و برادران استیضاح کننده از استیضاحات پشت سرهم صرفنظر کرده و اشکالات را به صورت سئوال بگویند و انتقاد کنند.
🔸استیضاح ولو به نتیجه نرسد سبب تضعیف پایه وزیر می شود، آن هم وزیری که باید مقابل دشمن و در دهان او بایستد لذا نمایندگان، ملاحظه کرده و شرایط را در نظر بگیرند.
📅۷ آذر ,۱۳۹۷
@resalathozehenghelabi
هر دم از این باغ بری می رسد!
زمانی که ما انتظار حرکت انقلابی از مجلس شورای اسلامی داریم، همواره اخبار نا امید کننده به ما می رسد اما زمانی که یک حرکت انقلابی برای حفظ منافع و حیثیت جمهوری اسلامی انجام می شود و وزیر امور خارجه به ورطه استیضاح کشیده می شود، سخنان تعجب بر انگیز آیت الله مکارم شیرازی دردفاع از وزیر خارجه مطرح می شود.
ایشان در طی سخنانی، شرایط فعلی را به گونه ای می دانند که باید باید در مقابل دشمن به ظاهر قویِ خارجی، مستحکم ایستاد و استیضاح وزیر خارجه را بر خلاف این ایستادگی می داند و آن را تضعیف دولت قلمداد می نماید.
سخن ما این است آیا شان مرجعیت این است که دولت در هر نقطه ای احساس خطر کرد، خود را به مراجع رسانده و یک نطق و حکمی در دفاع از خود بگیرند؟ و آیا مرجعیت معزز نباید نسبت به سوء استفاده دولت و هر شخص و نهادی از این جایگاه بصیرت کافی داشته باشد؟
در شرایط فعلی که رفتارهای مخالف شان انقلاب اسلامی و موجب تضعیف نظام توسط وزیر امور خارجه کشور کرارا مشاهده شده و این سیاست ها دستمایه توهین و تحقیر ایران اسلامی گشته است، که آخرین نمونه آن توهین وزیر خارجه انگلیس قبل از ورود به ایران و اشتیاق وصف ناپذیر و غیر حرفه ای وزیر خارجه جناب اقای ظریف برای استقبال از او را همه در رسانه ها دیده ایم، آیا باید استیضاح او را موجب تضعیف دولت بدانیم؟
رهبر انقلاب در 7 آذر 97 در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش می فرماید:
کاری کنید که دشمنانِ ایران حتی جرأت تهدید این ملت بزرگ را نداشته باشند.
اینک که مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف خود حرکت قابل قبولی را شروع کرده است و وزیر خارجه را که به عقیده ما نه تنها در کنار ایران و حامی عزت و شان نظام اسلامی ایران نیست بلکه در کنار دشمن و در زمین بازی دشمن حرکت میکند، استیضاح می کند ، آیا با ورود غیر حرفه ای و تحت تاثیر دیدارهای دولتی ها با مرجعیت، از این تریبون باید یک امر و روال عادی مجلس که هم موجب امید بیشتر مردم به نظام اسلامی است و هم در راستای حفظ منافع بین المللی و عزت و استقلال ایران است، جلوگیری شود؟
بگذریم از اینکه اظهار نظر عمومی در مورد حیطه سیاست خارجی و امور کلان کشور در اختیار حاکم شرع و رهبری است و در صورت انتقاد یا پیشنهاد، نبایستی حریم فعالیتهای مسئولین و علما، خلط شود.
لذا از مراجع عظام تقلید در خواست میکنیم برخی مواضع و نظرات خود را ابتدا در محافل خصوصی مطرح کرده تا بعد از بررسی و آسیب شناسی، به گونه ای صحیح عمومی و علنی گردد.
گروهی از طلاب انقلابی حوزه علمیه قم
@resalathozehenghelabi
هشدار طلاب انقلابی حوزه علمیه قم
آیت الله وحید خراسانی اخیرا در جلسه با اعضای شورای عالی حوزه علمیه، استقلال حوزه علمیه را فقط فنای در امام زمان عج و احیاء امر آل محمد دانسته اند. شاید در نگاه اول خیلی نیکو به نظر برسد که حوزه علمیه فانی در امام زمان عج باشد و امر اهلبیت علیهم السلام را احیا کند. اما آیا حوزه علمیه ای که مهد انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور امام زمان عج است آیا باید افق خود را فقط در سطح دعا برای امام زمان عج ببیند؟ و طلاب شبها سوره یاسین بخوانند؟
آیا اگر بنا بود تمام کسانی که برای احیای امر اهلبیت علیهم السلام حرکت جهادی وانقلابی کرده اند و منشا خیرات کثیری شده اند، تنها به دعا و قرآن خواندن در خانه ی خود اکتفا کنند، هیچ حرکت پیش رونده ای در مسیر ظهور امام زمان عج اتفاق می افتاد؟
گذشته از این که در روایات اهلبیت علیهم السلام احیای امر دین همان بحث ولایت اهلبیت است. چناچه در روایت امام رضا علیهم السلام در نیشابور تبلور احیای امر ولایت به چشم می خورد که شرط کلمه لااله الا الله و فنای در خداوند، فنای در ولایت قرار داده شده است. لذا جای تعجب است با توجه به سوابق فرمایشات آیت الله وحید خراسانی از تعیین مصداق فقیه در فقهای چند عصر گذشته، گویی افق مرجعیت و عالم دین بودن هیچ ربطی به مسائل اجتماعی ندارد و نسخه ایشان برای طلاب و مرجعیت نسخه چند عصر گذشته است. در حالی که عصر کنونی ضرورت ورود علمای اسلام و انقلابی برای مقابله با دنیای استکبار و ظلم جهانی را به خوبی درک کرده است. و اگر بناست فنای فی الله صورت بگیرد و فنای در امام زمان عج محقق بشود ، فنای در ولایت مقدمه آنهاست!
حضرت امام خمینی ره در سخنانی می فرماید: "شـمـا الان امـانت بزرگى از دست این ملت تحویل گرفتید و مقتضاى امانتدارى این است که آن را بـه طـور شـایـسـتـه حـفـظ کـنـیـد و بـه طـور شـایـسـتـه بـه نسل آینده و دولت هاى آینده تحویل بدهید."
آیا اقتضای مرجعیت این است که بدون توجه به نظام و حکومت اسلامی و جایگاه ولایت، افق حوزه را در گوشه گیری و فقاهت منفعل دانست و استقلال حوزه را به گونه ای تعبیر کنیم که هیچ شمه ای از حکومت اسلامی و الهی و سیاست دینی در آن مشاهده نشود؟
طلاب انقلابی حوزه علمیه قم بدینوسیله هشدار میدهد اظهارات اخیر برخی از علما و مراجع که بوی سکولاریسم و بی توجهی به نظام اسلامی و مقام ولایت دارد و راهبرد چند عصر گذشته را برای حوزه علمیه ای قرار می دهد که باید خود را در سطح تحولات جهانی حفظ کرده و از دین برای امروز بشر حرف داشته باشد، ادامه این روند موجب تضعیف جایگاه نظام اسلامی، ولایت، مرجعیت و خود حوزه علمیه خواهد شد. و ما نخواهیم گذاشت این سایه شوم سکولاریسم ریشه های خود را در حوزه علمیه تناور کند.
از مراجع عظام تقلید در خواست میکنیم برخی مواضع و نظرات خود را ابتدا در محافل خصوصی مطرح کرده تا بعد از بررسی و آسیب شناسی، به گونه ای صحیح عمومی و علنی گردد.
و السلام علی من اتبع الهدی
طلاب انقلابی حوزه علمیه قم
@resalathozehenghelabi
⭕️ روحانی کویتی به ۵ سال زندان محکوم شد
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه دادگاهى در كويت، حجت الاسلام والمسلمين شيخ حسين معتوق به همراه دوازده فعال فرهنگى و دينى از شيعيان اين كشور را به زندان محكوم كرد.
اين عالم كويتى كه رئيس يكى از احزاب داراى چند نماينده در مجلس كويت نيز هست، بر اساس این حکم غیابی به پنج سال زندان محکوم شده است. ايشان در حال حاضر در جمهورى اسلامى ايران به سر مى برد.
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
⭕️ روحانی کویتی به ۵ سال زندان محکوم شد به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه دادگاهى در كويت، حجت
حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین معتوق، عالم شیعی کویتی و عضو شورای مرکزی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر دیروز در همایش حمایت از ولایت و مقاومت در مسجد عباد اهواز، با تأکید بر این که عزت و کرامت ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است، تصریح کرد: رهبری داهیانه علمای اسلام و حضرت امام خمینی(س) که به حق امتداد راه اسلام ناب محمدی(ص) هستند عزت امت اسلامی را محقق کرد.
وی با بیان این که رمز پیروزی مقاومت را باید در پیروزی انقلاب اسلامی ایران جستجو کرد، ابراز داشت: وقتی که ملت ایران حول محور حضرت امام خمینی(س) گرد آمدند و وحدت و یکپارچگی در کشور ایجاد شد، انقلاب اسلامی ایران با تمام افتخار به پیروزی رسید.
حجت الاسلام و المسلمین معتوق ادامه داد: پس از رحلت امام خمینی(س) مردم با پیروی از خط ولایت فقیه به رهبری امام خامنه ای، پیشرفت نظام را در همه زمینه های علمی، فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی شاهد بودند.
عضو شورای مرکزی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه سخنانش با اشاره به این که حمایت از ولایت و مقاومت انعکاس زندگی حقیقی و عقیده درونی ما است، عنوان داشت:
امروزه جهان به برکت حرکت الهی امام خمینی(س) در حال دگرگونی واقعی است.
وی با بیان این که حضرت امام خمینی(س) کسی است که مقاومت اسلامی جهان معاصر را در برابر ظلم وستم، سلطه غرب و جنایت های رژیم صهیونیستی تأسیس کرد، ادامه داد: امروزه رهنمودهای امام خامنه ای ادامه دهنده همان روشن گری های حضرت امام خمینی(س) است.
این عالم شیعی کویتی با بیان این که امام خمینی(س) شاگرد مدرسه کربلای امام حسین(ع) است، عنوان داشت: این شاگردی حقیقی ایشان در این مکتب موجب شد که آموزه های عاشورا را به خوبی به مردم این زمان انتقال دهند و مردم را به اندیشه های ائمه اطهار(ع) نزدیک کنند.
وی با تأکید بر این که در عصر حاضر مسلمانان به مبانی حقیقی دین اسلام رو آوردند، ابراز داشت: امروزه اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی پس از 33 سال از پیروزی حرکت بزرگ الهی به خوبی نمایان شده است.
حجت الاسلام و المسلمین معتوق با اشاره به برگزاری مطلوب همایش حمایت از ولایت و مقاومت در اهواز، تصریح کرد: این همایش ها تعبیری از وجدان و آگاهی حقیقی مردم است و موجب بصیرت افزایی در جامعه خواهد شد.
@resalathozehenghelabi
درنگی در اظهارات جدید جناب آقای فاضل لنکرانی
محمدعلی افضلی
🔸جناب آقای محمد جواد فاضل لنکرانی که مدّتهاست دیدگاه خود را در خصوص نظامسازی اسلامی در علوم انسانی مطرح کرده، در دوسالگرد مرحوم آیتالله موسوی اردبیلی فرصت را مناسب دیده؛ بار دیگر به طرح دیدگاه خود در این زمینه پرداخته است. خلاصه کلام این مدرس حوزوی این بود که در اسلام چیزی به نام نظام اقتصاد و نظام سیاست و نظام قضائی و... وجود ندارد.
🔸ایشان در این زمینه گفتند:
« ما این مقدار که در فقه کار کردیم چیزی به نام نظام نداریم، نظام اقتصادی، نظام سیاسی، نظام قضایی، نباید این عنوان چشم و گوش ما را پر کند که بگوئیم اسلام نظام دارد، نه، اسلام در هر زمینهای احکام جزئی دارد، قواعد دارد، اما بگوئیم حالا نظام آقایانی که قائل هستند که ما نظام اقتصادی داریم، میگویم هر موضوعی در نظام اقتصادی با هم ارتباط تنگاتنگ دارد، در نظام اقتصادی موضوعات را منفرداً و مستقلاً نمیشود دید، در فقه فردی هر موضوع مستقلی را فقیه استنباط میکند ولی در اقتصاد باید همه موضوعات را با هم و در کنار هم، و چیزهای عجیبی آدم در این مقالات میبیند.»
🔸بحث تفصیلی و دقق پیرامون مطالب پیشگفته فضا و مجال خاص خود را میطلبد امّا از فرصتی که ایشان ایجاد کردند استفاده کرده؛ به نکاتی اشاره میشود:
1. فقه اسلام فقه بریده از حیات روز بشریت نیست بلکه فقه زندگی است و باید به گونهای باشه که بتواند به صورت جامع و کامل به مسائل زندگی پاسخ دهد.
همانطور که اصل زندگی مجموعهای از اجزاء به همپیوسته است و جدا از هم و متشتت نیست، فقهی که قرار است زندگی را اداره کند نمیتواند و نباید مجموعهای از مسائل بیربط باشد. و اگر فقهی، فقه متشتت بود به طور جامع و کامل نمیتواند پاسخگوی نیازهای بشریت باشد و خود؛ یا گرفتار کمبودها خواهد شد یا تناقضها.
۲. با اندکی مطالعه میبینیم که نظام حاکم بر علوم انسانی موجود، نظام اومانیستی و سکولاریستی است و روح و بستر اومانیسم و سکولاریسم در سرتاسر رشتههای علوم انسانی حاکم و حاضر است. پذیرش اینکه ما نظام علم اسلامی نداریم به این معناست که به مسائل روز با ابزار فقه و آیات و روایات در بسترهای اومانیستی و سکولاریستی پاسخ دهیم.
چیزی که امروز در دانشگاهها و سطح جامعه شاهد هستیم و اساتید و مسؤولینی را میبینیم که ظاهرالصلاحاند و در مراکز دانشگاهی مؤمنانه هم درسخواندهاند و از قضا اهل مراجعه استفتاءمحور از فقیه هم هستند، ولی نظم حاکم بر ذهنشان نظمی غیر اسلامی است و در جایجای تصمیمگیری و تصمیمسازیهایشان این نکته مشهود میشود.
۳. همانطور که « لا تری في خلق الرحمن من تفاوت » ثابت میکند که تکوین الهی نظام و انسجام مشخصی دارد و صدر و ذیلش بیربط نیست و یکدیگر را نقض نمیکند، تشریع الهی را نیز نمیتوان بیربط و پراکنده دانست. مگر اینکه اصل تشریع را امری الهی ندانیم و آن را عرفی ببینیم که در این صورت گرفتار فقه سکولار شدهایم.
۴. لازمه این سخن آن است که اسلام را یک مکتب منسجم و جامع که صدر و ذیلش به هم مرتبط باشد ندانیم و خداوند متعال را معاذ الله آنقدر غیرحکیم و بینظم و شلخته ببینیم که برای علوم حساسی که زندگی دنیا و آخرت به آن وابسته است، مجموعهای از مسائل بیربط و غیرنظاممند را به سمت بشر پرت کرده است و خود را از تبیین نظام مسائل رها دانسته است. « تعالی الله عما یصفون ».قطعاً چنین چیزی را به یک دانشمند معمولی نیز نمیتوان نسب داد چه برسد به خداوندی که سرچشمه حکمت و نظمبخشی است.
🔹سخن آخر آنکه در گذشته و حال؛ برخی به نفی «علوم انسانی اسلامی» و حتّی تمسخر آن پرداختند. حال باید به این طیف فکری نفی «نظام علم اسلامی» را هم اضافه نمود چراکه اولّی به #سکولاریسم_عریان منتهی میشود و دومی به #سکولاریسم_پنهان!
@resalathozehenghelabi
نقدی بر سخنان آقای فاضل لنکرانی پیرامون نفی فقه نظامات
محمد لواسانی
♦️♦️ باید ایشان جواب دهند اینکه امام راحل فرمود: فقه تئوری اداره جامعه از گهواره تا گور است،
آیا صرفاً شعار بود یا حاصل عمری تلاش علمی؟
و ثانیاً: ایده "تئوری اداره جامعه" اگر نظام نیست، پس چیست؟!
♦️♦️ اینکه ایشان مدّعی است ما این مقدار که در فقه کار کردیم چیزی به نام نظام نداریم،
اوّلاً: انسان برداشت شخصی خود را تا در بوته نقد و نظر قرار ندهد، که نمیتواند حکم قانونی کلی بر آن پیاده نماید؛
و ثانیاً: آیا قواعد عمومی و سیّال اصولی در همه ی ابواب فقه، و همچنین قواعد عامّ فقهی مانند قاعده سوق و ید و امثال انها در سرتاسر ابواب فقه بیانگر نگرش نظام مندی فقه نیست؟!
ثالثاً: ادعای بی ارتباط بودن ابواب فقه و جزئی دانستن صرف احکام جز به جزیره ای بودن فقه نمی انجامد! که کسی معتقد به آن نیست!!
♦️♦️ قیاس نظام اقتصادی با فقه فردی، قیاس مع الفارق است؛ زیرا دامنه ی اقتصاد تنها بخشی از فقه معاملات ماست.
مضافاً بر آنکه ایشان بایستی به این پرسش هم پاسخ گویند که آیا مگر در اقتصاد هم نظرات مستقلّ و مخالف وجود ندارد که ایشان وجود آراء مختلف در فقه را دالّ بر فردی بودن آن دانسته اند؟!
آیا فتاوا و نظرات مختلف فقها کاملاً متباین از هم هستند، یا آنکه این نظرات و آراء ماهیّتاً تحت یک موضوع قرار دارند؟!
♦️♦️ بر خلاف نظر ایشان، باید بدانند شهید صدر (رحمة الله علیه) قائل به سیستم مرجعیّت واحد بود؛ چیزی که حوزه های شیعی نخواسته اند به آن بپردازند و اما دلیل آن چیست، در جای خود.
شهید صدر معتقد است به نگاه فعلی حاکم بر فقه، به همان چیزی میرسیم که جناب آقای فاضل لنکرانی به آن رسیده است!!
اما آن شهید معتقد بود اگر سیستم مرجعیت واحد با نگاه اجتماعی در حوزه های شیعه حاکم شود (چیزی شبیه امام و امّت)، پیامد چنین نگاهی شکل گیری نظام های جدید پولی و اقتصادی و بیمه و غیره بر پایه ی فقه خواهد بود.
آقایان محترم نمیخواهند از سر سفره پهن شده مرحوم شیخ اعظم (قدس الله سرّه) و آخوند خراسانی(قدس الله سرّه) تکانی بخورند، قهراً معتقد به حفظ وضع موجود و نفیِ نگاههای نو در فقه خواهند بود!!
♦️♦️ آری اختلاف نظر فقها قابل کتمان نیست، ولی سخن این است که آیا فقه هم مختلف است؟! آیا نظام سازی را از فقه طلب کنیم یا از فتاوای مختلف فقها؟!
آیا غیر از وضع موجود، احتمال نمیدهند ابتکار جدیدی بشود کرد که در فقه بتوان نظام تشکیل داد؟!
چرا نمونه ولایت فقیه حاکم که نوعی نظام سازی توسط امام راحل (ره) بود، و خودِ آقای فاضل لنکرانی هم قبول دارند را نمونه نظام سازی در سایر بسترهای زندگی اجتماعی قرار ندهیم؟!
♦️♦️ امام راحل تئوری اداره جامعه از گهواره تا گور را ارائه نمود، و تبیین این تئوری را به امثال جناب فاضل لنکرانی احاله نمود که ماشاءالله همچون ایشان هزاران طلبه فاضل و مجتهد در کمال امنیت و فراغ بر سر خان گسترده ی وجوهات حضرت حجّت ارواحنا لتراب مقدمه الفداء نشسته اند و مشغول بحثهای علمی و فقهی هستند!
@resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_خمینی :
قضیه این نیست که من بگم هر کسی عمامه سرش هست این مورد تایید است ،خیر! من از بسیاری شان متنفرم!
#حوزه_انقلابی
#روحانیت
@resalathozehenghelabi
💠زمامداری در منصب امامت جمعه
🔶مقدم ترین بحث درباره هر قدرتی در جامعه مشروعیت است و مشروعیت منصب امامت جمعه از ولایت می باشد.
اصل جایگاه، تعیین فرد و شئوناتی که این منصب واجد آن است، مانند دیگر مناصب حکومت اسلامی، از وظایف امام معصوم در صورت حضور، در زمان ما امام عادل منصوب است.
در مواردی مانند موضوع امامت جمعه به دلیل گستردگی کار، این تعیین فرد و شئونات، وظیفه «مَنْ نَصَبهُ لذلک» (کسی که امام برای این کار گمارده باشد.) است، یعنی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه که متکفل این موضوع شده است به دلیل نصب از طرف ولی فقیه باید در تعیین فرد و سیاست های خود در همان جهت ولایت حرکت کند و در این صورت است که شایستگی دوام بقاء این مشروعیت را پیدا می کند.
امام راحل در تعبیر مهمی حکومت را شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله بیان میفرمایند و امام خامنه ای در تعبیری لطیف میفرمایند:
ولایت یعنی همان حکومت و این به آن معناست که امامت جمعه بالاترین نمود حکومت و ولایت در ساختار سیاسی نظام اسلامی است.
در توضیح این مطلب لازم است به یک نکته اشاره شود؛
با وجود ورود و نصب مستقیم ولایت در برخی ساختارها و عینیت پیدا کردن اراده ولایت در آنها ( که از آن به عنوان دستگاه ولایت تعبیر می شود)، رهبر معظم انقلاب، امامان جمعه را «مسئولان انقلاب» می نامند، یعنی معظم له، وظیفه ای شبیه به آنچه ولی امر مسلمین در سطح امت اسلامی و بالاتر از آن در مقیاس بشری دارد، را برای امام جمعه در محل خدمتش و در شعاعی محدود تر قائل هستند!
شدت ارتباط بین جایگاه امامت جمعه و ولایت در جامعه باید موجب حساسیت دلسوزان اسلام نسبت به این شبکه عظیم در کشور شود و آنچه مشخص است عدم اهتمام شورای سیاست گذاری در سالهای گذشته نسبت به شئونات این جایگاه حکومتی می باشد.
#ائمه_جمعه
@resalathozehenghelabi
💥 متحجرینی که مدام از ظهور حرف میزنند [و با انقلاب اسلامی همراهی ندارند،] بگویند چند نفر مثل شهید حججی و شهید دهقان تربیت کردهاند؟!
انقلاب اسلامی نسلِ عظیمِ پابهرکاب و آمادهٔ شهادت تربیت کرده است، در ایران و عراق و لبنان و یمن و شام...
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«ما امروز نسلی آماده شهادت داریم. با قاطعیت میگویم، در هیچ دورهای در دوران غیبت، اینقدر نیروی پابهرکاب و آماده شهادت وجود نداشت. شهدایی که امروز به فرمان نائب امام زمان، هزاران کیلومتر آن طرفتر میروند و شهید میشوند، اگر خود حضرت ظهور کنند چه میکنند؟ در هیچ دورانی، حضرت اینقدر آدم پابهرکاب و آماده شهادت نداشته است. به کسانی که مدعی هستند _ اعم از مدعیان غربگرا و متحجرین _میگویم آیا شما هم این کارها را میکنید؟ به متحجرین خودمان هم، آنهایی که مدام صحبت از ظهور حضرت میکنند، میگویم آیا شما هم اینقدر آدم پا به رکاب برای حضرت تربیت کردید؟ اگر دارید رو کنید. در همه دستگاهتان چند نفر اینطوری دارید؟ چند نفر مثل شهید دهقان دارید، که در عنفوان جوانی، زمانی که همه چیز برایش مهیا است، از مادرش تقاضا میکند که اجازه دهید من بروم و شهید شوم، لطفا مانع من نشوید. چند نفر مثل شهید حججی دارید؟ ما منکر شما نیستیم، شما آدمهای خوبی هستید، تلاش میکنید، برای ظهور حضرت کار میکنید، ما منکر این نیستیم، شما هم با جریانهای انحرافی مبارزه کردید و میکنید و دستتان هم درد نکند، ولی شما چند آدم پابهرکابِ اینطوری دارید؟ نشانمان دهید. چند نفر دارید که برای ظهور حضرت روی مین برود، هر دو دست و پایش قطع بشود، و ۳۰ سال به این شکل زندگی کند؟
پس عنایت کنید که ما در هدفی که امام(ره) برایِمان معین کردند، چقدر پیروز بودیم. یک نسل عظیم، از یمن تا شام [شکل گرفته]. یک جبهه مقاومت، آماده و پا به رکاب، که جانش را کف دست گرفته، به وجود آمده است.»
#حوزه_انقلابی
#میرباقری
@resalathozehenghelabi
📛 نشستی پرحاشیه!
مروری بر حواشی اجلاسیه مجمع عمومی تشکل موسوم به #نشست_دوره ای_اساتید
این جلسه سه شنبه ۹۷/۷/۸ در مدرسه مبارکه آیت الله گلپایگانی٬ با سخنرانی آیت الله #جوادی_آملی برگزار شد.
چندی قبل برخی سران نشست به دیدار آیت الله رفته و تصاویر جلسه را بدون اشاره به نام تشکل نشست٬ #رسانه_ای کرده بودند.
قرار بود در این جلسه آیات الله #شبیری_زنجانی و #سبحانی نیز حضور داشته باشند که بعد از برخی رایزنی های روشنگرانه در #سطوح_عالی٬ حضرات از حضور در جلسه نشست استنکاف ورزیدند!
گفته می شود این حرکت هوشمندانه٬ برنامه ریزی هدفمند برخی سران تشکل مذکور مبنی بر دامن زدن به #گسل_های_اختلاف و خصوصا احیای حواشی مربوط به #نامه_ناصحانه #آیت_الله_یزدی را برهم زده است.
این اتفاق ضمن از بین بردن زمینه سو استفاده #لشکر_سایبری #سکولارهای_غیرانقلابی٬ موجبات عصبانیت برخی کانون های #اختلاف_طلب را فراهم کرده است.
نکته جالب ماجرا٬ دعوت از آیت الله جوادی آملی از فحول #فلسفه_اسلامی در عصر حاضر برای سخنرانی در محلی است که #تدریس_فلسفه در آن #جایز_نیست! و جالب تر آنکه جناب ایشان در پاسداشت #علامه_طباطبایی سنگ تمام گذاشته اند.
پیشتر خبرگزاری #اصلاح_طلب #شفقنا که به طور انحصاری به پوشش اخبار طیف خاصی از حوزویان می پردازد٬ نام جناب آقای #هادوی_تهرانی را نیز به عنوان یکی از سخنرانان جلسه اعلام کرده بود که به دلایل نامعلومی(!)، ایشان سخنرانی نکرد.
اداره جلسه را جناب آقای #سیدمفیدالدین_حسینی_آملی برعهده داشت که در سخنان مقدماتی خود فرازهایی گزینش شده و خاص از رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری پیرامون حوزه علمیه را قرائت کرد که در نوع خود جالب توجه و قابل تامل است.
طبق گزارش های تصویری منتشر شده٬ تعداد جمعیت اساتید شرکت کننده در جلسه به نسبت جلسات قبل با #ریزش همراه بود و در گزارش رسمی سایت نشست اشاره ای به تعداد شرکت کنندگان نشده است.
گفتنی است این جلسه با #غیبت_معنادار و کم سابقه برخی #چهره_های_معروف و ثابت از #سران این تشکل برگزار شد.
علی رغم انتظار و تمایل طیفی از حوزه پژوهان٬ #متن_کامل همه سخنرانی ها منتشر نشده و امید است جهت تسهیل #قضاوت_شفاف عموم حوزویان٬ متن و صوت جلسات در اختیار عموم قرار گیرد تا همگان در جریان مطالب مطروحه پیرامون مسائل راهبردی و جاری مهم حوزه مقدسه قم قرار گیرند.
🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽
البته گفتنی است که این گونه جلسات، در راستای اجرای مصوبات همان جلسات سّری اتاق فکر این تشکّل می باشد.
🔴 باید دید که تئوریسین های پشت پرده نشست (مثل جناب نائینی و علوی) تا چه زمانی، ظواهر را رعایت خواهند کرد!!!
@resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من به همه روحانیون سرتاسر کشور اعلام خطر میکنم ⛔️
@resalathozehenghelabi
حوزه در #اندیشه #امام_خامنه_ای (حفظه الله):
مقام معظم رهبری آیتالله خامنهای در آبان ماه سال ۱۳۸۹ در جمع حوزویان:
🔸«روحانیت شیعه همیشه مستقل بوده است و هرگز در قبضه ابرقدرتها قرار نگرفته است. امروز هم همین طور است و بعد از این هم باید همین جور باشد و به توفیق الهی همین جور خواهد بود
🔸اما در این جا هم باید مراقب باشیم یک مغالطه دیگری به وجود نیاید. استقلال حوزهها به معنای عدم حمایت نظام از حوزه و حمایت حوزه از نظام تلقی نشود. یک عدهای این را میخواهند، بعضی میخواهند به عنوان استقلال و به نام استقلال رابطه حوزه را با نظام قطع کنند؛ این نمیشود. وابستگی غیر از حمایت و همکاری است. نظام به حوزه علمیه مدیون است، باید به حوزهها کمک کند
🔸البته معیشت طلاب به صورت سنت معمول بسیار پر معنا و پر رمز و راز است که باید به وسیله مردم اداره شود و مردم بیایند وجوهات شرعیه شان را بدهند این اعتقاد من است.»
@resalathozehenghelabi
✅تعریفی واقعی از «نشست دوره ای اساتید»
نشست دوره ای اساتید کارها و فعالیتهای سیاسی نمی کند و طرفدار هیچ جناحی نیست و مثل بسیج اساتید یا تیپ امام صادق (ع) یا مجمع محققین و مدرسین نیست که جناح بندی مشخص سیاسی دارند که خط مشی آنان یا اصولگرایی است یا اصلاح طلبی.
اما نکته اینجاست که تعریف سایت جماران از نشست دوره ای اساتید بر خلاف واقعیت ها و رفتارهای «نشست» می باشد. یکی از بارزترین کسانی که کارهای سیاسی انجام میدهد حتی برخلاف مشی مطرح شده ی نشست دوره ای اساتید، آیت الله علوی بروجردی به عنوان عضو اصلی و شاخص نشست دوره ای اساتید که در مواضع مختلف اصرار بر این مطلب داشتهاند که طلاب و اساتید حوزههای علمیه باید از جناحگرایی و حمایت از حزبها و اشخاص در مقاطع مختلف بر حذر باشند و تنها نقش پدرانه روحانیت برای جامعه را ایفا کنند.
این گفتار با مشی و منش ایشان در مقام عمل، بسیار متناقض است. بعنوان مثال طبق فیلمهایی که در فضای مجازی موجود است ایشان صراحتا از آقای علاءالدین بروجردی (نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی) دعوت و حمایت قاطعانه کرده و او را در طراز ملی دانسته و بصورت دقیق و جزئی به شمارش خدمات ایشان در دوران نمایندگی شهر بروجرد پراخته است. همچنین آقای علوی بروجردی که دامن خود را از سیاست بریء میداند پنج روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 1396/02/24 در میان اعضای ستاد حامیان آقای روحانی حاضر شده و به سخنرانی پرداخته است.
@resalathozehenghelabi
💢توقع نمیرود یک انسان فاضل فقه را فاقد نظام بداند
✔️حجت الاسلام علیاکبر رشاد در واکنش به اظهارات آیتالله محمدجواد فاضل لنکرانی مبنی بر عدم نظاممندی فقه:
🔹چندی است که هر کس از راه میرسد، و هر که فرصتی مییابد، نقدی و نقضی بر فقه وارد میکند و هجمهای و حملهای به فقها میبرد، و گاه حتی افرادی که از آنها توقع نمیرود نیز چنین رفتار میکنند، گویی این رویه مد شده و «هر دم از این باغ بری میرسد»!.
🔹ظاهر عبارات ایشان موهم آن است که به مقام ثبوت و نفس الامر نظر دارند چون فرمودهاند ما این مقدار که در فقه کارکردهایم چیزی به نام نظام نداریم. نه، اسلام در هر زمینهای احکام جزئی دارد، قواعد دارد.
🔹اولاً شریعت همچون خلقت از ساحت بارئ و شارع حکیم صادرشده است، چون هر دو مجلای حکمت الهیاند، خلقت اثر تجلای تکوینی و شریعت اثر تجلای تشریعی است، و نظاممندی شاخص مهم حکیمانگی است، و حکمت بدون نظام بیمعناست، پس هم خلقت و هم شریعت نمیتوانند حکیمانه نباشند.
@resalathozehenghelabi