eitaa logo
مدافعین حریم ولایت
126 دنبال‌کننده
273 عکس
312 ویدیو
106 فایل
💥بیش از 90 درصد مطالب این کانال،تولیدی و نو است... 👈ارتباط با خادم کانال؛ https://eitaa.com/Harimevelayaat 👈در ایتا @rahbarjame 👈در سروش @rahbarjame 👈در بله @rahbarjame 👈در تلگرام @rahbarjamee
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از عیب های نوع معرفی ما از توبه.mp3
2.83M
(15)👆👆👆 ♦️♦️یکی از عیب های نوع معرفی ما از توبه!!!♦️♦️ ◀️استاد محسن عباسی ولدی؛ 🔸«اینه که از یک تصویر کلیشه ای درست کردیم؛با یه آداب و رسوم خاصی که اگر واقعاً اون آداب و رسوم انجام نگیره،انگار انجام نگرفته!؛در حالیکه طبق آیات و روایات، محدود به اون نیست. 🔸من اصلاً نمیخوام بگم که آداب و رسومی ندارد؛نه گاهی ما یک تصویر خاص و محدود و کلیشه ای از اون درست میکنیم که انگار غیر از اون دیگه نیست؛اینو من باهاش کار دارم. 🔸ما وقتی وارد آیات و روایات میشیم،میبینیم که برای اینکه انسان مشمول مغفرت الهی بشه،از اون کادر کلیشه ای خیلی زده بیرون. 🔸سورۀ نساء آیۀ 31؛«إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئاتِكُمْ وَ نُدْخِلْكُمْ مُدْخَلاً كَريماً»؛اگر از گناهای بزرگی که ازش نهی میشید،پرهیز کنید،ما گناهان کوچکتان را می پوشانیم و می بخشیم و شما را در یک جایگاه خوبی قرار میدیم. 🔸یعنی شما مواظب کبیره ها باشید،حالا اون صغیره ها را باهاتون کنار میاییم. 🔸یا در جای دیگر می فرماید:«وَ يجَْزِىَ الَّذِينَ أَحْسَنُواْ بِالحُْسْنىَ*الَّذِينَ يجَْتَنِبُونَ كَبَئرَِ الْاثْمِ وَ الْفَوَاحِشَ إِلَّا اللََّمَمَ إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ»(نجم/31،32) و كسانى را كه كار نيك كرده‏اند، همان كار نيكشان را به آنان پاداش دهد. كسانى كه از گناهان بزرگ و زشت كارى‏ها جز لغزش هاى كوچك دورى مى‏كنند [مورد آمرزش‏اند] يقيناً آمرزش پروردگارت گسترده است.» 📚تفسیر ترتیبی«اولوالالباب»؛جلسه 35 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بستۀ (35)👆👆👆 ♦️♦️آیا حجاب موجب رواج ریاکاری نمی شود؟♦️♦️ ◀️دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی؛ 🔸اگر شما بخواهید یه کار خوبی انجام بدهید و برای انجام کار خوبتون بشه؛آیا شما باید عمل رو ترک کنید یا رو باید باهاش مبارزه کنید؟؛مثلاً شما میخواید برید یه کمکی بکنید به سیل زده ها،الآن اگه این کمکو بکنید میشه،شما چیکار باید بکنید؟ 🔸شما اگر پذیرفتید حجاب امر خوبی است(ممکنه نپذیرید اصلاً)،حالا وقتی میخواید این کار رو انجام بدید،ممکنه بشه؛خُب اونو باید باهاش مبارزه کنیم؛نه اینکه اصل عمل رو ما تحت تأثیر قرار بدیم،ضابع بکنیم که ممکنه بشه. 🔸و اون فرمایش شما درسته(متأسفانه)؛یکی از گرفتاری های ما، ایه که مبتلا هستیم در صدا و سیما؛یک نفر میادِش ممکنه برای شما،مدتها نقشِ بازی کنه و بعد از اینکه میخواد از رئیس صدا و سیما جایزه بگیره،میبینیم در خودش هیچ تأثیری نگذاشته! بعد آیا ممکنه در مردم تأثیر بگذارد؟ 🔸یک نفر میاد برای شما،یک مذهبیِ محکمِ حزب الله لبنان بازی میکنه؛بعد عکسش با سگشو و با رفیقاشو این حرفا.این داره میگه آی مردم! ما با شما بازی کردیم،ما شما رو به بازی گرفتیم؛در خودِ من تأثیر نداره،چطور باید در شما تأثیر بکنه؟ 🔸ما چه کسانی رو داریم الآن بزرگ میکنیم؟(میگن طرف اسمِ بچشو گذاشته بود"رستم"،بعد می ترسید صداش کنه!)؛خب آخه ما یه کسی رو آوردیم با پول همین جامعه،بزرگ کردیم بعد می ترسیم،ازش صحبت کنیم!!!» 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅چرا امام خمینی(ره) دستور به داد؟ ◀️پاسخ از علامه مصباح یزدی👇👇👇 «ابتدای پیروزی انقلاب برای این‌که در برابر دنیا، داشته باشیم و با دیگران کنیم، امام به فرمان داد و بر جمهوری اسلامی تأکید داشت. در آن زمان برخی از سیاست‌مداران متدین و شخصیت‌های معروف دینی و سیاسی می‌گفتند: باید جمهوری دموکراتیک مطرح شود که در آن دموکراسی و حقوق بشر رعایت شده باشد. کار به جایی رسید که امام(ره) صریحا با تأکید تمام فرمودند: جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. تکیه کلام امام در همه فرمایشاتش بود. می‌فرمود:"من برای اسلام احساس خطر می‌کنم." این بود که مردم را به میدان آورد و این انقلاب پیروز شد. امروز نیز بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب همین است. دشمنان نیز این مسئله را می‌دانند و می‌خواهند مبانی اسلام را تضعیف و تخریب کنند. به دنبال این هستند که به‌خصوص نسل آینده به دنبال این چیزها نروند و دست‌کم شک داشته باشند و برای اسلام و ارزش‌های آن فداکاری نکنند.» 📚درس اخلاق آیت الله مصباح با موضوع"به‌ انزواکشاندن دین به بهانه آزادی و دمکراسی!" http://mesbahyazdi.ir/node/7545 1398/9/13 🤔گویا نظر علامه مصباح یزدی این است که رفراندوم،حکم ثانوی است نه اولی... 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
حساس ترین نقطۀ تربیت-36.mp3
1.42M
(23)👆👆👆 ♦️♦️حساس ترین نقطۀ تربیت♦️♦️ ◀️استاد محسن عباسی ولدی؛ 🔸یکی از ،نقطۀ اتصال بنده با خداست؛اینکه شما رابطۀ بنده رو با خدا چطوری تعریف بکنید، ؛ روی اون سوار میشه. 🔸هر گزاره ای که به صورت مستقیم برمیگرده به رابطۀ انسان با خدا،یه ذرّه عوضی و جابه جا معنا بشه،یه خَش بیفته روش،میتونه کلِ رو مخطل کنه؛چون است. 🔸توی هر کجا رسیدید به گزاره ای دربارۀ رابطۀ بنده با خدا،دست و پاتون باید بلرزه؛چون اونجا دارید حرفی رو میزنید که است؛یک ذره حرفتون جابه جا بشه،کلِ رو می لرزونه! 🔸حالا از این زاویه به «يَدْرَؤُنَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَة»(رعد/22) دقت بکنید؛طبق معنای اول(اولی الألباب گناه خود را با خوبی دفع می کنند) رابطۀ بنده و خدا رو داره تبیین میکنه.(توبه و غفران) 🔸این رابطه از طرفِ خدا اینجوری تعریف شده که یکی از راههای از بین بردنِ بدی،انجامِ عملِ نیکه؛شما اگه اینو مختلّش کردید،(چطوری؟ یا با بیان نکردنش،یا با برجسته نکردنش،یا با تبصره های الکی و سلیقه ای زدن بهش) رابطۀ انسان و خدا مختل میشه. 🔸شما وقتی در مورد توبه حرف میزنید،اگر جوری حرف بزنید(خلافِ اون چیزی که خدا گفته)،دارید به رابطۀ بنده و خدا خِلَل وارد میکنید؛حواستون باشه، رو می لرزونید.» 📚تفسیر ترتیبی«اولوالالباب»؛جلسه 36 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کار خوب انجام دادن،راه بخشش گناه هست.mp3
858.5K
(16)👆👆👆 ♦️♦️راه بخشش گناهان،کار خوب انجام دادن است♦️♦️ ◀️استاد محسن عباسی ولدی؛ 🔸تو یه جامعه ای این باور تبلیغ نشد؛«يَدْرَؤُنَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَة»(رعد/22) تبلیغ نشد؛این باور تو جانِ جامعه تزریق نشد که تا یه کار بدی کردید،سریع برید یه بکنید؛اونم به این نیت که اثر اون کار بد از بین بره؛خرابی ای که با اون کارِ بد درست کردید،آباد بشه؛این تبلیغ نمیشه. 🔸تبلیغ که نشد چه اتفاقی می افته؟ طرف میکنه،اون به معنای رسمی ای که من براش ترسیم کردمو سراغش نمیره؛ هم نمیکنه برای از بین بردنِ کارِ بد؛ آروم آروم ،میبینید حسِّ بندگیش،دچارِ مشکل شد.اون خوف و خشیتی که از خدا و روز قیامت داشت،بی حس شد.میلش به نماز کم شد. 🔸بابا خدا میدونستش که این باید وقتی کار بد انجام میده،بره یه انجام بده،تا اثرِ اون کارِ بده از بین بره؛تو ترسیدی بگی روش زیاد بشه؛اون زد زیر پِلِش و کُلاً رَهاش کرد؛بعد ...بابا تو بش میگفتی کردید سریع یه انجام بده. 🔸خدا میخواست اثرِ این کارِ بد رو،با یه از بین ببره...تو هم بهش میگفتی خدا میخواد این کار رو بکنه...اینقدر دلش قسی نمیشد...پوست کُلُفت نمیشد...خدا تصمیم گرفته،اراده کرده؛وقتی من یه کارِ بدی میکنم،این کارِ بد میخواد یه لایه رو قلبم ایجاد بکنه و منو یه مقداری سنگ دل بکنه،با یه این لایه رو برداره.(خدا اراده کرده)» 📚تفسیر ترتیبی«اولوالالباب»؛جلسه 36 . 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بستۀ (36)👆👆👆 ♦️♦️فلسفۀ حجاب چیست؟♦️♦️ ◀️دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی؛ 🔸«ما بحث کردیم که بحث یک بحث عقلی و فطریه؛گفتیم برای حفظِ تلاش و کوشش جامعه هست؛عرض کردیم که امنیت روانی ایجاد میکنه؛یه نوجوانِ ما باید امنیت داشته باشه. 🔸عرض کردیم که استحکامِ خانواده ایجاد میکنه؛عرض کردیم که حفظِ شأن و شخصیتِ زن رو داره؛زن رو وقتی کسی میبینه،نگاهِ غریزه بهش نباید داشته باشه؛خودآرایی های آن چنانی،زن رو مثلِ کالا میکنه؛در حالیکه شأن زن باید چیز دیگه ای باشه. 🔸ما عرض کردیم که توی مملکتِ ما،نمادِ مِلّیه؛عرض کردیم انصاف این هستش که برای اون کسانیکه برای این مردم جان دادند،ما به وصیتشون به توصیشون،عمل کنیم. 🔸ما عرض کردیم یک مبحث ملی و ایرانیِ ما هستش؛مربوط به 2500 سالِ قبل هست ؛عرض کردیم در همۀ ادیان الهی بوده،مربوط به 40 سالِ انقلاب نیست؛در مسیحیت و یهودیت هست.» 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
✅چگونه شیعه را ترویج کنیم؟👇👇👇 ◀️در محضر آیت الله بهجت؛ 🔸مرحوم آقای بهجت رضوان‌الله‌علیه با این‌که به‌ظاهر از مسائل سیاسی و اجتماعی به دور بودند، به یک مناسبتی می‌فرمودند: برای این‌که با تعامل داشته باشید و بتوانید معارف را در بین آنها ترویج کنید، از اینجا شروع نکنید که خلافت علی (ع) حق است یا باطل و آیا خلفای سه‌گانه برحق بودند یا باطل. 🔸از این طریق هیچ‌گاه به نتیجة مطلوبی نخواهید رسید. ورود به این مسائل، به معنای جبهه‌گیری در مقابل آنهاست، و در این صورت دیگر به سخنان شما گوش نمی‌دهند. بررسی كنید كه از چه راهی می‌توان وارد شد که برای آنها قابل قبول‌تر باشد. 🔸ایشان می‌فرمودند با این‌‌گونه صحبت کنید و بگویید شما چهار طایفة مشخص دارید ـ آنها تابع چهار نفر از فقیهان خود، ابوحنیفه، مالک، شافعی و ابن‌حنبل هستند. مقدم بر همة اینها ابوحنیفه و مالک، سپس شافعی، و آخرین آنها ابن‌حنبل است ـ ابوحنیفه و مالک هر دو از شاگردان امام صادق علیه‌السلام بودند. این موضوع در منابع تاریخی، فقهی و روایی آنها نیز منعکس، و انكارناپذیر است. خود آنها نیز تصریح کرده‌‌اند که امام صادق‌علیه‌السلام از ما افقه است: ما رأیت افقه من جعفربن‌محمد[i] حال چطور تقلید از خلفای چهارگانه واجب است، اما از استادشان جایز نیست! 🔸سخن ما این است كه از استاد ابوحنیفه و مالک نیز می‌توان تقلید کرد. شما بر اساس چه منطقی این مسئله را انکار می‌کنید؟ این سخن قابل قبول است و سریع در برابر آن ‌موضع‌گیری نمی‌کنند. 🔸اولین فایدۀ آن این است که مذهب در مقابل چهار مذهب دیگر رسمیت می‌یابد. شما از شاگرد تقلید می‌‌كنید، چه اشكالی دارد ما هم از استاد آنها تقلید کنیم؟ آیا آیه‌ای نازل شده که منحصر در این چهار نفر است؟! آیا دلیل شرعی یا عقلی برای این موضوع وجود دارد؟! هیچ دلیلی وجود ندارد؛ بلکه شاید اولی باشد که بگوییم تقلید از استاد مقدم بر تقلید از شاگرد است؛ به‌ویژه با این تصریح که می‌خواهیم از امام صادق‌علیه‌السلام تقلید کنیم. 🔸پس در ابتدا نباید مسائل مربوط به خلافت را مطرح كنیم؛ اما وقتی رسمی شد، آن‌گاه دیگر کتاب‌های ما قاچاق نیست؛ یعنی همانطور که کتاب‌های آنها در کتابخانه‌های ما پیدا می‌شود، کتاب‌های ما نیز رسمیت پیدا می‌کند. در این صورت،‌ دیگر کتاب‌های در عربستان و جاهای دیگر قاچاق نیست و به‌طور رسمی در بازار فروخته می‌شود. 🔸وقتی در کتابخانه‌ها پیدا شد، خواننده‌ای نیز پیدا می‌شود و ما به قدر کافی مطالب حق برای اثبات مذهب خودمان در کتاب‌ها‌مان داریم؛ اما اگر همین‌طوری القا کنیم، آنها موضع‌گیری می‌کنند؛ 🔸وقتی در کتاب‌ها مطالب ما را خواندند، کم‌کم بی‌غرضانه و منصفانه می‌فهمند که لااقل اعتبار مذهب کمتر از آنها نیست و این باب مهمی برای تعامل و اتحاد می‌‌شود. اما اگر در ابتدا دربارة خلافت با بحث کنید، و یا بدگویی و لعن کنید، در مقابل آنها هم موضع‌گیری می‌کنند و هیچ‌گاه بحث به نتیجه نمی‌رسد. 🔸مرحوم آیت‌‌الله بهجت این مسائل را به ما یاد می‌دادند که اگر در تبلیغ با مواجه شدید، از این روش استفاده كنید. این مرحلة اجرایی، و نوعی است. 📚اولویت‌های تحقق سبک زندگی اسلامی؛1391/11/19 https://mesbahyazdi.ir/node/5015 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تیزر | مستند «لشکر زینبی» ◻️ مجموعه‌ی «لشکر زینبی» گوشه‌ای از دیدارهای متعدد رهبر انقلاب با خانواده‌ی معزز شهدای مدافع حرم در ۵ سال گذشته را به تصویر کشیده است. 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(25)👆👆👆 ♦️♦️مرور گذشته ها (5)♦️♦️ ◀️اتمام حجتِ جهانگیری!!!😳 🔸«مردم عزیز! حرفهای همه را شنیدید؛ ؛به آینده باید نگاه کرد؛از گذشته باید عبرت گرفت. 🔸انتخاباتِ پیش رو عرصۀ میان انتخابِ بد و بدتر نیست؛میان راه است و بی راهه؛پروژۀ توسعۀ ایران را ناتمام نگذارید؛باید به تداوم راه بیندیشیم و از تغییر و تحول نترسیم. 🔸من نگرانی هایم را در مورد آینده گفتم؛بیماری های مُذمن با مسکن دوا نمی شود؛امیدهایم را می گویم؛ایران فرصتهای زیادی دارد؛فرصتهای بی نظیری دارد. 🔸شما مردم،شما جوانانی که برای اولین بار رأی میدهید،شما دانشجویان و دانشگاهیانِ عزیز،شما معلمین بزرگوار،شما روستاییان،شما عشایر،هنرمندان،اندیشمندان،شما بازنشستگانِ عزیز،شما زنان و مردان و همۀ اقوامِ ایران،به پای صندوق رأی بیایید و سرنوشتِ انتخابات را تعیین کنید.» ❌ 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بیان اشتباه استاد کاشانی؛👇👇👇 💠ایشان در تاریخ 15 فروردین 1400 در برنامۀ سمت خدا فرمودند: 🔸«ما خیال نکنیم اگر بعد از پیغمبر اکرم حق را به امیر‌المؤمنین می‌دادند هر آنچه در غدیر شد می‌شد دیگر غیبتی نبود. فکر نکنیم مسئله فقط کم‌کاری ما یا دیگران است. نه. برای چه؟ برای اینکه باید در این عالم انسان‌ها رشد کنند، به پلیس بیرون، به معلم بیرون، به واعظ بیرون، به چراغ راهنمای بیرون نیاز نداشته باشند... 🔸واقعاً دلم می‌سوزد از اینکه ما این مسئله عظیم را، این موضوع منجی آخر الزمان را به مسائل سطحی روزمره گره بزنیم که مثلاً فرض بفرمایید ❌فلان کار ما در ظهور این اثر را می‌گذارد، نمی‌گذارد،😳 مسئله‌ی مردم را از این موضوع اعتقادی تبدیل کنیم به مسائل ساده پیش پا افتاده خودمان. این را به مسئله مهدویت می‌دانیم.» http://samtekhoda.tv3.ir/content/240910 ▪️ایشان در کانال خود از استاد پناهیان نیز دعوت به گفتگو[مناظره]کردند...با توجه به پبام دعوتشان،منظور از مسائل ساده و پیش پا افتاده، است. 👌بد نیست پاسخ استاد پناهیان را در کلیپ فوق ببنید...👆👆👆 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
(26)👇👇👇 ♦️♦️وظیفۀ در نگاه آیت الله مصباح یزدی♦️♦️ 👈 ؛ 1️⃣برخی معتقدند رسانه باید زمینه پذیرش از سوی مردم را آماده کند.❌ 2️⃣برخی نیز گمان می‌کنند که صدا و سیمای نظام اسلامی باید و خطابه، و گاهی اخبار پخش کند، و فقط این برنامه‌ها را نشانه قوت و غیر از آن را نامطلوب می‌دانند.❌ 3️⃣سومین نگرش نگاه به دارد و بر اساس آن صدا و سیما فقط باید مردم را راضی نگه دارد و به گونه‌ای رفتار کند که آنها خوششان بیاید و رسانه ملی را برای تماشا انتخاب كنند.❌ 👈 ؟ 🔸در رسانه ملی باید ارائه شود تا برای همگان مفید و قابل استفاده باشد؛كار رسانه ملی قائم به دو رکن است: اول محتوای مفید و ارزنده؛ دوم قالب‌های جذاب. 🔸در رسانه ملی به دو گروه علمی و فنی نیاز داریم: گروه اول باید افرادی باشند که مطالب صحیح، مفید و ارزنده را استخراج کرده، و مطابق با سطح علمی قشرهای مختلف جامعه، محتوای متین و مؤثر را آماده کنند. گروه دوم باید قالب‌های جذاب، زیبا و متناسب با علائق و سلائق مختلف مردم در گروه‌های سنی مختلف برای ارایه محتوا را آماده کنند. 👈اگر در این زمینه کار نکردید، فردا باید در مقابل خون شهدا پاسخگو باشید. 1397/04/04 https://mesbahyazdi.ir/node/6850 💥امام خمینی(ره): «آن قدرى كه مى‏تواند به مردم خدمت كند، روزنامه‏ها و دستگاههاى ديگر نمى‏توانند خدمت كنند.» (صحيفه امام، ج‏17، ص: 244) 💥مقام معظم رهبری: «بارها گفته ام که هر پیامی، هر دعوتی، هر انقلابی، هر تمدّنی و هر فرهنگی تا در قالب ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود و فرقی هم بین پیام های حق و باطل نیست.» 📚هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری، ص 30 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بستۀ (37)👆👆👆 ♦️حجاب و انتخابات♦️ ◀️دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی؛ 💥 ؛«مرکز پژوهش های مجلس،گفته ما 35 درصد داریم 55 درصد 10 درصد بحرانِ 🔸این 55 درصد،همان طیف خاکستری جامعه است که دقیقاً میشه با 4 تا وعده؛اون جوری که شما میخواید ازشون رأی بکشی بیرون. 🔸حالا اگر ما بیاییم این بحثِ رو آزاد بگذاریم؛چه اتفاقی می افته؟ آیا اون 35 درصدی که شرعیه، برمی دارند؟![خیر] اما این 55 درصد دیگه نمی تونیم ازشون استفادۀ ابزاری و سیاسی بکنیم موقع . 💥 ؛ببینید چون که ما یه قشرِ خاکستری داریم و ممکنه در مسائلِ سیاسی از اینها سوء استفاده شود،پس را آزاد کنیم! این پس از کجا اومد؟! یعنی به خاطرِ سیاست رو آزاد کنیم؟ خب خودِ ما هم که سیاست زده شدیم که پس! 🔸اگر شما فرمودید که یک مسئلۀ فطریه و ملّی و عقلیه؛چون یک گروهی می خواهند از این قشرِ خاکستری سوء استفاده کنند،ما صورت مسئله رو پاک کنیم؟ یعنی الآن شما رو ممکنه یه گروهی در کمین باشند،از کار و شغلِ شما استفاده کنند؛شما باید شغلتون رو رها بکنید یا با سوء استفاده مبارزه کنید؟ 🔸این مغالطه است؛ما اقتصاد گرفتار داریم،میگیم پس رو رها کنیم بریم اقتصاد؛الآن وارد سیاست که شدیم،میگیم سیاست که اینجوریه،پس آزاد کنیم. یه بهانه ای داریم می گردیم خرابش کنیم؛اگه شما میگید عقلیه،به سیاست چیکار دارید؟ 💥 ؛یعنی اگه ترافیکم دستاویز سیاسی شد،ترافیکو که حذف نمیکنیم،نمیگیم هر چی هر کی خواست.» @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅خاطره عجیب از مظلوم‌ترین مادر شهید کشور👆👆👆 😭مادر شهیدی که دو روز با فرزند قطعه قطعه شدش با هم در یکجا بودند و با دست خودش او را دفن کرد. ▪️پیشنهاد می‌شود حتما این کلیپ رو ببینید. 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
(17)👇👇👇 ♦️♦️انسان از همۀ موجودات بالاتر است.♦️♦️ ◀️در محضر آیت الله جوادی آملی؛ 🔸«به لحاظ روح، از و امثال آن بالاتر است، به دلیل اینکه همه اینها بساطشان برچیده می‎شود و انسان همچنان زنده است. و از هم بالاتر است برای اینکه درست است مکلف است، ولی نبی و رسول نخواهد شد و اگر به جایی هم برسد که بتواند «طی الأرض» داشته باشد؛ نظیر ﴿قالَ عِفْریتٌ مِنَ الْجِنِّ﴾[جن/39] خودش مستقلاً بتواند به جایی برسد که بگوید: ﴿أَنَا آتیکَ بِهِ قَبْلَ أَنْ یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ﴾، این چنین نیست. 🔸و اما از بالاتر است، برای اینکه درست است که کلیات را درک می‎کند معارف غیبی را درک می‎کند و رسول بین ذات اقدس الهی و انبیا و مرسلین و ائمه(علیهم السلام) است و اما نمی‎تواند عالمِ «بالاسماء» بشود بلاواسطه وگرنه ذات اقدس الهی که فرمود: ﴿إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً﴾،[بقره/30] رازش همین بود که ﴿وَ عَلَّمَ آدَمَ الأسْماءَ﴾،[بقره/31] اگر تعلّم مقدور ‎ها بود ‎ها که یاد می‎گرفتند و ذات اقدس الهی هم که ﴿بِکُلِّ شَیْ‌ءٍ بَصِیرٌ﴾[ملک/19] و ﴿عَلیمٌ﴾[بقره/231] است و بُخلی در دستگاه او نیست. 🔸اگر در آن حدّ بودند که اسمای الهی را یاد بگیرند، ذات اقدس الهی یاد می‎داد. اینها نمی‎توانند شاگرد بلاواسطه خدا باشند، اوّلاً؛ و اگر هم شاگرد مع الواسطه هستند در حدّ إنباء شاگرد هستند نه در حدّ تعلیم، ثانیاً؛ لذا ذات اقدس الهی به آدم(سلام الله علیه) نفرمود «یا آدم علّمهم باسماء هؤلاء»، فرمود: ﴿یَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ﴾[بقره/33] در حدّ گزارش! مقام کامل کجاست و اهل بیت کجا، مقام کجا! آنها درست است حاملان عرش‎اند؛ اما کسی که به مقام ولایت مطلقه اهل بیت(علیهم السلام) برسد او خلیفة الله است، او به تعلیم الهی عالم به اسمای الهی است، او معلم است، آن هم در حدّ إنباء نه در حدّ تعلیم.» 📚تفسیر سوره انسان جلسه 2 (1398/07/02) 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(27)👆 ♦️مرور گذشته ها (6)♦️ ◀️رو که رو نیست...!!!😳 🔸«آماری که این روزها داده میشه،یادآورِ روزهایی است که افرادی به مردم میدادند و دیدیم پایانِ اون دولتها مردم به چه روزگاری افتادند؛دیدیم وضع و بهداشت مردم چگونه شد! 🔸دیدیم چگونه عزتِ مردم زیر پا گذاشته شد!دیدیم مردم صبح به می رفتند و اطمینان نداشتند که بعد از ظهر جنس به کجا میرسه؛سبک زندگی مردم این شده بود که هر چه می تونند کنند برای فرداشون 🔸 و در سایۀ این آرامش،ما میبینیم می تونیم زندگی مردم رو در مسیر درست قرار بدیم؛سبک زندگی از اخلاق و ایمان آغاز میشه.اگر ما معتقد باشیم به انقلاب و نظام و اسلام و به قدرتِ مردممون،مردم فریبی نمیکنیم. 🔸با مردم به صداقت رفتار میکنیم...تقسیم بندی های بیخود نکنیم.کپی برداری های ناشیانه نکنیم.؛تو یه کشوری یه جنبشی درست شده بود،99 درصدی،حالا چون سال 96 هست ما بکنیم 96 درصدی؟نکنیم این کارها رو؛انشقاق،امنیت جامعه را از بین می بره؛ما هر جا موفق شدیم جایی بوده که متحد و کنار هم بودیم. 🔸اون جایی از تونستیم استفاده کنیم که متحد بودیم؛اونجایی خواستیم به هم بزنیم؛دیدیم چکار کردند،آمدند چگونه زمینی رو نشون دادند تا رو به هم بزنند؛ تا به هم بزنند...ملت ما از همۀ این مسائل عبور کرد به خاطر اینکه اخلاق و اسلام رو اکثریت قاطع جامعۀ ما از روز اول انتخاب کرده بود و امروز هم همونو دنبال میکنه» @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅خطاب به مذهبی هایی که گناه می کنند👆👆👆 ◀️در محضر استاد پناهیان؛ 🔸«ابلیس یکی از اهتمام هاش اینه؛میگه ببین،من مهم نیست که تو باشی یا نه؟ مهم برام اینه که تو کیف نکنی از . بچه ات که رسید بگی بابا یک شب که هزار شب نمیشه...میگه همین برا من بسه. 🔸معلوم میشه تو خوش نمیگذروندی با ،این یه شبو خواستی خوش بگذرونی، کردی. تو تمام طولِ عمرتو بندگی کن،یه شب خواستی خوشی کنی، کن؛ابلیس میگه دمت گرم،این درسته. 🔸تو به همه ثابت کردی که مزه نداره و الا شب عروسی بچه ات،قرآن میزاشتی؛میگفتی یَک نماز جماعتی راه انداختیم.یَک باحال بود؛ خُب تو از اینا خوشت نمیاد دیگه؛میگی بابا یه شب که هزار شب نمیشه،میزنی تو خاکی. 🔸شیطون اینو میخواد؛همینی که الآن به خواستش رسیده،حالا بگذریم از اینکه امام حسین(ع) میاد هِی کارِ شیطونو به هم میریزه. با یه اربعینش که مردم واقعاً از جگر،لذت میبرن،حال میکنن... جدا از استثناهایی که امام حسین(ع) میاد وسط و یه کاری انجام میده،ماها نوعاً رو یه امرِ مزه داری تلقی نمیکنیم؛به خاطرِ عدمِ . 🔸 بیاد، که خوش مزه میشه هیچی،خودِ آدمه هم خوش مزه میشه،اصلاً خودِ آدمه خوردنی میشه(برای خودش)؛با صفا میشه،تو خونش میری کیف میکنی.» 📚اهمیت و آثار اخلاص؛فاطمیه 98 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
✅پذیرش حوزۀ علمیۀ برادران در سال تحصیلی1400-1401 آغاز شد. 🔸دفترچه پذیرش؛👇👇👇 http://paziresh.ismc.ir/uploads/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87_1401-1400.pdf 🔸فهرست مدارس داوطلب ورود به حوزه؛👇👇👇 http://paziresh.ismc.ir/uploads/marakezver5.pdf 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
🤔برخی می گویند که است و مرا مي‌كند؛آیا درست است؟ ✅پاسخ از آیت الله جوادی آملی 🌕[اگر]يك انسان سالم بگويد مرا مريض مي‌كند اين راه علمي ندارد؛ يعني انسانِ بانشاط مي‌تواند به خوبي شانزده ساعت چيز نخورد، به دليل اينكه بيست ساعت چيز نمي‌خورد؛ در اين نه مادر نه پدر نه خواهر آن‌ها كه غرق در نشاط‌اند شانزده ساعت, هفده ساعت, هجده ساعت غذا نمي‌خورند، اصلاً نه اينكه گرسنه هستند و مي‌گويند وقت نداريم، شما بررسي كنيد مي‌بينيد اصلاً روح، اين بدن را تأمين مي‌كند، نه به عكس. (95/3/6)درس اخلاق 📝کانال مدافعین حریم ولایت(در ایتا و سروش و تلگرام) @rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅ ثواب قرائت در ماه رمضان👆👆👆 👈یک آیه برابر کل !!! 📝کانال مدافعین حریم ولایت(در ایتا و سروش و تلگرام) @rahbarjame
✅دعای امام جواد(ع) برای ورود به ماه رمضان؛👇👇👇 «اللّهُمَّ ، یا مَن یَملِکُ التَّدبیرَ وهُوَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ ، یا مَن یَعلَمُ خائِنَهَ الأَعیُنِ وما تُخفِی الصُّدورُ وتُجِنُّ الضَّمیرُ وهُوَ اللَّطیفُ الخَبیرُ، اللّهُمَّ اجعَلنا مِمَّن نَوی فَعَمِلَ ، ولا تَجعَلنا مِمَّن شَقِیَ فَکَسِلَ ، و لا مِمَّن هُوَ عَلی غَیرِ عَمَلٍ یَتَّکِلُ ، اللّهُمَّ صَحِّح أبدانَنا مِنَ العِلَلِ ، وأعِنّا عَلی مَا افتَرَضتَ عَلَینا مِنَ العَمَلِ ، حَتّی یَنقَضِیَ عَنّا شَهرُکَ هذا وقَد أدَّینا مَفروضَکَ فیهِ عَلَینا، اللّهُمَّ أعِنّا عَلی صِیامِهِ ، ووَفِّقنا لِقِیامِهِ ، ونَشِّطنا فیهِ لِلصَّلاهِ ، ولا تَحجُبنا مِنَ القِراءَهِ ، وسَهِّل لَنا فیهِ إیتاءَ الزَّکاهِ . اللّهُمَّ لا تُسَلِّط عَلَینا وَصَبا ولا تَعَبا ولا سَقَما ولا عَطَبا ، اللّهُمَّ ارزُقنَا الإِفطارَ مِن رِزقِکَ الحَلالِ ، اللّهُمَّ سَهِّل لَنا فیهِ ما قَسَمتَهُ مِن رِزقِکَ ویَسِّر ما قَدَّرتَهُ مِن أمرِکَ ، وَاجعَلهُ حَلالاً طَیِّبا نَقِیّا مِنَ الآثامِ ، خالِصا مِنَ الآصارِ وَالأَجرامِ . اللّهُمَّ ، لا تُطعِمنا إلاّ طَیِّبا غَیرَ خَبیثٍ ولا حَرامٍ ، وَاجعَل رِزقَکَ لَنا حَلالاً لا یَشوبُهُ دَنَسٌ ولا أسقامٌ ، یا مَن عِلمُهُ بِالسِّرِّ کَعِلمِهِ بِالإِعلانِ ، یا مُتَفَضِّلاً عَلی عِبادِهِ بِالإِحسانِ ، یا مَن هُوَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ ، وبِکُلِّ شَیءٍ عَلیمٌ خَبیرٌ ، ألهِمنا ذِکرَکَ وجَنِّبنا عُسرَکَ ، وأنِلنا یُسرَکَ وَاهدِنا لِلرَّشادِ ، ووَفِّقنا لِلسَّدادِ ، وَاعصِمنا مِنَ البَلایا ، وصُنّا مِنَ الأَوزارِ وَالخَطایا ، یا مَن لا یَغفِرُ عَظیمَ الذُّنوبِ غَیرُهُ ، ولا یَکشِفُ السَّوءَ إلاّ هُوَ یا أرحَمَ الرّاحِمینَ وأکرَمَ الأَکرَمینَ، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وأهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبینَ ، وَاجعَل صِیامَنا مَقبولاً ، وبِالبِرِّ وَالتَّقوی مَوصولاً ، وکَذلِکَ فَاجعَل سَعیَنا مَشکورا ، وقِیامَنا مَبرورا ، وقُرآنَنا مَرفوعا ، ودُعاءَنا مَسموعا ، وَاهدِنا لِلحُسنی ، وجَنِّبنَا العُسری ، ویَسِّرنا لِلیُسری ، وأعلِ لَنَا الدَّرَجاتِ ، وضاعِف لَنَا الحَسَناتِ ، وَاقبَل مِنَّا الصَّومَ وَالصَّلاهَ ، وَاسمَع مِنَّا الدَّعَواتِ ، وَاغفِر لَنَا الخَطیئاتِ ، وتَجاوَز عَنَّا السَّیِّئاتِ ، وَاجعَلنا مِنَ العامِلینَ الفائِزینَ ولا تَجعَلنا مِنَ المَغضوبِ عَلَیهِم ولاَ الضّالّینَ ، حَتّی یَنقَضِیَ شَهرُ رَمَضانَ عَنّا وقَد قَبِلتَ فیهِ صِیامَنا وقِیامَنا ، وزَکَّیتَ فیهِ أعمالَنا ، وغَفَرتَ فیهِ ذُنوبَنا ، وأجزَلتَ فیهِ مِن کُلِّ خَیرٍ نَصیبَنا ، فَإِنَّکَ الإِلهُ المُجیبُ وَالرَّبُّ القَریبُ ، وأنتَ بِکُلِّ شَیءٍ مُحیطٌ .» 📚(الإقبال : 1 / 76) 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
38.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شرح حدیثی درباره برکات دعا، استغفار و شکر👆👆👆 ◀️در محضر مقام معظم رهبری؛ عن أَبی عَبْدِ اللَّهِ( ع):ثَلَاثٌ لَا یَضُرُّ مَعَهُنَّ شَیْ‏ءٌ الدُّعَاءُ عِنْدَ الْكَرْبِ وَ الِاسْتِغْفَارُ عِنْدَ الذَّنْبِ وَ الشُّكْرُ عِنْدَ النِّعْمَةِ.»(کافی، ج۲، ص۹۵) امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: «سه چیزند که با وجود آن ها ضرری به انسان نمی رسد: هنگام اندوه هنگام گناه هنگام برخورداری از نعمت.» 📚جلسه درس خارج فقه؛۱۳۹۷/۰۷/۰۱ 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(28)👆👆👆 ♦️مرور گذشته ها (7)♦️ ◀️تجربه های روحانی از آمریکا!!!😳 «ما 1332/5/28 اولین شماره تلفنی است که از آمریکایی ها داریم. ما 1342/3/15 دومین شماره تلفنی است که از آمریکایی ها داریم. ما 1343/8/13 شماره تلفن بعدی است که از آمریکایی ها داریم. ما 1357/6/17 شماره تلفن بعدی است که از آمریکا داریم. ما 1357/8/13 شماره های نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی است که از شما داریم. بعد از انقلاب هم شما شماره زیاد دادید؛آخرین شماره تون 1397/2/18 و باز هم شماره تلفن جدید میخواید به ما بدید؟! شما از زور و تزویر می خواهید استفاده کنید.»(1398/2/24) پ ن: شماره تلفن بعدی آمریکا،1398/10/13 بود که حاج قاسم را هم زد و باز هم رئیس جمهورمان فریبشان را می خورد. قبلنا می گفتند که طرف یا جاهل است یا خائن...این فیلم نشان می دهد که گویا جهلی وجود ندارد. 💥مقام معظم رهبری؛ «نمیتوانیم ظرفیّت کشور را معطّل بگذاریم؛ مدّتی معطّل اجرای برجام، مدّتی معطّل خروج و عدم خروج از برجام؛ آن هم در مقابل دشمنی مثل آمریکا. اینها بخشی از ما است؛ این تجربه‌ها را بایستی در نظر داشته باشیم تا تکرار نشود و از یک دو بار گَزیده نشویم و در قضایای بعدی این را به‌‌طورکامل به کار ببندیم.» (۱۳۹۷/۰۳/۰۲) 💥پیامبر(ص):«إنَّ المُؤمِنَ لايُلدَغُ مِن جُحرٍ مَرَّتَينِ»(بحار/ج ۱۹ص ۳۴۵) مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمى شود. 🔸امیرالمؤمنین(ع) به ابوموسی اشعری:« کسی است که به " " بی‌اعتنا باشد»(نهج البلاغه/نامه 78) @rahbarjame
✅ خلاصه ای از کلام مقام معظم رهبری در در پایان محفل انس با قرآن کریم؛(1400/1/25)👇👇👇 ◀️در محضر مقام معظم رهبری؛ 1️⃣ ؛ خداوند متعال در میان امتیازات متعدّد ماه مبارک رمضان امتیاز نزول قرآن را ذکر میکند:«شَهرُ رَمَضانَ الَّذی اُنزِلَ فیهِ القُرءان» و در مورد قرآن هم که هزاران برجستگی در قرآن وجود دارد هدایت قرآنی را مطرح میکند: «شَهرُ رَمَضانَ الَّذی اُنزِلَ فیهِ القُرءانُ هُدًی لِلنّاسِ وَ بَیِّنٰتٍ مِنَ الهُدیٰ وَ الفُرقان؛(بقره/185) پیدا است که هدایت قرآنی در میان موضوعات‌ مربوط به قرآن شأن بالایی دارد. «اٍهدِنَا الصِّراطَ المُستَقیم» «هُدًی لِلمُتَّقین»(بقره/2) 2️⃣مخاطب قرآن، همه‌ی بشریّت است؛اِن هُوَ اِلّا ذِکرٌ لِلعٰلَمین.(ص/87) 3️⃣محدوده‌ی هدایت قرآن،همه‌ی گستره‌ی زندگی بشر را شامل می شود. ؛رفتارهای مدیریّتی برای اداره‌ی جوامع انسانی، و دفع دشمنان گوناگون. ؛«رَبَّنا هَب لَنا مِن اَزواجِنا وَ ذُرِّیَّتِنا ‌قُرَّةَ اَعیُن»(فرقان/74) یا «وَ اَنکِحُوا الاَیٰمیٰ مِنکُم وَ الصٰلِحینَ مِن عِبادِکُم وَ اِمائِکُم اِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه»،(نور/32) ؛توصیه‌ی به علم و شناخت طبیعت، «وَ استَعمَرَکُم فیها»(هود/61) که انسان بایستی به سمت علم، به سمت دانایی، به سمت کشف حقایق طبیعت و حقایق عالم وجود حرکت بکند.[خطاب مهدی نصیری] ؛ «وَ لا تُصَعِّر خَدَّکَ لِلنّاسِ وَ لا تَمشِ فِی الاَرضِ مَرَحًا»(لقمان/18) یا «وَ اقصِد فی مَشیِکَ وَ اغضُض مِن صَوتِک»(لقمان/19) 💥حالا من یک مقداری از آن را گفتم و سرفصل‌های مهمّ دیگری هم وجود دارد. 💥[خطاب به آیت الله علوی بروجردی]چقدر کسانی که خیال میکنند قرآن به مسائل زندگی، به مسائل سیاست، به مسائل اقتصاد، به مسائل حکومت کار ندارد؛ نه، بخش عمده‌ی قرآن راجع به همین مسائل اجتماعی زندگی است...انصافاً با قرآن آشنا نیستند، قرآن را نشناخته‌اند؛ باید گفت قرآن را نخوانده‌اند...حقیقتاً با قرآن آشنا نیستند. قرآن خودش را از چالشهای سیاسی و اجتماعی به هیچ وجه کنار نمیکشد. 4️⃣ ؛ قرآن مثل کتابهای بشری نیست که فصل بندی و موضوع بندی داشته باشد؛خدای متعال در قرآن گاهی با یک کلمه، با یک اشاره، یک دریای معرفت را به سمت انسان سرازیر میکند که اگر چنانچه تدبّر کنیم، اگر فکر کنیم، اگر ابعاد را بسنجیم، اگر از برای فهم آن استفاده بکنیم، گاهی معارف عجیبی در یک کلمه برای انسان حاصل می شود. بیان قرآن کلیت دارد؛مثال اینکه«الَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل.»(آل عمران/173) این آیه مربوط به بعد از جنگ أُحد است که مسلمانها مصیبت‌زده برگشتند و منافقین از حملۀ دوبارۀ دشمنان مردم را می ترساندند؛پیغمبر فرمود فقط آن کسانی که امروز در این حادثه در اُحُد مجروح شدند بیایند؛ شب بلند شدند رفتند آن مجموعه را شکست دادند و برگشتند. 💥درس این است: بروید وسط میدان، کاری را که لازم است انجام بدهید و بگویید «حَسبُنَا اللهُ وَنِعمَ الوَکیل». 💥قرآن مثل ماه و خورشید به طور دائم بالای سر انسان است.(بحارالانوار، ج ۸۹، ص ۹۴) 5️⃣ ، لازمه‌ی استفاده از هدایت قرآن؛هُدًی لِلمُتَّقین؛(بقره/2) بقیۀ هدایتها در قرآن(للمؤمنین-للمسلمین-للناس) مراتب‌بهره‌مندی از این هدایت را برای انسانها مشخّص میکند. در آیات دیگری، «خشیت» ملاک قرار گرفته است؛ «اِنَّما تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکرَ وَ خَشِیَ الرَّحمٰنَ بِالغَیبِ»(یس/11) «طٰه، ماٰ اَنزَلنا عَلَیکَ القُرءانَ لِتَشقیًّ، اِلّا تَذکِرَةً لِمَن یَخشیٰ.»(طه/1 تا 3) البته خشیت هم صفت اهل تقوا است؛ «وَ لَقَد ءاتَینا موسیٰ وَ هٰرونَ الفُرقانَ وَ ضِیاٰءً وَ ذِکرًا لِلمُتَّقین*الَّذینَ یَخشَونَ رَبَّهُم بِالغَیب»(أنبیاء/48 و 49) 💥تفاوت خوف و خشیت؛ خشیت عبارت است از آن حالتی که ناشی از عظمت طرف مقابل است که به انسان دست میدهد. البته ذات خدا ترساننده نیست؛لذا خشیت در کنارِ رحمان آمده(خَشِیَ الرَّحمٰنَ)؛آن که مظهر لطف و عنایت به بشر است، خشیت در مقابل او است به خاطر عظمت او.[خطاب به آقا میری] 6️⃣قاری خودش را مبلّغ قرآن بداند و با حضور قلب قرآن بخواند. در لحن و صوت خوب،افراط و تفریط نشود. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47709 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame