دریا کشید نعره، صدا زد: مرا بنوش
غیرت نهیب زد که به دریا بگو: خموش
آوردَمت به نزد دهان تا بگویمت
بشنو که العطش رسد از خیمهها به گوش
#رحم_الله_عمے_العباس 🖤
❌ ضربوشتم بانوی محجبه و فرزند شهید در قطار تهران - یزد
حمایت عجیب رئیس قطار از خانم بیحجاب!!
▪️هشتم مرداد ۱۴۰۱ یک زن بی حجاب در قطار ۶۲۰ تهران-یزد به بانوی محجبه و معلم نخبه یزدی که از همایش کشوری معلمان نخبه انقلابی در حال بازگشت به یزد بود حمله ور شد تا روسری و چادر این بانوی محجبه را بردارد.
● خانم زینب جعفری شاغل در آموزش و پرورش ناحیه دو یزد و فرزند شهید علی جعفری در یزد، در خصوص ماجرای قطار تهران-یزد اظهار داشت:
برای شرکت در همایش معلمان نخبه انقلابی کشور به همراه چند نفر از همکاران به تهران رفته بودیم و شب گذشته (هشتم مرداد ۱۴۰۱) در سالن اتوبوسی قطار ۶۲۰ در ساعت ۲۱:۵۵ عازم یزد شدیم.
وی افزود: من به همراه سه نفر از همکارانم در سالن شماره ۶ مستقر شدیم که تنها در این سالن چند بانوی بی حجاب هم حضور داشتند و در سالن به رفت و آمد هم می پرداختند.
معلم نخبه یزدی، ادامه داد: من و همکارانم هیچ تذکری به این خانم های بیحجاب ندادیم ولی بعد از دو ساعت با توجه به افزایش پوششهای بی حجاب بانوان به بیرون از سالن قطار رفتم و از مأمور قطار به عنوان متولی قانون خواستم که به این بانوان تذکر دهد تا حجاب خود را رعایت کنند ولی با توجه به بی توجهی مأمور و سر مهماندار به سراغ رئیس قطار رفتم.
خانم جعفری، گفت: رئیس قطار در واکنش به درخواست من گفت: «شما چه کاره هستید؟ تفکرات شما مشکل دارد و ما مشکلی با بی حجابی این افراد نداریم؛ اگر می خواهید به سالن دیگری بروید» که من قبول نکردم و گفتم صورت مسئله را پاک نکنید.
وی افزود: وقتی به ایستگاه کاشان رسیدیم، من و همکارانم در حالی که از اقدام مسئولین قطار برای بهبود وضعیت حجاب سالن قطار نا امید شده بودیم، بعد از گرفتن عکس سلفی از خود، در راهروی سالن قطار یکی از زنان بدحجاب به سمت من حمله ور شد و ابتدا چادر را از سر من کشید و سپس می خواست روسری من را بکشد که من متوجه نیت او شدم و روسری خودم را محکم چسبیدم که دستم با ناخنهای خانم بی حجاب زخمی شد و مورد فحاشی و کتک او قرار گرفتم. یکی از همکارانم نیز خواست به من کمک کند که او هم نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ در آن لحظه خداوند قدرتی به من داد تا من در برابر خانم بدحجاب که جثه قوی تری نسبت به من داشت روسری خود را حفظ کنم.
فرزند شهید جعفری، تصریح کرد: متأسفانه هیچ یک از مسافران مرد و زن که شاهد این ماجرا بودند به کمک ما نیامدند.
وی افزود: پس از لحظاتی سرمهماندار و رئیس قطار به داخل سالن آمدند و من را مقصر ایجاد اختلال در نظم عمومی خطاب کردند و رئیس قطار گفت: «باید در این ایستگاه کاشان در ساعت یک نیمه شب پیاده شوید» و من نامه کتبی برای پیاده شدن از رئیس قطار خواستم چون جرمی مرتکب نشده بودم که او قبول نکرد و چند دقیقه بعد پلیس ایستگاه قطار کاشان برای بازداشت من به داخل سالن آمد و مدعی بازداشت بنده شد و بعد یک برگه سفید بدون نوشتن هیچ کلمه ای به من داد تا آن را امضا کنم که به هیچ عنوان قبول نکردم.
خانم جعفری، افزود: مأمور قطار کاشان وقتی دید من برگه سفید را امضا نمی کنم گفت: «به من اعتماد نداری؟» و من گفتم خیر و او در پاسخ من را مورد بی احترامی قرار داد و من را تهدید کرد.
معلم نخبه یزدی، ادامه داد: به رئیس قطار گفتم اگر من را بازداشت کنید و نتوانید جرم من را ثابت کنید آن وقت من از شما شاکی می شوم و او گفت: «هیچ غلطی نمی توانی بکنی» و چون رئیس قطار مدرکی برای اثبات حرف خود نداشت خانم بدحجاب را به سالن دیگری هدایت کرد تا صورت مسئله را پاک کند.
خانم جعفری گفت: وقتی به یزد رسیدیم در بدو ورود به حراست راه آهن یزد رفتیم و ماجرا را گفتیم و شکایت کردیم.
وی تصریح کرد: در ایستگاه قطار چند نفر از مسئولان راه آهن از جمله مدیر کل راه آهن و مسئول حراست و چند نفر از خانواده شهدا و جمعی از بسیجیان و طلاب و فرماندهی پلیس راه آهن حضور یافتند و با پیگیریهای تلفنی معاون سیاسی امنیتی استاندار، مسئول دفتر امام جمعه یزد، سپاه پاسداران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعتراض خود را نسبت به این اتفاق اعلام کردند.
این بانوی یزدی افزود: با مراجعه به نیروی انتظامی از رفتار پلیس ایستگاه قطار کاشان شکایت کردم و پیگیری مسئولین مربوطه و با توجه به شواهد و قرائن و سوابق قبلی بانوی بدحجاب، مأمور پلیس ایستگاه کاشان به همراه مسئولین قطار مقصر شناخته شدند.
خانم جعفری گفت: کتک خوردن ما به خاطر حجاب و به خاطر امر به معروف و نهی از منکر مهم نیست بلکه ما بانوان محجبه و خانواده شهدا و بسیجیان مطالبه جدی خون شهدا و حفظ حجاب بانوان و حفظ امنیت بانوان محجبه در اماکن عمومی، که این دومین اتفاق بعد از اتفاق ضرب و شتم دختر محجبه در اتوبوس شهری تهران می باشد را از همه مسئولین خواستاریم و تا پای جانمان این قضیه را پیگیری خواهیم کرد.
● منبع: خبرگزاری حوزه
@raheamin
اهداف صفحات مجازی«مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار«مسیری برای وحدت وبه هم رسیدن اندیشه ها»تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی
https://eitaa.com/raheamin
@raheamin
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره).
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
🎙صوت👇
https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=50739
📹فیلم👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50740
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 روضهخوانی آقای حاج مهدی رسولی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره).
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
🎙صوت👇
https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=50739
📹فیلم👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50740
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 #تحلیل_و_تبیین | تبیین و جهاد، دو سلاح مبارزه در مکتب عاشورا
📝 یادداشت به قلم حجتالاسلام حمید سبحانی صدر، پژوهشگر تاریخ اسلام
◾ بعد از فروریختن شاکله دعوتکنندگان از امام در کوفه و به شهادت رسیدن مسلم بن عقیل، و پسازآنکه امام حسین علیهالسلام از بیوفایی کوفیان آگاهی یافتند، دیگر وظیفه تشکیل حکومت اسلامی از دوششان برداشته شد و از همان میانه راه به تکلیف نخست که لحظهای از آن عقبنشینی نکردند، یعنی عدم بیعت با یزید بازگشتند. اندکاندک خبر بیعت نکردن امام حسین علیهالسلام در اینسو و آنسو منتشر میشد، اما چرایی این بیعت نکردن، آنهم بیعت نکردنی که به قیمت جان فرزند رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلم منجر میشد، نیازمند #تبیین بود. امام نهتنها خود بیعت نکردند، که میکوشیدند جهان اسلام اعم از خواص و توده مردم را هم از دلایل این عدم بیعت آگاه سازند تا بیعت نکردن به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=50734
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره)
📲 مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) و تولیدات رسانه KHAMENEI.IR در ماه محرم۱۴۴۴ را از اینجا دنبال کنید.
💻 farsi.khamenei.ir/package?id=18121
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 استوری کلیپ
🕯 #اشعار_عاشورایی | لَوْ كَانَ سَيْفُكَ فِي يَدَيْكَ
لَمَا دَنَا مِنْکَ أَحَدٌ
◾ ذکر مصیبت آیتالله خامنهای در سال۱۳۵۲ در رثای حضرت امالبنین و حضرت عباس(ع)
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
◾️ Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 حرکت امام حسین (علیهالسّلام) منطق مستحکم داشت
◾️ رهبر انقلاب: عنصر منطق و عقل در حرکت و بیانات امام حسین (علیهالسّلام) متجلی است؛ قبل از شروع این حرکت، از هنگام حضور در مدینه تا روز شهادت. جمله، جملهی این بیانات نورانی، بیانکنندهی یک منطق مستحکم است. خلاصهی این منطق هم این است که وقتی شرایط متناسب بود، وظیفهی مسلمان، «اقدام» است؛ این اقدام خطر داشته باشد در عالیترین مراحل، یا نداشته باشد.۱۳۸۴/۱۱/۰۵
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
◾ Farsi.Khamenei.ir
🏴 حرکت امام حسین (علیهالسّلام) منطق مستحکم داشت
◾️ رهبر انقلاب: عنصر منطق و عقل در حرکت و بیانات امام حسین (علیهالسّلام) متجلی است؛ قبل از شروع این حرکت، از هنگام حضور در مدینه تا روز شهادت. جمله، جملهی این بیانات نورانی، بیانکنندهی یک منطق مستحکم است. خلاصهی این منطق هم این است که وقتی شرایط متناسب بود، وظیفهی مسلمان، «اقدام» است؛ این اقدام خطر داشته باشد در عالیترین مراحل، یا نداشته باشد.۱۳۸۴/۱۱/۰۵
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»
https://eitaa.com/raheamin
@raheamin
◾ Farsi.Khamenei.ir
🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️❁🏴❁🏳️
صفحات مجازی مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین»
https://eitaa.com/raheamin
@raheamin
.
♻️ هجده مقامی که در زیارت عاشورا میخواهیم
بهترین فرصت برای قرائت چهل روزه زیارت عاشورا از روز عاشورا تا اربعین را از دست ندهید،
در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا میکنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا میخواهیم. درخواستهای انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است.
ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست میکنیم که بعضی از آنها بهقدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمیتوانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد.
اینها خیلی خواستههای بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد میگیرد، چون از پایین شروع میشود و به بالا میرسد.
و اما آن مقامها:
۱- مقام خونخواهی امام حسین علیهالسلام
ان یرزقنی طلب ثارک
اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابیعبدالله، امام زمان است.
۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا)
اللهم اجعلنی عندک وجیها
۳- مقام معِیَّت (همراهی) با معصوم
ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة
مع امام منصور
این درخواستی ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشتهاند.
۴- زندگی حسینی و اهل بیتی داشتن
اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد...
مقامی که درخواست میکنیم تمام مراحل زندگی ما، درهمتنیده با معصوم باشد.
۵- مقام شهادت
و مماتی ممات محمد و آل محمد
مرگ همه معصومین (از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهمالسلام) با شهادت بوده.
۶- رسیدن به مقام محمود
ان یُبِلِّغنی المقام المحمود
در قرآن آیهای داریم که به پیامبر میگوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمیرسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمیرسد.
اما مقامی هست که از شفاعتشدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعتکردن است و ما در این فراز، این را از خدا میخواهیم.
۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم
لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا
و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم...
(یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم میدانم)
الحمد لله علی عظیم رزِیّتی
(دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش میداند)
این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید دربارهاش بحث کرد.
داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکیشدن با اهلبیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم.
۸- مقام برائت
و بالبرائة من اعدائکم
(برای دوری و تبرّیجستن از بعضی جریانها و افراد و نیز بعضی خصوصیتها)
۹- مقام لعن
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
این مقام، آنقدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صد لعن میدهیم و بعد صد سلام.
(جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب)
نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده میشود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمیفهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بودهاند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کردهاند.
ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمیدانیم و درک نمیکنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق میافتد.
یعنی وقتی ظهور انجام میشود و میفهمیم چه چیزی را از ما گرفتهاند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد.
۱۰- مقام سِلم
انی سلم لمن سالمکم
و ولیّ لمن والاکم
این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهلبیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان.
۱۱- مقام دشمنی با دشمنان اهل بیت
حرب لمن حاربکم
این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهلبیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر میکنید هر کسی میتواند به مقام مجاهدت برسد؟
۱۲- مقام ایثار
بابی انت و امی
ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست میکنیم و لااقل ادای آن را درمیآوریم. ایثار یعنی بذل بهترینها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشتههای خود را فدای امام میکنیم.
۱۳- مقام قربة الی الله
انی اتقرب الی الله...
اللهم انی اتقرب الیک...
مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّخدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن میشود.
۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهلبیت
انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ...
این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است.
۱۵- مقام معرفت اهلبیت
اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...
در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة)
۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن
ان یثبّت لی عندکم قدم صدق
ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...
۱۷- مقام رجعت،
و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور
هر کسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد.
۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد
الله
م اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة
ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقامها و خواستهها را بهصورت لامکان و لازمان میخواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمیکنیم.
فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
و لا جعله الله آخر العهد منی...
(یعنی الیالابد باشد و محدود به حال نباشد.)
در پایان این مطلب باید گفت که هدف خلقت ما انسانها، رشد نامحدود ما از طریق کسب معرفت و محبت و خشوع در برابر خدا و همچنین ولی خداست و این درخواستهایی که ما در زیارت عاشورا به درگاه خدا عرض میکنیم، کاملاً همسو با هدف خلقت ماست.
یعنی اگر به مقامات فوق دست یابیم، در واقع تا سطوح بسیار بالایی از هدف خلقت دست یافتهایم.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | ماجرای گفتگوی امام حسین علیهالسلام و حضرت زینب در شب عاشورا
📥 نسخه کیفیت اصلی👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=28093
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📷 مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی علیه السلام با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیهی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
◾️ Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دعای آموزنده امام حسین (ع) در ماجرای عاشورا
▪️ رهبر انقلاب: دعاى حسین علیهالسّلام در ماجراى #عاشورا براى ما آموزنده است.
▫️ یک روز در هنگامى كه هنوز خطرى به عیان او را تهدید نمىكند دست به دعا بلند كرد «اللّهم إنك تعلم أنه لم یكن الذى كان منّا منافسة فى سلطان» با خدا حرف مىزند. اما خدا این پیام را به تاریخ رساند. امروز همهى دنیایى كه از اسلام نامى شنیده است پیام این دعا را از دو لب گهربار حسین فاطمه شنیده و باور كرده. خدایا تو مىدانى كه این حركت ما، این سفر ما براى خاطر قدرتطلبى نبود، براى كسب جاه و مقام نبود، براى تو بود.
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
📥 دسترسی به نسخه کیفیت اصلی مجموعه #فیلم_نوشت👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50712
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پخش مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره).
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
📲 ببینید👇
Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 #کلیپ_صوتی | #از_تبیین_تا_قیام حسینی (ع)
▪️رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی(ع) کلیپ صوتی «از تبیین تا قیام حسینی علیهالسلام» را منتشر میکند.
🎧 بشنوید👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 استوری کلیپ
🕯 #اشعار_عاشورایی | کای عنان گیر من آیا زینبی
یا که آه دردمندان در شبی
◾️ اشاره رهبر انقلاب به شعر عمان سامانی از گفتگوی حضرت زینب(س) با امام حسین(ع)
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
◾️ Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
1428037378_-1064850118.mp3
4.76M
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 بازخوانی ماجرای خطبهخوانی تاریخی آیتالله خامنهای در شب عاشورای ۱۳۵۷ در حرم مطهر امامرضا علیهالسلام به نام امام خمینی
▪️ آذرماه ۱۳۵۷؛ چند ماهی مانده بود تا پیروزی انقلاب. فرا رسیدن ماه محرم هم مبارزات ضدطاغوتی مردم را در سراسر ایران از جمله مشهد پرحرارت کرده بود. ۱۹ آذرماه مصادف با روز تاسوعا، مردم مشهد راهپیمایی عظیم چندصدهزارنفری برگزار و با شعارهای «مرگ بر شاه» و «این شاه آمریکایی اعدام باید گردد» موضع خود را نسبت به رژیم طاغوت نشان دادند. در پایان تجمع اعلام شد که مراسم خطبهخوانی شب عاشورا در حرم امام رضا علیهالسلام توسط آیتالله خامنهای برگزار میشود و قرار است به نام امام خمینی(ره) خطبه خوانده شود.
▪️ «خطبهخوانی» مراسمی تشریفاتی و حکومتی بود که سالی دو بار برگزار میشد: شب عاشورا و شب شهادت امام رضا علیهالسلام. در این مراسم مقامات دولتی استان هم حضور داشتند. خطبهخوان میایستاد و با ذکر اسم شاه و رژیم سلطنتی، خطبه قرائت میکرد. آن سال نیز مثل هر سال استاندار و نائبالتولیهی آستان قدس از مقامات دولتی دعوت کرده بودند در این مراسم حضور یایند. پیشنهاد خطبهخوانی به نام امام خمینی(ره)، همان روز توسط آیتالله خامنهای بهطور محدود با چندتن از دوستانشان مطرح میشود: «پیش از راهپیمایی چیزی به ذهنم رسید که آن را برای برخی برادرانم گفتم و خواستم اگر موافق هستید خبرش را پوشیده بدارید تا زمان آن برسد... فکر کردم که چنین خطبهی رسمی آن هم با یادکرد شاه متناسب جو انقلابی مشهد نیست. باید زمام امور را به دست بگیرم و موضوع باید پنهان میماند. زیرا اگر آشکار میشد درهای حرم را روی ما میبستند.»
▪️ با هماهنگی جمع محدودی از اطرافیان، قرار میشود آیتالله خامنهای نه در جای همیشگی خطبهخوان، بلکه در فضای جلوی طبقهی دوم که مشرف به صحن است سخنرانی کنند. جایی که کمتر کسی از وجود درگاه ورودی سیستم صوت در آنجا خبر داشت: «در راهپله بودیم که سیدغفوری از روبرو آمد و یک دوشاخه را گذاشت کف دست من و گفت آنجا یک پریز است. این را به آنجا بزنید.» مقامات استانی در اطاقهای موزه نشستهاند و انتظار دارند طبق رسم همهساله خطبه به نام شاه خوانده شود. آیتالله خامنهای خطبه را با نام حضرت امام(ره) شروع میکنند.
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
◾️ Farsi.Khamenei.ir