eitaa logo
شبڪہ‌انتشار محتواے بصیرت افزایـےفرهنگےسیاسےاجتماعـےراه امین
211 دنبال‌کننده
22.4هزار عکس
10.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار «مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها» تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی 🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید virasty.com/raheamin splus.ir/raheamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💠امام صادق علیه السلام 🔸منْ سُرَّ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ اَلْقَائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ اَلْأَخْلاَقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ 🔹كسى كه مايل است جزء ياران حضرت مهدى(عج) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوا و اخلاق نيكو توأم گردد. 📗بحار الأنوار ج52 ص140 علیه السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آغاز پذيرش مراكز تخصصی جهت ثبت نام رشته‌های تخصصی در سطوح ۲، ۳ و ۴ سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به سایت پذیرش حوزه‌های علمیه مراجعه فرمایید. 🌐http://www.paziresh.ismc.ir عضویت در کانال http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 علیه السلام موذن روز و لعن‌کننده بر غاصبین ولایت به روایت «فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَيْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اللهِ عَلَى الظَّالِمِين» (اعراف / ۴۴) روز رستاخیز، موذن بین جمعیت ندا مى‌دهد: لعنت خدا بر ظالمین! از علمای بزرگ در تفسیر این آیه می‌نویسد: گفت که مولا علی علیه السلام در مورد این آیه فرمودند: من آن موذن روز رستاخیز هستم، خدا بر کسانی که ولایت مرا تکذیب نموده و حق مرا تضعیف کردند. 📚 شواهد التنزیل ج۱ ص۲۰۲-۲۰۳ ح۲۶۲ 👈🏼👈🏼 از متعصبین علمای بزرگ در باره می نویسد: القاضي المحدث ... الحاكم ... [ الحافظ ] شيخ متقن ذو عناية تامة بعلم الحديث ، وهو من ذرية الأمير عبد الله بن عامر بن كريز الذي افتتح خراسان زمن عثمان وكان معمرا عالي الاسناد ، صنف [ في الأبواب ] وجمع وحدث ... وما زال يسمع ويجمع ويفيد. قاضی، محدث، حاکم، حافظ، شیخ متقن و دارای عنایت تمام به حدیث. او از ذریه امیر عبد الله بن عامر بن کریز است که در زمان عثمان خراسان را فتح نمود. فردی سالخورده بود که در حدیث گرفتن از او مقام بالائی داشت. در باب های مختلف تالیف نمود و احادیث را جمع و نقل کرد. پیوسته حدیث می شنید و جمع می کرد و نفع می رساند. 📚 تذکرة الحفاظ ص۱۲۰۰ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
جایگاه زنان در کلیسا گرچه اناجیل لوقا و یوحنا بر نقش بی نظیر مریم، مادر عیسی، تاکید دارند؛ عیسی هرگز او را به مقام رسولی منصوب نکرد و حتی وقتی زنان، رستاخیز مسیح را از قبر مشاهده کردند، مأموریت یافتند، پیام مسیح را به حواریون برسانند، نه این که خود مستقیم به مردم برسانند؛ از این رو آبای کلیسا معتقد بودند، تنها مردان باید به مقام روحانی منصوب شوند. پاپ اینوسنت سوم بارها اعلام کرد: گرچه مریم، باکره ی مقدس، در عظمت و نیکویی از همه حواریون بالاتر بود، اما کلیدهای ملکوت آسمان به او سپرده نشد. این امر تاکنون ادامه دارد و حتی پاپ ژان پل دوم در نامه خود به اسقفان در سال ۱۹۹۵ میلادی، علاوه بر تاکید بر تجرد کشیشان، بر مرد بودن آنها تاکید کرده، این حکم را خطا ناپذیر دانست. ---- طاهری آکردی، محمدحسین، بررسی تطبیقی سازمان روحانیت شیعه با نهاد کلیسای کاتولیک (ماهیت وثاقت، جایگاه ساختار و عملکرد)، ص ۲۳۵. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠غرب، الگوی اقطاب صوفی در ورود فراماسونر به ایران 🔸صفی علیشاه از مدعیان قطبیت فرقه نعمت‌اللهی با کمک ظهیرالدوله، داماد ناصرالدین شاه که بعدها به‌عنوان جانشین صفی علیشاه معرفی گردید، انجمنی به نام انجمن اخوت را تأسیس کردند که بیشتر اعضای این انجمن از فراماسونرها بودند. 🔹آشنایی مردم ایران با فراماسونری، از دو طریق رخ داد. 🔻یکی ورود استعمارگران اروپایی به کشورهای مسلمان 🔻و دیگری، سفر رجال سیاسی مسلمان به هند و کشورهای اروپایی. 🔰ظهیرالدوله در طول دوره حیات خود، دو تحول عظیم فکری را تجربه کرد؛ یکی آشنایی با صفی علیشاه و دیگری سفر به اروپا همراه با مظفرالدین شاه. 🔺علاوه بر سفر رجال ایرانی به اروپا، تأسیس فراموش‌خانه و نیز وجود برخی شباهت‌های فراماسونری با تصوف، ایرانیان را به فراماسونری جذب نمود.[1] ❌تصوف در پذیرش فراماسونری در ایران نقش مهمی داشته و علت آن تشابهی است که میان این دو وجود دارد؛ زیرا تعدیل احساسات فرق و مذاهب، ترویج آزادگی و حریت فکری، ترویج روح برادری و رعایت مساوات ازجمله این تشابهات است. 📚پی نوشت 1. الگار، حامد، درآمدی بر تاریخ فراماسونری در ایران، یعقوب آژند ، نشر گستره، ص 58-60. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠امام خمینی(ره)، مخالف شطحیات صوفیانه 🔸برخی از صوفیه منشأ شطحیات را حالت وجد و مستی و بی‌خودی صوفی می‌دانند و آن را به‌عنوان نشانه کمال و عظمت و وصول ذکر می‌کنند. 🔹 ولی برخی دیگر از صوفیه لازمه شطح را نوعی فخرفروشی، ترک ادب و گستاخی می‌دانستند که نشأت گرفته از نقص کمال و فقدان مقام ثابت روح و وجود هیجانات روحی است. 🔰از میان علما و عرفای حقیقی، حضرت امام خمینی(ره) در اواخر "مصباح الهدایه " نظر خود را در مورد شطحیات اظهار فرموده و صدور شطحیات را برخواسته از نقصان سلوک وبقاء خودخواهی صوفیه دانسته است. 🔻امام (ره) پس از اینکه بیانی در مورد سفر اول و دوم ایراد می‌فرماید، اشاره به عامل اصلی و منشأ صدور شطحیات می‌کند و آن را نقصان سالک و سلوک می‌داند : " والشطحیات کل‌ها من نقصان السالک و السکوک".[1] 🔻حضرت امام خمینی (ره) در جایی دیگر نیز شطحیات صوفیه را ناشی از نقصان سلوک و انانیت آن‌ها دانسته و می‌گوید: 👈« آنچه به‌عنوان شطحیات از بعضی از اصحاب مکاشفه و سلوک و ارباب ریاضت صادر شده به سبب ناقص بودن سلوک و بقاء خودخواهی و انانیت در درونشان یا درون درونشان بوده است و به سبب آن، نفس آن‌ها همچون فرعونی بر آن‌ها تجلی کرده است (و این کلمات ناموزون و ادعاهای باطل را گفته‌اند)».[3] 📚پی نوشت [1]. موسوی خمینی، سید روح الله، مصباح الهدایه، نشر آثار امام (ره)، ص 207 [2]. همان، ص 53. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠آسيب هاي عرفان هاي نوظهور💠 🔷عمده دليل گرايش برخي از جوانان به اين فرقه ها، بيشتر از سر لهو و لعب است كه متأسفانه، بدون اين كه هيچ گونه شناختي از عقايد اصلي اين فرقه هاي منحرف داشته باشند، به دام آن ها گرفتار مي شوند: همچنين به علت وعده هاي كذب سركرده هاي اين مكاتب، عده اي از افراد كه مشكل مالي دارند و در پاره اي موارد داراي مشكلاتعقيدتي نيز هستند به اين فرق هها، گرايش مي‏يابند. 🔷آسيب هاي فرقه اي در ابعاد مختلفي قابل تبيين و بررسي است. از بعد انفرادي، فرد تا خانواده، جامعه ومنافع و مصالح ملي ميتواند در معرض اين آسيبها باشد. (محمودزاده، مريم ( 1389 )، عرفان هاي كاذب و انحراف جوانان، در: روزنامه رسالت، . 4/7/89 ، صفحه 20 ) عضویت درکانال👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🏴به مناسبت ۸شوال، سالروز تخریب حرم مطهر بقیع🏴 🏴ویران سازی حرم مطهر بقیع و شورآفرینی ایرانیان🏴 1⃣بخش اول: 🥀تخریب بارگاه ملکوتی حرم مطهر چهار امام علیهم السلام در بقیع، غیرت شیعیان ایران را بجوش آورد. از سویی امنیت شیعیان مدینهء منوره نیز به مخاطره افتاد تا حدی که مجلس شورای ایران را نیز به تلاطم انداخت. ✍آنچه در اخبار و رسانه ها انعکاس گسترده ای داشت، تعطیلی بازار برخی شهرهای مهم ایران و اقامهء عزا و فریادهای دادخواهانانهء شیعیان ایران است که حکایت از "غیرت ولایی" این مرز و بوم دارد. 📜و اینک... گزارش های مکتوب را از نظر می گذرانیم : 📜...مردم اردبیل نیز روز پنج‌شنبه 12 شهریور بازارها و مغازه‌ها را تعطیل نموده، مشغول عزاداری می‌شوند، در خوی هم همه‌جا تعطیل شده و دسته‌جات سینه‌زنی با حالت خیلی پریشان به عزاداری مشغول‌اند (سازمان اسناد ملی ایران، سند شماره 2901156). 📜«کپلی‌‌آموری» مستشار سفارت آمریکا در تهران نیز وقتی از شرایط کشور و اعتراضات گسترده علما و مردم آگاهی پیدا می‌کند با ارسال نامه‌ای به وزیر امور خارجه ایران، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت نوشت: بیرق این سفارت و قونسولگری آمریکا  از طلوع آفتاب شنبه آینده الی غروب آفتاب پایین کشیده خواهد شد (اسناد وزارت امور خارجه 27-1-30- 1304)... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 اگر علمای خیانت نمی‌كردند، تمام مردم می‌شدند!!! به اعتراف 🔶 ۵۵۶۹ـ حدثني محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبي ليلي عن علي بشيء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه مني أبدا ۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غيلان مثله وقال لترفضتم. قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی را از عبد الرحمن بن ابی ليلی از قول (علیه السلام) شنیده‌ام كه اگر برای شما آن‌ها را نقل كنم، به خدا سوگند كه همه شما می‌رقصید و هرگز آن‌ها را از من نخواهید شنید. احمد بن حنبل در ادامه می‌گوید كه همین روایت را برای من نقل كرده است كه شعبه گفته كه اگر آن‌ها را نقل كنم، همه شما (شیعه) خواهید شد. ابو عبد الرحمن (عبد الله بن احمد بن حنبل) گفته: اين تعبير درست‌تر است. 📚 العلل و معرفة الرجال ج۳ ص۳۵۴-۳۵۵ (چاپ دار الخانی) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
attach2020061282810924270848.pdf
427.5K
🔺نسخه PDF ● همگامی بهائیت ایران با وهابیت در تخریب قبور ائمّة بقیع (ع) ✍ به قلم رضا علی صوفی؛ علی اکبر زوار | فصلنامه علمی "تاریخ در آینه پژوهش" عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠اقبال صوفیان در سلطنت طاغوت 🔸از سال 42 به بعد، رژيم گذشته به ترويج تصوف و بناكردن خانقاه‌هاى با شكوه و احياى فرقه‌ها و مذاهب باطل و تشكيلات متعدد فراماسونرى نمود و كمك‌هاى مالى فراوانى در اختيار آن‌ها قرار داد. 🔹نمونه‌هاى متعددى از اين قبيل وجود دارد كه در تاريخ ثبت و ضبط و اسناد عينى و خدشه‌ناپذير آن در دست است. 🔻دكتر اقبال يكى از اين نمونه‌ها است كه به يكى از فرقه‌هاى معروف متصوفه وابسته بود. ♻️از زمان او خانقاه‌هاى مجللى در ايران ساخته شد و تبليغات گسترده‌اى براى ترويج مشرب صوفى‌گرى صورت گرفت. 🔺در اين دوره، كتاب‌هاى متعددى از صوفيه پياپى چاپ و منتشر شد. 🔺پس از انقلاب، برخى از اين قبيل كتاب‌ها، با چاپ و كاغذ عالى در خارج از كشور چاپ و به داخل قاچاق و توزيع مى‌شود. 📚مأخذ: در جستجوی عرفان اسلامی، علامه مصباح یزدی، ص۹۵. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💔 درون قلب جهان، انقلاب گشته بیا نفس، بدون تو همچون عذاب گشته بیا نظاره کن به فرا سوی مدینه و ببین حرم به دست حرامی خراب گشته بیا 🥀 🏴 🥀 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک پرسش در باب اناجیل در پیشتر گفتیم که قدیم تر، آثار عظیم ادبیات مسیحی از زندگانی زمینی عیسی سخن نگفته است و فقط در ربع دوم قرن دوم می بینیم، نخستین بار به اناجیل استناد شده است؛ اگر اناجیل کلیسایی براستی به نیمه ی قرن اول برسد و بنابراین به رسالات دینی کتاب عهد جدید مقدم باشد، چهره‌ی عیسی در کتاب عهد جدید با روایات انجیلی، تضادی نداشت؛ مثلاً رسالات دینی منسوب به پول، ضرب المثل ها و سخنان کنایی اناجیل را شرح نداده است ... اگر اناجیل هنگامی که رسالات دینی تدوین شده بود، وجود داشت ... نویسنده پیام های منسوب به پول ... اگر از وجود اناجیل آگاه بود، امکان نداشت، سخنان مولا مسیح را از حیث سندی که به اتکای آن، گفت هایش تایید می شد، از قلم بیاندازد. ----- آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۱۸۱. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
طومارهای قومران و قتل عیسی مسیح در سال ۱۹۴۷، نزدیک کومران [قومران] در شمال غربی بحرالمیت، طومارهای چرمین که متن آن ها به عبری و از قول پیمبران تورات نقل شده است و چند نوشته ساختگی، کشف گردید. در یکی از این طومارها، در هامشِ تفسیر بر متنِ گفته‌های حبقوقِ پیمبر، نوشته های مبنی بر آزار و شکنجه بر فرقه ای یهودی به دست آمد. از جمله مطالب این نوشته ها، اعدام رئیس آن فرقه است که در متن مزبور، معلم دادگری نامیده شده است‌. بعد از کشف آثار مزبور، مطبوعات کشور های مختلف، مقاله های بیشمار منتشر کردند تا اثبات کنند، رئیس فرقه ی مزبور که به قتل رسیده است، همان عیسی است و این پاپیروس ها از آثار بسیار کهن مسیحیان ابتدایی است. با این همه، بین تاریخ نویسان، راجع به تاریخ این طومارها، اختلاف شدید پدید آمد. تاریخ این نوشته ها به اختلاف، بین فاصله زمانی از قرن دوم پیش از میلاد تا عصر جنگ های صلیبی، تعیین گردید. پس از کاوش ها از سال ۱۹۵۲ به بعد و بنا به تجزیه عناصر آلی طومارها با روش‌های بسیار جدید علمی، مسلم گردید، تاریخ بعضی از طومارها به قرن نخستین پیش از میلاد می‌رسد. ---- آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۵۴. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ اسفندیار شاهنامه، یک بچه حزب اللهی 🔹 اسفندیار مثل این بچه حزب اللهی های امروز خودِ ماست! در فرهنگی شاهنامه یک حزب اللهی غیورِ دین خواهِ مبارز وجود دارد. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📣آغاز ثبت نام دوره‌های کوتاه مدت فرق و ادیان - ترم بهار و تابستان ✅اطلاع رسانی فراموش نشود. 🔗لینک ثبت نام کلاس: https://survey.porsline.ir/s/VXKzivZ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✳️شاخصه ها و ویژگی های عرفان های نوظهور(1) 💢آنچه به طور كلي ميتوان در خصوص شاخص ها و ويژگي هاي عرفان هاي نوظهور بيان كرد، شامل موارد ذيل مي باشد كه باعث جذب اقشار مختلف جامعه به اين فرقه ها مي گردد و جذابيت لازم را براي طرف داران خود تا حدودي مهيا مي سازد: 1️⃣التيام موج هاي رواني : انسان امروز در زندان تنهايي، گسستگي پيوندها، فشارهاي رواني، اضطرا بها،افسردگي ها، پوچي و بي معنايي گرفتار است. معنويت هاي نوظهور صرفا براي حل اين مشكلات به عرصة حيات بشري وارد شده است. 2️⃣ناتواني از ايجاد تحول در زندگي: ناتواني از ايجاد تحول و بسنده نمودن به حداقل تغييرات خاموش در فرد از ويژگ يهاي اين موج است. _التیام عضویت درکانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
دیدگاه توماس آکویناس درباره جنگیدن روحانیون توماس آکویناس در مجموعه الهیات می نویسد: به همان دلیلی که فعالیت‌های تجاری برای روحانیون ممنوع است، چون ذهن آدمی را بیش از حد به خود مشغول می‌کند، آنها از پرداختن به امور جنگی هم منع شده اند ... روی هم رفته برای روحانیون دست زدن به جنگ که به خونریزی رهنمون می شود، مجاز نیست. ------ شیرودی، آزاده، کاشانی، محمد، اخلاق جنگ (حقوق بشردوستانه) در اسلام و مسیحیت، ص ۱۳۰. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✳️عرفانهای نوظهور و اولویت های جذب 🔹اولويت جذب عموم اين جنبشها را مي توان به سه دسته كلي تقسيم كرد: 1️⃣سياست مداران درجه دوم و سوم. 2️⃣تحصيل كرده ها اعم از دبيرستاني و دانشگاهي. 3️⃣ثروتمندها و سرمايه داران جامعه. عضویت درکانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تبعیت مرید از مراد در محرمات الهی 👆پیش تر، قطب وقت این جریان یعنی صادق طهرانی هم در کتاب نور مجرد تصریح کرده بود که اگر استاد طریقت، به مریدش دستور خودکشی یا قتل دیگران را داد، بدون درنگ باید این کار را انجام دهد. 🔸اما اکنون شاگرد طهرانی، یعنی یاور وکیلی یک قدم پیش تر رفته است و می گوید خود انسان هم اگر چنین شهودی کرد، باید بدان عمل کند و مرتکب قتل شود که ماجور و (احتمالا عارف بالله هم) خواهد بود. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
3⃣1⃣ 💠زبان؛ عامل ترقی یا بدبختی؟ انتخاب با توست... 💢زبان، می‌تواند عامل ترقی و رشد و یا عامل بدبختی باشد. بستگی دارد چطور از آن استفاده کنی. ناسزا گویی، نشانه ضعفِ روحی _ روانی و بدنی است. 🔸پیامبر فرمودند: 🔅«بهشت، بر هر ناسزاگوی بی شرمی که باکی از آنچه می‌گوید و از آنچه به او گفته می‌شود ندارد، حرام است.» 📚اصول کافی، ج ۴، ص ١۴ 📌چرا کسی که ادعا می‌کند منتظر است، نباید دشنام بدهد؟ 👈 با توجه به نشانه های گفته شده، منتظر نباید ضعف روحی _ روانی داشته باشد؛ چون پشتوانه ای بزرگ را می‌شناسد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که دشنام بدهد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
عهدنامه پیامبر اسلام، حضرت محمد ص، پس از واقعه مباهله با مسیحیان این عهدی است که محمد بن عبدالله فرستاده ی خدا برای تمام مسیحیان نوشته است ... برای مسیحیان است آن چه برای من، نزدیکان من، ملت من و طرفداران من است. مثل این است که آنان، رعیت و اهل ذمه من هستند. ما هرگونه اذیت کردن آن را منع می‌کنیم ... هیچ اسقفی لازم نیست اسقفیت خود را تغییر دهد! هیچ راهبی لازم نیست که از راهبیت خود دست کشد! هرکس در صومعه هست، بماند! هرکس در گردش است، بگردد! هیچ بنایی از کلیساها و محل تجارت آنان نباید خراب شود و هیچ چیز از مال کلیساها نباید در بنای مسجد و منازل مسلمانان وارد شود! هر کس این کار را بکند، عهد خدا را شکسته و با رسول او مخالفت ورزیده است ... هرکس با عهد خدا مخالفت ورزد و بر خلاف آن عمل کند، میثاق خدا را مخالفت کرده و با رسول خدا مخالفت ورزیده است ... کسی تا دنیا زنده است نباید به این عهد مخالفت ورزد! تا دنیا به آخر برسد. ------- احمدی میانجی، مکاتیب رسول، ج. ۳، صص ۷۵۷ تا ۷۶۲، به نقل از اخلاق جنگ (حقوق بشر دوستانه) در اسلام و مسیحیت، آزاده شیرودی و محمد کاشانی، ص ۱۴۴. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e