eitaa logo
راهی بسوی مهدویت
85 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
71 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 📝شرح فعالیت گروه 1️⃣ شرح فرازی از جامعه کبیره، تفسیر یک آیه مهدوی 2️⃣ پاسخ به شبهات مهدوی 3️⃣حدیث واحکام شرعی 4️⃣ طرح مباحث مهدوی 5️⃣مباحث دوره آخرالزمان 6️⃣مطالب مهدوی 7️⃣ادعیه و زیارات https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20220329-WA0042.
2.07M
دعای عهد🌱 استاد فرهمند من دعای عهد میخوانم بیا بر سر این وعده میمانم بیا با تجلی های پر هیبت بیا از میان پرده غیبت بیا 💔 🌱 🌱 کانال راهی به سوی مهدویت ↘️↘️↘️↘️↘️ https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat   ‌‌‌
1_6011462629.ogg
2.21M
🌕جمعه ها مهمان خداوند باشیم با شرح فرازی از👇 🌸دعای جوشن کبیر🌸 🌱🌱 👈 جلسه [ ۴۸ ] اسم نهم از بند پنجم👇 🌸[ يَا مُسْتَعانُ ]🌸 [ استاد آشتیانی ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪐تحذير از خشم 🟤 وَاحْذَرِ الْغَضَبَ، فَإِنَّهُ جُنْدٌ عَظِيمٌ مِنْ جُنُودِ إِبْلِيسَ 🔮از خشم و غضب بپرهيز که آن لشکرى بزرگ از لشکريان شيطان است. ✍تعبير به «لشکر» آن هم با وصف «عظيم» نشان مى دهد که غضب يک عامل معمولى در وجود انسان نيست، بلکه به منزله عوامل متعدد و فوق العاده مؤثرى است و به راستى چنين است; هنگامى که انسان خشمگين مى شود درهاى قلب خود را به روى لشکر شيطان مى گشايد و آنها وارد روح او مى شوند و در اين حال روح و جان انسان به منزله کشور اشغال شده اى از سوى دشمن است که هر طرف آثار ويرانى در آن نمايان است. به هنگام غضب نيز مهار عقل برداشته مى شود و انسان دست به کارهايى مى زند که هرگز در حال عادى دست نمى زد و عيوب پنهانى اش در لحظات غضب کاملا آشکار مى گردد. 📘 @nahjol_balagheh
مستجاب.mp3
6M
یا خادم الحسین و یا ناصرالحسین حی علی الحسین و سلام علی الحسین 🎙 کانال راهی به سوی مهدویت ↘️↘️↘️↘️↘️ https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat   ‌‌‌ ‌‌‌
16.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴السلام علیک یا صاحب الزمان 🏴 🎥 " نماهنگ مهدوی " ❇️ مهدی صاحب الزمان (عج) رهسپار اربعین ⏰ زمان  : ۵۷ ثانیه 🏴اللهم عجل لولیک الفرج 🏴
اٰللـٌّٰهًٌُمٓ صَلِّ عٓـلٰىٰ مُحَمَّدٍ وُاّلِ مُحَمَّدٍ وٓعٓجٓلِ فٓرٰجٰهٌٓمّ" 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 🗓 امروز؛ یکشنبه ☀️ 15 مرداد 1402 🌙 19 محرم 1445 🌲 6 آگوست 2023 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 📿ذکر روز؛ (100 مرتبه) یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 🔅«قال المهدی (عج): أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُم‏. [برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود، گشایش و نجات شما است. کمال الدین، ج ٢، ص ٤٨٥]
🌸بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم🌸 🔅اٰللـٌّٰهًٌُمٓ صَلِّ عٓـلٰىٰ مُحَمَّدٍ وُاّلِ مُحَمَّدٍ وٓعٓجٓلِ فٓرٰجٰهٌٓمّ 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 پیوندهای امام عصر (عج) با امام حسین (ع)/ اشتراکات عاشورا و انتظار در چیست؟ چرا همه امام حسین(ع) و امام زمان(عج) را به هم مرتبط می دانند؟ 🔰اشتراکات🔰 ✳️👈الف. مکه و کوفه، خاستگاه و پایگاه مشترک ◼️امام حسین (ع)، نهضت خود را از مکه آغاز کردند؛ یعنی پس از خروج از مدینه، به مکه آمدند، در کنار بیت الله الحرام، از قیام خود به مردم خبر دادند و آن گاه به سمت کوفه حرکت کردند. بر اساس روایات، امام مهدی(عج) نیز پس از ظهور، در مکه، جهانیان را به بیعت با خود فرا می‌خوانند و آن گاه حرکت‌های اصلاحی را شروع خواهند کرد و پس از اتمام قیام و برقراری عدل در سراسر جهان، مقرّ حکومت خویش را در کوفه قرار خواهند داد. چنان چه، حضرت امام باقر (ع) فرموده اند: «حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف وسیصد نفر از یارانش، از مکه برخواهند خواست و ده‌ها نفر با او بیعت خواهند کرد».(٧) ◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️ ✳️👈‌ب. شرایط اجتماعی یکسان ◼️👈از دیگر موارد مشترک میان عاشورا و انتظار، شرایط اجتماعی متشابهی است که در زمان وقوع هر دو قیام وجود دارد. قیام امام حسین(ع) در زمانی صورت گرفت که جامعة اسلامی، به شدت به سمت فساد و تباهی سوق داده می‌شد و حاکمان فاسد و ظالم، در رأس آن قرار گرفته بودند. شرایط به گونه ای بود که امام حسین (ع) می‌فرمود:«آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی گردد؟ »(٨) طبق روایات، همین شرایط در زمان ظهور حضرت مهدی(عج)نیز پیش خواهد آمد. بر اساس بسیاری از روایات، آن حضرت، هنگامی از پشت پردة غیبت خارج خواهند شد که ظلم و تباهی، توسط حاکمان جور، جهان را فرا گرفته باشد و مردم از زندگی، نا امید شده باشند. چنان چه امام صادق علیه السلام در این باره فرموده اند:«به خدا سوگند؛ آن چه چشم به راهش هستید، فرا نمی رسد مگر بعد از یاس و نا امیدی».(٩) ادامه دارد....
Helma ...: 👇(قسمت دوم)👇 ✳️👈ج. حامیان و یاران ◼️👈درحادثة کربلا، یاران اندکی، امام را همراهی کردند که سرانجام نیز همگی به شهادت رسیدند؛ اما همین عده قلیل، نسبت به امام حسین(ع)، چنان پاک باخته بودند که مرگ در رکاب آن حضرت را افتخار می‌دانستند. ابا عبدالله(ع) در توصیف ایشان می‌فرمایند: «همانا من یارانی والاتر و بهتر از یاران خود، سراغ ندارم».(10) ◾️👈در نهضت حضرت حجت (عج) نیز از سیصد و سیزده نفر به عنوان یاران خاص، یاد می‌شود که کاملاً مطیع و شیفتة امام خود هستند:«آنان نسبت به مولای خود، مطیع تر از کنیز هستند».(11) 👈بنابراین، همان طور که حماسة عاشورا با جانبازی عده ای اندک، رقم خورد قیام حضرت مهدی(عج) نیز با محوریت عده ای اندک، اما پاک باخته به انجام خواهد رسید. نقش آفرینی زنان در عرصة این دو قیام نیز، از دیگر موارد اشتراک است. نقش زنان و خصوصاً حضرت زینب علیها السلام در نهضت عاشورا، به حدّی روشن است که نیازی به تشریح آن نیست. جایگاه این نقش، به اندازه ای مهم است که اگر آگاهی بخشی‌ها و افشا گری‌های حضرت زینب علیها السلام، پس از حادثة عاشورا نبود، انقلاب امام حسین علیه السلام، ناتمام می‌ماند. «طوعه» و «ماریه» و «زنان قبیلة بنی اسد» از جمله زنانی‌هستند که در صحنة قیام کربلا، جایگاه ممتازی دارند. ◾️👈زنان، در قیام حضرت مهدی(عج) نیز نقش آفرینی خواهند کرد. از آن جا که در طول تاریخ، بیشترین ظلم‌ها و اجحاف‌ها در حقّ زنان صورت گرفته است، قیام امام زمان (عج) به نوعی دل جویی از ایشان و جبران ستم‌های روا شده بر آنان نیز هست. بنابراین، در راستای این هدف، عده ای از زنان به آن حضرت، یاری خواهند رساند. امام باقر(ع)، در این خصوص می‌فرمایند: «به خدا سوگند؛ همراه مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سیصد و سیزده نفر به پا می‌خیزند که پنجاه تن از آنان زن هستند».(12) ◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️ ✳️👈د. موانع و مشکلات ◼️👈از دیگر وجوه مشترک عاشورا و انتظار، موانع و مشکلاتی است که بر سر راه هر دو، وجود دارد. قیام امام حسین (ع) در شرایط بسیار سختی صورت گرفت؛ به طوری که هم اکنون، پس از چهارده قرن، شیعیان به یاد مصیبت‌ها و مظلومیت‌های امام حسین(ع) و اهل بیت آن حضرت، اشک می‌ریزند. اصولاً انقلاب‌های پایدار و جهانی، همواره با ریخته شدن خون، به ثمر می‌ نشینند. قیام حضرت مهدی (عج) نیز از این ویژگی مثتثنی نیست و آن هم با ایثار و جانبازی آن حضرت و یارانشان، به پیروزی خواهد رسید. ‌امام صادق علیه السلام در تفسیر آیة «وَلَنَبلُوَنَّکُم بِشیءٍ مِنَ الخَوف وَالجُوع... » (۱۳) می‌فرمایند: «لَو قَد خَرَجَ القائِمَنا لَم یَکُن اِلا العَلَق والعَرَق وَالقَوم عَلی السُّروج» (۱۴) ؛ «هنگامی که قائم ما قیام کند، خون است و عرق ریختن و سوار بر مرکب‌ها بودن». 🔰تحلیل و نتیجه از مجموع آن چه گذشت، می‌توان این گونه نتیجه گرفت که مذهب و مکتب تشیع بر مبنای دو عنصر مهم عاشورا و انتظار، استوار است. پیروان این مکتب، همان گونه که از حماسة عاشورا به نیکوترین وجه، تجلیل به عمل می‌آورند و در رثای اباعبدالله(ع) و خاندان و اصحاب آن حضرت عزاداری می‌کنند، چشم به راه ظهور حجت خدا و آخرین وصی پیامبر (ص) نیز هستند؛ تا از پردة غیبت بیرون آید و آلام و رنج‌ها ی را تسکین بخشد. دلایل، مؤیدات، اشتراکات و قرابت‌هایی که ذکر شد، بیش از پیش بر این حقیقت، صحّه گذارد که مفاهیم «عاشورا» و«انتظار»، از سطح یک حادثه و عقیده فراتر رفته و تبدیل به دو فرهنگِ بالنده شده اند. عاشورا به عنوان فرهنگ حماسه و ایثار، زمینة درک و فهم انتظار را برای پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام فراهم کرد و اگر عاشورا و عبرت‌ها و درس‌هایی که از آن حاصل شد، نبود، اسلام از مسیر خود، منحرف، و چهرة مکتبِ بر حقّ تشیع، در گرد و غباری که دنیاپرستان و کج اندیشان به پا کرده بودند، مخدوش می‌شد. همان طور که اگر انتظار نبود، تمام زحمات و رنج‌هایی که پیامبر (ص) و ائمه علیهم السلام برای حیات اسلام کشیده بودند، کاملاً به هدر می‌رفت و از اسلام راستین، نام و نشانی باقی نمی ماند. ◼️👈عاشورا، بال سرخ و انتظار، بال سبزی است که شیعیان می‌توانند با آن دو اوج بگیرند. میان این دو فرهنگ، پیوندی ناگسستنی وجود دارد؛ به طوری که با بررسی عناصر و مؤلفه‌های هر کدام، در خواهیم یافت که میان آنان، انطباق و هم پوشانی کامل بر قرار است. ◼️👈در رأس عناصر عاشورا و انتظار، دو حجت الهی قرار دارند که با شناخت ابعاد مختلف پیوندِ میان این دو حجت خداوندی، در واقع به شناخت و درک پیوند عاشورا و انتظار خواهیم رسید و آن گاه کیفیت نقشی که این دو فرهنگ در حاکمیت احکام و ارزش‌های الهی در سرتاسر عالم دارند، مشخص خواهد شد.(۱۵) ◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️ 📚منابع
📚‌منابع: ۷-بحارالانوار، ج۵۲، ص ۲۲۵  ۸-تحف العقول، محمد حسن بحرانی، نشر اسلامی، قم، چ دوم، ۱۳۶۳ش، ص ۲۴۵  ۹-الغیبه، ص ۳۳۶  ۱۰-بحارالانوار، ج۴۴، ص ۳۲۹  ۱۱-بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۰۸ ۱۲-بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۲۲۳ ۱۳-«و البته شما را به پاره ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و... می‌آزماییم»؛ سورة بقره، آیة ۱۵۵.  ۱۴-بحارالانوار، ج۵۲، ص ۵۹  ۱۵-از فرات تا فرات  حجه الاسلام امان الله شفایی صص۱۱۶-۱۱٧ ◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️ اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج ↘️↘️↘️↘️↘️ https://eitaa.com/rahi_be_soy_mahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا