eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
800 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰Prophet Mohammad (SAWA)‏ يَا أَبَا ذَرٍّ مَا دُمْتَ فِي الصَّلَاةِ فَإِنَّكَ تَقْرَعُ بَابَ الْمَلِكِ الْجَبَّارِ وَ مَنْ يُكْثِرْ قَرْعَ بَابِ الْمَلِكِ يُفْتَحْ لَهُ O Abu Dharr! As long as you are praying, [know that] verily you are knocking at the door of the Almighty King, and the King’s door opens for whoever knocks persistently thereat. 📚Bihar al-Anwar, vol. 74, pg. 80 ای اباذر، تا زمانی که در نماز هستی همانا در درگاه پادشاه قادر و قاهر را می‌کوبی، و هر که بسیار بکوبد (سرانجام) در پادشاه را برای او باز کنند. 🌱🌱🌱 🎆 صفحه قرآنی رحیق را همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢زبان از حرف های بیهوده و لغو نگهدار علامه ذوفنون عارف فرزانه حضرت آیت الله 🎆 صفحه قرآنی رحیق را همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می گفت: بلندترین ارتفاع برای سقوط،افتادن از چشم امام زمان عج است. 🎆 صفحه قرآنی رحیق را همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
با سلام و عصر به خیر خدمت دوستان همراه اگر یادتون باشه در آدینه پیشین نگاهی کوتاه داشتیم به موضوع منجی گرایی و موعود در اندیشه های بودایی . و امروز موضوع رو با نگاهی به اندیشه های یونانی پی می گیریم . 👇👇👇
💢پايان تاريخ، واپسين انسان و عدالت ولايى مهدوى 🔰ب) اديان يونانى در يونان دو روايت اساطيرى متمايز، اما هم بسته، تشخيص مى دهيم كه عبارتند از: 1. نظريه اعصار كه شامل اسطوره كمال و فضيلت سر آغاز است. 2. مشرب ادوارى. هسيودس نخستين متفكر يونانى است كه تباهى و فساد تدريجى نوع بشر را، طى پنج دوره يا عصر شرح مى دهد. نخستين دوره يا عصر طلايى در عهد فرمان روايى كرونوس، خداى زمان، نوعى بهشت بود. در اين عصر انسان ها داراى عمر طولانى بودند، هرگز پير نمى شدند و زندگى شان به هستى خدايان مى ماند. نظريه ادوارى با هراكليتوس ظاهر مى شود و تاثيرى اساسى در نگاه رواقى بازگشت جاودانه به جا مى گذارد. 👈و در ادامه به دکترین و موعود گرایی در اندیشه دینی یهود و مسیحی خواهیم پرداخت.ان شاء الله 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahughemakhtoom
baghare89-3(64).mp3
18.06M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۱۲) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
🔰Prophet Mohammad (SAWA)‏ إِنَّمَا يُكْتَبُ لِلْعَبْدِ مِنْ صَلَاتِهِ مَا عَقَلَ مِنْهَا Verily, only that part of the servant’s prayer is accepted from him wherein he was fully conscious (of what he said). 📚Bihar al-Anwar, vol. 84, pg. 249 برای انسان از نمازش همان مقدار می‌نویسند که از روی توجه و تعقل خوانده باشد. 📚بحار الانوار، ج ۸۴، ص: ۲۴۹ 🌱🌱🌱 🎆 صفحه قرآنی رحیق را همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودخواهی انسان را به فساد و هلاکت می کشاند.... 🎆 صفحه قرآنی رحیق را همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
hashr_08.mp3
7.57M
🎤 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه هشتم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🔅صفحه قرآنی رحق @rahighemakhtoom
تفسیر سوره حشر جلسه 08.pdf
726.4K
📄 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه هشتم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🔅صفحه قرآنی رحق @rahighemakhtoom
🔰حکم و دستور پیامبر دستور الهی 🔹لطیفه‌ای را زمخشری در کشاف نقل می‌کند می‌گوید: ابن‌مسعود به مسلمانی که در حال احرام لباسهای رسمی را در برکرده بود، آن جامه‌های دوخته را نکَند به او گفت که تو که مُحرِمی لباسهای دوخته را نباید در برکُنی، بکَن؛ آن شخص به ابن‌مسعود گفت که آیه‌ای از قرآن بیاور که دلالت کند که مُحرِم نباید لباس مَخیط بپوشد، او همین آیه را خواند که ﴿مَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا﴾، ما که نباید همهٴ احکام را از قرآن بگیریم، خود قرآن فرمود: من خیلی چیزها را به رسول گفتم، خود رسول(صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم‏) به ما فرمود: «خُذُوا عَنِّی مَنَاسِکَکُم»،[نهج الحق و کشف الصدق، ص471.] شما دستور حج را از من بگیرید، صدها مسئله است در باب حج که گوشه‌ای از آنها در قرآن است، بقیه در قرآن نیست. 🔹محرّمات در حال احرام، تروک احرام, چه چیزی کفّاره دارد، چه چیزی کفّاره ندارد, چه چیزی قضا دارد، چه چیزی قضا ندارد, کجا مُحرِم اگر مُرد حجّ او قبول است، کجا اگر مُرد حجّش قبول نیست، هیچ کدام از آنها که در قرآن نیست، فرمود: «خُذُوا عَنِّی مَنَاسِکَکُم». درباره نماز هم چنین است، فرمود: «صَلُّوا کَمَا رَأَیْتُمُونِی أُصَلِّی»،[متشابه القرآن و مختلفه (لابن شهر آشوب)، ج‏2، ص170.] پس در باب نماز ‌چنین است, در باب حج هم آن‌چنان است. در سایر ابواب هم همینطور پس خود رسول(صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم‏) خود را به عنوان معلّم و مبیّن احکام الهی معرّفی کرده است و همین که ابن‌مسعود این آیه را خواند، آن شخص پذیرفت که گفتهٴ پیامبر گفتهٴ «الله» است، خدا فرمود هر چه پیامبر فرمود اطاعت کنید، پس این ﴿مَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ﴾، نزد شیعه و نزد سنّی اطلاق دارد، هم احکام را می‌گیرد هم مسایل حکومتی را، اختصاصی به مسایل حکومت ندارد و آن آیات هم این را تأیید می‌کند. 🌱🌱🌱 📝فرازی از سوره حشر جلسه هشتم آیت الله 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom