eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
800 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام به همراه اطلاع رسانی مراسم چهارپایه خوانی شهادت امام رضا علیه‌السلام تقدیم شما یه روز میاد بقیع آباد میشه برات سینه زدن آزاد میشه😭
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
⚡️آزمونی برای 🎇گویند:گل پسری‌ برای مراسم عروسی اش ليستی از اسامی دوستانش را كه بيش از 30 نفر بودند را به پدرش داد و از او خواست كه با دوستانش تماس بگيرد‌و آنها را برای روز عروسی دعوت كند ، پدر هم قبول ميكند. ▪️روز عروسی ، پسر با تعجب دید كه فقط شش نفر از دوستانش آنجا هستند ،بشدّت ناراحت شد و به پدرش گفت: من‌ از شما خواستم تمام‌ِ‌ دوستانم رادعوت كنيد اما اينها كه فقط شش نفر هستند. ▪️پدر گفت: من با تك تك دوستانت تماس گرفتم و به آنان گفتم مشكلی برای تو پيش آمده و به كمك آنها احتياج داری,و از آنها خواستم كه امروز اينجا باشند. ☑️بنابر اين پسرم نگران نباش ، دوستان واقعی تو کسانی هستندکه امروز درخدمت شمامی باشند . دوست نَبوَد ، آن که در نعمت زند لاف یاری و برادر خواندگی دوست آن دانیم که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی 📝چه خوش گفت شاعر : وه چه خوش فرمودآن اهل طریق این مثل در صحبت از یارو رفیق، تا توانی میگریز از یار بد یار بد بدتر بُوَد از مار بد، ماربدتنهاهمین برجان زند یاربد برجان و بر ایمان زند 👈مجال عیش محفل زیست آگاهانه را همراهی فرمایید.
⚡️تمثیلی زیبا از دلبستگی به دنیا 🔹مَثَلُ الدنيا مَثَلُ ماءِ البحرِكُلَّما شَرِبَ مِنهُ العَطشانُ ازدادَ عَطَشاً حتّى يَقتُلَهُ 🔹امام کاظم علیه السلام می فرمایند: دنيا به آب دريا مى ماند كه هر چه تشنه از آن بنوشد، تشنه تر مى شود تا سرانجام او را مى كشد. 📚تحف العقول : ۳۹۶
اطلاع رسانی مراسم چهارپایه خوانی شهادت امام رضا علیه‌السلام https://eitaa.com/rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
⚡️عزیز جان!ابدیت در پیش داریم ⚡️صائب و درنگ در تجسم عمل به قدر رم ازین عالم، توانی آرمید آنجا که اینجا هر که سستی کرد نتواند رسید آنجا رواجی نیست در محشر عبادات ریایی را به سیم قلب نتوان ماه کنعان را خرید آنجا هلال جام می هر جا نماید گوشه ابرو ز خجلت پشت سر خارد به ناخن ماه عید آنجا در اقلیم مدارا ضعف بر قوت بود غالب به مویی می توان کوه گرانی را کشید آنجا میاسا از گرستن گر وصال کعبه می خواهی که باشد جامه احرام از چشم سفید آنجا به غربال بصیرت پاک گردان دانه خود را که هر تخمی که کاری، یک به یک خواهد دمید آنجا اگر بر دفتر عصیان، خط باطل کشی اینجا نخواهی بر زمین از شرمساری خط کشید آنجا ز خشکی، خرده ای کز تنگدستان در گره بستی عرق خواهد شد و بر چهره ات خواهد دوید آنجا اگر اینجا گشایی عقده ای از کار محتاجان در جنت به رویت باز گردد بی کلید آنجا نسازی تا به خون چون لاله اینجا چهره را رنگین ز جوی شیر نتوان کاسه ها بر سر کشید آنجا ره بی منتهای عشق دارد جذبه ای صائب که نتواند شکار وحشی از دنبال دید آنجا ✏ «صائب تبریزی_غزل شماره ۳۲۱» 📝پ ن: ☑️آرامش پایدار در گریز از وابستگی ها و دلبستگی های ناپایدار دنیوی است.با سعی و تلاش می توان به آسایش پایدار رسید ☑️باسکه تقلبی و نماز و روزه و عمل ریایی نتوان به یاررسید ☑️توانایی و نیروی حقیقی درمدارا و همراهی بامردمان است ☑️دستیابی به حریم یار با ناله و زاری میسر شود.جامه احرام کوی یار چشم سفید شده از گریه و تضرع است. ☑️اعمال خویش از صافی حقیقت عبور ده .غربال گری ،در معرض آزمون ها قرار گرفتن دانه حقیقت را بارور می سازد. ☑️شرمساری در پیشگاه محبوب نتیجه باطل گرایی و سرکشی در برابر خواسته های او در دنیا. ☑️عرق شرمساری در پیشگاه خداوند نتیجه بخل و کوتاهی های تو در برابر محرومان است. ☑️چون گره از کار نیازمندی گشایی در حقیقت کلید خانه یار را به دست آورده ای ☑️دستیابی به نعمت های بهشتی در گرو شادمانی چهره و جان مردمان است. 🎇خلاصه مضمون غزل آن است که، دنیا و آخرت از هم جدا نیستند و مرگ امتداد حیات دنیوی است و اینجا کشتگاه است و آنجا برداشت می کنیم. و دقیقا آنجا عمل آدمی از خوب و بد تجسم می یابد. 🌷خوانش غزل و فایل صوتی در اینجا🌷 👈مجال عیش محفل زیست آگاهانه را همراهی فرمایید.
🔰درس بيست و دوم: دفع شبهه تحريف‌(8 و پایان) 🌅دلايل نفى تحريف‌ دلايل نفى تحريف بسيار و مبسوط است؛ آنچه در اينجا مى‌آوريم خلاصه‌اى از اين دلايل است: 1. گواهى تاريخ‌ 2. ضرورت تواتر قرآن‌ 3. مسأله اعجاز قرآن‌ 4. ضمانت الهى‌ 5. عرضه روايات بر قرآن‌ 6.نصوص اهل بیت (ع) دلایل شش گانه بالا را در پست های پیشین توضیح دادیم . 7. نظر علماى بزرگ شيعه‌ علماى شيعه، همواره قائل به تحريف نشدن قرآن بوده‌اند؛ البته برخى اخباريون افراطى- كه در زمره شاخصين علماى شيعه قرار نگرفته‌اند- در اين زمينه مطالبى را گفته‌اند كه نبايد به حساب عموم شيعه گذاشت. بى مناسبت نيست در اينجا به كلام يكى از بزرگان علماى اماميه درباره نفى تحريف قرآن اشاره كنيم:[ بيانات بزرگان شيعه را درباره نفى تحريف در كتاب« صيانة القرآن من التحريف» به‌تفصيل آورده‌ايم.] شيخ‌المحدّثين، ابوجعفر، محمدبن‌على بن‌الحسين بن‌بابويه صدوق (متوفاى 381) در رساله اعتقادات چنين مى‌گويد: «اعتقاد ما بر اين است قرآنى كه بر پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نازل گرديده، همين قرآن موجود است كه در دست مردم قرار دارد با 114 سوره، بى كم و كاست؛ و هر كس به ما نسبت دهد كه قرآن را بيش از اين مى‌دانيم، دروغ‌گوست»[اعتقادات شيخ صدوق همراه با شرح باب حادى عشر؛ ص 94- 93.]. ردّ اتهام‌؛ بسيارى از بزرگان علماى اهل سنّت- كه منصفانه مسأله تحريف را بررسى كرده‌اند- شيعه اماميّه را از تهمت قول به تحريف مبرّا دانسته‌اند. اولين كسى كه شهادت به نزاهت موضع شيعه داده است، ابوالحسن على‌بن‌اسماعيل اشعرى (متوفاى 324)- شيخ اشاعره و بنيانگذار مكتب اشعرى- است كه امروزه جهان تسنّن پيرو اين مكتب هستند. وى در اين زمينه چنين مى‌گويد: «شيعه اماميه دو دسته‌اند: يك دسته كوته نظرانِ ظاهر بين كه فاقد انديشه‌اند و در مسائل دينى داراى نظر و آراى عميق نيستند. اينان قائل به تحريف در جهت نقص برخى كلمات بوده‌اند و دليل آنان رواياتى است كه نزد محققين طائفه فاقد اعتبار است؛ ولى همين دسته نسبت به زيادتى در قرآن، به كلى منكرند و مى‌گويند: هرگز در قرآن زيادتى رخ نداده است. دسته دوم، محققين و صاحبانِ‌ نظر و اجتهادند كه هر دو جهت زيادت و نقص را منكرند. آنان مى‌گويند: قرآن همچنان كه بر پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نازل شده، تاكنون دست نخورده است و از گزند تحريف، به طور مطلق، در امان بوده است و زيادت، نقص و تبديل و تغييرى در آن حاصل نشده است»[الف) مقالات الإسلاميين؛ ج 1، ص 120- 119. ب) صيانة القرآن من التحريف؛ ص 81- 79.]. همچنين برخى ديگر از علماى بزرگ اهل سنّت همچون استاد شيخ محمد محمد مدنى و محمد عبداللَّه درّاز از موضع شيعه دفاع كرده و به طور كلى اين نسبت را به شيعه ظالمانه دانسته‌اند.[صيانة القرآن من التحريف؛ ص 81- 79.] الحمد لله رب العالمین .پایان مباحث کتاب آموزش علوم قرآن استاد آیت الله محمد هادی 🌱🌱🌱 📃یادآوری مهم: باتوجه به پیوستگی مطالب ، مباحث قبلی را مورد توجه قرار دهید https://eitaa.com/rahighemakhtoom
🔶فصل دوازدهم : حب دنیا و پراکندگی خیال 9️⃣7️⃣قسمت هفتاد و نهم 🔶 يكى از نكات بزرگ در نماز: ☑️تقوى و پرهيز از مشتهيات نفسانيّه ☑️ترك هواهاى نفسانيّه و رياضات شرعيّه و عبادات و مناسك الهيّه، ☑️تقويت عزم و انقهار قواى ملكيّه در تحت ملكوت نفس است. 🌷زندگی تون با برکت و شادی ماندگار🌷 «ورود به محفل قرآنی رحیق»
شناخت جن.استاد مخلباف 8.mp3
14.19M
📋موضوع: درسگفتار جن شناسی(جلسه هشتم) 🎤استاد: مرتضی Almiqat.com 🌷زندگی تون با برکت و شادی ماندگار🌷 «ورود به محفل قرآنی رحیق»
87.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند غروب خورشید از شبکه ولایت 🔹نگاهی به روایات شیعه و اهل سنت پیرامون مسمومیت و شهادت پیامبر گرامی اسلام https://eitaa.com/rahighemakhtoom
15.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کپی برداری دانشمندان از قرآن _ حقیقتی غیرقابل انکار آیا دانشمندان غرب، دزد اندیشه ها بود یا پدید آورنده اندیشه ها؟ اولین بار این قرآن بود که از این علوم صحبت کرده است الحمدلله علی نعمت القرآن قرآن، نمی تواند کلام انسان باشد علوم قرآنی فراتر از هر علمی ست هر چه علم پیشرفت می کند بیشتر تسلیم قرآن می شود. https://eitaa.com/rahighemakhtoom
📌 طرح مطالعاتی  تفسیر المیزان و تسنیم  📁 بررسی سوره مبارکه بقره (جلسه ۱۷۲) 🎤تبیین:استاد دکتر علی غلامی     🎇محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom