eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
800 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
11.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مجری شبکه وهابی کلمه: چرا در قرآن بحث فیل و الاغ و زنبور اومده ولی بحث حضرت مهدی و مهدویت نیومده؟ لطفابه پاسخ دقیق حجت الاسلام کاظم روحبخش توجه بفرمائید ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
و اما باور ما 19.عبداللهی رمضان 1401.mp3
9.12M
🔅🔅🔅 📌و اما باور ما -شب قدر بزم احیاء امر امام و امامت (قسمت 19) 📼خادم صفحه قرآنی رحیق 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoo
شب قدر است و شب شهادت علی! شب نزول قرآن است و شب عروج علی شب کتاب مبین است و شب امام مبین شب احصاء ما است در محضر هر دو بیایید حساب مان را با همدیگر صاف کنیم به یک بخشش و گذشتن از هم ،که خدای مهربان از حق خود زودتر خواهد گذاشت، سبحانک یا لا اله الا انت ،الغوث الغوث ،خلصنا من النار یا رب التماس دعا، دعاگوی تک تک مؤمنین سید خادم صفحه قرآنی رحیق 🙏 @rahighemakhtoom
12_Barzakh_Dar_Almizan_Fasle_1_nashaãt_1401_01_25_Mashhade_Moghaddas.MP3
15.9M
💢مبحث اعتقادی قرآنی برزخ در المیزان (قسمت دوازدهم) 🔈تبیین گر:استاد مصطفی امینی خواه 🔉 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
و اما باور ما 20.عبداللهی رمضان 1401.mp3
22.51M
🔅🔅🔅 📌و اما باور ما -شب قدر بزم احیاء امر امام و امامت (قسمت ۲۰) 📼خادم صفحه قرآنی رحیق 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
امیرالمؤمنین علیه السلام: هيچ كس با اين قرآن ننشست، مگر آن كه با افزايشى يا كاهشى از كنارش برخاست: افزايش در هدايت و يا كاستى از كورى [ کوری دل و باطن] ما جالَسَ هذَا القُرآنَ أحَدٌ إلّا قامَ عَنهُ بِزِيادَةٍ أو نُقصانٍ؛ زِيادَةٍ في هُدىً أو نُقصانٍ مِن عَمىً غررالحكم حدیث9680 ☀️رهبر معظم انقلاب باید با دعاها مأنوس بشویم و قدری دلمان را نرم کنیم. این دل چیز عجیبی است؛ گاهی انسان را به اوج آسمانها و معنویت می‌برد، گاهی هم انسان را تا اعماق دره فرو می‌برد. آن دلی که عشق اتومبیل فلان‌جور دارد، دل نیست، گاراژ است! آن دلی که همه‌اش در آن میل جنسی موج می‌زند، دل نیست، عشرتخانه است. دل جای خداست؛ جای نور است. ۱۳۸۳/۷/۱۳ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
و اما باور ما 21.عبداللهی رمضان 1401.mp3
18.47M
🔅🔅🔅 📌و اما باور ما -نام نامی رسول اعظم و رسالت جهان شمول رسول الله (قسمت 21) 📼خادم صفحه قرآنی رحیق 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(230) آیه 19 - او كصيب من السماء فيه ظلمت ورعد و برق يجعلون اصبعهم فى اذانهم من الصواعق حذرالموت والله محيط باكفرين آیه 20- يكاد البرق يخطف ابصرهم كلما اضاء لهم مشوافيه واذا اظلم عليهم قاموا (866) ولو شاء الله لذهب بسمعهم وابصرهم ان الله على كل شى ء قدير 🔰تفسير 🔸صَيِّب: صيب بر وزن فيعل از صيب به معناى نزول است. وصف كردن صيب به اين كه از آسمانها است با اين كه باران و مانند آن جز از آسمان نازل نمى شود براى تفهيم سلطه صيب از يك سو و عدم اقتدار آنها از رهايى و نجات يا جلوگيرى از آن از سوى ديگر است، زيرا موجود آسمانى به طور قهر و احاطه، موجود محدود زمينى را فرا گيرد و فرو مى برد. 🔸البرق: الف و لام البراق براى عهد است و مراد از آن، برقى است كه در آيه قبل ذكر شده است. لهم، عليهم: لام در لهم براى نفع و على در عليهم براى ضرر است. برق جهنده آسمان با آمدن خود لحظه اى فضا را براى رهنورد بيان روشن مى كند، اما با رفتن خود او را در تاريكى فرو مى برد. 🔸قاموا: قيام گاهى معناى قيامت و ايستادگى دارد و ممدوح است، مانند: (ان تقوموا الله مثنى و فردى) و گاهى به معناى توقف و سكون است و مذموم. قيام منافقان در اين آيه به معناى دوم است ؛ چون در برابر سير و سلوك است. ◾️انسان داراى دو بعد بينش و كنش است، با نور انديشه مى فهمد و با قدرت بدنى كار مى كند. اولياى الهيت هم از بينش خوب برخوردارند و هم از كنش ‍ شايسته. از اين رو قرآن كريم درباره مخلصانى همچون حضرت ابراهيم، اسحق و يعقوب (عليه السلام) با تعبيراتى مانند: (اولى الايدى والابصار# انا اخلصناهم بخالصه ذكرى الدارى) هم فهم صحيح آنان را مى ستايد و هم كار نيكشان را؛ اما منافقان را نيز كه فاقد هر دو خصيصه انسانى ياد شده هستند، يعنى نه درست مى فهمند و نه درست عمل مى كنند، نكوهش ‍ مى كند. ▪️آيات مورد بحث، مثل ديگرى درباره منافقان بيان مى كند. با اين تفاوت كه مثل گذشته حرمان منافقان از بينش صحيح و مثل كنونى حرمان آنان از كنش شايسته و از پيمودن صراط مستقيم ترسيم مى كند. ▪️كلمه او در آغاز مثل دوم نشانه آن است كه جريان نفاق با هر يك از دو ثال قابل تبيين است و بين دو مثال فرقى است كه در تشريح مثال اول گذشت. از اين رو مى توان دو مثال مزبور را بر دو گروه از اهل نفاق تطبيق كرد. 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom