eitaa logo
سید | رحیل
315 دنبال‌کننده
791 عکس
361 ویدیو
90 فایل
در پیِ: نگاهی نو از پس اندیشه نو اندیشه نو در گرو: کوچ از ذهنیت به عینیت «عصر، عصرِ یه تنه یه لشگرهاست! باید قوی شدو استقامت کرد» فضای مجازی: https://zil.ink/rahill_info ارتباط با ادمین: @amirhusseintorkaman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸آری فقط خمینی‌‌ها میتوانستند حرکت تاریخ را به سمت عصر ظهور و پذیرش ولایت امام زمان «سلام‌الله‌علیه» تغییر دهند. ایشان تنها فقیه موضوع‌شناس، حکم‌شناس و اهل تحقیق نبودند؛ یعنی همهٔ این ویژگی‌ها را داشتند امّا آنچه متمایزکنندهٔ ایشان از معاصرینِ‌شان می‌شود این بود که فقیه اقامه‌گر بودند! ⬅️ عصر جدید؛ دوران خمینی؛ دوران زمینه‌سازی برای تحقّق ولایت امام زمان «عجّل‌الله تعالی فرجه» دوران بازگشت تاریخ و بشریت به سمت خدا و خلیفة‌الله (رنسانس معنوی)، که با انقلاب سیاسی ۵۷ شروع شد تا فرآیند انقلاب اجتماعی‌اش را تا ساخت تمدّنی جدید طی کند و ظهور حضرت را رقم بزند. 🔸توجه شما را به یکی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جلب میکنم. در این بیان ایشان، شأن فقها را و گسترهٔ دین را، نه تنها فهم دین و تحقیق در بیانات معصومین «علیهم السلام» و دین میدانند بلکه تعهد به تحقّق دین را هم جزئی از دین می‌دانند. به عبارت دیگر، ساخت دولت اسلامی و جامعهٔ اسلامی و تمدن اسلامی، در کنار دولت‌پژوهی و جامعه‌پژوهی و تمدن‌پژوهی، جزء دین است‌؛ نه امری زائد و مستحب! 🔆حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔸"آنچه بنده به ذهنم بود عرض كنم اين بود كه حوزه‌هاى علميّه مركز آموزش اسلامند؛ بالاخره دين بايد فهميده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمق‌يابى بشود، [لذا] مركز لازم دارد؛ اين مركز، حوزه‌هاى علميّه‌اند كه عالِم دينى درست ميكنند. حوزه‌هاى علميّه، مركز تعليم اسلامند. اسلام فقط معرفت نيست، تعهّد به عمل و تحقّق احكام اسلام هم جزو اسلام است؛ يعنى يك وقت هست كه ما اسلام را - كه ميخواهيم در حوزه ياد بگيريم - فقط عبارت ميدانيم از اصول و فروع و اخلاق و همينهايى كه هست - [كه] واقعيّت هم همين است؛ [يعنى] اصول دين، فروع دين، ارزشهاى اخلاقى، سبك زندگى، آئين حكمرانى، اينها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامى است - خب اينها را بايد برويم در حوزه‌ى علميّه ياد بگيريم. لكن اين [برداشت] درست نيست؛ اين بخشى از كار حوزه‌هاى علميّه است؛ چرا؟ چون اين بخشى از اسلام است؛ بخش ديگر اسلام عبارت است از محقّق كردنِ اين حقايق در متن جامعه، در متن زندگى مردم، يعنى هدايت؛ اين بخشى از اسلام است ديگر. اسلام فقط توحيد به معناى علم توحيد با همان عمق و معرفتِ عرفانى و فلسفى و [مانند] اينها نيست، بلكه اسلام عبارت است از استقرار توحيد در جامعه؛ يعنى جامعه موحّد بشود؛ اين هم جزو اسلام است"1398/02/18 🆔 https://eitaa.com/joinchat/875757862Cb346882e07
💠از خودمان شروع کنیم! 🔸بزرگی را گفتند: تو برای تربیت فرزندانت چه می‌کنی؟ 🔹گفت: هیچ کار! 🔸گفتند: مگر می‌شود؟ پس چرا فرزندان تو چنین خوبند؟ 🔹گفت: من در تربیت خود کوشیدم تا الگوی خوبی برای آنان باشم. ⬅️ فرزندان، راستی گفتار و درستی رفتارِ پدر و مادر را می‌بینند، نه امر و نهی‌های بیهوده‌ای که خود عمل نمی‌کنند. ✔️تخم‌مرغ اگر با نیروی بیرونی بشکند پایان زندگیست ولی اگر با نیروی داخلی بشکند آغاز زندگیست. همیشه بزرگترین تغییرات از درون شکل می‌گیرد. درون خود را بشکن تا شخصیت جدیدت متولد شود. ⬅️ آنگاه خودت را خواهی دید ... 🆔 @rahille_ir 👈
گاهی میان دیده ودل جنگ می شود گاهی غزل برای تو تنگ می شود گاهی دو کوچه فاصله ی خانه های ماست اما همین دو کوچه ٬دو فرسنگ می شود گاهی برای رفتن تو گریه می کنم هق هق ٬ترانه نفس٬آهنگ می شود گاهی تمام هرچه که اسمش غرور بود می ریزد ونتیجه اش ننگ میشود گاهی میان خلوت افکار خسته ام شیطان به دست تیره ی تو رنگ می شود از اینکه عاشقانه تو را می پرستم و... از اینکه ظالمانه ...دلت سنگ می شود از اینکه باز هم دل من را ربوده ای !!! گاهی دلم برای خودم تنگ می شود "محمدعلی بهمنی" 🆔 @rahille_ir 👈
16.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰«عنوان کلی موضوع: ترک گناه» قسمت دهم: 📌چرا منفعت طلبی در جامعه مذموم واقع شده؟ سوالات و شبهات منفعت طلبی(۱) 🔸گفته شد که اولین اقدام برا ترک گناه تقویت و داشتن روحیه "منفعت طلبی" است 🔸لکن، اگر منفعت طلبی یک امر خوب و مورد سفارش اسلام هست، پس چرا خیلی از مواقع در جامعه یک امر مذموم تلقی می‌شود؟ 🔸اگر بخواهیم طبق سفارش دین منفعت طلب باشیم چه اقداماتی باید انجام بدهیم؟ 🆔 @rahille_ir 👈
💎 شهید حسن تهرانی مقدم: فقط انسانهای ضعیف به اندازه امکانتشان کار می کنند...! 🔸 بعضا انقدر درگیر امکانات و حواشی میشیم که اصلِ هدف و کارمون میشه فرع ماجرا...! حواسمون باشه جای هدف و وسیله رو برامون جابجا نکنند...! 🆔 @rahille_ir 👈
🔸فلسفه حکومت اسلامی 🔰 درباره هدف غایی از نظم اجتماعی و شکل‌گیری حاکمیت سیاسی دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده است: _تأمین رفاه؛ _محافظت از ؛ _برقراری اجتماعی؛ _تأمین امنیت اجتماعی؛ _ایجاد نظم و انضباط اجتماعی 🔺 از جمله مهم‌ترین دیدگاه‌هایی است که در میان فیلسوفان سیاسی به عنوان هدف غایی جامعه سیاسی مطرح شده است. ⬅️ (ره) هر چند همه اینها را مهم و لازم و ضروری می‌داند؛ اما هیچکدام را غایت نظم سیاسی و هدف اصلی نمی‌داند. فی المثل، هر چند «عدالت» را هدفی مهم و اساسی در تحقق حکومت اسلامی می‌داند؛ اما آن را از اهداف میانی و ابزاری می‌داند و نه هدف غایی. بر اساس امام خمینی(ره)، هدف غايی حکومت و سياست اسلامی عبارت است از «تأمين سعادت» و «فراهم‌سازی اسباب وصول انسان‌ها به توحيد». (صحيفه، ج13، ص431-432) 🆔 @rahille_ir 👈
🔰 به مناسبت سالگرد روزهای آغازین رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، نکاتی در تبیین حکمرانی ایشان 🔸از نگاه رهبر انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی آغاز عصر جدیدی است. این انقلاب داعیه مبارزه با عصر روشنگری غرب را دارد که با صدای بلند با دین مخالفت می‌کند. بعضی‌ها می‌گویند غرب سرمایه‌داری مخالف دین نیست که البته کاملاً اشتباه می‌کنند. 🔸مقصود حضرت آقا از دولت‌سازی، دولت به معنی قوه مجریه نیست، بلکه مجموعه نظامی است که در آن حکمرانی اسلامی محقق شود. رهبری به الزامات این نظام اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آگاهی دارند و می‌دانند که باید نیروی انسانی متناسب با این نظام تربیت شود. 🔸یکی دیگر از خدمات حضرت آقا محافظت از انقلاب اسلامی در مقابل استحاله شدن و فاصله گرفتن از اهداف اصلی است. ایشان با تئوریزه کردن انقلاب اسلامی، آن را از افتادن در دام اشرافیت و خوی پادشاهی نجات دادند. رهبریِ چنین نظامی، نیازمند فرد توانمندی است که در این مقیاس می‌اندیشد و اراده‌ای پولادین متناسب با این مقیاس دارد. 🔸رهبری با ارائه مراحلی پنج‌گانه، انقلاب اسلامی را در مقیاس عصر جدید در مقابل عصر روشنگری قرار داده و با هوشیاری پیش برده‌اند. ایشان به‌خوبی می‌دانند که حرکت‌های بزرگ برای رسیدن به نتیجه، زمان می‌برد. به همین دلیل هم با دولت‌ها مدارا می‌کنند، زیرا می‌دانند در کنار کارهای روزمره‌ دولت‌ها، کار بزرگ‌تری به عهده انقلاب اسلامی است و این انقلاب با ظرفیتی که دارد، از این دولت‌ها عبور می‌کند. متاسفانه دولت‌ها تا کنون هم‌تراز انقلاب اسلامی نبوده و آسیب‌هایی را به انقلاب اسلامی وارد آورده‌اند. 🔸بنابراین، جوشش انقلاب اسلامی ارتباطی به رئیس‌جمهورها ندارد، بلکه یک حرکت عظیم الهی است که از رئیس‌جمهورها و دولت‌ها عبور می‌کند. آقا هم چندان سر به سر دولت‌ها نمی‌گذارند، چون انقلاب اسلامی ترمز آنها را کشیده است. بعضی می‌خواستند انقلاب اسلامی را استحاله کنند، اما نتوانستند و انقلاب اجازه نداد دولت‌ها فرمان آن را به دست بگیرند. 🆔 @rahille_ir 👈