📄تکذیب یک ادعا؛
🛑تصویر منتشر شده از زن عرب تشنه مربوط به 13 سال قبل است
🔹در روزهای گذشته تصویری از یک زن عربزبان که در حال نوشیدن آب از یک چاله است در شبکههای اجتماعی وایرال و به وضعیت این روزهای خوزستان منتسب شده است.
🔸بررسیهای مرکز مقابله با شایعات سایبری نشان میدهد این عکس اولین بار 13 سال پیش از سوی رسانههای عربزبان منتشر شده و ربطی به شرایط فعلی خوزستان ندارد.
🔸همچنین نام عکاس و علت آب خوردن این زن عرب در چنین شرایطی هنوز مشخص نیست.
🔸این تصویر در سالهای گذشته نیز از سوی رسانههای مختلف از جمله منافقین و سلطنت طلبان مورد استفاده قرار گرفته و به بهانههای مختلف دست به انتشار آن زدهاند.
🔸هرچند شرایط خوزستان در این روزها اسفبار است اما برای اثبات آن نیازی به دستاویز شدن به اخبار دروغ و انتشار تصاویر جعلی نیست.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
بزرگترین سهم عرفه.mp3
7.85M
#تلنگری
پاسخ به مهمترین سؤالات پیرامون عرفه
💢 ۱ـ چرا باطن #عرفه اینقدر قدرت دارد که میتواند تمام محرومینِ ماه رمضان را یکجا شفاعت نموده و به تطهیر برساند؟
💢 ۲ـ چه کسانی از عرفه، بیشترین بهره را میبرند؟
💢 ۳ـ چرا خداوند در روز عرفه، قبل از اینکه به اهل عرفات نظر کند، به اهل کربلا نظر میکند؟
💢 ۴ـ اهل کربلا، چه کسانی هستند؟ آیا منظور فقط کسانی است که در کربلا حضور دارند؟
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_عالی
※ ویژه روز #عرفه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس اخلاق امام خامنهای :
✴️ با دعا از خدا متعال تغییر را طلب نماییم و تا او نخواهد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد!
@rahpoyane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ «قلم به دست گرفتم خدا خدا بنویسم...» باصدای استاد کریمخانی
💠 به مناسبت روز عرفه
@rahpoyane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #نماهنگ
موسم حج گر چه منا نیستم
حاجی بیت کبریا نیستم
یا عرفه کربُبلا نیستم
شکر که بی نان و نوا نیستم
زائر سلطان خراسان شدهام
معتکف حج فقیران شدهام
🎙 مداحی زیبای حاج احمد واعظی به مناسبت روز عرفه
@rahpoyane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ای کاش بعضی از مردم ایران متوجه میشدند امنیت یعنی چی!!!!!!!!!!!
📹 تصاویری از انفجار تروریستی یک ماده منفجره دست ساز در «بازار الوحیلات» در شهرک «صدر» شرق بغداد
🔻شاهدان عینی تأیید می کنند که انفجار توسط کمربند انفجاری اتفاق افتاد.
🔻شمار قربانیان در انفجار شهرک صدر به ۳۵ شهید و بیش از ۵۷ نفر زخمی رسیده است.
🔻گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی شهرک صدر را پذیرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همخوانی قاری بینالمللی قرآن با فرزندانش
🔹«مهدی غلام نژاد» قاری بینالمللی: بهترین روش برای اینکه فرزندانمان قرآنی باشند این است که خودمان قرآنی باشیم.
@rahpoyane
🐑🐏شرایط قربانی، چیست؟
❓پرسش
آیا کسانی که میخواهند در عید قربان قربانی کنند، مهم است تعدادشان زوج یا فرد باشد؟
✅پاسخ اجمالی
شرایط و احکامی برای قربانى واجب (مانند قربانی در حج)، ذکر شده، که برخی از آنها چنین است:
🔹۱. قربانى اگر شتر است باید سن آن کمتر از پنج سال نباشد و داخل در شش سال شده باشد و اگر گاو یا بُز است بنا بر احتیاط کمتر از دو سال نباشد و داخل در سه سال شده باشد[1] و در گوسفند غیر از بُز باید هفت ماهش تمام و داخل در هشت ماه شده باشد و کمتر از آن کافى نیست.[2]
🔹۲. نباید بیمار باشد.[3]
🔹3. باید خیلى پیر نباشد.[4]
🔹4. ناقص نباشد. بنابراین حیوانى که یک چشم یا هر دو چشم او کور باشد یا لنگ[5] یا گوشبریده و یا دمبریده باشد، کافى نیست.[6]
🔹5. باید عرفاً لاغر نباشد و اگر در گرده او پیه باشد کافى است.[7]
🔹6. در قربانی واجب، شراکت چند نفر در یک قربانی، در حال اختیار کفایت نمىکند؛ بلکه در حال ضرورت نیز، محل اشکال است؛🔹[8] ولی شراکت چند نفر در قربانىِ مستحب، اشکالی ندارد.[
🔹9] و مهم نیست که تعدادشان زوج باشد یا فرد.
_________
[1]. آیة اللَّه فاضل لنکرانی(ره): اگر داخل در دو سال شده باشند کفایت میکند ولى بهتر است کمتر از دو سال نداشته باشند.
[2]. موسوى شاهرودى، سید مرتضى، جامع الفتاوى مناسک حج، ص 197، تهران، نشر مشعر، چاپ سوم، 1428ق.
[3]. آیات عظام: تبریزى، خوئى، سیستانى: بنابر احتیاط مستحب.
[4]. آیات عظام: تبریزى، خوئى، سیستانى، خامنهاى: احتیاط مستحب نباید پیر باشد.
[5]. آیة اللَّه مکارم: لنگى مختصر مانع ندارد.
[6]. جامع الفتاوى مناسک حج، ص 197؛ «شکسته بودن شاخ قربانی»، سؤال 18220.
[7]. آیة اللَّه خوئى: پیه داشتن گرده ملاک نیست. آیة اللَّه مکارم: اگر بر کلیه او مقدارى چربى باشد کافى است. جامع الفتاوى مناسک حج، ص 198.
[8]. محمودی، محمد رضا،مناسک حج (محشى)، ص 493، مشعر، تهران، 1429 ق.
[9]. محمدی خراسانی، علی،شرح تبصرة المتعلمین، ج1، ص 322، بی جا، بی تا.