eitaa logo
راه رستگاری
129 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
7.9هزار ویدیو
99 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥من حوزوی‌ام. حرف‌های من حوزوی است. من از دانشگاه هیچی یاد نگرفتم. رفتم دانشگاه، یاد دادم... 🎤دکتر غلامحسین ابراهیمی (استاد برجسته فلسفه و عرفان) ✂️ برشی از سالک فکرت https://eitaa.com/rahrastegari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ 🌹 خدا به آنچه از بخشش و احسان خود به آنان عطا کرده شادند🥀
💥تفاوت فلسفه اسلامی با فلسفه غرب ✍آیت الله محمدعلی : لازم است جوانهاى ما حداقل يك كتاب فلسفۀ اسلامى بخوانند تا لااقل با اصطلاحات اين علم آشنا باشند و دریابند که فلسفۀ ماديت چقدر از مرحله پرت است، بحثهائى كاملاً اجتماعى را فلسفى تصور نموده، و به اصطلاح بحثهاى اعتباری را با مباحث حقيقى مخلوط‍‌ كرده و در مباحث حقيقى جهان با ديد حقوقى و اجتماعى وارد شده است، و دریابد كه فلسفه مادی هر چند آسانتر و بالنتيجه امكان دسترسى به آن بيشتر است ولى فقط‍‌ ظاهر است و عمق ندارد! «يعلمون ظاهرا من الحيوة الدنيا» به ظاهرى از زندگى دنيا آگاهى دارند. 📚کتاب مذهب ، ص ۴۰ https://eitaa.com/rahrastegari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️گاهی بیان نکردن و افشای حقایق نکردن حرام است! 🎤 معظم انقلاب: 🔹 اسلام جاهایی عدم بیان رو ممنوع کرده، یعنی مسأله فقط این نیست که بیان کردن مجاز است، بلکه بالاتر از این، بیان نکردن حرام است. 🔸 همین نظام، همین دستگاه، همین مسئولین، اگر قرار شد از خط اسلام منحرف بشوند، اگر بنا شد که راه رو عوضی برن، اگر سرنوشت نظام اسلامی تهدید به انحراف از مبانی اسلامی شد، اینجا بیان کردن واجبه، امر به معروف و نهی از منکر کردن لازمه، نصیحة الائمه المسلمین لازمه و افشای حقایق برای مردم. 🌷https://eitaa.com/rahrastegari
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم »»» آیه ی روز : ****** قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَىَ خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ غافر - ١١ آنها می‌گویند: «پروردگارا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی؛ اکنون به گناهان خود معترفیم؛ آیا راهی برای خارج شدن (از دوزخ) وجود دارد؟» ****** نکته ها: مراد از دو بار مردن، ظاهراً مرگ در پایان عمر و مرگ در پایان برزخ است و مراد از دو بار زنده شدن، زنده شدن در برزخ و زنده شدن در قیامت است. گرچه بعضى گفته اند: مراد از دو مرگ، یكى زمان قبل از پیدایش انسان و یكى پایان عمر اوست و مراد از دو بار زنده شدن زمان پیدایش انسان در دنیا و زمان قیامت است و دلیل حرف خود را آیه ى «كنتم امواتا فاحیاكم ثم یمیتكم ثم یحییكم»(62) آورده اند، لیكن آنچه گفتیم بهتر است، زیرا در آیه میراندن مطرح است نه مرده بودن قبل از تولّد. آرزوى جانسوز دوزخیان براى بازگشت به دنیا بارها در قرآن مطرح شده است: گاهى مى گویند: آیا راه بازگشتى وجود دارد؟ گاهى آرزو مى كنند كاش به دنیا باز مى گشتند و نیكوكار مى شدند و گاهى عاجزانه مى گویند: پروردگارا! ما را به دنیا بازگردان تا عمل صالح انجام دهیم. آیات ذیل، این حقایق را بیان مى كند: «هل الى مردّ من سبیل»(63) آیا راهى براى بازگشت هست؟ «لو انّ لى كرّةً فاكون من المحسنین»(64) اى كاش عمرى دیگر بود تا از نیكوكاران مى شدم. «ربّنا اخرجنا منها فان عدنا فانا ظالمون»(65) پروردگارا! ما را از اینجا خارج كن، اگر دوباره بازگشتیم ستمكاریم. «ربّ ارجعون لعلّى اعمل صالحاً»(66) پروردگارا! مرا بازگردان تا عمل نیك انجام دهم. «فارجعنا نعمل صالحا»(67) ما را بازگردان تا كار نیك انجام دهیم. ----- 62) بقره، 28. 63) شورى، 44. 64) زمر، 58. 65) مؤمنون، 107. 66) مؤمنون، 100. 67) سجده، 12. ****** پیام ها: - تكرار كلمه ى «اثنتین» در كنار آرزوى خروج از آتش، نشانه ى آن است كه كافران مى گویند: پروردگارا! تو ما را بارها زنده كرده اى و میرانده اى، یك بار دیگر نیز ما را زنده كن و نجات ده. «امتّنا اثنتین و احییتنا اثنتین» - كفّار، روزى به قدرت الهى ایمان خواهند آورد. كسانى كه مى گفتند: «ما یهلكنا الاّ الدهر»(68) امروز مى گویند: «امتّنا اثنتین و احییتنا اثنتین» - در دادگاه هاى دنیوى، گاهى اعتراف زمینه ى تخفیف مجازات است، امّا در آخرت چنین نیست. «فاعترفنا بذنوبنا فهل الى خروج من سبیل» - اگر توبه قبل از مرگ و به موقع باشد، دعاى فرشتگان و لطف خدا را در پى دارد «فاغفر للذّین تابوا...» ولى اگر به هنگام مرگ یا پس از آن باشد، بى اثر است و مجرم پاسخ مثبتى دریافت نمى كند. «فهل الى خروج من سبیل» - عجز و نیاز دوزخیان به قدرى است كه براى نجات خود به لحظه اى خروج از دوزخ قانعند. «فهل الى خروج من سبیل» ----- 68) جاثیه، 24. https://eitaa.com/rahrastegari
استاد کلباسی (2).mp3
61.31M
نشست رابطه علائم ظهور با سنّتهای الهی استاد: حجت الاسلام و المسلمین کلباسی (زیدعزه) تاریخ: 1403/10/10 ☎️شماره تماس مرکز تخصصی مهدویت قم : 02537833771 ╭┅───────────┅ https://eitaa.com/rahrastegari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمال محمد(ص) ماه فرو ماند از جمال محمد  سرو نباشد به اعتدال محمد قدر فلک را کمال و منزلتی نیست  در نظر قدر با کمال محمد وعده ی دیدار هر کسی به قیامت  لیله ی اسری شب وصال محمد آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی  آمده مجموع در ظلال محمد عرصه ی گیتی مجال همت او نیست  روز قیامت نگر جمال محمد و آن همه پیرایه بسته جنت فردوس  بو که قبولش کند بلال محمد همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد  تا بدهد بوسه بر نعال محمد شمس و قمر در زمین حشر نتابند  نور نتابد مگر از جمال محمد شاید اگر آفتاب و ماه نتابند  پیش دو ابروی چون هلال محمد چشم مرا تا به خواب دید جمالش  خواب نمی گیرد از خیال محمد سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی  عشق محمد بس است و آل محمد شیرازی https://eitaa.com/rahrastegari