بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ
ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﻣﻰﺷﻨﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻨﺶ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺪﺍﻳﺘﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻧﻨﺪ.(الزمر، ١٨)
🔰 سخن آغازین عرض تسلیت سالگرد شهادت امام صادق علیه السلام احیاگر شریعت نبوی و طریقت علوی و حقیقت الهی و ارتحال امام خمینی رضوان الله تعالی علیه باشد و دومین سخن اینکه لطف الهی شامل حال ملت عزیز ایران اسلامی در زمینه سازی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شد.
🔻دیروز اولین مناظره توسط صدا و سیما برگزار شد. متاسفانه عده ای به جای ارایه برنامه و پاسخ به پرسشهای مجری محترم بی مبالاتی و بی اخلاقی کردند و تهمت و افترا بستند و صریحا به تحصیلات حوزوی و تلویحا به بزرگان تمدن ایران اسلامی همچون فارابی و بوعلی و خواجه نصیرالدین و شیخ بهایی و ملاصدرا و امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام توهین کردند و ساختار آموزشی تمدن ساز را فدای ساختار آموزشی صد ساله اخیر کردند و متکبرانه خود را باسواد و دیگران را بی سواد خواندند. این مغروران روزگار به صراحت ادبیات بنی صدر را زنده کردند که شهید رجایی را بی سواد می خواند و امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، عقل رجایی را بر سینه آن فراری منافق زد. واقعا این غرب زدگان اگر به توحید و قیامت باور داشتند اینگونه بی حرمتی نمیکردند و مدرک دکترای فقه و حقوق از دانشگاه شهید مطهری را شش کلاس نمیخواندند.
باری از این سنت سیئه بی اخلاقی غرب زدگان بی اخلاق و مدل تبلیغاتی کابویی آمریکایی بگذریم و وارد چگونگی تعالی کشور و خروج از بحران کنونی و افتضاح اقتصادی جریان عافیت طلب غیر انقلابی بشویم، چند پیشنهاد محضر عزیزان عرض میکنم:
1⃣ اول: حکمرانی حِکمی اقتضا می کند که دولت آینده در حد سیاستگذاری و تنظیم گری و نظارت بماند و خدمات عمومی را عادلانه نه رانت خوارانه به بخش های خصوصی واگذار کند و هر جا نقصی در آنها نسبت به نیازهای مردم دید، ورود کند و مشارکت نخبگانی که معتقد به جمهوری اسلامی هستند در سیاستگذاری و تنظیم گری جدی گرفته شود تا حکمرانی شبکه ای ولایی تحقق یابد.
2⃣ دوم: عالمانه و با سرعت، جلو خلق پول بانکها را بگیرد و تنها اجازه خدمات مالی به آنها بدهد و خلق پول با پشتوانه را تنها به بانک ملی واگذارد.
3⃣ سوم: وام های کلان مفسدان اقتصادی را سریعا به بانک ها برگرداند و مفسدان اقتصادی به همراه روسای بانکهای فاسد را محاکمه کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
4⃣ چهارم: تسهیلات بانکی را در ساخت و ساز مسکن و تولید و صادرات توسعه دهد و جلو بنگاه داری بانک ها را بگیرد تا بیش از این به تولید داخلی آسیب وارد نشود.
5⃣ پنجم: تسهیل گری و بازتوزیع دو رویکرد مهم حکمرانی حِکمی است که باید دولت جدی بگیرد و قوانین تولید و اقتصادی و بازرگانی و صنعتی کشور را اصلاح، کاهش و روان سازد.
6⃣ ششم: دولت در راستای تسهیل گری تولید در هر وزارت خانه ای یک اتاق تولید راه اندازی کند؛ جهت بررسی طرحهای تولیدی و تصویب آنها از جهت مالی و بازرگانی و محیط زیست و غیره و نظارت بر آنها تا تولیدکنندگان در ادارات سر درگم نشود و به راحتی تولید در جریان قرار گیرد.
7⃣ هفتم: شورای فضای مجازی را مأمور سازد تا با سرعت اینترنت ملی را در راستای رشد اقتصادی و اشتغال زایی در فضای سایبری راه اندازی کند تا زیرساختهای دولت الکترونیک فراهم گردد و با طرح عدالت الکترونیک متصل گردد.
8⃣ هشتم: ساختار دانشکده ای از دانش محوری به موضوع محوری و مهارت محوری تغییر یابد تا کشور از رتبه صد و پنجاه مهارتی ارتقا یابد و اشتغال رشد کند.
9⃣ نهم: سیاست داخلی و خارجی باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و رشد تولید همراه باشد و سیاست و دیپلماسی خارجی در سفارت خانه ها به سمت رشد تولید داخلی و رشد واردات مواد اولیه و صادرات حداکثری تولیدات داخلی هدایت گردد.
🔟 دهم: حکمرانی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گیرد و فعالیتهای فرهنگ عمومی اعم از رمان و سینما و مستند و سریالهای خانگی به سمت امید و تولید و اشتغال و تقویت خانواده جهت پیدا کند و در یک کلام فرهنگ و علم و سیاست با هدف رشد اقتصادی و تقویت خانواده دنبال شود.
همه آنچه این مسکین نگاشت؛ واقعیت های شدنی در جامعه ایران کنونی است که البته به دست مدیران جهادی و ولایی همچون شهید حاج قاسم عزیز و شهید حاج محسن فخری زاده بزرگوار شدنی است که بسیار دلتنگشان هستیم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍ عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ و ۲۵ شوال ۱۴۴۲ سالگرد شهادت امام صادق علیه السلام
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
«لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ»
«مؤﻣﻨﺎﻥ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﭼﻨﻴﻦ ﻛﻨﺪ ﺩﺭ ﻫﻴﭻ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﻭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍی ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺴﺖ.»
مطلب اخیر جناب محمد سروش محلاتی درباره تکلیف دینی در انتخابات را دیدم که متاسفانه مثل همیشه زدن ساز مخالف در دستگاه انتقاد بر جبهه انقلاب مشاهده می شد.جالب اینکه وی رندانه این نوع تکلیف را در آغاز انقلاب از سوی امام خمینی موجه می داند و اما آن را در این چند دهه ناموجه می پندارد.
باری چند سوال از ایشان می پرسم:
اول: آیا اعلام تکلیف دینی در انتخابات بعد از بحرانهای آغازین انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی توسط امام خمینی موجه بود یا اینکه امام هم رفتار فقهی ناموجهی داشت؟
دوم: چگونه و با چه روش فقهی موضوعات مستحدثه از جمله انتخابات را از موضوعات احکام شرعی خارج می دانید و آیا فقدان نص خاص در این امور به معنای خروج از موضوعات احکام شرعی است؟ این ادبیات سروش محلاتی را اگر عبدالکریم سروش داشت خرده ای نمی گرفتم چون سروش بدون داشتن تخصص در علوم اسلامی، نظر می دهد و گاهی فتوای شرعی و حکم فلسفی و الهامات عرفانی صادر می کند و خود را علامه دهر و بقیه را بی سواد می پندارد. اما تعجب از سروش محلاتی است که خود را اصولی می داند و قواعد فقهی را قبول دارد لکن در این بحث، همچون اخباری گرایان حکم می راند. آگاه به فقه هیچگاه تعبیر فاقد حکم شرعی را نباید بکار ببرد بلکه تعبیر دقیق، فقدان حکم شرعی به نص خاص است چون هر فعل مکلفی دارای حکم شرعی با نص عام یا نص خاص است.
سوم: آیا سروش محلاتی از فضای مجازی در اختیار سازمان منافقین در آلبانی و فرانسه و فعالیتهای گسترده رژیم صهیونیستی و سلطنت طلبان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات خبر ندارد که تکلیف شرعی در انتخابات را در این مقطع زمانی ناموجه می داند؟ آیا مخالفت با این تکلیف در راستای تقویت گفتمان منافقین و رژیم صهیونیستی و سلطنت طلبان نیست؟
چهارم: موضوعات تخصصی را باید از کارشناسان متدین جویا شد و لکن حکم حکومتی و فتوای فقهی را حاکم اسلامی و فقیه جامع الشرایط صادر می کند و کارشناسان موضوعی، تخصصی در حکم و فتوای شرعی ندارند تا بتوانند نقدی نمایند و کارشناسان سکولار هم در حوزه موضوعات اجتماعی برای کشف حکم شرعی نباید ورود کنند چون موضوع اجتماعی را سکولار توصیف و تبیین می کنند. پس رجوع مردم در شناخت موضوعات به کارشناسان متدین و در شناخت احکام به فقیهان لازم است.
پنجم: اگر تعیین وظیفه شرعی در مصادیق سیاسی، نابالغ پنداری مردم است بنابراین طبق تناسب حکم و موضوع کلام وی باید گونه تعیین وظیفه شرعی از سوی فقیهان، نابالغ پنداری مردم تلقی شود و با این ادبیات روان شناسانه، باب فقه و فقاهت و اجتهاد تعطیل گردد.
ششم: همان مبنایی که تکلیف شرعی امام خمینی در انتخابات را توجیه می کند به نحو شدیدتر در عصر کنونی وجود دارد و ادعای فقدان مبنای شرعی از سوی ایشان بر ناآگاهی وی از مقتضیات زمانه است.
هفتم: اگر دخالت فقها در صدور احکام سیاسی و اجتماعی، دخالت در امور غیر تخصصی است پس چطور سروش محلاتی به خود اجازه می دهد ورود غیر تخصصی داشته باشد علاوه بر اینکه موضوع شناسی وضعیت کنونی علیه انقلاب اسلامی، آنقدر آشکار است که نوجوانان مدارس با بلوغ سیاسی که دارند از آن باخبر هستند و همگان می دانند مشارکت حداکثری بر تقویت نظام اسلامی تاثیر جدی دارد و وجوب حفظ نظام اسلامی نزد هر شخصی که ذره ای فقه را چشیده باشد آشکار است.
هشتم: سخن کلیات ابوالبقاء وی مبنی بر بی تاثیری ادبیات وظیفه شرعی بر مشارکت مردم، هم به لحاظ جامعه شناختی غلط است و هم به لحاظ فقهی. مگر در آغاز گسترش ویروس کرونا، میلیون ها نفر با توصیه فقیهانه و حکیمانه فقیه و حکیم زمانه مرجع تقلید شیعیان آیت الله العظمی خامنه ای مشارکت در اطعام محرومان نداشتند؟! چرا سروش محلاتی فکر می کند مردم عزیز ایران بی تقید شدند و چرا واقعیت نقش دولت تدبیر و امید در بی تدبیری و ناامیدی و مشارکت کم مردم را نادیده میگیرد و این نوع مشارکت را معلول بی تقیدی مردم به احکام شرعی می داند. این مردم همان مردمی هستند که حافظ چهار دهه انقلاب بودند شهید دادند و جریان مقاومت بین المللی را با همت شهید حاج قاسم تثبیت کردند.
جناب سروش محلاتی شما زمانی شبهات روشنفکران سکولار را پاسخ می دادید چه شده است که هر گاه رهبر معظم انقلاب سخنی بیان می کند هم صدا با جریان های مخالف انقلاب اسلامی با اصطلاحات فقهی اما با روشی غیر علمی و اجتهادی، آن مطالب حکیمانه و فقیهانه را نقد می کنید؟ خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و از سالکان طریقت شهیدان گرداند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه طلبه حوزه علمیه قم
۱۹خرداد ۱۴۰۰
ا✨▫️✨
ا▫️✨
ا✨
#چهارشنبه_روز_زیارتی_امام_رضا_علیه_السلام
🔳 حرم آل محمد (علیهم السلام)
✨عن مولانا الامام الصادق (سلام الله علیه):
▪️ «إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ إِنَّ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ وَ إِنَّ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ وَ إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَة، فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ».
امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
▪️ خدا را حرمى است كه مكه است، و رسول خدا را حرمي كه مدينه است و امير المؤمنين را حرمى كه كوفه است، و ما را هم حرمى كه شهر قم است، و البته در آن بانویی از فرزندانم بخاك رود بنام فاطمه و هر كه ایشان زيارت كند، بهشت بر او واجب شود.
📓 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ۵۷، ص ۲۱۶ و ۲۱۷.
✨
▫️✨
✨▫️✨
ا✨▫️✨
ا▫️✨
ا✨
#چهارشنبه_روز_زیارتی_امام_رضا_علیه_السلام
☑️امام رضا (علیه السلام) در وصف «إمام بما هو إمام» فرمودند:الإمام واحد دهره لا يدانيه أحد ولا يعادله عالم ولا يوجد منه بدل ولا له مثل ولا نظير:امام یگانه روزگار خویش است، أحدی به او نمیرسد،عالِمی با او برابری نمیکند، جایگزین ومثل و نظیر ندارد
📓بحارالأنوارج۲۵ص۱۲۴
☑️لذا شریک قائل شدن برای امام، مساوی با شرک به خداوند است.حضرت صادق (علیه السلام)در تفسیر آیه ۵۱ سوره نحل بیان نمودند که معنای عدم اتخاذ دو إله، عدم اتخاذ دو امام (امام حق وامام باطل)است؛ چرا که امام تنها یکی است:«ولا تتخذوا إلهين اثنين إنما هو إله واحد»يعني بذلك ولا تتخذوا إمامين إنما هو إمام واحد
📓البرهان ج۳ص۴۳۱
✨
▫️✨
✨▫️✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طنز_سیاسی
🔴 نمونهای از کارهای همتی!
✅ کاری که همتی با بورس و سرمایه مردم کرد...
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
بخش هشتم _ شور ( به تو رسیدن خیاله ) 1.mp3
10.68M
•به تو رسیدن خیاله
•ازت بریدن محاله
#بسیارزیبا
حتما گوش کنید👌👌👌
عالیه😍😍
#انتخابات
#من_رای_میدهم
#مشارکت_حداکثری
#اللهم_ارزقنا_کربلا_به_حق_الحسین_ع
#عشاق_الحسین_محب_الحسین_ع
https://eitaa.com/oshaghalhosein_313
1.28M
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔆🔆🔆 #اصلح 🔆🔆🔆
🚨 رئیسی یا جلیلی ⁉️
#لطفا با حوصله گوش دهید:
✅ شاخصه های برتری دکتر جلیلی
✅ شاخصه های برتری آیت الله رئیسی
♻️ با اینکه معتقدیم این دو بزرگوار رقابت ندارند و در نهایت یک نفر در عرصه باقی خواهد ماند ..
اما
اگر به احتمال ضعیف هر دو بزرگوار
در عرصه ماندند #وظیفه ما چیست ؟
الان برای #کدامیک تبلیغ کنیم ؟
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔻 حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد، عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران مطرح کرد:
🔳 اولین اولویت اقتصادی و فرهنگی دولت آینده توجه به مسئله معیشت پایدار باشد
◻️ انتخابات فرصت خوبی برای ارتقای فهم افراد است
◻️ صف کشی بین حاکمیت و مردم؛ حاکمیت خدمت رسان و مردم خدمت گیر، تقلیل گرا و مضر است
◻️ باید جایگاه جامعه را به سطحی ارتقا دهیم که زنان مسئولانه و هدفمند از حاکمیت مطالبه کنند
◻️ اگر خانواده حساسیت محلی، منطقهای، ملی و بین المللی نداشته باشد بی تفاوت می شود
◻️ از مهم ترین شئون حاکمیت این است که حساسیت های اجتماعی را ارتقا دهد
◻️ نامزدهای انتخاباتی با وعدههای غیر قابل تحقق سطح انتظار مردم را افزایش ندهند
◻️ هنر یک حاکم و مدیر این است که بتواند سطح انتظارات مردم را تعدیل کند
◻️ طرح پرداخت حقوق به زنان خانه دار، آسیب زا و فمنیستی است
◻️ باید در تدوین برنامه ها و اسناد راهبردی، مسئله زنان، اقوام، اقلیت ها و اقشار مورد توجه باشد
◻️ برای بحث جمعیت احساس مسئولیت کنیم
◻️ در عرصه اقتصاد به معیشت پایدار و مورد کفاف مردم فکر کنیم
◻️ مفاهیم غیرجمعیتی که مؤثر در بحث جمعیت است، بازتولید شود
◻️ قوانین باید در خدمت تولید باشد
◻️ در چندین سال آینده بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد جامعه بالای ۶۰ سال می شوند
◻️ 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که 35 درصد آنها زیر خط فقر زندگی میکنند
مشروح خبر:
http://news.whc.ir/news/view/108127
کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران | 🌸 @kowsarnews
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🗳 مهمترین و مؤثرین مدیریت کشور
🔻رهبر معظم انقلاب:
#مهمترینومؤثرین مدیریت کشور ریاست جمهوری است.
اینکه میگویند رئیس جمهور اختیارات ندارد، تدارکاتچی است، ۱۲ درصد و ۱۵ درصد اختیارات است و حرفهایی که این چند سال در گوشه و کنار شنیده میشود یا از روی بیمسئولیتی و غرضورزی گفته میشود یا از روی بیاطلاعی.
رئیس جمهور از پرمشغلهترین و پرمسئولیتترین مدیریتهای کشور است.
#همه مراکز مدیریتی کشور تقریبا در اختیار رئیس جمهور است.
#مرجعیت_و_انتخابات (۵۵)؛
➕ خبرگزاریحوزه