eitaa logo
راه روشن
81 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
971 ویدیو
37 فایل
اهداف و مباحث این کانال: آشنایی و تبیین جریانات فکری، سیاسی، مباحث تاریخ اسلام، تاریخ تحلیلی سیره و زندگانی معصومین(ع)، اخبار روز منطقه وجهان، ویژه طلاب خواهر و فعالین عرصه فرهنگی از میان دانشگاهیان، دبیران، مربیان عرصه فرهنگی ادمین: @Yaskabood10
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️حُسنُ الحَسَن (علیه السلام) فی القرآن ✨«أَ لَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَيْنَيْنِ * وَ لِساناً وَ شَفَتَيْنِ * وَ هَدَيْناهُ النَّجْدَيْنِ» «آیا برای او دو چشم قرار ندادیم؛ و یک زبان و دو لب؛ و او را به راه خیر و شر هدایت کردیم» (سوره مبارکه بلد آیات ۸ تا ۱۰) ا┅═✧❁▪️❁✧═┅ا ⏪ «لسان» در آیات حضرت قرآن ، بر وجود مبارک حضرت اب الائمه ، المیرالمومنین علی (علیه السلام) دارد: ▫️«وَ اجْعَلْ لِي لِسانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ» (سوره شعرأ آيه ۸۴) عن جعفر بن محمد (عليه السلام): «هو علي بن أبي طالب (عليه السلام (۱) ▫️و«.. جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِيًّا» (سوره مریم آیه ۵۰) عن ابی عبدالله (علیه السلام): يَعْنِى بِهِ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام (۲) ✔️گرچه «لسان الله الناطق» خصوصیت و صفتی مشترک میان همگی ائمه (علیهم السلام) است: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ..جَعَلَنَا عَيْنَهُ فِي عِبَادِهِ وَ لِسَانَهُ النَّاطِقَ فِي خَلْقِه » (۳) اما در آيه شریفه محط بحث که «لسان» به صورت خاص، دلالت بر حضرت اب الائمه امیرالمومنین علی (علیه السلام) دارد، از وجود مبارک حسنین (علیهما السلام) به «شفتین» تعبیر شده است که سرّ نهفته در لسان را ظاهر نموده و بر خلق تبیین و منکشف می سازند. ⏪به عبارت دیگر، آنچه که سبب گردید سرّ ولایت ولی الله الاعظم بر خلق تبیین شود، امامت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و کربلای حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) بود ؛ سیره صلح امام حسن مجتبی (علیه السلام) که از بطن آن کربلای امام حسین (علیه السلام) ‌به ظهور رسید، با انطباق و با قرین یکدیگر شدن، سبب تبیین شدن امر ولایت بر شیعیان گردید. ☑️لذا «شفتین» در آیات حضرت قرآن ، به وجود مبارک حسنین (علیهما السلام) دلالت دارد. 🖋وجود مبارک امام حسن مجتبی (علیه السلام) با نام مبارکشان «حَسَن»، نیز بر این شأن ذاتی شان دلالت می نمایند. نام مبارک «حَسن» به وجودی اطلاق می شود که اوصاف خیر و نیکویی و احسان در او جمع باشد (۴) و یکی از دلالات معنایی «شفة» ، «ثناء ‌حَسَن» است: يقال" له في الناس‏ شَفَةٌ" أي ثناء حسن (۵) آنکه صاحب لب در میان مردم است، بدین معناست که صاحب نام و یاد نیکو در میان مردمان می باشد. ا┄┅═✧❁ منابع ❁✧═┅┄ا (۱).البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۴ ؛ ص۱۷۴؛ تفسير القمي ؛ ج‏۲ ؛ ص۱۲۳ (۲).كمال الدين و تمام النعمة ؛ ج‏۱؛ ص۱۳۸ (۳).بحار الأنوار ؛ ج‏۲۴ ؛ ص۱۹۷ (۴).مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏ ۶، ص ۵۸۶ (۵).مجمع البحرين ؛ ج‏۶ ؛ ص۳۵۰ ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️حُسنُ الحَسَن (علیه السلام) فی القرآن 🔳«شفتین» در آیات حضرت قرآن ، به وجود مبارک امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) دلالت دارد. مطابق کلام حضرات ترجمان وحی الله (علیهم السلام) ذیل آیات فوق از سوره مبارکه بلد: ▫️فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ أَ لَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَيْنَيْنِ وَ لِساناً وَ شَفَتَيْنِ‏ قَالَ قَالَ الْعَيْنَانِ رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه وَ اللِّسَانِ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الشَّفَتَانِ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ علیهم السلام وَ هَدَيْناهُ النَّجْدَيْنِ‏ إِلَى وَلَايَتِهِمْ جَمِيعاً وَ إِلَى الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِمْ جَمِيعاً (۱) ▪️مقصود از دو چشم، وجود مبارک رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) است و مقصود از زبان‌،‌ وجود مبارک امیرالمومنین علی (علیه السلام)؛ «شفتان» (دو لب) اشاره دارد به امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) و مقصود از هدایت شدن به دو راه، دلالت شدن بندگان به ولایت آل الله (علیهم السلام) و برائت و بیزاری جستن از اعداء ‌ایشان است. ◀️وجه تسمیه ذوات مقدسه محمد و علی و حسن و حسین (علیهم السلام) به عباراتی که در این آیات مبارکات در خصوص ایشان به کار برده شده است، در کلام مفسرین اینگونه تبیین گردیده که: ▫️أَ لَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَيْنَيْنِ‏ يبصر بها الضلال من الهدى و هو كناية عن النبي صلوات الله علیه كما تقدم‏ وَ لِساناً ينطق به و هو كناية عن أمير المؤمنين عليه السلام و يدل على ذلك قوله تعالى‏ وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِيًّا و قوله تعالى حكاية عن إبراهيم ع‏لیه السلام «وَ اجْعَلْ لِي لِسانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ‏» و المعنى في القولين أمير المؤمنين عليه السلام و قوله‏ وَ شَفَتَيْنِ‏ لأن بهما يحصل النطق و الذوق و فيها حكم كثيرة و هما كناية عن الحسن و الحسين عليهما السلام كما تقدم لأنهما قوام الدين و نظام الإسلام و المسلمين‏ (۲) ➖«چشمان» کنایه از وجود مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) است؛ چرا که بندگان به واسطه وجود آن حضرت ، مبصر به حقیقت شده و ضلالت را از هدایت تمییز و تشخیص دادند ➖«لسان» دلالت بر وجود مبارک امیرالمومنین علی (علیه السلام) دارد؛ از آنجا که در دیگر آیات حضرت قرآن نیز خداوند عزوجل آن حضرت را با اوصاف «لِسانَ صِدْقٍ عَلِيًّا » (سوره مریم آيه ۵۰) و «لِسانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ‏» (سوره شعراء آیه ۸۴) نامیده است؛ ➖«شفتین» (دو لب) اشاره به وجود مقدس امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) دارد؛ چرا که به واسطه لبان است که نطق حاصل می شود و وجود مقدس حسنین (علیهما السلام) قوام دین و نظام اسلام و مسلمین می باشند. 🖋به عبارت دیگر،‌ آنچه که لسان در مقام تکلّم و بیان آن می باشد، به واسطه لبان و انطباق دو لب با یکدیگر است که نطق حاصل شده و سرّ نهفته در زبان، ظاهر گردیده و برای مخاطب تفهیم می گردد. ا┄┅═✧❁ منابع ❁✧═┅┄ا (۱).تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة، ص: ۷۷؛ البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۵ ؛ ص۶۶۲؛ تفسير القمي، ج‏۲، ص: ۴۲۳ (۲).تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص۷۷۴ ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴▫️🏴▫️🏴▫️🏴▫️🏴▫️🏴 ✨اللّهُمَ‌ّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَ‌ّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِک اَللّهُمَ‌ّ الْعَنْهم جَمیعاً✨ ▪️در ادامه بحث گذشته به معرفی اجداد اولاد البغایا، ملاعینی که در قتل و شهادت حضرت ثارالله، اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و مصائبی که بر ایشان روا داشته شده نقش داشتند، پرداخته می شود. ☑️مرحوم کراجکی(م ۴۹۹ هجری) در کتاب «التعجّب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة» می نویسد: تعجب از عدّه ای است که به کارهایی که پدرانشان با حسین بن علی علیه السلام انجام دادند، شاد شدند و آنها را به واسطه کار و اثری که در قتل آن حضرت داشتند، بزرگ داشتند و به آن افتخار کردند، و به همین جهت در سرزمین شام به این القاب مشهور و شناخته شدند. این عده عبارتند از: ۱. بنوالسنان ۲. بنوالطشت(بنو الملح) ۳. بنو النعل(بنوالسرج) ۴. بنو المکبرین ۵. بنو الفروج (بنوالدرج) ۶. بنو القضیب ۷. بنو الفتوح(۱) 🔳«و أمّا بنو سنان: فأولاد الذي حمل الرمح الذي على سنانه رأس الحسين عليه السّلام» ▫️بنُو سِنان: اولاد کسی هستند که نيزه ‏اى را حمل می کرد كه سر حسين بن علی علیه السلام بر آن بود. (بنوالملح) 🔳وأما بنو الطشتی، فأولاد الذی حمل الطشت الذی ترک فیه رأس الحسین (علیه السلام)، وهم بدمشق مع بنی الملحی معروفون. ▫️بنُو الطَّشتى: اولاد کسی هستند كه سر حسین بن علی علیه السلام را در طشت حمل می کرد، (و بر آن نمك پاشيدند) واعقاب آنان در دمشق معروفند و به بني كنانه مي رسد. ( بنوالسرج) 🔳«و أمّا بنو السرج: فأولاد الذين أسرجت خيله لدوس جسد الحسين عليه السّلام، و وصل بعض هذه الخيل إلى مصر، فقلعت نعالها من حوافرها و سمّرت على‏ أبواب الدور ليتبرّك بها، و جرت بذلك السنّة عندهم حتّى صاروا يتعمّدون عمل نظيرها على أبواب دور أكثرهم» ▫️بنو سرج: اولاد کسی هستند که اسبانش را زين کرد تا جسد حسين بن علی علیه السلام را لگدمال کند. بعضي از اين اسب ها به مصر رسید، پس نعل آن اسب ها را جدا کردند و از باب تبرّک بر سر خانه هایشان آويختند، و اين کار نزدشان رسم و سنّت گشت. ▫️در این میان شمر که قساوت فوق‏ العاده‏ اى داشت به همراه ده نفر دیگر نیز از وى تبعیت کردند و با کوبیدن نعل تازه بر سم اسبانشان بر پیکیر امام حسین (صلوات الله علیه) و یارانشان تاختند. ☑️ «و أمّا بنو المكبّري: فأولاد الذي كان يكبّر خلف رأس الحسين عليه السّلام» ▫️بنو المُكَبِّرِى: اولاد ملعونینی که دنبال رأس مبارک حضرت ثارالله امام حسین (علیه السلام) راه می رفتند و به نشانه پیروزی و فتح تکبیر می گفتند. (بنو الدرج) 🔳«و أمّا بنو الدرجي: فأولاد الذي ترك الرأس في درج جيرون‏ ▫️بنو الدَّرَجى: اولاد كسى كه سر حسین بن علی علیه السلام را بر پله‏ هاى باب جيرون(در دمشق) نهاد. 🔳«و أمّا بنو القضيبي: فأولاد الذي أحضر القضيب إلى يزيد لعنه اللّه لنكت ثنايا الحسين عليه السّلام» ▫️بنُو القَضِيبى: اولاد كسی هستند كه برای یزید ملعون، آن تکه چوب را آورد و یزید ملعون با آن چوب، به دندان های حسین بن علی علیه السلام می زد. 🔳منهم بنوالفتح و هم اولاد قرا سورة انا فتحنا ▫️بنوُ الفتوح: اولاد كسی هستند می ایستادند سوره انا فتحنا میخواندند، برای قتل حسین. 📌 در ادامه این سلسله مطالب به معرفی هرکدام از این قبایل ملعون باتوجه به مسانید، پرداخته می شود. 📚منابع و مآخذ: (۱). در برخی از منابع قبایل دیگری نیز با برخی از تفاوتها در اقوال ذکر گردیده است مانند: «بنو السراويل: فأولاد الذي سلب سراويل الحسين عليه السّلام» بنو سراويل: اولاد كسى بودند كه پيراهن حسين بن علی علیه السلام را روز عاشورا از تن مباركش در آورد و برد. 📚کراجکی در کنز الفواید و التعجب من اغلاط العامه صص ۱۱۶ و ۱۱۷ (این دو کتاب تحت عنوان گنجینه معارف شیعه امامیه به فارسی ترجمه شده است) 📌عماد الدین طبرسی (طبری) در کامل بهایی (السقیفه) جلد ۲؛ باب ۲۰؛ صفحه ۱۲۳ 📌 عماد الدین طبرسی در اسرار الامامه: صفحه ۳۷۸ 📌حسن بن علی طبرسی در تحفه الابرار فی مناقب الائمه الابرار؛ صفحه ۲۹۵ 📌 ترجمه تحفه الابرار؛ صفحه ۴۹ 📌محدث نورس در مستدرک الوسایل قسمت مشیخه (خاتمه)/ جلد ۲۱ صفحه ۱۳۷ 📌احمد رحمانی همدانی در کتاب الامام علی بن ابی طالب علیه السلام ...صفحه ۷۴۹ 📌عبد المجید حائری شیرازی در ذخیره الدارین  فیما یتعلق بمصائب الحسین علیه السلام و اصحابه؛ صفحه ۱۵۴ 📌لبیب بیضون در موسوعه کربلا؛ جلد ۲؛ صفحه ۵۳۳ 📌فضل علی قزوینی در کتاب الامام الحسین علیه السلام و اصحابه؛ صفحه ۴۱۱ 📌موسوعه الامام الحسین علیه السلام؛ جلد ۶؛ صفحه ۳۸۵ 🏴▫️🏴▫️🏴▫️🏴▫️🏴▫️🏴 ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
👆▪️ کتاب کنزالفوائد کراجکی سند ۷ قوم ملعون
▪️https://s4.uupload.ir/files/img_20210813_212041_209_sfn1.jpg 👆▪️ کتاب گنجینه معارف شیعه امامیه سند ۷ قوم ملعون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ذوالفقارِ بحرینی‎ها برای رژیم‎صهیونیستی 🔹پس از ورود وزیرخارجه رژیم‎صهیونیستی به بحرین، معترضان بحرینی، تصویری از شمشیر ذوالفقار در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «آقای لاپید! می‌دانی این چیست؟»
🔰اقدامات تبیینی در مورد ممنوعیت ورود ال جی و سامسونگ ✍در پی درخواست تعدادی از شرکت‌های داخلی تولید لوازم خانگی از رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی، مقام معظم رهبری در مورخه 14 شهریور با اشاره به احتمال تهاتر دارایی‌های ارزی ایران با محصولات دو شرکت کره‌ای خطاب به رئیس‌جمهور مرقوم فرمودند که به‌طور جدی جلوی واردات محصولات نهایی لوازم خانگی به کشور گرفته شود. بر همین اساس رئیس‌جمهور در تاریخ 16 شهریور خطاب به وزرای اقتصاد و صمت نوشتند که «از واردات جلوگیری‌ شود». توجه به این نکته ضروری است که برداشت‌ها از دستور رهبر معظم انقلاب حاوی ابهام در ممنوعیت کلی واردات لوازم خانگی و یا اعمال محدودیت تنها بر دو شرکت کره‌ای است. ✍لازم به ذکر است بر اساس تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی دولت، واردات لوازم خانگی از سال 98 جزو اقلام ممنوع‌الورود بوده و ثبت سفارشی برای این اقلام صورت نمی‌گیرد. از سوی دیگر با توجه به برخی از شایعات مبنی بر ارائه مجوز اوفک به کره جنوبی برای تهاتر دارایی‌های ارزی بلوکه‌شده ایران در این کشور با تجهیزات فنی و ماشین آلات، برخی از واردکنندگان از چندماه گذشته به دنبال تسهیل روند واردات لوازم خانگی از دو برند مشهور کره‌ای بودند، که با دستور مقام معظم رهبری جلوی این سوء‌استفاده گرفته شد. ✍از همین رو رسانه‌های ضدانقلاب و حامیانشان در شبکه‌های اجتماعی در تداوم ضدیت با نظام جمهوری اسلامی، آغاز به تخریب و اعتبارزدایی از دستور رهبر انقلاب برای «تحدید واردات لوازم خانگی در جهت حمایت از تولید داخلی» کرده و می کنند. از سوی دیگر برخی از منتفعین واردات لوازم خانگی با کمک برخی از فعالان فضای مجازی در تلاش هستند تا با مشابهت‌سازی صنعت لوازم خانگی با صنعت خودروسازی و القای آسیب‌پذیری منافع عمومی نسبت به این ممنوعیت، ضمن همراه‌سازی افکار عمومی، فشارها بر حاکمیت به منظور تجدید نظر در این تصمیم را تشدید نمایند. لذا، با توجه به حساسیت افکار عمومی نسبت به این موضوع و لزوم تبیین منافع این تصمیم برای جامعه، توصیه می‌گردد تا رسانه‌های جبهه انقلاب محورهای رسانه‌ای ذیل را مد نظر قرار دهند. ♨️توصیه‌های رسانه‌ای 1⃣ به تصویر کشیدن روند افزایش کیفیت و کمیت محصولات داخلی لوازم خانگی در دوره تحریم و با وجود خروج شرکای خارجی کره‌ای 2⃣ بازخوانی سیاست‌های کشورهای توسعه‌یافته در جهت حمایت از تولیدات لوازم خانگی، به‌خصوص ممنوعیت 15 ساله کره جنوبی برای واردات لوازم خانگی 3⃣ تاکید بر ضرورت حضور ایران در زنجیره جهانی تولید ارزش افزوده صنعت لوازم خانگی با افزایش داخلی‌سازی قطعات و همکاری با تولید‌کنندگان بزرگ جهانی 4⃣ مطالبه از مسئولان وزارت صمت و اقتصاد برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی در مقابل مونتاژ‌کاران داخلی؛ با استفاده از ابزارهای مالیاتی، حقوق گمرکی، نصب برچسب، تسهیلات بانکی و... 5⃣ بازخوانی سابقه توقف تولید دو شرکت مطرح کره‌ای در داخل ایران با وجود اعطای بخشی از بازار ایران به این دو شرکت در دو مقطع تحریم‌های ابتدا و اواخر دهه نود 6⃣ به تصویرکشیدن تفاوت صنعت لوازم خانگی از لحاظ کیفیت، منابع مالی و فنی، رقابت‌پذیری با صنعت خودروسازی 7⃣تاکید بر غیردائمی‌بودن اعمال محدودیت بر واردات لوازم خانگی با توجه به آفت‌‌های آن در کاهش رقابت‌پذیری و افزایش انحصار 8⃣ تاکید بر ضرورت عدم استفاده از ابزار تهاتر دارایی‌های بلوکه‌شده با محصولات نهایی مصرفی به دلیل تثبیت آن به‌عنوان یک مدل تسویه 9⃣ به‌تصویرکشیدن مشکلات خدمات پس‌ از فروش تولیدات خارجی در مقایسه با روند فزاینده بهبود خدمات پس از فروش محصولات داخلی 0⃣1⃣مطالبه از دولت برای تدوین قوانین ضدانحصار در تولید و حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده 1⃣1⃣مطالبه از مجلس و دولت برای هدایت بخشی از درآمد شرکت‌های تولید‌کننده به سمت تحقیق ‌و توسعه با استفاده از ابزارهای حمایتی (کاهش مالیات و افزایش تسهیلات بانکی و ...) 2⃣1⃣ راه اندازی کمپین‌های حمایت از لوازم خانگی داخلی و استمرار در انتشار محتوا با یک کلیدواژه یکتا 3⃣1⃣ انتشار تصاویر محصولات داخلی در فضای مجازی و روایتگری از کیفیت این محصولات توسط کاربران (این اقدام می تواند خوراک محتوایی تولید گزارش‌های تصویری صداوسیما، رسانه‌های برخط و مکتوب را تامین نماید) 4⃣1⃣ تولید مستند‌های کوتاه از روند تولید و توسعه لوازم خانگی داخلی 5⃣1⃣به تصویر کشیدن روحیه تفاخر در استفاده از لوازم خانگی تولید داخلی در میان افکار عمومی 6⃣1⃣ تولید گزارش‌های خبری از روحیه استفاده از لوازم خانگی ملی در کشور‌های اروپایی توسط دفاطر منطقه‌ای صداوسیما 7⃣1⃣تولید محتوای تبیینی و توصیفی از سهم صنعت لوازم خانگی در بخش اشتغال و افزایش آن در دوره تحریم ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
💢 تأکید بر آزادسازی فوری منابع مالی ایران در کره جنوبی 💬 امیر عبداللهیان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کره جنوبی: 🔻 هرچه سریعتر مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره، حل شود تا امکان دسترسی کشورمان به منابع مالی خود و به دنبال آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم شود. 🔻 متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به مشکل منابع مالی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت‌های ایجاد شده در روند تجارت اقلام بشر دوستانه، مردم ایران از این وضعیت به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیر قابل تحمل هست. 💬 چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه کره اظهار داشت، همچنان پیگیر دسترسی کشورمان به منابع مالی خود در کره خواهد بود. 🔻 وی همچنین از خبر منتشر شده در خصوص منع ورود کالاهای کره‌ای به ایران ابراز نگرانی کرد و خواهان رسیدگی به موضوع شد. ▫️ tn.ai/2581798 ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
🍃🌹صلوات، بالاترین ذکر است🔻 💠 عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَحَدِهِمَا (ع) قَالَ: 🍃 مَا فِي الْمِيزَانِ شَيْ‏ءٌ أَثْقَلَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. ♦️ در ترازوی اعمال، هیچ ‌چیز سنگین ‌تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست. 📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۲، ص ۴۹۴ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 سفر زیارتی رئیس جمهور به قم ◻️ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پنج شنبه شب، جهت زیارت حرم حضرت معصومه (س) و حضور در مسجد مقدس جمکران به قم سفر کرد. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙سید رضا نریمانی 🍂ذکر غروب جمعه ها... آقام کجاست؟آقام کجاست؟😭 ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️حُسنُ الحَسَن (علیه السلام) فی القرآن ✨«رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَ رَبُّ الْمَغْرِبَيْن» {پروردگار دو مشرق و دو مغرب}‏ (سوره مبارکه الرحمن آیه ۱۷) ا┅═✧❁▪️❁✧═┅ا 🔘شریفه ۱۷ سوره مبارکه الرحمن، به شأنی از شئون و فضائل حضرت السید الزکی حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) اشاره می نماید. حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) فرمودند: ▫️«رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَ رَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ‏ » الْمَشْرِقَيْنِ رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام وَ الْمَغْرِبَيْنِ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ (علیهما السلام) (۱) ▪️مقصود از «مشرقین» وجود مبارک حضرت رسول اکرم و امیرالمومنین علی (علیهما السلام) هستند و مقصود از «مغربین» وجود مبارک امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) می باشند. 🖋«مشرق» در آفاق به محل طلوع و اشراق نور خورشید اشاره دارد و «مغرب» به محل غروب یعنی مکانی که شعاع انوار خورشید در آنجا مستتر گردیده و حدّ و انتهای اشراق خورشید می باشد. چنانکه یکی از معانی لغوی «غرب» شیء، «حدّ» آن شیء است و حدّ‌ روشنایی خورشید، مغرب می باشد؛ الغرب: حدّ الشي‏ء. ◀️مطابق تفاسیر مأثوره ،‌ «مشرق» دلالت دارد بر وجود انبیاء (علیهم السلام) و «مغرب» دلالت دارد بر وجود اوصیاء (علیهم السلام). چنانکه حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) در تفسیر شریفه ۴۰ سوره مبارکه معارج فرمودند: ✨«فلا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشارِقِ وَ الْمَغارِبِ إِنَّا لَقادِرُون» (سوره معارج آيه ۴۰) ▫️الْمَشَارِقُ الْأَنْبِيَاءُ وَ الْمَغَارِبُ الْأَوْصِيَاءُ (۲) : مقصود از مشارق، انبیاء هستند و مقصود از مغارب، اوصیاء می باشند. ☑️«مشرق» یعنی وجود مبارکی که از آن وجود، دین و انوار هدایت و علوم الهی به بروز و ظهور می رسد و «مغرب» دلالت دارد بر وجود مبارک وصیّ که میراث نبوت در قلب و سینه او مستقر و مستتر می گردد. 🖋در کلام مفسرین ذیل این آیات مبارکات وارد شده است: ➖إنما كنى عن المشارق بالأنبياء لأن أنوار هدايتهم و علومهم تشرق على أهل الدنيا كإشراق الشمس‏ و كنى عن المغارب بالأوصياء لأن علوم الأنبياء إذا أشرقت في أيام حياتهم تغرب عند وفاتهم في حجب قلوب الأوصياء (۳) ➖همانا از انبیاء به مشارق تعبیر شده ،‌ چرا که انوار هدایت و علومشان بر مردم همچون خورشید اشراق دارد و از اوصیاء به مغارب تعبیر شده ؛ چرا که علوم انبیاء پس از زمان حیاتشان ، در قلوب اوصیاء مستتر می گردد. ⏪لذا «مشرق» در مطلق معنا بر وجود مبارک حضرت خاتم الانبیاء و المرسلین محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله و سلم) دلالت می نماید؛ اما از آنجا که امیرالمومنین علی (علیه السلام) «نفس» پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) میباشند (۴) و هدایت الهی با ولایت ایشان تعریف می شود و حقیقت دین و اکمال آن با ولایت آن حضرت است «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلام‏ (سوره مائده آيه ۳)» ، در شریفه محط بحث (سوره الرحمن آیه ۱۷) از ذوات مقدسه محمد و علی (علیهم السلام) به دو «مشرق» تعبیر شده است. ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴 ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝