eitaa logo
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
722 ویدیو
44 فایل
🔰نویسنده حوزه #تربیت تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب (۵جلد)، قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی (۵جلد)، تربیت با کتاب (۴جلد)، خلوت ناامن. 🔰دانش‌پژوه دکتری رشته #حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی (ره) 🆔️ @rajaaei
مشاهده در ایتا
دانلود
💠گروه جهادی حضرت سیدالشهدا علیه السلام ما را در اینستاگرام دنبال کنید⬇️ https://instagram.com/seyyedalshohadaa کانال اطلاع رسانی گروه جهادی حضرت سیدالشهداء علیه السلام https://eitaa.com/seyyedalshohadaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حالم خوش نیست، اصلاً حالم خوش نیست؛ نه از شنیدن خبر شهادت تو ای بزرگمرد، که امثال شما اگر جز با شهادت به ملاقات پروردگار بروید، دچار خسارت شده‌اید. ناخوش احوالی‌ام برای خودم است، برای خودم و امثال خودم که تو و راهت را نشناخته‌ایم و هنوز قدم در راهی که تو منازل مختلف آن را طی کردی و به مقصد و مقصودت رسیدی، نگذاشته‌ایم. ای شهید، ای آنکه از دیروز به مقام "عند ربّهم یُرزَقون" رسیدی، در این نیمه‌ی شب، با بغض در گلو و اشک در چشم می‌نویسم: خدا گواه است که ما با همه ادعایمان، باید در مکتب شما شاگردی کنیم. صلواتی که برایت میفرستم، در برابر سلام و صلوات خدا و ملائکه‌اش بر تو ناقابل است؛ ولی می‌خواهم بهانه‌ای باشد تا وقتی آن را در طبقی از نور به روح پر فتوحت می‌رسانند، مرا بشناسی. من تا امروز نمی‌شناختمت و نمی‌دانستم که همشهری منی، تو هم مرا نمی‌شناختی؛ ولی حالا که وارد عالَم بالا شده‌ای، دستت باز شده و دیگر می‌توانی مرا ببینی و حالا می‌شناسی‌ام. دست این همشهری‌ات را هم بگیر و دعایم کن. دعایم کن تا از اسارت خودم رها شوم و مانند شما، جز برای خدا قیام و قعودی نداشته باشم. خدایا به حق خون پاک این شهید، دعای او و دعاهای امام زمانمان را در حق ما اجابت کن. 🆔️ @rajaaei
📌انشای یک نوجوان سیزده ساله، یک روز پس از شهادت شهید امیرعباس، پسر یکی از دوستانم است که بعضی از روزها با پدرش به محل کار می‌آید. به توصیهٔ پدرش، گاهی دربارهٔ درسِ «بنویسیم» و نوشتن انشا، چیزهایی از من می‌پرسد. امروز هم به سراغ من آمد و نوشته‌ای به من داد تا نظرم را دربارهٔ آن بگویم. بالای برگه‌اش با خودکار قرمز نوشته بود: «آزمون میان‌ترم انشا و املای فارسی». معلوم شد که امروز امتحان داشته و این را برای معلمش فرستاده و حالا می‌خواهد بداند به نظر من، نمره‌اش چند می‌شود. وقتی انشایش را خواندم، خدا را شکر کردم و یک بار دیگر تفسیر رویش‌های انقلاب را به چشم دیدم. متن انشای امیرعباس را برایتان می‌نویسم، تا شما هم بخوانید و لذت ببرید. همهٔ انسان‌ها سرنوشتی دارند. بعضی‌ها به جاهای بالایی می‌رسند و کار خوبی پیدا می‌کنند؛ بعضی‌ها هم کمتر تلاش می‌کنند و بیکار گوشهٔ خیابان می‌نشینند و گدایی می‌کنند؛ انسان‌های دیگری هم، بیشتر تلاش کرده و مانند کوهی استوار در برابر دشمنان می‌ایستند و در راه خدا و وطن عزیزشان می‌جنگند و به درجهٔ شهادت می‌رسند. از نظر من، شهادت، بالاترین درجه‌ای است که فقط انسان‌ها توان دستیابی به این درجهٔ بالا را دارند؛ البته نه همهٔ انسان‌ها، فقط بعضی از آن‌ها. شاید از نظر ما شهادت سخت باشد و حتی تصور اینکه رزمنده‌ها چگونه مانند لاله پرپر می‌شدند، آزارمان دهد و باعث شود غصه بخوریم؛ اما کسانی هم بودند و هستند که شهادت برایشان از عسل شیرین‌تر باشد. این‌ها هم اول مانند ما پشت نیمکت بوده‌اند، اما با درس خواندن‌هایشان، با عبادت کردن‌هایشان، با سبک زندگی درست و مطالعه، به معنای واقعی کلمهٔ «شهادت» پی بردند و به این درجه دست پیدا کردند. شهدایی همچون شهید ، شهید ، شهید ، شهید و... ما هم باید خوب درس بخوانیم و مطالعه کنیم و با عبادت و سبک زندگی درست، راه راست را پیشه کنیم و مانند شهدا در برابر سختی‌ها همچون کوه استوار باشیم تا به خدا برسیم. ✍امیرعباس تهوری، سیزده ساله، ۹۹/۹/۸ 🆔️ @rajaaei
سروده جدید علیرضا قزوه در رثای شهید کاسب تحریم لم داده‌ست بر سجاده‌ها می‌خورد تا هفت پشت از لقمه آماده‌ها اُف بر این اصحاب فتنه، تف به این تکرار شوم آن سلبریتی جماعت، وین مُخَنَّث ماده‌ها دستشان با توله‌های خرس در یک کاسه است می‌زنم چون شیر امشب در صف واداده‌ها باده پنهان خورده‌اند و باده پنهان می‌کنند نعره‌اش باقی‌ست، داد از مستی آن باده‌ها روزگاری شد که در موج بلا افتاده است با گرفتاران دنیا، کار ما آزاده‌ها آنکه از دیوار می‌ترسانْد مردم را کجاست؟ بازی جمعی قُرُمساق است و مشتی ساده‌ها! تُف به این برجام و فرجام و به تَکرار دروغ سوخت ایرانم به دستِ از نفس افتاده‌ها را شما تقدیم دشمن کرده‌اید را شما کشتید، آقازاده‌ها! این وزیران و وکیلان نارسیده می‌روند فخر ایران است و ها جاده‌ها باز است و راه رستگاری بازتر می‌رسد فردا سواری تازه از این جاده‌ها شادی روح شهدای جهاد علمی صلوات بر بزدل و منافق کوردل لعنت 🆔️ @rajaaei
‏منابع دنیا محدود است و تمامیت‌خواهی، خاصیت تمدنهاست؛ پس منطقی است که تمدن رقیب، هرگز ما را آسوده نگذارد و با ما دشمنی کند. درک کنیم که حتی برای داشتن یک زندگی راحت و عزتمند دنیوی، باید با دشمن تمدنی خود درگیر شویم. جنگ تمدنها حتمی است؛ به جای فریب، جامعه را برای آن آماده کنیم. 🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏اهل بکاء که باشی، حتی بعد از جدایی روح از بدنت، بر مصیبت سیدالشهدا اشک می‌ریزی. گریه پیکر مطهر ‎ با شنیدن روضه سیدالشهدا در حرم حضرت معصومه. 🆔️ @rajaaei
‏‎ باشم و انگلیسی رو غلط بخونم، بهتر از اینه که ‎ باشم و فارسی رو متوجه نشم؛ رهبر به فارسی فرمود به مذاکره خوش بین نیستم،ولی کار خودش رو کرد. مردم به فارسی گفتن شرف نداره کسی که بعد از شهادت حاج قاسم از مذاکره حرف بزنه، ولی خودش رو به نشنیدن زد. ‎ 🆔️ @rajaaei
🔰 معاونت راهبردی مؤسسه مطالعات و تحقیقات فتوح اندیشه برگزار می‌کند: 🔻 با موضوع: 🔘 «أشکال انتقام سخت جهت بازدارندگی» 🗓 پنج‌شنبه ۱۳ آذر ⏰ ساعت ۱۷:۳۰ 🌐 لینک درگاه مجازی 👉 🔺 «مؤسسه فتوح اندیشه» 🏢 پردیسان، خيابان شهروند، خیابان البرز، كوچه ۱، پلاک ۶، ساختمان پردیس حكمت 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh موضوع این نشست اقتراحی، دغدغه این روزهای من است؛ اینکه امام خمینی در ماجرای فتوای اعدام انقلابی سلمان رشدی، با تکیه بر کدام ظرفیت‌های فقه شیعه چنین فتوایی داد و اینکه چگونه می‌توان از ظرفیت‌های فقه برای حفظ از هویت جامعه اسلامی بهره برد. 🆔️ @rajaaei
‏یک کتاب روان‌شناسانه با عنوان "تاب آوری در بحران ‎" که در وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی مجوز گرفته. گذشته از اینکه به جای استفاده از عنوان "همسر" از "شریک زندگی" استفاده میکنه که ترویج ‎ است، رسماً ‎ رو توصیه میکنه. کرونا بحران نیست، اینا بحرانه... 🆔️ @rajaaei
📌فرصت‌سازی شیوع کرونا برای شیوع تهدیدی به نام خودارضایی در میان خانواده‌ها همان روزهای آغاز شیوع کرونا، در جمعی از کارشناسان تربیتی، با مدیر یکی از نهادهای تربیتی مرتبط با نوجوانان هم‌کلام شدم. نگران این بود که خانه‌نشینی‌های این دوره و خلوت‌های فراوان ایجادشده برای نوجوانان، زمینهٔ آسیب‌هایی مانند «خودارضایی» را در آن‌ها تقویت کند. از من خواست تا اگر حرفی جز راهکارهای کتاب «خلوت ناامن» دارم، بگویم. اما اگر او هم چیزی را ببیند که من دیروز دیدم، دیگر فقط نگران نوجوان‌های مجرد نخواهد بود و احتمالاً باید فکری هم به حال پدران و مادرانشان بکند. دیروز یک کتاب تازه منتشرشده دیدم به نام «تاب‌آوری در بحران کرونا» که پنج خانم روان‌شناس آن را نوشته‌اند. در صفحهٔ ۶۵ و۶۶ کتاب آمده است: «افزایش نیاز جنسی خود را به شریک زندگی خود تحمیل نکنید. اگر چنانچه طرف مقابل شما برعکس است و اضطراب، میل جنسی را در او ضعیف می‌کند، بهتر است به‌جای تحمیل کردن خود به کسی که رضایت جنسی ندارد، خودارضایی کنید». توصیهٔ زوجین به خودارضایی برای فرونشاندن نیاز جنسی، علاوه بر ترویج یک کار حرام و نهادینه کردن آن در خانواده‌ها، یک اقدام غیرمسئولانه و غیرضروری است. گذشته از آنکه برای کاهش موقت میل جنسی، راهکارهای شرعی و طبی هست، توجه به آسیب‌های بعدی این رفتار برای رابطهٔ زناشویی، برای پرهیز از تجویز چنین نسخه‌هایی کافی است. در شرایطی که یکی از زوجین، با یک دلیل موجه، توان پاسخگویی به نیاز جنسی همسرش را ندارد، می‌توان با راهکارهای شرعی و طبی به‌طور موقت نیاز جنسی طرف مقابل را کاهش داد و مدیریت کرد. به این منظور، در فقه ما ظرفیت‌هایی پیش‌بینی شده که می‌توان در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کرد. ساده‌ترین آن‌ها، روزهٔ مستحبی است که استمرار بر آن در طول مدت موردنیاز، می‌تواند قوای جنسی فرد را کاهش دهد. اما به‌جز این راهکارهای شرعی، می‌توان از راهکارهای طب سنتی هم برای این منظور استفاده کرد. پرهیز از خوردن برخی از غذاها، انجام برخی از حرکت‌های ورزشی و نیز خوردن و آشامیدن برخی از داروهای گیاهی، ازجملۀ این تدبیرهاست. جالب اینجاست روان‌شناسانی که برای درمان پدیده‌ای که اسم آن را «بیش فعالی» کودک گذاشته‌اند، به‌جای رفتاردرمانی از یک قرص استفاده می‌کنند که قوای کودک را تحلیل می‌برد و او را بی‌حال می‌کند؛ ولی دربارهٔ پیدایش مشکل پیش‌گفته در رابطهٔ زناشویی، به‌جای تجویز یک قرص، ارتکاب یک فعل حرام را توصیه می‌کنند. دومین نکته‌ای که نادرست و غیرمسئولانه بودن توصیهٔ زوجین به خودارضایی را نشان می‌دهد، آسیب‌های بعدی این رفتار خطرناک برای رابطهٔ زناشویی است. استدلال نویسندگان کتاب «تاب‌آوری در بحران کرونا» برای توصیۀ یک فرد متأهل به خودارضایی این است که همسر این فرد که خودش میل کمتری دارد یا اصلاً میلی ندارد، حتی اگر درنتیجهٔ اصرارهای او درخواستش را بپذیرد، از او ناراضی و دلسرد خواهد شد. غافل از اینکه، اگر یکی از زوجین به این رفتار زشت اعتیاد پیدا کند و حتی بعد از رفع مشکل طرف مقابلش، آن را ادامه دهد، نه‌تنها طرف مقابل ازنظر روحی آسیب می‌بیند، که ممکن است در درازمدت رابطهٔ جنسی آن‌ها ازنظر فیزیکی هم آسیب ببیند. این سخن هم پذیرفتنی نیست که ارتکاب این رفتار برای یک مدت کوتاه سبب اعتیاد نمی‌شود. بسیاری از معتادان این رفتار، شروع مشکل خود را از یک یا چند بار خودارضایی می‌دانند و نباید از نقش شیطان در انداختن مؤمنان به دام خود و ادامهٔ یک مسیر نادرست غافل شد. همچنان که نباید پنداشت این رفتار برای متأهل‌ها امری کاملاً اختیاری و تحت کنترل است. معتادانی هستند که حتی پس از ازدواج و در کنار هم‌بستری با همسر خود، خودارضایی کرده و می‌کنند. بنابراین، با توجه به آسیب‌های احتمالی خودارضایی افراد متأهل به رابطهٔ زناشویی آن‌ها و نیز با در نظر داشتن امکان مدیریت قوای جنسی زوج پرخواهش با راهکارهای شرعی و دستورالعمل‌های طبی، توصیهٔ زوجین به این رفتار نمی‌تواند توصیه‌ای عقلایی و مشروع دانسته شود. تقابل دو جهان‌بینی الهی و مادی سبب می‌شود در شرایطی که عده‌ای نگران رواج اعتیاد خودارضایی در بین نوجوان‌های مجردند و برای کمک به والدین آن‌ها درزمینهٔ پیشگیری و درمان این بیماری، کتاب‌هایی مانند «خلوت ناامن» را می‌نویسند، برخی‌ها با رنگ و لعاب روان‌شناسی در حال ترویج این رفتار ناپسند در میان والدین این نوجوان‌هایند. 🆔️ @rajaaei