تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
🎥 این سه دقیقه فیلم را ببینید تا شما هم مثل زن و بچه داخل این مینی بوس خون دل بخورید و تنتان از ترس
#پیام_وارده
سلام علیکم آقای رجایی
ببخشید میخواستم در رابطه با فیلمی که منتشر کردید یه نکته بگم خدمتتون.
حقیقتا فکر میکنم بازنشر این فیلم تو این شرایط اصلا کار درستی نباشه
با توجه به اینکه خبر هنوز به بیبیسی و اینترنشنال نرسیده تا چند دقیقه پیش که من چک کردم
بالاخره یک نفر تو این قضیه فوت کرده و از قضا تو فیلم خانمی که داره فیلم میگیره واضح میگه: بمیره به درک!
فرمایش شما صحیح که باید به جدّ از دستگاههای مسئول مطالبه کنیم تا مردم خودشون به جون هم نیفتن اما کاش شما به بیشتر دیده شدن این فیلم کمک نکنین!
بنده خودم کرمانی هستم و از وقتی که این فیلم رو دیدم دارم خودخوری میکنم که چرا یه ماشین پلیس یا آمبولانس تو اون مکان توریستی نباید باشه تا غائله رو جمع کنه.
بازم ببخشید که جسارت کردم اما حس کردم نباید سهم داشته باشیم تو درست کردن قضیهی جدید.
🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️
✍ فقط خواستم تاکید کنم که جماعت حزب اللهی و مذهبی و انقلابی حتی تا این حد نگران وضعیت جامعه و اتحاد هستند.
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
در این تصویر چه چیز جلب توجه میکند؟! احتمالاً خانمی که طفلش را بغل کرده و قنوت #نماز_عید_فطر را می
#پیام_وارده
شاید بشه یکی از مصادیق مهم برخورد گزینشی رو همین تصویر دونست
اونجا ک با عکسی که از نماز جمعه هاشمی در اومد هنوز یه عده دارن کاسبی میکنن
ولی ب اینجا ک میرسه حلوا حلوا میکنن
🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️
✍جواب این فرمایش که معلومه؛ ولی به احترام بزرگواری که در خصوصی فرمودن اینجا مطرح کردم تا شما هم بخوانید و اگه سؤال کس دیگه هم بود بهش بفرمائید:
چیزی که بنده در این قاب ستایش کردهام، نماز جماعت این خانمها و آقایان نبوده و از اهمیت به فرزندآوری و تکریم مقام زن گفتهام.
نماز عید این ها ممکن است درست و ممکن است نادرست باشد و البته فتاوای علما در این باب اختلافی است.
این هم یک پیوند برای مطالعه در این باره:
آیا اگر زن و مرد در کنار هم و یا زن، جلوتر از مرد نماز بخواند، نمازشان باطل است؟ - گنجینه پاسخ ها - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa4142
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
💢تحفهای اصفهانی اندر باب بیحجابی💢 (1)
صفحه 1 از 3
الان که در حدود ساعت 4 بامداد در حال خستگی این مطلب را مینویسم، چند ساعتی است که از یک سفر حدود 50 ساعته از اصفهان برگشتهام.
سفری خانوادگی که در آن باغ پرندگان، سی و سه پل، زینبیه، اکواریم، پارک جنگلی ناژوان را قریب به 25 ساعت از نزدیک مشاهده کردهام.
🔹 و اما گزارشی از این سفر:
➖در اماکنی که ذکر شد (به جز پارک جنگلی ناژوان که تعداد کمتر بود)، تقریبا بین 15 درصد سر برهنه (بیحجاب) به چشم میآمد.
➖تقریبا به همین مقدار هم محجبه دیده میشد. (این تعداد در پارک جنگلی ناژوان بیشتر بود که شاید علت آن این بود که اماکن دیگری که ذکر شد، توریستیتر محسوب میشوند.)
➖تقریبا اکثر قریب به اتفاق جامعه مذهبی، تذکر لسانی هم نمیدهند و با تعدادی از آنها که صحبت کردم قائل بودند: «ما مردم نمیتوانیم درگیر شویم و این کار حاکمیت است و ما حداکثر بتوانیم به لطافت تمام تذکر لسانی بدهیم». بگذریم که همین ها هم اکثر تذکر لسانی لطیف و لیّن هم نمیدادند.
➖به جز بخش «آکواریم»، در بقیه مکانهایی که گفته شد، هیچ تذکر و یا هشداری از توسط متولیان اداره و بخش حراست به مراجعه کنندگان داده نمیشد و البته این بار هم یک بنر بزرگ بر سر در همه این اماکن زده بودند که «از دادن خدمات به افراد بیحجاب معذوریم و ... و طبق ماده فلانِ قانونِ فلان کسانی که کار حرامی را در سطح عموم جامعه انجام دهند، تا فلان تومان جریمه میشوند یا تا فلان تعداد شلاق میخورند. 🧐🙃»
➖ در بخش آکواریوم، چند جوان تقریبا شیک پوش امروزی که ازانتظامات آنجا بودند و هر چند دقیقه یکبار فریاد میزدند: «عکسبرداری و فیلمبرداری از ماهیها با فلش ممنوع است»، با دیدن خانومی که شال و روسری به سر نداشت، نه خیلی آهسته و نه خیلی بلند میگفتند: «لطفا روسری و شالتان را روی سرتان بیندازید!». این تقریبا مؤثرترین کاری بود که درباره حجاب در این چند روز دیدهام.
➖البته بودند افراد مذهبی که هنوزهم به صورت خودجوش پیگیر تذکر زبانی به بیحجابها بودند و عرصه را خالی نکرده بودند. در مواردی هم بعضا لااقل به صورت کوتاه، تأثیری هم میگذاشتند، ولی با دور شدنشان معمولاً دوباره شالها و روسری ها به وضع قبلی برمی گشت. البته برداشت من این است که در موارد اثرگذاری هم اینکه مخاطب نمیدانست اینها مسئولیتی دارند یا بدون داشتن مسئولیت رسمی اقدام به تذکر کرده اند، بی تأثیر نبود. مسئول انتظامات بودن، یکی از وجوه تأثیرگذاری تذکرات لسانی بود. به نظرم میرسد که «تذکر لسانی» در نظام معنایی عموم مردم، کاری حاکمیتی است نه عمومی (کاری به اینکه این تلقی درست است یا نه، ندارم.)
➖حدود 3 الی 4 درصد، پا را از بیحجابی فراتر گذاشته بودند و برخی با شلوارهای شکاف خورده و برخی با لباسهای کوتاهِ نیم تنه و برخی با پیرهن و دامن و برخی با آرایشهای وحشتناک و برخی با دوچرخه سواری و ...، سعی در افقگشایی در عرصه بیحجابی داشتند و به قول برخی دوستان، داشتند برای آینده، تصویرسازی و افقپردازی میکردند.
ادامه دارد:👇
قسمت اول:
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1320
قسمت دوم:
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1321
قسمت سوم:
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1322
#عقلانیت_انقلابی
#تمدن_نوین_اسلامی
#توسعه_تفاهم_اجتماعی
#بیحجابی
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
💢تحفهای اصفهانی اندر باب بیحجابی💢 (1) صفحه 1 از 3 الان که در حدود ساعت 4 بامداد در حال خستگی این
ادامه این یادداشت را حتماً بخوانید؛ مخصوصاً بخش دوم را که چند راهکار و توصیه دارد...
.
♻️ ماجرای درس آموز برخورد امام علی (ع) با یک سلبریتی از زبان رهبر انقلاب
🔰مقام معظم رهبری در یکی از خطبه های نماز جمعه سال های پیش خود به یک ماجرای #درس_آموز اشاره کرده اند:
" شاعری به نام نجاشی، برای #امیرالمؤمنین و علیه دشمنان آن حضرت، #شعر گفته است. روز ماه رمضان، از کوچهای عبور میکرد؛ آدم بدی به وی گفت بیا امروز را در کنار ما باش. گفت میخواهم به مسجد بروم و مثلاً قرآن و نماز بخوانم. گفت روز ماه رمضان، کی به کی است؛ بیا با هم باشیم! به زور این شاعر را کشاند! او هم بالاخره شاعر بود دیگر! به خانهی آن فرد رفت و در کنار بساط روزهخواری و شُرب خَمر نشست. او نمیخواست؛ اما مبتلا شد. بعد هم #همه فهمیدند که اینها شُرب خَمر کردهاند. امیرالمؤمنین گفت: #باید حدّ خدا را بخورند؛ هشتاد #تازیانه برای شُرب خَمر، ده یا بیست تازیانه هم اضافه برای اینکه روز ماه رمضان این کار را کردند! نجاشی گفت: من شاعر و #مدّاح_حکومت_شما هستم. با دشمنان شما این طور با ابزار زبان مبارزه کردهام. میخواهی مرا شلّاق بزنی!؟
در بیان امروز ما، آن حضرت شبیه این بیان را فرمودند که آن به جای خود محفوظ، خیلی هم عزیزی، خیلی هم خوبی، ارزش هم داری؛ اما من حدّ خدا را تعطیل نمیکنم! هر چه قوم و خویش هایش آمدند و اصرار کردند که اگر شما او را شلّاق بزنید، آبروی ما خواهد رفت و ما دیگر سربلند نمیشویم، حضرت فرمود نمیشود و من نمیتوانم حدّ خدا را جاری نکنم! آن مرد را خواباندند و تازیانه زدند، او هم شبانه #فرار کرد و رفت.
گفت: حالا که در حکومت شما، با شاعر و هنرمند و روشنفکری مثل من، بلد نیستند که چگونه باید رفتار کنند، من هم میروم آن جایی که مرا بشناسندم و قدرم را بدانند! او پیش معاویه رفت و گفت معاویه قدر ما را میداند!
بروید به جهنّم! وقتی کسی این قدر کور است که نمیتواند از لابهلای احساسات شخصی خود، درخشندگی علی را ببیند، جزایش همین است که پیش معاویه برود. عقوبت او همین است که متعلّق به معاویه شود؛ بروید " https://khl.ink/f/9828
پ.ن: مقام معظم رهبری در همان جا فرمودند: " امیرالمؤمنین #میدانست که این فرد از دست خواهد رفت. یک شاعر هم مهم بود. آن روز از امروز هم #مهمتر بود. البته امروز هم هنرمندان حائز اهمیتند؛ اما آن روز مهمتر بود. آن روز تلویزیون و رادیو که نبود، تشکیلات ارتباط جمعی که نبود؛ همین شعرا بودند که میگفتند و افکار را در همه جا منتشر میکردند "
🔹حال در نظر بگیرید که در زمان ما برخی افراد با عبارت هایی نظیر «جذب حداکثری» توجیه می آورند که ما نباید کاری کنیم که بازیگر، کارگردان، مجری، ورزشکار و یا حتی دانشمند ما را به سمت دشمن و یا خارج کشور هل دهیم!
◀️ قطعاً کسی دوست ندارد که هیچ فردی به دامان دشمن برود، اما نمی توان با تمسک به این توجیهات، جلوی هنجارشکنی و اقدامات خلاف #شرع و #قانون آنها نایستاد؛ در اینصورت، ضمن اینکه آنها را نسبت به هنجارشکنی بیشتر، #جری می کنیم، علاوه برآن، اجازه می دهیم که جامعه را نیز به #فساد و انحطاط بکشانند. حکم خدا و قوانین کشور برای همه است. بالاترین #مصلحت، اجرای حکم خدا و حفظ دستاوردهای انقلاب است.
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/rasaee
eitaa.com/rasaee
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
. ♻️ ماجرای درس آموز برخورد امام علی (ع) با یک سلبریتی از زبان رهبر انقلاب 🔰مقام معظم رهبری در یکی
این نکته و تحلیل هم بسیار خواندنی است.
از دست ندهید...
#شبکه_افق امشب ساعت ۲۲ میزبان یک #مناظره_اقتصادی مهم است بین یک اقتصاددان لیبرال (به تصریح خودش) و یک اقتصاددان اسلامی.
سعی کنیم حتماً ببینیم و به دیگران هم توصیه کنیم ببینند.
برای آشنایی اجمالی با دو طرف مناظره، دکتر #موسی_غنی_نژاد و پروفسور #مسعود_درخشان، این فیلم پیشنهاد مناسبی است.
🆔️ @rajaaei_ir
17.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فیلم را به امثال مهدی نصیری که #افول_آمریکا و #نظم_نوین_جهانی را مسخره میکنند،نشان دهید و بگویید این خاطره یکی از صدهاست.
#ژئوپلیتیک یک دانش است و با نگاه ژئوپلیتیکی چنین برنامهریزیها و تحلیلهایی ممکن است: رهبر انقلاب به استناد این عمق استراتژیک برای #جمهوری_اسلامی این آینده را پیشبینی میکند.
👇
https://virasty.com/r/OcY
👆
🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
📷 سلفی شهادت 🌷
روحانی اول از سمت چپ شیخ سجاد شهرکی
دوم سید علی هاشمی
سوم شهید سلیمانی
چهارم ایت الله سلیمانی
🌷 اللهم ارزقنا الشهادة فی سبیلک...
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
◀️فتحِ درخشان
✅علمورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است
✍حمید ابدی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش
1⃣ از 2⃣
عمده واکنشها در فضای نیروهای انقلابی به مناظره درخشان ـ غنینژاد به ارزیابی اخلاقی و محتوایی ـ منطقی این گفتگو و به طور خاص پرفسور درخشان معطوف بوده است. در میان مکتوبات، نوشتهای از یک ژرونالیست دیدم که با ژِستی علمی و تعابیری توهینآمیز و زشت، سعی داشت پرفسور درخشان را شخصیتی تصویر کند که هاله اطرافیان و علاقهمندان مانع نمودار شدن بیسوادی و پوپولیسم علمی او شده است. من چنین نوشتهای را مشتی نمونه خروار نفهمی از درک مناسبات علم و سیاست و رسانه میدانم.
فرآیند علمورزی و مدیریت تحوّلات علمی در نسبت با سیاست جاری جمهوری اسلامی، اینقدرها هم با روندهای منطقی و استدلالی متعارف علمی پیش نمیرود. ما که عادت کردهایم مباحث علمی و به ویژه دغدغه علوم انسانی اسلامی را در کنج عزلت و محافل خودمانی پی بگیریم و امری حاشیهای در تصمیمگیریهای جمهوری اسلامی باشیم، اتّفاقا باید به استقبال نحوه مواجهه پرفسور و اتّفاقی که در مناظره رخ داد، برویم. لذت بردن از قوّت و قوام روششناختی و معرفتشناختی و محتوایی مباحث علمی، نباید ما را چنان مدحوش کند که صحنه به شدت خشنی که در تصمیمگیریهای اقتصادی کشور در جریان است، را نبینیم. تصویری که پرفسور از مناسبات نهادی علم و سرمایهداری در ابتدای گفتگو تلاش کرد خلق کند، به حسب تجربهای چند دههای بود که شخصاً از نزدیک در متن آن حضور داشت و با پوست و گوشت درک کرده بود.
همچنین در کنار تیتر بد روزنامه فرهیختگان ـ «شب بد اساتید»! ـ نوشتهای در سایت این روزنامه دیدم با عنوان «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی». واقعاً فهم این مطلب برای نگارنده مقدور نیست که چگونه با نظر به این مناظره، این همه دلالت اخذ شد و این همه رطب و یابس در این نوشته به همه بافته شد و این نتیجه استنتاج شد که «یک موج» فروکش کرد. من البته ـ برخلاف نویسنده آن نوشته ـ معتقدم فتح بزرگ درخشان این بود مسئله اقتصاد اسلامی را به لحاظ سیاسی و رسانهای برجسته کرد و این مناظره اتّفاقا «آغاز اقتصاد اسلامی گام دوم» ـ با هر قرائتی، ولو متفاوت با ایده پرفسور درخشان ـ بود. درخشان در این مناظره، حدّ و اندازه خود را بزرگتر از یک ایده خاص در اقتصاد اسلامی دید و در وزان گشایشدهنده به یک مجموعه بزرگ از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی وارد میدان شد.
@social_theory
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 تهافتهای دکتر #غنی_نژاد در مناظره با #پروفسور_درخشان (۱)
🔰در این برش از مناظره، دکتر غنی نژاد با شبهاتی به پروفسور درخشان، و در حقیقت به اندیشه مخاطب هجوم میکند که:
مگر #امام_خمینی و آقای خامنهای اقتصادداناند؟! اگر ما اهل علمیم، چرا باید دیدگاههای اقتصادی آنها را قبول کنیم؟! آنها مگر اقتصاد خواندهاند که اظهار نظر اقتصادی میکنند؟!
🔰اما چند پرسش از این #استاد_لیبرال و همه هواداران لیبرال و نولیبرال ایشان:
⁉️اولاً، مگر حضرت "#هایِک" که جنابتان مروج اندیشههای اوئید و تحصیلاتش علوم سیاسی بوده، اقتصاد خوانده است که از اندیشههای اقتصادی او پیروی میکنید؟! معیارتان برای متخصص دانستن یک فرد در اقتصاد چیست؟!
⁉️ثانیاً، مگر امام خمینی در تمام عمرش سابقه یک ساعت تحصیلات آکادمیک در #علوم_سیاسی و #سیاست داشته است که شما در همین فیلم او را بزرگترین #سیاستمدار معاصر مینامید؟! چرا ایشان متخصص در سیاست است، ولی در اقتصاد نه؟!
⁉️ثالثاً، آیا از مباحث اقتصادی مفصلی که طلاب، از جمله امامین انقلاب، حداقل در دو کتاب درسی #شرح_لمعه و #مکاسب میخوانند مطلعید؟!
⁉️رابعاً،اصلاً دو اصطلاح #اقتصاد_دستوری (هنجاری) و #اقتصاد_تجویزی (اثباتی) به گوشتان خورده و فرق آنها را میدانید؟! وقتی میگوئیم اسلامْ اقتصاد دارد، در سطح اقتصاد دستوری است.
⁉️خامساً،میدانستید امام در #منشور_روحانیت فرموده است: "داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان،...درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم...از ویژگیهای یک مجتهد جامع است"؟!
ادامه دارد...
🆔️ @rajaaei_ir