eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
488 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
956 ویدیو
96 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا پس از ظهور امام‌زمان جهان به پايان می‌رسد؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ به اعتقاد شیعیان، بعد از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، ایشان سالیان طولانی حکومت خواهند کرد و در سایه‌ی حکومت ایشان عدل و داد در گستره‌ی هستی حاکم می‌شود. 📚حكومت جهاني موعود عجل الله تعالي فرجه الشريف، ص281 2⃣ بعد از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، دوران رجعت را خواهیم داشت که زمان طولانی را به خود اختصاص می‌دهد. 📚بحار الأنوار،ج53، ص42 3⃣ بعد از قیام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رجعت، قیامت برپاشده و طومار زمین و جهان درهم‌پیچیده می‌شود. اما آنچه از روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام به دست می‌آید این است که: پس از برچیده شدن این جهان و برپایی قیامت و استقرار بهشتیان در بهشت و جهنمیان در جهنم، خداوند دست به خلقت جدیدی در جهانی جدید می‌زند که با انسان‌های موجود و جهان کنونی متفاوت است. 📚تفسیر الصافی، ج5، ص60 📝 پاسخ استاد را اینجا نیز می‌توانید بخوانيد 👇 http://snai.ir/966808 🆔 @javadheidari110 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ @ramezan_ghasem110
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ رجعت چیست؟ ⁉️ چه فایده‌ای بر آن مترتب است؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ رجعت در لغت و اصطلاح رجعت در لغت به معنای بازگشت. رجعت در اصطلاح به بازگشت مجموعه‌ای از اموات بعد از نهضت جهانی امام مهدی -عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف- به دنیا، اطلاق می‌شود (و تا بعد از حضرتشان نیز ادامه خواهد داشت) و این عقیده مخصوص شیعیان هست. 📚مصنفات شیخ مفید ج7، ص32 2⃣ رجعت از ضروریات مکتب اهل‌بیت در روایات و سخنان بزرگان دین ، اعتقاد به رجعت ، از ضروریات مذهب امامیه ، شمرده‌شده است. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: "لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُؤْمِنْ بِكَرَّتِنَا" از ما نیست ، کسی که اعتقاد به رجعت ما نداشته باشد. 📚من لا يحضره الفقيه، ج3، ص458 📚الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على‌الرجعة،ص60 3⃣ رجعت شامل همه نمی‌شود رجعت مخصوص مؤمنین و کافرین محض هست و همه اموات را شامل نمی‌شود . امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: "إِنَّ الرَّجْعَةَ لَيْسَتْ بِعَامَّةٍ وَ هِيَ خَاصَّةٌ لَا يَرْجِعُ إِلَّا مَنْ مَحَضَ الْإِيمَانَ مَحْضاً أَوْ مَحَضَ الشِّرْكَ مَحْضا" 📚بحار الأنوار، ج53، ص39 4⃣ فوائد رجعت مرحوم سید مرتضی (ره) در مورد بعضی از فواید رجعت می‌فرمایند: «.... لیفوزوا بثواب نصرته و معونته و مشاهدة دولته و یعید ایضاً قوما من اعدایه لینتقم منهم فیلتذوا بما یشاهدون من ظهور الحق و علو کلمة اهله » « ... هدف از رجعت مؤمنین ، رسیدن به ثواب یاری امام و مشاهده حکومت عدل آن بزرگوار و ظهور کلمه حق وبرتری اهل حق و هدف از رجعت دشمنان حق ، انتقام از آن‌ها در دنیا، هست. 📚رسائل‌الشریف‌المرتضی، ج1،ص125 🆔 @javadheidari110 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ارتباط موثر
یکی از قهرمانان تاریخ بسکتبال: بزرگترين مهارت من اين بود كه آموزش پذير بودم، حتى اگر فكر می كردم مربی‌ام اشتباه می‌كند، باز هم سعى می‌كردم گوش كنم و از او چيزى ياد بگيرم!! ____________________ در یادگیری یکی از موانع بزرگ آن است که مفروضات و پیش‌دانسته‌های خود را قطعی و غیر قابل خدشه بشماریم، در این صورت، اعتماد چندانی به مطالب جدید(متفاوت با پیش‌دانسته‌ها)احساس نمی‌کنیم. @ertebatmoaserdini .
🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 پرســـ❓ــش ⁉️چرا از مرگ می‌ترسیم؟ پاســـ🖊ــــخِ‌ استادحیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣ ناآگاهی از حقیقت مرگ اگر انسان، مرگ را نابودی و فنا تفسیر نکرده بلکه انتقال از سرای فانی به سرای باقی بداند، از مرگ هراسی به دل راه نمی‌دهد. امام هادی علیه‌السلام، به یکی از یاران خویش که در بستر بیماری بود و از ترس مرگ بی‌تابی کرده و می‌گریست، فرمود: «یا عبدالله تخاف من الموت لانک لاتعرفه»؛ «‌ای بنده خدا، تو از مرگ می‌ترسی به دلیل آنکه حقیقت آن را نمی‌شناسی» 📚معاني الأخبار، ص290 2⃣ دل‌بستگی شدید به دنیا انسانی که شیفته‌ی دنیا و غرق در مادیات شده است؛ برای بهره‌مند شدن هرچه بیشتر از لذایذ دنیوی، به دنبال زندگی ابدی در این دنیاست و همواره از فرارسیدن مرگ خویش در نگرانی و اضطراب به سر می‌برد، زیرا چنین می‌پندارد که مرگ پایان‌بخش تمام لذت‌ها و کامیابی‌های اوست و او را از علایق و دل‌بستگی‌هایش، برای همیشه جدا می‌سازد. امام علی علیه‌السلام با گذرا خواندن دنیا و جاودان خواندن آخرت، در همه انسان‌ها این انگیزه را ایجاد می‌کند که به دنیای زودگذر دل نبندند. می‌فرمایند: «ایها الناس انما الدنیا دار مجاز و الآخرة دار قرار»؛ «ای مردم، دنیا سرای گذرا و آخرت خانه جاودان است» 📚نهج البلاغة صبحي صالح، ص320 3⃣ ترس از حسابرسی اعمال قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً بِما قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِین»؛ «ولی آن‌ها هرگز تمنای مرگ نمی‏کنند به خاطر اعمالی که از پیش فرستاده‏اند و خداوند ظالمان را به‌خوبی می‏شناسد». سوره جمعه آیه7 〽️مثال: راننده زمانی در جاده می‌ترسد كه یا بنزین ندارد یا قاچاق حمل كرده یا اضافه سوار كرده یا با سرعت غیر مجاز رفته یا جاده را گم كرده یا در مقصد جایی را آماده نكرده و یا همراهانش نااهل باشند. اگر انسان برای بعد از مرگ خود، زاد و توشه‌ی لازم را برداشته باشد، كار خلاف نكرده باشد، راه را بداند، در مقصد جایی را در نظر گرفته باشد و دوستانش افراد صالح باشند و حركتش طبق مقررات و مجاز باشد، نگرانی نخواهد داشت. اسلام عزیز، برای خنثی کردن این عامل، همواره بر گشودگی در توبه و بخشندگی و توبه پذیری خداوند تأکید می‌کند. ♻️نتیجه اینکه: انسان بعد از مرگ بازخورد اعمال دنیایی خود را می‌بیند و اگر اعمال دنیایی او قابل قبول باشد مشمول این‌ روایت پيامبر اکرم خواهد شد که فرمودند: اَلدُّنْيَا سِجْنُ اَلْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ اَلْكَافِرِ. (دنيا زندان مومن و بهشت كافر است.) 📚تحف العقول بنابراین کسانی که سختی‌های دنیا را تحمل و از خوشی‌های زود گذر آن بگذرند نه تنها از مرگ ترسی ندارند بلکه پس از مرگ اول راحتی آنهاست زیرا از زندان دنیا و جسم آزاد شده‌اند و به منزلگاه حقیقی که به آنجا تعلق دارند بازگشته‌اند. پس انسان می‌بایست با انجام اعمال خیر و استغفار، خود را برای مرگ، مهیا کند زیرا طبق فرمایش امام رضا -علیه‌السلام- آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد، ولی خود را برای مرگ آماده نکند، خودش را مسخره کرده است. 📚بحار الأنوار، جلد۷۸ ، ص۳۵۶ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🆔 @javadheidari110 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 🔘 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال عشاق الحسین_۲۰۲۱_۱۰_۲۸_۰۸_۵۶_۳۶_۶۲۰.mp3
8.08M
به فدای مادرم خیرالنساء سلام‌الله‌علیها خانہ ے آخرتم هسٺ قدمگاه حبیب سر درِ قصرِ مزارم بنویسید حسین هر ڪہ پرسید چہ دارد مگر از دارِ جهان همہ ے دار و ندارم بنویسید حسین الهی یه شب‌جمعه عکس بگیریم و عکس‌نوشته‌مون این باشه یِهوئی همین الان کربلا برا خدا کاری نداره دلم روشنه دسته گلِ صلوات رو تقدیم یاران سفر کرده‌مون به دیار باقی می‌کنیم💐 ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚪کجاست درب ورودی به سمتِ خدا؟ مولای من مدتی بود دلنوشته‌هایم مبدل به دل‌گویه شده بود زیرا قلم توان نگارش آنها را نداشت. اما امروز به توصیه‌ی یکی از دوستانم برای‌تان چند خطی می‌نگارم. یابن‌الحسن قبل از دوران طلبگی گویی کمتر داشتمتان، نه بر سر خوان کرمتان اینگونه به وضوح نشسته بودم و نه اینقدر نبودن ظاهری‌تان آزارم می‌داد. حال که طلبه شده‌ام و در بین سرها، سرگردانتان شده‌ام می‌دانم که بیشتر مرا مشمول الطاف بی‌کرانتان می‌کنید. جمعه‌ها بیشتر احساس یتیمی می‌کنم، زیرا حالِ کودک بازیگوشی را دارم که دستش از دست پدر مهربانش رها شده و در بازار دنیا گمگشته است و در جستجوی پدر، ندبه سر می‌دهد. پدر مهربانم می‌دانم هستید اما چون نمی‌دانم کجائید، سراسیمه و مضطر نغمه‌ی "اَيْنَ بابُ اللهِ الَّذي مِنْهُ يُؤْتي" سر می‌دهم تا فتح بابی شود، آنگاه با اشک شوق، آوا سر دهم بنفسی انت... 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🍃 🌼 💐ورود حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به شهر قم 🍃🌼 بي‌بي فاطمه‌ی معصومه (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۷۳ هجري در شهر مدينه ديده به جهان گشوند. 📚مسعودي، علي بن حسين؛ مروج الذهب، قم، منشورات دارالهجره، ج۳، ص ۳۳۶ 🍃🌼 پس از آنكه مأمون عباسي در سال ۲۰۰ هجري امام رضا (عليه‌السّلام) را به خراسان دعوت كرد، حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به همراه عده‌ای از برادران و بستگان، پس از يك سال به انگيزه ديدار برادر وارد ايران شده در كتاب «حضرت معصومه فاطمه ثاني» آمده است: «پس از ولايت عهدي امام رضا (عليه‌السّلام) آل بني‌هاشم (عليه السّلام) كه مدت ها همواره تحت شكنجه و فشار حكام جور بودند با شنيدن اين خبر به عنوان ديدار حضرت رضا (عليه السّلام) از مدينه به خراسان رهسپار شدند. اين گروه در حدود ۴۰۰ نفر بودند در رأس آن ها حضرت معصومه(سلام الله علیها) بود.» 📚محمدي، اشتهاردي، محمد، حضرت معصومه فاطمه دوم، قم، علامه، ۱۳۷۵، ص ۱۱۸ 🍃🌼 حسن‌بن‌محمدبن‌حسن قمي مي‌نويسد:«وقتي حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) و همراهان به شهر ساوه رسيدند، مأموران حكومت عباسي با آن ها درگير شدند و عده‌اي از آن ها را به شهادت رساندند. حضرت معصومه در همانجا بيمار شدند. از همراهيان سوال كردند از اينجا تا قم چقدر فاصله است؟ به ايشان عرض شد: ده فرسخ. حضرت فرمود: مرا از اينجا به قم منتقل كنيد! اشتهاردي مي‌نويسد: «پس از اينكه مأمورين حكومت عباسي در ساوه جلوي كاروان حضرت معصومه را گرفتند حدود ۲۳ نفر از آنها كشته شدند گروهي اسير و گروهي نيز متواري گرديدند. نقل شده كه حضرت معصومه را عمال بني‌عباس در ساوه مسموم كردند. آن حضرت در حال بيماري قم را اختيار كرد چون قم مركز شيعيان بود از اين رو رهسپار قم شد» 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص ۱۱۸ 🍃🌼 به اين نكته بايد توجه داشت كه «از همان قرن اول هجري تشيع در قم رواج يافته بود. و اين شهر از سوي امامان شيعه به عنوان پناهگاه شعيه محسوب مي شد و خيل عظيمي از پيروان اهل بيت (عليهم‌السّلام) را در خود جاي داده بود از جملۀ اين پيروانِ اهل بيت، خاندان اشعري بودند» 📚قمي، حسن بن محمد بن حسن، تاريخ قم، تصحيح جلال الدين طهراني، تهران، توس ۶۱، مترجم: حسن بن علي بن حسن بن عبدالملك قمي، ص ۲۱۳ 🍃🌼 شيعيان قم پس از اینکه از ورود حضرت معصومه(سلام الله علیها) به ساوه مطلع شدند خدمت ايشان رسيدند و از آن حضرت درخواست كردند به شهر قم تشريف فرما شوند. علي اصغر مي‌نويسد: «قول درست اين است كه وقتی خبر ورود فاطمه معصومه به ساوه و حركت ایشان به سوي قم به مردم قم رسيد. آل سعد اشعري اتفاق كردند كه به خدمت او برسند و از ايشان درخواست نمايند به قم بيايد. از ميان ايشان موسي بن خزرج از اصحاب امام رضا (عليه السّلام) بيرون آمد و به شرف ملازمت فاطمه رسيد. زمام ناقه او را گرفت و به جانب شهر كشيد و به سراي خود فرود آورد» 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص ۱۱۹ 📚فقيهي، علي اصغر؛ تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص ۸۶-۸۵ 🍃🌼 ورود حضرت معصومه به قم تقريباً در ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري بوده است. 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص۱۱۹ 🍃🌼 يوسف علي يوسفي مي‌نويسد:«حضرت معصومه روز يكشنبه ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري قمري برابر با اول آبانماه ۱۹۵ هجري شمسي شهر قم را با قدوم مباركش منور ساخت» 📚يوسفي، يوسف علي؛ شهيده غربت، قم، كوثر، ۱۳۸۶، چاپ اول، ص ۷۴ به نقل از نرم افزار نجوم اسلامي. 🍃🌼 خانه‌ی موسي‌بن‌خزرج كه محل فرود آمدن حضرت معصومه است در آن روز در منتهي اليه سمت جنوب غربي شهر قم بوده ... امروزه در محله «ميدان مير» محلي است به نام ستيه كه مسجد و مدرسه اي در اطراف آن بنا كرده اند و از قديم الايام سينه به سينه رسيده است كه اين مكان جاي فرود آمدن حضرت فاطمه معصومه است. 📚فقيهي، علي اصغر، تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص۸۶-۸۵ 🆔 @javadheidari110 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا