eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
492 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
957 ویدیو
96 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
💎اخلاق در زندگی: 📺 گفتگوی صمیمی کارشناسان‌ مرکز ملی پاسخگوئی استاد حیدری و دهقانی«زیدعزهما» با مبلغین در تلوزیون اینترنتی آینه معرفت 🌈با موضوع: راهکارهای احساس رضایتمندی و نشاط در زندگی 1⃣ گام اول: رعایت ۳ قانون طلائی ۱) برای اطرافیان وقت بگذاریم: الف‌) وقت گذاری برای گفتگوی عاطفی‌، گردش و تفریح و... ب) وقت گذاری ما می‌بایست از نوع فعال باشد نه منفعل ۲) آموختن مهارت‌های زندگی: دست از توهم همه چیز دانی برداریم به تخصص احترام بگذاریم و خود را عقل کل ندانیم چرا که با مراجعه به متخصص او راهکارهای فراوان و مطمئن‌تری پیش روی ما قرار خواهد داد، مهارت‌های زندگی آموختنی است لذا با مراجعه به اساتید مجرب، مطالعه کتاب و... مهارت افزائی کنیم ۳) متعهد به تغییر شویم: وقتی فرد به این باور و نتیجه رسید که از زندگی رضایتمندی ندارد و آن لذت و بهره‌ای را که باید از زندگی بِبَرد را نمی‌بَرَد می‌بایست متعهد به تغییر شود. تغییر عبارتست از: پذیرفتن خطا و اشتباهات خود، بدون انکار و توجیه کردن آنها. تغییر ما را وارد یک عرصه و میدان جدید می کند. متعهد به تغییر بودن یعنی اشتباهات خود را کوچک نشماریم، از اشتباهات خود پشیمان باشیم، از اشتباهات خود متنفر باشیم. مثلاً خانم می‌تواند با کمترین امکانات موجود نهایت تلاش را برای رضایتمندی از زندگی و شادکامی بکار ببرد. چنین خانمی تعهد در تغییر دارد و به دنبال بالندگی در زندگی است. 2⃣ گام دوم: هر شخصی مسئولیت رفتار خود را بر عهده بگیرد این ۲جمله را نصب العین خود کنیم: ۱- زندگیِ خوب از من آغاز می‌شود نه از طرف مقابل. هر فردی باید در زمین سبز و زیبای زندگی نقش خود را به خوبی ایفا کند و منتظر پیش قدم شدن طرف مقابل نباشد. ۲- من قدرت انتخاب دارم: درست است که همه‌ی شرایط زندگی دست من نیست اما افکارم که دست خودم هست. لذا باید فکر لجبازی، قهر و انتقام، دشمنی و دعوا را از سر بیرون کرد. یعنی در برابر بداخلاقی و عصبانیت و یا خدای ناکرده فحاشی طرف مقابل، ما فحاشی نکنیم. یک باور غلطی که برخی افراد جامعه دارند، این هست که می‌گویند با هر فردی می‌بایست مثل خودش رفتار کرد. در صورتی که باور صحیح این است که با هر فردی باید مثل خودم رفتار کنم. اصل اولیه‌ی قرآنی این است که: « ادفع بالتی هی احسن» بدی را با خوبی پاسخ دهیم. لذا نباید همانند طرف مقابل رفتار کرد بلکه می‌بایست به گونه‌ای رفتار کنیم که در شأن ماست. در روایت داریم در مقابل بی‌ادبی دیگران سکوت کنیم. البته این نکته نباید فراموش گردد که اصل اولیه‌ی قرآنی این است که بدی را با خوبی پاسخ دهیم اما گاهی برخی افراد از خوبی سوء استفاده می‌کنند و شاعر می‌گوید: « خوبی که از حد بگذرد جاهل خیال بد کند» در اینگونه مواقع چون بحث عمد و علم و آگاهی مطرح هست مثل وقتی کودکی عمدی کار خطا انجام می‌دهد تغافل نمی‌کنیم بلکه باید با چنین افراد برخورد قهرآمیز داشته باشیم اما روش قهرآمیزی که همراه با بدی نیست یعنی طبیبانه عمل کنیم: اگر طبیب برای بیمار دارو تجویز کرد ولی بیمار نسخه‌ی اولیه را مصرف نکند نوبت به عمل جراحی می‌رسد اما در عمل جراحی نیز باید اصل نرمش فراموش نشود نباید پزشک تیغ جراحی را با شدت در شکم بیمار فرو کند. افرادی که از خوبی و محبت سوء استفاده می‌کنند یا در کودکی تحقیر و تمسخر شده‌اند و یا در کودکی هر آنچه خواسته‌اند در اختیارشان قرار داده شده است، لذا اینها از درون تهی هستند و می‌خواهند این تهی بودن را با نقاب تکبر جبران کنند. در مورد شیوه‌ی برخورد با افراد مغرور و خود شیفته باید به کتابهائی که در این زمینه هست مراجعه شود 3⃣ گام سوم: تعاملات منفی را کنار بگذاریم. ریشه‌ی نارضایتی چیست؟ وجود تعاملات منفی انتقادات تحقیر آمیز و تخریب کننده، سرزنش‌های مکرر میزان نارضایتی را افزایش می‌دهد امیرالمومنین‌‌علی‌علیه‌السلام فرمودند: «سرزنش که زیاد شود آتش لجاجت شعله‌ور می‌گردد» لذا می‌بایست تغییر را از اصلاح زبان آغاز کرد تغییر: از تحقیر به تکریم، از تهدید به ترغیب از تنبیه به تشویق. یک قاعده‌ی مهم در زندگی: روش مهمانی هست، در خانواده به همدیگر به چشم مهمان نگاه کنیم همانگونه که برای مهمان خانه و سر وضع ظاهری خود را مرتب می‌کنیم، عملکردمان در زندگی با همدیگر همانگونه باشد، یعنی محترمانه با هم رفتار کنیم. زیرا احترام به مراتب بالاتر از محبت است چون شخصیت طرف مقابل حفظ می‌شود علامه‌ طباطبائی فرمودند:ادب یعنی ظرافت در عمل. لذا هر چه ظرافت در رفتار بیشتر باشد جذابیت و محبوبیت بیشتر می‌گردد 4⃣ گام چهارم: بپذیریم کامل و بدون نقص نیستیم. توجه به این امر سبب می‌گردد: ۱) از اطرافیانمان انتظار کامل بودن نداشته باشیم ۲) اشتباهات دیگران را به سادگی بپذیریم تنظیم‌کننده:مرضیه‌رمضان‌قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعر عاشقانه در جواب نامه‌ی عاشقانه💕 اَلا ای مظهر جود خدایی جوادی حضرت ابن الرضایی تو عبداللهی و واللهِ ماهی کرامت از شما، از ما گدایی دو دست خالی آوردم برایت سلام آقای من! جانم فدایت نه دنبال غذا و آب و نانم نه محتاجِ عطای دیگرانم به تو وابسته‌ام دیگر نرانم خدا می‌خواست من سائل بمانم کَرَم تو، جود تو، دستِ گدا من وفایی دائمی تو، بی‌وفا من ولی به رو نیاوردید اصلاً مرا بی آبرو کردی؟ نه اصلاً نه دنیا نه طلا می‌خواهم آقا به جای آن وِلا می‌خواهم آقا پر از دردم دوا می‌خواهم آقا برات کربلا می‌خواهم آقا اگر چه جَلدِ بامِ کاظمینم فداییِ فداییِ حسینم دوباره ماجرای حجره با زهر دوباره دردها را شد دوا زهر زمین زد بی‌کسی را بی‌هوا زهر چه می‌خواهد ز آل مصطفی زهر کشید از سینه‌اش آتش زبانه امان از غربت مردی به خانه میان پای کوبی دست و پا زد زمین که خورد مادر را صدا زد دو دستش را به خاک حجره تا زد گریز روضه را به کربلا زد به فکر روضه‌ی خَدِّ التَّریب است شبیه جد عطشانش غریب است 🔻تذکر: چون معمولا رسمِ که در ایام تبلیغ مثل ماه محرم و صفر و .‌.. در روضه‌هایی که ۱۰ روزه‌س روز نهم مصیبت امام جواد رو می‌خونند این شعر برای روز نهم و همچنین روز و شهادت امام جواد علیه‌السلام مناسب است. رزق اشک‌تون پُر پیمون🌧
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتم که از اینجا به حرم راه زیاد است(۲) گفتی که مگر از دل خود فاصله داری؟ حسین‌جانم با من بمان و سایه‌ی مهر از سرم مگیر من زنده‌ام به مهرِ تو ای مهربانِ من! @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرگی در کار نیست بلکه تولدی دوباره است؛ بستگی دارد در این دنیا چگونه زندگی کرده باشی. @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 🚩 🏴 🚩 ⚡️موضوع سخنرانی: دو بایسته‌ی مهم در پاسخگویی و تبلیغ دین 🔆استاد ارائه دهنده: استادحیــــــدرے (زید‌عزه) 1⃣ نگاه منظومه‌ای داشتن. می‌بایست به معارف دین (عقائد، احکام، اخلاق) نگاه منظومه‌ای داشته باشیم نه نگاه آموزه‌ای؛ زیرا اگر نگاه منظومه‌ای به معارف دین نداشته باشیم ممکن است ناخواسته با یک آموزه، منظومه‌ی دین را زیر سوال ببریم. 〽️مثال اول: در نقل واقعه‌ی روز دوم محرم که جریان ورود امام‌حسین علیه‌السلام به کربلاست، برخی نقل می‌کنند اسب امام‌حسین به کربلا که رسید حرکت نکرد و حضرت هفت مرکب عوض کردند این در حالی است که حضرت ۷ اسب عوض نکردند و این نقل نا معتبر است. اگر چنین حرفی بزنیم علم غیب امام را زیر سوال برده‌ایم و به این ترتیب ناخواسته آموزه‌ای را ارائه کرده‌ایم که علم غیب امام را مخدوش می‌کند. 〽️مثال دوم: در جریان فلسفه‌ی بلایا و شرور برخی در نقل ابتلای حضرت ایوب، به اشتباه نقل می‌کنند به بدن ایشان نعوذ بالله، کرم افتاد در حالیکه پیامبران از امور نفرت‌زا منزه‌اند. گاهی و به این ترتیب بعضا افراد نادانسته عصمت و غرض ارسال رسل را زیر سوال می‌برند. 2⃣ مطالبه‌ی سند و اعتبار سنجی سند. برخی روایتی را از سفینه البحار شیخ عباس قمی نقل می‌کنند که امام حسین فرموده‌اند: ما از تبار قریش هستیم هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانیان هستند... «سفینه‌البحار و مدینه‌الاحکام و الاثار ترجمه شیخ عباس قمی،ص۱۶۴» تا نتیجه بگیرند امام‌حسین نعوذ‌بالله نژادپرست بوده‌اند. این در حالی است که چند شیطنت اینجا رخ داده است: الف) شیطنت در انتساب حدیث: اباعبدالله در منظومه‌ی اسناد و علم رجال امام صادق است نه امام‌حسین. علیهما السلام. ب) شیطنت در ترجمه. ۱) حضرت فرمودند: شیعیان ما عرب‌ هستند نفرمودند عرب‌ها شیعه‌ی ما هستند. ۲) عجم به معنای غیر عرب است، نه ایرانی عرب یک معنای اسمی و یک معنای وصفی دارد معنای وصفی عرب یعنی فصیح صحبت کردن عجم کسی را گویند که فصیح صحبت نمی‌کند گنگ است. پس ترجمه ی صحیح این است که شیعیان ما در صحبت کردن فصیح هستند و زبان گویایی دارند هر چند عرب نباشند. ج) سوء برخورد خلیفه‌ی دوم را استناد به امام‌حسین داده‌اند. د) روایت غیرقابل اعتمادی را که از جهت سندی ضعیف و فاقد اعتبارست را نقل کرده‌اند که در سند آن عثمان بن جبلة قرار گرفته كه مجهول است و همچنين سلمة بن‌الخطاب در سند آن است، نجاشي متخصص فن رجال، او را در حديث ضعيف می‌داند. ه) دشمنان این روایت ضعیف را نقل می‌کنند تا بگویند اسلام و اهل‌بیت با ایرانیت و عجم بودن تقابل دارد و با نقل چنین روایتی قصد دارند علاقه، محبت و مودت ما را نسبت به امام را تضعیف کنند. 🔘 در حالیکه خداوند در آیه ۱۳حجرات می‌فرماید:《ان اکرمکم عندالله اتقاکم》این آیه دلالت بر نامعتبربودن این برداشت نا صحیح از روایت دارد. همچنین درسیره‌ اهل‌بیت احترام به تمام اقوام و گروه‌ها مشهود است و تعداد زیادی از یاران خاص معصومین از غیر اعراب بوده‌اند. ♻️نتیجه اینکه: از جمله سوالات پر بسامد در ماه محرم، مباحثی پیرامون علم امام و شبهات تقابل اسلام با ایرانیت است که مبلغان عزیز برای روشنگری و معرفت افزایی باید نسبت به این موارد خود را مجهز و دامنه ی مطالعات خود را وسعت دهند. @javadheidari110 🚩🏴🚩🏴🚩 @ramezan_ghasem110
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣خانومای ابوالقاسما یه لحظه با من باشن حالا نکنه با شنیدن این کلیپ همه‌ی تقصیرا رو گردن همسراتون بندازینا با شمام هستم، چون اخلاق شمام تو خوب یا بد بودن اخلاق ابوالقاسما موثره؛ البته به عقیده‌ی حقیر تاثیر و نفوذ آقایون بر اخلاق و آرامش شما بیشتره چون خانوما احساسی‌ترن... 🖊مرضیه رمضان‌قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر جان یک زمان آرامشی از جنسِ باران داشتم روی لب‌هایم تبسم‌‌ها فراوان داشتم خنده بر لب زیست می‌کردم کنار مهرتان خنده بر لب می‌زدم دنیای دیگر داشتم شعله‌های‌ عشق را‌ روشن‌ نمودی در دلم من‌ به‌ اعجاز کلامت، سخت‌ باور داشتم تا نقابی اوفتاد بر چهره‌ی مهتاب‌تان آسمان چشم من بارید در هجران‌تان 🖊بداهه‌ی مرضیه رمضان‌قاسم در فراق حضرت پدرجان پدر عزیرم گویی، هزاران سال است ندیدمتان همه‌ی دلخوشیم این است که در آخرین دیدار دستان پرمهرتان را بوسیدم🖤 @ramezan_ghasem110
پدرم به نگاه گرم‌تان محتاجم پدر جان جای خالی شما را هیچ‌کس نمی‌تواند پُر کند؛ قلبم مثل دیواری که با میخ داغ در آن شیار ایجاد کرده‌اند دیگر هیچ‌وقت دیوار نخستین نخواهد شد. لبخند بر لب می‌زنم تا داغ دلم خنک شود و اشک مذاب‌های قلبم از آتشفشان چشم سرازیر نشود. حتی یک کلمه نمی‌توانم از شما بگویم چون بغض امانم نمی‌دهد نازنینم... اما فقط از شما و خوبی‌های‌تان می‌بارم و می‌نگارم. پدرم! چقدر دلم هوای صدای گرم‌تان را کرده؛ احساس می‌کنم بعد از شما، خونِ گرمِ آرامش، در ڪوچه باغِ رگ‌هایم یخ زده است. اصلا نمی‌دانم بعد از شما چگونه زنده‌ام؛ آخر شما چهار فصل روزگار من بودید پدر جان بودن‌تان بهار عمرم بود، خنده‌های‌تان تابستان و نبودن‌تان بغض پائیزی است متصل به زمستانی پربارش از ناودان دیدگان... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبر دارید ڪه بی رویت شبم مهتاب ڪم دارد؟ تمام عمر چشمانم ز اشک دیده نم دارد؟ خبر دارید قلبم را چه سوزان است و غم دارد و در تقویم بعد از تو تمام فصل‌های آن، خزان دارد این بود بداهه‌ام برای نازنین پدرم. پدرم باتمام وجودم دوستتان دارم من صبورم اما دست خودم نیست اگر می‌گریم 🖊مرضیه رمضان‌‌قاسم پدریعنی,که دستی از سخاوت پدریعنی،کتابی از صداقت پدریعنی،که دستی پینه بسته @ramezan_ghasem110