حمید رسایی ✔️
. ♻️ آقای وزیر اقتصاد! تکلیف وامهای اربعین چه شد؟! گزارش بدهید به چه افرادی پرداخت شده و چه درصدی د
.
♻️ بازخورد پیام مردمی درباره وام اربعین
پس از انتشار پیام مردمی یکی از کاربران در باره عدم واریز وام اربعین، برخی کاربران دیگر نیز به عدم دریافت وام اعتراض داشتند و البته تعدادی هم از دریافت وام در موعد مقرر خبر دادند.
حسب مذاکره با رئیس مرکز بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی تمامی افرادی که زائر اربعین بوده و توسط ناجا سفرشان تایید و در لیست هدفمندی یارانه هستند، وام را دریافت کردهاند. در غیر این صورت میتوانند در سایت نظارتی وزارت اقتصاد، مشخصاتشان را ثبت کنن تا رسیدگی شود.
bazresi.mefa.ir/
بر همین اساس، شرایط پرداخت این تسهیلات به شرح ذیل اعلام شد:
۱- متقاضی حتماً سرپرست خانوار و دریافتکننده یارانه باشد (این تسهیلات بدون نیاز به مراجعه به بانکها در حساب یارانه سرپرست خانوار واریز و اقساط آن با سررسید یکساله از محل یارانه کسر میشود) و در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهرهمند از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.
۲- متقاضی الزاماً باید در سامانه حج و زیارت (سماح) درخواست استفاده از تسهیلات را ثبت کرده و در ایام اربعین صرفاً از طریق مرزهای زمینی سفر کرده باشند.
۳- میزان تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان ۲ نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان خواهد بود.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #گزارش_تصویری | همایش بزرگداشت علامه مصباح یزدی (قدس سره) در اجتماع دانش آموختگان طرح ولایت کشور
💠 ۱۰ بهمن ۱۴۰۱، تهران، سالن همایش های بینالمللی (سالن اجلاس سران )
🌿 #طرح_ولایت
💻 @mesbahyazdi_ir
.
حمید رسایی:
امام جامعه و رهبر انقلاب بعد از سه ماه فضای متشنجی که اقلیتی با کمک رسانههای معاند برپا کرده بودند، خیلی صریح و شفاف از لزوم اجرای قانون حجاب سخن گفتند.
←اکنون سؤال این است...
آقای رییسی، معاونین و وزرای دولت،
آقای قالیباف و نمایندگان مجلس،
آقای محسنی اژهای و دادستان کل،
آقایان فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی
آقای ...
وظیفه شما چیست؟
برنامه شما چیست؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ دو نکته درباره شکایت رسایی از مهراب قاسمخانی
حرفهای شنیدنی حمید رسایی درباره شکایت از سلبریتیهایی که کارشان توهین، افترا و نشر اکاذیب است.
توی این فضای مجازی ول، نباید این افراد را ول کنیم. اگر توهین کردند و تهمت زدند، بلافاصله شکایت کنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
اینجا را کلیک کنید👇👇👇اینجا را کلیک کنید
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
اینجا را کلیک کنید☝️☝️☝️اینجا را کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 سخنان شنيدنی امام خمينی(ره) در مورد مناجات مشهور ماه شعبان
🔹️ مناجات «شعبانیه» را خواندید؟ بخوانید آقا!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ در یک هفته در فرانسه، ۵ زن گشته شدند اما صدایی از رسانههای شنیده نشد!
در فرانسه (همان کشوری که مصی علینژاد آزادی و حقوق زن را از رییس جمهورش دریوزگی میکند) پنج زن در خلال یک هفته، توسط شوهران و شریکان جنسیشان به قتل رسیده و مُثله شدند و صدا از هیچ کس بیرون نیامد!
#آزادی_غربی
#زن_زندگی_آزادی
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ راهحل آسیبهای اخلاقی و رفتاری
🔰ایام سالروز ارتحال عالم ربانی و استاد اخلاق، مرحوم آیت الله خوشوقت است. یکبار جملهای از ایشان شنیدم که حتما برای بسیاری از ما آموزنده و در موضوع تربیت، کاربردی است.
فرمودند: ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری که برای ما یا فرزندانمان پیش میآید به دلیل ضعف در اصول دین است. چون اصول دین در وجودمان ننشسته، برخی واجبات را ترک و محرمات را انجام میدهیم.
اگر کمی دقت کنیم، نکته دقیقی است. باید این بخش از باورهای خودمان را تقویت کنیم تا در انجام واجبات و ترک محرمات موفق شدیم.
بخشی از کلام امام خامنهای در بیت آیت الله خوشوقت بعد از رحلت ایشان:
در واقع اگر کسی متأثر میشود، گریه میکند، ناراحت میشود، باید برای خودش باشد. ایشان که خب یک عمر طولانی با برکتی را گذراندند، و همهاش هم در راه خدا، همهاش برای خدا؛ زندگی پاکیزه، نورانی. از اول جوانی، ایشان در همین راه توحید و راه معرفت و راه سلوک بودند. تا آخر این عمر طولانی، ایشان در این راه ظاهراً لحظهای توقف نکردند و پیش رفتند. خب خدای متعال هم انشاءالله عملش با ایشان عمل بندگان صالح خواهد بود، عمل اولیاء خواهد بود انشاءالله. گفت: پس عزا بر خود کنید ای خفتگان!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ این عربدهها را یادتان هست؟
🔰 یادتان هست چگونه رهبر و امام جامعه را به خاطر دفاع از جان مردم مورد هجمه قرار دادند؟ حالا بشنوید از تولد نوزادانی با دم ! نوزادانی با یک دست، با یک چشم در ترکیه! مفلوکهای مزدوری که از راه نقشبازی کردن و عربدهکشی هم درآمدزایی میکنند، کجا هستند؟!
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔸 بازخوانی خط تحریف حاج قاسم (۴)
♻️ ادامه تحریف حاج قاسم سلیمانی در بحث حجاب!
🔰حمید رسایی: هر چه زمان بیشتر میگذرد، جریان غربگرا و تجدیدنظرطلب با توجه به فاصله ذهن مردم با واقعیتهای تاریخی، بیشتر تلاش میکند تا چهرههای ماندگاری مثل حاج قاسم سلیمانی را با تحریف، متمایل به جهتگیری غلط خود معرفی کند. در همین راستا بود که جهانگیری برای دفاع از کشف حجابهای برنامهریزی شده در جامعه در سال ۱۴۰۱، به تحریف شهید حاج قاسم سلیمانی در موضوع حجاب روی آورد. ببینید...
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰صدای واقعی ملت/ بخش اول
🔸تحلیلی اجتماعی از شنبه تاریخی ملت ایران/ تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی»
✍مهدی جمشیدی
🔻حجّیّت واقعیّت اجتماعی، شکنندگی روایت رسانهای
1⃣ باید واقعیّت اجتماعی را در «متن جامعه» و در نسبت با واقعیّتهای اجتماعی دیگر دید و دچار «جزءنگری» و «تقلیلگرایی» نشد. این راهیپمایی را نیز باید در ظرف شرایطی فهمید و خواند که آن را در بر گرفتهاند. از جمله شرایطی که باید به آن اشاره کرد، تصویری است که در طول ماههای گذشته از «انقلاب» ارائه شد. در این تصویر، انقلاب دارای دو خصوصیّت است: نخست اینکه «ظالم» است؛ چراکه «دیکتاتور» است و نظر و خواست مردم را برنمیتابد و ارادۀ مردم را سرکوب میکند، دیگر اینکه در آستانۀ «فروپاشی» است؛ چون بهشدّت «ضعیف» و «نحیف» شده و دیگر نمیتواند وجود خویش را ادامه بدهد. در اینجا، دو تصویر در کنار یکدیگر نشانده شدهاند: «ظلم» و «ضعف». از آنجا که نظام، ظالم است باید از آن فاصله گرفت و آن را مردمی ندانست و در برابر آن ایستاد، و به دلیل اینکه نسبت به گذشته، سست و زبون شده است، بهراحتی میتوان آن را برچید و «انقلاب در برابر انقلاب»، ممکن است. این «تصویرسازیهای تحریفآلود» و «روایتپردازیهای وارونه»، جمعی را برانگیخت که برآشوبند و اغتشاش به راه اندازند و بهغلط، آن را انقلاب را بخوانند. اینک پس از گذشت چندین ماه و روشنشدن لایههای ناپیدای این جریان، میتوان به طور قاطع گفت که تمام محاسبهها و معادلهها، ناروا و نابجا بودند.
2⃣ دربارۀ «جامعه» نیز ادّعا میشد که بهشدّت «معترض» و «مخالف» است و سطح نزاعش از انتقادهای جزئی و گلایههای موردی، بسیار فراتر رفته و دیگر اصل نظام را برنمیتابد؛ چنانکه مردم، از انقلاب و ایدئولوژی انقلابی عبور کردهاند و جز جمع ناچیزی، همۀ مردم را باید در صف ساختارشکنان گنجانید و کار نظام را تمامشده دانست. اگر در گذشته میشد با ترمیمهای سطحی و موردی، از تنش جلوگیری کرد و آرامش و اطمینان را به جامعه بازگرداند، امّا اینک جامعه به «نقطۀ جوش» رسیده است و «در آستانۀ انفجار» است. دیگر هیچ وعدهای پذیرفته نیست و جامعه نمیخواهد به سخن حاکمیّت گوش بدهد و استدلالهای آن را بشنود، بلکه کار به مرحلهای رسیده که جز عصیان و سرکشی، راهی نمانده است.
3⃣ گذشته از انقلابخواهی، راهحلی نیز که پیش روی این کلانمسأله نهاده میشد «تکثّر» بود؛ یعنی نظام باید از معیارها و خطوط قرمز خویش دست بکشد و تنوّع اجتماعی را بپذیرد و جامعه را که خصوصیّت پیوستاری دارد، همانگونه که هست بپذیرد، نه اینکه در آن تصرّف کند و بکوشد وضع هویّتیِ دیگری را پدید بیاورد. ایجاد دگرگونی اجتماعی در راستای غایات ایدئولوژیک، یک آرمان متوهمانه است که جز برانگیختن و عصبیکردن جامعه، هیچ حاصلی ندارد. نظام باید از گذشته خویش عبور کند و آرمانهای انقلابی را از دستور کار خود خارج گرداند و جامعه را به حال خود واگذارد. اصرار بر تصرّف و دستکاری، مخالفتها را بیشتر و متراکمتر میکند و شوق و عطش عبور از نظام را برمیانگیزد. اگر تاکنون بر «انحصارگرایی» تأکید میشد و بخشهای عمدهای از جامعه، «دیگری» و «غیرخودی» قلمداد میشدند، اینک باید همۀ جریانها و نیروها و رگههای اجتماعی را در قالب تکثّر، به رسمیّت شناخت.
4⃣ در اینجا، «جامعه» و ارادۀ واقعی آن به کانون اختلاف تبدیل شده بود. مسأله این بود که در «باطن جامعۀ ایران» چه میگذرد و مردم چه میخواهند و نسبت به انقلاب، چه موضعی دارند؟ آیا تعلّقات انقلابیِ مردم، همچنان تداوم یافته است یا بدنۀ اجتماعیِ انقلاب، افول کرده است و امروز جز اندکی در کنار انقلاب نماندهاند؟ در مقابل، کسانی میکوشیدند همچنان به «گذشته» ارجاع بدهند و اکنون را تداوم گذشته بشمارند، و کسانی نیز در قالب «رویکرد قیاسی»، تفسیرهای ذهنی و فلسفی از ماهیّت جامعۀ ایران ارائه مینموند، و کسانی نیز به «خُردهواقعیّتهای اجتماعی» استناد میکردند و از آنها نتایج عام و کلّی میگرفتند. در این میان، چاره این بود که یک «رویداد بزرگ»، شکل بگیرد تا به واسطۀ عظمت وجودیاش، روایتگر ماهیّت جامعۀ ایران به شمار آید. فقط یک «واقعیّت اجتماعیِ کلان» است که میتواند همچون یک رویداد آشکارکننده، لایههای ناپیدا و نهفتۀ جامعۀ ایران را عیان کند و هویّتش را بیان نماید. چنین واقعیّتی، قدرت کاشفیّت دارد و میتواند در برابر هر روایتی، مقاومت بورزد. در این حال، فقط باید اینچنین واقعیّت اجتماعیِ پهندامنهای را «ترجمه» و «معنایابی» کرد. اگر خودِ واقعیّت اجتماعی در گسترۀ وسیع، زبان بگشاید، از «صندوق صوّر» خارج خواهیم شد. این «واقعیّتِ مجتمع»، دیگر صامت نیست، بلکه ناطق است و اسرار و ضمایر را روایت میکند.
👈 ادامه در بخش دوم
🔺به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰صدای واقعی ملت/ بخش دوم
🔸تحلیلی اجتماعی از شنبه تاریخی ملت ایران/ تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی»
✍مهدی جمشیدی
🔻معناهای راهپیمایی بیستودوّم بهمن
1⃣ «نشاط و اعتمادبهنفس انقلابی مردم». گفته میشد که جامعۀ ایران، دستخوش افسردگی و سرخوردگی شده و حرارت و هیجان انقلابی، از دست رفته است؛ چنانکه جامعه به ترکیبی از «خشم» و «نومیدی» تبدیل شده است و از درون و در نسبت با حاکمیّت، وارد مرحلۀ بیهنجاری شده است. این راهپیمایی نشان داد که انقلاب، یک تب اجتماعی نیست که پس از مدّتی سرد شود، بلکه گرمابخش آن، ایمان قدسی است که ریشههای فطری دارد. ازاینرو، به چشم خویش دیدیم که پس از چهلوچهار سال، همچنان تودههای مردم غرق در «هیجان» و «شور» و «طراوت» هستند و حسشان نسبت به انقلاب، گرفتار سردی و خموشی نشده است.
2⃣ «تنوّع حامیان مردمی انقلاب». برخلاف این تصوّر که حامیان انقلاب، یک «اقلّیّت حزباللهی» در معنای محدود و تنگدامنهاش هستند، مشاهده کردیم که انقلاب در میان لایههای مختلفی از جامعه، هوادار سرسخت و جدّی دارد و همچون یک چتر فراگیر و گسترده، طبقههای گوناگونی را پوشش میدهد. انقلاب، جذابیّتهای ناچیز ندارد که بدنۀ اجتماعیاش اقلّی باشد تا بتوان گفت که ارادۀ «اقلّیّت» به دیگران تحمیل میشود. حامیان انقلاب، از متعهدان به معیارهای اقلّی آغاز میشوند و تا کسانی که تعهد حداکثری دارند را شامل میگردد. این «طیف» و «پیوستار»، همان تکثّر ایمانی و چهارچوبمند است که هم نافی انحصار و تنگنظری است و هم نمایشگر انسجام اجتماعی.
3⃣ «گستردگی بدنۀ اجتماعی آیتالله خامنهای». عدّهای بر این باور بودند که «تفکّر انقلابی» از نظر اجتماعی دچار زوال یا حاشیهنشینی شده است و دیگر نمیتوان توقع داشت که انقلاب بتواند همانند دهۀ شصت، تمام نیروها و لایههای اجتماعی در درون خود تعریف کند و به آنها معنا بدهد. برخلاف کسانی که معتقدند انقلاب، ظرفیّت اجتماعی خود را از دست داده و عناصر دیگری همچون ایران باید جایگزین آن شوند، به عیان دیدیم که حتّی لایههایی از جامعه که ظواهر آنچنان متدینانه نیز ندارند، با صراحت و شوق فراوان، معتقد حقّانیّت و فضیلت «آیتالله خامنهای» هستند و ایشان را از عمق دل، «ولیّ» و «امامِ» جامعه میدانند. باورمندی به «ایران» نیز در چهارچوب «روایت انقلابی» از آن قرار گرفته است و روایتهای «سکولار» و «خنثی» و «غیرانقلابی» از ایران، به حاشیه رفتهاند. به تعبیر آیتالله خامنهای، عناصر هویّت ملّی ما عبارتند از: «عقبۀ تاریخی»، «اسلام» و «انقلاب».
4⃣ «جدّیشدن جبهۀ انقلاب». از تأثیرهای عَرَضی اغتشاش این بود که نیروهای جبهۀ انقلاب را «متنبّه» و «مصمّم» کرد و آنها را به «همگرایی بیشتر» و «واکنشهای قاطعانهتر» واداشت. جبهۀ انقلاب احساس کرد که انقلاب از نظر روایتی در معرض خطر قرار دارد و دشمن در قالب جنگ ترکیبی، بنا دارد بدنۀ اجتماعیِ انقلاب را دچار تردید نماید. ازاینرو، بهشدّت منسجم و همگرا شد و حملههایش را متمرکز و صریح کرد.
5⃣ «آشکارشدگی پلیدی دیگریِ انقلاب». جریان اغتشاش که خود را «دیگریِ انقلاب» و یک «جایگزین مطلوب» قلمداد میکرد، در عمل و به سرعت نشان داد که چه بسیار، «مخرّب» است و با تمام زیرساختهای فرهنگی و هویّتی جامعۀ ایران، سرِ ستیز دارد. مردم با مشاهدۀ چنین وضعی، بیدرنگ و قاطع، این جریان را در میدان مواجهه، تنها نهادند تا حاکمیّت با برچیدنشان، قوام و دوام نظم اجتماعی را فراهم آورد. این جریان با شتاب، «ریزش» کرد و مردم را به دفاع فوری و تحلیلمند از انقلاب برانگیخت.
6⃣ «بازتولید ارزشها در دهۀ هشتادیها». نظریۀ «گسست نسلی»، نخستین بار دربارۀ نسل سوّم انقلاب مطرح شد و امروز هم دربارۀ دهۀ هشتادیها از آن سخن به میان آمده است. امّا واقعیّتهای عینیِ راهپیمایی نشان دادند که بریدگی و انقطاع نسلی، توهم است و مخالفانی داخلیِ انقلاب، بُرش نسلی ندارند. ما با یک «طبقۀ اجتماعی» مواجه هستیم نه یک «نسل». این طبقۀ اجتماعی، ذهنیّت متجدّدانه دارند و با وجود در اقلیّت بودن، صدای رواییِ بلند دارند و میکوشد خواست جامعه را به نفع خود، مصادره به مطلوب کنند.
7⃣ «غلبۀ مطلق پوشش چادر». اینکه چادریها کمتر در «خیابان» هستند و «ظهور بیرونی» و «نمود عمومیِ» کمتری دارند، سبب شده بود که گمان برود دورۀ چادر به سر آمده است و این نوع پوشش - که مطلوب اصیل انقلاب است – دیگر هواداری ندارد. در این راهپیمایی مشاهده کردیم که انبوه زنان حاضر، پوشش چادر داشتند و «اکثریّت مطلق» را تشکیل میدادند. پس از تجربۀ تلخ ماههای اخیر، مشاهده این حجم فراوان از پوشش چادر، هم دلنواز و امیدبخش بود و هم شگفتیساز و تعجببرانگیز.
👈 ادامه در بخش سوم
🔺به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰صدای واقعی ملت/ بخش سوم و پایانی
🔸تحلیلی اجتماعی از شنبه تاریخی ملت ایران/ تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی»
✍مهدی جمشیدی
🔻تداوم وفاداری بدنۀ اجتماعیِ انقلاب
1⃣ رهبر انقلاب تصریح کردند که پیام حضور مردم در راهپیمایی بیستودوّم بهمن، «حمایت کامل از انقلاب» بود و و «عموم مردم»، گرایش انقلابی دارند. این در حالی است که در روایتپردازیهای ماههای گذشته، ادّعا میشد که مردم در برابر قرار گرفتهاند و انقلاب، بدنۀ اجتماعی خودش را از دست داده است. این حضور، نقیض آن مدّعا بود. اگر اسطورۀ مردم ایران، شهید سلیمانی است، پس منطق آنها نیز همان منطق اوست که میگفت «جمهوری اسلامی، حرم است». حرم یعنی جانِ جانان که «گسستن» و «بریدن» از آن معنا ندارد. حرمانگاشتن نظام یعنی وجود نوعی «رابطۀ عاطفی» و «اتّصال معنوی» میان نظام و مردم که بسیار عمیق و ریشهدار است. چنین نسبتی میان مردم و حاکمیّت، یک «نسبت خاص» است که در دولتهای تجدّدی، نظیر و شبیه ندارد.
🔹 در اینجا، «تعلّق ایمانی» و «پیوند صمیمانه» وجود دارد که فراتر از «منطق شهروندی» و «مناسبات خشک و بیروح سیاسی» است. ازاینرو، مردم ایران با انقلاب خو گرفتهاند و هیچ گزینۀ دیگر و دوّمی در ذهن مردم نیست. مردم، گلایه دارند امّا «گلایهداشتن» به معنی «گسستن» نیست. مردم، همۀ خواستههایشان را در درون همین ساختار تعریف کردهاند و انتقادها و اعتراضهایشان نیز «درونساختاری» است، نه «ساختارشکنانه». پس هویّت انقلابی در گذشته جا نمانده است و اکنون ما، سرشار از اوست. این وضع اجتماعی بر «استقامتِ هویّتیِ جامعۀ ایران» دلالت دارد.
2⃣ به باور رهبر انقلاب، آمدن مردم به راهپیمایی بیستودوّم بهمن، همراه با «تحلیل» بود و آن تحلیل، عبارت از این بود که مردم در «لجاجت» با دشمن که فضا را بر نیامدن مردم فراهم کرده بود و در انتظار مشاهدۀ این نیامدن بود، آمدند. دشمن بر روی نیامدن مردم، حساب باز کرده بود و نیامدنشان را پیشاپیش، معنا کرده بود. پس آمدن مردم، «معنای تشدیدشده» و «سخن دوچندان» داشت. ازاینرو با تعبیر «لجاجت» از آن یاد شده است.
🔹این معنای حاد و مضاعف میگوید مردم اینچنین محاسبه کردند که نباید عروسکهای خیمهشببازی دشمن باشیم و آنها حقّ ندارند برای ما تعیین تکلیف کنند. دشمن در پی این بود که مردم را از حضور و همراهی، منصرف و سرد کند، امّا در عمل، آنها را تهییج و مصمّم کرد. منطق درونیِ جامعۀ ایران در دورۀ پساانقلاب این است که در هر جا، انگشت اشارۀ دشمن به سمتی بچرخد و او امری را بطلبد، جامعۀ ایران را هرچه بیشتر برای مخالفت و لجاجت، تحریک خواهد کرد.
3⃣ دیگر اینکه رهبر انقلاب، «اتّحاد ملّی» را مایۀ قویشدن دانستند و «منازعه» بر سرِ اختلاف سلیقهها را ناصواب و «مباحثه» را معقول شمردند. اتّحاد به معنی «حذف سلیقههای مختلف» نیست و بر «یکسانسازی» دلالت ندارد، بلکه به این معنی است که باید تفاوتهای برخاسته از تنوّع سلیقهها را در مجرا و مدار «گفتگوی جمعی» و «هماندیشی ملّی» افکند. اگر «منازعۀ ملّی»، شکافساز و مخرّب است، «مباحثۀ ملّی»، روشنگر و پیشبرنده است و چهبسا تفاهمساز نیز باشد. نه راه گفتگو، مسدود است و نه اختلافنظر، جُرم است. مناظره، نیاز «همۀ فصلها» است، نه یک مُسکن موقتیِ تنشسوز. باید مناظره و مباحثه را به «سنّت رایج» و «قاعدۀ برقرار» تبدیل کرد، نه اینکه فقط در هنگامۀ تلاطمها و تکانهها، باب آن را گشود. در عین حال، هنر نیز این است که با وجود تنوّع اجتماعی، انسجام اجتماعی حفظ شود. البتّه این تنوّع، حداقلهایی نیز دارد و بیقاعده و بدون خطّ قرمز نیست. کسانی که بخواهند «شرع» و «قانون» را زیر پا بگذارند و در برابر انقلاب، شمشیر معارضه از نیام برآورند و به دنبالۀ داخلی دشمن تبدیل بشوند را نباید صاحبان یک «سلیقه» تصوّر کرد و آنها را به «رسمیّت» شناخت.
🔹در اینجا سخن از برتابیدن اختلاف سلیقه گفتن، به معنی رها کردن کسانی است که تبر در دست گرفتهاند و به ریشهها ضربه میزنند. اتّحاد، مدار و محور دارد که همان «هویّت اصیلِ تاریخی» ماست و تنوّعگرایی نیز تنها در درون همین چهارچوب، موجّه و معقول است، نه به طور مطلق و بیقاعده. در جامعۀ ایران از لحاظ تاریخی، بر روی مجموعهای از «حداقلها» و «حدنصابها»، توافق جمعی صورت گرفته و مردم، خودشان را بر اساس همین «معیارهای بدیهیشده»، تعریف و معنا میکنند. آنان که این «چهارچوبهای هویّتی» را نمیپذیرند، نیروهای ساختارستیز هستند نه یک سلیقۀ اجتماعی. نه تنگنظری صواب است نه گشادهدستی. نه باید همگان را دیگری دانست و نه باید دیگری را به سلیقه فروکاهید.
👈 پایان
🔺به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ دو نکته درباره شکایت رسایی از مهراب قاسمخانی
حرفهای شنیدنی حمید رسایی درباره شکایت از سلبریتیهایی که کارشان توهین، افترا و نشر اکاذیب است.
توی این فضای مجازی ول، نباید این افراد را ول کنیم. اگر توهین کردند و تهمت زدند، بلافاصله شکایت کنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
♻️ منشور روحانیت
🔰 حمید رسایی: امروز سوم اسفند، سالروز صدور یکی از مهمترین پیامهای امام خمینی(ره) در آخرین سالهای عمر پر برکتشان بود. فرازی از این پیام را که به نظرم متناسب با وضعیت امروزمان و برخی عمامه به سرهاست، یادآوری می کنم:
امام خمینی(ره): این ظلم فاحشى است که کسى بگوید، دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدى با سرمایه داران در یک کاسه است.
و خداوند کسانى را که اینگونه تبلیغ کرده و یا چنین فکر مى کنند، نمى بخشد. روحانیت_متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتى نداشته و نخواهد داشت.
آنها با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده اند و پس از کسب مقامات علمى و معنوى نیز به همان شیوه زاهدانه و با فقر و تهیدستى و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگى کرده اند و هرگز زیر بار منت و ذلت نرفته اند.
دقت و مطالعه در زندگى علماى سلف، حکایت از فقر و نهایتاً روح پرفتوت آنان براى کسب معارف مى کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده اند و با قناعت و بزرگوارى زیستند...
متن کامل منشور روحانیت را اینجا بخوانید:
http://motaleat.tahzib-howzeh.ir/page/hawzahqom_14954
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از مرکز بررسیهای راهبردی انقلاباسلامی
✅یادداشت ۱:
🔥از معلم قائمشهری تا معلم برازجانی؟؟؟🔥
🙏چه زمانی میخواهیم روایت اول باشیم؟
شاید این روزها یکی از مهمترین نقاط قابل توجه در عرصه تهاجم شناختی دشمن به جمهوری اسلامی عدم میدان داری ما در عرصه روایت اول می باشد. عرصه که دیر جنبیدن در آن خسارت های زیادی را به بار خواهد آورد
البته عدم میدان داری جبهه حق در روایت اول به تاریخ برمیگردد، از روایت اول دروغ از خروج امام حسین (ع) از دین توسط یزیدیان تا روایت های دروغ علیه جمهوری اسلامی.
ظاهراً همیشه بنای دشمن در این بوده که یک واقعه ای را پدید آورد و سپس روایت اول خود را بر آن سوار کند و همه مردم را وارد بازی و میدان خود کند و بعضاً برخی اصحاب حق را هم در میدان خود به بازی بگیرد و آنها را از توجه به مسائل مهم و دسته اول بازدارد.
🌍سوال مهم:
۱. یک خانم معلم قائمشهری خطایی قابل تامل که باید بررسی و پیگیری شود انجام داده که همه درباره اش حرف میزنند و کلی واکنش های درست و غلط درباره او و عملش رخ می دهد. اما چه جالب!!! آیا شنیده اید چند معلم برازجانی با دانشآموزانشان، بعد ماهها تلاش، سامانه شفافیت برای نظارت مردمی بر شهرداری ها و شوراها را نوشتهاند؟؟
⛔️سوال:
۱- اهمیت و آثار کدام خبر بیشتر است؟
۲- کدام خبر باید برجسته شود؟
۳- ما باید کدام ماجرا را بیشتر از دیگری روایت کنیم و به آن بپردازیم؟
۴- اصلا تا کنون فکر کرده اید، دشمن دوست دارد ما بیشتر روی کدام قضیه فکر کنیم و جلسات تحلیلی بگذاریم؟
۵- آیا اصلا خبر دانش آموزان برازجانی را شنیده اید؟
۶- چه کسانی نمیخواهند ما چنین خبرهایی را بشنویم و آنها را روایت کنیم؟
پرداختن به مسئله آموزش و پرورش و تهدیدهای آن موضوع بسیار مهم و در ذیل کنش نهی از منکر ما معنا میشود و باید به طور جدی به مسئله جذب و گزینش معلمان در ساختار آموزش و پرورش پرداخته شود
اما سلوک ما باید در امر به معروف هم تجلی و نمود پیدا کند و میدان روایت اول را به دست بگیرد.
👈نمونه های از دانش آموزان برازجانی در کشور زیاد وجود دارد اما افرادی که آنها را روایت کنند کم وجود دارند.👉
🔥جنگ، جنگ روایت هاست. پیروز این جنگ آن کسی است که روایت اول را دست بگیرد🔥
🍀ادامه دارد🍀
🌍مرکز بررسیهای راهبردی انقلاب اسلامی
🔴https://eitaa.com/joinchat/1628963046Ccd8e66a61a
.
♻️ مطالبه مردمی از نمایندگان مجلس
🔰 آقایان و خانمهایی که نمایندگان منتخب مردم هستید، آیا صدای مطالبه مردم را نمیشونید؟ اگر برخی از شما فکر میکنید که سکوت در برابر کشف حجابهای برنامهریزی شده، برای آرایتان مصونیت ایجاد میکند، سخت در اشتباهید!
این سکوت شما آتشی بر خیمهی آرای شما در انتخابات سال بعد است. چون آنها به شما رأی نخواهند داد، ما هم عملکرد شما را فراموش نمیکنیم.
تا کی باید امنیت اخلاقی جامعه، دستخوش مصلحتاندیشیهای سیاسی برخی باشد؟
🔸عکس نوشته های بالا را ورق بزنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ داستان قرارداد ایران و چین به زبان ساده
#جنگ_روانی
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee