eitaa logo
حمید رسایی ✔️
112.9هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
4.7هزار ویدیو
115 فایل
♻ خوش آمدید ✔ این کانال برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹دی حجت الاسلام حمید رسایی است ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee_1 ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ از نظر من تا نظر رهبر من، چقدر فاصله! 🔰 کارشناس بیت رهبری است! نظرش را نوشته؛ خاتمی را نخبه می‌داند و طرد وی را به دلیل ظلم‌هایی که در حق نظام کرده، قهر کودکانه با او! انگار نه انگار صاحب بیتی که آقای غلامی، نان و نام آن را می‌خورد، اجازه حضور به خاتمی نمی‌دهد، انگار نه انگار رهبرش این بیانات را به عنوان خط و مشی تعیین کرده: «در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی، همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است، اما در برخی موارد هم مسأله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل، رعایت شوند. مسأله‌ی فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است.» (بیانات در دیدار دولت، ۵ شهریور ۹۳) 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ از نظر امام خمینی میزان اسلام است امام خمینی قدّس‌سرّه: ميزان اكثريت است؛ و تشخيص شوراى نگهبان كه اين مخالف قانون نيست و مخالف اسلام هم نيست... البته مسائل اگر مسائل اسلامى باشد، اگر در رأى هم مخالف باشيد، بايد تو سرتان زد! 💠 فرازهایی از سخنرانى مرحوم امام خمینی قدّس‌سرّه [در جمع نمايندگان مجلس شوراى اسلامى] زمان: ۶ خرداد ۱۳۶۰ مكان: تهران، حسينيّه جماران‌ ⬅️ ...تا گفته مى‌شود «مكتبى»، آقايان مسخره مى‌كنند! «مكتبى» يعنى اسلامى. آن كه مكتبى را مسخره مى‌كند اسلام را مسخره مى‌كند. اگر متعمّد باشد، مرتد فطرى‌ است، و زنش برايش حرام است، مالش هم بايد به ورثه داده بشود، خودش هم بايد مقتول باشد... ميزان اكثريت است؛ و تشخيص شوراى نگهبان كه اين مخالف قانون نيست و مخالف اسلام هم نيست، ميزان [این] است كه همه‌ی ما بايد بپذيريم. من هم ممكن است با بسيارى از چيزها، من كه يك طلبه هستم، مخالف باشم. لكن وقتى قانون شد [تصويب‌] خوب، ما هم مى‌پذيريم. بعد از اينكه يك چيزى قانونى شد ديگر نق زدن در آن، اگر بخواهد مردم را تحريك بكند، مفسد فى الارض است؛ و بايد با او دادگاه‌ها عمل مفسد فى الارض بكنند. و اگر نه، رأى مى‌دهد آرام. با رأى آرام هيچ كس مخالف نيست. شما مى‌گوييد كه نخير، اينكه گفتند اين‌ها اشتباه كردند؛ ولى ما در مقام عمل قبول داريم... اين هيچ مانعى ندارد. البته مسائل اگر مسائل اسلامى باشد، اگر در رأى هم مخالف باشيد، بايد تو سرتان زد! 📚 صحیفه امام: ج۱۴، ص۳۷۶تا۳۷۸ https://lib.eshia.ir/11150/14/378 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 شایعه هندی بودن امام خمینی (ره) اولین‌بار توسط ساواک پخش شد و در ادامه نیز توسط رسانه‌های بیگانه در حال بازنشر است. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.. ♻️ بله! جمهوری اسلامی هم خودش نیست، وزارت علوم هم ظاهرا خودش نیست که اگر خودشان بودند، بی‌غیرتی مثل تو استاد دانشگاهش نبود، اگر بود بیت‌المال در حلقوم مثل تو ریخته نمی‌شد، ببینیم وزرات علوم ثابت می‌کند خودش هست یا نه؟ آیا این به اصطلاح استاد ترویج بی‌‌حیایی تا چند روز دیگر در کسوت عضو هیأت علمی و استادی دانشگاه باقی می‌ماند... 🔹حتما وزرات علوم شنیده که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است، ولی آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسّم پیدا کرده،در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او است..آنجایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، آنجایی که الزام به تبعیّت ازدین و شریعت مطرح است، اگر یک مسئول عقیده‌ای غیر از این دارد، می‌تواند شهروند جمهوری اسلامی باشد _ مانعی ندارد _ اما نمی‌تواند مسئول باشد. (۸ آبان ۸۰) 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلمی تاریخی از ترکیه در سال ۱۹۹۵ در شهر سیواس در مراسم فارغ تحصیلی دانشگاه جمهوریت با دخترانی که بالاترین معدل را آورده‌اند، به دلیل حجاب چنین برخوردی شد. ▪️دختر باحجاب می‌گوید من اول شده‌ام اما از جایزه دادن به من امتناع می کنند که در پاسخ با او چنین رفتار می‌شود! مماشات با بی‌حجابی برنامه‌ریزی شده، می‌تواند چنین روزگاری را برای ما رقم بزند. نباید بی‌تفاوت بود. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ چرا امام خمینی، دفاع از جمهوری اسلامی و حفظ آن را اوجب واجبات می‌دانستند... 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از مرصاد
گله امام (رحمه‎الله) از تحریف ▪️حضرت امام (رحمه‎الله) روزی می‌فرمود: من نمی‌دانم دیگر به چه زبانی صحبت کنم که حرفم را تحریف و تأویل نکنند! ▪️شاید بتوانیم بگوییم که در عالم، سیاست‌ مداری مثل امام (رحمه‎الله) پیدا نشده که همه‌کس فهم صحبت کرده باشد، اما خود ایشان از تحریف و تفسیرهای غلط سخنان‌شان گله‌ می‌کردند. ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ 🌐 @mesbahyazdi_ir
علوی بروجردی و خسران حمایت از بهائیت محمدلمهدی شیرمحمدی جرم بهائیت! آقای علوی که به میراث آیت‌الله بروجردی تکیه دارد، برخلاف آن بزرگوار به دفاع از سازمان صهیونیستی بهائیت سخن می گوید و دارد «کسی نباید به جرم بهایی بودن کشته شود.» مگر مردم و نظام اسلامي کسی را به خاطر بهائی بودن کشته اند؟ یا چون کسی بهایی بود، باید مصونیت داشته و به هیچ جرم او مانند جاسوسی و یا اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی نشود! البته اگر آقای علوی نمی خواهد اعتنایی به امام خمینی داشته باشد که بهائیت را یک حزب صهیونیستی می دانست لااقل خاطرات آیت الله سبحانی یا مرحوم فلسفی یا مرحوم علامه دوانی را بخواند تا با مواضع آیت‌الله بروجردی درباره بهائیت آشنا شود. مبارزه زعیم شیعه با بهائیت می دانیم که آیت‌الله بروجردی، پس از هجرت از نجف و برپایی تدریس و اقامه جماعت در بروجرد، به مقابله با بهائیت پرداخت، و وقتی با مسامحه‌ مقامات مواجه شد، با اعتراض، شهر را ترک کرد. وقتی این خبر در شهر پیچید مردم، تظاهراتی برپا کردند. در نتیجه، دولت، برای بازگرداندن آیت الله به شهر، محافل آشکار بهائی‌ها را تعطیل و آنها را از اداره‌ها دور کرد تا، آیت‌الله به شهر بازگشت. (نگ به مقاله «آیت الله بروجردی در برابر نفوذ بهائیت چه کرد.» سید مرتضی حسینی. سایت پژوهشکده تاریخ معاصر. يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰) ایشان سالها در بروجرد (1320 تا 1324) در ماه رمضان بر منبر درباره مهدویت از قول علمای اهل سنت و شیعه و رد دیدگاه‌های بهائیان سخنرانی کرد. معظم له پس از هجرت به قم و تصدی زعامت تشیع، با تکیه بر همان روش، به آیت‌الله صافی توصیه کرد کتابی تألیف کند که کتاب ارزشمند «منتخب‌الاثر» نوشته شد. ایشان با اعزام مبلغ به شهرها تأکید به مبارزه با بهائیت داشت و به گفته آیت‌الله سبحانی در سال 1331، علمایی چون منتظری، امینی و احمدی شاهرودی را برای خنثی کردن تبلیغات بهائیان به فریدن اصفهان فرستاد. (همان) پس از کودتای 28 مرداد، افزایش نفوذ بهائیت در دولت موجب خشم آیت‌الله بروجردی شد و پس از ماه رمضان در سال 1333، طی مصاحبه‌ای با روزنامه «کیهان» خواستار اخراج بهائیان از دولت شد و در نامه‌ای به فلسفی از او خواست تا در دیدار با شاه، اعتراض ایشان را ابراز کند. در این نامه آمده بود: «... چندی قبل از آبادان مکتوبی از بعضی وکلای حقیر رسیده و اظهار داشته بودند که تقریبا اداره امور نفت آبادان با فرقه بهائیه شده. دیروز مکتوب دیگری از بعضی وکلای حقیر نیز رسید که مویّد مکتوب اول بود... مثل آنکه اولیای امور ایران در خواب فرو رفته‌اند.. به اندازه‌ای اینها در ادارات دولتی راه دارند... که دادگستری جرئت اینکه یک نفر از اینها را که ثابت شده قاتل بودن او در ابرقوه پنج مسلمان بی‌گناه را، مجازات نمایند، ندارند.» (همان) فلسفی به دستور آیت‌الله بروجردی، با سخنرانی در رادیو، کوشید ماهیت بهائیت را آشکار کند. با حمایت‌ آیت‌الله بروجردی، حرکت مردم علیه بهائی‌ها اوج گرفت و سخنرانی‌های فلسفی، سبب شد سرانجام حظیره‌القدس تخریب شود. (همان) در سال 1338 یعنی دو سال پیش از وفات، آیت الله،‌ علامه دوانی را مأمور ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار کرد. به گفته دوانی، آیت‌الله بروجردی در ترجمه آن کتاب، اصرار داشتند. سرانجام این کتاب، اواخر بهمن 1339 منتشر شد و مرحوم دوانی، یک نسخه از آن را توسط محمدحسن، فرزند آیت‌الله بروجردی، به ایشان داد. به گفته محمدحسن فرزند، «وقتی کتاب مهدی موعود را به ایشان دادم، به‌قدری خوشحال شد که حد نداشت. پیوسته آن را می‌خواندند و بعد از مطالعه هم در طاقچه پشت سرشان می‌گذاشتند. اغلب شب‌های ماه رمضان را به مطالعه مشغول بودند و به شما دعا می‌کردند». این امر نشان می دهد معظم له تا پایان عمر بر همان صراط بود و ملایمتی از خود در برابر بهائیت نداشت. حال آقای علوی خود می داند با میراث واقعی آیت‌الله بروجردی که جز دفاع از اسلام دغدغه‌ای نداشت. سودای انتخابات! نمی دانم چرا برخی از آقایان چرا در آستانه تمنیات سیاسی و انتخاباتی یاد فرقه‌های دست آموز استکباری می افتند؟ آقای منتظری هم پس از سال ۷۷ که آقایان آذری قمی و چند نفر دیگر را به مقابله با نظام، فراخواند و توفیقی نیافت، از «حق شهروندی بهائیت» سخن گفت! آقای کروبی هم در سال ۸۷ شروع به نامه پراکنی در حمایت از دراویش و ابراز علاقه به بهائیت کرد و البته پاداش او ۳۰۰ هزار رای و رقابت با آرای باطله بود در حالی که تصاویر جوانان وابسته به فرقه بهاییت و اعلام حمایت دراویش گنابادی از او وی را به پیروزی در انتخابات ۸۸ امیدوار ساخته بود. کوشش هواداران آقای علوی برای ورود به انتخابات خبرگان آینده و حمایت او از بهاییت متاسفانه حاکی از فرجام بدی است. خرید نفرت جامعه ایمانی در برابر خوشایند یک فرقه، خسران بدی است. ✅https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی
حمید رسایی ✔️
.. ♻️ بله! جمهوری اسلامی هم خودش نیست، وزارت علوم هم ظاهرا خودش نیست که اگر خودشان بودند، بی‌غیرتی م
. بعد از پیگیری ‌های صورت گرفته از کمیته انضباطی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، این فرد بازنشست شده است ولی جالب اینجاست که در دانشکده اتاق دارند و هر چهارشنبه هم کارگاه دینداری دارند! این آدم در دوره اصلاحات، ریاست دانشکده روان شناسی را به عهده داشته است. این فیلم را ببینید: https://eitaa.com/rasaee/9123 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
. ♻️ خمینی را برای همین چیزها دوست داشتیم و داریم 🔰 حمید رسایی: صلابت، قاطعیت و صراحت در بیانات امام خمینی (ره) موج می‌زد. به این جملات ایشان در پاسخ به خبرنگار خارجی دقت کنید: با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر که ندانم‏ ‏‏سؤال خبرنگار : ‏‏[‏‏شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط‏‎ ‎‏بین المللی را مطالعه نکرده اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در‏‎ ‎‏سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده اید. آیا این در ذهن شما این‏‎ ‎‏شک را به وجود نمی آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی توانید‏‎ ‎‏درک کنید؟‏‏]‏ ‏‏جواب امام : ما معادلۀ جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی ای که تا به حال به واسطۀ آن‏‎ ‎‏تمام مسائل جهان سنجیده می شده است را شکسته ایم. ما خود چارچوب جدیدی‏‎ ‎‏ساخته ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته ایم. از هر عادلی دفاع‏‎ ‎‏می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم، حال شما اسمش را هرچه می خواهید بگذارید. ما این‏‎ ‎‏سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان‏‎ ‎‏ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایۀ نفوذ‏‎ ‎‏سرمایه داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله‏‎ ‎‏محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم.‏ (صحیفه امام؛ ج 11، ص 160) 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
♻️ دلنگرانی‌های قابل تأمل من حقیقتاً نگران هستم. من نگران اسلام هستم. ما اسلام را از چنگ محمد رضا در آوردیم. و من خوف این را دارم که اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طورى که ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم. این نگرانى هست و زیاد است... اگر بنا باشد که هر جا آدم برود می ‏بیند که [دائماً] مردم دارند شکایت می‏ کنند. زن و بچه مردم می ‏آیند گریه می ‏کنند. می ‏آیند [التماس‏] می‏ کنند. من هم خسته دارم می‏ شوم. خدا می‏ داند که من در آن رژیم سابق هیچ وقت از هیچ چیز خسته نمی ‏شدم، هر فشاری می‏ آوردند بر من خسته نمی‏ شدم، حالا دارم از خودمان خسته می ‏شوم. آخر چرا باید این طور باشد. یک فکری بکنید. اگر دیر بجنبید اسلام را در خطر تضییع و رفتن آبرویش قرار داده‏اید. مسئولیم همه ما.» «...در هر صورت برسید به داد اسلام. به دست ما خراب نشود اسلام. اگر یک وقت به دست دشمنهای ما می‏ شد ما مسئول نبودیم. اگر حالایی که به دست ما رسیده، به دست ما خراب بشود اسلام، ما مسئولش هستیم ... (امام خمینی (ره) صحیفه امام،ج11، ص312 تا 318) 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1