eitaa logo
حمید رسایی
113.6هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.3هزار ویدیو
107 فایل
♻ خوش آمدید ✔ اینجا کانالی است برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی حجت الاسلام حمید رسایی ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. پیشنهاد رسایی به مجلس درباره تصویب طرحی که همیشه عقیم مانده... 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
40.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ پاسخ‌های مستدل رسایی به شبهه افکنی تاج‌زاده تاج‌زاده اخیر در گفتگویی با طرح ادعاهایی درباره (ره) و ، ضمن حمله به قانون حجاب، همصدا با رسانه‌های بیگانه و دنباله‌های آنها پروژه را کلید زد که رسایی در پاسخ وی گفت... 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این نوجوان با دستانش، قدم زد تا زیارت اربعین را بجا آورد، من و تو که از نعمت پا برخوردار بودیم برای اقامه اربعین چه کردیم؟! 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
هدایت شده از حمید رسایی
♻️ یک مقاله بسیار زیبا و خواندنی درباره زیارت اربعین حسینی(ع) 🔹قسمت اول 🔰 گزارش خبرنگار روزنامه ایندی پندنت با تیتر: «بزرگترین حرکت زیارتی جهان که شما هرگز چیزی از آن نشنیده‌اید!» این حرکت، حج یا کومبه‌میلای هندوها نیست. این حرکت با عنوان «اربعین» مشهور بوده و پرجمعیت‌ترین اجتماع جهان است و احتمالا هیچ وقت چیزی درباره‌ش نشنیده‌اید. نه‌ تنها تعداد این افراد از زائران مکه بیش‌تر است (در واقع 5 برابر آن است)، بلکه از کومبه‌میلا نیز مهم‌تر است؛ زیرا کومبه‌میلا تنها هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود. جمعیت مراسم اربعین پارسال به 20 میلیون نفر رسید و خلاصه، هر اجتماع بشری دیگری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر، مراسم اربعین، یک مراسم منحصربه‌فرد است؛ زیرا در موقعیتی برگزار می‌شود که به لحاظ ژئوپلتیکی متشنج و خطرناک است. داعش، شیعه را دشمن خونی خود می‌پندارد. از این رو، هیچ چیز بیش‌تر از این گروه‌های ترور را به خشم نمی‌آورد که ببینند زائران شیعه به خاطر بزرگ‌ترین تجلی ایمان‌شان گرد هم می‌آیند. مراسم اربعین یک ویژگی خاص دیگر هم دارد. هرچند اربعین مشخصاً یک مراسم شیعی است، سنی ها و حتی مسیحیان، ایزدی‌ها، زرتشتی‌ها و... نیز هم به‌عنوان زائر و هم به‌عنوان خادم زائران در این مراسم شرکت می‌کنند. اگر به ماهیت انحصاری آیین‌های دینی توجه کنیم، خواهیم دید که این اتفاق چه‌قدر مهم است و این تنها یک معنا خواهد داشت: مردم ـ فارغ از رنگ و نژاد ـ حسین‌بن‌علی را نماد فراگیر، بی‌حد‌ و‌ مرز و فرامذهبی از آزادی و ایثار می‌دانند. اما چرا شما هیچ‌گاه درباره‌ این مراسم چیزی نشنیده‌اید؟ احتمالاً به این قضیه مربوط است که رسانه‌ها عموماً و خصوصاً وقتی با اسلام مواجه می‌شوند، بیش‌تر با تصویری منفی، سیاه و افراطی سر و کار دارند تا روایتی مثبت و امیدبخش. اگر چندهزار معترض ضدمهاجرت در خیابان‌های لندن جمع شوند، در سرخط‌های خبری جای خواهند داشت. به راه‌پیمایی دموکراسی‌خواهانه در هنگ‌کنگ یا تجمع ضد پوتین در روسیه نیز به همین میزان توجه خواهد شد. اما یک تجمع بیست میلیونی در یک محیط متشنج سرشار از ترور و ناعدالتی حتی در بخش‌های خبری تلویزیونی جایی ندارد. این حرکت باشکوه به‌طور نانوشته مسکوت گذاشته می‌شود؛ حتی اگر تمام مؤلفه‌های یک پدیده‌ چشم‌گیر را داشته باشد؛ مؤلفه‌هایی مانند جمعیت چشم‌گیر، اهمیت سیاسی، پیام انقلابی، محیط متشنج و اصالت. اما اگر این خبر از زیر دست سردبیران بخش‌های خبری در برود، شگفتی می‌آفریند و افرادی زیادی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. 🔸ادامه در پست بعدی🔸 🔻کانال حمید رسایی🔺 @rasaee
هدایت شده از حمید رسایی
♻️ یک مقاله بسیار زیبا و خواندنی درباره زیارت اربعین حسینی(ع) 🔹قسمت دوم 🔰 گزارش خبرنگار روزنامه ایندی پندنت با تیتر: «بزرگترین حرکت زیارتی جهان که شما هرگز چیزی از آن نشنیده‌اید!» در میان افراد بی‌شماری که تحت تاثیر این مراسم خاص بودند، جوانی استرالیایی بود که چندین سال پیش با او ملاقات داشتم و به‌تازگی اسلام آورده بود. واضح است که کسی به‌راحتی دین‌ش را تغییر نمی‌دهد. بنابراین، وقتی از او جویا شدم، گفت که همه چیز از سال 2003 شروع شد. جوان گفت: یک شب، همان‌طور که صحنه‌ای از حرکت میلیون‌ها نفر به سمت شهر کربلا را در خبرها مشاهده می‌کرد، با اسم فردی مواجه شد که هیچ‌گاه آن را نشنیده بود: «حسین». برای اولین بار در دهه‌های گذشته و در یک رخدادی که در سرتاسر جهان به تصویر کشیده می‌شد، جهان توانسته بود شمه‌ای از حرکتی را ببیند که پیش‌تر در عراق ممنوع شده بود. وقتی که رژیم بعثی و سنی در عراق سقوط کرد، بینندگان غربی مشتاق بودند که ببینند عراقی‌هایی که هم‌اکنون از دست کنترل دیکتاتور خلاص شده اند، چه‌ عکس‌العملی خواهند داشت. «جمهوری وحشت» سقوط کرده بود. آن جوان استرالیایی می‌گفت که دائم از خودش می‌پرسید که کربلا کجاست و چرا همه رو به سوی آن دارند؟ حسین کیست که چنین شوری به پا کرده که مردمان بعد از چهارده قرن برای عزای او می‌آیند؟ آن‌چه او در یک گزارش شصت‌ ثانیه‌ای دیده بود تکان‌دهنده بود؛ زیرا این تصویر بر خلاف آن چیزی بود که قبلا دیده بود. پیوند قوی‌‌ای باعث شده بود که مردمان مانند براده‌هایی باشند که هرچه به مغناطیس لامَفَرّ حسینی نزدیک می‌شوند، تجمع‌شان بیش‌تر شود. آن جوان استرالیایی گفت: اگر می‌خواهید یک دین حی و حیات‌بخش را ببینید، به کربلا بیایید. چه‌طور مردی که 1396 سال پیش کشته شده است این‌چنین حی و حاضر است که میلیون ها نفر مصیبت او را مصیبت خود می‌دانند؟ بعید است که آدم‌ها وارد نزاعی شوند که دغدغه‌ شخصی‌ای نسبت به آن نداشته باشند. از سوی دیگر، اگر احساس کنید که کسی به خاطر آزادی شما، حق برخورد عادلانه با شما و حق زندگی باشرافت شما جنگیده است، احساس می‌کنید که علاقه‌ی زیادی به او دارید و دل‌بسته‌ او هستید تا آن جا که بعید نیست که به باورها و عقاید او روی بیاورید و تغییر دین یا مذهب بدهید. مسلمانان حسین نوه‌ محمد، پیامبر اسلام، را سیدالشهدا می‌نامند. او از بیعت با خلیفه‌ نابکار، یزید، سرتافت و در کربلا و در روز عاشورا کشته شد. او و خانواده‌اش در صحرا با لشگر سی‌هزار نفره محاصره شدند و از آب و غذا محروم شدند و نهایتاً سر از تن‌شان جدا کردند و تن‌شان زیر سم اسبان رفت. ادوارد گیبون، مورخ انگلیسی، می‌نویسد: «داستان تراژیک مرگ حسین، احساسات هر خواننده‌ دل‌سنگی را نیز تحریک می‌کند». از آن روز به بعد، شیعیان در روز عاشورا و روز اربعین، در رثای حسین عزاداری می کنند. در بسیاری از سنت های اسلامی، عزاداری چهل ‌روزه مرسوم است. من به کربلا، شهر اجدادیم، سفر کردم تا بفهمم که چرا این شهر این‌قدر همگان را از خود بی‌خود می‌کند. مشاهده کردم که حتی بزرگ‌ترین لنزهای دوربین‌ها هم برای به تصویر کشیدن روح این اجتماع پرجوش و خروش اما آرام و ایمن کوچک اند. انبوهی از مردان، زنان (غالباً با حجاب مشکی) و کودکان از این کران تا آن کران را پر کرده‌اند. جمعیت آن‌قدر زیاد است که صدها مایل را بند آورده‌اند. فاصله‌ی 425 مایلی میان شهر بندری بصره تا کربلا مسیری طولانی است که معمولاً با ماشین طی می‌شود اما به‌طور خارق‌العاده‌ای در این مراسم، افراد با پای پیاده آن را می‌گذرانند. دو هفته‌ کامل طول می‌کشد تا زائران این مسیر را طی کنند. آدم‌ها با سن‌های مختلف زیر آفتاب سوزان روز و سرمای‌ استخوان‌سوز شب این مسیر را پیاده می‌روند. آن‌ها از میان مسیرهای ناهموار و از دل نقاط تمرکز تروریست‌ها و از نقاط خطرناک عبور می‌کنند. زائران حتی سازوبرگ‌های اولیه را با خود ندارند و تنها وسایل کمی همراه با عشق آتشین‌شان به «مولا» حسین را با خود می‌آورند. پرچم‌ها و بنرها مقصود این سفرشان را به آن‌ها یادآوری می‌کند: جان بعد از حسین بی‌ارزش است مرگ و زندگی‌م یک‌سان است رواست که مرا مجنون بخوانند این پیام شعری حماسی است که عباس، برادر حسین و فرمانده‌ معتمد او، خوانده است. عباس نیز در نبرد کربلا در سال 680 میلادی آن هنگامی که تلاش می‌کرد برای برادرزادگان و خواهرزادگان‌ش آب بیاورد، کشته شد. میزان امنیتی که در عراق وجود دارد و آن را سرخط خبرهای جهانی کرده است، جای شکی نمی‌گذارد که این عبارت یک عبارت اصیل به تمام معناست. 🔸ادامه در پست بعدی🔸 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از حمید رسایی
♻️ یک مقاله بسیار زیبا و خواندنی درباره زیارت اربعین حسینی(ع) 🔹قسمت سوم 🔰 گزارش خبرنگتر روزنامه ایندی پندنت با تیتر: «بزرگترین حرکت زیارتی جهان که شما هرگز چیزی از آن نشنیده‌اید!» صبحانه، نهار و شام رایگان، یکی از بخش‌های این حرکت زائرانه که هر بیینده‌ای را به شگفتی وامی‌دارد مشاهده‌ هزاران موکبی است که همراه با آشپزخانه‌ سیار هستند و توسط روستاییانی ساخته شده است که در محدوده‌ مسیر پیاده‌روی زائران زندگی می‌کنند. موکب‌ها جاهایی هستند که تمام مایحتاج زائران در آن‌جا تأمین می‌شود. از غذای تازه گرفته تا جای استراحت؛ از تلفن رایگان بین‌المللی گرفته تا گهواره‌های کودکان؛ همه چیز رایگان است. درواقع، لازم نیست در این مسیر 400 مایلی، زائران چیزی غیر از لباس‌هایشان را حمل کنند. شگفت‌تر از آن نحوه‌ دعوت از زائران برای خوردن و نوشیدن است. فعالان موکب‌ها به میان راه آمده و به زائران التماس می‌کنند تا پیشنهاد آن‌ها را قبول کنند. غالبا این پیشنهاد شامل سرویس کاملی است که در شأن پادشاهان است. ابتدا پاهای‌تان را ماساژ می‌دهند؛ سپس یک وعده‌ی غذای لذیذ به شما می‌دهند؛ سپس از شما دعوت می‌کنند تا در فاصله‌ای که لباس‌هایتان را می‌شویند و اتو می‌کنند، استراحت کنید. البته همه‌ی این‌ها را با افتخار انجام می‌دهند. برای آن‌که شمه‌ای از ماجرا را درک کنید، به این نکته توجه کنید: پس از زلزله‌ هائیتی و با حمایت و همدلی جهانی، برنامه‌ غذای جهانی سازمان ملل اعلام کرد که با تلاش‌های زیادش، نیم‌میلیون وعده‌ غذایی تحویل داده است. ارتش ایالات متحده منابع عظیمی از آژانس‌های فدرال را فراهم کرد و اعلام کرد که در مدت پنج‌ماه بعد از این فاجعه‌ انسانی، 4.9 میلیون وعده‌ غذایی به اهالی هائیتی تحویل داده شده است. حالا این را مقایسه کنید با تعداد بیش از 50 میلیون وعده‌ غذایی در روز در طول مراسم اربعین که برابر است با حدود 700 میلیون وعده‌ غذایی برای تمام مدت این مراسم. تمام این غذاها نه با سازمان ملل متحد یا هر خیریه‌ بین‌المللی دیگری بلکه توسط کارگران و کشاورزان فقیری تأمین شده است که عاشق این اند که به زائران خدمت کنند و تمام سال پس‌انداز می‌کنند. همه چیز، مانند امنیت این مراسم، غالباً بر عهده‌ رزمندگان داوطلبی است که یک چشم بر داعش دارند و یک چشم بر محافظت از مسیر پیاده‌روی زائران. یکی از افراد فعال در موکب‌ها می‌گوید: «برای آن‌که ببینید اسلام چه آموزه‌هایی دارد، به رفتار چندصد تروریست وحشی نگاه نکنید. بلکه به از جان گذشتگی بی‌چشم‌داشتی نگاه کنید که میلیون‌ها زائر اربعین از خود نشان می‌دهند.» درواقع، از چند لحاظ باید مراسم اربعین در کتاب‌ گینس ثبت شود: بزرگ‌ترین گردهم‌آیی سالانه، طولانی‌ترین میز غذای پیوسته، بیش‌ترین افرادی که به‌رایگان غذا می‌خورند، بزرگ‌ترین گروه داوطلبانه‌ای که به یک واقعه‌ خاص خدمت می‌کنند و همه‌ اینها در جایی است که تهدید حملات انتحاری وجود دارد. فقط به این جمعیت انبوه نفس‌گیر نگاه کنید. چیزی که باید به این منظره اضافه کنید این است که هرچه شرایط امنیتی، بدتر می‌شود، افراد بیش‌تری انگیزه پیدا می‌کنند که تهدیدهای تروریست‌ها را به چالش بکشند و در این موقعیت خطرناک به پیاده‌روی می‌پردازند. بنابراین، این حرکت زائرانه، صرفاً یک فعالیت مذهبی نیست بلکه مظهری از مقاومت است. ویدئوهایی در فضای آنلاین منتشر شده است که نشان می‌دهند چه‌طور مهاجمان انتحاری خود را به میان زائران می‌اندازند و صرفاً باعث افزایش جمعیت زائران می‌شوند؛ زائرانی که هم‌صدا می‌خوانند: اگر دست و پای‌مان را قطع کنند به سرزمین‌های مقدس می‌رویم. انفجارهای وحشتناکی که در طول سال اتفاق می‌افتند غالباً علیه شیعیان بوده و جان افراد بی‌شماری را می‌گیرد. این انفجارها خطرات و ناامنی‌هایی که متوجه شیعیان عراق است را نشان می‌دهد. اما به نظر می‌رسد که این تهدیدهای مرگ‌آور نمی توانند مردم ـ پیر و جوان، عراقی و غیر عراقی ـ را از این سفر خطرناک به سوی شهر مقدس کربلا بازدارند. برای فردی که بیرون از این ماجراست راحت نیست که بفهمد چه چیزی به این زائران امید و نیرو می‌بخشد. شما زنان بچه ‌به‌ بغل، مردان ویلچر ‌نشین، مردمان عصا‌ به ‌دست و نابینایان زیادی را در این مسیر می‌بینید. من پدری را دیدم که تمام مسیر بصره تا کربلا را با پسر معلولش سفر کرده بود. پسر دوازده ساله معلولیت ذهنی داشت و نمی‌توانست بدون یاری دیگران راه برود. بخشی‌هایی از مسیر، پدر پسر را روی شانه‌های خود نشانده بود و راه می‌رفت. این داستانی است که می‌توان از روی آن فیلم‌هایی ساخت که قابلیت دریافت اسکار دارند اما به نظر می‌رسد که هالیوود بیش‌تر با قهرمانان کمیک سروکار دارد. 🔸ادامه در پست بعدی🔸 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از حمید رسایی
♻️ یک مقاله بسیار زیبا و خواندنی درباره زیارت اربعین حسینی(ع) 🔹قسمت چهارم 🔰 گزارش خبرنگار روزنامه ایندی پندنت با تیتر: «بزرگترین حرکت زیارتی جهان که شما هرگز چیزی از آن نشنیده‌اید!» زائران حرم حسین و برادرش، عباس، صرفا تحت تاثیر احساسات نیستند. آنها به یاد شهادت جانسوز ایشان گریه می‌کنند و با این کار، بر دلبستگی‌شان به آرمان‌های او تأکید می‌کنند. وقتی زائران به حرم حسینی می‌رسند، اولین کاری که می‌کنند خواندن زیارت‌نامه است؛ متن مقدسی که شمه‌ای از مقام حسین را نشان می‌دهد. در این زیارت، آنها حسین را وارث آدم، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی می‌خوانند. در این مطلب، نکته‌ عمیقی خوابیده است. نشان می‌دهد که پیام حسین در باب حقیقت، عدالت و عشق، امتداد جدایی‌ناپذیر پیام همه پیامبران راستین است. مردم به کربلا می‌روند اما نه برای آن‌که از مناظر آن لذت ببرند، از زیبایی‌های آن به هیجان بیایند، خرید کنند و اماکن تاریخی را ببینند. آنها می‌روند تا گریه کنند. تا عزاداری کنند و فضای روحانی مرقد‌ حسین را درک کنند. آنها وارد حرم حسینی می‌شوند تا بر بزرگ‌ترین ایثار و ازخودگذشتگی‌ای که تا به حال دیده شده، گریه و عزاداری کنند. انگار همگان پیوندی شخصی با مردی دارند که هیچ‌گاه او را ندیده‌اند. با او سخن می‌گویند و نامش را می‌خوانند. به ضریحش چنگ می‌زنند و زمین حرم را بوسه می‌زنند. در و دیوار آن‌جا را آن‌گونه لمس می‌کنند که انگار صورت یک دوست صمیمی و قدیمی را لمس می‌کنند. این تصویری حماسی است. انگیزه‌‌شان چیست؟ باید شخصیت و شأن امام حسین را فهمید و درک کرد که اینان چه ارتباط روحانی ‌ای با سرگذشت جاوید او برقرار می‌کنند. اگر جهان حسین را، پیا‌ش را و ایثارش را درک می‌کرد، ریشه‌های تاریخی داعش و تمایل آن‌ها به خون‌ریزی را می‌فهمیدند. قرن‌ها پیش در کربلا بود که انسانیت خباثتی را دید که در قتل حسین موج می‌زد. نور در مقابل تاریکی بود. فضیلت در مقابل رذالت بود. حضور حسین در همه‌ی جنبه‌های زندگی دوستدارانش موج می‌زند. سرگذشت حسین رشد و تکامل را تشویق کرده و هیچ نوعی از بایکوت رسانه‌ای نمی‌تواند نور آن را خاموش کند. این حسین کیست؟ از نظر صدها میلیون نفر از پیروانش، چنین سوالی که حتی ممکن است کسی را به تغییر دین و مذهبش وادارد، زمانی پاسخ می‌گیرد که شما با پای پیاده به سوی حرم حسینی راهپیمایی کنید. independent.co.uk/news/world/middle-east/arbaeen-pilgrimage-kerbala-shia-isis-defeat-muslims-thousands-killed-middle-east-iraq-najaf-a8046621.html 🔺 کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
باید رفت... خیلی این پا آن پا کردم، خیلی موانع‌ آمدند و خودشان را نشان دادند، ولی بالاخره ما هم سال قبل راهی شدیم. بالاخره ما هم افتادیم در مسیر این رودخانه. شدیم یکی از زوار اربعینی امام حسین... خدایا قبول کن از ما اما امسال داغ زیارت اربعین ماند روی دلهایمان... پ ن: این تصویر مربوط به اربعین سال قبل است که توسط یکی از عزیزان برایم ارسال شده بود. اربعین این سال را مدیون درخواست‌های کودکانه و معصومانه‌ بچه‌هایم بودم. امسال اما همه محروم بودیم. خدای متعالی، شما و همه کسانی را که دوست داشتند در این مسیر گام بردارند اما شرایط امسال این اجازه را نداد، به ثواب این زیارت برساند و همه را از شر بلیات دنیا و آخرت حفظ کند... دعاگوی همه عزیزان هستم. 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
. ♻️ رفتار چه کسی خلاف عقل است، روحانی یا قالیباف 🔰 حمید رسایی: بعد از سرکشی رییس مجلس از یک مرکز درمانی مرتبط با کرونا و صحبت با کادر درمان و بازدید میدانی از وضعیت بیماران کرونایی و تعطیلی جلسه سران قوا توسط رییس جمهور، حسن روحانی که بعد از شیوع بیماری کرونا تاکنون از دفتر کارش خارج نشده، به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفت تا جایی که برای خلاصی از این انتقادات امروز گفت: خدا به ما عقل داده؛ نباید جانمان را در خطر بیاندازیم! کسی نمی‌تواند برود وسط سیل و بگوید من نمی‌ترسم! خب نترس؛ وایسا تا آب تو را ببرد! اینکه روحانی بدیهی‌ترین اصول مدیریت در بحران‌ را نمی‌فهمد، عجیب نیست که اگر می‌فهمید، وضعیت کشور این نبود. بدیهی است که حضور میدانی مسئولان در دل بحران کرونا علاوه بر تقویت روحیه کادر درمان، سبب شناخت دقیق‌تر ایشان از ابعاد بحران خواهد بود. اگر رییس مجلس بدون رعایت ضوابط از این مراکز بازدید و با کادر درمان سخن گفته بود، باید رفتار او را خلاف عقل می‌دانستیم اما با رعایت دستورالعمل‌های خاص، عمل وی اقدام به جایی بود. همچنین اینکه قالیباف با نیت شوآف و هدف‌گذاری برای انتخابات ۱۴۰۰ به سرکشی از بیمارستان و کادر درمان رفته، علاوه بر اینکه چنین نیت‌خوانی‌‌ای به سختی قابل اثبات است، اگر ثابت هم شود، با اینکه اقای قالیباف کاندیدای مطلوب من برای ۱۴۰۰ نیست اما به نظرم حلال‌ترین شکل جمع‌آوری آرای مردم است. البته قلب‌های مردم دست خداست و اخلاص در عمل، قطعا برکت بیشتری خواهد داشت. متاسفانه این ادبیات آقای روحانی نه فقط توهین به رییس مجلس که توهین به خدمت‌گزاران بسیاری است که برای مهار بحران‌ها جانشان را به خطر می‌اندازند. روحانی در حقیقت خطاب به بخش‌های دیگر جامعه گفت: ♨️ خدا به آتش‌نشان عقل داده و نباید جانشان را به خطر بیندازد، از آنش نمی‌ترسی، خب نترس برو وسط آتش تا بسوزی. ♨️ خدا به پزشک و پرستار عقل داده و نباید جانشان را به خطر بیندازند، از بیماری نمی‌ترسی، خب نترس برو وسط بیماری تا بیمار شوی. ♨️ خدا به سردار و سرباز عقل داده و نباید جانشان را به خطر بیندازند، از تیر و ترکش نمی‌ترسی، خب نترس برو وسط جنگ تا بمیری‌. ♨️ خدا به امدادگر عقل داده و نباید جانشان را به خطر بیندازند، از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله نمی‌ترسی، خب نترس برو درون بحران تا بمیری‌. ▪️جناب آقای روحانی! شما رییس جمهورید نه شاهنشاه، ▪️شما رییس یک ملت‌اید، آن هم در جایگاه اول قدرت اجرایی کشور، ▪️و چنین جایگاهی یعنی مردم باید با شما همذات پنداری کنند، ▪️ پناهگاه مردم بودن، یعنی در میانه بحران‌ها کنار مردم بودن، یعنی "جمهور" باید حس کند، رییسی که انتخاب کرده‌ با آنهاست نه شاه آنهاست و از نژادی برتر! 🔹 اینکه "جمهور" هنگام سیل، شما را در جزایر قشم، 🔹 در تلاطم‌های اقتصادی و افزایش قیمت دلار و گرانی سرسام‌آور، شما را در ارتفاعات توچال، 🔹 و در طول هشت ماه دست و پنجه نرم کردن با ویروس منحوس کرونا شما را فقط در دفترتان ببینند، 🔸 یعنی کار شما قطعا خلاف عقل بشری و عقل مدیریتی است! 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ پاسخ‌های مستدل رسایی به شبهه‌افکنی تاج‌زاده (ره) 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ را چندماه قبل وقتی پوتین برای سرکشی از وضعیت بیماران کرونایی به بیمارستان رفت منتشر کردم. بازنشر آن این روزها خصوصا با اظهار نظر جدید پرزیدنت روحانی درباره حضور رییس مجلس در یکی از بیمارستان‌ها به مردم کمک می‌کند تا قضاوت بهتری درباره مدیریت لیبرال‌های راحت طلب داشته باشند. جناب آقای روحانی! شما رییس جمهورید نه شاهنشاه، ▪️شما رییس یک ملت‌اید، آن هم در جایگاه اول قدرت اجرایی کشور، ▪️و چنین جایگاهی یعنی مردم باید با شما همذات پنداری کنند، ▪️ پناهگاه مردم بودن، یعنی در میانه بحران‌ها کنار مردم بودن، یعنی "جمهور" باید حس کند، رییسی که انتخاب کرده‌ با آنهاست نه شاه آنهاست و از نژادی برتر! 🔹 اینکه "جمهور" هنگام سیل، شما را در جزایر قشم، 🔹 در تلاطم‌های اقتصادی و افزایش قیمت دلار و گرانی سرسام‌آور، شما را در ارتفاعات توچال، 🔹 و در طول هشت ماه دست و پنجه نرم کردن با ویروس منحوس کرونا شما را فقط در دفترتان ببینند، 🔸 یعنی کار شما قطعا خلاف عقل بشری و عقل مدیریتی است! 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ رسایی درباره مرحوم شجریان چه گفت‌؟ اسفند سال ۹۴ حمید در گفتگوی برنامه دید در شب، وقتی تصویر برخی چهره‌ها و شخصیت‌ها از جمله مرحوم را جهت اظهار نظر مرور کرد، رسایی با توجه به کارنامه هنری و سیاسی این هنرمند ایران نکته‌ای گفت که قابل تامل است... ‌این کلیپ را تا انتها ببینید. 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۴۱۴ امین شماره هفته نامه ۹دی 👈شنبه روی دكه‌های مطبوعات 🔻دشت مغان را خدا آزاد کرد 🔹 کارجهادی تیم رسانه ای ثریا و پاسخ سریع آیت الله رئیسی به مطالبه مردم اردبیل در برخورد با بزرگترین پرونده فساد خصوصی سازی کشور 🔻 بر شانه های اقیانوس علم و بلاغت امیر مؤمنان 🔹 انتشار ترجمه و شرحی بدیع از نهج البلاغه برای جوانان نوشته حجت الاسلام علی رهبرمفسر فرهیخته قرآن و نهج البلاغه 👈 روحانی برای تماس ‌با وزرای خودش هم پروتکل دارد! 👈 محرم، اربعین و قدرت تمدن سازی شیعه ♨ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 ‏@www_9day_ir مدیر مسئول 👇 ‏@www_rasaee_i
♻️ تأثیرات FATF روی اقتصاد ما 🔸 ۵ اسفند ۹۸ | همتی، رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی: در شرایط تحریمی کنونی، مخالف پیوستن به FATF هستم؛ اصلا در حال حاضر کاملا تحریم هستیم و FATF تاثیری ندارد 🔸 ۲۲ بهمن ۹۸ | همتی، رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی: بودن یا نبودن FATF تاثیری بر اقتصاد ما ندارد؛ چون واقعیت این است که بانک‌های مهم دنیا، اصلا با ما کار نمی‌کنند 🔸 ۲۸ فروردین ۹۵ | سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی در دولت روحانی در مصاحبه‌ با تلویزیون بلومبرگ و قبل از خروج آمریکا از برجام: «تقریباً هیچ‌چیز» از برجام عاید ایران نشده است! 🔸۲۳ فروردین ۹۵ | سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی در دولت روحانی در نشست شورای روابط خارجی آمریکا در زمان اوباما: ما قادر نیستیم از پول‌های خود در خارج استفاده کنیم! آمریکا به تعهداتش عمل نکرد! 🔸 ۶ آذر ۹۲ | ظریف در صحن علنی مجلس: زمانی که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل فرو بریزد، تمام تحریم‌های دیگر آمریکا کاغذپاره‌ای بیشتر نخواهد بود؛ آمریکایی‌ها حرف بیخود می‌زنند 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
♻️ تبیین رسایی از شاخص جوان انقلابی برای انتخابات ۱۴۰۰ T.me/rasaeemed/129 حمیدرسایی، فعال سیاسی، در توضیح معیار جوان و انقلابی بودن که از جمله معیارهای مطرح شده برای رئیس جمهور آینده از سوی اصولگرایان مطرح می‌شود، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:  شاخصی که رهبر معظم انقلاب در بیانیات خود به آن اشاره کردند تنها شاخص مورد نیاز برای انتخابات 1400 نیست، اما از شاخصه‌های مهم محسوب می‌شود. در خصوص جوان بودن از نظر رهبر معظم انقلاب، همانطور که خود ایشان هم فرمودند شهید حاج قاسم سلیمانی جوان بودند؛ یعنی آن چه که ملاک است وجود توانایی، تحرک، چابکی و روحیه خستگی ناپذیری و جهادی در راس قوه مجریه، است.  این نماینده سابق مجلس افزود: طبیعی است اگر چنین روحیه‌ای به اقتضای سن و سال جوانی هم نزدیک باشد، بسیار مناسب‌تر است. البته این روحیه در فردی که تا حدودی پا به سن گذاشته و صاحب تجربه است، منفعت مضاعفی دارد. بنابراین نمی‌شود در مورد ویژگی جوانی به صورت صفر یا صدی اظهارنظر کرد چراکه بستگی به فرد مورد نظر و شرایط او، دارد. رسایی در توضیح معیار انقلابی بودن و اینکه چه شاخصه‌هایی نشان‌دهنده انقلابی بودن کاندیداهای ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: در خصوص این شاخصه، کاندیدای مورد نظر نه در حرف و شعار و ادعا که باید در کارنامه و عمل خود این ویژگی‌هایی را داشته باشند تا براساس آن، انقلابی بودن معنا و مفهوم پیدا کند.  مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی در تبیین این شاخصه ها گفت: قاعدتا فردی که برای ریاست جمهوری مطرح می‌شود در گذشته خود کارنامه‌ای داشته است، باید در آن عملکرد و کارنامه این شاخصه‌ها برجسته باشد تا بتوان به آن فرد انقلابی گفت، مثلا انقلابی کسی است که از گذشته خود، که همسو بودن با آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب 57 است، پشیمان نباشد.  این نماینده دوره هشتم و نهم مجلس ادامه داد: همچنین فرد انقلابی باید کارآمد و توانمند باشد، اگر قبل از این مسئولیتی داشته، باید در آن جایگاه موثر بوده باشد. یک فرد انقلابی باید مردمی و به دور از اشرافیت اقتصادی و سیاسی باشد، یک رجل سیاسی مغرور و به اصطلاح عصا قورت داده که توانایی ارتباط با مردم ندارد، حتما انقلابی نیست. همچنین کسی که در بهترین نقاط تهران و در بهترین خانه‌ها زندگی می‌کند، نمی‌تواند ادعای انقلابی بودن، داشته باشد، همچنان که امام خمینی (ره) در این مورد می‌فرمایند که جنس این انقلاب، از جنس مستضعفین بود. استکبارستیزی که از جمله ممیزه‌های انقلاب اسلامی است، یکی دیگر از ویژگی‌های یک کاندیدای انقلابی است البته این به معنای، دشمنی با دنیا نیست.  رسایی در توضیح شاخصه‌های انقلابی به خودباوری اشاره کرد و گفت: خودباوری و اعتماد به توان داخلی یکی از معیارهای اصلی یک فرد انقلابی است کسی که چشمش به غرب است، نسبتی با انقلاب ندارد. همچنین به دلیل اینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی بوده است باور به ایدئولوژی اسلام به عنوان یک ایدئولوژی برتر، از جمله معیارهای انقلابی بودن است.  این نماینده ادوار مجلس در پایان در پاسخ به اینکه در حال حاضر فردی با معیارهایی که مطرح شد، وجود دارد؟ یادآور شد: بله چهره‌هایی هستند و در این زمینه دست‌مان خالی نیست. 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | اسلام اجازه نمی‌دهد این دموکراسی غربی بر کشور اسلامی حاکم بشود!! مجموعه کلیپ‌های بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی در مراسم دههٔ اول محرم سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال بازنشر داده می‌شود. 🏴 @mesbahyazdi_ir
🟩 برساخت «ربّنا» در حیرت ابتهاج برخی در تحلیل جایگاه نوای زیبای ربّنای شجریان در کلیت نگاه دینی و سیاسی و سبک زندگی او ابهاماتی دارند و تعارضات موجود را نمی‌توانند حل کنند که مگر این نیست که هنر دینی و متعالی از هنرمند متدین و نورانی صادر می‌شود؟ شجریانی که متدین و متشرع نبود، چگونه در تیر ماه ۱۳۵۸ آن ربّنای مناجات‌گونه از او صادر شد؟ ✳️ هوشنگ ابتهاج درباره ربنای مرحوم شجریان نظری خاص داشته که به نظرم بسیار مهم هست: «ﻫﯿﭻ‌ﮐﺲ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﻧﻪ ﺍﯾﻦ‌ﻃﻮﺭ ﺑﺨﻮﻧﻪ، ﻫﯿﭻ‌ﮐﺲ. حتی ﺧﻮﺩ ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ!» یعنی چی؟! یعنی اتفاقی بوده؟ شاید این جور برداشت بشه. اما من نگاه دیگری دارم. b2n.ir/957287 ❇️ ابتهاج ادامه داده: «ﺧﯿﻠﯽ ﮐﺎﺭ ﻋﺠﯿﺒﯿﻪ... ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺘﻮﺩﯾﻮ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎ ﺑﮕﻪ ﺍﯾﻦ‌ﻃﻮﺭﯼ ﺑﺨﻮﻧﯿﻦ، ﺿﺒﻂ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﻦ «ﺭﺑّﻨﺎ». ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ ﻧﻮﺍﺭ اصلی اﯾﻦ ﺭﺑّﻨﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﻻﻥ ﻧﺪﺍﺭﻣﺶ. ﻣﻦ ﺍﻭﻝ ﻧﻤﯽ‌ﺩﻭﻧﺴﺘﻢ ﭼﯿﻪ، ﻭﻗﺘﯽ ﺷﻨﯿﺪﻡ ﺣﯿﺮﺕ ﮐﺮﺩﻡ. ﻫﯿﭻ‌ﮐﺲ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﻧﻪ ﺍﯾﻨﻮ ﺑﺨﻮﻧﻪ، ﭼﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺣﯿﺮﺕ‌ﺁﻭﺭﯼ ﺩﺍﺭﻩ! اصلا ﯾﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺯﻣﯿﻨﯽ ﻧﯿﺴﺖ! (ﺳﺮﺵﺭﺍ ﺗﮑﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ) ﺷﺎﻫﮑﺎﺭﻩ، ﭼﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻭ ﺍﻟﺘﻤﺎﺳﯽ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ «ربّنا» ﻫﺴﺖ (ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ‌ﺍﻓﺘﺪ) ﻓﻘﻂ ﺻﺪﺍ ﻧﯿﺴﺖ، ﯾﮏ ﻧﻮﺍﺯﺷﯽ ﺗﻮﺵ ﻫﺴﺖ. ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﻌﺎﺷﻘﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻪ، ﻫﻤﻪ‌ﯼ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺑﺸﺮﯼ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍ ﻫﺴﺖ! ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﺁﻗﺎﯼ ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ ﺍﯾﻨﻮ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﺎﯾﻪ‌ﺍﯼ ﺧﻮﻧﺪﯼ؟ ﻧﮕﺎﻫﻢ ﮐﺮﺩ… واقعا نمی‌شه ﮔﻔﺖ ﺗﻮ ﺷﻮﺭﻩ، ﺍﻓﺸﺎﺭﯾﻪ، چیه!» ✅ به نظر من آن ربنا، ربنای شجریان نبوده، بلکه ربنای ملت مؤمن ایران بوده است؛ حاصل ‹ایمان جمعی› ملتی بوده که حدود چهار ماه از انقلاب نورانی آنها گذشته بود. به قول امام که فرموده بود: «می‌بینم ملت الهی شده‌اند» بخشی از این ملت، مرحوم شجریان بوده است که در این فضای الهی نفس می‌کشیده و قطعا متاثر از آن بوده است. این اثر ‹برساختی› از آن اتمسفر نورانی بوده است. مجال توضیح تفصیلی در مورد مفهوم برساخت نیست، بماند برای اهل فن... البته بحث من فراتر از اثرپذیرفتن شجریان از جوّ آن موقع است، منظور دقیقترم این است که گاهی ممکن است خدا به انسان نعمتی دهد که علت آن خود او نبوده، بلکه تنها وسیله‌ای برای دریافت فیض الهی به واسطه‌ی نورانیت جمعی بوده که خدا خواسته به آن جمع تفضّل و مرحمت کند و او توفیق یافته که مجرای آن فیض الهی شود. او تا آخر عمر اگر شکر آن لحظه ویژه را به جا آورد، کم است. شجریان با آن ربّنا در هویت جمعی ملت مؤمن ایران شریک شد. شکر آن نعمت می‌توانست نعمتش افزون کند. خدا چه داند، کاش قدر آن نعمت انحصاری و خاص را بیشتر می‌دانست. اما قطعا درسی هست برای همه ما که بسیاری از نعمت‌هایی که دریافت می‌کنیم ماحصل توفیقی بوده که از ناحیه نورانیت جمعی به دست آورده‌ایم. در همین فضا، مثلا تطور حامد زمانی هم مورد مطالعاتی مهمی است و البته فرصت برای او باقی است. هر کدام از ما چه؟ چه نعمت‌هایی به دست آورده‌ایم که ماحصل توفیقی بوده که از ناحیه نورانیت جمعی به دست آورده‌ایم؟ حکمت شرکت در جمع‌های عزاداری و مناجات همین است که اگر عنایتی به جمع می‌شود ما هم از آن بهره‌مند شویم. در تولید اثر هنری، تولید علم و هر خلاقیت دیگری هم همین قاعده وجود دارد؛ معمولا تولید فکر یا خیال، این قدر شخصی نیست که منحصر در نهاد هنرمند باشد، بلکه منبعث از نهاد جمعی (فطرت جمعی) هست که منشأ آن بوده و اگر این قاعده را نشناسیم از بسیاری نعمت‌های الهی محروم خواهیم شد که منشأ آنها است. عصر انقلاب اسلامی، عصر تزاید این گونه نعمت‌هاست. یکی از دلایلی که جمهوری اسلامی ایران را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم همین است. 🔘 پی‌نوشت: - منبع صحبت‌های ابتهاج در کتاب «پیر پرنیان‌اندیش» است. - این یادداشت موجز، بن‌مایه‌ی نظریه‌ای است در باب «علوم اجتماعی اسلامی» که تفصیل جوانب آن به وقت و در جایش. 🖋✍مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده @h_haerizadeh
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
👈در سرمقاله ٤١٤ امين شماره ٩دى می‌خوانید: 💠 محرم، اربعين و قدرت تمدن سازي شيعه   🔹کرونا هم مانع شکوه مناسکي شيعه نشد ✍🏻علیرضا معاف 🔻تلاقی پدیده عجیب کرونا با شعائر اسلامی و مناسک شیعی در محرم و صفر، فرهنگ غنی، قوی و قویم شیعه را در مقام ظرفیت گشایی معرفتی و شکوفایی فرهنگی جدیدی قرار داد و اثبات نویی بر تواناییهای نوآفرینی، زایندگی ونوپدیداری نامحدود متعالی شیعه گشت. 🔻دانشجویان و اساتید تاریخ علم و تمدن به خوبی می دانند که تمدن صرفا به معنای تمصّر(مصر، شهر)، مدنیت اجتماعی و وجوه نظام افزاری و سخت افزاری فرهنگ نیست؛ بلکه وجوه نرم افزاری، خردافزاری، مغزافزاری و فکرافزاری یک فرهنگ و فکر و توانایی تولید فکر تمدنی و قدرت تاسیس نظریه های تمدنی در تمدن سازی نقش بنیانی، بنیادی و راهبردی دارد. 🔻در واقع زمانی می توان گفت یک فرهنگ، قدرت، ظرفیت، سعه و امکان تمدن سازی دارد که در مستحدثات گوناگون، اتفاقات سخت، بحرانهای اجتماعی و پیش آمدهای فرهنگی از پس پاسخ به سوالات و مسائل بربیاید و بحرانها را مدیریت کند و سرمایه سازی فرهنگی خود را به رخ بکشد. 🔻محرم، صفر، اربعین و مراسم عزاداری دهه اول محرم در هفته های کرونایی اخیر، بهترین شاهد و گواه بر ظرفیت و سرمایه تمدن ساز، تمدن پرداز و تمدن آفرین فرهنگ متعالی شیعه است. 🔻کرونا بسیاری از معادلات و طراحیهای جهانی را به هم ریخته و متغیر اصلی در تعیین اجبارگونه بسیاری از تعطیلیها و لغو برنامه ها و غافلگیریهای جهانی شده است. 🔻اما همین پدیده قاهرانه، در برابر شعائر، مناسک و برنامه های متعارف محرم و صفر شیعیان در ایران و عراق و لبنان و یمن و سایر ملل اسلامی منفعل و منکسر شد و عاشقان اباعبدالله الحسین و دلدادگان حضرت زهرا با فعالسازی ظرفیتهای تمدنی فرهنگ شیعه در تولید ساختارها و اسلوبها، مدلها و روشهایی تاسیس کردند و پیشنهاد دادند که به شکل توأمان و همزمان هم از رونق و شکوه برنامه های عزاداری کاسته نشود و بزرگداشت عزای حسینی دچار فروکاست و تقلیل نگردد و هم پروتکلهای فراوان ابلاغی بهداشتی رعایت شود. 🔻وقتی یک فرهنگی می تواند به پیشامدهای جهان شمول و تلخیهای جهانگیری چون کرونا پاسخ درخور و مناسب بدهد طبعا می تواند در برابر سایر اتفاقات نیز فعالانه و مبتکرانه پاسخهای نو و بدیع تدارک کند. 🔻تمدن پژوهان توانایی تولید اندیشه های جایگزین (Alternative Theories) مدلهای جایگزین (Alternative Models) و ساختارهای جایگزین (Alternative Structure) را از اصلی ترین دلایل امکان تمدن سازی توسط یک فکر یا فرهنگ می دانند و تقاطع زمانی و تلاقی مناسبتی محرم و صفر با کرونا فرصت مناسبی برای اثبات ظرفیت بی بدیل تمدن سازی شیعه گردید. 👈🏻متن كامل اين مقاله تفصيلى در لينك زير: http://fna.ir/f040zk هفته نامه ۹ دی 👇 @noheday مدیر مسئول👇 @rasaee ....
. این روزها که دلار در حال عبور از ۳۰ هزار تومان و پراید در حال رسیدن به ۱۵۰ میلیون تومان است، خواندن مجدد نامه حمایت ۱۶۳ اقتصاددان از حسن روحانی در انتخابات سال ۱۳۹۶ و استدلال‌های مطرح‌شده در آن نامه و چشم‌اندازی که آنها از اقتصاد ایران در دولت دوازدهم ترسیم کردند تا مردم به روحانی رای بدهند، اکنون مایه عبرت است. درباره این نامه و اسامی ۱۶۳ اقتصاددان اینجا بخوانید👇 mashreghnews.ir/news/1092092 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ شنیدنی چهل سال قبل امام خمینی (ره) به یاوه‌گویی‌های اخیر ترامپ تا برسد به دست ترامپ 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
روحانی از چه جهت شبیه مردم عادی کوچه و خیابان است؟ در ویژگی خانه شخصی، خودروی مورد استفاده، تفریح و سفر حتی در شیوه مدیریت، در همه این موارد پروتکل خاص دارد! او حتی در تیپ ظاهری هم شبیه عموم روحانیون نيست(مدل ریش و عمامه) پس چرا باید در ماسکی که به صورت می‌زند، شبیه مردم باشد؟! درد این جماعت، درد مردم نیست اما انتخاب مردم هست! و بخش زیادی از مشکل از همین‌جا آغاز می‌شود... 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ بهانه به دشمنان ندهیم بدون شک حضرت روح الله بر این که انقلاب اسلامی ایران، زمینه‌ساز انقلاب جهانی (عج) خواهد شد، تاکید داشتند، اما (ره) در بیانات خود دقت می‌کردند و اگر چه از برخی روایات، برداشت قطعی داشتند، اما در بیان "قطعیت" آن احتیاط می‌کردند؛ از جمله در همین مورد که با بیان "شاید" و "محتمل است" از یک اصل کلی خبر می‌دهند. طبعا این نحوه بیان حضرت امام (ره) از یک روایت، اجازه بهانه‌جویی به کسی نمی‌دهد اما بی دقتی در نقل همین مطلب به نقل از رهبر کبیر انقلاب توسط میهمان سیما حاشیه‌ساز می‌شود. 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از بصائر
🔰در پاسخ به نویسنده این توییت باید گفت: "کلمه حق یراد بها باطل"؛ 🔸اولا جدال ابراهیم(ع)، جدالی مودبانه و از نوع "جدال احسن" بود بطوریکه اصل ولایت الهی زیر سوال نرود؛ مانند گفتگوی فرشتگان با خداوند در ماجرای خلقت آدم(ع) 🔸ثانیا ابراهیم(ع) گمان می کرد حکم عذاب قوم لوط، قطعی و حتمی نیست و اصطلاحا در مرحله "قدر" و غیر قطعی و قابل تغییر است، ولی وقتی فهمید که این "قضاء حتمی" خداوند است و قابل تغییر نیست، دیگر مجادله نکرد. (رجوع کنید به تفسیر المیزان، ذیل آیه شریفه) 🔸علامه طباطبایی بعد از اشاره به حلیم و رئوف القلب بودن ابراهیم(ع) می فرماید: "کسی خیال نکند که ایشان از عذاب ستمکاران کراهت داشته و چون ظالم بودند، از آنان طرفداری می کرده! حاشا که پیامبری اولوالعزم طرفدار ظالمین باشد." 🔸علاوه بر همه اینها، فرستادگان الهی در خصوص تاخیر یا عدم اجرای حکم الهی، درخواست حضرت ابراهیم(ع) را نپذیرفتند و ماموریت خودشان را انجام دادند، در حالی که نویسنده این توییت معتقد است که نه حضرت ابراهیم(ع)، بلکه اگر فسقه و فجره هم در اجرای احکام الهی مثل "حجاب" تردید کردند، باید تعطیلش کرد. @basaer_fi
هدایت شده از عصر امام خمینی (ره)
⚠️توطئه داخلی! ⭕️ آمریکا نه دخالت نظامی می‌کند در ایران و نه حصر اقتصادی می‌تواند بکند. این است که در داخل خود کشور ما کاری بکند که ما نتوانیم این راهی را که رفتیم برویم. و به دست اشخاصی که در داخل کشور هستند و از آنها هستند. امام خمینی (ره)؛ ۱۷ دی ۱۳۵۸ @asremamkhomeini