eitaa logo
راصد امت
1.1هزار دنبال‌کننده
150 عکس
326 ویدیو
19 فایل
درنگی در جریان‌شناسی معاصر جهان اسلام یادداشت‌های احمد ربیعی‌فر پژوهش‌گر عرصه جریان‌شناسی جهان اسلام @rased110 : در ایتا و تلگرام ادمین: @Ahmadrabiei
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴✍ اگر کسی با اندیشه قرآنی و آگاهی نسبت به تاریخ اسلام و تحولات معاصر امت، شناخت دقیقی از سه رویکرد و جریان اصلی در امت داشته باشد، بسیاری از شبهات برای او حل شده و یا اصلاً پدید نمی‌آید. 🔻 شناخت صحیح از این سه رویکرد و از شعارها و اهدافشان، اساس فهم تحولات و کنش‌های میدانی افراد و جریان‌های امت است. 🔴 رویکرد 🔴 رویکرد 🔴 رویکرد 🔎@rased110
راصد امت
🔴🎞 جمله مهم و تاریخی «علی عزت بگوویچ» رئیس جمهور بوسنی، در مورد ایران ♨️ خاطره جالب پروفسور رشید بن
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 خاطره جالب خالد الملا (مفتی اهل‌تسنن عراق) از سفر به بوسنی و هرزگوین ❓ آیا ایران فقط به شیعیان کمک می‌کند؟ ✳️ به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس 📣 خبر: فرداشب ویدئوی مهمی در مورد یکی از اعتقادات وهابیت و داعش در کانال «راصد امت» منتشر خواهد شد. 🔎@rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞⚠️ کلیپ مهم « دستاویز خیانت » 🔻 این ویدئوی مهم از جلسه تدریس یک عالم وهابی است که روایت مهمی را بیان می کند. روایتی که دستاویز خیانت وهابیت و داعش به امت است. 🔴 روایتی که داعش نیز در موارد متعددی برای نیروهایش و حتی برای ارتباط با دولت های غربی از آن استفاده کرده است. ⚠️ این روایت را به خاطر بسپارید. در پاسخ به این پرسش که: ❓ چگونه وهابیان و داعشی‌ها که مدعی دشمنی با آمریکا و یهود و کفار هستند، به‌راحتی در راستای اهداف غرب، فعالیت کرده و با چه مجوز شرعی، مزدور غرب می‌شوند؟ 🔎@rased110
راصد امت
🔴🎞⚠️ کلیپ مهم « دستاویز خیانت » 🔻 این ویدئوی مهم از جلسه تدریس یک عالم وهابی است که روایت مهمی را ب
🔴📄 یورگن تودنهوفر نویسنده و خبرنگار آلمانی که جزو معدود افراد غیر داعشی راه‌یافته به داخل داعش بوده، در کتاب «ده روز با داعش» روایت صلح با روم را از زبان یک داعشی بیان کرده است که در متن فوق ارائه شده است. 🔻 حالا دو سؤال که به ذهن هر مخاطب نکته‌سنجی تبادر می‌کند این است که: ❓ چرا باید نماینده داعش چنین روایتی را با این آب و تاب و مقدمه چینی برای تودنهوفر آلمانی بیان کند؟! ❓آیا تودنهوفر دیپلمات آلمان در میان گروه‌های تکفیری و افراطی است؟ 📣 اسناد بسیار مهمی از تودنهوفر وجود دارد که ان شاء الله به تناسب مطالب، در کانال منتشر خواهم کرد. 🔎@rased110
راصد امت
🔴🎞⚠️ کلیپ مهم « دستاویز خیانت » 🔻 این ویدئوی مهم از جلسه تدریس یک عالم وهابی است که روایت مهمی را ب
🔴📰 بیان روایت صلح با روم در نشریه رسمی داعش «النبأ» 🔻 داعش در تولیدات رسانه‌ای متعددی از این روایت سخن گفته است. یک نمونه‌اش در صفحه نهم از شماره 50 نشریه النبأ است. 🔻 داعش حتی ذهنیت نیروهایش را آماده کرده بود که اگر روزی به مرحله هم‌پیمانی رسمی و آشکار با غرب و آمریکا رسید، خدشه‌ای به پوشش اسلامی و شعارهای فریبنده‌اش وارد نشود. دقیقاً مانند وهابیت که مبانی کاملاً یکسانی با داعش دارند. 🔎@rased110
🔴📰 زخم خنجر سکولارهای سعودی بر پیکر امت 🔸 نشریه سعودی عکاظ که بوق تبلیغاتی جریان سکولار در بلادالحرمین است، باز هم نشان داد که خنجر جبهه سکولار همیشه آماده است تا همسو با سیاست‌های صهیونیسم بین‌المللی به امت اسلام و مجاهدانش طعنه وارد کند. 🔸 تیتر مقاله این است: «تمام شد... غزه مُرد و سنوار زنده ماند» یعنی همان تحلیل صهیونیستی که قائل است، مجاهدان غزه، مردم و باریکه غزه را قربانی خود ساخته‌اند. 🔎@rased110
14.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 کلیپ مهم «جعل در کتاب سید قطب» 🔻 اندیشه سید قطب در میان اهل‌تسنن به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین اندیشه‌ها نسبت به مکتب تشیع محسوب می‌شود. به همین خاطر از جانب هر دو جبهه تکفیری‌ و سکولار مورد سانسور و حتی تخریب قرار گرفته است. 👈 زیرا انقلابی بودن و تقویت اتحاد امت به‌عنوان شاخصه‌های اندیشه سید قطب، به نفع این دو جبهه انحرافی نبوده و نیست. ⁉️ با این وجود، آیا صحت دارد که در کتاب تفسیر فی ظلال القرآن، روایتی موهن نسبت به مقام والای حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) آورده شده است؟! ♨️ در این ویدئو، فائق الشیخ علی، سیاستمدار عراقی و از نوادگان یکی از مراجع نجف، مدعی می‌شود که این روایت در نسخه اصلی کتاب فی ظلال القرآن نبوده، لکن به دلایل سیاسی و پس از اعدام سیدقطب در آن جعل شده است. 🔎@rased110
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 آیا می‌دانید جهاد و مقاومت غزه، برآمده از کدام اندیشه است؟ ⁉️براستی آیا می‌توان شاگردان و مجریان یک اندیشه را تمجید کرد اما صاحب و معلم اصلی آن اندیشه را تکفیری معرفی کرده و تمجید او را خطا دانست؟! ❓درک ما از جریان اخوان المسلمین، ناظر به واقعیت این جریان و نسخه اصلی آن است یا تحت تأثیر نسخه‌های جعلیِ دست‌ساختۀ دشمنان اخوان؟ 👆 در ویدئوی فوق، بخشی از برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» را می‌بینید که کارشناس برنامه، نظریه‌پرداز تأثیرگذار بر مجاهدان حماس و جهاد اسلامی را معرفی می‌کند. ♦️ کسی که در دوران سیطره سکولاریسم و استعمار غرب، اندیشه بیداری اسلامی و مبارزه با طاغوت‌ها و بازگشت به اسلام و قرآن را در میان جوانان مسلمان معاصر خود، احیا کرد. 🔎@rased110
🔴📙 معرفی کتاب « قلب الجزیرة العربیة» 🔻 کتاب «قلب الجزیرة‌العربیة» اثری جالب توجه برای پژوهشگران عرصه جریان‌شناسی و وهابیت‌پژوهی و همچنین علاقه‌مندان به تاریخ جزیرة العرب است. ✍️ نویسنده کتاب: هری سنت جان فیلبی (شخصیت مرموز انگلیسی که در تأسیس دوره سوم از حکومت سعودی، همراه ابن‌سعودبوده است) 👆 در این کتاب، جان فیلبی، پرونده سفرها و رفت‌وآمدهای خود در جزیرة العرب را باز و تشریح کرده است. ♨️ جالب است که در این کتاب، همواره از اندیشه «وهابیت» به همین عنوان وهابیت نام برده و پیروانش را وهابی نامیده و حتی یک مرتبه نیز نام جعلی «سلفیت» را به میان نیاورده است؛ چرا که وهابیت به‌ویژه طی پنجاه سال اخیر، تلاش کرد با سوء استفاده از عنوان «سلفیت»، آبرو و جایگاه خود را در میان امت، بازیابی کند. 👆 در تصویر فوق، تنها برخی از موارد استفاده از عنوان وهابیت در این کتاب، ارائه شده است. 🔎@rased110
راصد امت
🔴📙 معرفی کتاب « قلب الجزیرة العربیة» 🔻 کتاب «قلب الجزیرة‌العربیة» اثری جالب توجه برای پژوهشگران عرص
🔴👆 چند پرسش راجع به این مطلب: ❓ چرا جان فیلبی، حتی یک مرتبه هم از عنوان «سلفی» برای وهابیت استفاده نکرده است؟ ❓اگر او را یک مستشرق بدانیم و استفاده نکردن از واژه «سلفیت» برای وهابیت را به دلیل مستشرق بودن او بدانیم، پس چرا امروزه مستشرقان و غربی‌ها به طور مداوم این عنوان (سلفی) را برای وهابیت به‌کار می‌برند؟ ❓ اگر بگوییم، آن روزها وهابیت بر خودش اطلاق «سلفی» نداشته و اخیراً این نام برای وهابیت برجسته شده، باید پرسید که به چه دلیل وهابیت به این سمت رفته که باید عنوان «سلفیت» را برای خود برگزیند؟ ❓سؤال مهم‌تر این است که آیا ما باید هر عنوانی را که هر گروهی برای خود برمی‌گزیند، قبول کرده و آن عنوان را خرج آن گروه کنیم؟ مثلاً : 👈 به منافقین بگوییم: مجاهدین خلق 👈 به داعش بگوییم: دولت اسلامی 👈 به وهابیت (این روزها) بگوییم: اهل‌سنت و جماعت و... 👈 آیا دشمنان اهل‌بیت به ما می‌گویند: شیعیان اهل‌بیت؟ یا برعکس اصرار دارند که شیعه هیچ ارتباطی به اهل‌بیت(علیهم السلام) ندارد؟ 🔸 سلفیت به معنای بنیادگرایی و پیروی از مسلمانان پیشرو، یکی از شعارهای مهم امت اسلامی است که نباید به این راحتی آن را دودستی تقدیم به تکفیری‌ها کرد. فتأمل... 🔎@rased110
🔴🖼 گنج بزرگ امت 🔻 اینها جملات شیخ سعید شعبان، رهبر جنبش توحید اسلامی لبنان و یکی از شاگردان مکتب فکری سید قطب، در مورد امام خمینی (قدس سرّه الشریف) است: 🔸 براستی که امام خمینی (قدس سره) حکومتی اسلامی را مبتنی بر ساختاری به وسعت یک میلیارد مسلمان، تأسیس کرد و ندای اتحاد شیعه و سنی را محقق ساخت. بر همه علما و پیروان اسلام، واجب است که از این گنج عظیم محافظت کنند. شیعه و سنی باید با یکدیگر، امتی را ایجاد کنند که استکبار جرأت نفوذ در میان صفوف آنها را نداشته باشد. براستی که امام، آرزوها و آرمان‌های شخصیت‌های بزرگی همچون جمال‌الدین اسدآبادی، محمد عبده و نواب صفوی را محقق کرد. 🔎@rased110
🔴🖼 سید قطب و ملت‌های مسلمان 🔻 سید قطب برخلاف تهمت‌های سکولارها و تکفیری‌های وهابی، نه‌تنها ملت‌های مسلمان را تکفیر نکرده، بلکه این ملت‌ها را مهم‌ترین ظرفیت جهت تحقق آرمان‌های اسلامی معرفی کرده است. ✳️ او ویژگی‌های دینی ملت‌های مسلمان را باعث خستگی صهیونیسم بین‌المللی در هجوم بر این ملت‌ها دانسته است (1) ✳️ برخلاف تکفیری‌هایی که ملت‌های مسلمان را تکفیر می‌کنند، سید قطب، معتقد است که مهم‌ترین عامل و سد مستحکم امت در برابر سیطره استعمار، عقیده قوی و راسخ ملت‌های مسلمان نسبت به دین اسلام است. (2) ✳️ او ملت‌های مسلمان را ملت‌هایی مستضعف و مظلوم تحت ظلم و ستم شرق و غرب می‌داند (3) ✳️ به عقیده سید قطب، تعدی و ظلم به یک مسلمان، تعدی به همه مسلمانان است. (4) ✳️ او همچنین تصریح کرده است که: من به این ملت و به طور خاص به ملت مصر، ایمان دارم، اما می‌دانم که شرایط سختی که این ملت را فراگرفته مانع می‌شود که این ملت، ویژگی‌های والای خود را اظهار کند و باید قدرتمند شود تا بر این شرایط سخت، فائق آید. (5) 👆 احیای این اندیشه در میان اهل‌تسنن می‌تواند مایه اتحاد امت و مقاومت آنان در برابر جهان کفر و طاغوت باشد. و جریان‌های تکفیری را منزوی و منکوب سازد. (1) سید قطب، المستقبل لهذا الدین، ص 6-7. (2) همو، فی التاریخ فکرة و منهاج، ص7. (3) همان، ص65. (4) همان، ص33. (5) همو، معرکتنا مع الیهود، ص55. 🔎@rased110