eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
298 دنبال‌کننده
303 عکس
220 ویدیو
29 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
الحمدللّه 🤲🤲🤲 ☄ باز هم شکست مفتضحانه رژیم خبیث و نامشروع صهیونیستی 🌕 ان شاءالله بزودی آزادی قدس شریف ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🔥 چرا با آتش بس، اسرائیل شکست خورد⁉️ 💭 از رجزخوانی های نتانیاهو تا پرچم سفید تل آویو 🏳 🏴‍☠ اهداف شکست خورده اسرائیل در حمله به لبنان 🏴‍☠ خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی 🤏 خسارات اقتصادی 🤏 خسارات اجتماعی 🤏 تلفات نظامی 🤏 تخریب زیرساخت ها 🤏موشک های حزب الله علیه صهیونیست ها 🤏 کارنامه حزب الله در یک روز 🏴‍☠ اذعان صهیونسیت ها به شکست در برابر حزب الله لبنان 🚀 بزرگترین ضربات حزب الله 📢 واکنش ها به آتش بس منبع: روزنامه همشهری؛ ۸ آذرماه ۱۴۰۳ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
🌀درباره کتاب «سه دیدار» با مردی که از فراسوی باور ما می آمد... ✏️ محمدرضا سعادتی؛ طلبه حوزه علمیه ق
✏️ الحمدللّه مطالعه جلد دوم کتاب سه دیدار به پایان رسید. برای جلد نخست این کتاب یادداشت مفصلی نوشته بودم، بخش زیادی از همان یادداشت برای جلد دوم هم صدق می کند. بعلاوه اینکه درباره جلد دوم باید گفت همان مقدار و بود. در اوج ترین صفحات کتاب دیدار شاه با امام بود که حقیقتا نادر ابراهیمی گل کاشته بود. غم انگیزترین صفحات کتاب هم مرگ عمه شجاع و غیور و مادر مهربان و تیزبین امام بود. روزهای بسیار بسیار خوبی را با مطالعه این دو جلد کتاب به سر کردم. عالی بود. ای کاش جلد سوم کتاب هم که نویسنده وعده داد بود چاپ می شد ولی سرنوشت جلد سوم گویا مشخص نیست. (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
نقش ملاصدرا در حکمت عملی.mp3
11.92M
🌀 آیا ملاصدرا در حکمت عملی نقش داشته است؟ 🎙 بخشی از جلسه سی و پنجم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔸 فراهم آوردن مباحث و مبانی هستی شناختی و انسان شناختی عمیق برای تبیین عقلانی و حِکمی مباحث حکمت عملی 🔹 طرح صدرا در مشهد پنجم از کتاب شواهد الربوبیة 🔸جمع بین دنیا و آخرت در اندیشه ملاصدرا 🔹 نزدیکی صدرا به ابن سینا در متفاوت دانستن شریعت و سیاست بر خلاف فارابی که سیاست و شریعت را یکی می دانست 🔸 از دل اندیشه ابن سینا و صدرا حکومت مشروطه مشروعه بیرون می آید 🔹احیای طرح فارابی در کار امام خمینی (ره) 📌 توجه: این بحث ادامه دارد... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
30.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 لا مَلجَأَ لنا الّا زهرا / تنها امید ما در این دنیا ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۵۰) 🌀 شجاعتِ اظهار حق / حق را چگونه تشخیص بدهیم؟ ...سر خودمان را کلاه نگذاریم و با توجیه و تأویل، بخواهیم یک چیزی را حق تصور کنیم... 🔻 : 🔹 قالَ اَبوذَرٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ: ... قُلتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ زِدني! قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ: قُلِ الحَقَّ وَ إن كانَ مُرّاً. شجاعتِ اظهار حق، یک شجاعت است. تلخ بودنِ حق گاهی به این صورت است که برای خود انسان تلخ است، انسان یک حقیقتی را بخواهد اعتراف کند، برای خود او تلخ است، مثل اینکه یک قضاوتی است علیه خود او، علیه کسان او، و گاهی این تلخی برای مخاطب است. اگرچه به کام مخاطب شما که شخص محترمی است، رفیق نزدیکی است، رو دربایستی هم دارید تلخ می آید، در عین حال حق را بگو. 🔸 به گمان من، اوّلی سخت تر از دومی است. دومی یک نوع شجاعتی را می طلبد که انسان دچار رودربایستی نشود و آنچه را که حق است به خاطر رفاقت و ملاحظات گوناگون پنهان نکند. بعضی ها از دوست، بیشتر می ترسند تا از دشمن. ترس به معنای رودربایستی. ترس اینکه مبادا این دوست از دست برود؛ ترس اینکه مبادا این حرف موجب شود که در مورد من ناجور فکر کنند. شجاع ترین شجاعان، آن کسی است که حقیقت مصلحت و تکلیف را بر توقعات و رودربایستیها مقدم بدارد. لكن اوّلی شجاعت بیشتری را لازم دارد؛ زیرا شجاعت در مقابل نفس خود انسان است، این آنجایی است که غالباً از مزالّ اقدام (لغزشگاه) است، اینجا می فرمایند حق را بیان کن هر چند برای تو تلخ باشد. در قرآن هم آمده است: «وَلَو عَلَى أَنفُسِكُم أَوِ الوالِدَينِ وَالأَقْرَبِينَ». 🔹... آن نکته دقیقی که اینجا وجود دارد این است که حق چیست؟ خیلی ها حرفی را می زنند طرف مقابلش هم حرف مقابل آنها را می زند و هر دو ادعا می کنند حرف ما حق است. به نظر می رسد آنچه برای ما، عمل شخصی مان، بینی و بین الله باید ملاک باشد، آن حجت است، حجت الهی است. سر خودمان را کلاه نگذاریم، محاسبه کنیم ببینیم بر طبق حجت و استدلالی که می توان آن را پیش خدای متعال در مقابل احتجاج الهی عرضه کرد، آن را حق بدانیم و بر آن ایستادگی کنیم ولو تلخ باشد، نه اینکه با توجیه و تأویل و کلاه شرعی یک چیزی را حق تصور کنیم بعد هم بگوییم آن حق است. حق را بگو یعنی چیزی را که جازم به حقانیت آن هستی. این جزم هم آن وقتی حاصل می شود که یک حجتی بر آن قائم باشد که انسان بتواند به آن احتجاج کند؛ هم پیش نفس خودش هم نزد خدای خودش. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش نهم: شجاعت؛ ص ۲۸۴ تا ۲۸۶ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .