eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
298 دنبال‌کننده
303 عکس
220 ویدیو
29 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 چرا با آتش بس، اسرائیل شکست خورد⁉️ 💭 از رجزخوانی های نتانیاهو تا پرچم سفید تل آویو 🏳 🏴‍☠ اهداف شکست خورده اسرائیل در حمله به لبنان 🏴‍☠ خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی 🤏 خسارات اقتصادی 🤏 خسارات اجتماعی 🤏 تلفات نظامی 🤏 تخریب زیرساخت ها 🤏موشک های حزب الله علیه صهیونیست ها 🤏 کارنامه حزب الله در یک روز 🏴‍☠ اذعان صهیونسیت ها به شکست در برابر حزب الله لبنان 🚀 بزرگترین ضربات حزب الله 📢 واکنش ها به آتش بس منبع: روزنامه همشهری؛ ۸ آذرماه ۱۴۰۳ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
🌀درباره کتاب «سه دیدار» با مردی که از فراسوی باور ما می آمد... ✏️ محمدرضا سعادتی؛ طلبه حوزه علمیه ق
✏️ الحمدللّه مطالعه جلد دوم کتاب سه دیدار به پایان رسید. برای جلد نخست این کتاب یادداشت مفصلی نوشته بودم، بخش زیادی از همان یادداشت برای جلد دوم هم صدق می کند. بعلاوه اینکه درباره جلد دوم باید گفت همان مقدار و بود. در اوج ترین صفحات کتاب دیدار شاه با امام بود که حقیقتا نادر ابراهیمی گل کاشته بود. غم انگیزترین صفحات کتاب هم مرگ عمه شجاع و غیور و مادر مهربان و تیزبین امام بود. روزهای بسیار بسیار خوبی را با مطالعه این دو جلد کتاب به سر کردم. عالی بود. ای کاش جلد سوم کتاب هم که نویسنده وعده داد بود چاپ می شد ولی سرنوشت جلد سوم گویا مشخص نیست. (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
نقش ملاصدرا در حکمت عملی.mp3
11.92M
🌀 آیا ملاصدرا در حکمت عملی نقش داشته است؟ 🎙 بخشی از جلسه سی و پنجم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔸 فراهم آوردن مباحث و مبانی هستی شناختی و انسان شناختی عمیق برای تبیین عقلانی و حِکمی مباحث حکمت عملی 🔹 طرح صدرا در مشهد پنجم از کتاب شواهد الربوبیة 🔸جمع بین دنیا و آخرت در اندیشه ملاصدرا 🔹 نزدیکی صدرا به ابن سینا در متفاوت دانستن شریعت و سیاست بر خلاف فارابی که سیاست و شریعت را یکی می دانست 🔸 از دل اندیشه ابن سینا و صدرا حکومت مشروطه مشروعه بیرون می آید 🔹احیای طرح فارابی در کار امام خمینی (ره) 📌 توجه: این بحث ادامه دارد... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
30.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 لا مَلجَأَ لنا الّا زهرا / تنها امید ما در این دنیا ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۵۰) 🌀 شجاعتِ اظهار حق / حق را چگونه تشخیص بدهیم؟ ...سر خودمان را کلاه نگذاریم و با توجیه و تأویل، بخواهیم یک چیزی را حق تصور کنیم... 🔻 : 🔹 قالَ اَبوذَرٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ: ... قُلتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ زِدني! قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ: قُلِ الحَقَّ وَ إن كانَ مُرّاً. شجاعتِ اظهار حق، یک شجاعت است. تلخ بودنِ حق گاهی به این صورت است که برای خود انسان تلخ است، انسان یک حقیقتی را بخواهد اعتراف کند، برای خود او تلخ است، مثل اینکه یک قضاوتی است علیه خود او، علیه کسان او، و گاهی این تلخی برای مخاطب است. اگرچه به کام مخاطب شما که شخص محترمی است، رفیق نزدیکی است، رو دربایستی هم دارید تلخ می آید، در عین حال حق را بگو. 🔸 به گمان من، اوّلی سخت تر از دومی است. دومی یک نوع شجاعتی را می طلبد که انسان دچار رودربایستی نشود و آنچه را که حق است به خاطر رفاقت و ملاحظات گوناگون پنهان نکند. بعضی ها از دوست، بیشتر می ترسند تا از دشمن. ترس به معنای رودربایستی. ترس اینکه مبادا این دوست از دست برود؛ ترس اینکه مبادا این حرف موجب شود که در مورد من ناجور فکر کنند. شجاع ترین شجاعان، آن کسی است که حقیقت مصلحت و تکلیف را بر توقعات و رودربایستیها مقدم بدارد. لكن اوّلی شجاعت بیشتری را لازم دارد؛ زیرا شجاعت در مقابل نفس خود انسان است، این آنجایی است که غالباً از مزالّ اقدام (لغزشگاه) است، اینجا می فرمایند حق را بیان کن هر چند برای تو تلخ باشد. در قرآن هم آمده است: «وَلَو عَلَى أَنفُسِكُم أَوِ الوالِدَينِ وَالأَقْرَبِينَ». 🔹... آن نکته دقیقی که اینجا وجود دارد این است که حق چیست؟ خیلی ها حرفی را می زنند طرف مقابلش هم حرف مقابل آنها را می زند و هر دو ادعا می کنند حرف ما حق است. به نظر می رسد آنچه برای ما، عمل شخصی مان، بینی و بین الله باید ملاک باشد، آن حجت است، حجت الهی است. سر خودمان را کلاه نگذاریم، محاسبه کنیم ببینیم بر طبق حجت و استدلالی که می توان آن را پیش خدای متعال در مقابل احتجاج الهی عرضه کرد، آن را حق بدانیم و بر آن ایستادگی کنیم ولو تلخ باشد، نه اینکه با توجیه و تأویل و کلاه شرعی یک چیزی را حق تصور کنیم بعد هم بگوییم آن حق است. حق را بگو یعنی چیزی را که جازم به حقانیت آن هستی. این جزم هم آن وقتی حاصل می شود که یک حجتی بر آن قائم باشد که انسان بتواند به آن احتجاج کند؛ هم پیش نفس خودش هم نزد خدای خودش. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش نهم: شجاعت؛ ص ۲۸۴ تا ۲۸۶ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
‍🌀 دستورالعمل مهم معنوی از امام خمینی (ره) 🔸 اکنون که معلوم شد ایمان غیر از علم است، و آنچه که در ما از معارف و‏‎ ‎‏حقایق توحید و اسماء و صفات است علم است و قلب ما را از آنها خبری‏‎ ‎‏نیست، و معلوم شد که تا این امور به قلب نرسد و قلب به آنها مؤمن نشود اثرش‏ ‎کم است، باید انسان در صدد تحصیل ایمان برآید که اگر خدای نخواسته از این‏‎ ‎‏عالم _که دار تغیُّر و تبدُّل است و هر یک از ملکات و اوصاف و احوال قلبی را‏‎ ‎‏می توان در آن تغییر داد_ بیرون رویم و از ایمان دست ما تهی باشد، خسارتهای‏‎ ‎‏فوق العاده به ما وارد خواهد آمد و در واقع خواهیم شد و ‏_‎‏بی_پایان نصیب ما خواهد گردید. و در آن عالم، ممکن نیست هیچ حالی از احوال‏‎ ‎‏نفس تغییر کند، یا اگر ایمان در این جا حاصل نشد، آنجا بتوان حاصل نمود.‏ 🔹 پس انسان باید در همین عالم، این چند صباح را مغتنم شمارد و ایمان را با‏‎ ‎‏هر قیمتی هست، تحصیل کند و دل را با آن آشنا کند. و این در اوّلِ سلوک انسانی‏‎ ‎‏صورت نگیرد، مگر آن که: 1⃣ اوّلاً، نیت را در تحصیل معارف و حقایق ایمانیه‏ ‎‏خالص کند و قلب را با و ، به و آشنا کند تا اخلاص در‏‎ ‎‏قلب جایگزین شود؛ چه که اگر اخلاص در کار نباشد ناچار دست تصرف ابلیس‏‎ ‎‏به کار خواهد بود و با تصرف ابلیس و نفس _که قدم خودخواهی و خودبینی‏‎ ‎‏است_ هیچ معرفتی حاصل نشود؛ بلکه خود علم التوحید بی اخلاص، انسان را‏‎ ‎‏از حقیقت توحید و معرفت دور می کند و از ساحت قرب الهی تبعید می نماید...پس از تحصیل اخلاص، ممکن است راه به حقیقت پیدا کرد‏‎. 2⃣... و پس از آن، از‏‎ ‎‏گناهان و مخالفات، خالصی کند با شرایط خود، که در باب «توبه» بیاید.‏ ‏‏و چون قلب را از کثافات خالی کرد، مهیای برای ذکر خدا و قرائت کتاب‏‎ ‎‏خدا شود و تا قِذارات و کثافات عالم طبیعت در آن است، استفادت از ذکر و ‏‏قرآن‏‎ ‎‏شریف میسور نشود. 3⃣ پس از آن که دل را برای ذکر خدا و ‏‏قرآن ‏‏شریف مهیّا نمود، و‏‎# ‎‏اذکار_شریف_توحید و را با حضور قلب و حال طهارت، قلب کند؛ به‏‎ ‎‏این معنی که قلب را چون طفلی فرض کند که زبان ندارد و می خواهد او را به‏‎ ‎‏زبان آورد، چنانچه آن جا یک کلمه را تکرار کند و به دهان طفل گذارد تا او یاد‏‎ ‎‏گیرد، همین طور کلمۀ توحید را با طمانینه و حضور قلب، باید انسان ‏‎ ‎‏کند و به دل بخواند تا زبان قلب باز شود. و اگر وقتی چون یا ، بعد از فریضۀ صبح برای این کار اختصاص دهد خیلی بهتر است.‏‎ ‎‏پس در آن وقت، با طهارت وجهۀ ‏‏قرآن‏‏ و ذکر را متوجه قلب کند، و آیات شریفۀ‏‎ ‎‏الهیّه که مشتمل بر تذکّر و مشتمل بر توحید است به قلب بخواند به طور تلقین و‏‎ ‎‏تذکیر.‏ ‏‏و اگر آیات شریفه آخر سورۀ حشر را از قول خدای تعالی ‏‏«‏‏یَا ایُّهَا الَّذِینَ‏‎ ‎‏آمَنُوا اتَّقُوا الله‏‏»‏‎‏ که آیۀ ۱۸ است، تا آخر سوره، که مشتمل بر تذکر و محاسبه‏‎ ‎‏نفس و محتوی بر مراتب توحید و اسماء و صفات است، در یک وقت فراغت از‏‎ ‎‏نفس از واردات دنیایی، مثل آخر شب یا بین الطّلوعین با حضور قلب بخواند و‏‎ ‎‏در آنها کند، امید است ان شاء الله ببرد. و همین طور در‏‎ ‎‏اذکار شریفه با حضور قلب ذکر شریف: ‏‏«لا الهَ الاَّ الله»‏‏ _که افضل و اجمع اذکار‏‎ ‎است‎‏_ این عمل را بکند؛ امید هست خداوند از او کند. 4⃣ و البته در هر‏‎ ‎‏حال، از نقص و عجز خود و از رحمت و قدرت حق، غافل نباشد، و دست‏# ‎‏حاجت پیش ذات مقدّس او دراز کند و از آن ذات مقدّس دستگیری کند؛‏‎ ‎‏امید است که اگر مدتی اشتغال به این عمل پیدا کند، نفس به توحید کند، و‏‎ ‎‏نور توحید در قلب جلوه کند. 5⃣ و اگر در شب و روز چند دقیقه ای به حسب اقبال قلب و توجه آن _یعنی به‏‎ ‎‏مقداری که قلب حاضر است_ نفس را کند در نور ایمان، و از آن‏‎ ‎‏مطالبۀ نور ایمان کند، و آثار ایمان را از آن جستجو کند، خیلی زودتر به نتیجه‏‎ ‎‏می رسد، ان شاء الله.‏ 📗 شرح جنود عقل و جهل؛ ص ۱۰۳ تا ۱۰۶ (ره) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .