eitaa logo
رستگار
7.5هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
5.2هزار ویدیو
249 فایل
اگر اخبار بروز وتحلیل مطمئن می خواهید کانال زیر را ببینید ودوستانتان را نیز دعوت کنید لینک کانال رستگار در برنامه ایتا http://eitaa.com/rastegar_1✅کانال رستگار۱ در روبیکا✅ https://rubika.ir/rastegar_1 تبلیغات👈رستگار @rastegar_a نظرات @abdorrezarastegar
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️از این حاجی ایرانی خبری نیست! 🔹‌این استوری همسر محمد خزائی است. ۲۸ روز است از او که در مراسم حج شرکت کرده و توسط عربستان بازداشت شده بی‌خبرند. نبود محمد در شلوغی انتخابات گم شد و افراد کمی مطلع شده‌اند. به گوش دیگران برسانید.📖......🖋......✅ اخبارموثق و بروز باتحلیل های مطمئن رادر کانالهای زیر ببینید، درصورت تمایل عضو شوید ودوستانتان را نیز دعوت کنید روبیکا https://rubika.ir/rastegar_1 ایتا http://eitaa.com/rastegar_1
788.8K
📌نیروهای انقلابی هوشیار باشید! نباید در تله جریان رقیب بیفتیم... نباید در دام عملیات روانی حریف قرار بگیریم...
📌قابل توجه آقای : «کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذرّه‌ای زاویه داشته باشد، او به درد شما نمیخورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشد و تصوّر کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود، او از ظرفیّتهای کشور استفاده نخواهد کرد، او خوب مدیریّت نخواهد کرد؛ آن کسی که راهبرد دین و شریعت را موردبی‌اعتنائی قرار بدهد، برای شما همکار خوبی نخواهد بود.» بیانات ۴۰۳/۴/۵
📌آقای شما در ایام تبلیغات دائما از و گفتید. لابد این کلام امیرالمومنین را شنیده که اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی تناصف. سخن گفتن از حق نهایت ندارد اما در عمل سخت ترین کارهاست. شما وارد منطقه سخت ترین کارها شده اید مردم شما را زیر نظر دارند
۳ خطای تیم رسانه ای مسعود پزشکیان در هفته نخست 🔺رئیس‌جمهور منتخب با آغاز ماه محرم در جلسات عزاداری حضرت اباعبدالله حاضر شد، بازخوردهای مناسبی که در بخشی از افکار عمومی گرفته شد احتمالا تیم مشاوران او را به این نتیجه رساند که همین مسیر را ادامه دهد و پزشکیان به هفت یا هشت هیات دیگر هم رفت. در کنار این تصاویر اخباری از جلسات بررسی کابینه با ریاست جواد ظریف به گوش می‌رسید. از آنجایی که تصویر رئیس جمهور منتخب هنوز در ذه‍ن همه جامعه شکل نگرفته و می توان آن را اصلاح کرد، توجه به این نکات شاید بتواند کمک رسان دولت جدید باشد: 🔹۱.هیات رفتن رییس جمهور اقدام مناسبی است اما اگر کنارش این تصویر القا شود که از باقی امور برکنار است به ضد خود تبدیل می شود، مردم رئیس جمهور انتخاب کرده‌اند نه پیرغلام اهل بیت. غیبت رییس جمهور در فرآیند انتخاب و اصل ۴۴ ای برخورد کردن با ماجرا اثر مطلوبی ندارد. 🔹۲.بازنمایی سازوکار انتخاب کابینه به نحوی است که شائبه‌ی اداره رئیس‌جمهور توسط تیمی دیگر را تشدید می کند، ارائه این تصویر به نفع رئیس جمهور منتخب نیست. علاوه بر اینکه تذکرات از جنس سخنان بهزاد نبوی شائبه‌ی سهم خواهی را در فرآیند تشدید کرده است. 🔹۳.آقای ظریف شب گذشته در صدا و سیما خود را طراح فرآیند انتخاب کابینه و وزرا معرفی کرد در عین حال اسامی وزارت‌خانه‌ها را به یاد نداشت و برخی وزارت‌خانه‌ها مثل علوم را با نام دهه هفتادی‌اش خطاب می‌کرد. این رویکرد بازنمایی تصویر ناآماده بودن آقای پزشکیان و تیمش برای اداره کشور را تشدید می‌کند. ✍ محمد زعیم زاده
🔴 میخوای بیای وزیر کشورمون بشی؟! خانوم و مسیحی هستی و زیر ۵۰ سال بدون سابقه وزارت: ۸۰ امتیاز، تمام! 😁😂
پزشکیان در محاصره«زاویه‌دارها» و «محکومان امنیتی» رئیس‌جمهور منتخب را حلقه‌ای محاصره کرده که برخی از آنها سوابقی همچون پادویی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در فتنه 88، حمایت از تحریم انتخابات، عاملیت ناراضی‌تراشی و ناکارآمدی عمدی در دولت اشرافی روحانی، متهم بودن به فساد اقتصادی، پرونده فساد کرسنت و اجرای سند ضدفرهنگی و ضداسلامی 2030 دارند. محمدجواد ظریف فهرست اسامی اعضای «شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم» را به شرح ذیل اعلام کرده است؛ محمد جواد آذری جهرمی، نورالدین آهی، رحمت‌الله بیگدلی، علی تاجرنیا، احمد ترک‌نژاد، سمیه توحیدلو، محمدرضا جلایی‌پور، محسن حاجی میرزایی، الیاس حضرتی،‌ هادی خانیکی، علی ربیعی، محسن رنانی، محمد رهبری، فیاض زاهد، علی شکوری‌راد، ابراهیم شیخ، سید رضا صالحی امیری، محمد صدوقی، علی طیب‌نیا، محمد جواد ظریف، امین عارف‌نیا، علی عبدالعلی‌زاده، حسین عبده تبریزی، عباس عبدی، رئوف قادری، محمد قائم‌پناه، محمد کبیری، حسین مرعشی، شهیندخت مولاوردی، مصطفی مولوی، فاطمه مهاجرانی. در میان این افراد ، افرادی هستند با سوابق مجرمانه و خیانت‌آلود. جای محکومان امنیتی و عاملان فتنه، فساد و خسارت روی صندلی‌های دادگاه است نه شورای انتخاب کابینه برگرفته از روزنامه کیهان 30 تیر 1403
💢واجب و حرام؟! 🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به حفظ آرامش اجتماعی و پرهیز از دوقطبی‌سازی جامعه هشدار داده‌اند. در حالی که برخی رخدادها و اظهارات روزهای گذشته در یک فضای منطقی قابلیت نقد و ارزیابی دارد، برخی بی‌خود و بی‌جهت فکر و ذهن و آرامش جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. برای نمونه، اینکه رئیس‌جمهور منتخب با چه الگو و شیوه‌ای کابینه خود را برمی‌گزیند، می‌توان از حیث عقلی و فنی آن را مورد نقد جدی قرار داد؛ لذا کشاندن این مسئله به تجمعات و مراسم‌ها و شعار و حرف علیه این و آن سر دادن هیچ کمکی به آگاهی سیاسی و آرامش و انسجام جامعه نمی‌کند. در این باره نخست بکوشیم ببینیم مشکل اساسی در این باره چیست؟ 🔸معضل اساسی در اینجا صفر و صدی دیدن قضایا و عملکرد عناصر و تحولات سیاسی است. در اینجا گویی قانون «همه یا هیچ» حکمفرماست؛ یعنی اگر عناصر سیاسی «همه» سلایق و خصلت‌های سیاسی ما را ندارند، گویی «هیچ» محدوده و عقاید مشترکی با یکدیگر نداریم. اینکه نیروهای سیاسی که هم‌فکر و هم سلیقه ما نیستند، پس دقیقاً در نقطه مقابل ما هستند، پدیده‌ای مخاطره‌آمیز است. به فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایجاد دو قطبی‌های کاذب بی‌فایده و پرضرر است. 🔸رهبر معظم انقلاب صریح و با تأکید بر اینکه سخنرانی برخی چهره‌های سیاسی در حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت امام خمینی(ره) از سوی عناصر دلبسته به نظام و بر اساس تشخیص نادرست، دچار اختلال می‌شود، تذکر داده و فرمودند: «بنده با این کار مخالفم! با این نوع تخریب کردن‌ها و سروصدا کردن‌ها موافق نیستم، من مخالفم.» ایشان در جای دیگری فرمودند: «اینکه عده‌ای برخی را ضدولایت و ضدبصیرت بنامند و شعار بدهند، نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم.» 🔸پیامدهای این اعمال در جامعه آن است که اخلاق عمومی را تباه می‌کند، خشم و نفرت را در جامعه می‌پراکند، انسجام اجتماعی را دچار مشکل کرده و ضمن مخدوش کردن چهره و شخصیت جهانی نظام، راه توطئه‌گری دشمنان را هموار می‌کند. بر اساس بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در زمینه مواجهه با عناصر و پدیده‌های سیاسی که موافق میل ما نیست، راهکار اساسی آن است که بر اصول ایستادگی کرد و در سلایق اغماض به خرج داد. رهبر حکیم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند: «نقد و نقدپذیری واجب است، اما تهمت و لجن‌پراکنی حرام است؛ نقد باید منصفانه، عاقلانه و مسئولانه باشد.» در اینجا یک انتظار اساسی از مسئولان و عناصر سیاسی نیز وجود دارد که در رفتارهای خود نهایت عقلانیت، پختگی و متانت را مدنظر قرار دهند و شروع کننده منازعات بی‌حاصل در جامعه نباشند.
📌رئیسی از انتخاب تا تحلیف چه کرد؟ 🔹️فهرستی از جلسات، برنامه‌ها و نشست‌های شهید رئیسی پس از انتخاب در سال ۱۴۰۰ تا زمان تحلیف (به جز دیدارها با کابینه دولت) 🔹️۳۱ خرداد: نشست خبری 🔹️۱ تیر: اجتماع زائران رضوی 🔹️۲ تیر: دیدار با حسن روحانی 🔹️۴ تیر: گفتگوی تلویزیونی 🔹️۹ تیر: دیدار با دیگر نامزدهای انتخابات 🔹️۱۶ تیر: دیدار با وزیر امور خارجه هند 🔹️۱۸ تیر: دیدار با مراجع تقلید 🔹️۱۹ تیر: دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🔹️۲۲ تیر: نشست با روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی 🔹️۲۳ تیر: نشست با اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی 🔹️۲۶ تیر: نشست با مسئولان و کارشناسان حوزه واکسن کرونا 🔹️۳۱ تیر: نشست ویژه بررسی مسائل خوزستان 🔹️۳ مرداد: نشست ویژه بررسی مسائل صنعت برق 🔹️۳ مرداد: دیدار وزیر خارجه قطر 🔹️۴ مرداد: نشست ویژه بررسی الزامات ساخت مسکن 🔹️۵ مرداد: نشست با کمیسیون‌های تخصصی مجلس 🔹️۷ مرداد: حضور در یک موسسه خیریه نگهداری و تربیت کودکان کار
نقد سعید آجورلو به ایده سقوط رنانی «وسط باز»رادیکال 10 اشکال به نوشته جدید محسن رنانی به تازگی مطلبی از دکتر محسن رنانی با عنوان «سقوط» منتشر شده است که گرچه مدعی خیرخواهی برای آینده کشور است اما در باطن نوشته خود در سطح یک کنشگر سیاسی تجدیدنظرطلب و رادیکال ظاهر شده است. در این مطلب سعی می‌کنم به اختصار نقد خود را بر این نوشته افسرده، انفعالی، یاس‌آور و غیرعلمی بیان نمایم. 1- بزرگ‌ترین ایراد به این متن، ایراد «معرفت‌شناسی» است. ما با متنی مواجهیم که انگاره‌های سیاسی و احساسی را به‌صورت «مطلق‌گرایانه» طرح و آن را به عموم جامعه تعمیم داده است. در سراسر متن با نویسنده‌ای مواجهیم که خود در مقام «داور» قرار گرفته و قضاوت ارزشی خود را مبنای توصیف، تحلیل و تجویز قرار می‌دهد. در این معرفت‌شناسی با جامعه یک‌دست، حکومت بدون انعطاف و محیط بین‌الملل منفعل درباره ناآرامی‌های ایران مواجهیم.  2- علاوه بر معرفت‌شناسی، متن در «روش‌شناسی» هم معیوب و ناقص است. مشخص نیست که متن پیش‌رو سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی است؟ چرا که چارچوب تحلیلی پراکنده‌ای دارد و برای «سقوط» یک نظام معنایی ناشناخته تعریف شده که قابل خدشه و ایراد است. برای مثال متن به واقعیت قدرت سخت و الهام‌بخش جمهوری اسلامی بی‌توجه بوده یا نسبت به مثال‌های عینی در کشورهای مختلف خاورمیانه در فرآیند تحول یا گذار یا تثبیت عنایت ندارد. همچنین رابطه میان فرضیه و عوامل پشتیبانی‌کننده فرضیه رابطه‌ای غیرعلمی است.  3- در فرضیه این متن آمده که نظام سیاسی در سه مرحله (کارآمدی، شایستگی، نمادها) سقوط کرده و فقط مرحله«ساختارها» باقی مانده است. در چنین شرایطی نظام با «انقلاب از بالا» می‌تواند احتمال فروپاشی را کاهش دهد. اگر از معایب دسته‌بندی رنانی بگذریم، ایراد اصلی به ابهام در مفهوم «انقلاب از بالا» برمی‌گردد. ما در جامعه‌شناسی سیاسی چنین مفهومی نداریم و نویسنده هم تعریف درستی از این مفهوم ارائه نداده است. انقلاب از بالا در تضاد با مفهوم انقلاب است و معلوم نیست چگونه این مفهوم مبهم، بخش اصلی فرض نویسنده را تشکیل داده است. نویسنده بدون وفاداری به مفاهیم علوم‌ سیاسی و جامعه‌شناسی سیاسی، نتایج سیاسی از جمله «انقلاب از بالا» گرفته و توضیح روشنی هم درباره کیفیت آن نداده است. آقای رنانی، اگر عبارت جدید خلق می‌کنید حداقل درباره آن توضیح دهید. 4- یکی دیگر از اشکالات متن رنانی، تعریف اشتباه از «طبقه» است. او پیشنهاد داده که «طبقه نخبگان وسط باز» شکل بگیرد. طبقه، مفهومی در ارتباط با وسایل تولید، مالکیت و با تسامح مرتبط با درآمد اقتصادی است. تعبیر درست‌تر رنانی می‌توانست شأن و منزلت باشد، نه طبقه. امیدوارم این اشکال از عجله و بی‌دقتی باشد.  5- گزاره‌های پشتیبان متن برای تعریف «نمادها» و اثبات فرض سقوط آنها به اندازه کافی گویا نیست. در این بخش نویسنده با مفروض گرفتن ارزش‌های بورژوایی میان اکثریت جامعه و نادیده‌گرفتن طیف‌های گسترده اجتماعی برای مثال ادعا می‌کند که راه‌پیمایی های‌حکومتی خلوت شده است و چیزهایی از این دست. این در حالی است که حمایت مردمی 22بهمن و حتی سیزده آبان امسال بزرگ ترین تجمع ایرانیان در سراسر جهان است. البته در اینکه برخی از حاضران در این تجمعات مانند طیف‌های مختلف جامعه از وضعیت اقتصادی و معیشتی گلایه دارند، تردیدی نیست اما نگاه تقلیل‌گرایانه و مطلق‌گرایانه رنانی به جامعه، روی دیگر نپذیرفتن ضعف‌ها و مشکلات از جانب برخی افراد و مدیران اجرایی است. در ناآرامی‌های پاییز به برخی نمادها توهین و جسارت شد اما آیا همه جامعه با این نوع از رادیکالیسم موافق بودند؟ آقای رنانی به یاد دارند که در ششم ژانویه 2020 طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند یا در جنبش وال‌استریت، نمادهای اقتصاد سیاسی آمریکا به چالش کشیده شد و یا در جنبش جلیقه‌زردهای فرانسه، دولت مکرون به عنوان نماد بی‌عدالتی مورد حمله قرار گرفت. آیا با استناد به این واقعیت‌ها ایشان معتقدند که در این کشورها «نمادها» سقوط کرده‌اند؟ تاکنون که برعکس بوده و روشنفکران ما این‌گونه ناهنجاری‌ها در غرب را ذیل ادبیات جنبش‌ها، نماد دموکراسی و تکثر عنوان کرده‌اند. اما به ایران که می‌رسند، آن کار دیگر می‌کنند. می‌توان مثال‌های فراوانی از احترام مردم ایران به نمادهای انقلابی برای اثبات غیرعلمی‌بودن گزاره آقای رنانی به کار برد که حساب آنها از عصبانیت از وضع معیشتی و عملکرد برخی مسئولان جدا است. متن آقای رنانی نه در مثال‌های سلبی مانند هتاکی به نمادها واقع‌نگر هستند، نه در توصیف مثال‌های ایجابی مانند راه‌پیمایی 22بهمن منصف که البته ریشه در اشکال‌های معرفت‌شناسی و روش‌شناسی متن ایشان دارد.