5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ توصیه آیت الله فاطمی نیا برای یک عمل در شب قدر:
یک بار سوره واقعه
یک بار سوره توحید
هفت مرتبه یا الله
پس از آن ، حاجات خود را از خدا بخواهید
هدایت شده از ستاد امر به معروف اصفهان
🏴دعای روز نوزدهم ماه رمضان
◾️اَللّهُمَّ وَفِّرْ فِیهِ حَظِّی مِنْ بَرَکاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبِیلِی إِلَی خَیرَاتِهِ وَ لاتَحْرِمْنِی قَبُولَ حَسَنَاتِهِ یا هَادِیا إِلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ
▪️خدایا در این ماه بهره مرا از بركاتش زیاد بگردان
▪️و راه مرا به سوى خیرهایش آسان كن
▪️و مرا از پذیرفتن نیکیهایش محروم نكن
▪️اى راهنماى به سوى حـق آشكار
💠 کانال ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان
🌐 @isfsetad
جزء 19.mp3
4.03M
💠فایل صوتی: تند خوانی جزء نوزدهم قرآن کریم
🔹 با صدای استاد معتز آقایی
تندخوانی
❇️ از ابتدای صفحه362تا پایان صفحه381
🌺اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم
💠 کانال ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان
🌐 @isfsetad
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#فوری| ویدیو توضیحات آیت الله کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسهای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی میکنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود
🔹 صحبتهای بسیار مهم کاظم صدیقی در رابطه با انحلال موسسه، سند زدن ملک مورد مناقشه به نام حوزه، ایجاد تغییرات در نفرات حوزه و ماجرای اعتماد و غفلتی که در این مورد شده بود
🔹 آیت الله کاظم صدیقی: حوزه عملیه امام خمینی(ره) لازم داشت یک مرحله پیش حوزوی داشته باشد و تصمیم گرفتیم موسسهای ثبت کنیم
🔹 در تاسیس موسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد میکردم.
🔹از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار میکنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی میکنم
🔹 اموال حوزه با تاسیس موسسه جابجا نشده است.
🔹 موسسه منحل شد و ملک مزبور رسما به حوزه منتقل شده و به ثبت رسمی رسیده است.
🔹در افراد تغییراتی ایجاد شد.
🔹توقع دارم در نظارت اگر به موردی رسیدند که از نظر قانونی جای مواخذه وجود دارد اعم از آشنایان وغیر اشنایان در اجرای قانون حتما به حساب اشخاص رسیدگی شود.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
✴️ بیشتر بدانیم
❌ قواعد فقهی مهم و کاربردی در حقوق
✅ لا تقیه فی الدماء:
جایی که پای جان در میان است تقیه جایز نیست.
✅ عمد الصبی بمنزله الخطا:
فعل عمدی کودک همانند فعل خطایی محسوب می شود.
✅ لا کفاله فی الحد:
شفاعت کردن و درخواست به تأخیر انداختن، در حدود جایز نیست.
✅ الاسلام یجب ما قبله:
مسلمان شدن، گناهان پیش از آن را پاک می کند.
(اصل 169 قانون اساسی – ماده 10 قانون مجازات اسلامی – ماده 4 قانون مدنی)
✅ اقامه الحدود الی من الیه الحکم
اجرای حدود و مجازات ها به دست حاکم است.(اصل 36 قانون اساسی)
✅ الامتناع بالاختیار لاینا فی الاختیار
از روی اختیار و قدرت اگر باعث تحقق چیزی شویم، موجب نمی شود که فاعل را مسلوب الاختیار تلقی کرد.
(ماده 154 قانون مجازات اسلامی)
✅ قاعده دراء :
الحدود تدرا بالشبهات
اجرای حدود با حصول شبهه متوقف می شود.(ماده 120 قانون مجازات اسلامی)
✅ دم المسلم لایذهب هدرا:
خون مسلمان نباید پایمال شود.
(مواد 462 و 470 قانون مجازات اسلامی)
✅ قاعده ائتمان :
الامین لا یضمن
امین ضامن نیست.
✅ لیس علی الامین الا الیمین :
بر امین چیزی جز سوگند لازم نیست.
(ماده 614 و 613 قانون مدنی)
✅ قاعده اتلاف :
من اتلف مال الغیر فهو له ضامن
هر کس مال دیگری را تلف کند ضامن آن خواهد بود.(ماده 238 قانون مدنی)
✅ حرمه مال المومن کحرمه دمه
مال مومن همانند خون وی محترم است.
(اصل 46 و 47 قانون اساسی)
✅ قاعده احسان :
ما علی المحسنین من سبی
بر نیکوکاران ایرادی نیست.
(ماده 306 قانون مدنی – ماده 152 مجازات اسلامی)
✅ قاعده ارشاد :
اعلام الجاهل علی العالم واجب
اقدام انسان در جهت ضرر خود، مسقط ضمان است.
(ماده 1215 قانون مدنی)
✅ قاعده اقرار عقلا :
اقرار العقلا علی انفسهم جائز
اقرار انسان عاقل به ضرر خود نافذ است.
(ماده 1275 قانون مدنی – ماده 202 آیین دادرسی مدنی مصوب 1379)
✅ قاعده اِلزام :
اَلزِمُوهُم بِما اَلزَمُوا بِهِ اَنفسَهُم: آنان (پیروان مذاهب دیگر) را به آنچه ملتزم هستند، ملزم کنید.
✅ البَیِّنَةُ عَلَى المُدَّعِی و الیمینُ عَلَی مَن اَنکَر:
آوردن شاهد بر عهده مدعی و سوگند_خوردن بر عهده خوانده است.
(ماده 1257 و 1325 قانون مدنی – ماده 197 و 272 قانون آیین دادرسی مدنی)
✅ الدَّینُ مقدَّمٌ عَلَی الارث:
ادای دین ، مقدم بر ارث بردن است.
( ماده 740 و 868 قانون مدنی )
✅ قاعده تسلیط :
الناسُ مسلَّطونَ علی اموالهم و انفسهم
مردم بر جان و مال خویش، سلطه و اختیار دارند.
(اصل 46 و 47 قانون اساسی)
✅ قاعده صحت :
حملُ فعل المسلم علی الصحة
اعمال شخص مسلمان، محمول بر صحت و درستی می باشد.
✅ لايُسمَعُ الانکارُ بعدَ الاقرار:
انکار بعد از اقرار مسموع نیست.
(ماده 1277 قانون مدنی)
✅ العقودُ تابعةٌ لِلقُصُود:
عقدها تابع قصدهای متعاقدین است.
(ماده 191 و 194 قانون مدنی)
✅ قاعده لا ضرر :
لا ضَررَ و لاضِرارَ فی الاسلام
حکم ضرری در اسلام وضع نشده است.
(اصل 40 و بند 5 اصل 43 قانون اساسی)
✅ قاعده قرعه :
اَلقُرعةُ لِکلِّ امرِ مشکل
در هر كار غیر قابل حل میتوان به قرعه متوسل شد.
✅ لا میراثَ لِلقاتل:
قاتل از ارث مورِّث، محروم است.
(ماده 880 قانون مدنی)
✅ قاعده لزوم : الاصلُ فی العقودِ اللزوم
اصل در عقدها لزوم آنها است مگر اینکه خلافش ثابت شود.
(ماده 219 قانون مدنی)
✅ قاعده اذن : الاذنُ فی الشیئ اذن فی لوازمه
اذن دادن در چیزی، اذن در لوازم آن نیز هست.
https://eitaa.com/M_hoghoghyar
#تلنگری_به_همه....!
💐در مسیر جریان آب حرکت کردن هنر نیست چون ماهی مرده هم میتواند.
✅ كسى كه #منكر را نه با زبان انكار كند و نه با دست و نه با دل، چنين كسى #مرده_اى_است_در_ميان_زندگان.
📚حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه، نسخه صبحی صالح
⭕️ لطفاً با احساس مسئولیت #آخرین_حلقه نباشید.
#تلنگری_به_همه....!
#مَيِّتُ_الْأَحْيَاءِ
#مرده_اى_در_ميان_زندگان
#زنده_ام
#ماهی_مرده_نیستم
#ماهی_مرده_همرنگ_جماعت_است
#همرنگ_جماعت_نمیشوم
#استقلال
#هویت
#هنجارشکنی_منکر_است
#نمیگذاریم_اشرار_حاکم_شوند
🔰 صورت برزخی اشخاص مختلف چگونه است؟
❓️میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممڪن است؟
پاسخ آیتالله حسنزادهآملی (ره):
🔸بله. هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد.
🔸اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به ڪار میبرد و به اطراف ڪارے ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است
🔸و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است.
🔸و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به ڪار میبرد و حيله و مڪر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطورے ڪه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است.
🔸و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده اند، "ملَك" (فرشته)است.
🔸و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك،
با ترڪ انواع معصیت، بسوے معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوڪ الى اللّه ، حرڪت دارد "انسان" است.
🔸خلاصه اینڪه بشرخاڪی به پنج گونه تقسیم میشود: بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان .
🔸حال هر ڪسی با این علم میتواند بفهمد ڪه در باطن به چه صورت است.
نیازے نیست انسان نزد ڪسی برود ڪه چشم برزخی دارد و از وے بخواهد باطن او را بگوید ...!
@kayhan_online
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر یک سوپر انقلابی تندرو راجع به بی حجابی و ولنگاری
همین حرفها رو زد که مردم اطرافش جمع شدند و باعث براندازی رژیم شاه شدند....
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆دیدن این فیلم برای فعالان فرهنگی باغیرت کشور ضروری وپخش کردن آن درفضای مجازی لازم است.
📣سیاست آندلسی کردن ایران سیاست امروز دشمن است.
انجام تکلیف همگانی نهی از منکر مانع سیاست آندلسی کردن ایران است.
⭕️باید مجموعه نهادهای حاکمیتی و مردم بعنوان تکلیف شرعی و قانونی در مقابله با مظاهر فساد و عاملان منکر طبق شرع و اصل ۳ و ۸ قانون اساسی اقدام کنند.
قانونگذاران باید طبق اصل ۳ و ۸ قانون اساسی زمینه ساز اجرای نهی از منکر باشند .
📌بستن دست مردم و ضابطان و ناجا و بسیج و سپاه و محدودسازی نهی از منکر به افراد خاص امری خلاف شرع و قانون اساسی است.
#قانون_موجود
#وظیفه_شرعی
#تکلیف_قانونی
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
📣 ⭕️ پاداش یک آیه = ختم قرآن
عنْ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله قالَ:
مَنْ تَلَا فِيهِ آيَةً مِنَ الْقُرْآنِ، كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِي غَيْرِهِ مِنَ الشُّهُور.
📚امالی صدوق، ص95
✅رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود:
هرکس در ماه رمضان، یک آیه از قرآن تلاوت کند، پاداش کسی را خواهد داشت که در غیر ماه رمضان، قرآن را ختم کند.
✅قال الرضا علیه السلام:
عَلَيْكُمْ بتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ فِي اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ مَا اسْتَطَعْتُمْ.
📚بحارالأنوار، ج96، ص380
حضرت رضا علیه السلام فرمود:
شما را به تلاوت قرآن در شب و روزِ ماه رمضان به مقداری که می توانید، توصیه می کنم.
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عجب تلاوتی ؟ گوش کنید.