eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
155 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 اعتراف از ابوبکر در فضائل اهلبیت علیهم صلوات الله و دشمنان شان : ✅من پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) را دیدم که خیمه اى بنا کرده بود و بر کمانى عربى تکیه داده بود و در آن خیمه ، و و و بودند ، و فرمود :  ⭕️👈معشر المسلمین! أنا سلمٌ لمن سالمَ أهل الخیمة ، حربٌ لمن حاربهم ، ولیٌّ لمن والاهم ، لا یحبّهم إلاّ سعید الجدِّ طیّب المولد ، ولا یبغضهم إلاّ شقیُّ الجدِّ ردیء المولد👉 📚 الریاض النضرة ، حافظ محبّ الدین طبرى، ج 2 ، ص 189 [جلد3، صفحه136] . 🔰ترجمه: اى گروه مسلمین! من با کسى که با اهل خیمه در صلح باشد در صلحم ، و با کسى که با آنان در جنگ است در جنگ هستم ، و دوستدار کسى هستم که با آنها دوستى ورزد . و آنان را جز فرد خوشبخت حلال زاده دوست ندارد ، و جز فرد بدبخت حرامزاده ، با آنان دشمنى نمى کند. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 ⭕️ بودن کسانی که تراویح میخوانند طبق نظر عبدالله بن عمربن خطاب
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 #بدعت_تراویح ⭕️ #الاغ بودن کسانی که تراویح میخوانند طبق نظر عبدالله بن عمربن خطاب
🛑نظر عبدالله بن عمر در مورد کسانی که نماز تراویح میخوانند 📌ابن ابی شیبه (از اکابر علمای مخالفین) در کتاب "المصنف" می نویسد: ✅حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ ابْنَ عُمَرَ أَقُومُ خَلْفَ الْإِمَامِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ؟ فَقَالَ: تُنْصِتُ كَأَنَّكَ 🔰مجاهد می گوید: مردی از عبدالله بن عمر سوال کرد که آیا در ماه رمضان نماز تراویح را پشت سر امام به جماعت بخوانم؟ عبدالله بن عمر پاسخ داد: 👈آیا می‌خواهی مانند👈 الاغ👉 ساکت بمانی⁉️👉 📚المصنف (لابن ابی شیبة).ج3 ص359.ط الفاروق الحدیثیة للطباعة والنشر ✅ تصحیح سه تن از علماء و محققین بزرگ مکتب سقیفه: 🔷🔸ابی محمّد أسامة: ✅ إسناده صحيح https://s18.picofile.com/file/8433438450/.jpg 🔷🔸سعد بن ناصر بن عبد العزيز أبو حبيب الشثری: ✅ صحیح 📚المصنف (لابن ابی شیبة).ج5 ص162.ط دار الکنوز اشبیلیا https://s19.picofile.com/file/8433438492/.jpg 🔷🔸زکریا بن غلام قادر الباکستانی: ✅ صحیح 📚ما صح من آثار الصحابة فی الفقه.ج1 ص429.ط دار الخراز https://s18.picofile.com/file/8433438668/.jpg 📌همچنین عبدالرزاق صنعانی (از علمای بزرگ و سرشناس مخالفین) می نویسد: ✅عَنِ الثَّوْرِیِّ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى ابْنِ عُمَرَ قَالَ: أُصَلِّی خَلْفَ الْإِمَامِ فِی رَمَضَانَ؟ قَالَ: «أَتَقْرَأُ الْقُرْآنَ؟» قَالَ: نَعَمْ قَالَ: أَفَتُنْصِتُ کَأَنَّکَ ؟ صَلِّ فِی بَیْتِکَ 🔰مردی پیش عبدالله بن عمر آمد و گفت: در ماه رمضان پشت سر امام جماعت نماز (تراویح) بخوانم؟ عبدالله بن عمر گفت: آیا قرآن می خوانی؟ آن شخص گفت: بله. عبدالله بن عمر گفت: آیا مثل ساکت می مانی؟ در خانه ات نماز بخوان 📚المصنف (عبدالرزاق).ج4 ص264.ط المجلس العلمی https://s18.picofile.com/file/8433438726/.jpg عبارت: " أَفَتُنْصِتُ کَأَنَّکَ حِمَارٌ _ آیا مانند ساکت می مانی" در کتاب "شرح معانی الآثار" طحاوی ✅حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرَةَ، قَالَ: ثنا مُؤَمَّلٌ، قَالَ: ثنا سُفْیَانُ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، قَالَ: قَالَ رَجُلٌ لِابْنِ عُمَرَ رَضِیَ اللهُ عَنْهُمَا: أُصَلِّی خَلْفَ الْإِمَامِ فِی رَمَضَانَ؟ فَقَالَ: «أَتَقْرَأُ الْقُرْآنَ» قَالَ: نَعَمْ , ✂️[حذف عبارت أَفَتُنْصِتُ کَأَنَّکَ حِمَارٌ]✂️ قَالَ: صَلِّ فِی بَیْتِکَ 📚شرح معانی الآثار.ج1 ص351.ط عالم الکتب https://s18.picofile.com/file/8433438818/.jpg روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
#تراویح_سنت_عمر_یا_سنت_پیامبر ❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️
🛑تراویح سنت است ❌ ما پیرو سنت عمر هستیم نه پیامبر ❗️ 🔰عالم سنی حسن بن عبدالحمید بخاری وقتی به روایت بخاری مربوط به تراویح که گوید این بدعتی نیکوست برای دفاع از عمر میگوید کلام عمر کلن است😳 و در ادامه میگوید: 👈و آن (تراویح)سنتی عمری است که تاکنون پابرجا مانده است و مردم برای انجام سنت عمر بن خطاب 👉 نه در هر مکان و زمانی، تراویح را به جماعت می خوانند. 📗📔نام کتاب: نامه ای به امام تراویح (احکام، تذکرات و لطایف) صفحه۹_نویسنده : حسن بن عبدالحمید بخاری_مترجم : مجموعه موحدین *اسکن کیفیت اصلی: https://bit.ly/2LsjFK8 📜رسول‌الله (ص) : «كُلُّ بِدْعَةٍ ضَلَالَةٌ وَ كُلَّ ضَلَالَةٍ فِي النَّارِ» تمام گمراهی است و نتیجه تمام گمراهیها ، است. 📓صحیح مسلم، ج2، ص 592 📌 علمای مخالفین به جهت دفاع از عمربن الخطاب (در جریان بدعت نماز تراویح) فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله که به صورت عام فرموده: (کل بدعة ضلالة، وکل ضلالة فی النار) را بدون دلیل و از روی تعصب تحریف کرده و آن را بدعت حسنه و سیئه تقسیم نموده اند ⭕️ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان (از علمای بزرگ و سرشناس مخالفین و عضو هیئت کبار علما و اللجنة الدائمة عربستان) در مورد تقسیم بندی بدعت، به بدعت حسنه و سیئه عبارت جالبی دارد: 🔸 لیس مع من قسَّم البدعة إلى بدعةٍ حسنة و بدعةٍ سیئةٍ دلیلٌ؛ لأن البدع کلَّها سیئةٌ؛ لقوله صلى الله علیه وسلم: کل بدعة ضلالة، وکل ضلالة فی النار 🔥 کسی که بدعت را به حسنه و سیئه تقسیم کرده است هیچ دلیلی ندارد. تمام 👈انواع بدعتها سیئه هستند،👉 برای اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: تمام بدعتها گمراهی و هر گمراهی در آتش است 📚المنتقی من فتاوی (صالح الفوزان).ص159 https://s18.picofile.com/file/8433413792/.jpg https://s18.picofile.com/file/8433413842/.jpg ⭕️ ابو اسحاق الشاطبی (از علمای بزرگ مخالفین) که زرکلی در کتاب "الاعلام" از او با عنوان "کان من ائمة المالکیة" نام می برد در کتاب "الاعتصام" می نویسد: 🔸 ان ذم البدع و المحدثات عام لا يخص محدثة دون غيرها...انها جاءت مطلقة عامة على كثرتها لم يقع فيها استثناء البته و لم يأت فيها مما يقتضي ان منها ما هو هدى و لا جاء فيها كل بدعة ضلالة الا كذا و كذا و لا شيء من هذه المعاني... فلو كان هنالك محدثة يقتضي النظر الشرعي فيها الاستحسان أو انها لاحقة بالمشروعات لذكر ذلك في آية أو حديث لكنه لا يوجد 🔥 همانا نکوهش بدعتها عمومی است و اختصاص به یک بدعت خاص ندارد. مذموم بودن بدعت، هر چقدر هم که باشد، هم اطلاق دارد و هم عمومیت دارد. و هیچ استثنایی ندارد. و چیزی که اقتضاء کند، فلان بدعت، بدعت هدایت است وجود ندارد. در نصوص نیامده است که تمامی بدعتها گمراهی است مگر فلان بدعت و فلان بدعت. اگر امر تازه ایجاد شده ای، استحسان شرعی داشته باشد و یا اینکه مشروع شارع باشد، باید در ضمن یک آیه یا یک روایت ذکر می شد، در حالی که ذکر نشده است 📚الاعتصام.ج1 ص187.ط دار ابن عفان ✅ و در ادامه می گوید: 🔸 ان متعقل البدعة يقتضي ذلك بنفسه لانه من باب مضادة الشارع و اطراح الشرع و كل ما كان بهذه المثابة فمحال ان ينقسم إلى حسن و قبيح 🔥 مقتضای برداشت عقلی از بدعت، همین را اقتضاء میکند (که بدعت قابل تقسیم نیست). چون بدعت، به معنای ضدیت با شارع و کنار گذاشتن شرع است. و هر چیزی که به این شکل باشد، تقسیم شدنش به نیک و بد محال است 📚الاعتصام.ج1 ص188.ط دار ابن عفان https://s18.picofile.com/file/8433414168/.jpg https://s18.picofile.com/file/8433414218/.jpg https://s18.picofile.com/file/8433414300/.jpg ✅ نتیجه : عمر بدعت گذار است و عمل به دستوری داده که خلاف دستور پیامبر است و اهل سنت به بدعت عمل میکنند و ادعای پیروی از سنت پیامبر از خانه عنکبوت سست تر است روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑تولی و در محافل علمی ✅شیخ جعفر : 🔰 چه شب هایی که با رفقا و طلاب از امیرالمؤمنین می گفتیم و آنها را منطبق بر آیات اللهی می کردیم خداروشکر کامل بود و به برکت اسید احمد اقا (سید احمد کازرانی) هم کامل می کردیم با👈 بر خلفا ثلاثه و معاویه و قاتلین کربلا همینطور و حفصه و ام حکم و هند ..... 👉 مرحوم سید اشتیاق خاصی به لعن دومی و عایشه داشت. 📚خاطرات عارفانه . ص217 . نشر السلوک . 1379 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 رحلت حضرت ، خدیجه الکبری صلوات الله علیها بر حضرت حجت بن الحسن عج الله فرجه تسلیت باد. ❌ لقب توست آن را دزدیدند ❌درست مثل که از علی دزدیدند روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 حسادت به ام المؤمنين الکبری و جواب محکم به آن ✅پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): 👈 فَرَوَى عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ اَلْمُبَارَكِ عَنْ مُجَالِدٍ عَنِ اَلشَّعْبِيِّ عَنْ مَسْرُوقٍ عَنْ قَالَتْ عَائِشَةُ : كَانَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا ذَكَرَ خَدِيجَةَ أَحْسَنَ عَلَيْهَا اَلثَّنَاءَ فَقُلْتُ مَا تَذْكُرُ حَمْرَاءَ اَلشِّدْقِ قَدْ أَبْدَلَ اَللَّهُ لَكَ خَيْراً قَالَ مَا أَبْدَلَنِي اَللَّهُ خَيْراً مِنْهَا صَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبَنِي اَلنَّاسُ وَ وَاسَتْنِي بِمَالٍ إِذْ حَرَمَنِي اَلنَّاسُ وَ رَزَقَنِيَ اَللَّهُ مِنْهَا اَلْوَلَدَ إِذْ لَمْ يَرْزُقْنِي مِنْ غَيْرِهَا . 🔰عايشه مى‌گويد:پيامبر(صلّى الله عليه و آله)خديجه را ستايش مى‌فرمود👉👈من گفتم:چه مقدار آن زن سرخ گونه را ياد مى‌كنيد؟همانا خداوند بهتر از او نصيب شما فرموده است(یعنی خودش) 👈فرمود: خداوند بهتر از او نصيب من نفرموده است،زيرا هنگامى كه همۀ مردم مرا تكذيب مى‌كردند،او مرا تصديق مى‌كرد و هنگامى كه مردم مرا محروم مى‌داشتند او با اموال خود با من مواسات مى‌كرد و خداوند فرزندان مرا از او به من عنايت فرمود و حال آنكه از غير او فرزندى به من عنايت نفرمود. 📚روضة الواعظین ج ۲، ص ۲۶۹. 📚شیخ‌مفید،الإفصاح في الإمامة ج ۱، ص ۲۱۷. 📚التعجب من أغلاط العامة فی مسألة الإمامة ج ۱، ص ۱۰۳. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 ✅ آیت الله : 🔰 حضرت سلام الله علیها مادر دوازده امام است. بلکه مادر هم هست. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 آیه تطهیر حضرت سلام الله علیها است به اعتراف 📌 اعتراف جالب و مهم عسقلانی: ✅اهل بیت آیهء تطهیر همان اهل کساء هستند و مرجع و مصدر آنان نیز حضرت علیها السلام است . 💠 نزول آیهء در شان اهل بیت علیهم السلام 👤 ابن حجر عسقلانی از بزرگ اهل سنت است که نظر جالبی در مورد آیه ی تطهیر دارد : 📝 وَ فِی ذِکْرِ الْبَیْتِ مَعْنًى آخَرُ لِأَنَّ مَرْجِعَ أَهْلِ بَیْتِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إِلَیْهَا لِمَا ثَبَتَ فِی تَفْسِیرِ قَوْلِهِ تَعَالَى إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ قَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ لَمَّا نَزَلَتْ دَعَا النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَاطِمَةَ وَعَلِیًّا وَالْحَسَنَ وَالْحُسَیْنَ فَجَلَّلَهُمْ بِکِسَاءٍ فَقَالَ اللَّهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَیْتِی الْحَدِیثُ أَخْرَجَهُ التِّرْمِذِیُّ وَغَیْرُهُ وَمَرْجِعُ أَهْلِ الْبَیْتِ هَؤُلَاءِ إِلَى خَدِیجَةَ لِأَنَّ الْحَسَنَیْنِ مِنْ فَاطِمَةَ وَفَاطِمَةُ بِنْتُهَا وَعَلِیٌّ نَشَأَ فِی بَیْتِ خَدِیجَةَ وَهُوَ صَغِیرٌ ثُمَّ تَزَوَّجَ بِنْتَهَا بَعْدَهَا فَظَهَرَ رُجُوعُ أَهْلِ الْبَیْتِ النَّبَوِیِّ إِلَى خَدِیجَةَ دُونَ غَیْرِهَا. 🔰 و در ذکر معنای " البیت " معنی دیگری نیز وجود دارد چرا که مصدر و منبع اهل بیتِ پیامبر ، حضرت خدیجه است برای آن که در تفسیر آیه ی " انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا " ثابت شده است که ام سلمه گفته است هنگامی که آیه نازل شد، پیامبر فاطمه و علی و حسن و حسین را فراخواند و عباء را روی آن ها قرار داد و گفت : خدایا این ها اهل بیت من هستند. 📚فتح الباری،ج7،ص169 🔰 این حدیث را ترمذی و دیگران نقل کرده اند و مرجع و مصدر این اهل بیت است؛ چرا که حسنین فرزندان فاطمه هستند و فاطمه دختر خدیجه است و علی در خانه ی خدیجه رشد و نمو یافت در حالی که کوچک بود و سپس با دختر او { حضرت خدیجه } بعد از وفاتش ازدواج کرد.پس معلوم شد که مرجع اهل بیت نبوی خدیجه است نه غیر از او. ⭕️همانطور که ملاحظه کردید، ابن حجر عسقلانی معتقد است که طبق احادیثی که ترمذی و دیگران نقل کرده اند، اهل بیت آیه ی تطهیر همان اهل کساء هستند و مصدر و منشا آنان نیز حضرت خدیجه سلام الله علیها هستند که مادر حضرت فاطمة سلام الله علیها هستند و امیرالمومنین نیز در خانه ی ایشان تحت تربیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بوده اند و نه غیر او ، نه عایشه و نه دیگری👌 📸 اسکن کتاب 📚 http://s5.picofile.com/file/8153933584/000.jpg 📚 http://s5.picofile.com/file/8153933626/001.png 📚 http://s5.picofile.com/file/8153933684/002.png روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 حضرت ام المؤمنين (سلام الله علیها) ودختر صدیقه‌شان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) دو نفر از چهار زن برتر جهان و بهشت ، در كتب با سندصحيح ✅قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «خَيْرُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ، وَآسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ، وَخَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ، وَفَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ» 🔰رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: بهترين چهار نفر هستند. حضرت مريم (س) و آسيه (س)همسر فرعون و حضرت خديجه و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیهما). ‍ ✅ به لفظِ افضل 1135 - « 👈أفضل نساء أهل الجنة👉 خديجة بنت خويلد وفاطمة بنت محمد ومريم بنت عمران وآسية بنت مزاحم امرأة فرعون» . ⭕️(✅صحيح✅) ... [حم طب ك] عن ابن عباس. الصحيحة 1508: الطحاوي، الضياء. 📚نام کتاب : صحيح الجامع الصغير وزيادته نویسنده : الألباني، ناصر الدين    جلد : 1  صفحه : 253 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑چرايی مقدم كردن بر حضرت (س) در نزد جماعت ⁉️ ✅ ابن کثیر در مورد علت دادن بر(س) چنین میگوید : ⭕️ وَهَذِهِ مَسْأَلَةٌ وَقَعَ النِّزَاعُ فِيهَا بَيْنَ الْعلمَاء قَدِيما وحديثا، وبجانبها طرق يقْتَصر عَلَيْهَا أَهِلُ التَّشَيُّعِ وَغَيْرُهُمْ، لَا يَعْدِلُونَ بِخَدِيجَةَ أَحَدًا مِنَ النِّسَاءِ: لِسَلَامِ الرَّبِّ عَلَيْهَا، وَكَوْنِ وَلَدِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَمِيعِهِمْ، إِلَّا إِبْرَاهِيمَ، مِنْهَا، وَكَوْنِهِ لَمْ يَتَزَوَّجْ عَلَيْهَا حَتَّى مَاتَت إِكْرَاما لَهَا وَتَقْدِير إِسْلَامِهَا، وَكَوْنِهَا مِنَ الصِّدِّيقَاتِ، وَلَهَا مَقَامُ صِدْقٍ فِي أَوَّلِ الْبِعْثَةِ، وَبَذَلَتْ نَفْسَهَا وَمَالَهَا لِرَسُولِ الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم. وَأَمَّا أَهْلُ السُّنَّةِ فَمِنْهُمْ مَنْ يَغْلُو أَيْضًا وَيُثْبِتُ لِكُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا مِنَ الْفَضَائِلِ مَا هُوَ مَعْرُوفٌ، وَلَكِنْ تَحْمِلُهُمْ قُوَّةُ التَّسَنُّنِ عَلَى تَفْضِيلِ عَائِشَةَ لِكَوْنِهَا ابْنَةَ الصِّدِّيقِ، وَلِكَوْنِهَا أَعْلَمَ مِنْ خَدِيجَةَ .... 🔰 در مورد این مساله [ برتری (س) بر عایشه ]از قدیم تا کنون میان علما اختلاف بوده است... 🔰در این میان احادیثی میباشد که و غیره بدان استناد میکنند و هیچ زنی را هم رتبه حضرت (س) نمی‌دانند همچون : 👈سلام نمودن خداوند متعال بر وی ، 👈و اینکه همه فرزندان (ص) غیر از ابراهیم(ره) از ایشان بوده ، 👈و اینکه رسول الله(ص) به احترام وی و تا زمانی که ایشان زنده بود نکردند ، 👈و اینکه ایشان از زنان هستند و برای ایشان مقام صدق در ابتدای هست ، 👈و ایشان جان و مالش را برای رسول الله(ص) بخشید... و اما پس گروهی از آنها نیز غلو و زیاده روی کردند و برای هر یک از آنها [ حضرت خدیجه(س) و عایشه ] فضائلی را ثابت نموده که معروف میباشد 👈ولی ، آنها را وادار ساخت تا عایشه را بر حضرت خدیجه(س) برتری بخشند زیرا که وی دختر است و...‼️ 📚 السيرة النبوية ؛ ج۲/ص۱۳۶_۱۳۷ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 اعتراف به برتری حضرت (س) و به او 🔻 ⭕️ بخارى به نقل از مى‌نویسد :🔻 ✅ ما غِرْتُ على امْرَأَةٍ لِلنَّبِیِّ صلى الله علیه وسلم ما غِرْتُ على خَدِیجَةَ هَلَکَتْ قبل أَنْ یَتَزَوَّجَنِی لِمَا کنت أَسْمَعُهُ یَذْکُرُهَا وَأَمَرَهُ الله أَنْ یُبَشِّرَهَا بِبَیْتٍ من قَصَبٍ وَإِنْ کان لَیَذْبَحُ الشَّاةَ فَیُهْدِی فی خَلَائِلِهَا منها ما یَسَعُهُنَّ. 🔰 بر هیچ زنى آن قدر نورزیدم که بر (س) حسد ورزیدم... 🔰او را درک نکردم و قبل از ازدواج من با (ص) از دنیا رفته بود،👈 ولى حسدم به این سبب بود که رسول خدا(ص) او را بیشتر یاد میکرد و خداوند او را به خانه اى بهشتى از طلا و در و یاقوت بشارت داده بود و هر گاه گوسفندى را ذبح می‏نمود براى دوستان (س) هدیه میفرستاد... 📚 صحیح البخاری ؛ ج۳/ص۱۳۸۸ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑🙈🔞 علما فتوای را آشکار کردند😳🙈 ⭕️ از همه عزیزان می کنیم بابت نشر این فتوی فقط صرف آشنایی با سقیفه هست⭕️ ✅ آیا روزه دار می تواند انگشتش درون 🙈 خودش کند؟؟! 🔰پاسخ: بستگی داره انگشت خیس یا خشک😂🙈 کامل ببینید در اسکن کتاب 👆👆👆 💢چرا یه باید چنین سوالی بپرسد؟! 1⃣ این کار را از خلیفه دوم به ارث برده؟! 2⃣ دوست دارد خود ارضایی کند اما از عقب؟! 3⃣ راه را برای تخلی باز کند؟! 4⃣ مشکل روانی یا جنسی دارد؟! ⏹ اهلسنت مراقب احکام سقیفه ای باشند 😂 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 قول (شیخ طبرسی) از بزرگ شیعه و صاحب کتاب در مورد پدر و و صوفی ناصبی ملعون پدر (مصطلح) ✅الحكيم المتألّه الفاضل محمّد بن إبراهيم الشيرازي ، الشهير بملاصدرا ، محقق مطالب  الحكمة ، ومروّج  دعاوي الصوفية بما لا مزيد عليه ، صاحب التصانيف الشائعة التي عكف عليها من صدّقه في آرائه وأقواله ، ونسج على منواله ، وقد أكثر فيها من الطعن على الفقهاء حملة الدين ، وتجهيلهم وخروجهم من زمرة العلماء ، وعكس الأمر في حال ابن العربي صاحب الفتوحات فمدحه ووصفه في كلماته بأوصاف لا تنبغي إلاّ للأوحدي من العلماء الراسخين ، مع أنّه لم ير في علماء العامة ونواصبهم أشدّ نصبا منه 🔰 متاله محمد بن ابراهیم شیرازی معروف به از محققین و 👈ترویج دهنده ی ادعاها و عقاید 👉 و بیش از این وصفی ندارد. صاحب تالیفاتی که برای هم نظران او محبوب است و کسانی که او و نظریاتش را تصدیق می کنند والبته که 👈برای خودش اینها را👉 👈 و در تالیفاتش بسیار بر و حامل دین و زده!!👉 👈و انها را دانسته و حکم به آنها از دسته علما کرده👉 اما برعکس این کارش درباره علما و فقها دینی بسیار (صوفی) را و کرده به اوصافی که نیامده مگر برای عده خیلی کمی از علما بزرگ و راسخ دین 👈با توجه به اینکه در بین علما و ، ناصبی تر از ابن عربی دیده نشده👉 📚خاتمه مستدرک الوسائل. جلد 2 . صفحه 239 روافض الحیددی @ravafez_alhaydari
🛑 پاسخ آیت الله روحانی در مورد مختار به متهم کنندگان او 🔻 ✅پرسش: با توجه به اینکه عده ای در مدح و عده ای در ذم مختار ثقفی می گویند نظر حضرتعالی در رابطه با وی چیست؟ با توجه به روایت وارده علت ادعای امامت محمد حنفیه چه بود؟ 🔰پاسخ: بسمه جلت اسمائه، جناب مختار خدماتی که به اهل بیت علیهم السلام کرده است بیان ارزش آن از عهده من و امثال من بر نمی آید و بعضی نسبت هایی که به او می دهند مانند آنکه "محمد حنفیه" را به عنوان امام خود شناخته بود، کذب است. 🔰از ملاقات نوه مختار با امام صادق (ع) نیز معلوم می شود چه مقام عظیمی از نظر ائمه اطهار علیهم السلام داشته است و از رفتارش با قاتلین امام حسین (ع) علاقه او به ائمۀ اطهار (ع) معلوم می شود، 🔰 همچنین رابطه وی با محمد حنفیه، جنبه سیاسی داشته است. حتی بعضی ادعا می کنند مختار حزب کیسانیه را تشکیل داده و خود رهبر آن بوده است که آنهم دروغ است بلکه بر حسب ادله قطعیه کیسانیه بعد از کشته شدن مختار تأسیس شد. 🔰مختار، مسلماً از مردان بزرگ الهی بوده و قطعاً جای او در بهشت است خدای تعالی بر درجاتش بیفزاید. همچنین در مورد محمد حنفیه نیز باید اشاره نمود که وی صریحا گفته امام سجاد (ع) هم برای شما امام است هم برای من. اخیرا کتابی نوشته شده تحت عنوان مختار ثقفی رایت امید برای اطلاع بیشتر به آن مراجعه نمایید،مفید است. 👈لینک مطلب از سایت آیت الله روحانی 🔽 https://b2n.ir/r55444 ⭕️ به شبهات در مورد جناب مختار رحمه الله پاسخ خواهیم داد⭕️ روافض الحیدری @ravafez_alheydari
🌸 ولادت با سر سعادت حضرت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه مبارک باد🌹 💠 در بيان ولادت موفور السعاده و اسم و لقب و كنيت و حليه و آن حضرت است شيخ مفيد و شيخ طوسي و اكثر اعاظم علماء ذكر كرده اند كه: 🔰 ولادت شريف امام حسن عليه السلام در شب سه شنبه نيمه ماه مبارك رمضان سال سوم هجرت واقع شد، بعضي سال دوم نيز گفته اند، اسم شريف آن حضرت حسن بود، و در تورات اسم آن حضرت شبر است زيرا كه شبر در لغت عرب حسن است، و نام پسر بزرگ هارون نيز شبر بود؛ كنيت آن حضرت ابومحمد است، بعضي ابوالقاسم نيز گفته اند؛ القاب آن حضرت: سيد و سبط و امين و حجت و بر و نقي و امير و زكي و مجتبي و زاهد وارد شده است. 📚جلاءالعیون صفحه 376 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
✅ عظمت امام حسن مجتبی در بیان علما اهل‌سنت 👇
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
✅ عظمت امام حسن مجتبی در بیان علما اهل‌سنت 👇
🛑 مجتبی علیه السلام زینت دوش نبی صلی الله علیه وآله و سلم. 🔸 به این روایت از قول احمد بن حنبل توجه کنید : ✅ 10659 - حَدَّثَنَا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ، حَدَّثَنَا كَامِلٌ، وَأَبُو الْمُنْذِرِ، حَدَّثَنَا كَامِلٌ، قَالَ: أَسْوَدُ، قَالَ: أَخْبَرَنَا الْمَعْنَى عَنْ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: كُنَّا نُصَلِّي مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْعِشَاءَ، فَإِذَا سَجَدَ وَثَبَ الْحَسَنُ وَالْحُسَيْنُ عَلَى ظَهْرِهِ، فَإِذَا رَفَعَ رَأْسَهُ، أَخَذَهُمَا بِيَدِهِ مِنْ خَلْفِهِ أَخْذًا رَفِيقًا، فَيَضَعُهُمَا عَلَى الْأَرْضِ، فَإِذَا عَادَ عَادَا، حَتَّى قَضَى صَلَاتَهُ، أَقْعَدَهُمَا عَلَى فَخِذَيْهِ، قَالَ: فَقُمْتُ إِلَيْهِ، فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَرُدُّهُمَا، فَبَرَقَتْ بَرْقَةٌ، فَقَالَ لَهُمَا: «الْحَقَا بِأُمِّكُمَا» . قَالَ: فَمَكَثَ ضَوْؤُهَا حَتَّى دَخَلَا 🔰وقتی با رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نماز عشاء می‌خواندیم، هنگامی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به سجده می‌رفت، امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام می‌آمدند و پشت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم سوار می‌شدند، وقتی پیامبر صلی الله علیه و سلم از سجده بلند می‌شد، آن دو را آرام می‌گرفت و روی زمین می‌گذاشت و وقتی پیامبر صلی الله علیه و سلم دوباره به سجده بر می‌گشت،‌ آن دو نیز پشت پیامبر صلی الله علیه و سلم سوار می‌شدند ؛ تا اینکه نماز رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تمام شد و آن دو را روی زانویش نشاند و سپس دستور داد که آن دو را به مادرشان تحویل دهند . 📚 الشیبانی ، أحمد بن حنبل أبو عبدالله ( متوفای241هـ )، مسند أحمد بن حنبل، ج2، ص513، ح10669، ناشر: مؤسسة قرطبة – مصر .حاکم نیشابوری با نقل این حدیث، می‌گوید:هذا حدیث صحیح الإسناد .النیسابوری، محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاکم (متوفای405 هـ)، المستدرک على الصحیحین، ج3، ص167، تحقیق: مصطفى عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت ، الطبعة: الأولى، 1411هـ - 1990م . روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 حدیث امام حسن و حسین علیهما سلام با سند صحیح در مصادر ⭕️1 - حدثنا عبد الواحد بن محمد بن عبدوس النيشابوري العطار قال: حدثنا علي بن محمد بن قتيبة النيسابوري عن حمدان بن سليمان عن عبد السلام بن صالح الهروي قال قلت للرضا ع فناداه الله إرفع رأسک یاآدم وانظر إلى ساق عرشی ، فرفع رأسه آدم فنظر إلى ساق العرش فإذا علیه مکتوب لا إله إلا الله محمّدرسول الله علی بن أبی طالب أمیرالمؤمنین وزوجته فاطمة سیدة نسآءالعالمین والحسن والحسین سیّدا شباب أهل الجنة ✅امام رضا (علیه السلام) فرمودند : 🔰حق‌تعالی چون بر خیال او نیز آگاه بود، ندا داد که «ای آدم (علیه السلام)! سر خود را بلند کن و به ساق عرش من بنگر»! آدم (علیه السلام) چون سر خود را بلند نمود و به ساق عرش نگریست، دید بر آن نوشته شده است: «لا اله الا الله محمّد رسول الله، علی‌بن‌ابی‌طالب امیرالمؤمنین (علیه السلام) و زوجته فاطمه (سلام الله علیها) سیدة نساءالعالمین و الحسن (علیه السلام) و الحسین (علیه السلام) سیدی شباب اهل‌الجنة 📚معاني الأخبار، النص، ص 124 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 حدیث امام حسن و حسین علیهما سلام #سرور_جوانان_بهشت با سند صحیح در مصادر #شیعه ⭕️1 - حدثنا عبد ال
🛑تواتر حدیث امام حسن و حسین علیهما السلام سرور جوانان بهشت در شیعه 🔰 محدّثان خاصّه و عامّه به اسانید روایت کرده اند که حضرت رسالت صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: حسن و حسین سیّد جوانان اهل بهشت‌اند. 📚جلاء العیون- ص 385 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 علیهم السلام ولی امر مسلمین و مصادیق آیه ی تطهیر در لسان مبارک مجتبی علیه السلام از اهلسنت 🔸 عَنْ أَبِي جَمِيلَةَ، أَنَّ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حِينَ قُتِلَ عَلِيٌّ اسْتُخْلِفَ، فَبَيْنَا هُوَ يُصَلِّي بِالنَّاسِ إِذْ وَثَبَ إِلَيْهِ رَجُلٌ، فَطَعَنَهُ بِخِنْجَرٍ فِي وَرِكِهِ، فَتَمَرَّضَ مِنْهَا أَشْهُرًا، ثُمَّ قَامَ فَخَطَبَ عَلَى الْمِنْبَرِ، فَقَالَ: يَا أَهْلَ الْعِرَاقِ، اتَّقُوا اللَّهَ فِينَا ; فَإِنَّا أُمَرَاؤُكُمْ وَضِيفَانُكُمْ، وَنَحْنُ أَهْلُ الْبَيْتِ الَّذِينَ قَالَ اللَّهُ - عَزَّ وَجَلَّ: ﴿إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا﴾[الأحزاب: 33]. فَمَا زَالَ يَوْمَئِذٍ يَتَكَلَّمُ حَتَّى مَا تَرَى فِي الْمَسْجِدِ إِلَّا بَاكِيًا 🔸 «حضرت امام حسن علیه السلام هنگامی که امام علی ع به قتل رسید، خلیفـه شد و وقتی که نماز میخواند مردی بر وی شتافت و با خنجر او را مجروح ساخت که به این سبب یک ماه مریض شدند، بالای منبر رفتند و خطبه خواندند، پس فرمودند : 🔰ای اهل عراق تقوای خدا را نسبت به ما پیشه کنید؛ زیرا که ما أمرا ومیهمان شما هستیم ، وما همانا اهل بیتی هستیم که خداوند متعال درباره ما فرموده است: ﴿إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا﴾ [الأحزاب: ۳۳] 👈پس امام حسن علیه السلام سخن میگفت وکسی در مسجد نبود مگر آنکه گریه میکرد...» 👤 هیثمی می گوید: رَوَاهُ الطَّبَرَانِيُّ، وَرِجَالُهُ ثِقَاتٌ ✅ 📚 نام کتاب: مجمع الزوائد ومنبع الفوائد نویسنده: الهيثمي جلد:9، صفحه: 172 🌐 iwo.ir/23vyx 📜 مصادر دیگر: 📚 نام کتاب: تفسير ابن أبی حاتم، نویسنده: الرازي، جلد: 9، صفحه: 3132 🌐 iwo.ir/1r58g 📚 نام کتاب: الطبقات الكبرى نویسنده: ابن سعد، جلد:1 صفحه: 323 🌐 iwo.ir/hqetw 📚 نام کتاب: المعجم الكبير نویسنده: الطبراني، جلد: 3، صفحه: 93 📌لذا از این روایت نتیجه میگیریم که: 1⃣ اهل بیت علیه السلام امرا و پیشوایان مسلمین هستند 2⃣ آیه ی تطهیر خاص همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  نیست بلکه مختص به حضرات آل محمّد صلی الله علیه و آله و سلم است روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 امام مجتبی و سرسبز شدن و به بارنشستن درخت خشکیده 👇 💢مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى وَ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنِ اَلْقَاسِمِ اَلنَّهْدِيِّ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنِ اَلْكُنَاسِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:خَرَجَ اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي بَعْضِ عُمَرِهِ وَ مَعَهُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ اَلزُّبَيْرِ كَانَ يَقُولُ بِإِمَامَتِهِ فَنَزَلُوا فِي مَنْهَلٍ مِنْ تِلْكَ اَلْمَنَاهِلِ تَحْتَ نَخْلٍ يَابِسٍ قَدْ يَبِسَ مِنَ اَلْعَطَشِ فَفُرِشَ لِلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ تَحْتَ نَخْلَةٍ وَ فُرِشَ لِلزُّبَيْرِيِّ بِحِذَاهُ تَحْتَ نَخْلَةٍ أُخْرَى قَالَ فَقَالَ اَلزُّبَيْرِيُّ وَ رَفَعَ رَأْسَهُ لَوْ كَانَ فِي هَذَا اَلنَّخْلِ رُطَبٌ لَأَكَلْنَا مِنْهُ فَقَالَ لَهُ اَلْحَسَنُ وَ إِنَّكَ لَتَشْتَهِي اَلرُّطَبَ فَقَالَ اَلزُّبَيْرِيُّ نَعَمْ قَالَ فَرَفَعَ يَدَهُ إِلَى اَلسَّمَاءِ فَدَعَا بِكَلاَمٍ لَمْ أَفْهَمْهُ فَاخْضَرَّتِ اَلنَّخْلَةُ ثُمَّ صَارَتْ إِلَى حَالِهَا فَأَوْرَقَتْ وَ حَمَلَتْ رُطَباً فَقَالَ اَلْجَمَّالُ اَلَّذِي اِكْتَرَوْا مِنْهُ سِحْرٌ وَ اَللَّهِ قَالَ فَقَالَ اَلْحَسَنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَيْلَكَ لَيْسَ بِسِحْرٍ وَ لَكِنْ دَعْوَةُ اِبْنِ نَبِيٍّ مُسْتَجَابَةٌ قَالَ فَصَعِدُوا إِلَى اَلنَّخْلَةِ فَصَرَمُوا مَا كَانَ فِيهِ فَكَفَاهُمْ ⭕️امام صادق علیه السلام فرمودند : 🔰امام حسن علیه السلام در یکی از سفرهای حج عمره اش، همراه مردی از فرزندان زُبِير بود که به امامت ایشان معتقد بود، در یکی از آبگاه‌ها زیر درخت که از تشنگی خشک شده بود آمدند. در زیر آن درخت فرشی برای امام حسن علیه‌السلام انداختند، و در برابرش فرشی برای زٌبِیری، زیر درخت خرمای دیگر. آن زبیری سر بالا کرد و گفت : اگر این درخت خرمای تازه داشت از آن می خوردیم ؛ امام مجتبی علیه السلام فرمودند : خرما میل داری؟ زبیری گفت : آری 👈 زبیری گفت : آن حضرت دست به سوی آسمان برداشت و دعا کرد به سُخنی که من آن را نفهمیدم؛ 👈👈 پس درخت سبز شد و به حال خود برگشت و برگ و خرما برآورد. ساربانی که شتر از او کرایه کرده بودند، گفت : به خدا این جادو است. امام حسن علیه السلام فرمود : وای بر تو جادو نیست بلکه دعای مستجاب پسر پیغمبر (صلی الله علیه و آله) است. پس به سوی درخت بالا رفتند و هرچه خرما داشت چیدند و آنها را کفایت کرد ✔️ سند روایت هم صحیح است : ✅ الحديث الرابع : صحيح. 📚نام کتاب : مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول نویسنده : العلامة المجلسي  جلد : 5  صفحه : 355 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 رفتار امام مجتبی با یک سگ . کوری چشم ملحدین ✅ رفتار امام حسن مجتبى(عليه‌السلام) با يک سگ ((داستان در اسکن هست مطالعه شود)) https://plink.ir/CWkjm متن عربى: 📚نام کتاب : بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 43  صفحه : 352 http://lib.eshia.ir/71860/43/352 📚نام کتاب : مستدرك الوسائل نویسنده : المحدّث النوري  جلد : 7  صفحه : 192 http://lib.eshia.ir/11015/7/192 و 📚 جلد : 8  صفحه : 295 http://lib.eshia.ir/11015/8/295 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari