9.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اربعین لازمم😭😭
⏪مداحی یک نوجوان، احساسات مخاطبان را در فضای مجازی برانگیخت
همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی مداحی یک نوجوان روستایی دهه هشتادی که حکایت از عشق و دلدادگی این نسل به اباعبدالله الحسین(ع) داشت احساسات مخاطبان را در فضای مجازی برانگیخت.
@روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس بیمارستان سینا: حتی یک مورد فوتی کرونا از بین افرادی که کاملا واکسینه شدهاند، در بیمارستان ما گزارش نشده است.
@روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥عمود ۱۴۰۷ که از دور حرم امام صفای آقا دیده میشه. ان شاءلله راه کربلا باز بشه و حس وحال همه را ببینیم که چطور اشگ می ریزند وقتی چشمشون به گنبد ابالفضل العباس.
🔹من غلام نو کراتم
🔹عاشق کربلاتم
@روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
1400.06.16 - سخنراني حاج آقا روانبخش -تحليل سياسي.MP3
22.1M
🔹تحلیل سیاسی کوتاه دکتر روانبخش درباره مسائل روز، واکسن هراسی، تله آمریکا در منطقه و افغانستان برای ایران.
🔸 ایران چگونه سناریوی پیچیده را به ضدش تبدیل می کند؟
@روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
علامه مصباح یزدی
*در هیچ مکتبی چنین عاملی وجود ندارد*
بیشتر توفیقاتی که در دوران #انقلاب و# *جنگ* حاصل شد در اثر شور و برکت نام سید الشهدا و ایام *محرم* بود این تاثیر بی بدیلی ست . با چه چیزی می شود چنین عاملی را در جامعه آفرید که این همه شور و حرکت در# *مردم* ایجاد کند؟؟
این همه عشق مقدس بیافریند،تا جایی که افراد را برای شهادت آماده کند
اگر بگوییم در هیچ مکتبی و یا در هیچ جامعه ای چنین عاملی وجود ندارد سخن گزافی نگفته ایم.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
📌محل اقامت اسرا در شام
◀️طبق نقل مشهور #اسرا را از باب #توما یا ساعت، وارد شهر کردند و در ورودی #مسجدجامع، بر سکویی که محل نگهداری اسرا بود، جای دادند که در معرض دید عموم مردم باشند.
◀️در روایتی دیگر، اسرا را در آغاز ورود به #دمشق در محلی #ویران و بی سقف جای داده و چند #سرباز_رومی را به نگهبانی آنان گماردند.
◀️به گزارش امام #صادق(ع)، خانه ای به آنان دادند که بر سرشان فروریزد و آنان را بکشد.
◀️خطبه کوبنده امام #سجاد(ع) در مسجد جامع باعث گردید که اسرا را به خانه ای کنار منزل یزید ببرند.
📚صفار، بصائر الدرجات، ص۳۳۷.
📚مفید، الارشاد، ج۲، ص۲۶.
📚سیدبن طاوس، الملهوف، ص۲۱۹.
👇👇
🌻 @ahlebait110
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
✅ بحمدالله والمنة امروز دومین دز واکسن ایرانی برکت را دریافت کردیم.
دوستان هر چه زودتر خود را واکسینه کنید تا شر این ویروس از سر کشور مرتفع شود.
#واکسن_برکت
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
جناب آقای مهدی نصیری !
آخرین ایستگاه شما کجاست؟
بعد از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه مهدی نصیری بر ضد حجاب و شعار دشمن پسند « نه به حجاب اجباری» این روزها کار وی به حمایت از یک مرتد معدوم دهه 60، حبیب الله آشوری رسیده است.
وی این مرتد اعدامی را روحانی انقلابی نامیده و از اعدام وی به شدت اظهار تاسف کرده، خواهان «جبران مادی و معنوی این خون به ناحق ریخته و دیگر خون های به ناحق ریخته از این قبیل» شده است!! وی علاوه برحمایت این اعدامی مرتد و افراد مشابه وی، علامه مصباح و آیت الله خزعلی و شهید لاجوردی را به خاطر نقشی که وی ادعا می کند محکوم کرده است!! معلوم نیست که منظور وی از«دیگر خون های به ناحق ریخته» چه کسانی هستند؟ آیا منظور وی برخی عناصر محارب سازمان مخوف مجاهدین خلق و چریک های فدایی خلق است یا فرد دیگری را اراده کرده است؟
با این دست وفرمانی که مهدی نصیری حرکت می کند، بعید نیست در آینده ای نزدیک، وی از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط حضرت امام خمینی ره نیز اظهار تاسف کند و آن را برداشت شخصی حضرت امام ره بداند و خواهان «جبران حقوق مادی و معنوی» سلمان رشدی شود. البته بند پایانی یاداشت وی «توجه به نقطه محوری دیدگاه حیرت یعنی عدم اتمام حجت بر اغلب قاطع انسان ها در عصر غیبت و فقدان حاکمیت امام معصوم، باب هر گونه خشونت ورزی با پیروان ادیان و مذاهب و دگراندیشان را بسته و تنها به گفتگو و بلاغ مبین و منطقیِ آنچه مؤمنان و صاحبان عقاید، حق و حقیقت قلمداد می کنند، توصیه می کند.» موید آن است که وی هم اکنون نیز بر همین عقیده است ولی به خاطر ترس از برچسب ضدیت با امام خمینی ره و تعریف شدن در جرگه سلمان رشدی، از اظهار آن واهمه دارد. امام خمینی ره قبلا پیش بینی کرده بودند که ده سال بعد از صدور این حکم، برخی روشنفکر نمایان و وابستگان به غرب این فتوای انقلابی و دینی را زیر سوال ببرند. ولی از مدعیان انقلابی گری و ضد مدرنیته بسیار بعید بود.
نکته دیگری که جای تامل دارد ظاهر شدن حقیقت درونی مهدی نصیری است او در این یادداشت می نویسد«بر اساس فتوای برخی فقهای شیعه اساسا اجرای حدود الهی از مناصب امام و حاکم معصوم است و در عصر غیبت کسی حق اجرای حدود از جمله حد ارتداد را ندارد.» فاصله گرفتن از دیدگاه حضرت امام ره و فقهای به نام انقلابی، و روی آوردن آشکار به برخی فقهای ادعایی مدعی لزوم تعطیل احکام سیاسی،قضایی و حکومتی دین در عصر غیبت، حقیقتی است که پس از سال ها کمون، امروز به ظهور رسیده و نشانگرنهادینه بودن افکار پوسیده انجمن حجتیه در دل ایشان است. عمق بی احترامی به علامه مصباح و آیت الله خزعلی نیز ممکن است از چنین باورهایی نشات گرفته باشد. آیت الله خزعلی از مدافعان سرسخت انقلاب اسلامی بود و علامه مصباح یزدی عقبه تئوریک نظام اسلامی.
نصیری در این نوشته، که در صدد تبرئه آشوری است به موضوع قرائت های مختلف از دین که شیطانی ترین شبهه تاریخ ادیان است تمسک کرده و کتاب ضلال او را نوعی برداشت از اسلام در برابر برداشت علامه مصباح و آیت الله خزعلی دانسته است! بد نیست برای اطلاع خوانندگان محترم از جمله مهدی نصیری یکی از قرائت های خنده آور آشوری از قرآن را برای شما یادآوری کنم . علامه مصباح می فرمودند آشوری بر اساس تفکر ماتریالیستی و مارکسیستی و اشتراکی خودش از آیه شریفه «نسائکم حرث لکم فاتوا حرثکم انّی شئتم» معتقد به ازدواج جمعی بود و این گونه برداشت می کرد که همه زنان شما همسر همه مردان شما هستند هر یک از شما می توانید از هر یک از آن ها بهرمند شوید! وی بر همین اساس خانه های تیمی خاصی در سمنان ایجاد کرده بود که روابط زن و مرد را بر همین اساس اشتراکی تنظیم کرده بود.
آخرین نکته این است کهخوب است آقای مهدی نصیری آخرین ایستگاه خودش را مشخص کند تاروشن شود که وی تا کجا قرار است به پیش برود و در کدام ایستگاه قرار است متوقف شود؟
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 اطلاعیه مراسم عزاداری در شهرستان مهریز استان یزد
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔳اصرار نصیری برای حرکت بر مدار تحریف و دروغ پراکنی/ تحریفِ مناسباتِ آیتالله خامنهای با حبیبالله آشوری
🔳 نقد مهدی جمشیدی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بر مهدی نصیری در خبرگزاری تسنیم👇👇👇
[1]. مهدی نصیری در یادداشت اخیرش، دوباره مسیرِ باطلِ تحریف و دروغپراکنی را طی کرده و حقّ را قربانیِ شبهنظریۀ معوجِ عصرِ حیرت ساخته است. گویا او فریفتۀ شبهنظریۀ خود شده و میخواهد هرچه را که مییابد، به دستاویزی برای توجیهِ آن تبدیل کند. او نوشته است:
الف. آیتالله خامنهای، موافق محتوای کتاب آشوری بود.
ب. بازداشت آشوری، اتّفاقی بود.
ج. آشوری به استناد فتوای آیتالله مصباح، اعدام شد.
د. علما دربارۀ محتوای کتاب آشوری، اختلافنظر داشتند.
[2]. حالآنکه آیتالله خامنهای تصریح میکند: "این کتاب (توحید آشوری)، شرح جزوۀ توحید است که من آن را نوشته و پس از تدریس برای جمع کوچک و نخبهای از طلاب، برای تدریس در جمعهای کوچک دیگر، در اختیار تعدادی از آنان گذاشتم. آشوری که در جمع اوّلیّه نبود، نیز آن را گرفت تا تدریس کند و پس از مدّتی، آن شرحِ بیرون از متن را درست کرد. من بارها دربارۀ اشتباهات و انحرافاتِ نوشتهاش به او تذکّر داده و با او بحث کردم که متأسّفانه غالباً، بینتیجه بود. آشوری در ابتدا طلبۀ مستقیم و سربهراهی بود. از حدود سالهای 51 به بعد، تحت تأثیر تفکّرات مجاهدین خلق واقع شد و یکی دو بار به من گفت که گِرههایی در ذهنیّات خود دارد و خواست که با او بنشینم و این گرهها باز شود. در همین اوقات، شرح بر جزوۀ توحید را نوشت و به من داد تا دربارۀ آن نظر بدهم. ضعفهای متعدّدی داشت و من در چند جلسۀ طولانی با او دربارۀ آنها گفتگو کردم. گرههای ذهن او، همانها بود که در کتاب منعکس شده است. در موارد متعدّدی نسبت به اشکالات قانع میشد، ولی بار دیگر در جلسات بعد، همانها را تکرار میکرد. مهمّترین مانع از اینکه حرفِ غلط خود را پس بگیرد، فضای آن روز در محیط مبارزاتی بود. حرفهای افراطی و تند به مذاقها خوش میآمد و مستمعین را به گرد گویندگانِ چنین حرفهایی جمع میکرد. او این نقطۀ ضعف را داشت که از تحسین و تمجید، به خصوص از سوی جوانان و مبارزین، به وجد میآمد و همین نمیگذاشت او درست بفهمد یا درست عمل کند." (رسول جعفریان، جریانها و سازمانهای مذهبی ایران از روی کار آمدن محمدرضا شاه تا پیروزی انقلاب سالهای 1320-1357، ص 187).
[3].گزارشهای تاریخی نیز نشان میدهند آشوری در زمان بازداشت، زیر بار هیچگونه بازجویی نرفت و هر بار که توسط اعضای دادستانی فراخوانده میشد با تندی، پاسخی به سؤالات نمیداد. سرانجام در 26 شهریور 1360، پس از شهادت آیتالله ابوالقاسم خزعلی به ارتدادِ حبیبالله آشوری، او در دادگاه انقلاب، توسط آیتالله محمّدیگیلانی به اعدام محکوم شد و حکم صادره در تاریخ 28 شهریور 1360 به اجرا درآمد. (همان، ص 189).
[4]. آیتالله خزعلی نیز میگوید: "من حبیبالله آشوری را بر اساسِ یکی از کتابهایش، به سیزده مورد ارتداد، محکوم کردم. برای مثال، او در کتابش دربارۀ صفتِ رحمانِ خدایمتعال، نوشته بود که رحمت، همین نعمتهای مادّی و طبیعی است!" (ابوالقاسم خزعلی، خاطرات، ص 152).
[5]. استاد مطهری نیز دربارۀ کتاب آشوری گفته بود: "کتاب مزخرفی است، من آن را دیدهام. این شیخ را من میشناسم، شیخ جسور و روداری است، مشهدی است. چند وقت پیش هم در مسجد قبا بعد از نماز آقای مفتح منبر میرفت. مثل اینکه دستی او را میگرداند و جسورتر میکند. آمده بود خانۀ ما که نیم ساعت با شما کار دارم، ولی بیش از یک ساعت ماند و حال مرا گرفت." (علی دوانی، خاطرات من از استاد شهید مطهری، صص100-101).
[6]. علامه مصباح نیز میگوید...
ادامه مطلب در شماره بعد 👇👇👇
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
ادامه مطلب بالا👇👇👇
6]. علامه مصباح نیز میگوید: "گروهی پیدا شدند که برخی از آنان درسهای علوم اسلامی را در حوزهها خوانده بودند؛ حتّی برخی از ایشان در درسهای ما هم شرکت کرده بودند. اینان در آغاز، انسانهایی معتقد، متدیّن و خوشفکر بودند، امّا ناگهان دچار انحراف شدند. از جمله آثاری که با این روشِ آفتزده و بیمار به رشته نگارش در آمد، کتاب توحید، از فردی به نام آشوری است وی با
گیرایی و حرارتی ویژه، برای طلبههای جوان به سخنرانی میپرداخت. او در کتاب خود نوشته است ما نه با ماتریالیسمِ فلسفی، که با ماتریالیسمِ اخلاقی مخالفیم. از مطالب عجیب این کتاب، این بود: اگر ماتریالیسم فلسفی، پویا و زایا باشد بد نیست؛ یعنی اگر انسان به خدا اعتقاد نداشته باشد، اشکال ندارد؛ آنچه اهمّیّت دارد این است که اخلاقِ مادّی نداشته باشد و ماتریالیسم و روحِ مادّهگرایی در رفتار آدمی، رسوخ نکند. ایشان خود را بسیار ساده و زاهد مینمایاندند؛ غذای ساده میخوردند و ظاهرسازیهایی عجیب میکردند، ولی در باطنِ رفتارشان، گونهای دیگر بود. آشوری که با ظاهری مذهبی و کسوتی دینی در قم سخنرانی میکرد، رفته بود در شهری ـ ظاهراً شاهرود ـ و در بین دوستان خود گفته بود ما بهگونۀ دستهجمعی ازدواج، و این سنّت را احیا میکنیم، زیرا مطابقِ قرآن است! حتّی طرفدارانش، دخترها و پسرها، همه را جایی گرد آورده بود تا با هم بهطور جمعی ازدواج کنند و به این آیات استناد کرده بود: نساؤکم حرث لکم (بقره: 223)، أُحِلَّ لَکمْ لَیلَه الصِّیامِ الرَّفَثُ إِلَی نِسَآئِکم (بقره: 187). او گفته بود: "نساء" به "کُم" نسبت داده شده است، پس مجموعهای از زنان میتوانند متعلّق به مجموعهای از مردان باشند! این اعمال را به نام دین انجام میدادند و چنین کسانی، با این نگرشهای التقاطی و باطل میخواستند سیرِ نهضت اسلامی را منحرف و جامعه اسلامی را به کارهایی بیهوده و نادرست سرگرم کنند. اگر معلوم شود چه کسانی حتّی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از حبیبالله آشوری حمایت میکردند، همگان شگفتزده میشوند. برخی جوانانِ با استعداد، اینگونه مبتلا شدند و به دام تحریف و التقاط افتادند. کسی که پای در میدان نهاد و در برابر اینان ایستاد، شهید مطهری (رحمهاللهعلیه) بود. هیچکس مانند او، توان درک و پیشبینی این آفتها و بلاها را نداشت. دیگران به هر دلیل اشتباهاتی داشتند و رفتار این گروهها را توجیه، بلکه در دوران مبارزه، از آنان حمایت میکردند. حبیبالله آشوری خود را با کسانیکه مسلمان بودند و مبارزه میکردند، همسو نشان میداد و آنان نیز در برابر تحریفات وی، خاموش بودند." (محمدتقی مصباحیزدی، آفتاب مطهر، صص197-199)
[7. نوشتههای مهدی نصیری، همین اندازه سست و بیپایه و غیرمحقّقانه هستند؛ کمترین اثری از حقیقتمداری و نگاهِ عالمانه در نوشتههای وی در میان نیست. پیشاپیش، به چیزی معتقد شده و نوشتن، بهانهای برای اثباتِ دروغین آن است. در طلبِ حقیقت نیست، بلکه میخواهد راهِ انقلاب و نیروهای انقلابی را تخطئه کند. اگر بتواند پروندۀ حبیبالله آشوری را از قعرِ تاریخ بیرون بکِشد تا شاید بهواسطۀ آن، انقلاب را به محکمه فرا بخواند، آیتالله خامنهای را تحریف کند، مصباح و خزعلی را متهم سازد، و ...، پروایی از این کار نخواهد داشت، امّا چه حاصل که جز فقرِ علمی و ضعفِ تاریخی و بیمایهگیِ منطقِ خویش، هیچ حقیقتِ دیگری را آشکار نمیسازد. نوشتههای مهدی نصیری، آگاهان و اهل مطالعه را از ضریبِ بالای بیاخلاقی و بیانصافیاش، دچارِ "حیرت" میکند
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f