eitaa logo
قاسم روانبخش
10.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.8هزار ویدیو
241 فایل
👈 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش ✅نماینده مردم شریف شهرستان قم ،کهک ،جعفرآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ✅ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) قم پل ارتباطی @montazerzohuorrr صفحه ما در ویراستی https://virasty.com/QRavanbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️رمزگشایی سخن اخیر حجاریان 🔹محمدعلی وکیلی ♦️سرمقاله روزنامه ابتکار ◀️اخیراً سعید حجاریان از مرگ اصلاح‌طلبی صندوق محور سخن گفته و از قاتلان آن خبر گرفته است. اصلاح‌طلبی در جمهوری اسلامی معنایی جز دل بستن به صندوق رای ندارد؛ به همین سبب این سخنِ موجز بسیار عجیب می‌نماید و باید پیام آن روشن و تشریح شود. حجاریان برای این گزاره خبری، قرینه‌ای ارائه نکرده اما گمان می‌رود به علت ناکامی در دو انتخابات در این دو سال، به چنین مرگی قائل شده است. اینکه واقعاً از ناکامی در دو انتخابات می‌توان نتیجه گرفت که جریان اصلاح‌طلبی صندوق محور (به تعبیر درست‌تر اصلاح طلبی درون جمهوری اسلامی) مرده است، خود محل بحث و ابهام است. وانگهی در اینکه این ناکامی‌ها را به ریش چه کسی و چه ایده ای باید بست هم محل سوال است. اما مقصد این یادداشت پاسخ به این دو سوال نیست. غرض، رمزگشایی این سخن حجاریان است. به نظر می‌رسد سخن حجاریان دو مخاطب می‌تواند داشته باشد. یک سناریو این است که حجاریان می‌خواهد به حکومت پالس بفرستد و تهدید کند که از حاکمیت خارج می‌شوند. در این سناریو سیاستِ چماق و هویج یا فشار از پایین برای چانه‌زنی از بالا اجرا می‌شود. سیاستی که پیش‌تر هم ارائه شد و نتیجه ای جز پرهزینه کردن راه تعامل و سیاست ورزی اصلاح طلبانه و بستن روزنه‌های تاثیرگذاری نداشت. هیچ گاه از رادیکال شدن فضا، مردم و اصلاح‌طلبان نفعی نبرده اند. به قدری دستاوردهای اصلاح‌طلبیِ حداقلی، سانسور و سرکوب شد، که خود سانسورچیان و سرکوب گران هم باور کردند! بارها گفته ام صورت‌بندی ما از مسئله امروز اصلاح‌طلبی غلط است. تا از پسِ بحث‌های فراوان و طولانی در حوزه عمومی، بر سرِ صورت بندی روشنی از مسئله توافق نشود، نمی‌توان راهبرد جدید وضع کرد. نمی‌دانم این چه عادت عجیبی است که پاره ای از اصلاح طلبان در محافل خلوت و برج عاج خود‌ می‌نشینند و با پیش‌فرض‌های نقدناشده و ارزیابی نشده، برای جریان اصلاح‌طلبی نسخه وضع می‌کنند؟! اکنون نیز اگر چنین سناریویی درست باشد باید گفت، حجاریان بر اساس یک پیش فرض غلط، سیاست غلطی برای اصلاح طلبان تجویز می‌کند و همه را به ناکجاآباد حواله می‌دهد. در سناریوی دوم البته ممکن است این سخن به منظور پالس به براندازان به عنوان آلترناتیو پساجمهوری اسلامی باشد. در این صورت باید گفت که خیال خامی است چراکه در پساجمهوری اسلامی بهشتی وجود ندارد، بلکه جهنمی به نام تجزیه و آشوب در انتظار است. @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 👆۱۶ روایت ناب در ۴ دقیقه(ارزش فرزند) 🎥 تبیین زیبای روایات ارزش فرزند و فرزندآوری ✅ حجت الاسلام دکتر علی ابوترابی @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
✅پس از این توییت امروز حکم جلب مهدی هاشمی صادر شد ✍براستی اگر توییت نماینده انقلابی مجلس و بازرسی نمایندگان از اوین صورت نمی گرفت حکم جلب این مجرم صورت می گرفت؟! @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر علامه حسن زاده آملی در مورد رعایت دستورات بهداشتی 🔹فرزند آیت الله حسن زاده آملی: ایشان که به 103 علم از جمله طب، مسلط هستند، میگویند: برای من نظر وزارت بهداشت نظر اجتهادی است و بر من واجب است که تمکین کنم... #کرونا #واکسن_برکت @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
✅قوی‌ترین انسان کیست؟ 🔹روزی پیامبر اسلام صلی الله‌علیه‌وآله از محلی می‌گذشتند، مشاهده کردند گروهی از جوانان سرگرم مسابقه وزنه برداری هستند. آنجا سنگ بزرگی بود که هر کدام آن را به قدر توانایی خود بلند می‌کردند. 🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله پرسیدند: چه می‌کنید؟ گفتند: زورآزمایی می‌کنیم تا بدانیم کدام یک از ما نیرومندتر است؟ 🔹فرمودند: مایلید من بگویم کدامتان از همه قویتر و زورمندتر است؟ عرض کردند: بلی! یا رسول الله صلی الله علیه و آله. چه بهتر که پیامبر اسلام بگوید چه کسی از همه قویتر است؟ 🔹پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند: از همه نیرومندتر کسی است که؛ 🔘هرگاه از چیزی خوشش آمد علاقه به آن چیز او را به گناه و خلاف حق وادار نکند. 🔘و هرگاه عصبانی شد طوفان خشم او را از مدار حق خارج نکند. 🔘کلمه ای دروغ یا دشنام بر زبان نیاورد. 🔘و هرگاه قدرتمند گشت به زیاده از اندازه حق خود دست درازی نکند. 📚بحار ج ۷۵، ص ۲۸ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
https://tabaye-ir.cdn.ampproject.org/v/s/tabaye.ir/ayatollah-khameneis-comment-on-islamic-medicine/amp/?amp_gsa=1&_js_v=a6&usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#amp_tf=%D8%A7%D8%B2%20%251%24s&aoh=16308253955621&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&share=https%3A%2F%2Ftabaye.ir%2Fayatollah-khameneis-comment-on-islamic-medicine%2F ❎قابل توجه مخاطبان گرامی 🔹مطلبی که از مقام معظم رهبری درباره طب اسلامی نقل شده بوداز سوی یکی از دوستان موثق برای بنده ارسال شده بود و این مطلب نیز از سایتی به نام « طبایع؛‌ مرجع طب سنتی ایران »‌که لینک آن در بالا آورده شده گرفته بودند . ولی بعد از جستجو و پی گیری منبع معتبری از سایت حضرت آقا به دست نیامد. در حال بررسی بیشتر هستیم چنان چه به منبع معتبری دست پیدا کردیم به اطلاع دوستان عزیز خواهیم رساند. به همین دلیل از کانال حذف شد. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎صحنه ای زیبا از ارادت هندوها به سالار شهیدان کربلا و عزاداران آن حضرت. 👆👆 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 الله اکبر از این اخلاص و ارادت به حضرت اباعبدلله(ع)... 🔸این مرد عراقی چند روز قبل هنگام برپایی موکب بین راهی‌اش که بین بصره و کربلا در مسیر مشایه است، چهار فرزندش را که فرش‌های موکب را شسته بودند و در حال پهن کردن بالای پشت‌بام بودند به دلیل اتصال برق از دست می‌دهد و یک فرزندش هم که همسرش آن را باردار بوده به دلیل ترس همسرش از دست می‌دهد. 🔹یعنی پنج فرزندش در راه موکب شهید می‌شوند و اینجا از او می‌پرسند چه حالی داری؟ می‌گوید نگران خوب برپا شدن موکب هستم و بچه‌هایم هدیه‌ای برای امام حسین، هدیه‌ای برای زهرا علیهما سلام الله. ✍اعتقادمون رو با همین فرد محک بزنیم... ببینیم کجای کاریم؟... http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
چه کسی به طلبه‌های آمر و ناهی سیلی می‌زند؟! به بهانه وضعیت تلخ طلبه کرجی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مدتهاست که در گوشه و کنار کشور خبر تلخ ضرب و شتم و در مواردی هم شهادت طلاب آمر به معروف و ناهی از منکر به گوش می‌رسد. اخباری که به واسطه بالا بودن آستانه حساسیت مردم نسبت به روحانیت، به شدت بازتاب رسانه‌ای می‌یابد اما... واقعیت آن است که تا کنون برخورد قاطعی با تعرض کنندگان شاهد نبوده‌ایم و از این رو بازدارندگی نسبت به عدم تکرار ماجراهای مشابه ایجاد نشده است. این در حالی است که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها در جلسات عمومی و خصوصی به حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تصریح فرموده‌اند و تعابیر بلندی در این مورد دارند. واقعیت آن است مدیریت حوزه علمیه به دلیل عدم طراحی و فقدان جهت احقاق حقوق روحانیت، خواسته و یا ناخواسته در تشدید تهاجم به حوزه‌ها و روحانيانِ حامی احکام شریعت دخیل است! این سیلی را خودمان به خودمان زده‌ایم! صدالبته طلاب و روحانيان به تکلیف شرعی عمل می‌کنند و در خط مقدم احیای فریضتین قرار دارند و از این رو انتظار حمایت‌های نامتعارف فراقانونی و یا استخدام بادیگارد برای این عزیزان نیست اما آیا حوزه علمیه نباید به اندازه یک تشکل دانشجویی در احیای حقوق روحانیت خدوم و مظلوم گام بردارد؟ آیا سیلی آن نماینده به صورت آن سرباز را یادتان هست؟ کاری کردند که تا ابد هیچ نماینده‌ای جرأت تکرار این قبیل قلدری‌ها به سرش نزند! صدور بیانیه و اظهار تأسف‌های پراکنده، آنهم با تأخیر و بی‌اثر، نتيجه‌‌ای ندارد که در مواردی نبودنش بهتر است! باید حوزه علمیه به عنوان متولی امور روحانیت در دفاع از حقوق صنفی مظلوم‌ترین قشر جامعه در برابر شرورترین افراد جامعه و متجاهرین، محکم اقدام کند. پیوست رسانه‌ای نیز بسیار حائز اهمیت است و خروجی تمام اطلاع‌رسانی‌ها پیرامون این قبیل حوادث تلخ، حتما باید تجلیل از آمر و ناهی و محکوم کردن شرارت عناصر متجاهر باشد وگرنه اطلاع‌رسانی‌های بدون برنامه، موجب عادی‌سازی تهاجم به طلاب می‌شود و ناگزیر به تکرار و شیوع این قبیل اقدامات تلخ و تکان‌دهنده منجر خواهد شد. لکنت و تعارف در عمل به شرع و قانون، وجهی ندارد و پذیرفته نیست! این یادداشت در صدد نادیده‌انگاشتن زحمات متولیان نیست بلکه در پی گشایش راهی تازه است لذا اگر چنانچه در ۵ ساله اخیر مدیریت حوزه قم در احقاق حقوق آمرین و ناهیان اقداماتی کرده است علنا مطرح شود تا عموم حوزویان و مردم از آن مطلع گردند. امر که رهبری عزیز به ضرورت آن و نقش روحانیت در آن تصریح دارند صرفا در اخذ پروژه‌های پژوهشی کلان از نظام با هدف حل مسائل راهبردی نباید خلاصه شود، مردم از حوزه انتظار دارند ظواهر ایمانی جامعه و خصوصا قم را دریابند. طبعا اقامه دین در گروه احیای فریضتین و آن خود در گرو حمایت از آمران و ناهیان است! تغییر سیمای قم و گلایه مکرر و صریح رهبری معظم خاصه در دیدار با مسئولان ریشه در آن دارد که ناهیان و آمرین، غریب و بی‌پناه‌اند و در مواردی سرزنش و ملامت هم شده‌اند(این برادران و خواهران در این باب گفتنی‌های فراوان دارند) اگر واقعا قصد اجرای احکام شریعت دارند و داریم، حمایت از روحانيان بانی احیای فریضتین، مقدمه و لازمه آن است. طلاب که به میدان بیایند، حزب‌اللهی‌ها و بسیجی‌ها و بدنه متدینین هم خواهند آمد و در سایه آموزش صحیح فقهی و اخلاقی و حقوقی، با مراعات ، به وظیفه خود عمل خواهند کرد. در این صورت تأثیر تذکرها محسوس و ملموس خواهد بود. انشالله. @rozaneebefarda http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
افغانستان.docx
20.1K
✍تحليلي درباره اوضاع افغانستان👆👆👆 چرا آمريکا فرار کرد؟ 🔹چرا دولت اشرف غني سقوط کرد؟ 🔸آيا طالبان مي تواند حکومت فراگير و مردمي تشکيل دهد؟ 🔹موضع جمهوري اسلامي در برابر دولت آينده افغانستان چگونه بايد باشد؟ 🔸چرا اصلاح طلبان بر دخالت ايران در افغانستان و مقابله با طالبان اصرار دارند؟ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اربعین لازمم😭😭 ⏪مداحی یک نوجوان، احساسات مخاطبان را در فضای مجازی برانگیخت همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی مداحی یک نوجوان روستایی دهه هشتادی که حکایت از عشق و دلدادگی این نسل به اباعبدالله الحسین(ع) داشت احساسات مخاطبان را در فضای مجازی برانگیخت. @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔸تصویر دریافت واکسن برکت توسط آیت الله رجبی 🔹پ.ن: ایشان سالها قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی بودند و پس از ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی هم‌اکنون ریاست آن موسسه را برعهده دارند. @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس بیمارستان سینا: حتی یک مورد فوتی کرونا از بین افرادی که کاملا واکسینه شده‎اند، در بیمارستان ما گزارش نشده است. @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥عمود ۱۴۰۷ که از دور حرم امام صفای آقا دیده میشه. ان شاءلله راه کربلا باز بشه و حس وحال همه را ببینیم که چطور اشگ می ریزند وقتی چشمشون به گنبد ابالفضل العباس. 🔹من غلام نو کراتم 🔹عاشق کربلاتم @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
1400.06.16 - سخنراني حاج آقا روانبخش -تحليل سياسي.MP3
22.1M
🔹تحلیل سیاسی کوتاه دکتر روانبخش درباره مسائل روز، واکسن هراسی، تله آمریکا در منطقه و افغانستان برای ایران. 🔸 ایران چگونه سناریوی پیچیده را به ضدش تبدیل می کند؟ @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
علامه مصباح یزدی *در هیچ مکتبی چنین عاملی وجود ندارد* بیشتر توفیقاتی که در دوران #انقلاب و# *جنگ* حاصل شد در اثر شور و برکت نام سید الشهدا و ایام *محرم* بود این تاثیر بی بدیلی ست . با چه چیزی می شود چنین عاملی را در جامعه آفرید که این همه شور و حرکت در# *مردم* ایجاد کند؟؟ این همه عشق مقدس بیافریند،تا جایی که افراد را برای شهادت آماده کند اگر بگوییم در هیچ مکتبی و یا در هیچ جامعه ای چنین عاملی وجود ندارد سخن گزافی نگفته ایم. #روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
📌محل اقامت اسرا در شام ◀️طبق نقل مشهور را از باب یا ساعت، وارد شهر کردند و در ورودی ، بر سکویی که محل نگهداری اسرا بود، جای دادند که در معرض دید عموم مردم باشند. ◀️در روایتی دیگر، اسرا را در آغاز ورود به در محلی و بی سقف جای داده و چند را به نگهبانی آنان گماردند. ◀️به گزارش امام (ع)، خانه ای به آنان دادند که بر سرشان فروریزد و آنان را بکشد. ◀️خطبه کوبنده امام (ع) در مسجد جامع باعث گردید که اسرا را به خانه ای کنار منزل یزید ببرند. 📚صفار، بصائر الدرجات، ص۳۳۷‌. 📚مفید، الارشاد، ج۲، ص۲۶. 📚سیدبن طاوس، الملهوف، ص۲۱۹. 👇👇 🌻 @ahlebait110 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
✅ بحمدالله والمنة امروز دومین دز واکسن ایرانی برکت را دریافت کردیم. دوستان هر چه زودتر خود را واکسینه کنید تا شر این ویروس از سر کشور مرتفع شود. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
جناب آقای مهدی نصیری ! آخرین ایستگاه شما کجاست؟ بعد از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه مهدی نصیری بر ضد حجاب و شعار دشمن پسند « نه به حجاب اجباری» این روزها کار وی به حمایت از یک مرتد معدوم دهه 60،‌ حبیب الله آشوری رسیده است. وی این مرتد اعدامی را روحانی انقلابی نامیده و از اعدام وی به شدت اظهار تاسف کرده،‌ خواهان «جبران مادی و معنوی این خون به ناحق ریخته و دیگر خون های به ناحق ریخته از این قبیل» شده است!! وی علاوه برحمایت این اعدامی مرتد و افراد مشابه وی،‌ علامه مصباح و آیت الله خزعلی و شهید لاجوردی را به خاطر نقشی که وی ادعا می کند محکوم کرده است!! معلوم نیست که منظور وی از«دیگر خون های به ناحق ریخته» چه کسانی هستند؟ آیا منظور وی برخی عناصر محارب سازمان مخوف مجاهدین خلق و چریک های فدایی خلق است یا فرد دیگری را اراده کرده است؟ با این دست وفرمانی که مهدی نصیری حرکت می کند، ‌بعید نیست در آینده ای نزدیک، وی از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط حضرت امام خمینی ره نیز اظهار تاسف کند و آن را برداشت شخصی حضرت امام ره بداند و خواهان «جبران حقوق مادی و معنوی» سلمان رشدی شود. البته بند پایانی یاداشت وی «توجه به نقطه محوری دیدگاه حیرت یعنی عدم اتمام حجت بر اغلب قاطع انسان ها در عصر غیبت و فقدان حاکمیت امام معصوم، باب هر گونه خشونت ورزی با پیروان ادیان و مذاهب و دگراندیشان را بسته و تنها به گفتگو و بلاغ مبین و منطقیِ آنچه مؤمنان و صاحبان عقاید، حق و حقیقت قلمداد می کنند، توصیه می کند.» موید آن است که وی هم اکنون نیز بر همین عقیده است ولی به خاطر ترس از برچسب ضدیت با امام خمینی ره و تعریف شدن در جرگه سلمان رشدی،‌ از اظهار آن واهمه دارد. امام خمینی ره قبلا پیش بینی کرده بودند که ده سال بعد از صدور این حکم، برخی روشنفکر نمایان و وابستگان به غرب این فتوای انقلابی و دینی را زیر سوال ببرند. ولی از مدعیان انقلابی گری و ضد مدرنیته بسیار بعید بود. نکته دیگری که جای تامل دارد ظاهر شدن حقیقت درونی مهدی نصیری است او در این یادداشت می نویسد«بر اساس فتوای برخی فقهای شیعه اساسا اجرای حدود الهی از مناصب امام و حاکم معصوم است و در عصر غیبت کسی حق اجرای حدود از جمله حد ارتداد را ندارد.» فاصله گرفتن از دیدگاه حضرت امام ره و فقهای به نام انقلابی،‌ و روی آوردن آشکار به برخی فقهای ادعایی مدعی لزوم تعطیل احکام سیاسی،‌قضایی و حکومتی دین در عصر غیبت،‌ حقیقتی است که پس از سال ها کمون،‌ امروز به ظهور رسیده و نشانگرنهادینه بودن افکار پوسیده انجمن حجتیه در دل ایشان است. عمق بی احترامی به علامه مصباح و آیت الله خزعلی نیز ممکن است از چنین باورهایی نشات گرفته باشد. آیت الله خزعلی از مدافعان سرسخت انقلاب اسلامی بود و علامه مصباح یزدی عقبه تئوریک نظام اسلامی. نصیری در این نوشته،‌ که در صدد تبرئه آشوری است به موضوع قرائت های مختلف از دین که شیطانی ترین شبهه تاریخ ادیان است تمسک کرده و کتاب ضلال او را نوعی برداشت از اسلام در برابر برداشت علامه مصباح و آیت الله خزعلی دانسته است! بد نیست برای اطلاع خوانندگان محترم از جمله مهدی نصیری یکی از قرائت های خنده آور آشوری از قرآن را برای شما یادآوری کنم . علامه مصباح می فرمودند آشوری بر اساس تفکر ماتریالیستی و مارکسیستی و اشتراکی خودش از آیه شریفه «نسائکم حرث لکم فاتوا حرثکم انّی شئتم» معتقد به ازدواج جمعی بود و این گونه برداشت می کرد که همه زنان شما همسر همه مردان شما هستند هر یک از شما می توانید از هر یک از آن ها بهرمند شوید! وی بر همین اساس خانه های تیمی خاصی در سمنان ایجاد کرده بود که روابط زن و مرد را بر همین اساس اشتراکی تنظیم کرده بود. آخرین نکته این است که‌خوب است آقای مهدی نصیری آخرین ایستگاه خودش را مشخص کند تاروشن شود که وی تا کجا قرار است به پیش برود و در کدام ایستگاه قرار است متوقف شود؟ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 اطلاعیه مراسم عزاداری در شهرستان مهریز استان یزد http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔳اصرار نصیری برای حرکت بر مدار تحریف و دروغ پراکنی/ تحریف‌ِ مناسباتِ آیت‌الله خامنه‌ای با حبیب‌الله آشوری 🔳 نقد مهدی جمشیدی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بر مهدی نصیری در خبرگزاری تسنیم👇👇👇 [1]. مهدی نصیری در یادداشت اخیرش، دوباره مسیرِ باطلِ تحریف و دروغ‌پراکنی را طی کرده و حقّ را قربانیِ شبه‌نظریۀ معوجِ عصرِ حیرت ساخته است. گویا او فریفتۀ شبه‌نظریۀ خود شده و می‌خواهد هرچه را که می‌یابد، به دستاویزی برای توجیهِ آن تبدیل کند. او نوشته است: الف. آیت‌الله خامنه‌ای، موافق محتوای کتاب آشوری بود. ب. بازداشت آشوری، اتّفاقی بود. ج. آشوری به استناد فتوای آیت‌الله مصباح، اعدام شد. د. علما دربارۀ محتوای کتاب آشوری، اختلاف‌نظر داشتند. [2]. حال‌آن‌که آیت‌الله خامنه‌ای تصریح می‌کند: "این کتاب (توحید آشوری)، شرح جزوۀ توحید است که من آن را نوشته و پس از تدریس برای جمع کوچک و نخبه‌ای از طلاب، برای تدریس در جمع‌های کوچک دیگر، در اختیار تعدادی از آنان گذاشتم. آشوری که در جمع اوّلیّه نبود، نیز آن را گرفت تا تدریس کند و پس از مدّتی، آن شرحِ بیرون از متن را درست کرد. من بارها دربارۀ اشتباهات و انحرافاتِ نوشته‌اش به او تذکّر داده و با او بحث کردم که متأسّفانه غالباً، بی‌نتیجه بود. آشوری در ابتدا طلبۀ مستقیم و سربه‌راهی بود. از حدود سال‌های 51 به بعد، تحت تأثیر تفکّرات مجاهدین خلق واقع شد و یکی دو بار به من گفت که گِره‌هایی در ذهنیّات خود دارد و خواست که با او بنشینم و این گره‌ها باز شود. در همین اوقات، شرح بر جزوۀ توحید را نوشت و به من داد تا دربارۀ آن نظر بدهم. ضعف‌های متعدّدی داشت و من در چند جلسۀ طولانی با او دربارۀ آنها گفتگو کردم. گره‌های ذهن او، همان‌ها بود که در کتاب منعکس شده است. در موارد متعدّدی نسبت به اشکالات قانع می‌شد، ولی بار دیگر در جلسات بعد، همان‌ها را تکرار می‌کرد. مهمّ‌ترین مانع از این‌که حرفِ غلط خود را پس بگیرد، فضای آن روز در محیط مبارزاتی بود. حرف‌های افراطی و تند به مذاق‌ها خوش می‌آمد و مستمعین را به گرد گویندگانِ چنین حرف‌هایی جمع می‌کرد. او این نقطۀ ‌ضعف را داشت که از تحسین و تمجید، به ‌خصوص از سوی جوانان و مبارزین، به وجد می‌آمد و همین نمی‌گذاشت او درست بفهمد یا درست عمل کند." (رسول جعفریان، جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی ایران از روی کار آمدن محمدرضا شاه تا پیروزی انقلاب سال‌های 1320-1357، ص 187). [3].گزارش‌های تاریخی نیز نشان می‌دهند آشوری در زمان بازداشت، زیر بار هیچ‌گونه بازجویی نرفت و هر بار که توسط اعضای دادستانی فراخوانده می‌شد با تندی، پاسخی به سؤالات نمی‌‌داد. سرانجام در 26 شهریور 1360، پس از شهادت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی به ارتدادِ حبیب‌الله آشوری، او در دادگاه انقلاب، توسط آیت‌الله محمّدی‌گیلانی به اعدام محکوم شد و حکم صادره در تاریخ 28 شهریور 1360 به اجرا درآمد. (همان، ص 189). [4]. آیت‌الله خزعلی نیز می‌گوید: "من حبیب‌الله آشوری را بر اساسِ یکی از کتاب‌هایش، به سیزده مورد ارتداد، محکوم کردم. برای ‌مثال، او در کتابش دربارۀ صفتِ رحمانِ خدای‌متعال، نوشته بود که رحمت، همین نعمت‌های مادّی و طبیعی است!" (ابوالقاسم خزعلی، خاطرات، ص 152). [5]. استاد مطهری نیز دربارۀ کتاب آشوری گفته بود: "کتاب مزخرفی است، من آن را دیده‌ام. این شیخ را من می‌شناسم، شیخ جسور و روداری است، مشهدی است. چند وقت پیش هم در مسجد قبا بعد از نماز آقای مفتح منبر می‌رفت. مثل این‌که دستی او را می‌گرداند و جسورتر می‌کند. آمده بود خانۀ ما که نیم ساعت با شما کار دارم، ولی بیش از یک ساعت ماند و حال مرا گرفت." (علی دوانی، خاطرات من از استاد شهید مطهری، صص100-101). [6]. علامه مصباح نیز می‌گوید... ادامه مطلب در شماره بعد 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
ادامه مطلب بالا👇👇👇 6]. علامه مصباح نیز می‌گوید: "گروهی پیدا شدند که برخی از آنان درس‌های علوم اسلامی را در حوزه‌ها خوانده بودند؛ حتّی برخی از ایشان در درس‌های ما هم شرکت کرده بودند. اینان در آغاز، انسان‌هایی معتقد، متدیّن و خوش‌فکر بودند، امّا ناگهان دچار انحراف شدند. از جمله آثاری که با این روشِ آفت‌زده و بیمار به رشته نگارش در‌‌ آمد، کتاب توحید، از فردی به نام آشوری است وی با گیرایی و حرارتی ویژه، برای طلبه‌های جوان به سخنرانی می‌پرداخت. او در کتاب خود نوشته است ما نه با ماتریالیسمِ فلسفی، که با ماتریالیسمِ اخلاقی مخالفیم. از مطالب عجیب این کتاب، این بود: اگر ماتریالیسم فلسفی، پویا و زایا باشد بد نیست؛ یعنی اگر انسان به خدا اعتقاد نداشته باشد، اشکال ندارد؛ آنچه اهمّیّت دارد این است که اخلاقِ مادّی نداشته باشد و ماتریالیسم و روحِ مادّه‌گرایی در رفتار آدمی، رسوخ نکند. ایشان خود را بسیار ساده و زاهد می‌نمایاندند؛ غذای ساده می‌خوردند و ظاهرسازی‌هایی عجیب می‌کردند، ولی در باطنِ رفتارشان، گونه‌ای دیگر بود. آشوری که با ظاهری مذهبی و کسوتی دینی در قم سخنرانی می‌کرد، رفته بود در شهری ـ ظاهراً شاهرود ـ و در بین دوستان خود گفته بود ما به‌گونۀ دسته‌جمعی ازدواج، و این سنّت را احیا می‌کنیم، زیرا مطابقِ قرآن است! حتّی طرفدارانش، دخترها و پسرها، همه را جایی گرد آورده بود تا با هم به‌طور جمعی ازدواج کنند و به این آیات استناد کرده بود: نساؤکم حرث لکم (بقره: 223)، أُحِلَّ لَکمْ لَیلَه الصِّیامِ الرَّفَثُ إِلَی نِسَآئِکم (بقره: 187). او گفته بود: "نساء" به "کُم" نسبت داده شده است، پس مجموعه‌ای از زنان می‌توانند متعلّق به مجموعه‌ای از مردان باشند! این‌ اعمال را به نام دین انجام می‌دادند و چنین کسانی، با این نگرش‌های التقاطی و باطل می‌خواستند سیرِ نهضت اسلامی را منحرف و جامعه اسلامی را به کارهایی بیهوده و نادرست سرگرم کنند. اگر معلوم شود چه کسانی حتّی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از حبیب‌الله آشوری حمایت می‌کردند، همگان شگفت‌زده می‌شوند.‌ برخی جوانانِ با استعداد، این‌گونه مبتلا شدند و به دام تحریف و التقاط افتادند. کسی که پای در میدان نهاد و در برابر اینان ایستاد، شهید مطهری ‌(رحمه‌الله‌علیه) بود. هیچ‌کس مانند او، توان درک و پیش‌بینی این آفت‌ها و بلاها را نداشت. دیگران به هر دلیل اشتباهاتی داشتند و رفتار این گروه‌ها را توجیه، بلکه در دوران مبارزه، از آنان حمایت می‌کردند. حبیب‌الله آشوری خود را با کسانی‌که مسلمان بودند و مبارزه می‌کردند، همسو نشان می‌داد و آنان نیز در برابر تحریفات وی، خاموش بودند." (محمدتقی مصباح‌یزدی، آفتاب مطهر، صص197-199) [7. نوشته‌های مهدی نصیری، همین اندازه سست و بی‌پایه و غیرمحقّقانه هستند؛ کمترین اثری از حقیقت‌مداری و نگاهِ عالمانه در نوشته‌های وی در میان نیست. پیشاپیش، به چیزی معتقد شده و نوشتن، بهانه‌ای برای اثباتِ دروغین آن است. در طلبِ حقیقت نیست، بلکه می‌خواهد راهِ انقلاب و نیروهای انقلابی را تخطئه کند. اگر بتواند پروندۀ حبیب‌الله آشوری را از قعرِ تاریخ بیرون بکِشد تا شاید به‌واسطۀ آن، انقلاب را به محکمه فرا بخواند، آیت‌الله خامنه‌ای را تحریف کند، مصباح و خزعلی را متهم سازد، و ...، پروایی از این کار نخواهد داشت، امّا چه حاصل که جز فقرِ علمی و ضعفِ تاریخی و بی‌مایه‌گیِ منطقِ خویش، هیچ حقیقتِ دیگری را آشکار نمی‌سازد. نوشته‌های مهدی نصیری، آگاهان و اهل مطالعه را از ضریبِ بالای بی‌اخلاقی و بی‌ا‌نصافی‌اش، دچارِ "حیرت" می‌کند http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
نکته اخلاقی حکیمانه آیت الله بهاءالدینی ره👆👆 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 هشدارِ انحراف! آیت الله سیستانی در جواب استفتائی درباره ی واکسن فایزر و استرازنکا فرموده اند: اگر ضرر ابتلا به کرونا از ضرر واکسن، فزونی داشته باشد، استفاده از واکسن لازم است (مضمون استفتاء). مقام معظم رهبری علاوه بر اقدام عملی در برابر انظار عمومی، در جواب استفتائی درباره ی تکلیف در برابر واکسن زدن، فرموده اند: اگر حکومت اسلامی با ملاحظه ی مصالح عمومی کشور، مقرراتی [مقررات زدن واکسن] را اعلام کند، همه باید عمل کنند. 🔴 در مسیر انحراف در این بین اما، گروهی راه دیگری می روند و سخن دیگری می گویند. با وجود عمل و دستور رهبر، عمل مراجع، توصیه ی متخصصان، حکم عقل و ... گروهی هستند که به دلایلی نامعلومی، علاوه بر این که خود واکسن نمی زنند، با واکسنِ عمومی نیز مخالفند. این مخالفت با وجودی است که می دانند و می بینند مردم از این بیماریِ مُهلک، در امان نیستند و مرگ و میرها در کشور ما تا بیش از هفتصد نفر در روز هم رسید. 🔴 موازی با منحرفان موازی با طرفداران طبِّ به اصطلاح اسلامی در ایران، در آمریکا نیز دو گروه، مخالفِ واکسن و عمومی شدنِ آن هستند: جمهوری خواهان و اوانجلیک ها (مسیحیان انجیلی). این گروه دوم، به اصطلاح مذهبی های آمریکا هستند. 🔴🔴 تفاوت مذهبی های آمریکا با بعضی طرفدارانِ طبِ نامعلومِ اسلامی، این است که آنها گفته اند اگر واکسن زدن در کلیسا انجام شود یا رهبر مذهبی به آنها توصیه به واکسن کند، واکسن خواهند زد، اما این ها می گویند رهبر هم نباید واکسن می زد و نباید حکم به واکسنِ عمومی کند؛ یعنی علاوه بر این که خود را در مقام حق می پندارند، فعل و قول مقام معظم رهبری، مراجع و متخصّصان را نیز تخطئه می کنند. از نظر پیشینه ی تاریخی، فقط منحرفان مذهبی مانند خوارج و غالیان (تاحدّی) این اعتقاد را داشته اند. 🔴 آنها از شما بهترند! روایتی از محمد بن عُبیده در کافی نقل شده است که می گوید: امام رضا علیه السلام از من پرسید: شما بیشتر پیروِ امامتان هستید یا فلان گروه [مثلاً اوانجلیک های آمریکا]؟ محمد بن عُبیده می گوید: هر کس از امام خودش پیروی می کند. امام علیه السلام فرمود: من از اصلِ پیروی سؤال نکردم. (محمد بن عبیده با خود می گوید من جوابی بیش از این نداشتم). امام رضا علیه السلام فرمودند: آنها از کسی پیروی و اطاعت می کنند که خدا او را تعیین نکرده است، اما شما از کسی که خدا او را تعیین کرده و خودتان هم قبول دارید که از طرف خدا تعیین شده، اطاعت و پیروی نمی کنید. بنابراین آنها از شما مطیع ترند (کافی، ج 1، ص 53، ح 2). 🔴 به نظر شما، این مسیر انحرافی به کجا می رسد؟ محمد ذکاوت صفت http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💢 مراجع تقلید و رهبری خود را تابع قوانین پزشکی می دانند ✅ آیت الله ، رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در آیین آغاز سال تحصیلی جدید: 🔹 با نهایت تأسف، شاهد انحراف در بین برخی طلاب و استادان هستیم و آن پرداختن به اهدافی است که رسالت ما نیست؛ یک معمم را پیدا می‌کنیم که طب سنتی به راه‌ انداخته است و می‌گوید خاصیت فلان گیاه این است که اگر چشم درد کرد این گیاه را بخور، آیا کار ما این است؟ من در مقام انکار نیستم بلکه در مقام آسیب‌شناسی هستم. سال‌های متمادی  است که طب سنتی درجا می‌زند و اگر قرار است کار شود، نباید یک طلبه با یک ماه آموزش دیدن مغازه طب سنتی راه بیندازد. 🔹 چگونه می‌توان با خبر واحد بی‌سند که حجیت ندارد، به درمان مردم بپردازیم. اگر چیزی به نام طب سنتی و روایت داریم، حداقل باید در حد اطمینان عقلایی باشد. در زمان شیوع کرونا دو اتفاق افتاد، یکی آبرومندی علمای شیعه و دیگری آبروریزی علم جدید. 🔹 همه مراجع و رهبری خود را تابع قوانین پزشکی دانستند و رعایت کردند. آن وقت چهار تا طلبه می‌گویند ما واکسن نمی‌زنیم و اگر بزنیم احساسات جنسیتی انسان عوض می‌شود؛ متاسفانه آبروی حوزه و علما از سوی برخی طلاب جوان با حرف‌های ناپخته آسیب می‌بیند. 🆔 @Rashad_ir http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f