eitaa logo
مرکز روانشناسی طب اسلامی
603 دنبال‌کننده
380 عکس
176 ویدیو
32 فایل
درمان بیماری های روانی با طب اسلامی روانشناسی اسلامی روانشناسی مزاج مشاوره خانواده درمانگر طب اسلامی صفحه روبینو: https://rubika.ir/ravandaroo100 آیدی پاسخگویی: @ravandaroo110 شماره پاسخگویی: 09157031587 09357404545 #ابوالفضل_رحمانی_نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین آه...😭 اربا اربا دل بابای علی اڪبر بود...🖤 🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی ✅ @ravandaroo100
برای صعود خودت تلاش کن نه سقوط دیگران...🌿 @ravandaroo100
مرکز روانشناسی طب اسلامی
💎تدریس روانشناسی مزاج #بلغم ویژگی چهارم صبور و متفکر هستند🤔 🔹صبر در مقابل مشکلات و تحمل آنها از و
💎تدریس‌ روانشناسی‌ مزاج ویژگی پنجم شنونده خوب و هم تیمی قابل اتکاهستند. 🔹 در مهارت گفتگو ازین جهت موفق اند که خوبی هستند. اما راهکار نمی‌دهند چون در ارائه راهکار ضعیف‌اند و با اقتدار حرف خود را نمی‌گویند. 🔹 گفتگو با بلغمی‌ها تبدیل به رابطه یک طرفه می‌شود ، یک طرفه بودن می‌تواند باعث سردی در رابطه شود اگرچه شنونده بودند باعث می‌شود که اطرافیان جذب با انسان‌های بلغمی شوند. ❌ گاهی آقایان این شنونده بودند را به عنوان یک تکنیک ی فریب و جذب خانم‌ها استفاده می‌کنند ✍خانم عابدی استاد: 🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی ✅ @ravandaroo100
مرکز روانشناسی طب اسلامی
💎تدریس روانشناسی مزاج #صفرا پنجمین ویژگی شخصیت صفراوی پاسخگو بودن آنهاست. 🔻 پاسخگویی انسان در قبال
💎تدریس‌ روانشناسی‌ مزاج ششمین ویژگی این است که آنها با اراده هستند. 🔻 منظور از اراده در روانشناسی مزاج : اراده نوعی توانایی ویژه انسان است که شخص بر اساس آن می‌تواند در قلمرو خاصی تاثیرات زیستی و محیطی را تحت تسلط خویش درآورد و با گزینش خود رفتار و مسیر رشد خویش را آگاهانه انتخاب نماید. اراده به این معنا یعنی شما دیگر مجبور و منفعل نیستید . 🔻اراده در رشد سیستم عصبی و مراحل پیشزادی و جنبه‌های فیزیولوژیک نقشی ندارد ولی رشد گروهی دیگر از ابعاد وجودی انسان در گرو رفتارهای اوست و در همین ابعاد است که اراده فرد در رشد او نقش دارد.( ما انسان‌ها دو بعد داریم اختیاری و غیر اختیاری و در امور ارادی است که گناه و معصیت و ...معنا پیدا می‌کند. رفتار با اختیار یعنی رفتار آگاهانه. توجه ،ادراک احساسات و انگیزش زمینه رفتار آگاهانه را فراهم می‌کنند. انسان ابتدا نیاز جسمی و یا روانی را در خود پیدا می‌کند ادراک این کمبود و نیازمندی موجب برانگیخته شدن نوعی رنج و تنش می‌گردد. این رنج انگیزه‌ای به وجود می‌آورد تا فرد برای از بین بردن آن اقدام نماید .این اقدام همان اراده است .با توجه به اینکه اراده و آگاهی رابطه تنگاتنگی دارند لذا خود اراده هم رشد پذیر است. 🔻 خطری که از نظر روانشناسی مزاج در مورد اراده به آن مبتلا می‌شوند زیاده‌روی در اراده و انجام خطاهای روشی است که در رفتار با دیگران بروز می‌کند و یکی از نتایج زیاده‌روی در اراده عجله‌های نابجاست. ( خطای روشی یعنی مقدمه و هدف درست است ولی راه غلط است) ( بلغمی‌ها حتی در قلمرو و حیطه طبیعی و خدادادی خود هم ورود نمی‌کنند) 🔴 ادامه دارد..... 🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی ✅ @ravandaroo100
مرکز روانشناسی طب اسلامی
💎تدریس‌ روانشناسی‌ مزاج #صفرا ششمین ویژگی #صفراوی‌ها این است که آنها با اراده هستند. 🔻 منظور از
💎تدریس‌ روانشناسی‌ مزاج هفتمین ویژگی پیشگام بودن است . 🔻 پیشگام بودن یعنی طلایه‌داری، پیش قدم و پیشرو بودن و ضد دنباله رو می‌باشد . 🔻 یکی از ویژگی‌های بزرگمردان در طول تاریخ پیشگام بودن است. 🔻 در توصیه شده است که هرگاه انسان خواهان انجام کار خوبی است شتاب نموده و بالعکس هرگاه قصد انجام کار ناپسندی را داشت کمی درنگ کند . 🔻 در علل دوری از پیشگام بودن عبارت است از: غلبه بلغم ، عدم تشخیص موارد خیر و شر، عدم اعتماد به نفس، فهم غلط قلمرو دین ، تواضع و حیای نابجا، کمال طلبی وسواس گونه و توقع بیش از حد از خود.. 🔻 خطر پیشگام بودن برای این است که در امور شر عجله و پیشگامی می‌کنند البته در بعضی موارد هم به دلیل پیشگامی‌های افراطی یا زیرکی از پیشگامی در عمل امتناع می‌کنند . ✍خانم انصاری استاد: 🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی ✅ @ravandaroo100
مرکز روانشناسی طب اسلامی
💎تدریس‌ روانشناسی‌ مزاج #بلغم ویژگی پنجم #بلغمی‌ها شنونده خوب و هم تیمی قابل اتکاهستند. 🔹#بلغمی‌ه
💎تدریس روانشناسی مزاج ویژگی ششم با لحن آرام و ملایم صحبت می‌کنند 🔹در سوره که یک منشور تربیتی از زبان به فرزندش می‌باشد لقمان حکیم خطاب به فرزندش می‌فرماید: در راه و رفتارت میانه رو باش و صدایت را بالا نبر که همانا ناپسند ترین صداها صدای خران است 🔹در روایات بیت لحن و روش صحبت انسان بیانگر احساسات درونی اوست.حضرت علی علیهم السلام می‌فرماید: شدت نحوه سخن گفتن را تغییر می‌دهد 🔹 در آرام و ملایم صحبت کردن می‌تواند به دلیل آرامش درونی او باشد که از کم توقع بودن قانع بودن سخت نگرفتن و... ایجاد شده است ✍خانم عابدی استاد: 🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی ✅ @ravandaroo100
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
- «وَلاتَسْكُنُ عَلَيْكَ مِنْ أَبيكَ زَفَرَةٌ» - سوز و گُدازِ پدرت بر داغِ تو هرگز تسلّى نمی‌یابَد... | سیدالشهداء (ع) مقتل حضرت علی‌اکبر 🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی ✅ @ravandaroo100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀 فَوَقَفَ العَبّاسُ مُتحَیّراً وقتی تیر به مشک او خورد... پس عباس متحیر ایستاد... 😭😭😭😭😭😭😭😭😭 🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی ✅ @ravandaroo100
🔴 شخصیت شناسی اصحاب امام حسین علیه السلام یکی از اصحاب امام حسین علیه السلام در کربلا، نافع بن هلال است. نافع جزء اصحاب امیر المومنین علی علیه السلام بوده و در جنگ های صفین و نهروان در رکاب حضرت شمشیر زده است. نافع بن هلال در شب عاشورا به امام حسین علیه السلام گفت: آن کس که عهد بشکند و نقض بیعت کند جز به خودش زیان نرساند. این سخن نافع بن هلال در روانشناسی اسلامی مصداق خود محوری درست است که در قرآن به آن توصیه شده است. یا ایها الذین آمنوا علیکم انفسکم... نافع بن هلال، تیرانداز ماهری بود. او نامش را روی تیرهای پیکان خود نوشته و تیرهای نشان‌دار را به سوی دشمن پرتاب می‌کرد. نافع یکی از کسانی بود که با کمک دیگر اصحاب توانست آب را از شریعه ی فرات به لشکر اباعبدالله الحسین علیه السلام برساند.
در نیمه شب عاشورا، ابا عبدالله الحسین (علیه‌السّلام) از خیمه خارج شد تا به بررسی تپه‌ها و گردنه‌های اطراف بپردازد. در این هنگام نافع امام (علیه‌السّلام) را دید و آهسته امام (علیه‌السّلام) به دنبال ایشان به راه افتاد. امام (علیه‌السّلام) متوجه حضور نافع شدند پس از او پرسیدند: «چرا از خیمه بیرون آمدی؟» نافع گفت: «ای فرزند رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)! خروج شما از خیمه‌گاه به طرف این سپاه طغیانگر، مرا به وحشت‌ انداخته است.» امام (علیه‌السّلام) فرمود: «من از خیمه بیرون آمدم تا پیش از حمله فردا، از این تپه‌ها و بلندی‌ها و پستی‌ها بازدید کنم.» پس از انجام بازرسی، حضرت (علیه‌السّلام) به سوی خیمه برگشتند. ایشان در حالی که دست نافع را گرفته بود به او فرمود: «آیا نمی‌خواهی در این شب تار از بین دو کوه بگذری و جان خودت را نجات دهی؟» نافع خود را به روی قدم‌های امام (علیه‌السّلام)‌ انداخت، و در حالی که بر آن بوسه می‌زد گفت: شمشیری دارم که به هزار درهم می‌ارزد و اسبی دارم که به همین‌اندازه می‌ارزد، پس به آن خدایی که بر من به حضور در رکاب شما منت نهاد سوگند، هرگز تا هنگامی که شمشیرم به کار آید از شما جدا نمی‌شوم. اما لایوم کیومک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام.... عصر عاشورا وقتی لشکر ابن زیاد به خیمه ها حمله کرد... حضرت زینب سلام الله علیها به بانوان حرم فرمود: علیکم بالفرار... همه ی بانوان با پای برهنه به بیابان ها فرار کردند.... سواره و پیاده نظام لشکر به قصد غارت، به قصد به آتش کشیدن می آمد و این زن و بچه فرار می کردند، لذا نوشتند بعضی زیر دست وپا از دنیا می رفتند، بعضی هدف کعب نی و تازیانه قرار گرفتند؛ صحنه که تمام شد، بی بی زینب کمر همت بست یه خیمه نیم سوخته به پا کرد، همه رو تو خیمه جمع کرد؛ آرامشون کرد، سرشماری کرد، دید دو تا از اطفال گم شدن، شروع کرد تو بیابان گشتن، دید این دو تا عزیز زیر بوته خاری دست گردن هم انداختند... صلی الله علیک یااباعبدالله... 🌐مرکز روانشناسی طب اسلامی ✅ @ravandaroo100