eitaa logo
روانشناسی یا فطرت شناسی
179 دنبال‌کننده
957 عکس
29 ویدیو
11 فایل
سایکولوژی روان‌شناسی نیست! سایکولوژی خوانده پشیمان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ یونگ: من نیازی به باور داشتن به خدا ندارم! 🔺 یونگ به عنوان یکی از های بزرگ که البته گرایشات ماورائی و دینی دارد و 9 نفر از بستگان او کشیش هستند، در پاسخ به سوال خبرنگار که می پرسد «آیا هم اکنون به خدا باور داری؟» می گوید: «من خدا را می شناسم و نیازی به باور داشتن به خدا ندارم!». (ثانیه 11) نتیجه یک عمر مطالعه سایکولوژی یونگ عدم باور به خدا است. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سایکولوژی؛ علم سایکولوژیست ها به وضوح انسان را یک می دانند و سایکولوژی را علم مطالعه ذهن و رفتار او می دانند. متأسفانه، دانشگاه های ما این علم را به صورت کامل پذیرفته اند و اعتراضی به انحرافات شدید آن نمی کنند! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔺 سایکولوژی؛ علم 📚 از نگاه غربی ها انسان یک است و برای آن کتاب های متعددی نوشته اند. از نگاه غرب، انسان انسان نیست، بلکه یک حیوان است! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔺 تحریف ! 📓 در حالی که خود غربی ها انسان را حیوان می دانند و برای او کتاب می نویسند، به اصطلاح استادهای دانشگاه، این کتاب ها را به غلط ترجمه می کنند و باعث اغوای مردم می شوند و سایکولوژی منحط را به دروغ، روانشناسی معرفی می کنند! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
مقایسه علوم انسانی غربی و علوم انسانی اسلامی اگر در علوم انسانی غربی، سایکولوژی به عنوان علم مطالعه ذهن و رفتار حیوانات (از جمله انسان!) قرار دارد، در علوم انسانی اسلامی، فطرت شناسی به شناخت فطرت انسان می پردازد. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
تثلیث در علوم انسانی غربی ماهیت علوم انسانی غربی تثلیثی است. یکی از تثلیث های سایکولوژی، تثلیث فروید در مورد ماهیت انسان و ساختار شخصیت اوست. فروید انسان را به سه بخش مجزای اید (غریزه)، ایگو (من) و سوپرایگو (فرامن یا وجدان) تقسیم می کند و معتقد است مهمترین بخش وجود انسان غرایز او هستند. فروید انسان را سه بخشی و سه پاره تلقی می کند و ماهیت یکپارچه و توحیدی برای او متصور نیست. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
سایکولوژی روانشناسی نیست! سایکولوژی علم مطالعه ذهن و رفتار است نه روانشناسی! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
تحریف سایکولوژی! سایکولوژی علم مطالعه ذهن و رفتار است و به غلط به روانشناسی ترجمه شده و باعث انحراف فهم مردم شده است. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
انسان غربی یا حیوان غربی؟ انسان شناسی غربی، در واقع حیوان شناسی است، زیرا انسان را نوعی حیوان تلقی می کنند و به مطالعه او می پردازند. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
تفاوت های سایکولوژی و فطرت شناسی سایکولوژی به عنوان یک علم مادی و انسان محور به دنبال شناخت کشش ها و کنش های مادی و غریزی انسان (آنگونه که هستند) است، در حالی که فطرت شناسی تلقی الهی از خداوند دارد و فطرت او را معطوف به سمت خداوند تلقی می کند و با نگاهی غیب محور و آخرتگرا به شناخت نفس او و رشد او به سمت کمال حقیقی مدنظر قرار می دهد و مسیر مطلوب را برای او ترسیم می کند. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
هویت هویت از تعامل انسان با پدیده های مختلف شکل می گیرد. انسان در روابط خود بر اساس تعلقات و انتخاب هایی که دارد، ماهیت خاصی پیدا می کند که هویت او را شکل می دهد. هویت انسان باید در روابط چهارگانه (رابطه با خود، دیگران، طبیعت و خداوند) بررسی شود و نادیده گرفتن هر یک از این ارتباط ها، باعث دور شدن از شناخت هویت واقعی انسان می شود. مهمترین بعد هویت انسان در ارتباط با خداوند شکل می گیرد، ولی متأسفانه این بخش مهم هویت در سایکولوژی نادیده گرفته شده و باعث انحراف از شناخت انسان شده است. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
انواع هویت هویت را می توان از منظرهای مختلف (کیستی یا چیستی، ارادی یا غیرارادی بودن، مادی یا غیرمادی بودن) دسته بندی کرد. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
ملاک های سلامت روانی (سلامت فطری) در اسلام روان سالم یا به عبارت دقیق تر، فطرت سالم فطرتی حق‌محور است که باعث جهت گیری انسان به سمت حق می شود. یعنی کسی از سلامت فطری برخوردار است که همه زندگی خود را بر اساس حق جهت دهی نماید و ترس و امید و محبت و نفر و یقین و ایمانش بر اساس حق شکل گرفته باشد. انسان دارای فطرت سالم (سلامت فطرت) در روابط چهارگانه خود حق محور است. چنین فردی، سه رابطه خود را بر اساس رابطه با خداوند جهت دهی می کند و معطوف به اراده خدا عمل می نماید. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
شاپور راسخ در سال 1303 در طهران متولد شد پس از گذراندن دوره دکترای ادبیات فارسی در دانشگاه طهران به علوم اجتماعی روی آورد و بعد از احراز لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس علوم اجتماعی در دانشگاه ژنو ، دکترای خود را در رشته جامعه شناسی دریافت نمود وی از دانشجویان سرآمد ژان روان شناس معروف سوئیسی، در دانشگاه ژنو و ژرژ گورویچ در سوربن بوده است . او سالها استاد دانشگاه طهران بود که در زمان انقلاب در ایران مجبور به ترک وطن گردید وی افتخار عضویت محفل روحانی ملی بهائیان ایران و سوئیس را جمعا حدود ده سال داشته است . وی در سمت مشاور با یونسکو همکاری نموده و دو کتاب در زمینه تعلیم و تربیت برای این سازمان بین المللی تالیف کرده است . دکتر راسخ مقالات متعددی به رشته تحریر در آورده است که در مجلات آهنگ بدیع ، عندلیب ، سخن و نگین و پیام بهائی و مجلات علمی درج گردیده از او اشعار دل انگیزی در مجله پیام بهایی و خوشه ها به چاپ رسیده است . ایشان از پایه گذاران انجمن ادب و هنر هستند و همکاری مستمرشان در هیئت اجرائی بسیار مغتنم و پر ارزش بوده است وی در حال حاضر با وجود کهولت سن از دانشمندان و نویسندگان فعال در حوزه های مختلف علمی ، و جامعه شناسی به شمار می روند . 🆔 @ravanshenasi_fetrat
ممنوعیت افشای پریشان حالی برای دیگران امام_على(ع): آنكه طمع را شعار خود سازد خود را خوار ساخته است و هر كه پريشان حالى خويش با ديگران در ميان نهد تن به ذلت داده است و كسى كه زبانش بر او فرمان راند بى ارج شود. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
درمان وسواس و پریشانی با روزه امام علی (علیه ‌السلام): صَوْمُ شَعْبانَ یَذْهَبُ بِوَسْواسِ الصَّدْرِ وَبَلابِلِ القَلْبِ روزۀ ماه شعبان، وسواس دل و پریشانی‌های جان را از بین می‌برد Fasting of Sha'bān month eliminates the obsession of heart and the distress of soul. الخصال، ص612 🆔 @ravanshenasi_fetrat
سایکولوژیست های بدکردار محمدباقر هوشیار، پدر تعلیم و تربیت نوین ایران 🆔 @ravanshenasi_fetrat
سایکولوژیست های بدکردار علی اکبر سیاسی پدر سایکولوژی ایران 🆔 @ravanshenasi_fetrat
هدف های سایکولوژی: 1- توصیف رفتار 2- تبیین رفتار 3- پیش بینی رفتار 4- تغییر (کنترل) رفتار 🆔 @ravanshenasi_fetrat