eitaa logo
تمدن نوین اسلامی
768 دنبال‌کننده
358 عکس
6 ویدیو
48 فایل
این کانال برای بحث و تبادل نظر درباره حکمرانی ولایی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی ایجاد شده است. ما قصد داریم نشان دهیم که چگونه اسلام می‌تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد. اگر شما هم به این موضوعات علاقه‌مند هستید، به ما بپیوندید ادمین: @nanosatellite
مشاهده در ایتا
دانلود
ان شا الله صدایی در کنار کعبه به گوش خواهد رسید که فریادش تمام عالم را پر خواهد کرد اوست که می‌گوید ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم؛ آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم. ا ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم؛ آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده. ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند. ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را برهنه روی خاک افکندند. ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند. سالروز آغاز امامت ، حجت بن الحسن العسکری ، مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، بر دادخواهان و منجی خواهان جهان مبارک باد🌹 @raveshetamadoni
دوستان عزیز، بنده حقیر ان شاء الله امروز (1403/06/26) ساعت 8:30 در برنامه تلویزیونی کمپاس به صورت زنده و از شبکه بین المللی سحر درباره پیشرفت‌های صنعت فضایی صحبت خواهم کرد. از شما دعوت می‌کنم که این برنامه را تماشا کنید و با من در این سفر فضایی همراه شوید. آدرس اینترنتی شبکه سحر آذری: https://sepehrtv.ir/live/sahar1 با احترام، رضا کیانوش @raveshetamadoni
ما در عصری از مشکلات اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی همراه با عدم قطعیت و نوسان بالا زندگی می‌کنیم. تغییرات سریع فناوری، نابرابری‌های درآمد و فرصت‌ها (بی عدالتی)، تخریب محیط زیست، اختلالات اجتماعی و تقسیمات سیاسی؛ نظم‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و پیرو آن ابعاد روحی، فیزیکی و روانی ما را دگرگون کرده‌اند. بهترین دفاع بشریت در برابر این بحران‌های متعدد و فزاینده، توانایی ما برای اقدام جمعی با کمترین اشتباه و در مقیاسی جهانی است. لذا مهمترین چالش حکمرانی ولایی این است که چگونه می‌توان تحولی نظام مند(سیستمیک) در سیاست، اقتصاد، جامعه و فناوری ایجاد کرد که مردم سالاری دینی، سرمایه‌داری مبتنی بر عدالت و محیط زیست باز زاینده بتوانند به طور یکپارچه و حول محوریت امام باعث رشد و سعادت ظرفیت های بالقوه انسان برای حرکت در عالم آخرت گردند. برای انجام این کار با سرعت و مقیاس مورد نیاز، حکمرانی بسیار کم اشتباه تر، خلاقانه‌تر، انعطاف‌پذیرتر، تطبیق‌پذیرتر... از ترتیبات و اقدامات فعلی ما لازم است. در عصر اطلاعات و دیجیتال در حال تحول، مکانیزم‌های حکمرانی ما - هدایت از بالا به پایین، معاملات مبتنی بر بازار و شبکه‌ها - باید با روابط جدید بین امت و امامت اعم از رابطه امام با دولت‌ها، بخش خصوصی و غیرانتفاعی بازنگری شوند. در رویکرد جدید حکمرانی مبتنی بر مبانی اسلام برای هدایت، هماهنگی و آگاهی؛ هجرتی نظام مند به سمت تمدن نوین اسلامی نیاز است که شامل تعادل بین ابعاد فردی و اجتماعی و همچنین ایجاد تعادل در ابعاد اجتماعی سه رابطه کلیدی: دولت و بازار، کار و سرمایه، و طبیعت و بشریت باشد. @raveshetamadoni
♦️بیانیه حزب الله: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست بسم الله الرحمن الرحیم «پس کسانی در راه خدا بجنگند که زندگی دنیا را به آخرت مبادله کنند و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او خواهیم داد.» خداوند متعال راست گفته است جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. کربلای نورانی در سفر الهی ایمان در رکاب پیامبران و امامان شهید. جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست که قریب به سی سال در راه آنان بود و در این مدت آنان را از پیروزی تا پیروزی رهبری کرد و جانشین سرور و سالار شهیدان مقاومت اسلامی در سال 1371 شد. آزادی لبنان در سال 2000 و تا پیروزی الهی و پایدار در سال 2006 و سایر نبردهای افتخار و رستگاری تا نبرد حمایت و قهرمانی در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین. مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه ای (مدظله العالی) سایه اش بلند، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سید حسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب الله لبنان تبریک می گوییم خداوند متعال به او به عنوان شهید راه بیت المقدس و فلسطین تسلیت عرض می نماییم، فرمان امام حسین علیه السلام را برآورده سازد همرزمان شهیدی که در پی یورش خائنانه صهیونیست ها به حومه جنوبی به موکب پاک و مقدس او پیوستند. رهبری حزب الله به بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفر پر فداکاری و شهید عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهیم. مردم و به مجاهدان سرافراز و دلاوران پیروز و پیروز مقاومت اسلامی و شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیر او و تاج دلاوری و رستگاری رهبر ما بودید استاد همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و در عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید. شنبه ۲۸/۹/۲۰۲۴ ۲۴ ربیع الاول ۱۴۴۶ ق
إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون السيد القائد حسن نصر الله شهيدا على طريق القدس
✍️ بیانیه ‏ای برای ایجاد رشته فرارشته ‏ای حکمرانی ولایی چکیده هدف- در آذر ماه 1398، نویسنده اول بیانیه، حرکت علمی خود را بمنظور تعمیم نظریه نظام انقلابی برای ایجاد رشته‏ فرا‌رشته‌ای حکمرانی ولایی به صورت خودجوش و آتش به اختیار آغاز نمود. هدف از اعلام بیانیه این است که با تولید نظریه حکمرانی ولایی یک گام دیگر به سمت امتداد فلسفه، ادغام حل مسئله و نظریه ‏سازی، جستجوی یکپارچگی و وحدت علم پیش برویم. طراحی/روش‌شناسی/رویکرد- در این مقاله، انگیزه‌های خود برای انجام این پروژه را مورد بحث قرار می‌دهیم، مروری بر تحقیقات کلیدی که برای اطمینان از امکان‌پذیری و اهمیت ایجاد چنین رشته فرا‌رشته‌ای انجام داده ‏ایم، ارائه داده و بیانیه را به طور کامل توضیح می ‏دهیم. یافته‏ ها- بیانیه می ‏بایست به صورت برخط در فضای اینترنت منتشر گردد. بانک افراد صاحب نظر در ایران و جهان تهیه و بیانیه برای آن‏ها ارسال گردد. مقدمه در آذر ماه 1398، نویسنده اول بیانیه، حرکت علمی خود را بمنظور تعمیم نظریه نظام انقلابی برای ایجاد رشته‏ فرا‌رشته‌ای حکمرانی ولایی مبتنی بر مطالبه سیدعلی خامنه ‏ای در رابطه با تأسیس دانشِ میان‌رشته‌ای و به صورت خودجوش و آتش به اختیار آغاز نمود. این نظریه شامل زیرنظریه‏ هایی از حوزه سیستم، علوم اجتماعی و علوم اسلامی از جمله نظریه عدالت، ولایت و شبکه خواهد بود. بیانیه گام دوم انقلاب برای ما یک نقطه عطف کلیدی در کار ما، به سمت احیای مجدد تمدن اسلامی و اداره کشور از طریق ایجاد یک رشته فرا رشته‏ای مبتنی بر نظریه نظام انقلابی بود. پیشرفت تاریخی در جهت ایجاد چنین میان‌رشته‌ای در ایران کند بوده است و در مقیاس جهانی، معنای واقعی اصطلاح "حکمرانی" موضوعی بحث‌برانگیز شده است. ما نویسندگان حاضر بر این باور بودیم که پروژه ایجاد یک میان‌رشته حکمرانی ولایی امکان‌پذیر است و فرا‌رشته‌ای بودن حکمرانی ولایی می‌تواند یک افزودنی ارزشمند به ابزارهایی باشد که برای مقابله با چالش‌های زمان خود داریم. با این حال، کار بزرگ است و کارگران کم هستند، و بنابراین فکر کردیم که مهم است که با ایجاد استدلال‌ها و مدل‌هایی به برخی از تردیدهای گسترده در مورد امکان، ظرفیت و دامنه رشته فرارشته‏ ای حکمرانی ولایی پاسخ داده و زمینه را برای دعوت به عمل خود آماده کنیم. این مقاله مروری کوتاه بر سوالات و مسائلی است که روی آن‏ها کار خواهیم کرد. ما نیازمند یک تیم متنوع برای کار بر روی این پروژه هستیم. متخصص ‏های مورد نیاز برای این پروژه شامل افراد متخصص در حوزه نظام، و با علایق و دیدگاه‌های تخصصی مرتبط از جمله موارد ذیل می ‏باشد: 1. متخصص حکمرانی، مدیریت و خطی ‏مشی‏ گذاری و علاقمند به دانش‏ های ولایت ‏شناختی، عدالت ‏پژوهی...؛ 2. متخصص فلسفه علم، فلسفه اسلامی و علاقمند به حوزه مدل ‏سازی جهان‏بینی، الگوواره...؛ 3. متخصص روش‏ شناسی اجتهادی در حوزه دانش کلام، اخلاق و فقه؛ 4. متخصص مهندسی سامانه‏ های پیچیده با تخصص پیاده سازی استاندارد و پیکره‏ های دانش؛ 5. متخصص علوم پایه و علاقمند با روش‏ شناسی‏ های علمی منطبق با انواع الگوواره‏ ها؛ 6. متخصص علوم اجتماعی و علاقمند به نظریه ‏های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی؛ در این کار نیازمند حمایت توسط بسیاری از افراد و سازمان‌ها هستیم، اما درخواست ویژه حمایت و ارائه تسهیلات از شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرهنگستان علوم، وزارت علوم، حوزه علمیه، مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی... را داریم. @raveshetamadoni
نسبت تغییرات فهم مسئله، نظامات اجتماعی-فنی-زیست محیطی، سبک حکمرانی و سبک زندگی @raveshetamadoni
نقشه مفهومی پروژه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی @raveshetamadoni
نقشه مفهومی پروژه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی.jpg
458.6K
برخی از دوستان پیام دادند که فایل نقشه مفهومی پروژه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی کیفیت نداره و نسخه بدون فشرده سازی ارسال شود. لذا این فایل بدون فشرده سازی در اختیار مخاطبین و صاحب نظران قرار می گیرد. @raveshetamadoni
حکمرانی ولایی به مثابه سیستم فعالیت انسانی هدفمند، بالفطره و بالغریزه @raveshetamadoni
در داستان زیر برداشتم این است که می توان به جنبه هایی از نظریه دست پیدا کرد. شماهم نظرتون و در خصوصی با من در میان بذارید: 📖قطع دست سارق   يكى از اصحاب خاصّ امام علىّ صلوات اللّه و سلامه عليه به نام اصبغ بن نباته حكايت نمايد:  روزى در محضر امام عليه السلام نشسته بودم كه ناگهان غلام سياهى را آوردند؛ كه به سرقت متّهم بود.  هنگامى كه نزد حضرت قرار گرفت ، از او سؤال شد: آيا اتّهام خود را قبول دارى ؟ و آيا سرقت كرده اى ؟  غلام اظهار داشت : بلى اى سرورم ! قبول دارم، حضرت فرمود: مواظب صحبت كردن خود باش و دقّت كن كه چه مى گوئى، آيا واقعا سرقت كرده اى ؟  غلام عرضه داشت : آرى ، من دزد هستم و سرقت كرده ام. امام عليه السلام غلام را مخاطب قرار داد و فرمود: واى به حال تو، اگر يك بار ديگر اعتراف و اقرار كنى ؛ دستت قطع خواهد شد، باز دقّت كن و مواظب گفتارت باش ، آيا اتّهام را قبول دارى ؟ و آيا سرقت كرده اى ؟  در اين مرحله نيز بدون آن كه تهديد و زورى باشد، گفت : آرى من سرقت كرده ام ؛ و عذاب دنيا را بر عذاب آخرت مقدّم مى دارم. در اين لحظه حضرت دستور داد كه حكم خداوند سبحان را جارى كنند؛ و دست او را قطع نمايند.  اصبغ گويد: چون طبق دستور حضرت ، دست راست غلام را قطع كردند، دست قطع شده خود را در دست چپ گرفت و در حالى كه از دستش خون مى ريخت ، بلند شد و رفت ؛ در بين راه شخصى به نام ابن الكوّاء به او برخورد و گفت : چه كسى دستت را قطع كرده است ؟  غلام در پاسخ چنين اظهار داشت : سيّد الوصيّين ، امير المؤ منين ، حجّت خداوند، شوهر فاطمه زهراء سلام اللّه عليها، پسر عمو و خليفه رسول اللّه صلوات اللّه عليه (1) دست مرا قطع نمود.  ابن الكوّاء گفت : اى غلام ! دست تو را قطع كرده است و اين همه از او تعريف و تمجيد مى كنى و ثناگوى او گشته اى ؟! غلام در حالتى كه خون از دستش مى ريخت گفت : چگونه از بيان فضايل مولايم لب ببندم و ثناگوى او نباشم ؛ و حال آن كه گوشت و پوست و استخوان من با ولايت و محبّت او آميخته است ؛ و دست مرا به حكم خدا و قرآن قطع كرده است .  @raveshetamadoni
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
در داستان زیر برداشتم این است که می توان به جنبه هایی از نظریه دست پیدا کرد. شماهم نظرتون و در خصوصی با من در میان بذارید: 📖قطع دست سارق   يكى از اصحاب خاصّ امام علىّ صلوات اللّه و سلامه عليه به نام اصبغ بن نباته حكايت نمايد:  روزى در محضر امام عليه السلام نشسته بودم كه ناگهان غلام سياهى را آوردند؛ كه به سرقت متّهم بود.  هنگامى كه نزد حضرت قرار گرفت ، از او سؤال شد: آيا اتّهام خود را قبول دارى ؟ و آيا سرقت كرده اى ؟  غلام اظهار داشت : بلى اى سرورم ! قبول دارم، حضرت فرمود: مواظب صحبت كردن خود باش و دقّت كن كه چه مى گوئى، آيا واقعا سرقت كرده اى ؟  غلام عرضه داشت : آرى ، من دزد هستم و سرقت كرده ام. امام عليه السلام غلام را مخاطب قرار داد و فرمود: واى به حال تو، اگر يك بار ديگر اعتراف و اقرار كنى ؛ دستت قطع خواهد شد، باز دقّت كن و مواظب گفتارت باش ، آيا اتّهام را قبول دارى ؟ و آيا سرقت كرده اى ؟  در اين مرحله نيز بدون آن كه تهديد و زورى باشد، گفت : آرى من سرقت كرده ام ؛ و عذاب دنيا را بر عذاب آخرت مقدّم مى دارم. در اين لحظه حضرت دستور داد كه حكم خداوند سبحان را جارى كنند؛ و دست او را قطع نمايند.  اصبغ گويد: چون طبق دستور حضرت ، دست راست غلام را قطع كردند، دست قطع شده خود را در دست چپ گرفت و در حالى كه از دستش خون مى ريخت ، بلند شد و رفت ؛ در بين راه شخصى به نام ابن الكوّاء به او برخورد و گفت : چه كسى دستت را قطع كرده است ؟  غلام در پاسخ چنين اظهار داشت : سيّد الوصيّين ، امير المؤ منين ، حجّت خداوند، شوهر فاطمه زهراء سلام اللّه عليها، پسر عمو و خليفه رسول اللّه صلوات اللّه عليه (1) دست مرا قطع نمود.  ابن الكوّاء گفت : اى غلام ! دست تو را قطع كرده است و اين همه از او تعريف و تمجيد مى كنى و ثناگوى او گشته اى ؟! غلام در حالتى كه خون از دستش مى ريخت گفت : چگونه از بيان فضايل مولايم لب ببندم و ثناگوى او نباشم ؛ و حال آن كه گوشت و پوست و استخوان من با ولايت و محبّت او آميخته است ؛ و دست مرا به حكم خدا و قرآن قطع كرده است .  @raveshetamadoni