eitaa logo
فقه دانشگاه رضوی
754 دنبال‌کننده
320 عکس
92 ویدیو
6 فایل
کانال اطلاع رسانی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی ارتباط با مدیر گروه فقه دانشگاه رضوی @HF_RazaviU
مشاهده در ایتا
دانلود
📸گزارش تصویری روز دوم 🔰گروه جهادی وارثان دانشگاه علوم اسلامی رضوی 📌مناطق زلزله زده شهرستان کاشمر (روستای محمدیه) 📆 چهارشنبه 30 آبان ماه ➖➖➖➖➖ 💠گروه جهادی وارثان دانشگاه رضوی 💠بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی 🆔@basij_razavi 🆔https://eitaa.com/joinchat/2196963764C02ff745d81
بیان مسئله خشونت علیه زنان، به‌ویژه در فضای خانگی، یکی از چالش‌های مهم جوامع امروز است. این پدیده، نه تنها امنیت جسمانی و روانی زنان را تهدید می‌کند، بلکه به بنیان خانواده و سلامت اجتماعی آسیب جدی وارد می‌سازد. در ایران، با وجود قوانین متعدد، همچنان خلأهایی در جرم‌انگاری برخی مصادیق خشونت علیه زنان مشهود است. برای مثال: بسیاری از موارد خشونت روانی، اقتصادی و عاطفی در قوانین جزایی تعریف دقیق و شفاف ندارند. رویکرد سنتی به خانواده به‌عنوان نهادی مقدس، در مواردی موجب چشم‌پوشی از برخی جرایم خانگی می‌شود. ابزارهای حمایتی برای قربانیان خشونت خانگی (مانند تأمین امنیت و مکان‌های حمایتی) کافی به نظر نمی‌رسد. سؤالات تحقیق آیا قوانین کیفری ایران برای مقابله با خشونت خانگی علیه زنان کافی است؟ چه خلأها و نقاط ضعفی در جرم‌انگاری خشونت خانگی در حقوق ایران وجود دارد؟ نظام‌های حقوقی پیشرو چه سازوکارهایی برای مقابله با خشونت علیه زنان به‌ویژه خشونت خانگی به کار گرفته‌اند؟ چه اصلاحاتی می‌توان برای بهبود قوانین ایران در این زمینه پیشنهاد کرد؟ فرضیات تحقیق قوانین کیفری ایران در زمینه جرم‌انگاری خشونت خانگی علیه زنان از جامعیت و کارآمدی کافی برخوردار نیست. سیاست کیفری ایران بیشتر بر جرایم جسمانی متمرکز است و خشونت روانی و اقتصادی به‌طور مناسب جرم‌انگاری نشده است. تجربیات نظام‌های حقوقی دیگر می‌تواند الگویی برای ارتقای قوانین ایران باشد. کانال اطلاع رسانی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ما همراه شوید @razavifiqh www.razavi.ac.ir
بیان مسئله تحولات فناوری، به‌ویژه در حوزه هوش مصنوعی (AI)، نقش مهمی در شکل‌گیری و اجرای قراردادهای مدنی و تجاری ایفا می‌کند. امروزه قراردادهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، در حوزه‌های مختلف از تجارت الکترونیک گرفته تا خدمات حقوقی و مالی، رواج یافته‌اند. این تحولات، چالش‌های حقوقی جدیدی را به همراه داشته است، از جمله: ماهیت حقوقی قراردادهای هوشمند: آیا این قراردادها تحت قواعد سنتی قراردادها قرار می‌گیرند یا نیازمند چارچوب جدیدی هستند؟ مسئولیت قراردادی و غیرقراردادی: در صورت بروز خطا یا نقص در عملکرد هوش مصنوعی، مسئولیت حقوقی بر عهده کدام طرف است؟ قابلیت استناد به قراردادهای هوشمند در محاکم قضایی: آیا این نوع قراردادها به عنوان اسناد حقوقی قابل قبول‌اند؟ در نظام حقوقی ایران، هنوز قواعد مشخصی برای مواجهه با این چالش‌ها تدوین نشده است. سؤالات تحقیق قراردادهای مبتنی بر هوش مصنوعی چه جایگاهی در نظام حقوقی ایران دارند؟ چه چالش‌هایی در انعقاد و اجرای قراردادهای هوشمند وجود دارد؟ چگونه می‌توان مسئولیت حقوقی در موارد نقص یا خطای هوش مصنوعی را تعیین کرد؟ چه اصلاحاتی در قوانین ایران برای تنظیم قراردادهای مبتنی بر هوش مصنوعی ضروری است؟ فرضیات تحقیق قراردادهای مبتنی بر هوش مصنوعی در نظام حقوقی ایران فاقد چارچوب حقوقی مشخص هستند. قواعد سنتی قراردادها برای مواجهه با چالش‌های قراردادهای هوشمند کافی نیستند. استفاده از تجربیات نظام‌های حقوقی پیشرفته می‌تواند به تدوین قوانین مناسب در ایران کمک کند.
اولين مرحله اين رقابت‌ها در روز پنجشنبه مورخ «1403/09/08» از ساعت 8:00 الي 12:00 ظهربرگزار مي‌گردد. «اين فرصت به هيچ عنوان قابل تمديد نمي‌باشد.» لازم به ذكر است باتوجه به اينكه، تنها برگزيدگان واجد شرايط اين مرحله به مراحل بعدي رقابت‌ها راه‌ پيدا مي‌كنند، بايسته است تمهيدات لازم جهت برقراري اينترنت و حضور حداكثري طلاب در آزمون و عدم تداخل اين رويداد علمي با برنامه‌هاي ديگر مدرسه انديشيده شود. ✅ اين آزمون بصورت مجازي و تستي در بستر سامانه LMS به آدرس «ren.lms2.hozehkh.com» برگزار مي‌شود. ⚠️ در صورت بروز مشكلاتي از قبيل: عدم نمايش دوره، جابجايي آزمون با درس ديگري و يا فعال نبودن آزمون براي متقاضيان، مي‌توانيد با تلفن ثابت دبيرخانه دائمي رقابت ها به شماره «05132259559 داخلي 225 و 205 »و در صورت بروز مشكلات سامانه و سيستمي با مهندسي فناوري مركز به شماره تلفن «32008332» تماس حاصل فرماييد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدم ها وقتی پخته می شوند ..... کانال اطلاع رسانی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ما همراه شوید @razavifiqh www.razavi.ac.ir
بیان مسأله: حبس زنان باردار و مادران دارای فرزند مشکلات جدی اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی به‌همراه دارد. از منظر فقه اسلامی، اصولی مانند دفع ضرر، حفظ نسل و حمایت از کودک می‌تواند مبنای تجدیدنظر در این نوع مجازات باشد. این پژوهش تلاش می‌کند تا با بررسی مبانی فقهی و حقوقی، امکان اعمال مجازات‌های جایگزین را تحلیل کرده و راهکارهای تطبیقی ارائه دهد. سوالات تحقیق: مبانی فقهی حمایت از زنان باردار و مادران دارای فرزند در مجازات‌های کیفری چیست؟ مجازات‌های جایگزین حبس در نظام حقوقی ایران و سایر کشورها چگونه پیش‌بینی شده است؟ چه تعارضاتی میان مقاصد شریعت و اجرای حبس زنان باردار وجود دارد؟ چگونه می‌توان در نظام کیفری ایران با استفاده از اصول فقهی، به بهبود شرایط این گروه پرداخت؟ اهمیت و ضرورت تحقیق: فقهی: شفاف‌سازی مبانی فقهی مجازات‌های جایگزین برای زنان باردار و مادران. حقوقی: پیشنهاد اصلاحاتی در نظام کیفری برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی. اجتماعی: کاهش اثرات منفی مجازات حبس بر خانواده و کودکان. فرضیه‌های تحقیق: فقه اسلامی ظرفیت بالایی برای پذیرش مجازات‌های جایگزین در موارد خاص دارد. اعمال حبس زنان باردار و مادران دارای فرزند مغایر با برخی مقاصد شریعت است. مجازات‌های جایگزین می‌تواند تأثیرات اجتماعی و خانوادگی مثبت‌تری داشته باشد. کانال اطلاع رسانی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ما همراه شوید @razavifiqh www.razavi.ac.ir
وقف اموال دیجیتال اهدای ظرفیت‌های ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری یا سرورها برای اهداف عام‌المنفعه، مانند ذخیره‌سازی داده‌های علمی یا آموزشی. پلتفرم‌های دیجیتال: وقف نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها یا سامانه‌های تحت وب برای استفاده‌های عام‌المنفعه، مثلاً اپلیکیشن‌های آموزشی یا خیریه. محتوای دیجیتال: وقف منابع علمی، آموزشی، یا فرهنگی به‌صورت فایل‌های دیجیتال (کتاب‌ها، ویدئوها و دوره‌های آموزشی) برای استفاده عمومی خدمات آنلاین: وقف اشتراک خدمات یا ابزارهای آنلاین مانند دوره‌های آموزشی یا نرم‌افزارهای حرفه‌ای. ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال برای دسترسی آزاد به منابع علمی. وقف یک وب‌سایت آموزشی یا سامانه مشاوره آنلاین برای دانش‌آموزان یا دانشجویان. ارائه پهنای باند یا زیرساخت‌های اینترنتی برای مدارس در مناطق محروم. کانال اطلاع رسانی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ما همراه شوید @razavifiqh www.razavi.ac.ir
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : فَوْقَ كُلِّ ذِي بِرٍّ بَرٌّ حَتَّى يُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ فَإِذَا قُتِلَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ فَلَيْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ کانال اطلاع رسانی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ما همراه شوید @razavifiqh www.razavi.ac.ir