eitaa logo
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
1.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
173 ویدیو
0 فایل
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری تلفن: ۰۲۱-۹۱۰۸۸۰۰۰ ثبت‌نام دوره‌های آموزشی: ۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲
مشاهده در ایتا
دانلود
🖊 گزارش محفل بيستم و یکم عصرنشینی هنر و اندیشه تحلیل فيلم "THE PLATFORM" 🔻بیست و یکمین عصرنشینی هنر و اندیشه دیدار با نمایش و نقد فیلم Platform The سه‌شنبه‌ ۲۷ خرداد‌ماه با حضور دکتر محمد خندان عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و کمیل سوهانی پژوهشگر و مستند ساز در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد. 🔸کمیل سوهانی در ابتدای این نشست گفت: این فیلم برخلاف ظاهر که ضد سرمایه‌داری است، یک سازوکار کاملاً سرمایه‌دارانه الآن ما را دور هم جمع کرده که درباره این فیلم صحبت کنیم. ابتدا باید با نت‌فلیکس آَشنا شویم که این فیلم را خریده است. نت‌فلیکس یک شرکت توزیع محصولات صوتی و تصویری است که الآن حدود 40 درصد پهنای باند آمریکا و 15 درصد پهنای باند جهان را در اختیار دارد. این شرکت از جایی به بعد وارد تولید هم می‌شود. با این عملکردی که از خود نشان داده معلوم نیست در آینده مردم به سینما بیایند یا خیر چون هر کس می‌تواند هر فیلمی در هر کجای جهان را که می‌خواهد در خانه خودش ببیند. 🔸این پژوهشگر و مستندساز افزود: فیلم Platform The فیلم خوبی نیست اما این‌که امروز اینجا نشستیم و درباره یک فیلم غیر خوب صحبت می‌کنیم به خاطر این است که نت‌فلیکس پشت آن آمده است. نت‌فلیکس سازوکاری کاملاً سرمایه‌دارانه دارد و همه ما را دور زده تا بنشینیم و یک فیلم ظاهراً ضد سرمایه‌داری را ببینیم. فیلم Platform The مجذوب ایده خودش است و وقتی این‌طور باشد دیگر فیلم، فیلم متواضعی نیست و پرمدعاست. فیلم دچار تورم نماد است و آخر هم نمی‌تواند آن را جمع کند و همه معتقدند سکانس آخر آن سکانس خوبی نیست. صوت نشست: https://t.me/RCICA/614 🌐
ادامه[صفحه ۲] 🔸وی ادامه داد: شخصیت اصلی فیلم گاهی وقت‌ها نماد مسیح و گاهی وقت‌ها نماد دون کیشوت می‌شود. طبقه صفر ظاهراً اتاق فکر و فضای مدیریتی است که این سیستم را خلق کرده است و این سیستم نقص‌هایی دارد. طبقه بالای این سیستم که طبقه صفر آن است یا به این معناست که خدا در آنجا نشسته و قرار است شخصیت اصلی فیلم در نقش مسیح پیغامی را به خدا برساند و بگوید این سیستمی که برپا کرده‌ای اشکالاتی دارد. یا به این معناست که این سیستم، سیستم سرمایه‌داری است. در این صورت نگاه او به سرمایه‌داری نگاه ناقصی است و نمی‌خواهد آن را تقبیح کند بلکه می‌خواهد آن را اصلاح کند. می‌گوید سرمایه‌داری فقط در بخش توزیع دچار مشکل است و الا در بخش تولید یک سفره بسیار رنگین می‌چیند. اگر منظور از طبقه صفر خدا باشد معنایش می‌شود این‌که یک خدای ناتوان و غافل این سیستم را خلق و سپس آن را رها کرده است. 🔸کمیل سوهانی اضافه کرد: این فیلم اصل تنازع بقا را در ناخودآگاه همه ما جا می‌اندازد. در زمان داروین زیست‌شناس روس به نام کروپوتکین که به اندازه داروین باسواد بوده کتابی می‌نویسد تحت عنوان «تعاون بقا» اما آن کتاب هیچ‌گاه خوانده نمی‌شود و در ایران هم یک ترجمه از آن موجود نیست. او اثبات می‌کند که رفتارهای تهاجمی بین حیوانات بسیار کمتر از رفتارهایی است که به هم کمک می‌کنند تا زنده بمانند. 🔸محمد خندان در ادامه گفت: به اصرار یکی از اقوام این فیلم را دیدم و اصرار او برایم عجیب بود. فیلم خوبی به نظرم نیامد اما دیدم خیلی راجع به آن حرف زده می‌شود. راجع به پیام فیلم می‌توان صحبت کرد. یکی از ضعف‌های اساسی فیلم این است که به‌قدری نمادهای مختلف و متضاد در آن آمده که گویی ما در یک خلأ رها شدیم و در انتها هم نمی‌فهمیم که فیلم چه می‌خواست بگوید. آشکارا متکی به استعاره‌ها و سمبل‌های طبقاتی است. این‌که هر کس بالاتر است هر چه می‌خواهد می‌خورد و به طبقات پایین چیزی نمی‌رسد و این‌طور پیام‌ها. فیلم هیچ توضیحی درباره مبنای این اختلاف طبقاتی نمی‌دهد و یک شانس و اقبالی وجود دارد که بر اساس آن ممکن است شما یک روز در یک طبقه باشید و روز دیگر در طبقه دیگر. 🔸عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: در مجموع فیلم را یک بیانیه آنارشیستی می‌دانم. غیر از مفهوم طبقه که در نگاه اول ممکن است پیام اصلی فیلم باشد استعاره خوردن هم در فیلم خیلی مهم است. نام فیلم هم همان سکویی است که روی آن سفره است. آغاز فیلم از طبقه صفر است و گویی یک کارگاهی است که امکانات زندگی از آنجا تهیه می‌شود که مهم‌ترین آن همان غذا هست. از طرفی گویا اشاره به گناه نخستین در فیلم وجود دارد. این‌که این افراد در این گودال گناه کرده‌اند و به هبوط دچار شده‌اند. من فکر می‌کنم طبقه صفر خیلی به دولت ارجاع نمی‌دهد. نظمی را بیان می‌کند که گویی سازنده ندارد و همه محکوم به این هستند که به آن تن دهند و بسته به تقدیر در این طبقات بالا و پایین شوند. 🔸وی سپس عنوان کرد: در ابتدای فیلم می‌گوید جریان این گودال چیست و پیرمرد جواب می‌دهد: خوردن. این پاسخ خیلی مهم است و تا آخر فیلم با ماست. این خوردن از آن پلت فرم شروع می‌شود و همه باید بجنبند و سهم خود را از آن سفره بردارند تا صورت‌های حادی که به آدم‌خواری و کانیبالیسم منجر می‌شود. خوردن یکی از استعاره‌های رقابت و نزاع و از آن خود کردن و مالکیت است. حتی می‌تواند استعاره‌ای برای قانون جنگل باشد مبنی بر این‌که هر کس زورش می‌رسد بخورد و توجه به دیگران نداشته باشد. این خوردن نشانگر جامعه رقابتی است که در آن ‌همه رقیب هم‌اند. این وضع بدی را ایجاد می‌کند که ما احساس کنیم با یک سری افرادی در یک زندان تیره‌وتار هستیم و هیچ‌چیز ما را به هم پیوند نمی‌دهد جز خوردن و این‌که در خوردن رقیب هم هستند. 🔸محمد خندان در پایان گفت: از دل این مسئله نفرت ایجاد می‌شود و فضایی در فیلم هست که عدم احساس همدلی و همبستگی را حس می‌کنیم. در این میان، دون کیشوت فیلم یا منجی فیلم به دنیای نجات همه و تغییر سیستم است. اسطوره آدم‌خوار در دنیای جدید احیا شد. یکی به این دلیل که بتوانند آن را در مقابل متمدن بودن قرار دهند. دلیل دیگر این‌که در فلسفه سیاسی به تدوین فلسفه مدرن کمک می‌کند و آدم‌خوار معادل وضع طبیعی هابز است. آدم‌خوار در این فیلم حضور جدی دارد. وجود دولت به این دلیل لازم است که به آن وضع آدم‌خواری پایان دهد اما در این فیلم اثری از دولت وجود ندارد. 🔸این نشست در ادامه با پرسش و پاسخ همراه بود. گزارش مبسوط صوتی و تصویری در سایت پژوهشکده: https://tinyurl.com/ycnuow7x 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
4_6012618725914576694.mp3
14.59M
🎙صوت نشست بیستم و یکم‌ عصرنشینی هنر و اندیشه - تحلیل فیلم "THE PLATFORM گزارش مبسوط در سایت پژوهشکده: https://tinyurl.com/ycnuow7x 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
🎬 نمایش و تحلیل انیمیشن "لپوتا، قلعه‌ای در آسمان" از میازاکی 💡محفل بیست و دوم عصرنشینی هنر و اندیشه "" 🔸هایائو میازاکی، استادِ زنده کردن روح سنتی ژاپن در دل شهرهای نوین 🔸قصه‌ای کهن و اسطوره‌ای برای جهان جدید 🔸نقد هر آن‌چه اکوسیستم طبیعی را به هم می‌ریزد: چه آن‌ موضوع ماشین و صنعت باشد چه جنگ و میلیتاریسم و چه حتی ناسیونالیسم افراطی با موسیقی کم‌نظیر استاد جو هیسایشی 📌با حضور: _مجید خسرو انجم: کاریکاتوریست و مدرس تفکر خلاق _سیدحسین شهرستانی: مدیر گروه حکمت و هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⏰دوشنبه ۲ تیر‌ماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۶ 📪خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، طبقه دوم، سرای شهید آوینی 🔹حضور تمامی علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آزاد و مزید امتنان است. 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
📸 💡محفل بيستم و دوم عصرنشینی هنر و اندیشه نمایش و تحلیل انیمیشن "لپوتا، قلعه‌ای در آسمان" 📌با حضور: _سیدحسین شهرستانی: مدیر گروه حکمتِ هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⏰دوشنبه ۲ تیر‌ماه 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
🖊گزارش محفل بیست و دوم عصرنشینی هنر و اندیشه 🔻نشست نمایش و تحلیل انیمیشن لاپوتا، دوشنبه 2 تیرماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد. 🔸مجری این نشست در ابتدا گفت: هفته گذشته درباره فیلم پلت‌فرم صحبت‌هایی داشتیم اما از آنجا که اثر اول کارگردان بود خیلی شناخت و اطلاعاتی از او نداشتیم. اما در مورد میازاکی اطلاعات بیشتری داریم. به کمپانی انیمیشن‌سازی او والت دیزنی ژاپن می‌گویند و سنت‌های ژاپنی و یک سری مفاهیم در آثار او خیلی تکرار می‌شود. 🔸حمیدرضا کیانی در ابتدا گفت: در فیلم‌های میازاکی می‌بینیم تکنولوژی به ما نزدیک می‌شود اما خطرناک نیست بلکه این آدم‌ها هستند که دارند از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند و ربات‌ها مهربان‌اند. به این مسئله خیلی در فیلم‌هایش تأکید می‌کند. مفهوم جادو هم در آثارش خیلی تکرار می‌شود. جنگ هم در همه فیلم‌های او حضور دارد. به دخالت انسان در تکنولوژی نیز می‌پردازد. فیلم‌های او هم علمی تخیلی است و هم رو به گذشته و هم رو به آینده. 🔸سید حسین شهرستانی در ادامه گفت: یکی از نکات جذاب این فیلم برای من این بود که ریشه‌ها در آسمان است. نقد تکنیک و سلطه و طمع در این فیلم وجود دارد و خود آسمان و در واقع شهر آسمانی هم دچار ناخالصی‌هایی شده که رها می‌شود و به اوج می‌رود. گویی رویای فرانسیس بیکن یعنی کشف دوباره آتلانتیس را می‌خواهد بیان کند. سرهنگ این فیلم همان سلیمان در آتلانتیس بیکن است. گویی یک میراث معنوی هم وجود دارد که همان دختر است و هم زمین و هم آسمان را نجات می‌دهد. 🔸وی ادامه داد: در ادامه پیرایه‌ها از بین می‌رود و ریشه‌ها و درخت و پرنده و عناصر اساسی و اصلی طبیعت باقی می‌ماند و سبک می‌شود و به آسمان می‌رود. در این فیلم تنش با تکنیک مطرح می‌شود اما نسبت ما با تکنیک و فناوری مطرح می‌شود. برخلاف خیلی از فیلم‌های دیستوپیایی هالیوودی که ربات‌ها بر انسان‌ها مسلط می‌شوند، اینجا بحران انسان و طمع انسان مسئله است و ربات‌ها در حاشیه هستند و نه خیلی خوب‌اند و نه خیلی بد. از زاویه اسطوره‌ای هم می‌توان به فیلم پرداخت. 🔸مجری نشست سپس عنوان کرد: نمادهای اسطوره‌ای مثل خود شیتا را در فیلم می‌بینیم که خیلی‌ها می‌گویند این همان سیتا در حماسه رامایانا است. در همان صحنه اول وجه آسمانی بودن او را می‌توان در فیلم دید. میازاکی با مهارت دنیای اسطوره‌ای را در میانه زندگی عادی می‌نشاند. 🔸حمیدرضا کیانی در ادامه گفت: یک مرد با دو بچه‌اش به زندگی در روستا می‌آیند و مادر هم مریض است و در بیمارستان است. از دریچه دنیای کودکی داریم نگاه می‌کنیم. می‌بینیم که حتی خطرها را هم وارد تخیل خود می‌کنند و با آن بازی می‌کنند. به نظرم میازاکی این است: از آن خود کردن جهان؛ مثل دنیای کودکی. از یک‌چیز عجیب‌وغریب چیزی دوستانه درست کردن. از اینجا ریشه‌هایش مشخص است. این موتیف در آثار میازاکی مدام تکرار می‌شود. در جهان میازاکی رویایی کودکانه جهان را برای ما آشنا می‌کند و تنها چیزی که برای ما آشنا نمی‌شود جنگ و خون‌ریزی است. 🔸مجری نشست سپس گفت: من در مواقع خستگی به میازاکی پناه می‌برم. چون می‌توانم با او هر رویایی که دارم و آن را در جهان واقعی پیدا نمی‌کنم را بازسازی کنم. دقیقاً همان‌طور که به شاهنامه می‌شود پناه برد. در همین فیلم شاخه‌های درخت آن‌ها را نجات می‌دهند. یعنی می‌گوید اگر شما با طبیعت دوستی کنید می‌تواند شما را نجات دهد. 🔸حمیدرضا کیانی در ادامه عنوان کرد: غلظت روابط و احساسات هم در فیلم دیده می‌شود که این هم از دنیای کودکی می‌آید. رفت‌وبرگشت بین کودکی و بزرگسالی در فیلم هم خیلی جذاب است. 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
ادامه [صفحه ۲] 🔸سید حسین شهرستانی سپس اظهار داشت: انیمیشن این امکان را می‌دهد که داستان به ریشه‌های اساطیری و آرکتایپ‌های جاودانه و جهانی برگردد. نقاط مشترک انسانی و عواطف غلیظ و احساسات ریشه‌دار و رنگ‌های خالص. انیمیشن به ما کمک می‌کند که به این نحو داستان‌گویی بازگردیم. یکی از مشکلات اصلی سینمای امروز ما این است که هیچ افقی را برای ما نشان نمی‌دهد. هنر یعنی خیال اما سینمای امروز ما همین زندگی خاکستری ما را نشان می‌دهد بلکه آن را سیاه می‌کند و حتی با آب ریختن بر روی این خاکستر کاری می‌کند که همان هم تمام شود و هیچ آتشی دیگر بلند نشود. 🔸حسین حبیب‌زاده سپس گفت: در بحث اسطوره باید به محیط جغرافیایی خیلی توجه کنیم. مثلاً سخت‌کوشی در فرهنگ ژاپن وجود دارد و این مسئله ریشه‌های اسطوره‌ای دارد. در فیلم‌های میازاکی شخصیت بد تقریباً وجود ندارد یا خیلی کم است. مثلاً همین پیرزنی که دزدی و غارت می‌کند بعداً تبدیل می‌شود به یک شخصیت مهربانی که به این‌ها کمک می‌کند. 🔸سید حسین شهرستانی در ادامه گفت: این انیمیشن از جهاتی با انیمیشن آواتار شباهت دارد. سینمای آمریکا با قابلیت‌هایی در سینما وارد می‌شود که تصویر را از تنگنای شهر بیرون می‌آورد. در نتیجه داستان به سمت روایت اسطوره‌ای سوق پیدا می‌کند. انیمیشن هم این قابلیت را دارد. هر فرهنگی می‌تواند زبان خودش را به زبان سینما ترجمه کند. این را در سینمای ژاپن می‌بینیم و سینمای ژاپن از این ‌جهت می‌تواند به سینمای ما کمک کند. اسطوره به نحوی بازگشت به زبان کودکی است و به تعبیر مولانا: پس زبان کودکی باید گشود. 🔸حمیدرضا کیانی سپس گفت: اوزو، میزوگوچی و کوروساوا و کوبایاشی در سنت‌هایی ایستاده‌اند و نسبتی که با انسان‌هایشان برقرار می‌کنند نسبت دوست داشتن است. یعنی انسان‌ها را دوست دارند با انسان‌ها نسبت درستی برقرار می‌کنند. میازاکی هم همین‌طور است. مثل کارگردان خانه پدری نیستند که با کل انسان‌ها دشمن است. سینمای ما نمی‌تواند ما را در نسبت با تاریخ‌مان تعریف کند. در سینمای دفاع مقدس تا حدودی توانستیم این کار را بکنیم. 🔸مجری برنامه در ادامه عنوان کرد: در هفته گذشته در بحث فیلم پلت‌فرم درباره بازنمایی زنان صحبت شد. درباره بازنمایی زن در آثار میازاکی و به خصوص در این اثر هم صحبت بفرمایید. 🔸سید حسین شهرستانی در پاسخ گفت: مسئله زن خیلی در این کار برجسته نیست. یک دختر معصوم وجود دارد و یک پسر قوی از او دفاع می‌کند. میان پیرزن و پیرمرد یک فضای زن‌سالاری وجود دارد و پیرزن حالت مردانه‌ای پیدا کرده که در انتها به محبت مادری باز می‌گردد. آن‌طور که درخت و ریشه و خاک و ... خالص هستند، زن و مرد و دختر و پسر هم خالص‌اند و هر چه جلوتر می‌رود خاص‌تر هم می‌شوند. 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
ادامه [صفحه۳] 🔸حسین حبیب‌زاده در این باره گفت: میازاکی درباره شخصیت دختر انیمیشن‌هایش جمله‌ای دارد که می‌گوید نیاز به نجات‌دهنده ندارند بلکه نیاز به یک همراه دارند. 🔸وی‌ ادامه داد: نگاه میازاکی نگاه امر زنانه به حل اختلافات و شکاف‌ها است. این‌که همیشه یک پسری همراه دختر در آثار او وجود دارد به این دلیل است که می‌خواهد بگوید امر زنانه احتیاج به پشتوانه دارد و این‌ها مکمل هم‌اند. 🔸مجری برنامه در پایان گفت: اگر بخواهیم الگو بگیریم و به اسطوره‌های خودمان برگردیم و قصه‌های خودمان را در دنیای امروز روایت کنیم به نظر شما چه عناصر مشترکی با میازاکی پیدا می‌کنیم؟ 🔸سید حسین شهرستانی در این باره گفت: می‌توان از تجربه هنری الهام گرفت. این‌که چطور یک هنر ملی به وجود می‌آید خیلی قابل پیش‌بینی و قاعده‌گذاری و ساختارمند نیست. تجربه‌های تاریخی‌ مثل دفاع مقدس که اشاره کردند و تجربه‌های عمیقی که در آن ملت مشارکت داشته‌اند نقطه زایش هنر ملی است. اسطوره‌های ملی، ادبیات ملی و هنر ملی در لحظاتی شکل می‌گیرند که حادثه‌ای موضوع عاطفه عمومی قرار می‌گیرد. این از دل برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و سیاسی بیرون نمی‌آید. از دل پروپاگاندای هنری و رسانه‌ای هم بیرون نمی‌آید. 🔸وی افزود: باید این تجربه عمیق باشد که پشتوانه آن‌ یک سنت و میراث هنری و روایی است. از این فرمول‌ها که چون فلان کشور به سمت نوعی فیلم رفته پس ما هم به همان سمت برویم بیرون نمی‌آید. اگر شاهنامه را هم به میان زندگی امروز مردم بیاوریم و داستانی بسازیم ممکن است مردم با آن ارتباط برقرار نکنند. یک جایی باید با امروز ما و تجربه امروز ما از جهان پیوند پیدا کند. اگر جنس اصیل عرضه شود هنوز انسان ایرانی برای دریافت مفاهیم اساسی گیرایی دارد. ما هنوز در جهان فردوسی و حافظ و سعدی داریم زندگی می‌کنیم ولو این‌که آن را فراموش کرده باشیم. هنر می‌تواند به یاد آورد و قصه‌های از یاد رفته و بر باد رفته را به یاد بیاورد. مشروط بر این‌که صرفاً افسانه و افسون و قصه سکندر و دارا نباشد. اگر دردها و آلام مردم را لحاظ نکند فایده ندارد. شاید تنها تجربه ما در این مورد همان سینمای دفاع مقدس باشد. یا مثلاً فیلم قیصر در عصر خود روحیه فتوت و پهلوانی را زنده کرده بود و موفق بود. 🔸حمیدرضا کیانی نیز در پاسخ به این پرسش گفت: ابتدا باید سینما را جدی بگیریم. کارگردانان موفق ژاپنی عاشق قصه تعریف کردن هستند و به فرم ژاپنی در سینما فکر می‌کنند. کوروساوا در سریر خون دارد مکبث را بیان می‌کند. اقتباس از مکبث است اما کاملاً آن را در داخل فرهنگ آورده است و دارد از دیدگاه یک ژاپنی داستان مکبث را تعریف می‌کند. توانسته در سینما به یک مسئله‌مندی برسد و پیوند با گذشته‌اش را نیز حفظ کند. 🔸حسین حبیب‌زاده نیز در انتها در این باره گفت: ایده صبح میازاکی با تفکر ما مطابقت دارد و ایده طبیعتش هم مقداری شبیه ماست. ایده صبح مانند فلسفه صدرایی ماست که به نزاع در فلسفه پایان داد. اما مسئله طبیعت ما با میازاکی متفاوت است. ما نسبت به طبیعت جایگاه خلیفه داریم و طبیعت برای ما جایگاه خدایی ندارد. https://t.me/RCICA/619 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
4_6019250421707573038.mp3
11.17M
🎙صوت نشست بیستم و دوم عصرنشینی هنر و اندیشه - تحلیل انیمیشن "لپوتا، قلعه‌ای در آسمان" 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
🎬 نمایش، نقد و بررسی مستند "اختاپوس" با موضوع مافیای صنعت خودرو در ایران 💡محفل بیست و سوم عصرنشینی هنر و اندیشه "" 🔸 چه شد که صنعت خودرو کشور در منجلابی که همه آن را می‌شناسیم فرو رفته است؟ 🔸مقصر این نارضایتی چه کسانی هستند؟ 🔸و در پشت پرده این صنعت پول‌ساز چه کسانی هستند؟ 🔸این‌ها سوالاتی است که در این مستند به آن اشاره شده و به دنبال واکاوی آن است. 📌با حضور: _مهدی انصاری: تهیه‌کننده و کارگردان _میلاد بیگی: مدیر گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر - علی علیلو: نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ⏰دوشنبه ۹ تیر‌ماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۶:۳۰ 📪خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، طبقه دوم، سرای شهید آوینی 🔹حضور تمامی علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آزاد و مزید امتنان است. 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
📸 💡محفل بیست و سوم عصرنشینی هنر و اندیشه "" با نمایش، نقد و بررسی مستند "اختاپوس" با موضوع مافیای صنعت خودرو در ایران، دوشنبه ۹ تیرماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد. 🔸با حضور: _مهدی انصاری: تهیه‌کننده و کارگردان _میلاد بیگی: مدیر گروه صنعت اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر - علی علیلو: نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica