1186275075_-738443618.mp3
37.85M
💠سلسله نشستهای "انفتاح صورت"؛ فتوحات هنر انقلاب در آثار هنری هنرمندان انقلاب
🔺رویداد سوم: موسیقی، احمدعلی راغب
🗓 هجدهم بهمنماه ۱۴۰۱
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
💠نشست «جهان بازي» از سلسله جستارهایی در «صنعت بازی در ایران» با حضور امین شهیدی، بازیساز بازی «Tale of bistun»، دوازدهم بهمنماه به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری در سرای شهید آوینی برگزار شد.
🔸امین شهیدی: بازیهای کامپیوتری با بالاترین میزان درگیری افراد همراه است، از نوجوانان تا بزرگسالان، امروز درگیر بازی در گوشیهای همراه هستند، بنابراین ما جامعه هدفی داریم که توجه و پرداختن به آن یک فرصت و ضرورت است. عدم توجه به بازیهای رایانهای فرصتسوزی است که در نتیجه تبدیل به تهدید خواهد شد.
🔸در حوزۀ بازی رسانههایی به طور جدی مشغول به فعالیت هستند و مخاطب زیادی هم دارند، اما به دلیل عدم سرمایهگذاری و سیاستگذاری مناسب در این حوزه، تولید ضعیف است.
🔸طی چند ماهه اخیر با مهاجرت نیروهای متخصص و از بین رفتن نیروی انسانی که حداقل 10 سال زمان صرف شده تا بتواند ارزآوری داشته باشد مواجه هستم، نیروی انسانی متخصصی که میتواند در سرعت رشد این صنعت تاثیرگذار باشد.
🔻گزارش مشروح:
https://b2n.ir/j44379
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
1746018048_1420906808.mp3
30.93M
🔻نشست اول از سلسله جستارهایی در «صنعت بازی در ایران»
🗓دوازدهم بهمنماه ۱۴۰۱
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
💠دومین نشست «جهان بازی» از سلسله جستارهایی در «صنعت بازی در ایران» به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی و با حضور مدیر عامل استودیو بازیسازی مدریک، نوزدهم بهمنماه برگزار شد.
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
🔺گزیدهای از نشست:
💠نشست «جهان بازی» از سلسله جستارهایی در «صنعت بازی در ایران»
🔸محمدمهدی بهفر: بزرگترین کارکرد تولید محصولات بازیهای رایانهای، فرهنگسازی و صدور فرهنگ ملل به یکدیگر است؛ به همین دلیل بازیهای رایانهای تولید بومی نیست و باید به آن در بعد جهانی نگاه کرد.
🔸در دنیا محصول و تولید در حوزۀ بازی با رویکرد بدون مرز ساخته میشود؛ حتی کمپانیهای خیلی قوی بر اساس ویژگی اقلیمها، محصول مختلف تولید میکنند و این به معنی جهانی فکر کردن از ابتدای تولید یک محصول است.
🔸سود و زیان مالی در حوزه بازیهای رایانهای در مقایسه با قیمت ملک و ارز و طلا و خودرو بحث جذابی نیست و اگر سرمایهای که در این سالها هزینه کردهایم، در جایی غیر از این حوزه سرمایهگذاری شده بود، شاید رشد ۵۰۰ برابری داشت؛ جنبه دیگر این فعالیت فرهنگی در کشور را با اهمیتتر میدانم. من از بدو ورود به این حوزه اعتقاد داشتهام که صنعت گیم میتواند مشکلات اقتصادی کل کشور راه حل کند؛ همانطور که فروپاشی نوکیا در فنلاند را استارتاپ و گیم نجات داد. زمانی که به پیشنهاد حضرت آقا، بنیاد ملی بازیهای رایانهای راه اندازی شد، ترکیه در حوزه گیم حرفی برای گفتن نداشت و امروز استودیوهای ترک ماهانه بیش از ۲۰ میلیون دلار درآمد دارند.
🔸بسیاری از نیروهای متخصص در کشور ما از شرکتها استعفا میدهند، حتی گاهی برخی شرکتها به صورت تیمی مهاجرت میکنند و این خیلی بدتر از مهاجرت انفرادی است؛ یعنی فرد حاضر است با همین گروه و تیم کار خود را انجام دهد اما در جایی که امکانات در اختیار داشته باشد.
🔻مشروح گزارش:
www.rcica.ir
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
1436229376_975904274.mp3
31.73M
🔻نشست دوم از سلسله جستارهایی در «صنعت بازی در ایران»
🗓نوزدهم بهمنماه ۱۴۰۱
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
💠پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می کند:
◀️ جهان بازی
🔻سلسله جستارهایی در «صنعت بازی در ایران»
♦️جستار سوم:
🎙با حضور:
- سروان حمید جندقی، مدیر مرکز بازیسازی ارتش جمهوری اسلامی ایران
دبیر نشست: محمدحسن یادگاری، پژوهشگر مطالعات رسانه
🗓چهارشنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۲
*حضور برای عموم آزاد است
📍خیابان سمیه، حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، سرای شهید آوینی
📱پخش زندۀ نشست از:
www.aparat.com/rcica.ir
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
💠 نشست هجدهم "مساله شهر؛ ، گفتگوهای انتقادی مدیریت شهری و علوم انسانی در باب شهر" با موضوع "شهر و فراموشی، چگونه توسعه و بازآفرینی شهری از هویت جغرافیایی داستانزدایی میکند؟"به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد. مسعود ملکی، پژوهشگر تاریخ شفاهی مهمان و سیدفاضل سجادی، پژوهشگر حوزه شهر و معماری دبیر نشست بودند.
🔻مشروح گزارش:
www.rcica.ir
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
✅ در نشست هجدهم "مساله شهر" مطرح شد: «توسعه شهری، با روتوش و بزک کردن تحقق نمییابد. شهرها، برای آیندگان تاریخساز هستند اما در معماری شهری، «ایران» فراموش شده است.
🔻مسعود ملکی: هر شهری داستان خود را دارد و آن داستان هم به روز میشود. باید این داستان در مناسبات شهری و اجتماعی دخیل شود که اینگونه نیس،. به این دلیل که حوزههای اجتماعی و شهری، دست تحصیلکردههای علومانسانی نیست؛ فقط دست معماران است. در حالی که باید ترکیبی از علومانسانی، ادبیات و تاریخ باشند.
🔸زندگی بشر را میتوانیم با معماریمان مرور کنیم. یک اشتباه ما در ۴۴ سال گذشته این بوده است که از هویت رفتیم به سمت جغرافیا. در حالی که برعکس آن صحیح است. یعنی از جغرافیا باید میرفتیم به سمت هویت. این یک حلقه مفقودهای است که میتواند هویت و جغرافیا را به هم پیوند دهد.
🔸در ۴۴ سال گذشته، بیشتر به جنبههای فردی هنر پرداخته شده است، در حالی که انقلاب ما یک جریان اجتماعی بود و باید رجعت کنیم به جریان جمعی انقلاب. شهر یک آوردگاه اجتماعی است که میتواند هنر جمعی در آن نمود پیدا کند.
🔸اینکه شورای شهری، اسم یک خیابان را تغییر میدهد و اسم یک فرد جدید روی آن میگذارد، که هیچ ارتباط معنایی و نشانهشناسی به آن مکان ندارد، کار اشتباهی است و باعث فراموشی شهری میشود. شهر مربی است، یک کالبدی است که باید برای آن نظریه و منطق معرفتی داشت.
🔸اگر شهید آوینی جریانساز سینمای مستند ما شد، در حوزههای دیگر از جمله حوزه معماری شهری، هم نیاز به این نوع افراد، نگرشها و شیوه کار داریم. در آینده، در حوزه شهری با چالشهای جدیتری مواجه میشویم.
🔸حوزه هنری، تمام ظرفیتهای تفکری، تجسمی و… را دارد. شاید بعد از ۴۴ سال وقت آن است که مسالهها و ساختارها و نیازها را بازنگری کنیم.
🔻سیدفاضل سجادی: انتخاب «اسم با مسماء» در نامگذاری خیابانهای شهر مهم است، مثلا میدان قیام، اسم بامسمایی است و تاریخی در پشت آن دارد ولی اسم خیلی از خیابانهای دیگر اینگونه نیست. آیا ما اجازه داریم تبارسازی و خاطرهسازی کنیم؟ یا حتی اجازه داریم جعل کنیم؟ آیا کسی به ما این حق را داده که در تبار جایی چیزی وجود نداشته باشد و ما اسمی بگذاریم؟
🔸شهر بدون تبار یک موجود وحشی است. اقتضاء شهر قبل از پیدایش فضای مجازی با اقتضاء امروزی متفاوت است. شهر آوردگاه جدیدی است برای بودن. در معماریها، ایران فراموش شده است. مثل پارکها در ایران که ساختار طراحی باغ ایرانی در آن فراموش شده است. نیاز امروز شهر ما، وجود هنرمندان و ادبیان و معمارانی است که تاریخ شکوهمند ایران را بتوانند کشف کنند و برای شهر امروز بکار گیرند و مسئولیت حوزه هنری در آوردگاه انقلاب اسلامی شهر مهم و تاثیرگذار است.
.
🔻مشروح گزارش:
www.rcica.ir
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
1266556673_-1570115821.mp3
27.22M
🔸مسأله شهر؛
گفتگوهای انتقادی مدیریت شهری و علومانسانی در باب شهر
🔸مسأله هجدهم: «کلانشهر و فراموشی؛ چگونه توسعه و بازآفرینی شهری از هویت جغرافیای داستانزدایی میکند؟»
🗓️ ۲۴ بهمنماه ۱۴۰۱
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
💠محفل چهل و ششم عصرنشینی هنر و اندیشۀ "دیدار"
💡نشست: "طرح یک لباس، بر تن یک ملت"
با نگاهی به طراحی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر
🎙باحضور:
🔸مهدی قزلی، نویسنده و راوی حاضر در قطر
🔸علی حیاتی، مدیر کارگاه هنری سهدرچهار
🔸دکتر سمانه شهرینژاد، مدرس دانشگاه و محقق حوزۀ پوشاک
🔸محمدرضا وحیدزاده، پژوهشگر هنر و دبیر نشست
🗓 دوشنبه، یکم اسفندماه ۱۴۰۱، از ساعت ۱۵ الی ۱۷
***حضور برای عموم آزاد است
📍خیابان سمیه، حوزۀ هنری، سالن سلمان هراتی
📱پخش زندۀ نشست از:
http://www.aparat.com/rcica.ir
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
rcica.ir
@rcica_ir
15.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠در محفل چهل و ششم عصرنشینی هنر و اندیشۀ "دیدار" از چه حرف میزنیم؟
💡نشست: "طرح یک لباس، بر تن یک ملت"
با نگاهی به طراحی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر
🎙باحضور:
🔸مهدی قزلی، نویسنده و راوی حاضر در قطر
🔸علی حیاتی، مدیر کارگاه هنری سهدرچهار
🔸دکتر سمانه شهرینژاد، مدرس دانشگاه و محقق حوزۀ پوشاک
🔸محمدرضا وحیدزاده، پژوهشگر هنر و دبیر نشست
🗓 دوشنبه، یکم اسفندماه ۱۴۰۱، از ساعت ۱۵ الی ۱۷
***حضور برای عموم آزاد است
📍خیابان سمیه، حوزۀ هنری، سالن سلمان هراتی
📱پخش زندۀ نشست از:
http://www.aparat.com/rcica.ir
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
rcica.ir
@rcica_ir