هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
#حق_با_علیست
پانویسهای مربوط به: (قسمت دوم، بخش دهم)
[۱] بقره:۳۰
[۲] بقره:۳۴
[۳] آیاتی که در آن اطاعت مطلق از پیامبر صلیاللهعلیهوآله در همهی امور واجب شمرده شده و عدم اطاعت از ایشان و حتی ناخشنودی قلبی نسبت به فرامین ایشان برابر کفر و فسق بیان شده، بسیار فراوان است! به عنوان نمونه:
سوره نساء، آيه۶۵؛ سوره حشر، آیه۷؛ سوره نساء، آیه۸۰؛ سوره آل عمران، آیه۳۲؛ سوره احزاب، آیه۳۶؛ سوره نور، آیه ۵۱ و...
[۴] تهذيب الأحكام، شیخ طوسی، ج۲، ص۲۳۷؛ الفتح الكبير، سیوطی، ج۲، ص۱۹۴.
[۵] مدّثر:۴۲ و ۴۳
[۶] در قرآن حدود ۹۰ بار مستقیماً واژه (صلاة) و مشتقاتش به کار رفته است.
[۷] نحل: ۴۴.
[۸] الکافی، ثقة الاسلام کلینی، ج۱، ص۲۸۶.
[۹] حافظ ابونعيم اصفهانى در كتاب «ما نُزِّلَ مِنَ الُقُرآن فى على» به نقل از الخصائص، ص۲۹؛ ابوالحسن واحدى نيشابورى در «اسباب النزول»، ص۱۵۰؛ ابن عساكر شافعى به نقل از «الدّر المنثور»، ج۲، ص۲۹۸؛ فخر رازى در «تفسير كبير»، ج۳، ص۶۳۶؛ ابو اسحاق حموينى در «فرائد السمطين»؛ ابن صباغ مالكى در «فصول المهمه»، ص۲۷؛ جلالالدين سيوطى در «الدّر المنثور»، ج۲، ص۲۹۸؛ سليمان قندوزى حنفى در «ينابيع الموده»، ص۱۲۰ و... تنها بخشی از این منابع هستند که روایات مربوط به شأن نزول این آیه که مربوط به غدیر خم است را ذکر کردهاند.
[۱۰] مائده:۶۷.
[۱۱] امام حسین (علیهالسلام) از امیرالمؤمنین (علیهالسلام) روایت فرمود: هنگامیکه آیه: «الم* أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَکُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ (عنکبوت:۱و۲) به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) عرض کردم:
«این فتنه و امتحان چیست»؟ حضرت فرمود: «ای علی (علیه السلام)! تو وسیلهی آزمایش امّت هستی و با تو منازعه و خصومت خواهند کرد، پس آمادهی منازعه و خصومت باش».
[۱۲] مائده:۶۷
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیریام
#عید_بزرگ_غدیر
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
هدایت شده از کتاب جمکران 📚
آتش زدن قرآن، دل مارا جریحهدارمیکند اماخود آیتی است برای ایمان و اطمینان قلبی.
1400 سال پیش #قرآن برای اثبات اعجازش تحدی کرده است: "وإن کنتم فى ریب مما نزلناعلى عبدنافأتوابسورة من مثله وادعوا شهداءکم من دون اللَّه إن کنتم صادقین" (بقره ۲۳) اگر میتوانستند مثل آن را بیاورند، میآوردند، آتش نمیزدند.
✍️ "محمد تقی نظریان مفید "
✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران:
@ketabeJamkar
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️فیلترینگ حرفهای فرانسه در توییتر
🔻همزمان با روز تشییع جنازه جوان 18 ساله ای که در فرانسه کشته شد ، بسیاری از کاربران توییتر که با لوکیشن کشورهای اروپایی به توییتر وصل میشوند با اختلال مواجه شدند.
🔻از مراسم تشییع جنازه و هم چنین اعتراضات امروز فرانسه هیچ تصویری در شبکه های اجتماعی موجود نیست!
🔻 روز گذشته مکرون رئیسجمهوری فرانسه، در پی گسترش اعتراضات گفته بود"رسانههای اجتماعی نقش قابل توجهی در دامن زدن به اعمال خشونت آمیز مشابه در ناآرامی های این هفته ایفا کردهاند"
🔻نکته قابل توجه اینکه استفاده از توییتر با لوکیشن دیگر کشورها با اختلال همراه نبوده است!
🔰 بپیوندید 👇
https://eitaa.com/joinchat/3253993472C88d01d5de6
هدایت شده از صابرین نیــوز
بدون شرح....👆
قضاوت با مخاطبان
#نفوذ
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
#حق_با_علی_است(13) (قسمت چهارم)
با شکستن پیمان غدیر در زمین فساد نکنید!
«وَ إِذا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ[1]
و هنگامىكه به آنان گفتهشود: در زمين فساد نكنيد! مىگويند: ما فقط اصلاحگر هستیم!»
حضرت امام موسی کاظم (علیهالسلام) در خصوص شأن نزول این آیه میفرمایند:
هنگامی که به بیعتشکنان روز غدیر گفته شد: با اظهار پیمانشکنی خود، نزد بندگان مستضعف و ضعیف الایمانی که با مشاهدهی پیمانشکنی شما، در دینشان دچار تشویش و تحیّر میشوند، «در زمین فساد نکنید»،
آنها در پاسخ «گفتند: به راستی که ما اصلاحگر هستیم»....[2]
باید دانست که از منظر قرآن، اصلیترین مصداق فساد روگردانی از حجت خداست و خدای متعال در قرآن کریم، ریشهی همهی فسادها را، روگردانی از حجت و خلیفه خدا دانسته است، به عنوان نمونه حضرت امام محمد باقر علیهالسلام، در تفسیر آیه ذیل نیز که در آن به فساد اشاره شده میفرماید:
«ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ...[3]
فساد در صحرا و دريا به خاطر كارهايى كه مردم انجام دادهاند آشكار شده است...»
به خدا سوگند! این متعلّق به زمانی است که انصار [پس از رحلت پیامبر صلیاللهعلیهوآله و در سقیفه، در مسئله جانشینی حضرت رسول و در غیاب امیر مؤمنان علی علیهالسلام خطاب به مهاجران حاضر در سقیفه] گفتند: «امیری از ما و امیری از شما باشد»[4].
یا در حدیث دیگری منقول از امام محمد باقر علیه السلام در تفسیر آیهی ذیل میفرماید:
«...وَ يُفْسِدُونَ فِي اَلْأَرْضِ...[5]
... و در زمین فساد میکنند...»
این مفسدانِ مذکور در این آیه، کسانی هستند که با دشمنی نسبت به کسانی که امامت آنها از جانب خدا واجب شده و با اعتقاد به امامت و پیشوایی کسانی که خداوند مخالفت با آنها را لازم شمرده، در زمین فساد میکنند[6].
[1] بقره:۱۱
[2] تفسیر العسکری علیهالسلام، ج۱، ص۱۱۸
[3] روم:۴۱
[4] الکافی، ثقة السلام کلینی، ج۸، ص۵۸
[5] بقره:۲۷
[6] تفسیر العسکری علیهالسلام، ج۱، ص۲۰۶
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیریام
#عید_بزرگ_غدیر
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
@justhadis110
hefze nezam chist.mp3
1.18M
✳ مقصود از «حفظ نظام» که مرحوم امام رضواناللهعلیه آن را از اوجب واجبات بیان داشتند چیست؟!
آیا مقصود حفظ ساختار سیاسی به هر قیمتی است؟!
🔷 پاسخ رهبر معظّم انقلاب حفظهالله:
⬅ اینکه امام فرمودند [حفظ نظام] از اوجب واجبات است، یا اوجب واجبات است، بعضی تصوّر میکنند که منظور از نظام که در اینجا گفته میشود صرفاً همین ساختار سیاسیِ موجود است که این را ما باید به هر قیمتی حفظ کنیم؛
[نه]، تنها این نیست،
نظام فقط ساختار سیاسی نیست؛ نظام یعنی ساختار سیاسی با مجموعهی اهداف و آرمانهایی که در آن است.
حفظ نظام، یعنی حفظ همهی ارزشهایی که نظام اسلامی خودش را متعهّد به آنها میداند؛
مثل عدالت، مثل پیشرفت، مثل معنویّت، مثل علم، مثل اخلاق، مثل مردمسالاری، مثل قانونگرایی، مثل آرمانگرایی؛ آرمانگرایی جزو مؤلّفههای اصلی نظام اسلامی است و نظام اسلامی بدون آرمانگرایی یک چیز سطحی و صوری است.
🎙 بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان (ماه مبارک رمضان) - مورخ: ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
https://khl.ink/f/33694
@readandthink
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو کی هستی!؟
بسیار بسیار تاملبرانگیز...
@readandthink
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آبروی قوه قضائیه را فدای اکبر طبریها نکنید!
🔹آبروی قوه قضائیه را فدای اکبر طبریها نکنید. حیف است! او قبلاً یک بار با تخلفاتش در آن جایگاه مهم به حیثیت و آبروی ق.ق لطمه سنگین زده بود،کافی نیست؟!
🔸چرا باید بعد از ۴۵ ماه ولو با وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی بیرون بیاید،تا تقاضای رسیدگی مجدد بررسی شود؟همه چنین فرصتی دارند؟
🔹مردم روی پرونده دانه درشتها حساساند و استقلال و عدالت دستگاه قضا را با این پروندهها میسنجند.
🔸تمام خدمات خوبی که دستگاه قضایی میدهد، ممکن است خدای نکرده با اشتباه و سهلگیری در این پروندهها خدشهدار شود.
🔺مهمترین سرمایهای که باید مراقبش باشید سرمایه #اعتماد_مردم است.
📝محسن مقصودی
🔺پ.ن: رهبر انقلاب:
🔹کسی که در قوهی قضائیه خیانت میکند و سلامت قوه را به هم میزند،او «یُضَاعَف لَها العَذابُ ضِعْفَیْن»؛او باید دو برابر مجازات بشود.واقعاً جا دارد، برای خاطر اینکه او همان نمکی است که برای جلوگیری از فساد به طعام میزنندـ همان مثل معروف اگر خود این نمک فاسد شد،این جوری خواهد بود.لذاست که باید با او به شدت مقابله کرد. مسألهی سلامت خیلی مسألهی مهمی است.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
22.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 وزیر دادگستری فرانسه:
🔹 والدین کودکانی که در اعتراضات شرکت کنند ۳۰ هزار یورو جریمه میشوند. هویت و IP معترضین در شبکههای اجتماعی را داریم و آنها را مجازات میکنیم.
🔸 به این میگویند یک روش مفید و مؤثر برخورد با اغتشاشگر.
خیلی بهتر از توپ پینت بال است.
نهتنها خرجی برای مملکت ندارد، بلکه درآمدزایی هم دارد!
خیلی هم شیک و باکلاس
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
🔹 واکنش یک دوست عزیز به مطلب فوق:
⬅️ عُشاق غربپرستِ (زن زندگی آزادی) را با استناد به این حرف، اینگونه مجازات کنید، اینها بندهی دنیایند، زود کوتاه میآیند.
از سلبریتیها شروع کنید.
@readandthink
فرانسه در آتش خشم مردم میسوزد اما امریکا و غرب دموکراسی را بر سر مکرون نمیکوبد، او را دیکتاتور نمینامد و اغتشاش را حق مردم نمیداند.
حقوق بشر در غرب معنایی دارد مترادف با آنچه سردمداران بخواهند!
و ما که نمک گیرِ وارونگی در مفاهیمِ واژه های انسان دوستانه ی غربیِ هستیم هنوز یادمان نرفته که رهبرمان فرمود:
جمعه نیست و شنبه است.
تهران نیست و پاریس است.
✍ مریم اشرفی گودرزی
✅ پاسخ حکیم، فیلسوف، فقیه، متکلم و مولویشناس برجستهی معاصر، علامه محمدتقی جعفری به این پرسش:
✳️ چه کسانی میتوانند مثنوی را مطالعه کنند؟
🔶 سؤال: با توجه به نمونۀ اشکالات شما [به محتوای برخی اشعار مذکور] در مثنوی، آیا مطالعهی آن را به همهی جوانان پیشنهاد میکنید؟
🔷 پاسخ علامه جعفری:
نخیر!
زیرا مردم در مقابل این کتاب بر سه قسم هستند
اول - کسانی که معلومات آنان شکل گرفته است و واقعاً اطلاعات قوی دارند و شخصیتشان رشد یافته است، برای آنها لازم است که مثنوی را ببینند زیرا [هم] اشتباهات و [هم] مطالب حقیقی مثنوی را میفهمند و برایشان مفید واقع میشود. لذا حیف افسوس است که نبینند.
دوم - اشخاصی هستند در حد متوسط که اطلاعات آنان قوی نیست، اما به مطالعه مثنوی علاقه دارند. اینها نباید بدون راهنما وارد، شوند زیرا نوسانات مثنوی بسیار تند است.
سوم - کسانی هستند که از اطلاعات علمی بسیار محدودی برخوردار بوده فقط زیبایی داستانهای مثنوی برایشان جالب است برای اینگونه افراد، مطالعه مثنوی پیشنهاد نمیشود
پس مطالعۀ مثنوی برای اشخاصی که در حد متوسط، باشند همراه با استاد راهنما بسیار خوب است
اما اشخاصی که اطلاعات علمی ندارند و فقط زیبایی داستانهای مثنوی را میخواهند توصیه میکنم آنان مثنوی را نخوانند زیرا پاسخ مشکلاتی را که بعداً پیش خواهد آمد باید خودشان مهیا کنند.
📚 علامه محمدتقی جعفری (سرگذشت و ایام، آراء و اندیشهها) (- گردآورنده و تنظیم: علی جعفری؛ ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی؛ تعداد صفحات: ۴۸۸ -): فصل اول: محمدتقی جعفری به بیان خودش، ص۱۴۲
@readandthink
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
#حق_با_علی_است(13) (قسمت پنجم)
ملاک بهشتی و جهنمی شدن؛ حب و بغض نسبت امیر مؤمنان علی علیهالسلام، بر طبق منابع اهل سنت
«أَلْقِیَا فِی جَهَنَّمَ کُلَّ کَفَّارٍ عَنِیدٍ[1]
شما دو نفر هر کفرپیشه لجوج را در دوزخ بیاندازید.»
وقتی ابو حنیفه (یکی از امامان چهارگانه اهل سنت) شنید که اعمش[2] درباره فضایل حضرت علی سخنانی میگوید، در حالی که بیماری سختی دارد، همراه با ابن ابی لیلی و ابن شبرمه و شریک بن عبدالله به سراغ او رفت؛
او که از دیگران بزرگتر بود به اعمش گفت:
ای ابا محمد، تقوا پیشه کن و از خدا بترس و تو در حالی هستی که در اولین روز از روزهای آخرت و آخرین روز از روزهای دنیا هستی. من شنیدهام که تو درباره علی بن ابیطالب سخنانی میگویی که اگر از گفتنش خودداری کنی برایت بهتر است.
اعمش در پاسخ ابوحنیفه گفت: مثلاً چه میگویم؟!
چه چیز خلاف واقعی میگویم؟!
به راستی که ابن متوکل قاضی از ابی سعید خدری به من خبر داد که او گفت:
رسول خدا صلوات الله علیه و آله فرمود:
روز قیامت، خداوند به من و به علی بن ابیطالب میگوید:
شما دو تن هر کس را که محبّ شما است داخل بهشت کنید
و هر کس که شما دو نفر را دشمن میدارد وارد دوزخ کنید
و این است معنای سخن خداوند که میفرماید: «أَلْقِیَا فِی جَهَنَّمَ کُلَّ کَفَّارٍ عَنِیدٍ * شما دو نفر هر کفرپیشهی لجوج را در دوزخ بیاندازید»
سپس گفت: از نزد من برخیزید که چیزی پاکیزهتر از این که به شما گفتم نیست؛
پس از نزد او خارج شدند و دیگر او را ندیدند تا اینکه اعمش مرحوم شد[3].
آلوسی که یکی از متعصبترین علمای اهل سنت است و خیلی به ندرت، حدیثی که مشتمل بر فضیلت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) باشد را تأیید میکند، در خصوص این حدیث میگوید: اسناد این حدیث صحیح است[4].
در ذیل برخی دیگر از منابع اهل سنت که این حدیث در آنها نقل شده است، ذکر میشود:
1. الموضوعات، ابن الجوزی، ج:١، ص:۴۰۰
http://lib.efatwa.ir/43430/1/400
2. الجواهر المضیة فی طبقات الحنفیة، القرشی، عبد القَادر، ج:۲، ص:۵۰۱
http://lib.efatwa.ir/40206/2/501
3. الفوائد المجموعة، الشوکانی، ج:۱، ص:۳۸۲
http://lib.efatwa.ir/43282/1/382
4. اللآلىء المصنوعة فی الأحادیث الموضوعة، السیوطی، جلال الدین، ج:۱، ص:۳۴۸
http://lib.efatwa.ir/43425/1/348
5. تلخیص کتاب الموضوعات نویسنده، الذهبی، شمس الدین، ج:۱، ص:۱۳۶
http://lib.efatwa.ir/43425/1/348
[1] ق:۲۴
[2] سلیمان بن مهران که به دلیل ضعف در بینایی معروف به أَعْمَش بود، (۶۱ ـ ۱۴۷ یا ۱۴۸ق) از علمای کوفه در قرن دوم قمری و از شیعیان و اصحاب امام صادق (علیه السلام) است.
با وجود اعتقاد سلیمان به تشیع، علمای اهل سنت وی را بسیار ستوده و توثیق کردهاند.
وی از راویان فضائل امام علی (علیه السلام) بود و روایاتی در این باب به طور مستقیم از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده است. اعمش به نقل روایات در فضایل امام علی (علیه السلام) شهرت داشت.
برخی گزارشهای تاریخی او را ایرانیتبار دانستهاند.
[3] السیوف المشرقة و مختصر الصواقع المحرقة، الآلوسی، ج۱، ص۶۶۵؛ لینک صفحهی مطلب در کتاب: http://lib.efatwa.ir/46198/1/665)
[4] همان
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیریام
#عید_بزرگ_غدیر
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
@justhadis110