هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
💠 حضرت امام سجاد علیه السلام:
✅ ...اللَّهُمَّ أَغْنِنَا عَنْ هِبَةِ الْوَهَّابِينَ بِهِبَتِكَ،
وَ اكْفِنَا وَحْشَةَ الْقَاطِعِينَ بِصِلَتِكَ
حَتَّى لَا نَرْغَبَ إِلَى أَحَدٍ مَعَ بَذْلِكَ،
وَ لَا نَسْتَوْحِشَ مِنْ أَحَدٍ مَعَ فَضْلِكَ...
⬅️ ...(۷) بار خدایا!
با عطا و احسانت، ما را از عطا و احسان دیگران بینیاز ساز
و از ما غم و اندوه بریده شدن احسان دیگران را با احسان و جایزهات کفایت کن
تا با بذل و بخشش تو، به دنبال بذل و بخشش احدی رغبت نکنیم
و با فضل و احسان تو از احدی نهراسیم...
✅ (۱۲) اللَّهُمَّ إِنَّكَ مَنْ وَالَيْتَ لَمْ يَضْرُرْهُ خِذْلَانُ الْخَاذِلِينَ،
وَ مَنْ أَعْطَيْتَ لَمْ يَنْقُصْهُ مَنْعُ الْمَانِعِينَ،
وَ مَنْ هَدَيْتَ لَمْ يُغْوِهِ إِضْلَالُ الْمُضِلِّينَ
⬅️ (۱۲) بار خدایا!
هر که را تو یاری دهی، اقدام خوارکنندگان برای خوار کردنش، زیانی به او نمیرساند
و هر که را تو عطا کنی، ممانعت کردن منعکنندگان از او نمیکاهد؛
و هر که را تو هدایت فرمایی، اقدام گمراهکنندگان برای گمراه کردنش او را به گمراهی دچار نسازد.
✅ (۱۳) فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ امْنَعْنَا بِعِزِّكَ مِنْ عِبَادِكَ، وَ أَغْنِنَا عَنْ غَيْرِكَ بِإِرْفَادِكَ، وَ اسْلُكْ بِنَا سَبِيلَ الْحَقِّ بِاِرْشَادِكَ...
(۱۳) پس بر محمّد و آلش درود فرست
و به عزّتت ما را از شرّ بندگانت باز دار
و به عطایت از غیر خود بینیاز کن
و به هدایتت ما را به راه حق ببر...
📚 صحیفهی سجادیه: فرازهایی از دعای پنجم (دعاى آن حضرت است در حقّ خود و دوستانشان)، ص۴۴
🔷 رهبر معظّم انقلاب آیت الله خامنهای حفظه الله:
⬅️ صحیفهی سجادیه صورتش دعاست، باطنش کتاب معارف است، باطنش تمامْ معارف است؛ از اول تا آخرِ صحیفه سجادیه این جور است؛
اگر آن (اللّهمّ) را از اولش بردارند و آن لحن دعایی را از آن برادارند، یکی از غنیترین، پربارترین منابع اصلی ما بعد از قرآن صحیفهی سجادیه است.
📚 گزیدهی احادیث النوارد به انتخاب و شرح حضرت آیت الله خامنهای مدظلّهالعالی: ص۱۸۳ - برگرفته از بیانات درس خارج مورخ ۹ خرداد ۱۳۸۴
@justhadis110
هدایت شده از قم زیبا
🔴📸عکسی که جهانی شد
🔹سربازان صهیونیست به یک خانه در رفح حمله کردند
خانه ای که دیگر نه مادر و پدر داشت و نه مادر بزرگ و پدر بزرگ و حتی یک بزرگترِ ۱۵ و ۱۷ ساله!
فقط بچه ها مانده بودند با یک پرچم مقدس از سرزمینی که ۷۵ سال برایش جان میدهند اما ذلت نمیدهند
🔹بزرگترینشان که فقط ۴ سالش بود قبل از ورود سربازان، پرچم را با بچه های دیگر گرفتند با علامت پیروزی
✅ @qome_ziba
هدایت شده از پاراگرافنوش
مسألهٔ انتظار ما از حجت مسألهٔ توسل را توضیح میدهد.
این درست که ما آنها را شفیع و همراه طلب خود ساختهایم و حتی نمک طعام و رنج فرزندانمان را با آنها در میان میگذاریم
و این درست است که ما جز از اینها نمیخواهیم
ولی درستترین این است که از اینها جز خودشان را نخواهیم
و از آنها برای رسیدن به بتها و عروسکهای حقیر و ناچیزمان استفاده نکنیم و اینها را برای رسیدن به این آرزوهای کوچک زیر پا نگذاریم تا آنجا که با اشک و سوز بگوییم مهدی جان! آقا جان! اگر جواب مرا ندهی بر میگردم...
راستی به کجا بر میگردیم؟ به سوی چه کسی و در چه دنیای بزرگ و کوچکی؟
ما همهٔ این راهها را تجربه کردهایم و از همهٔ بنبستها زخم خوردهایم تا به اینها روی آوردیم. حال چگونه با برآورده نشدن خواستههای کوچکمان و مستجاب نشدن دعاهای ریزو درشتمان از اینها بر میگردیم و با آنها قهر میکنیم.
اگر ما به خاطر این خواستهها از اولیاء خود بریدیم و حتی در دلمان بر آنها خرده گرفتیم، معلوم میشود که ما این خواستهها را از آنها ضروریتر و مهمتر میدانیم و در هنگام تعارض، آنها را زیر پا میگذاریم، و بر آنها میشوریم.
در حالیکه آنها آمدهاند تا به من بیاموزند که چگونه با رنجها برخورد کنم و چگونه از نعمتها به غرور و تکاثر نرسم و چگونه در هر موقعیت، موضعگیری مناسب (با شأن بندگی) داشته باشم.
برگرفته از کتاب: وارثان عاشورا؛ پدیدآور: علی صفایی حائری (عین.صاد)؛ ناشر: لیلة القدر: ص43و44
@paragraphnoosh110
www.samanpl.ir
@readandthink
هدایت شده از پاراگرافنوش
رابطهی تلقی مردم از خود و دنیا با امر ظهور
حکومتهایی که میخواهند پاسدار امنیت باشند، و حکومتهایی که میخواهند پرستار رفاه و خدمت باشند، میتوانند با شورا و انتخاب ملت مشخص شوند. اما... آدمی که بیش از هفتاد سال (زندگی دنیا) است و حکومتی که قلمرو آن وسیعتر از خاه و جامعه و دنیاست، حاکمی میخواهد که بر این مجموعه آگاه و مسلط باشد.
اهداف حکومتی که بالاتر از امن و رفاه است و حوزهی حکومتی که بیشتر از خانه و جامعه و هفتادسال عمر در دنیاست، حکوتی دیگر و معیار انتخابی دیگر و روش انتخابی دیگر میخواهد...
مادام که تلقی مردم از خود و از دنیا دگرگون نشود، تحمّل حکومت الهی و علوی را نخواهند داشت که در بحثهای قبل اشاره کردیم که مردم حتی با شهادت اباعبدالله علیهالسلام به علی ابن الحسین علیهماالسلام روی نیاوردند و با کنار زدن یزید به حکومت علوی نپیوستند، که نان و رفاهی که آنها میخواستند به این ولایت سنگین نیاز نداشت.
برگرفته از کتاب: وارثان عاشورا؛ پدیدآور: علی صفایی حائری (عین.صاد)؛ ناشر: لیلة القدر: ص34و35
@paragraphnoosh110
www.samanpl.ir
@readandthink
هدایت شده از علی
🔴 دیگه کی میخواد ارتفاع بگیره؟
#انتخابات
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از اخبار جبهه مقاومت
🔴نبینم دیگه کسی #ارتفاع بگیره ؟
بلند پروازی کنید پرهاتون رو قیچی میکنم
✅ #اخبار_جبهه_مقاومت
👇👇
🆔️ @akhbarmoghavmat
هدایت شده از پاراگرافنوش
بهشتی چگونه شهید بهشتی شد:
آیت الله بروجردی این آخریها گوشش سنگین شده بود، هر کس حرف میزد ایشان میگفت بلندتر، وقتی محمد حرفی میزد، به او میگفت آرامتر.
محمد بعدها این شیوه را کنار گذاشت؛ «بنده از بحّاثترین و فریادکشترین طلاب قم بودم. در مدرسه فیضیه در بحث کفایه، وقتی با رفقا، جلوی کتابخانه مینشستیم و بحث میکردیم، فریاد بنده در مدرسه میپیچید.
حماقت، حماقت، که چی؟ ما میخواهیم حرف همدیگر را بفهمیم. پس چرا داد سرِ هم بزنیم؟
توفیق الهی در یک مرحله شامل حال من شد که بتوانم این شیوه را رها کنم.»
برگرفته از کتاب: زندگی سید محمد حسینی بهشتی؛ پدیدآور: افسانه وفا؛ ناشر: روایت فتح: ص15
@paragraphnoosh110
www.samanpl.ir
@readandthink
نسبت این توییتها و ریتوییتهای مسعود پزشکیان را و میزان و شدت زاویهاش را با مواضع و دیدگاههای رهبر معظّم انقلاب حفظه الله را خودتان قضاوت کنید...
نظرش دربارهی هاشمی رفسنجانی
تعریفش از انزوا در دنیا (که ملاکش برای منزوی بودن چیست)
نظرش دربارهی شورای نگهبان و تایید صلاحیتها و انتخابات
نظرش دربارهی دولت شهید جمهور
نظر مشعشعش دربارهی آیندهی ایران
و...
@readandthink