eitaa logo
بخوان و بیاندیش
172 دنبال‌کننده
604 عکس
682 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
💠 امام سجاد علیه‌السلام در عصر خود مبارزات متعددی در چندین جبهه انجام می‌دادند، از جمله در مقابل جریانی که مدعی عرفانِ منهای ولایت اهل بیت علیهم‌السلام بود نیز به شکل علمی و عملی ایستادند! هم سعی می‌کردند خود این مدعیان را بیدار کنند و برایشان اتمام حجت نمایند و یا اگر باز با این وجود بر مسیر باطل خود اصرار داشتند، بطلانشان را عملاً برای مردم اثبات می‌کردند و این یکی از مهمترین فعالیت‌های علمی و عملی دوران امامت آن امام همام بود. به توفیق الهی إن‌‌شاء‌الله فردا و پس‌فردا نیز، دو نمونه‌ی دیگر از این مواجهه‌ها و مقابله‌های حضرت امام سجاد علیه‌السلام با این جریان مدعی عرفان تقدیم خواهد شد (مدعیانی که همگی بابی هم برای خود در تذکرة الاولیای عطار دارند! و خط و ربط و مسلکشان تا امروز نیز طرفدارانی برای خود دارد و حتی ردپایشان در کتب درسی دانشگاهی ما در بحث عرفان نیز وجود دارد...): 💠 حضرت امام سجاد علیه السلام: ✅ وَ قِیلَ لَهُ [الامام السجّاد علیه السلام] یوْماً: إنّ الحَسَنَ البَصْرِی قَالَ: لَیسَ العَجَبُ مِمَّنْ هَلَک کیفَ هَلَک؟ وَ إنَّمَا العَجَبُ مِمَّنْ نَجَا کیفَ نَجَا. فَقَالَ علیه السلام: أنَا أقُولُ: لَیسَ العَجَبُ مِمَّنْ نَجَا کیفَ نَجَا وَ أمَّا العَجَبُ مِمَّنْ هَلَک کیفَ هَلَک مَعَ سِعَةِ رَحْمَةِ اللّهِ. ⬅️ به امام سجّاد علیه السلام گفته شد، حسن بصری می‌گوید: کسانی که گمراه می‌شوند و هلاک می‌شوند تعجّب ندارد، بلکه آنهایی که هدایت می‌شوند و نجات می‌یابند تعجّب دارد. امام علیه السلام فرمودند: اما من می‌گویم کسانی که هدایت می‌شوند و نجات می‌یابند تعجّب ندارد بلکه آنهایی که گمراه می‌شوند و هلاک می‌گردند تعجّب دارد که با وجود وسعت رحمت الهی چگونه گمراه شده‌اند و خود را هلاک ساخته‌اند؟! 📚 أمالی (سید مرتضی): ج۱ ص۱۶۲ ⚫️ شهادت سید الساجدین، زین العابدین، حضرت علی بن الحسین بن علی بن ابی‌طالب علیهم‌السلام تسلیت باد... @justhadis110
هدایت شده از خيمه گاه شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دودوتا چهارتا نمیشه دو دوتا هرچی امام حسین بگه‌س، قبول نداری برو اربعین میفهمی... @kheimegahe_shohada
هدایت شده از کانال حمید کثیری
یکی از ایرانیان مقیم سوئد این مطلب رو استوری کرده بود که باید هزینه جشن گروه‌های دگرباشان جنسی رو از جیب‌شون بپردازند و این موضوع ظاهراً اونجا عادی هست. اینجا سر جشن عید غدیر که هویت شیعه به اون متصله، چقدر حرف درست شد! 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از کانال حمید کثیری
در استفاده از تلویزیون [موبایل و کنسول‌های بازی و ...] یکی از عاملین اصلیِ نقص توجه در بچه‌های امروزی است ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
💠 امام سجاد علیه‌السلام در عصر خود مبارزات متعددی در چندین جبهه انجام می‌دادند، از جمله در مقابل جریانی که مدعی عرفانِ منهای ولایت اهل بیت علیهم‌السلام بود نیز به شکل علمی و عملی ایستادند! هم سعی می‌کردند خود این مدعیان را بیدار کنند و برایشان اتمام حجت نمایند و یا اگر باز با این وجود بر مسیر باطل خود اصرار داشتند، بطلانشان را عملاً برای مردم اثبات می‌کردند 👈 و این یکی از مهمترین فعالیت‌های علمی و عملی دوران امامت آن امام همام بود. به توفیق الهی إن‌‌شاء‌الله فردا نیز مثل دیروز، نمونه‌ای دیگر از این مواجهه‌ها و مقابله‌های حضرت امام سجاد علیه‌السلام با این جریان مدعی عرفان تقدیم خواهد شد (مدعیانی که همگی بابی هم برای خود در تذکرة الاولیای عطار دارند! و خط و ربط و مسلکشان تا امروز نیز طرفدارانی برای خود دارد و حتی ردپایشان در کتب درسی دانشگاهی ما در بحث عرفان نیز وجود دارد...): 🔹 سوم مواجهه با مالک بن دینار از دیگر مدعیان عرفان (که او نیز بابی مخصوص به خود در تذکرة الاولیای عطار دارد) و همراهانش (در راستای تبیین بطلانشان در نزد مردم و اتمام حجت برای خودشان): 🔷 ثابت نباتی نقل می‌کند که در یک سال با گروهی از عُبّاد بصره از جمله مالک بن دینار و ابوایوب سجستانی و صالح مره و حبیب فارسی و... به حج رفتیم، وقتی به مکه رسیدیم. در آنجا شدیداً کمبود آب بود و تشنگی بر مردم غالب شده بود. اهل مکه و حجّاج به ما پناه آوردند و خواهش کردند که برای آنها دعا کنیم و از خداوند متعال برای آنها باران طلب کنیم. سپس ما به کعبه رفتیم و به طواف پرداختیم و با خضوع و خشوع از خداوند متعال طلب باران کردیم و دعای ما مستجاب نشد، در همین هنگام جوانی را مشاهده کردیم که به طرف ما می‌آمد، وقتی به ما رسید گفت: ای مالک دینار و ای ثابت نباتی و ای صالح مره و ای حبیب فارسی، آیا در میان شما کسی نیست که خداوند متعال او را دوست داشته باشد و دعای او را مستجاب کند؟! گفتيم: اى جوان وظيفۀ ما دعا است و بر آن حضرت اجابت! [البته این جواب خرابی داشت، جای این جواب این‌جا نبود؛ لذا امام رد کردند این جواب رو و فرمودند!] فرمود: از مكّه دور شويد كه اگر ميانتان فردى محبوب خدای رحمان بود، حتماً اجابت مى‌فرمود، سپس نزد كعبه رسيده و به سجده رفت و می‌شنیدیم که در سجده می‌گفت: سَيِّدِي بِحُبِّكَ لِي إِلاَّ سَقَيْتَهُمُ اَلْغَيْثَ آقاى من! قسم به دوستى و محبّت به من، اين مردم را از باران خود سيراب ساز. هنوز سخن ایشان تمام نشده بود که باران شروع شد و با شدت زیاد همچنان باران می‌آمد که ثابت نباتی گفت: ای جوان از کجا دانستی که خداوند متعال تو را دوست دارد؟ جوان گفت: اگر مرا دوست نداشت از من به زیارت خود دعوت نمی‌کرد و چون از من زیارت کردن خواست، دانستم که مرا دوست می‌دارد و به آن دوستی و محبتش نسبت به خودم از او طلب باران نمودم و او جل و علا اجابت فرمود. [باز این جواب حضرت دارد به این‌ها تفهیم می‌کند که شما دعوت نشدید! دکّان خود را جمع کنید، بفهمید هیچ حقیقتی در چنته ندارید، همچینین امام علیه‌السلام به مردم عملاً نشان دادند این معنا را که این‌ها دکّان است! بعد امام علیه‌السلام چند بیت شعر خواندند که باز مؤید این است که نشان دهند که شما دکّان باز کردید! و حقیقتی در کار نیست چرا که حقیقت آثاری دارد، که با این بیت شروع می‌شود:] مَنْ عَرَفَ اَلرَّبَّ فَلَمْ تُغْنِهِ - مَعْرِفَةُ اَلرَّبِّ فَذَاكَ اَلشَّقِيُّ هر كه خداى را شناخت ولی این معرفتش او را بى‌نياز نساخت او بدبخت است. 📚 احتجاج (طبرسی): ج۲، ص۳۱۶ @jsuthadsi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 خاطره تکان‌دهنده بازیگر معروف از دیدار اسرارآمیز با پیرمردی محاسن سفید 🔹«۱۰ غذای هیئت را به مردم بخشیدم، ۱ربع به ۴ صبح در خیابان پیرمردی دست تکان داد، نگه داشتم و او از عقب یک وانت به من ۱۰ غذای داغ داد 🔹غذاها را کنارم گذاشتم و سرم را که برگردانم تشکر کنم خبری از پیرمرد نبود، عقب وانت هم نرده بود و به آن قفل خورده بود!» اخبار مهم را ابتدا اینجا👇ببینید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c ✳️ فقط جمله آخرش... @readandthink
وایسا تا بیاد - خاطره‌ای از اولین پیاده‌روی اربعین: دیدم بازار خاطره‌گویی داغ است؛ گفتم من هم خاطره‌ای بگویم از اولین سفر اربعینم (که بسیار شنیدنیست، حتی برای خودم!) اولین بار سال 91 و قبل از ازدواج، با دو پسر عمویم، مجتبی (که هم‌سن من است) و حجت (که دو سال از من بزرگتر است) به زیارت اربعین رفتیم! خود جورش شدن پاس‌های ما حکایتی داره! حجت کمی مانده به اربعین به من زنگ زد و گفت میای بریم پیاده‌روی اربعین (آن سال‌ها این‌قدر مثل الان هنوز بازارش داغ نبود) گفتم بله، ولی مادرم بعید است راضی باشد. چند دقیقه بعد زنگ زد و گفت: بیا، رضایت مادرت هم گرفتم میای؟ گفتم بله ولی ویزا ندارم و فرصت هم نداریم. گفت بفرست پاست رو بیاد قم (ساکن قم بودند و هستند (خوش‌به‌حالشان) من اینجا آشنا دارم زود کارش را انجام می‌ده) چند روز بعد دیدم دیگر چیزی به اربعین نمانده، زنگ زدم گفتم حجت چه شد؟ گفت نشد! بسیااااااااااااااااار دمق شدم! با خود با نهایت بی‌ادبی با دلخوری به امام حسین گفتم آقا ما که بنا نبود بیاییم، چرا فکر و ذوقش را در ما انداختید؟! بی‌رمق در تخت خواب افتاده بودم که دیدم تلفنم زنگ می‌خورد. تلفن کیست؟ حسن برنا (فرزند روحانی بزرگوار تویسرکان، حجت السلام حاج علی‌محمد برنا حفظه الله) که تقریبا 6 ماه قبل با هم رفته بودیم کربلا و از شش ماه قبل تا همین امروز که این متن را می‌نگارم، فقط و فقط یک‌بار با من تماس گرفته و آن هم در همین شبی که من در اوج داغانی بودم. گفتم سلام حسن جان. بی‌مقدمه گفت: چه خبر کربلا نمی‌ری؟ گفتم نمی‌توانم چون پاسم جور نیست. گفت یه تلفن می‌فرستم برایت، فردا برو سفارت عراق به این شماره زنگ بزن چند لحظه بعد کارت درست می‌شه و قطع کرد. من هم خشکم زد. زنگ زدم همان موقع حجت، گفتم بیا تهران، پاس من و خودتونم بیار برو فلان‌جا گفتن جور میشه. خلاصه رفتنمان این‌جوری بود! عجایب و غرائب فراوان بود و شگفتانه‌ها انبوه فقط از این بسیار، یکیش رو عرض می‌کنم. ما بی‌تجربه بودیم و کله‌مان هم داغ از نجف رفتیم کوفه و بعد از خواندن نماز مغرب و عشا از مسجد سهله و از مسیر نخلستان خواستیم برویم سمت کربلا (آن موقع زمستان بود اربعین و هوا بسیااااار شب‌ها سرد بود!) همان ابتدای مسیر یک افسر عراقی سیبیل کلفت آمد جلو و گفت کجا می‌روید؟ گفتیم به سمت کربلا! اصرار که نه، التماس کرد شب بیایید منزل ما و اول صبح حرکت کنید، الان در مسیر موکب بسیار کم است (آن موقع مسیر نخلستان خیلی موکب کم داشت و نوری هم نداشت بسیار تاریک بود) اما ما اصرار داشتیم که برویم رفتیم در بین راه چندین پیشنهاد که نه، التماس داشتیم که بمانیم در مَبیتِشان، اما ضمن تشکر گفتیم عزم جدی داریم برای رفتن. رفتیم و رفتیم و رسیدیم به تاریکی که فقط از روی پستی و بلندی کنار جاده می‌فهمیدیم که مسیر جاده کدام است و خارج جاده کجاست. در این وضع بودیم که یک‌هو مجتبی گفت هَوَس پرتقال تامسون کردم! عزیزان زائر می‌دانند که در عراق اساساً‌ پرتقال تامسون نیست، عمده پرتقال‌های هسته‌داری هست شبیه پرتقال‌های آبگیری خودمان. (مخصوصا در آن زمان) من و حجت زدیم زیر خنده، گفتیم نصف شب، تو این بیابون؟! باشه وایسا تا پرتقال تامسون بیاد همین که این حرف رو زدیم، از دور دیدیم دو چراغ ظاهر شد نزدیک و نزدیک و نزدیک‌تر شد! دیدیدم یک ون هست، کنار مجتبی وایساد! سلام هم نکرد شیشه را داد پایین پنج‌-شش پرتقال تامسون گذاشت کف دست مجتبی و بی‌خداحافظی رفت فک مجتبی روی زمین بود و چشمانش هم در آستانه‌ی بیرون زدن از حدقه از تعجب و من و حجت نیز وضعمان از این بهتر نبود. فقط می‌خواستند بگویند هواسمان به شما هست! و ما باز در حالیدانمان رفت که صاحب داریم فقط حیف که زود و زیاد یادمان می‌رود... @readandthink
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بریدن از یکی= بُریدن از همه🔸 ▫️ نگاه‎ کنید به این قسمت از دعای رجبیه: اللهُمَّ إنّی أسئَلُکَ بِالمَولُودَینِ فی رَجَب مُحَمَّد بنِ عَلی الثّانِی وَ ابنَهُ عَلی بنِ مُحَمَّد المُنتَجَب الدعَاء ... چرا نمیگوید: أسئَلُکَ «بِالمَوالیدِ» بِالرَّجَب امِیر‎المُؤمِنِین؟ چرا [با وجودیکه ولادت حضرت علی نیز در ماه رجب است اما] اسم امیرالمومنین را نمی برد؟ می خواهد بگوید این دو مولود، موقعیتی دارند که اگر فراموش بشوند خطرناک است. ⛓ چون اینها حلقه‌ی زنجیرند، جزء سلسله ی امامت‎اند، وقتی سلسله کار می کند، جمیع حلقات، جزء ضروری هستند. حذف «یک» حلقه یعنی حذف «جمیع‎». این مهم است. وقتی «سلسله بِما انّهُ سلسله» مطرح شد، حذف یک حلقه با حذف جمیع، هیچ فرقی نمی کند. مثلاً شما می خواهید با یک زنجیری آب بکشید. دلو را سر زنجیر می کنید و به انتهای چاه می فرستید؛ این چاه، صد و پنجاه متر است. این زنجیر هم هر حلقه‎اش یک سانتیمتر است. هر متر، صد حلقه است. یعنی پانزده هزار حلقه می شود. اگر از این پانزده هزار حلقه، چهارده هزار و نهصد و نود و نه حلقه آن، محکم باشد و فقط یکی از آنها پاره شود، آب بالا نمی آید. دلو هم با آن قسمت از زنجیر می رود ته چاه! ▫️ صد و‎ بیست ‎چهار‎ هزار پیغمبر، به عنوان «سلسله» مطرح هستند. وقتی بعنوان سلسله‎ مطرح هستند، حذف «یکی» با حذف «جمیع» هیچ فرقی نمی کند! به همین‎دلیل می گوید: لانُفَرِّقُ بَینَ أحَدٍ مَن رُسُلِه. ▫️ حالا کار زمانی مشکل می شود که مومنین هم مثل سلسله انبیاء می‌شوند، یعنی آنها هم جزء سلسله می شوند. لذا تفرق از یکی، تفرق از جمیع خواهد بود. ▫️ این روایت امام صادق(ع) را ببینید: مفضل می گوید در خدمت امام صادق (ع) بودم. حضرت فرمود: وقتی دو نفر از شیعیان من با هم قهر میکنند إنّی ابرَاءُ مِنهُما وَ العَنهُما: من به هر دو نفر لعن میکنم و از هر دو نفرشان بیزاری می جویم! [یعنی] ارتباطم با هر دو نفر قطع میشود! گفتم: این دو که از هم قهرند، یک نفرشان مقصّر است، یک نفر دیگر بی‌تقصیر است. شما هم مقصّر و هم بی تقصیر را با هم لعن میکنید؟! آنکه بی تقصیر است چکار کرده؟! حضرت فرمود: انتظار دارم بی تقصیر پیش مقصر برود و بگوید: یا أخِی! أنا الظّالِم حتّی یقطَع التّهاجِر! بگوید: ای برادر، من ظالم هستم تا نزاع تمام شود! باید این کار را بکند. ▫️ این انتظار امام صادق (ع) برای چیست؟ بی‌تقصیر (مظلوم) چرا نباید از مقصر (ظالم) بِبُرَد؟ چون مسئله، مسئله شخصی است. مسئله‌ی اعتقادی نیست. در مسائل اعتقادی، گاهی تبرّی خودش جزء وظایف شرعیه می‌شود. اما در مسائل شخصی، این تبرّی درست نیست. چرا؟ چون مؤمنین، یک مجموعه‌ی به هم پیوسته‎اند، یک سلسله‎اند؛ از یک نفرشان بُریدی یعنی از همه بُریدی! [به همین دلیل است که] امام صادق (ع) می فرماید: اگر از او بُریدی، از من بُریدی! ▫️شبیه نماز جماعتی است که شما به وسیله یکی از مؤمنین، متّصل به جماعت هستید. اگر از ایشان بریدی، از جماعت می بُری [و نماز جماعتت از بین می رود]. می گوید همه مؤمنین، واسطه اتّصال همدیگر [به ائمه و خداوند] هستند. ▫️«وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاء بَعْضٍ» یعنی اگر ولایتت با یک نفر از مومنین قطع شد؛ با همه‎اش قطع شده است. @haerishirazi
هدایت شده از صابرین نیــوز
93.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆بسم الله از اجرای برنامه پاورقی کناره‌گیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم 🔺 خلاصه‌ش اینکه قرار نیست بسیجی فحش‌خور زمان فتنه و جنگ و... باشه و در عافیت، سلاح‌ورزی‌ها و رشیدپور‌ها و آخوندی‌ها، در میدان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جولان بدن. 🔸قرار نیست هنوز سال شهید عجمیان و علی‌وردی نشده، فعالان و ساکنان و مشوقان فتنه برگردن روی آنتن. 🔹ما زورمون به هیچ‌کس هم نرسه، به خودمون که میرسه! زورمون میرسه یقه خودمون رو بگیریم که آهای! مرد حسابی، بلند شو، داد بزن، نذار فحش به نظام و انقلاب و نایب امام زمان و شهدا عادی بشه. بلند شو یه دادی بزن که خون شهید آب جوی نیست که راه بیفته کف خیابون و هنوز سالش نشده به بهانه‌های مختلف اونایی که روی خونش پا گذاشتند رو برگردونید به آنتن. بلند شو فریاد بزن اون بدن عجمیان روی آسفالت داغ اتوبان کشیده نشد که شما برید سراغ اونایی که دور بدنش هلهله میکردن. امیدوارم خدا عاقبت همه‌مون رو ختم به خیر کنه. 👤محمدرضا شهبازی ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
بخوان و بیاندیش
👆بسم الله از اجرای برنامه پاورقی کناره‌گیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم 🔺 خلاصه‌ش اینک
برآیند سخنان ایشان یاس است که سم و مخالف امر رهبری معظّم حفظه الله است و از این حیث نقد با کناره‌گیری ایشان صحیح است. @readandthink
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگه یه نفر مثل مصی علینژاد توی آمریکا کار رسانه‌ای بکنه، آمریکا چه بلایی سرش میاره؟ 🔺صحبت‌های قابل تأمل هم‌وطن ساکن آمریکا @Radar_enghelabe
هدایت شده از ایتا توییت
احتمالا اونموقع هم که امام علی (ع) توسط یکی از خوارج شهید شدند بعضیا اومدند گفتند مگه امیرالمؤمنین پس از جنگ نهروان پایان خوارج رو اعلام نکرده بودند؟! 🗣× سانی × ➺ @Twitter_eita [عضویت]
هدایت شده از ایتا توییت
طرح قشنگ از رشادت دیروز نیروی خدماتی حرم مطهر شاهچراغ 👤سبحان ➺ @Twitter_eita [عضویت]
هدایت شده از ایتا توییت
24 ساعت از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گذشته و عبدالحمید زهی از حامیان طالبان، هنوز حتی آن را نه بعنوان حمله تروریستی، بلکه بعنوان《حادثه ناگوار》 هم محکوم نکرده است! 🔻آخرین واکنش وی نگرانی از احتمال بسته رود ولگا بر دریای مازندران توسط روسیه بود! ➺ @Twitter_eita [عضویت]
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
تا پارسال می‌گفتی کریس رونالدو و بنزما و نیمار تو لیگ عربستانی بازی می‌کنن، ازت تست الکل می‌گرفتن. دنیای عجیبیه پ.ن: رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ظهور (قائم ما)... جز این نیست که به طور ناگهانی برایتان رخ می‌دهد. مَثَلُهُ مَثَلُ السَّاعَةِ... لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً. (کمال الدین (شیخ صدوق): ج۲، ص۳۷۳) @readandthink
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
جناب آقای قالیباف باسلام کاش همین پیگیری را انجام میدادید تا به جای عزل یک مدیر خوشنام و سالم که تنها جرمش باج ندادن به اصحاب قدرت بود، حسین سلاح ورزی عزل شود. شما که قدرت پیگیری تان خوب است، از این قدرت در جای بهتری استفاده کنید. باتشکر عضو کانال شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸به شما اهوازی‌ها وعده می دهم که روزی میزبان زائران کربلا خواهید شد🔸 تاریخ سخنرانی: 7 فروردین 1367 من به شما عرض می کنم که در آینده، شما اهوازی ها وقتی گروه های مردم می خواهند از ایران به سمت کربلا بروند، یکی از منازلی که وسط راه توقف می کنند، خانه های شما است! خودتان را ان شاء الله برای همچین پذیرایی ای آماده کنید. این محل مصلای نماز جمعه شما فردا می شود محل توقف زائران کربلا؛ و شما باید خودتان به زائرها آب بدهید، و از زائرها پذیرایی کنید ان شاء الله. این پیغام من را به بقیه اهوازی‌هایتان هم برسانید. من به شما ؛ ان شاء الله خانه های شما اهوازی ها منازلی باشد برای کسانی که به زیارت کربلا می روند. خانه های شما، در آینده کاروانسراهای وسط راه می شود. هرچه که در این مدت شما مهاجر و آوارۀ شهرهای دیگر شدید، یک روز دیگر می رسد که می شوند و از شهرهای دیگر می آیند و شما می شوند. ان شاء الله خرمشهر شما و آبادان شما محلی می شود که مردم از مهمان شما بشوند. خدا یک روزی همه شهرستان ها را مهمان می کند برای دزفولی ها، اهوازی ها، خرمشهری ها، آبادانی و ... حالا آن وقت اگر من برگردم و بخواهم بروم کربلا، شما چه کار می کنید؟ وقتی آمدیم، برای ما گاو می کشید؟! [خندۀ حضار] تاریخ سخنرانی: 7 فروردین 1367 @haerishirazi
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
✳️ پیشنهاد می‌کنم، خیلی با تأمل و درنگ کامل مطالعه بفرماید... 💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ✅ دَخَلْتُ عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بَعْدَ مَا بُويِعَ بِالْخِلاَفَةِ - وَ هُوَ جَالِسٌ عَلَى حَصِيرٍ صَغِيرٍ لَيْسَ فِي اَلْبَيْتِ غَيْرُهُ فَقُلْتُ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ بِيَدِكَ بَيْتُ اَلْمَالِ وَ لَسْتُ أَرَى فِي بَيْتِكَ شَيْئاً مِمَّا يَحْتَاجُ إِلَيْهِ اَلْبَيْتُ فَقَالَ يَا اِبْنَ غَفَلَةَ إِنَّ اَللَّبِيبَ لاَ يَتَأَثَّثُ فِي دَارِ اَلنُّقْلَةِ وَ لَنَا دَارٌ قَدْ نَقَلْنَا إِلَيْهَا خَيْرَ مَتَاعِنَا وَ إِنَّا عَنْ قَلِيلٍ إِلَيْهَا صَائِرُونَ. ⬅️ «سويد بن غفله» گويد: پس از آن‌كه مردم با على-عليه السّلام-براى خلافت بيعت كردند، در خانه حضرت بر آن جناب وارد شدم، ديدم حضرت بر حصير كوچكى نشسته در حالى كه در اطاقش غير از آن، چيز ديگرى نبود، عرض كردم: اى امير المؤمنين! اكنون بيت‌المال در دست توست و در خانه هم چيز‌هایی که بدان احتياج دارى نيست؟ حضرت فرمود: اى پسر غفله! شخصی که عقلش درست کار می‌کند، هرگز در خانه‌اى كه بايد از آنجا كوچ كند اثاث بسيار ترتيب نمى‌دهد، براى ما خانۀ امنى است كه بهترين متاع و كالاى خود را به آنجا فرستاديم و به‌زودى خود نيز بدان محل خواهيم رفت. 📚 عدة الداعی (ابن فهد حلی): ص ۱۲۱ پ.ن: (لُب) که به شکل لبیب در حدیث به کار رفته، کلمه‌ای است قرآنی که به عقلی که بدون تأثير از هوا و هوس، به شکل صحیح کار‌ می‌کند اطلاق می‌شود. 🔷 عالم ربّانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله علیه: ⬅️ کسی که بخواهد برای همیشه برود مشهد زندگی کند، اگر تمام یا عمده سرمایه‌ و دارایی‌اش را بدهد و در یزد خانه بسازد [پس از ساخت هم نه بتواند اجاره‌اش دهد نه بتواند بفروشد و نه بتواند منفعت دیگری از آن کسب نماید]، به چنین کسی می‌گویند بی‌عقل... 💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ✅ حَدُّ العَقلِ الاِنفِصالُ عَنِ الفاني وَ الاِتِّصالُ بِالباقي. ⬅️ مرز عقل و خردمندی، جدايى از ناپايدار و پيوستن به پايدار است. 📚 غرر الحکم (تمیمی آمدی): ح ۴۹۰۵ 💠 حضرت امام موسی کاظم علیه السلام: ✅ كُن فِي الدُّنيا كَساكِنِ دارٍ لَيسَت لَهُ، إنَّما يَنتَظِرُ الرَّحيلَ. ⬅️ در دنيا همانند ساكن خانه‌اى باش كه مال او نبوده و منتظر كوچ از آن است. 📚 تحف العقول (ابن شعبه حرّانی): ص۳۹۸ 🔹 خوب یادم هست وقتی اوایل ازدواج رفتیم به خانه‌ای که می‌دانستیم باید کمتر از یک‌سال در آن مستأجر باشیم و زندگی کنیم، همسرم جز وسایل ضروری، حاضر نشد دیگر وسایل جهاز خود را از انباری خارج کند و می‌گفت برای این چند ماه اصلا ارزش ندارد! چقدر هم راحت بودیم! کاش می‌فهمیدیم که کل این زندگی دنیا حقیقتش در برابر آنچه در پیش داریم، نه تنها کمتر از یک‌سال، که کمتر از ساعتی است و این همه برای خود وزر و وبال جمع نمی‌کردیم.‌‌.. ✳️ وقتی از شخص حکیم در لحظات پایانی عمر، طلبِ پند و اندز می‌شود؛ او مهم‌ترین را بر می‌گزیند و بیان می‌دارد... 💠 پندهای حضرت امام حسن مجتبی عليه السلام در دقايقی پيش از شهادت به يكی از شيعيانشان؛ در حالی كه لخته‌های جگر پاره‌پاره‌شان بر تشت مقابل حضرت بود: ✅ إنَّ الدُّنْيا في حَلالِها حِسابٌ، وَ في حَرامِها عِقابٌ، وَ فِي الشُّبَهاتِ عِتابٌ، فَأنْزِلِ الدُّنْيا بِمَنْزَلَةِ الميتَةِ، خُذْ مِنْها ما يَکْفيکَ. ⬅️ چيزهای دنيا اگر حلال باشد حساب و كتاب و مؤاخذه دارد و اگر از حرام به دست آيد عذاب و عقاب دارد و اگر از شبهه‌ناك باشد (كه حلال و حرام آن معلوم نباشد) عتاب و سختی و ناراحتی در پی دارد. پس بايد دنيا را همچون ميته و مرداری بشناسی و فقط به مقدار ضرورت و اضطرار از آن استفاده کنی. 📚 كفاية الاثر (علی بن محمد خزاز): ص۲۲۶ @justhadis110
هدایت شده از نماز شب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حساب و کتاب عجیب امام حسین 🎙عارف بالله آیت الله قائنی حتی اگر با ریا برای امام حسین کاری کنید، آن عمل نوشته می شود. 🔸️برای دیگران ارسال کنید... ✨️کانال معرفتی و اخلاقی https://eitaa.com/joinchat/2684223698Cd1fbca249e
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5978848196930047607 (2).mp3
20.1M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران. ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ویژه ساعت شهادت شهید سلیمانی و یاران در فرودگاه بغداد 📹 نماهنگ | رهبر انقلاب: در دنیا با حاج قاسم خیلی رفیق بودیم؛ ان‌شاءالله خدا کاری کند که در قیامت هم خیلی رفیق باشیم... 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
✳ دو حدیث نبویِ بسیار تأمّل‌برانگیز در باب نقش بی‌جایگزین دعا: 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ رَجُلانِ كانا يَعْمَلانِ عَمَلاً واحِدا، فَيَرى اَحَدُهُما صاحِبَهُ فَوْقَهُ، فَيَقولُ: يا رَبِّ، بِما اَعْطَيْتَهُ وَ كانَ عَمَلُنا واحِدا؟ فَيَقولُ اللّه‌ُ تَبارَكَ وَ تَعالى: سَاَلَنى وَ لَمْ تَسْاَلْنى. ⬅ دو نفر كه هر دو يكسان عمل كرده‌اند، وارد بهشت مى‌شوند، امّا يكى از آن دو ديگرى را برتر از خود مى‌بيند. پس مى‌گويد: پروردگارا ! چرا او را برترى دادى، در حالى كه عمل هر دوى ما يكسان بوده است؟ خداوند تبارك و تعالى مى‌فرمايد: او از من درخواست مى‌كرد و تو درخواست نمى‌كردى. 📚 عدّة الداعى (ابن فهد حلی): ص۳۶ 💠 و در کلام دیگری می‌فرمایند: ✅ إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً يَعْمَلُونَ فَيُعْطِيهِمْ وَ آخَرِينَ يَسْأَلُونَهُ صَادِقِينَ فَيُعْطِيهِمْ - ثُمَّ يَجْمَعُهُمْ فِي اَلْجَنَّةِ فَيَقُولُ اَلَّذِينَ عَمِلُوا رَبَّنَا عَمِلْنَا فَأَعْطَيْتَنَا فِيمَا أَعْطَيْتَ هَؤُلاَءِ فَيَقُولُ هَؤُلاَءِ عِبَادِي أَعْطَيْتُكُمْ أُجُورَكُمْ وَ لَمْ أَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمٰالِكُمْ شَيْئاً وَ سَأَلَنِي هَؤُلاَءِ فَأَعْطَيْتُهُمْ وَ [أَغْنَيْتُهُمْ] وَ هُوَ فَضْلِي. ⬅ به راستی که خداوند متعال به يك سرى از بندگانش در مقابل اعمالشان جزا عطا می‌نماید و به گروه ديگر در برابر درخواست صادقانه‌شان [و نه عملشان]، سپس هر دو گروه را در بهشت جمع مى‌كند، گروه اول مى‌گويند: پروردگارا! ما اهل عمل بوديم، به ما عطا كردى، اما اين‌ها را به چه سبب‌ [در مرتبه ما قرار دادی]؟ خداوند مى‌فرمايد: اينان بندگان من هستند، من اجر و پاداش شما را دادم و از آن چيزى كم نكردم، اما اينان از من [صادقانه] درخواست كردند و من هم از فضل [و رحمت فوق‌العاده‌‌ی] خود به آنان عطا کردم. 📚 عدة الداعی (ابن فهد حلّی): ص۴۲ @justhadis110
هدایت شده از سفینه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ⬅️قسمتی از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی( رحمةالله علیه) عنوان :« ضرورت اظهار دوستی » ⬅️ قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم : ✅ «إِذَا أَحَبَّ الرَّجُلُ أَخَاهُ، فَلْيُخْبِرْهُ أَنَّهُ يُحِبُّهُ» 🔶.. باید با خدا از راه دوستی جلو بروید... ✅ خیلی جالب و مهم/ حتما ببینید و منتشر نمایید. 🕰۰۰/59" 🎥( کلیپ شماره ۴۱۰) ✅@safine_s
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
✳️ چه می‌شود گفت در برابر این سخن، جز اینکه: فقط حیدر امیرالمؤمنین است... 💠 نسخه‌ای که امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای درمان گناهان به عمار یاسر تعلیم فرمودند: ✅ عن عمّار بنِ یاسرٍ: بَینا أنا أمشِی بأرضِ الکوفهِ إذ رأیتُ أمیرَ المؤمنینَ علیّاً علیه السلام جالِساً و عِندَهُ جَماعَهٌ مِنَ الناسِ و هُو یَصِفُ لِکُلِّ إنسانٍ ما یَصلَحُ لَهُ، فقلتُ: یا أمیرَ المؤمنینَ، أ یُوجَدُ عندَکَ‏ دواءُ الذُّنوبِ؟! فقالَ: نَعَم، اجلِسْ، فَجَثَوتُ على رُکْبَتَیّ حتّى تَفَرَّقَ عَنهُ الناسُ ثُمّ أقبَلَ عَلَیَّ فقالَ: خُذْ دواءً أقولُ لکَ. قالَ: قلتُ: قُلْ یا أمیرَ المؤمنینَ، قالَ: علَیکَ بِوَرَقِ الفَقرِ، و عُروقِ الصَّبرِ، و هَلِیلَجِ الکِتمانِ، و بَلیلجِ الرِّضا، و غارِیقونِ الفکرِ، و سُقْمُونِیا الأحزانِ، و اشرَبْهُ بماءِ الأجفانِ، و أغلِهِ فی طِنْجِیرِ القَلَقِ، و دَعهُ تحتَ نِیرانِ الفَرَقِ، ثُمّ صَفِّهِ بمُنخُلِ الأرَقِ، و اشرَبْهُ عَلَى الحَرَقِ، فذاکَ دَواکَ و شِفاکَ یا عَلیلُ. ⬅️ عمار بن یاسر: در شهر کوفه قدم مى‌‏زدم که دیدم امیر المؤمنین على علیه‌السلام نشسته و عدّه‌‏اى از مردم گردش را گرفته‌‏اند و آن حضرت براى اصلاح هر فردى به فراخور حالش نسخه‌‏اى تجویز مى‌‏کند. من عرض کردم: اى امیر المؤمنین! آیا براى گناهان هم‏ دارویى دارید؟! فرمود: آرى، بنشین. من دو زانو نشستم، تا مردم پراکنده شدند؛ پس حضرت رو به من کرد و فرمود: دارویى را که برایت مى‏‌گویم فراهم کن. عرض کردم: یا امیرالمؤمنین بفرمایید. فرمود: برگ فقر، ریشه‌ی صبر، هلیله کتمان، بلیله رضا، غاریقون اندیشه و سقمونیاى اندوه را با آب پلک‌ها [ى چشم خود] مخلوط کن و در دیگ نگرانى و بى‏‌قرارى بجوشان و زیر آتش ترس قرارش ده؛ سپس آن را از صافى بی‌خوابى بگذران و در حالى که [از آتش عشق و فراق‏] مى‏‌سوزى، بنوش. این است دارو و درمان تو، اى دردمند! 📚 مستدرك الوسائل (میرزا حسین نوری): ج۱۲، ص۱۷۱ @justhadis110