eitaa logo
وب‌سایت رِواق معرفت
834 دنبال‌کننده
467 عکس
239 ویدیو
12 فایل
↭💠﷽💠↭ 🌐 "رواق معرفت" وابسته به "مؤسسه معنویت تمدن‌ساز"، کانال رسمی نشر آثار و فعالیت‌های حجت‌الاسلام امین شمشیری در ساحت «عرفان، فلسفه، كلام و جريان‌شناسی‌دينی» می‌باشد. 👤 ادمین: @hessamkalhori ☎️ 02532938044 کانال دیگر ما: 🆔 eitaa.com/mtsaz_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️آه از غمی که تازه شود باغمی دگر ▪️@revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بخشی از وبینار تخصصی نقد عرفان‌واره حلقه 🍃بررسی تاریخچه حلقه و تاثیرپذیری آن از گفتمان دین پژوهی تجربی ✨ استاد ملکوتی‌خواه 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️نشست های مجازی روزهای یکشنبه 🔗عرفان واره حلقه |ساعت 19 و 30 دقیقه| ⁉️دسترسی برای مطرح کردن پرسش به صورت متنی و صوتی در نظرگرفته شده است. 🌐 لینک ورود https://yun.ir/swk1qb 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هر چه نظر انيّت و انانيّت و خودبينى و خودخواهى در انسان غالب باشد، از كمال انسانيّت دور و از مقام قرب ربوبيّت مهجور است... اوّل شرط سلوك إلى اللّه خروج از اين منزل است، بلكه در رياضت حق و باطل همين است. 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃جدیدترین اثر امین شمشیری ▫️آشنایی با عرفان واره حلقه ▫️ویژه جلسات و دوره‌های آموزشی فرق و ادیان 🔅به همت مجمع فعالان فرق و ادیان اصفهان (عصر) ☎️ تهیه کتاب: 09139141319 ‌🌐http://majmaasr.ir 🆔 @revaghe_marefat
🌱 معرفی کتاب «آشنایی با عرفان واره حلقه» ▫️ در بخش اول کتاب سخن از این تشکیلات به میان آمده است. ▫️ دومین بخش، عهده دار توصیف و نقد (ادعای درمانگری) می باشد. ▫️ در بخش سوم کتاب به (مبانی فکری) این عرفان واره پرداخته شده است. مبانی فکری عرفان واره حلقه در توحید ذاتی و صفاتی مورد نقادی دقیق قرار گرفته است. همچنین در ساحت راهنماشناسی با در نظر گرفتن نظام توحید افعالی، جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام و فرشتگان در این ساختارِ طولی توضیح داده شده و انحرافات جدی حلقه در این قلمرو آشکار شده است. در فصل‌های دیگر در مورد فرجام شناسی (مرگ – برزخ – تناسخ و...) بحث‌هایی اختصاص داده شده تا انحرافات سازمان حلقه برای خواننده گرامی روشن گردد. ▫️بخش چهارم کتاب حاوی نکات مهمی در مورد با عرفان واره حلقه است. شش دلیل بنیادینی که در این بخش آمده است مانع از پیدایش جریان‌ها و اندیشه‌هایی همچون حلقه شده و از سوی دیگر طریق صحیح کسب معنویت توحیدی را متناسب با حجم و رسالت کتاب یادآور می شود. 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽برنامه سایه روشن 🔗نقد عرفان واره حلقه |قسمت دوم| 👤حجت الاسلام امین شمشیری ✨فرهنگ سرای اندیشه ▫️نسبت عرفان واره حلقه با دین |مذهب اشتراکی 🔅مشاهده قسمت اول 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علامه حسن‌زاده.mp3
1.65M
☘️ بدن مرتبه نازله نَفس است ... هرچه مراحل وجودات پایین‌تر می‌آید، کثرت حاکم است، پراکندگی است، تفرقه است، تشتت است و هر چه بالاتر می‌آید، فشرده‌تر و وجودش قوی‌تر می‌شود ... علامه طباطبایی رضوان‌الله علیه می‌فرمودند: آخرین مرحلهٔ سیر عارف این است که ببیند این‌همه را که خوانده، شرح کتابِ وجود خودش بوده است و آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد. 🍃علامه حسن‌زاده آملی|بخشی از جلسه دوازدهم شرحِ مصباحُ الانس 🆔 @revaghe_marefat
☘️ غفلت از ماورای مادّه و ذلك يوجب‏ انصراف‏ النفس‏ إليها و قصر الهمّة عليها و الغفلة عمّا ورائها و عمّا توجبه الاعتقادات الحقّة من الأحوال و الأعمال، و ذلك يوجب ركودها و وقوفها، أعني الاعتقادات الحقّة على حالها... حبّ دنیا و جلوه‌های فریبای آن موجب اشتغال و توجّه بیش از حدّ به آن می‌شود و همین امر سبب می‌گردد که تمام حرکات و سکنات انسان بر اساس دنیامحوری و دنیادوستی قرار گیرد و خود این مسئله گرایش شدید نفس به دنیا را فراهم می‌آورد و همّت و تلاش انسان فقط در راستای عالم مادّه قرار می‌گیرد و از ماورای مادّه غافل می‌شود و این موجب آن شده و از به‌دست‌آوردن بازمی‌ماند، به‌طوری‌که هیچ تأثیری برای او ندارد و موجب می‌شود تنها به یک سری اعمال خشک و ظاهری بپردازد و از حقیقت آن و سرایت ظاهر به باطن و تحقق لوازم آن فرو ماند. 📖 رسالة الولاية؛ ص18 📚 طباطبايى (علامه)، محمدحسين، رسالة الولاية، 1 جلد، مؤسسه اهل البيت (علیهم‌السلام) - ایران - قم، چاپ: 1، 1360 ه.ق. 🆔 @revaghe_marefat
▫️نشست های مجازی روزهای یکشنبه 🔗عرفان واره حلقه |ساعت 19 و 30 دقیقه| ⁉️دسترسی برای مطرح کردن پرسش به صورت متنی و صوتی در نظرگرفته شده است. 🌐 لینک ورود https://yun.ir/swk1qb 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀چه نيكو فرمود جناب شيخ عالم عارف متاله محمد بهارى قدس سره الشريف در نامه‏ اى كه به سفير بغداد مرقوم فرموده كه: تارك الصلوة را بل تارك النوافل را دم از عرفان‏ زدن غلط اندر غلط است. 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بخشی از کلاس مجازی آموزش کلام اسلامی 🍃 توحید افعالی ✨ آقای حسام کلهری 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️ اثرات تکوینی اعمال در نفس انسان 🍃مقصود از یمین و شمال (راست و چپ‏) دو جنبه‏ قوى‏ و ضعيف انسان يا دو دست مرتبط با آن دو جنبه و يا دو جنبه سعادت و شقاوت است و مسلم اين است كه صرف دو دست راست و چپ مقصود نيست چنان كه برخى از محدثين ظاهربين و ديگران تصور كرده ‏اند. 📖 انسان از آغاز تا انجام؛ ص134. 📚 طباطبایی (علامه)، سید محمدحسین، انسان از آغاز تا انجام، 1 جلد، بوستان کتاب قم (انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) - ایران - قم، چاپ: 2، 1388 ه.ش. 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃مدتی این مثنوی تاخیر شد... 📖 قفس زرّین▫️ جلد اول ✨پیدایی جریان‌های فکری جهان اسلام در پارادایم سنّت و تجدّد ✍️امین شمشیری 📎 انتشارات اسماعیلیان | چاپ نینوا 🆔 @revaghe_marefat
☘️ منتشر شد... 📖 قفس زرّین▫️ جلد اول ✨پیدایی جریان‌های فکری جهان اسلام در پارادایم سنّت و تجدّد ✍️امین شمشیری 🍃مشخصات نشر 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 ممکن است سؤال کنید که اگر ایشان[حافظ] عارف بوده، چرا به این زبان حرف زده؟ پاسخ این است که این زبان، زبان رائج عرفا و متذوّقین اسلام است. از زمان محیی الدین عربی تا امروز، تا زمان حافظ و از زمان حافظ تا امروز، یعنی محیی الدین عربی هم از شراب و محبوب و یار حرف زده، فخرالدین عراقی هم با همین زبان حرف زده، مولوی در دیوان شمس هم با همین زبان حرف زده، همه کسانی که در عرفان آن‏ها هیچ شکی نیست، با همین زبان صحبت کرده ‏اند. 🆔 @revaghe_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️ آفات توحید عبادی 🍃قرآن کریم که شفای دردهای درونی انسانهاست؛ «شِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ»، آفاتِ توحید عبادی را معرفی می ‏کند. توحید در عبادت، دشمنی درونی و دشمنی بیرونی دارد. دشمن درونی ... هوا و هوس انسان است. هوا و هوس نه‌تنها انسان را از تحصیل کمال بازمی‌دارد، بلکه آرام‌آرام چنان او را از پای در می‏ آورد که محصول عمرش چیزی جز افسوس و حسرت نباشد و سرّ این‌که «أَعْدَی عَدُوّ» انسان نام‌گرفته، آن است که هیچ دشمنی با انسان چنین بدرفتاری نمی ‏کند. هوای نفس انسان را با افراط در خوردن، خوابیدن و سخن‌گفتن چنان زمین ‏گیر می‏کند که دیگر قدرت حرکت نداشته باشد. 🍃اما دشمن بیرونی توحید عبادی، شیطان است. البته دشمن بیرونی با تصرف در مجاری ادراکی و تحریکی نفسِ انسان، او را اِغوا می‏کند ... شیطان بدون واسطه نمی‏ تواند کسی را گمراه کند، بلکه همچون زهر کشنده‏ ای است که از راه دستگاه گوارش، انسان را از پا درمی ‏آورد. سمّی که خورده نشود و یا دستگاه گوارش آن را جذب نکند، عامل مسمومیت نیست. عابدی که به این دو دشمن گوش بسپارد، در عبادت موحّد نیست و اگر در نماز بگوید: «إِیاک نَعْبُدُ»، او کاذب است. چنین انسان رهایی در درون خود بتکده ‏ای ساخته، سرگرم بت ‏پرستی است، نه توحید. 📖 تفسیر تسنیم؛ ج1، صص 437 و 438. 📚 جوادی آملی (آیت‌الله)؛ عبدالله؛ تسنیم، نشر اسراء، قم، چاپ 11 ، 1393 ه ش. 🆔 @revaghe_marefat