💫سلسله دروس علم کلام | با رویکرد فلسفی و عرفانی
🍃مدرس: استاد امین شمشیری
⚡️کلاس ها به صورت برخط در اسکای روم
🌸لینک کانال اطلاع رسانی دوره در ایتا
🌐https://eitaa.com/azadieks
🔅سایت موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
🌐https://ieks.org
✨وب سایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
32.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سلسله جلسات نقد عرفانواره حلقه | جلسه اول | بخش سوم
☑️ در جمع معلمان و مربیان پرورشی استان آذربایجان شرقی | به همّت اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش استان
🔅 مدرس: استاد امین شمشیری
⏱ ۸ دقیقه و ۴۴ ثانیه
▫️دریافت فایل کامل در ۳۱ دقیقه
🌐https://b2n.ir/n54015
✨وب سایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
36.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️توحید در عرفانواره حلقه | بخش چهارم
🔅مدرس: استاد امین شمشیری
📽ویدئوی آموزشی
⏱ ۵ دقیقه و ۶ ثانیه
✨وب سایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
وبسایت رِواق معرفت
💫سلسله دروس علم کلام | با رویکرد فلسفی و عرفانی 🍃مدرس: استاد امین شمشیری ⚡️کلاس ها به صورت برخط در
«هو العلیم»
▫️به اطلاع اعضای محترم کانال می رساند که جلسه نخست سلسله دروس کلامی استاد شمشیری امروز راس ساعت 17 در آدرس زیر برقرار می باشد.
🍃 لطفا از طریق گزینه میهمان وارد شوید.
🌐https://www.skyroom.online/ch/nahadfars/course-hall
✨وب سایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
مخالف حکمت و عرفان.mp3
2.55M
🎙شنیدنی | صوت یکی از مخالفین حکمت و عرفان اسلامی و از شاگردان یکی از افراطی ترین شخصیت های ضد فلسفه و عرفان (ح.م) | صوت را با متن زیر تطبیق دهید تا با میزان دانش کسانی که بدترین اهانت ها را در فضای حقیقی و مجازی به علامه حسن زاده، علامه جوادی، علامه طباطبایی، مرحوم قاضی رضوان الله علیهم اجمعین دارند آشنا شوید.
✨وب سایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
📚 علامه حلى-آيت الله حسنزاده آملى، كشف المراد في شرح تجريد الاعتقاد - قم، چاپ: چهارم، 1413ق.
✨وب سایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
هدایت شده از مؤسسه معنویت تمدنساز
19.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀شاگرد توحید و اخلاص
🔅مؤسسه معنویت تمدن ساز
🆔 @mtsaz_ir
🔴 ادراك جهنّم نمىكنند!
▫️اعمالى كه انسان انجام دهد فوراً صورت طبعى و برزخى و قيامتى بخود ميگيرد. صورت طبعى براى همه كس مشهود است، و صورت برزخى و قيامتى آن در زير پرده و حجاب برزخ و قيامت است، كه چون هر يك از آن پردهها و حجابها كنار برود مُدرَك و مشهود می شود. افرادى كه گرفتار عالم هوى و هوسند و از آثار و لوازم عالم طبع عبور نكردهاند و مسجون در سجن آرزوها و شهوات هستند، آن را ادراك نمىكنند. آتش هست ولى ادراك سوخته شدن نمىنمايند، در عين آنكه در ميان شعلههاى آن می سوزند.
▫️عيناً مانند شخصى هستند كه در زير چاقوى جرّاحىِ جرّاح قرار گرفته، دل و كليهاش را پاره ميكند و از بدن او خون جارى می شود امّا چون حسّ ندارد و بيهوش است ادراك نمىكند؛ وقتى كه به حال آمد مىفهمد چه كار بر سرش آمده است. آن وقت احساس درد را می كند، و شروع به گريه و فغان مىنمايد. درد در حال به هوش آمدن پديد نيامده است، بلكه در حال جرّاحى پيدا شده است؛ و اينك احساس درد می كند.
▫️بزرگان گفتهاند كه مردم شهوتپرست دنيا چون مست آرزوها و تخيّلات هستند ادراك جهنّم نمىكنند. هر كس در هر غريزهاى مست شود، چشم و گوش او از ادراك غير، كور و كر مي شود و بنابراين، ادراك ضرر و شرّ و نار و جهنّم نمىكند. حُبُّكَ الشَّىْءَ يُعْمِى وَ يُصِمُّ. چون غريزه از دست او رفت و مستى ناشى از آن نيز به دنبالش سپرى شد و چشم و گوش واقعش باز شد، مىبيند چه زيانهائى نموده و در چه آتش غرور و نخوت و استكبارى مىسوخته است.
📖 معاد شناسى ؛ ج4 ؛ ص300 و 301
📚 حسينى طهرانى (علامه) ، سيد محمدحسين؛ معاد شناسى، 10جلد، نور ملكوت قرآن - مشهد مقدس - ايران، چاپ: 11، 1423 ه.ق.
🆔 @revaghemarefat_ir
☑️ ... طوالع انوارِ حقایق هر وَلی مقتبس از مشکوة ولایت علی سلام الله علیه است و با وجود امامِ هادی، متابعت غیر، از اَحولی است.
📖مشارب الاذواق،ص 53
📚میر سید علی همدانی رضوان الله علیه؛ مشارب الاذواق، 1 جلد، انتشارات مولی، تهران، چاپ 1، 1362.
🆔 @revaghemarefat_ir
☘️ لا یَمَسّه إلاّ العارفون
🍃آنچه در تفسیر شریفِ المیزان ملاحظه می شود و حضرت استاد علاّمه طباطبایی (قدّس سرّه) بر اساس آن سراسر قرآن را می فهمند، حکمت و کلام است که «مرحله متوسط تعقّل دینی» است.
🍃البته در خبایا و زوایای کتابِ المیزان، مطالب ژرف عرفانی به طور مستور، نه مشهور و به صورت سرّ، نه عَلَن و به سبک اشارت، نه عبارت و به نحو اشراق، نه اشراب، مطوی و مخزون و مکتوم و مکنون است که، «لا یَمَسّه إلاّ العارفون».
🍃و آنچه جناب جلال الدین رومی در گفته های منثور و منظوم خویش گفته اند بر مَشْهَد عرفان مبتنی است که «مرحله بَرین تعقّل دینی» است و قرآن کریم که مراحل گوناگونی از عَرَبی مُبین تا امّ الکتاب و از حضیض لِسان حجازی تا اوجِ عَلیّ حکیم دارد و حبل ممدودی است که طرفِ طبیعی آن در میان بشر و طرفِ فراطبیعی آن در دست بی دستی خدای سبحان است، پیام الهی است و هر مفسّری تا در متن همین حَبل ممدود باشد (بدون افراط و تفریط)، تعقّل او دینی است و با مبانی دینی عقلی، متون دینی نقلی را تفسیر می کند و هیچ کدام برون دینی نیست.
📖 تفسیر تسنیم؛ ج1، ص 199.
📚 جوادی آملی (آیتالله)؛ عبدالله؛ تسنیم، نشر اسراء، قم، چاپ 11 ، 1393 ه ش.
🆔 @revaghemarefat_ir