💠 درس گفتار #مبانی_معرفتی برای کار فرهنگی و تربیتی
📆جمعه ها ساعت ۸ تا ۱۰
📚 درس #منطق و #معرفت_شناسی_تطبیقی
▫️سطح محتوا: بنیادین
▫️رده: هادیان و فعالان
▫️صنف: طلبه دانشجو بانوان
▫️کارگروه: فرهنگ
▫️استاد: حجت الاسلام کریمی
@moslehoun_ir
💠 درس گفتار تربیت مربی مجموعه های تربیت محور
📆 جمعه ها ساعت ۷ الی ۸
▫️سطح محتوا: کاربردی
▫️رده: هادیان و فعالان
▫️صنف: طلبه دانشجو بانوان
▫️کارگروه: تربیت
▫️استاد: حجت الاسلام کریمی
@moslehoun_ir
27.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_منبر
💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب)
💠 #جلسه_پنجم:
💠 #بحران_هویت دومین اثر خدافراموشی در غرب(۱)
#بحران_هویت_فرهنگی
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 لینک آپارات:
https://www.aparat.com/v/VxIov
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra
1398.11.17 سخنرانی - تمدن اسلامی جلسه 7 - حجت الاسلام کریمی.mp3
48.65M
#صوت_منبر
💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب)
💠 #جلسه_هفتم:
💠 بررسی مبانی فکری تمدن غرب و آثار آن بر لایه های مختلف تمدن غرب
💠 بیان اثر سوم درساخت تمدن: سکولاریسم تمام لایه های تمدن که حاصلش طبق آیات قرآن رنج و مشقت در عین پیشرفت است
💠 نقد مولفه #آزادی در نظام لیبرال دموکراسی
💠لیبرال دموکراسی دو #دروغ بزرگ تاریخ
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra
تربیت فرزند 18 بهمن 98.mp3
40.77M
💠سلسله جلسات تربیت فرزند ،ویژه اولیا
#جلسه_اول
💠 ۴مولفه موجود در تربیت
💠 ارائه شده در جلسات اولیا هیات زوار الزهرا
💠 @rezakarimi_ir
💠@zovvaralzahra
📸 گزارش تصویری کارگاه تربیت فرزند و جلسه اولیا افتتاحیه ترم زمستان
📅 جمعه ۱۸ بهمن ماه ۹۸
💠 معاونت تربیت
👇👇👇👇👇👇
حجت الاسلام رضا کریمی
🔈 قابل توجه سرورانی که پیگیر مباحث تدریسی حجت الاسلام #کریمی در طرح #مصلحون هستند 💠 تمامی دروس تدر
صوت کلاسهای مصلحون مورخ جمعه ۱۸ بهمن در کانال دروس حجت الاسلام کریمی بارگذاری شد
https://eitaa.com/joinchat/120258583C8130938f29
هدایت شده از مصلحون
Merge.mp3
3.69M
📚 قدر دروس معارف و سنت معقول حوزه را بدانید 📚
📘 دروس معقول، بنیادها را در جان جای گیر می کند...
📙 کسانی که سنت معقول را قوی خواندند نوع نگاهشان به عالم تغییر کرده است...
📕 بسیاری از معارف قرآن در سنت معقول حل شده است...
💠 #مصلحون طرحی برای گام دوم فرهنگی انقلاب اسلامی
#استاد_یزدان_پناه
https://eitaa.com/joinchat/466026523Ced184aa636
💠 درس گفتار #اصول و #مبانی تشکیلات #الهی
📆جمعه ها ساعت ۱۰ تا ۱۱
▫️سطح محتوا: بنیادین
▫️رده: هادیان و فعالان
▫️صنف: طلبه دانشجو بانوان
▫️کارگروه: تشکیلات
▫️استاد: حجت الاسلام کریمی
@moslehoun_ir
@rezakarimi_ir
1398.11.24 سخنرانی - حجت الاسلام رضا کریمی - جلسه 8 تمدن اسلامی.mp3
50.44M
#صوت_منبر
💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب)
💠 #جلسه_هشتم:
💠 بررسی مبانی فکری تمدن غرب و آثار آن بر لایه های مختلف تمدن غرب
💠 بیان اثر سوم درساخت تمدن: سکولاریسم تمام لایه های تمدن که حاصلش طبق آیات قرآن رنج و مشقت در عین پیشرفت است
💠 نقد مولفه #دموکراس در نظام لیبرال دموکراسی
💠 دموکراسی غربی روحش دیکتاتوری سرمایه داران است
💠 دموکراسی غربی تحت قوانین لیبرال اداره می شود که هرگز به رای مردم گذاشته نشد
💠 دموکراسی غربی عملا پایبند نظام ارزشی نخواهد بود لذا می تواند به دیکتاتوری حداکثری بر اقلیت بیانجامد
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra
♦️یک #رهبرِ به تمام معنا
فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛ همانطور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمهی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد. [این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را. [فاطمهی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
حضرت آیتالله خامنهای: در زندگی فاطمهی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد. ۹۳/۱/۳۰
🌸 ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و روز زن مبارک🌸
https://eitaa.com/joinchat/2732064790Cf40a0985bc
حجت الاسلام رضا کریمی
#صوت_منبر 💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب) 💠 #جلسه_هفتم:
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️
🔰 خلاصه #جلسه_هفتم :
اهمیت نظام سیاسی غرب به این دلیل است که بقیه نظام های تمدنی از جمله نظام اقتصادی متکی به این نظام اند. بررسی شیوه حکومت داری می تواند نوع نگاه غرب به مسائل گوناگون را مشخص کند، در جلسه گذشته عرض کردیم نظام سیاسی غرب پس از سخت گیری های کلیسا به سمت نظامی رفت که محوریت آن آزادی فردی بود. سخت گیری های دیکتاتور مآبانه کلیسا در قرون متمادی باعث شکل گیری تفکری به نام لایبر به معنای آزادی و رهایی شد که بعد های مکتب لیبرالیسم را به وجود آورد. تفکر لیبرال یعنی قیدی برای زندگی فرد وجود نداشته باشد و هیچ چیز آزادی او را محدود نکند. تفکر لیبرال با مهم ترین چیزی که مشکل دارد نظام دینی است. پس از مدتی متوجه شدند این آزادی بی حد و مرز گاهی می تواند آزادی دیگران را محدود کند، پس باید قید دیگری به نام دموکراسی یعنی رای و مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت خود اضافه کردن با این قید نظام تبدیل شد به لیبرال دموکراسی که هم سعی می کردند آزادی مردم را در آن مشروع بدانند و هم سعی می کردند نگاهشان به اجتماع بر مبنای آزادی فردی باشد، بعد از این اتفاق اندیشمندان بزرگشان اعلام کردند که بشر به اوج بلوغ فکری خویش رسیده و تمدن بشری از این کامل تر نمی تواند بر خودش حاکم کند و این اوج بلوغ بشر است.
پایان قسمت اول
سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : اه
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️
🔰 خلاصه #جلسه_هفتم :
در جلسات گذشته عرض کرده بودیم که اثر سوم حدا فراموشی در غرب این است که تمدن غرب طبق وعده الهی دچار سختی و تعب است. عرض کردیم اگر کسی بخواهد خوب این جمله را بفهمد باید به پی ببرد که یک پدیده ای در غرب به وجود آمده که حاصل همین خدا فراموشی است آن هم اینکه در هر لایه از زندگی چون دچار خدا فراموشی شدند مجبور به گذاشتن یک تئوری به جای دین شدند. این اتفاق در نظام سیاسی غرب نیز حاکم است و نه تنها این نظام سیاسی بشر را به سعادت نمی رساند بلکه این دو ادعای بزرگ این نظام (آزادی و دموکراسی) دو دروغ بزرگ تاریخ بشریت است. تعبیر مقام معظم رهبری این است: اگر کسی بخواهد حقیقت نظام لیبرال دموکراسی غرب را بشناسد، یک نگاه به جنگ ها و خونریزی هایی که در سراسر عالم اتفاق است بیندازد، این آئینه تمام نمای نظام سیاسی غرب است. هویت این نظام چیزی نیست جز دیکتاتوری سرمایه داران بر فقرا. امام خمینی ره می فرمایند: ما از شر رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت یافتگان شرق و غرب به این زودی ها نجات نخواهیم یافت. من به آنهایی که دستشان به رادیو، تلویزیون و مطبوعات می رسد و چه بسا حرف های دیگران را می زنند صریحا اعلام می کنم تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال ها بیفتد.
پایان قسمت دوم
سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : در
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️
🔰 خلاصه #جلسه_هفتم :
یکی از دو بال نظام لیبرال دموکراسی آزادی است. تعابیری که از آزادی به کار می بندند آنقدر جذاب است که تمام انسان ها را مجذوب خود می کند ولی آیا هویتش همان چیزی است که آنها ادعا می کنند؟ نه تنها پاسخ منفی است بلکه در فرض محال اگر این ادعا همانطور باشد که می گویند مسلما خودشان به آنچه می گویند پایبند نیستند. در این نظام تعریف واحدی از آزادی ارائه نمی شود اما اگر بخواهیم ته حرف همه اینها را حساب کنیم آزادی به معنای رهایی بشر از هر قیدی است. لذا معنای لیبرال آزادی نیست، رهایی است.
درست است که رهایی بشر از هر قیدی را به صدای رسا فریاد می زنند اما عملا مکانیزم آزادی غربی هم در لایه فردی و هم در لایه اجتماعی انسان را دچار سنگین ترین اسارات ها می کند .
شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی بیانی دارند و می فرمایند تکامل و رشد برای موجودات زنده است. اگر کسی بخواهد موجود زنده ای را رشد دهد ۳ امر را باید رعایت کند
اولا او را درست تربیت کند دوما امنیت مورد نیاز رشد او را فراهم کند و در نهایت برای او آزادی جهت رشد فراهم کند و بعد می فرمایند طبیعی است که بنا به تفاوت بین موجودات تربیت و امنیت و آزادی هر کدام با هم تفات دارد
پس اگر کسی می خواهد بفهمد آزادی برای انسان چه حد و مرزی دارد باید اول بشناسد انسان یعنی چی تا بتواند تشخیص دهد آزادی مورد نیاز انسان چیست.
طبیعتا تعریف شما از انسان باعث می شود تعریف شما از آزادی انسان متفاوت باشد. .
پایان قسمت سوم
سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : یک
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️
🔰 خلاصه #جلسه_هفتم :
غرب با فراموش کردن اصلی ترین مولفه بشر یعنی روح انسان و ارتباط آن با خدا است وآزادی بشر را تنها در بعد حیوانی انسان یعنی آزادی در ناحیه شهوت و غضب و ...می داند ...
لذا هیج تعینی برای این آزادی را بر نمی تابد در حالی که در نگاه اسلامی آزادی حقیقی انسان در گروه به فعلیت رساندن حقیقت انسان است که در حقیقت آزادی معنوی وآزادی روح انسان است
لذا کاری که غرب انجام می دهد این است که با کلمه رهایی و آزادی و محدود کردن آن در حیطه شهوت ، لذت ، غضب و ...بزرگترین محدودیت را برای بشر به ارمغان می آورد چون اساسا آزادی ابزاری برای تکامل بشر بود اما آزادی غربی اسارت حقیقی انسان ها است
لا يَسْتَرِقَّنَّكَ الطَّمَعُ وَ قَدْ جَعَلَكَ اللَّهُ حُرّاً.ً»؛ یعنی ای انسان، طمع و آز تو را اسیر و برده نکند، در حالی که خدا تو را آزاد آفریده است.
آزادی که طمع آن را سلب میکند و از بین میبرد، چگونه آزادی است؟ طمع و آز و حرص انسانی، او را اسیر میکند، این ضد آزادی است، نه این که انسان آزادیخواه باشد خود را آزاد بداند، اما اسیر بند طمع باشد، این خود او را برده خواهد کرد.
من ترک الشّهوات کان حرّاً»؛ آن که شهوات و هوسها و تمایلات نفسانی خودش را رها میکند، آزاد و حرّ است.
کسی که اسیر شهوات و غرق در تمایلات نفسانی است، چطور آزادی دارد؟ این سخن، آزادی را از دیدگاه و بینش اسلام به طور کلّی از آزادی که در بینش غرب هست، جدا میکند. آنها میگویند اگر کسی اسیر تمایلات و برده هوسها و شهوتهای خودش است، او را آزاد بگذارید. این آزادی نیست؛ اسارت و بردگی است. هیچ عاملی از بیرون نمیتواند یک انسان را آن طور برده کند که شهوت و هوی و هوس درونی او را برده میکند.
پایان قسمت چهارم
سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : غر
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️
🔰 خلاصه #جلسه_هفتم :
یکی از خصوصیات ویژه انسانی که انسان را از سائرموجودات جدا می کند این است که انسان یک موجودی است که به قول حکمای اسلامی مدنی بالطبع است یعنی طبیعت انسان اقتضا دارد در جامعه زندگی کند و اساسا رشد و تکامل انسان در زندگی اجتماعی اوست خب همین که انسان وارد اجتماع شد ، برای رشدش و تربیتش در بستر جامعه علاوه بر نیاز به تربیت و امنیت نیاز به این دارد که آزادی او در بستر اجتماعی فراهم بشود...کسی به او زورنگوید ..حقش را سلب نکند ...دیگران او را استثمار نکنند و استعمار نکنند . ....و اساسا این یکی از اصل ترین مشکلات بشر در طول تاریخ بشریت است
اما مساله کجاست ؟مساله اینجا است که جامعه ای که غرب معنا می کند ، اولا جامعه اصالت ندارد و هر آنچه هست افراد اند و این معیار سود و لذت ومنفعت افراد است که باعث شده است اینها در کنار همدیگر جمع بشوند و ثانیا در مقدمه قبلی گفتیم عملا آزادی فردی که برای انسان تعریف می کنند ازادی بعد حیوانی است که روحش اسارت است
حالا شما ببینید جامعه ای را در نظر بگیرید که ملاک واعتبار ی برای جامعه به نحو حقیقی قائل نیستند وثانیا معیار تمام ارتباط های انسانی در این جامعه فقط و فقط سود محوری ، لذت محوری و منفعت طلبی است ...به نظر شما در این جامعه آزادی اجتماعی معنا خواهد داشت ؟نه خیر
این همان نوع اساراتی است که بشر در قدیم دچارش بود اما رنگ و لعاب ان تغییر کرده است
اتفاقی که می افتد همان قانون جنگل در بستر جدید رو خواهد آمد و عملا مردم ضعیفتر بردگان مردم قویتر خواهند بود
پایان قسمت پنجم
سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : یک
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️
🔰 خلاصه #جلسه_هفتم :
ریشه آزادی در غرب، خواست و تمایلات انسان است.
فلسفه آزادی، خواستن است؛ خواستن دل و تمنّای دل انسانی. این اساس آزادی در غرب است. اگر چه در غرب میگویند آزادی با قانون محدود میشود، اما خود آن قانون هم محصول آرزوها و تمنیّات و تمایلات افراد است؛ زیرا قانون را در تمدن و دمکراسی غربی، اکثریت مردم معین میکنند؛ آن هم چون دلشان میخواهد، و فکر میکنند که این خوب است. دلیل خوبی قانون نیز لزوماً انطباق با ارزشهای انسانی نیست. آرزوها و تمنیّات اکثریت افراد جامعه قانون و نظام را به وجود میآورد، و این قانون و نظام، آزادیهای عمومی را در چهارچوب خود محدود میکند. پس ریشه آزادی در تمدن و فرهنگ غربی عبارت است از خواهشهای قلبی، تمایلات و تمنیّات انسانها.
پایان جلسه هفتم
سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور
💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س)
💠 @rezakarimi_ir
💠 @zovvaralzahra