eitaa logo
محسن ریسمان سنج
653 دنبال‌کننده
254 عکس
252 ویدیو
7 فایل
خوشحال میشم نظرتون رو بگید امری هم بود در حد توان در خدمتم @MRismansanj
مشاهده در ایتا
دانلود
👩‍🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian
19.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 اولویت جریان انقلابی چیست؟ ⬅️ با پایان یافتن تب اغتشاشات باید برویم سراغ مطالبات واقعی مردم @rismansanj
پروانه ها، ملخ ها و موریانه ها ✍وحید جلیلی اگرچه به تبع تندروي­ هاي التقاطيون و ملحدين در سالهاي اول انقلاب بحث­ های طبقاتي كمرنگ و كمرنگ­ تر شد و هر نوع رويكرد طبقاتي در تحليل واقعيت­هاي جامعه انقلابي ايران زير سايه­ اي از شك و ابهام قرار گرفت اما خروش امام در يكي دو سال آخر دهه اول انقلاب آژير خطر را روشن كرد و ابعاد اقتصادي گفتمان انقلاب اسلامي را كه جزء لاينفك ايدئولوژي نظام اسلامي است دوباره به رخ كشيد. جالب اينجا بود كه اين بار تعابير نيز تازه شده بود تا راه را بر هر توجيه و توجيه­ گري ببندد. اگر در ابتداي انقلاب سخن از مستضعف و مستكبر بود اكنون گفتمان " جنگ فقر و غنا " تصوير شفاف­ تر و دقيق­ تري از ماهيت انقلاب اسلامي را به نمايش گذاشته بود. شايد گروهي از مستضعفان سابق كه در پناه توجه افكار عمومي به جنگ هشت ساله بار خود را بسته و با استفاده از انواع رانت­هاي اقتصاد دولتي جمهوري اسلامي به آلاف و الوف رسيده بودند خوش مي­ داشتند كه مفاهيم استضعاف و استكبار را صرفاً بين­ المللي كرده و تاريخ مصرف داخلي آن را پايان پذيرفته بينگارند. اما " تازه گرداني " امام، مسلماني تراز انقلاب اسلامي را از شر مسلمان‌هاي فسيل شده و ايمان­هاي به قهقرا رفته نجات داد و خون تازه­ اي در رگهاي انقلاب دواند. در طول سالهاي جنگ اگر چه رياكارها و راحت­ طلب­ها و فرصت­ طلب­ها در پشت جبهه مشغول آباد كردن "دنيا"يي بودند كه انقلاب طومارش را پيچيده بود اما حضور زنده شهدا و بسيجي­ ها در جامعه مباني آرماني انقلاب را عينيت بخشيده بود. فقط يك روي سكه رزمندگي به پيشواز دشمن رفتن بود، روي ديگر سكه كه اهميتي به مراتب بيشتر داشت كندن از " دنيايي " بود كه بسياري – حتي از انقلابيون – را گرفتار كرده بود. رسيدن به جبهه، گذشتن از خيلي مراحل را ايجاب مي­كرد و همين بود كه جنگ را " نعمت " مي­كرد: عرصه­ اي واقعي براي محك زدن ايمان­ها و آرمان­ها. تا جنگ بود راحت­ طلبي و عافيت­ جويي معنايي معين و مبرز داشت و پيچيدن آن در زر ورق­هاي توجيه- لااقل به اندازه دوره بعد از جنگ – ممكن نبود. اگر چه جنگ به خودي خود بسياري از امكاناتي را كه مي­توانست در خدمت محروميت­ زدايي قرار گيرد مي­ بلعيد و به اين معنا مانعي در راه عدالت­ گستري بود اما بعد فردي عدالت اجتماعي را كه مهم­ترين شرط تحقق گسترده اين آرمان بود در وجود مرداني كه در تراز تربيتي انقلاب اسلامي پرورده مي­ شدند استوارتر مي­كرد. آن كه از شهر و خانواده و عافيت و امنيت به خون و خطر مي­ پيوست و جان خود را ايثار مي­كرد نمي­توانست در برابر استئثار بي­ موضع باشد. ايثارگري ملازم قطعي نفي استئثار و ويژه­ خواري بود. با پايان گرفتن جنگ كه مهم­ترين دستاورد آن از نگاه امام " استمرار روح اسلام انقلابي " بود يكي از فرصت­ هاي فراهم براي طرح و تثبيت مهم­ترين آرمان­هاي انقلاب يعني عدالت از دست رفت و معمار انقلاب ناگزير مي­ بايست ظرفيت جديدي را براي " استمرار روح اسلام انقلابي " به ميدان مي­آورد. از مهم­ترين ظرفيت­هايي كه مشمول فراخوان امام براي حضور در جنگ فقر و غنا شد؛ هنر بود. دو ماه بعد از پايان جنگ هشت ساله پيام طوفاني امام به هنرمندان حكايت از حساب ويژه­ اي بود كه بنيانگذار نظام و رهبر انقلاب مستضعفان بر روي اين گروه بازكرده بود. از فحواي پيام صريح و اكيد امام مشخص است كه هنرمندان را بازوي اصلي خود در مصاف با اسلام آمريكايي و پيشبرد آرمان عدالت مي­دانست. از همين رو بود كه پيشاپيش تلاش كرد تا راه رهزنان را سد كند و هيچ­ گردنه­ اي را براي دور زدن هنر متعهد و به بيراهه كشاندن هنرمندان مسلمان باز نگذارد. امام تاكيد كرد: " تنها " هنري مقبول قرآن است كه صيقل­ دهنده اسلام ناب محمدي(ص)، اسلام ائمه هدي(ع)، اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگان تاريخ تلخ و شرم­ آور محروميت­ها باشد. چه بايد كرد؟ اين پرسش جدي در برابر كساني قرار داشت كه منافعشان با چنين تعريفي از هنر متعهد در تضاد بود. امام مي­گفت: " هنري زيبا و پاك است كه كوبنده سرمايه­ داري مدرن و كمونيسم خون­ آشام و نابودكننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگي، اسلام مرفهين بي­درد و در يك كلمه اسلام آمريكايي باشد. " اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش، اسلام مرفهين بي­ درد چگونه بايد به مصاف سپاهي مي­رفت كه امتداد بسيجيان خميني در كربلاي پنج و والفجر هشت بود؟ نهضت هنر انقلاب چگونه بايد مهار مي­شد؟ كار در سه محور آغاز شد: از يك سو منتقدين و مصلحان! اجتماعي در حوزه فكر و رسانه و هنر نقد سكولار نظام اسلامي را آغاز كردند. سربازان اين جريان هم از بيرون مرزها حمايت و هدايت مي­شدند و هم مدافعاني در داخل نظام داشتند. فعال شدن جريان نقد سكولار اين فرصت را در اختيار " موريانه­ ها " قرار مي­داد كه جريان نقد درون­ گفتماني را مهار كنند. براي آنها كه در
رخوت جامعه پس از جنگ مشغول تجربه چرب و شيرين دنيا و تمتع نامشروع از خون فرزندان فرهنگ فداكاري بودند هيچ سپري بهتر از تهاجمات برون­ گفتماني به انقلاب نبود. اين " لولو " بهترين بازيچه براي سرگرم كردن صاحبان اصلي انقلاب بود. به اين ترتيب ملخ­ها با جست و خيز توجه­ برانگيزشان موريانه­ ها را از معرض توجه دور كردند و موريانه­ ها كه در پيام امام اصلي­ترين دشمنان انقلاب بودند حاشيه امنيت پيدا كردند. پروانه­ هاي شمع انقلاب در هراس از هجوم ملخ­ها يا با موريانه­ ها ائتلاف كردند يا به آنها آتش بس دادند در حالي‌كه چالش موريانه­ ها و ملخ­ها جنگی زرگری بیش نبود. اکنون که قوای دفاعی انقلاب مهار شده بود و بعد نفی و سلب و رد انقلاب مستضعفان و اسلام پابرهنگان به ملخ های مهاجم معطوف شده بود لازم بود تا وجه اثبات و ایجاب آن نیز تناسبی با وجه سلبی تحریف شده آن پیدا کند. ملخ ها مانع حرکت بودند. ولی حرکت به سوی کدام هدف ؟ عدالت ؟ نه! در عرصه هنر فریاد هنر دینی، هنر عرفانی، هنر معنوی، معناگرایی، به آسمان بلند شد. امام می گفت:" هنر در عرفان اسلامی ترسیم عدالت و شرافت و انصاف و تجسیم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است" چنین عرفان خطرناکی مطبوع طبع لطیف و ظریف فربه شدگان دین منهای ایدئولوژی نبود. لپ هایی که از مکیدن خون فرهنگ شرافت و صفا گل انداخته بود و شکم هایی که از فرط تجاوز به حریم بیت المال بالا آمده بود به معنویت نابی نیاز داشت که از آلودگی "اسلام ناب" منزه مانده باشد. وقت آن رسیده بود که معنویت شعاری بسیجی های خمینی و عرفان خونین شهدای انقلاب اسلامی با معنویت عمیق! حضراتي که در عمر با برکتشان حتی یک سیلی برای اسلام نخورده بودند جایگزین شود. دیگر چمران ها و همت ها و فهمیده ها و رجایی ها و ... هم باید در طرح ژنریک معنویت عرضه می شدند تا در نسل سوم دافعه! ایجاد نکنند. آنها صرفا" شهدای نازنین بی آزاری بودند که شهرام جزایری ها با زکات اختلاس هایشان حاضر بودند کنگره بزرگداشت هم برایشان بگیرند. اکنون وظیفه این شهدای نازنین آن بود که بر بیلبوردهای بزرگ حاشیه اتوبان "مدرس" (که گفته بود سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست) به پرشیاها و زانتیاها و الگانس هایی لبخند بزنند که حامل مدافعان و مروجان مخلص اسلام معنوی و عرفانی اند. کافی نبود اما. پروانه هایی که در هراس از ملخ در برابر موریانه‌ها ساکت شدند یا در کوررنگی سالهای رخوت "دین زرد" موریانه ها را بدل از نور طلایی شمع تشیع فرض کردند هنوز خطرناک بودند. گام سوم، موریانگی پروانه ها بود. باید پر، وا می نهادند تا دیگر هیچگاه هوس تفرج گلستان عدالت نکنند. "جنگ فقر و غنا" نه تاکتیکا" و " در این برهه حساس!" که از بیخ باید انکار می شد. جنگ چی؟ کشک چی؟ کدام فقر؟ کدام تکاثر؟ آن چه طبیعی است همین است که هست. کلاه خودت را بچسب. دنیای خودت را بچسب. " دین"! خودت را بچسب. هنر متعهد؟ تجسیم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول؟ ترسیم روشن عدالت؟ پروژه ها یکی پس از دیگری تصویب شدند. پژوها یکی پس از دیگری تقسیم شدند. پزها و پرستيژها به جلوه گری آمدند. زهد به ریاکاری تفسیر شد. و ریا کاران مدرن با پوشش " مبارزه با ریا کاری" ! به میدان آمدند. اگر تا دیروز گفته می شد سوء استفاده از ارزشهای انقلابی مذموم است حالا دیگر فاصله ای بین زهد و ایثار و آرمانگرایی و سوء استفاده از این همه نبود! وقت تبدیل منکرها به معروف و معروف‌ها به منکر رسیده بود. چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید. " هنر" در جور دیگر دیدن است! بیست و هشت سال پس از پیروزی انقلاب نبرد پروانه ها و ملخ ها و موریانه همچنان در جریان است. گلستان هنر انقلاب کم ندیده است پروانه‌هایی را که در دام ملخ ها یا موریانه ها به دگردیسی دچار شدند. پروا نکردن و پروانه ماندن در برابر جماعت ملخ ها و موریانه ها اولین شرط طواف به گرد شمع سوزان انقلاب اسلامی است و بوستان انقلاب امروز بیش از هر وقت دیگر نیازمند گرده افشانی پروانه هایی است که دل در گرو لاله های سرخ خمینی دارند. همان خمینی كه گفت: «تنها هنري مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدي(ص)، اسلام ائمه هدي (ع)، اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه‌خوردگان تاريخ تلخ و شرم‌آور محروميت‌ها باشد.» * سرمقاله سوره، دوره چهارم، شماره 28، مهر ۱۳۸۵ @rismansanj
11.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴ساختارهای مافیایی صنعت خودرو ❇️چرا صنعت موشکی هر روز رو به جلو حرکت میکند اما صنعت خودرو با قدمت و امکانات بیشتر در این وضعیت است؟ 💢دکتر روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی @armantv1401
🛑 ضرورت نگاه واقعی به نفوذ شرح مزجی بر بیانات مقام معظم رهبری نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دم‌ودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهره‌ی آرایش‌شده، بزک‌شده، با ماسک در مجموعه‌ی شما بفرستند؛ چهره آرایش کرده و بزک کرده در مجموعه انقلابی یعنی چه؟ یعنی خودش را آنطور می کند که شما می پسنیدید ادبیاتش دائما امام و انقلاب و حضرت آقا و حاج قاسم است ظاهرش ادا و ادوارش ارتباط گرفتنش نماز و مواسات و اربعین و هیاتش همه جوری است که شما خیال کنید دوست است درحالی‌که او دوست نیست تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ یعنی کم‌اهمّیّت‌ترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است. گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیم‌گیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگرچنانچه این حرکت را این‌جور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او می‌آید کاری میکند که شما حرکت را این‌جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم‌سازی. کم کم هم در مجموعه رشد می کند و در معرض انتخاب ها و انتصاب ها قرارمی گیرد و چه بسا خودش مسئول و مدیر و رئیس و فرمانده می گردد در همه‌ی دستگاه‌ها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاه‌های سیاسی نیست، دستگاه‌های روحانی و دینی و مانند اینها هم همیشه وجود داشته و دارد! پ.ن: ☝️📸 مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران بابت ارتکاب جرائم ارتشاء، اختلاس و نگهداری مشروبات الکلی بازداشت شد تا روز آخر عکس های آقا و حاج قاسم هم توی دفترش بود.
نگاه واقعی به نفوذ یعنی همه باید دقت کنند چه بسا نفوذ در همین نزدیکی باشد نباید به ظواهر اعتماد کرد
🌐 سبک رهبر انقلاب در جمع کردن فتنه خیابانی ✔️ فتنه۸۸ هم حمایت بیگانه و سازماندهی رسانه معاند را داشت و هم در تجمعات، تخریب اموال و حتی سلاح (سرد و گرم) کشیدن و درگیری داشت. آیت الله خامنه ای چه کرد؟! 1⃣ تبیین و تبیین و... و تدبیر۱؛ تا جمعیت خیابان ریزش کرد! 2⃣ التجاء مکرر به خداوند و توسل فراوان و نماز استغاثه که خونی ریخته نشود! 3⃣ فرمانده سپاه تهران -آشنا به سبک ایشان- "جای مجوّز" از شورای امنیت ملی "دستور منعِ شلیک" برای نیروهایش می گیرد! به نیروهای تحت امرش می گوید: امروز دفاع از ولایت با کشته شدن ماست؛ نکند کسی را بکشید! هیچ گلوله ای نباید داشته باشید! (دو ویدئو درباره سردارشهید همدانی) 4⃣ صدنفر از دستگیر شدگان هتاکی عاشورای۸۸، متهم به تخریب و تعرض های آن روز به تکیه های عزای اباعبدالله هم بودند اما وقتی مجرم از غیر مجرم (حاضر در صحنه و احیانا همراه با مجرمین) قابل تفکیک نبود، دستور دادند: اگر قابل تفکیک نیست و احتمال یک نفر بی گناه هست، همه را آزاد کنند! (ویدئو سعید جلیلی) 5⃣ پس از ریزش جمعیت و عِده و عُده آنها، با وجودی که تریبونهای حزب اللهی محاکمه و اعدام سران فتنه را بعنوان باغی، مطالبه می کرد؛ نزدیک به سیره حضرت امیر(ع) با همسر پیامبر(ص) در جمل را رضایت داد: حصر خانگی و محدودیت اجتماعی! ۲ ✔️اغتشاشات ۱۴۰۱ "از حیثِ" حمایت بیگانه و سازماندهی رسانه های معاند و فساد و تخریب اموال و کشیدن سلاح، به ۸۸ شبیه بود بعلاوه ی جنایاتی بی سابقه از شکنجه و کشتن بسیجی و حافظ امنیت به شکل دسته جمعی! 6⃣ رهبر انقلاب، باز "حاضر و مجرم" را یک کاسه نکرد؛ بلکه حتی همه آنها که در خیابان فساد و تخریب کردند را هم برایشان یک حکم نکرد!: • الف) جوانان و نوجوانانی که فلان برنامه اینترنتی اینها را به خیابان می کشاند، هیجانی و احساساتی می کند ⬅️ مشکلشان را با یک تنبیهی می شود حل کرد! یعنی هدایتشان کرد و تفهیم کرد که اشتباه می کنند. • ب) بازمانده های عناصر ضربت خورده چهل سال گذشته، منافقین، تجزیه طلبها و... ⬅️ (اینجا هم باز) قوه قضاییه بایستی به میزان مشارکتشان در تخریب و ضربه ی به امنیت، محاکمه کند و برایشان مجازات تعیین کند!(۱۴۰۱/۷/۱۱) • ج) جنایت کارهایی که با شکنجه آدم کشتند (مثل ماجرای آرمان عزیز و شهید عجمیان و...) ⬅️ اینها را هرکس ثابت شود همکاری داشته با این جنایت ها، بدون تردید مجازات خواهد شد!(۱۴۰۱/۸/۱۱) ⬅️ این سبک، چه به "حکم اولی شرعی"، چه "حکم ثانوی حکومتی" بوده باشد؛ تراز تر برای جمهوری اسلامی و وضعیت میدان است. واضح است دو دیگریِ افراط و تفریط از این سبک هرکدام پیامدهای زیان بار خود را همراه دارد. ..................................... ۱. در اینباره کتاب فتنه تغلب و مستند من مدیر جلسه ام را ببینید. ۲. https://zaya.io/8d1s8 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۰/۹ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از حسین جنوبی
🔹️خبر خوب برای مطالبه گران کشور 🔴 راوی | امین غفاری ✅️ @aminghafari_ir
سلام فوری 🛑فوری سه بخاری و دو آبگرمکن براپنج خانواده نیاز داریم ❄️❄️❄️ قیمت بخاری آبسال یک ملیون و هشتصد هزار تومان قیمت آبگرمکن سه ملیون تومان هست 6063731035935361 عباس منصوری موسسه باقر العلوم
برا سه بخاری فقط سه ملیون تومان نیاز داریم
هدایت شده از محسن قنبریان
🔆 خدا را شکر که هستی! • صدا (سرود دختران بالغ)، رنگ (روسری و حجاب برخی بانوان حاضر) و مهمتر سخنان حکیمانه، همه پیام بود؛ برای دو جانبِ افراطی و تفریطی نسبت به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی: • ضرورت شرعی خواندن حجاب، ناظر به نواندیشانی بود که از رد الزام تا انکار اصل وجوب و حجاب عرفی رفته اند. به سیاسیونی که اهمیت حجاب را دست چندم کرده اند، هم بود. • دختر خود خواندنِ کم حجاب و رد اتهام بی دینی و ضد انقلابی، خط روشنی مقابل جریان دیگر است که بیشتر از خشونت رفتاری، دچار درشت گویی زبانی درباره اینان است. یکبار شریک مفسدان اقتصادی خطاب می کند و یکبار برانداز! جالب اینکه فرمودی قبلا به علماء دراینباره تذکر هم داده ای! • بخصوص این جمله پدرانه بسیار دلکش بود که: "من حسرت می خورم به آنجور اشک ریختن. می گویم ای کاش من می توانستم اینجور مثل این زن جوان اشک بریزم اینرا چطور میشود متهمش کرد؟"فن آوری اجتماعیِ تصحیح حجاب، عمده اش با تأثیر و تأثر متقابل مردم بر هم انجام می شود و اندکی از برخورد با ناهنجاری ها، گردن حکومت می افتد. این تأثیر و تأثر متقابل جز با این نگاه حاصل نمیشود. باید محجبه و متشرع در بی حجاب هم فضیلتی قائل باشد و حتی امر و نهی او بر خود را بپذیرد تا زمینه اثر گذاری بر او هم فراهم شود. بی دین و برانداز دیدن بی حجاب، قفل کردن این فن آوری اجتماعی و رفتن به سمت برخورد صرفاً خشن است! (دقت کنید) • خدارا شکر که از نسل مطهری و بهشتی تو برای ما ماندی! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian