✍اشتباه متشابه!
🔰خداوند متعال در سوره مبارکه توبه، به ماجرای برخی اصحاب غیرانقلابی پیامبر(ص) اشاره می فرماید که علی رغم تأکید پیامبر(ص) برای حضور در میدان جنگ، از ایشان اجازه خواستند تا در جنگ حاضر نشوند. درحالیکه اجازه ندادن پیامبر(ص) به آنان و تخلف احتمالی آنان از این دستور، می توانست ماهیت غیرانقلابی و منافقانه آنان را آشکار سازد، اما ایشان در این مورد به آنان اجازه دادند تا در میدان جهاد حاضر نشوند. و طبیعتاً اینگونه، آنان نیز در برابر انتقادات دیگران نسبت به عدم حضور خود در میدان جنگ، از محکم ترین دلیل که همان اجازه قانونی پیامبر(ص) بود برخوردار بودند! خداوند متعال در پی این واقعه آیاتی نازل فرمود:
🔸«عَفَا اللَّهُ عَنْكَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكاذِبِينَ؛ خداوند تو را ببخشد! چرا پيش از آنكه راستگويان و دروغگويان را بشناسى، به آنها اجازه (تخلف از جهاد) دادى؟!» (توبه: 43)
همانگونه که از ظاهر این آیه شریفه پیداست، خداوند متعال، با لحنی عتاب آمیز، پیامبر(ص) را متوجه اشتباهش می نماید. اما امام رضا(ع) در روایتی در ذیل این آیه شریفه می فرمایند:
🔸«هَذَا مِمَّا نَزَلَ بِإِيَّاكِ أَعْنِي وَ اسْمَعِي يَا جَارَةُ خَاطَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِذَلِكَ نَبِيَّهُ وَ أَرَادَ بِهِ أُمَّتَهُ؛ این آیه شریفه از باب «به در می گویم که دیوار بشنود» نازل شده است. هرچند خداوند پیامبرش را مخاطب قرار داده، ولی در واقع منظورش توبیخ امتش بوده است.» (عيون أخبار الرضا عليه السلام؛ج1؛ ص202)
به عبارت دیگر باید گفت، در این زمینه، پیامبر اکرم(ص) اشتباهی مرتکب نشده بود، بلکه کسانی مرتکب اشتباه شده بودند که ایشان را در محذوریت قرار داده و از پیامبر(ص) #اجازه_تخلف گرفتند. در واقع خداوند با این تعبیر، «سعه صدر» فوق العاده و لطف بیش از اندازه پیامبر(ص) را با لحنی عتاب آمیز تحسین می کند تا اینگونه، دیگرانی را که از پیامبر(ص) اجازه تخلّف گرفتند را مذمّت نماید.
نشانه درستی کار پیامبر(ص) هم این است که خداوند در آیات بعدی، اقدام ایشان در اجازه دادن به آنان را تأیید می فرماید؛ چراکه در صورت حضور آنان در سپاه اسلام، میان مسلمانان شروع به فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه می نمودند:
🔸«وَ لَوْ أَرادُوا الْخُرُوجَ لَأَعَدُّوا لَهُ عُدَّةً وَ لكِنْ كَرِهَ اللَّهُ انْبِعاثَهُمْ فَثَبَّطَهُمْ وَ قِيلَ اقْعُدُوا مَعَ الْقاعِدِينَ * لَوْ خَرَجُوا فِيكُمْ ما زادُوكُمْ إِلاَّ خَبالاً وَ لَأَوْضَعُوا خِلالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَ فِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ؛ اگر آنها (راست مىگفتند و) مىخواستند (به سوى ميدان جهاد) خارج شوند وسيلهاى براى آن فراهم مىساختند، ولى خدا از حركت آنها كراهت داشت لذا (توفيقش را از آنان سلب كرد و) آنها را (از اين كار) باز داشت، و به آنها گفته شد با «قاعدين» (كودكان و پيران و بيماران) بنشينيد. * اگر همراه شما (به سوى ميدان جهاد) خارج مىشدند چيزى جز اضطراب و ترديد به شما نمىافزودند و به سرعت در بين شما به فتنهانگيزى (و ايجاد تفرقه و نفاق) مىپرداختند و در ميان شما افرادى (سست و ضعيف) که زود باور هستند، و خداوند از ظالمان با خبر است.» (توبه: 47-46) (برای تحلیل دقیق تر این آیه شریفه، رجوع کنید به: المیزان فی تفسیر القرآن؛ ج9، ص285؛ تفسیرتسنیم؛ ج34، ص118)
🔰نتیجه آنکه، زمانی که ولیّ خدا یا از سوی خداوند متهم به «اشتباه» می شود و یا خودش، عملکرد خودش را اشتباه می داند، باید به سیاق و قرائن منفصل و متصل و محکمات کلامی اش دقت نمود تا معنای واقعی آن کلام متشابه درک شود. گاه «#اشتباه_کردمِ» ولیّ خدا، یعنی:
#مردم! شما اشتباه کردید.
#خواص! شما اشتباه کردید.
#منافقین و مریض دلانی که از من اجازه تخلّف از اصول را می خواستید! شما اشتباه کردید.
این رفتار ولیّ، مانند رفتار پدری است که گاه به منظور تأدیب فرزند نابابش، از لطف بیش از اندازه خود نسبت به او انتقاد می کند و آن را اشتباه می داند.
@basaer_fi🔸🔸
@khanjanidroos
شهادت امام باقر علیه السلام را به محضر ولی عصر ارواحنا فداه و همه ی شیعیان آن حضرت تسلیت عرض میکنیم
@khanjanidroos
#انچه_میگویی_عمل_کن
🔸از پیامبر اکرم ص نقل است که فرمود:
🔹همان طور که زندگی میکنید میمیرید و همان گونه که میخوابید محشور میشوید.
👇شب معراج مردمی را دیدم که لبانشان بریده و دوباره به شکل اول باز میگشت و دوباره بریده میشد.جبرئیل مرا گفت:
🔹 اینان خطیبان امت تو هستند که لبانشان بریده میشود؛ چون به آنچه که میگویند عمل نمیکنند!
🌿علامه حسن زاده املی
@khanjanidroos
ShahadatEmamBagher-1393[04].mp3
9.49M
مداحی میثم مطیعی . شهادت امام باقر علیه السلام
@khanjanidroos
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
ثواب اطعام عید غدیر ❤❤
مَنْ فَطَّرَ مُؤْمِناً فِی لَیْلَتِهِ فَکَأَنَّمَا فَطَّرَ فِئَاماً وَ فِئَاماً یَعُدُّهَا بِیَدِهِ عَشَرَةً فَنَهَضَ نَاهِضٌ فَقَالَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَا الْفِئَامُ قَالَ مِائَةُ أَلْفِ نَبِیٍّ وَ صِدِّیقٍ وَ شَهِیدٍ فَکَیْفَ بِمَنْ تَکَفَّلَ عَدَداً مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات ِ وَ أَنَا ضَمِینُهُ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى الْأَمَانَ مِنَ الْکُفْرِ وَ الْفَقرِ»
حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمود: هر کس مؤمنى را در غروب روز غدیر افطار دهد، مثل این است که یک میلیون پیامبر و صدّیق و شهید را افطار داده است. حالا اگر یک نفر، چند نفر از مومنین و مومنات را افطاری دهد دیگر چند میلیون میشود؟ و من از سوى خداى متعال، ضامنم که از کفر و فقر، در امان باشد. (مصباح المتهجد، ج2، ص758)
@khanjanidroos
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
علامه تهرانی:
گاهی ممکن است انسان عبادت
چهل ساله اش را، بر اثر یک دل
شکستن از دست بدهد ...
📙شرح عنوان بصری
@khanjanidroos
✅چند راهبرد کلان در صحبتهای دیروز رهبری در جمع هیات دولت:
1.در شرایط جنگ اقتصادی و تحمیل شرایط سخت بر کشور و کم کاری مسئولان دولتی نباید مشکل جدیدی بر کشور افزود و بهم ریختگی سیاسی بوجود آورد.برکناری دولت و انجام انتخابات مجدد خودش عاملی برای هرج ومرج و ایجاد بلبشوی سیاسی است.
2.زمانی که مردم از اوضاع اقتصادی ملتهب و ناراحت اند؛ ایجاد اضطراب ناشی از اختلاف و دعوا در نظام و ارکان آن ؛ گناهی نابخشودنی است.( چیزی که رییس دولت نهم در سالهای 90 و 91 آن را رعایت نکرد)
3.در دوره ای که باید همه توانها بر حل مشکل اقتصادی متمرکز شود؛ایجاد حاشیه ها و پر رنگ کردن فرع بجای اصل خلاف حکمت ومصلحت نظام است.
4.در برهه ای که دولت در موضع ضعف بوده و نتوانسته وعده ها و توقع مردم را برآورده کند و از سوی عده ای تهدید به استعفا و برکناری می شود؛ حمایت و دفاع و بیان نقاط قوت آن دولت از سوی جایگاه اول کشور یعنی رهبری بنوعی؛ تقویت دوباره دولت و ایجاد روحیه مضاعف و یک فرصت جدید و یک اتمام حجت دوباره است.
5.بیان راهکار برون رفت از معضلات موجود و نشان دادن برنامه های عملیاتی و موثر زمانی در مخاطب اثر دارد که همراه باحمایت و دفاع تمام قد باشد( رهبری : دولت توانایی مدیریت اقتصادی دارد)
6.در شرایطی که دشمن طمع به ایجاد بحران ودرگیری و شورش در کشور دارد؛ نشان دادن چهره ای مقتدر و یکدست و متحد از کشور و نظام برای دشمنان بیرونی کاری ترین ضربه و با صلابت ترین پیام است.
✅اما راه برد پیش روی حوزه:
حمایت جانانه و به موقع از راه کار های ارائه شده رهبری در برهه های حساسی همچون شرایط فعلی.
مطالبات رهبری از دولت ازجمله بستن منافذ فساد؛تکیه بر اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید داخلی؛ باز کردن میدان برای فعالین اقتصادی و نیروهای جوان؛ جلوگیری از بسته شدن کارخانه ها؛کار شبانه روزی و بی وقفه؛ قطع امید از اروپا در مساله اقتصاد و برجام وعدم امکان مذاکره با آمریکا و تقویت ارتباط با همسایگان و.. باید تبدیل به گفتمان ومطالبه عمومی شود.
خانجانی
@khanjanidroos
#فهمیدن_محرم
💢امام به گریه نیاز نداره!!!
عده ای با ژست #روشنفکر_دینی می گویند:
امام حسین(ع) شهید نشد که ما گریه کنیم و توی سر وکله بزنیم باید راه حسین را شناخت حسین به این عزاداریها نیاز نداره
#پاسخ
این حرف درستی است که امام حسین(ع) به #گریه ما نیاز ندارد.
خداوند هم به نماز و عبادت ما احتیاجی ندارد پس انجام ندهیم؟
اصلا اینجا حرف از #نیاز امام حسین(ع) به عزاداری ما نیست. این شبهات با حرفهای قشنگ دینی مخلوط میشود.
کسانی که ادعای #روشنفکر_دینی دارند.
به این سوال جواب دهند، چرا امام موسی کاظم(ع) که #خودشان امام معصوم هستند برای امام حسین(ع) عزا داری میکردند؟
امام رضا(ع): هر گاه ماه #محرم فرا می رسید، پدرم (موسی بن جعفر علیه السلام) دیگر خندان دیده نمی شد و غم و افسردگی بر او غلبه می یافت تا آن که ده روز از محرم می گذشت، روز دهم محرم که می شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و #گریه پدرم بود.
📚امالی صدوق، ص 111
یا چرا امام صادق(ع) از قول پدرشان میفرمان:
امام صادق(ع):
پدرم امام باقر(ع) به من فرمود: ای جعفر ! از مال خودم فلان مقدار #وقف نوحه خوانان کن که به مدت ده سال در «منا» در ایام حج، بر من نوحه خوانی و سوگواری کنند.
📚بحار الانوار، ج 46، ص .220
گریه بر حسین(ع)، گریه اعتراض به ظلم است.
گریه بر محبت حسین(ع)
مگر در زیارت #عاشورا نمی خوانیم که با محبت حسین(ع) به خدا نزدیک میشویم؟
با حرفهای به ظاهر قشنگ، دنبال تحریف و #تخریب روضه امام حسین(ع) هستند و تازه خود را اسلام شناس و امام شناس هم معرفی میکنند.
@khanjanidroos
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
🌷🌷🌷روز آخر ذی الحجه🌷🌷🌷
اين روز، روز آخر سال اسلامى قمرى است. لذا مرحوم «سيّدبن طاووس» نقل كرده است كه در اين روز، دو ركعت نماز مى خوانى و در هر ركعت، يك مرتبه سوره «حمد» و ده مرتبه سوره «قل هو اللّه» و ده مرتبه «آية الكرسى» را مى خوانى و پس از نماز مى گويى:
اَللّهُمَّ ما عَمِلْتُ فى هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَل نَهَيْتَنى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ،
خدايا آنچه انجام دادم در اين سال از اعمالى كه مرا از آن نهى فرمودى و راضى بدان نبودى
وَنَسيتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ، وَدَعَوْتَنى اِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَلَيْكَ، اَللّهُمَّ فَاِنّى
و من آن را فراموش كردم ولى تو فراموشش نكردى و مرا به بازگشت بسويت خواندى پس از دليرى كردنم بر تو خدايا من از آن
اَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لى، وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَل يُقَرِّبُنى اِلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنّى،
اعمال آمرزش مى طلبم پس بيامرز آنها را و هر عملى كه انجام دادم از اعمالى كه مرا به تو نزديك گرداند پس آن را از من قبول كن
وَلا تَقْطَعْ رَجآئى مِنْكَ ياكَريمُ.
و قطع مكن اميدم را از خودت اى بزرگوار.
وقتى چنين كردى شيطان مى گويد: واى بر من! هرچه در مدّت اين سال زحمت كشيدم (و او را وسوسه كردم) با اين عمل، همه را از بين برد و سالش را به خير پايان داد!
مناسب است همين عمل، در پايان سال شمسى (روز آخر اسفندماه) نيز به قصد استحباب مطلق انجام شود.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
@khanjanidroos
هدایت شده از کانال در آرزوی شهادت
مداحی+محمود+کریمی+شب+اول+محرم+.mp3
2.51M
شب اول محرم سینه زنت آرزوشه
با دستای یه پیر غلامت پیرن سیا بپوشه
🎤حاج محمود ڪریمی
🌸حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)
🔸إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةٌ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً
🔹همانا برای شهادت حسین علیه السلام حرارتی در قلب های مومنان است که هرگز سرد نخواهد شد.
(مستدرك الوسائل، ج ۱۰ص ۳۱۸)
@khanjanidroos
بازماندگان کربلا، قیام تشیع را زنده نگه داشتند
◾ بعد از آنکه واقعهی #عاشورا پیش آمد، حکومت اموی ابتدا خیلی سرمست بود، خوشحال بودند که قال کنده شد؛ همهجا گفتند که دشمنان حکومت، دشمنان قدرت یزید، سرکوب شدند و از بین رفتند. خلاصه و عصارهی قرآنخوانهای حجاز و عراق و فارس و یمن و شام و بقیّهی استانهای اسلامی در ۷۲ نفر جمع شد و این ۷۲ نفر در یک نیمروز کشته شدند و به خاکوخون تپیدند؛ تمام شد، قال کنده شد.
▫️ خیال کردند ماجرای نبوّت و امامت و تشیّع سر آمد و دیگر در مقابل آنها کسی نیست؛ ولی ناگهان دیدند که نه، اشتباه کردهاند.
◾ اوّلاً در بازماندگان دودمان نبوّت کسی مثل زینب(س) هست که کوفه را در یک جا و دربار فاسد و وحشی یزید را در یک جای دیگر منقلب میکند.
▫️ در بازماندگان کشتگان کربلا علیّبنالحسین (علیهماالسّلام) هست که در شام، در مرکز قدرت یزید و بین مردم شامی که چهل سال است زیر یوغ این خاندان دارند زندگی میکنند و از اسلام هیچ نمیدانند، امام سجّاد(ع) بر منبر میرود و حقایق را میگوید و اولویّت خودش را برای همین مقام تثبیت میکند و اسلام را به یاد مردم میآورد.
📚 کتاب #همرزمان_حسین(علیهالسلام)؛ ص۱۳۵-۱۳۷| سخنرانیهای آیتالله خامنهای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران
@Khanjanidroos
قال رسول الله صلى الله عليه و آله :
ألا وَ إنَّ الْحُسَينَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّهُ عَلَيهِ ريحَ الْجَنَّةِ
آگاه باشيد !
حسين درى از درهاى بهشت است،
هر كس با او دشمنى كند، خداوند
بوى بهشت را بر او حرام مى كند.
البرهان فی تفسیر القرآن : ج ۳ ،
ص ۲۳۲
@khanjanidroos
هدایت شده از کانال در آرزوی شهادت
1_26745629.mp3
5.99M
#قافله_سالار_من
مداحی بسیار جانسوز 💔
@love_shahid
💠 امام علی علیه السلام فرمودند: مِلاکُ الدّینِ مُخالَفَةُ الْهَوى؛ معیار دیندارى مخالفت با هواى نفس است»(1).
شرح حدیث:
هر چیزى ملاکى دارد که با آن سنجیده مى شود. ملاک دیندارى و بى دینى چیست؟ آیا ملاک دیندارى فقط نماز خواندن است؟ آیا حجاب به تنهایى مى تواند معیار قرار گیرد؟ همان گونه که بعضى مردم نماز یا حجاب را مرز دینداران و بى دینان معرّفى مى کنند. آیا کنترل زبان و حفظ آن مى تواند به تنهایى ترازوى سنجش دیندارى باشد؟
حضرت امیرمؤمنان (علیه السلام) در این روایت کوتاه و عمیق، معیار و ملاک جامع و کاملى را براى مسأله مورد بحث بیان فرموده است. هر چند امور مذکور نیز ملاک هستند; ولى ملاک کامل و فراگیر چیز دیگرى است، حتّى گاه مى شود که همان عبادت و حجاب و حفظ زبان بر اثر خواهش دل است. داستان معروف زیر شاهد خوبى بر این بحث است:
شخصى سالیان درازى در صف اوّل نماز جماعت شرکت مى کرد. روزى دیر به مسجد رسید و در صف آخر قرار گرفت، احساس بدى به او دست داد. با خود گفت: حالا مردم چه مى گویند! فلانى هر روز در صف اوّل بود، چرا امروز در صف آخر قرار گرفته است!؟ پس از این افکار و تخیّلات، ناگهان تکانى خورد که اى واى بر من! سالیان دراز نمازهایم را خراب کردم، باید همه را قضا کنم؟ چون آلوده به انگیزه غیر خدایى بود!
به همین جهت در روایتى مى خوانیم که: «مجذوب فراوانى نماز و روزه و سایر عبادات دیگران مشوید! چون گاهى این ها را از سرِ عادت انجام مى دهند، بلکه افراد را به راستگویى و أداى امانت امتحان کنید»(2). بنابراین آن کس که تابع عقل و فرمان خداست دیندار، و آن که تابع هواى نفس است بى دین است.
در تفسیر آیه شریفه (نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَکْفُرُ بِبَعْض)(3) این سؤال مطرح شده است: چرا خداوند بنى اسرائیل را به خاطر این کار سرزنش مى کند، در حالى که (نُؤْمِنُ بِبَعْض) که کار خوبى است; هر چند براى (وَ نَکْفُرُ بِبَعْض) مستحق سرزنش هستند؟
برخى از مفسرین گفته اند: «آن ایمان ببعض نیز بى ارزش بوده است، چون به چیزهایى ایمان مى آوردند که با هواى نفس آن ها سازگار بود. بنابراین در واقع ایمان به هواى نفس بود، نه ایمان به خدا!»(4).
خلاصه این که روایت فوق ملاک و معیار سنجش دینداران از بى دینان را مخالفت با هواى نفس مى شمارد و با این ترازوى دقیق مى توانیم میزان دیندارى خویش را به خوبى بسنجیم.
📚پی نوشت:
1. میزان الحکمة، باب 4041، حدیث 21135 (جلد دهم، صفحه 382).
2. میزان الحکمة، باب 300، حدیث 1490 (جلد اوّل، صفحه 344).
3. سوره نساء، آیه 150.
4. تفسیر نمونه، جلد 4، صفحه 189.
#شرح_حدیث
#روایت
@khanjanidroos
🔶🔸 ولادت بهتر است یا شهادت🔸🔶
در چند سال اخیر این پرسش مطرح شده که هفتم صفر زادروز یا روز شهادت اهل بیت (ع) است؟
برابر روایت مرسلی، امام کاظم (ع) در ماه ذیحجه ـ بدون اشاره به روز آن ـ به دنیا آمد. نبود سند برای این روایت موجب اعراض مشهور اندیشمندان شیعه و برگزیدن روایت دیگر دال بر تولد حضرت در هفتم ماه صفر شده است.
بزرگانی چون شیخ مفید (م413)، مرحوم طبرسی(548)، شهید فتال نیشابوری (ش 508)، ابنشهرآشوب (م588)، شهید اول (م786)، جیلانی (ق11)، علامه مجلسی (م1111)، شيخ جعفر كاشف الغطاء (م1228) ـ از بزرگان حوزه علمیه نجف ـ و شیخ عباس قمی (م 1359) ولادت آن حضرت را در هفتم ماه صفر میدانند.
مشهور درباره تاریخ شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز آخرین روزهای ماه صفر است. مرحوم کلینی (م329) آن را روز آخر؛ و شیخ مفید، شیخ طوسی (م460)، و ابنشهرآشوب آن را 28 ماه صفر دانستهاند.
در برابر تنها متأخران چون شهید اول و مرحوم کفعمی (م905) ـ از بزرگان شیعه در قرن هشتم و نهم ـ شهادت حضرت را در هفتم ماه صفر دانستهاند.
بنابراین مشهور میان اندیشمندان شیعه تولد امام کاظم (ع) در هفتم و شهادت امام مجتبی (ع) در آخر ماه صفر است.
اصرار بر وقوع شهادت امام حسن مجتبی (ع) در هفتم ماه صفر هیچ سندی ندارد؛ به ویژه آنکه پیشینیانی چون حسن قمى ـ در تاریخ قم که آن را در 378 ق نوشته ـ و شیخ طوسی در تهذیب، تنها به شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ماه صفر ـ بدون تعیین هفتم یا آخر ماه ـ اشاره کردهاند. در میان معاصران نیز محدث بزرگی چون مرحوم شیخ عباس قمی ره با تردید از این مسئله گذشته است.
در این میان آنچه بسیار غریب است حذف مناسبت تولد امام کاظم (ع) در هفتم سفر از تقویم رسمی کشور و تعیین 14 ذیحجه ـ طی چهار سال اخیر ـ به عنوان زادروز امام کاظم ع است که هیچ سندی برای آن وجود ندارد. این در حالی است که بزرگانی چون شهید اول هر دو روایت شهادت و ولادت را نقل کردهاند.
استوارترین اندیشه، گفتار فقیهانی چون مرحوم آیتاللهالعظمی بهجت (ره) و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم و برگرفته از آموزههای اهل بیت (ع) است. ایشان معتقدند که بهتر است این روز را روز بزرگداشت مقام دو امام قرار داده و به بیان فضائل امام کاظم (ع) و مصائب امام مجتبی (ع) بپردازیم.
در این موارد نباید دستورات اهل بیت (ع) در مورد شادی در شادی آنان و اندوه در غم آنان را از نظر دور داشت که
(الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ وَ اللَّازِمُ لَهُمْ لَاحِق)
@khanjanidroos
❣متن زیارت حضرت امام رضاعلیه السلام ❣
🌿🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌿🌹
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وَلِىَّ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا حُجَّةَ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا نُورَ اللَّهِ فى ظُلُماتِ الاَْرْضِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا عَمُودَ الدّینِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ آدَمَ صَِفْوَةِ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ نُوحٍ نَبِىِّ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ اِبْراهیمَ خَلیلِ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ اِسْماعیلَ ذَبیحِ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ مُوسى کلیمِ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ عیسى رُوحِ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ عَلِی
وَلِىِّ اللَّهِ وَوَصِىِّ رَسُولِ رَبِّ الْعالَمینَ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ الْحَسَنِ وَالْحُسَینِ
سَیدَىْ شَبابِ اَهْلِ الجَنَّةِ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ عَلىِّ بْنِ الْحُسَینِ
زَینِ الْعابِدینَ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی باقِرِ عِلْمِ الاَْوَّلینَ وَالاْ خِرینَ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ جَعْفَرِ بْنِ
مُحَمَّدٍ الصّادِقِ الْبآرِّ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا وارِثَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ
اَلسَّلامُ عَلَیک اَیهَا الصِّدّیقُ الشَّهیدُ اَلسَّلامُ عَلَیک اَیهَا الْوَصِىُّ الْبآرُّ التَّقِىُّ اَشْهَدُ اَنَّک قَدْ اَقَمْتَ الصَّلوةَ وَآتَیتَ الزَّکوةَ وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَیتَ عَنِ الْمُنْکرِ وَعَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتّى اَتیک الْیقینُ
اَلسَّلامُ عَلَیک یا اَبَا الْحَسَنِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ
⬇️⬇️⬇️💕متن صلوات خاصه امام رضا علیه السلام 💕
🌺🍃 بسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم 🌺🍃
اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى، الصِّدّیقِ الشَّهیدِ، صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً، کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
@khanjanidroos
مهدی جان!
والله که شهر،
بی تو مرا
حبس می شود!
آوارگی و کوه و بیابانم،
آرزوست.....
@Khanjanidroos
گاهی
از شدت دلتنگی می شود فهمید
که
جمعه است....
تقویم ها چکاره اند.....
ولی من می گویم باهر تاملی درخود ،دلتنگی ،تقویم نبودنت را خبر میدهد😭😭
@Khanjanidroos
🔴 یکی از سوالات مطروحه در این ایام در مورد جواز مراسمی جعلی با عنوان عمرکشون است،آیا این مراسم پایه و اساس شرعی دارد؟آیا برگزاری چنین مراسمی در این برهه از زمان که نیاز به وحدت مسلمین در برابر دشمنان قسم خورده اسلام داریم شرعا و عقلا جایز است؟آیا اگر به بهانه محبت اهل بیت برگزاری چنین مراسم جعلی و خرافی موجب ریخته شدن خون شیعه ای در هر نقطه جهان شود برگزار کنندگان عمرکشون در این جنایت شریک هستند؟
@Khanjanidroos