✅من جوانىام را كهنه كردم در اينكه با مستى از تو دور شدهام...
واقعيتش اين است كه من هنوز براى اين دنيا،براى اين هفتاد سالم كارى نكردهام،برنامه ريزى نكردهام حتى موجودى خودم را ارزيابى نكردهام چه رسد به اين كه بخواهم براى دنياهاى ديگر،برنامه كه هيچ، امكاناتى،بودجهاى و وسائلى فراهم بكنم.در دعاى شعبانيه هم هست: «فقد افنيت عمرى فى شرة السهو عنك و ابليت شبابى فى سكرة التباعد منك» ؛ خدايا! من تمامى سرمايهام را با سهو،با فراموشى نابود كردهام. يادم رفته تا كجا مىخواهم بروم. «افنيت عمرى فى شرة السهو عنك و ابليت شبابى» ؛ واقعاً جوانىمان را كهنه كردهايم، كهنه كه هيچ، پير شديم... من گاهى مىخواهم بلند شوم بايد از دستهايم كمك بگيرم، از ديوار كمك بگيرم ... من به هر دو داستان اشاره كردم؛ جوان مشكلش اين است كه تواناست و باكش نيست، اصلاً فكر نمىكند؛ يعنى حساب نمىكند كه نيروى اين چشم تمام مىشود،باطرى او آخرين لحظههايش را طى مىكند.با چشمش به هر چيزى نگاه مىكند.با گوشش هر چيزى را مىشنود.با دلش هر چيزى را جمع مىكند.به هر چيزى اجازه ورود به لحظههايش را مىدهد و باكش هم نيست، خيال مىكند چون به همان كه مىخواهد، مىتواند برسد، هميشه هم همينطور خواهد بود. دليل آن هم اين است كه يا توانمندىاش او را مغرور كرده و يا جهلش به دورى راه و به حجم مشكلات و اندازههاى عظيم موانع او را مغرور كرده است و ...اين حرفها تازه شروع روضه است! هنوز اول حرف است. خوب دقت كنيد! حضرت مىگويد من جوانىام را تمام كردهام،با سهو و با فراموشى و... «و ابليت شبابى فى سكرة التباعد منك» ؛ من جوانىام را كهنه كردم در اينكه با مستى از تو دور شدهام و باكم نبود. دورى كه تو هم پاداشم را مىدادى؛ تباعد بود.تنها من از تو دور نشدم، تو هم مرا رها و واگذارم كردى. گفتى بروم درها را بزنم،بنبستها را ببينم و تجربه كنم. وقتى از تو نپذيرفتم و هدايت تو را نخواستم، آن وقت تو رهايم كردى.من در مستى، خيال مىكردم. مست بودم و متوجه نبودم كه در چه درصدى از مشكلات هستم. «سكرة التباعد» ، مستى و دورى دو طرفه است.
#خط_انتقال_معارف
@rkhanjani
🔷بسم الله الرحمن الرحیم
🔸 اخیراً در برخی گروههای شبکه های اجتماعی در فضای مجازی فراخوان هایی به عنوان اجتماع در بیابان ها برای استغاثه به امام زمان علیه السلام در حال بازنشر می باشد.🔸 چند نکته مهم در خصوص این نوع فراخوان ها که اخیر که در حال دست به دست شدن در بین جامعه مذهبی می باشد وجود دارد:
۱ ) اینگونه فراخوان ها از طرف هیچ مجموعه تخصصی مهدویت و یا نهاد های دینی و حوزوی مورد تایید وحمایت نمی باشد و غالباً از طرف گروه های ناشناس بازنشر می شود .واین نوع حرکت های احساسی بدور از آمادگی وزمینه سازی ظهور میباشد
٢) نکته دوم این است که قالب این فراخوان ها مردم را برای استغاثه به امام زمان به حضور در بیابان ها ترغیب می کنندو نوعی مسلک سازی و بدعت هست و این در حالیست که بهترین مکان جهت استغاثه به امام زمان علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام مسجدو اماکن متبرکه و حرمهای مطهر معصومین علیهم السلام می باشد که از جمله مهمترین این اماکن مسجد مقدس جمکران است که هر هفته مراسمات متعدد توسل استغاثه به امام زمان علیه السلام و ادعیه مختلف با حضور مومنين در ان برقرار است، حال سوال این است با این وجود برخی جریانات ناشناس با چه هدفی به دنبال از بین بردن مرکزیت اماکن مذهبی بوده و تلاش دارند مردم را به جاي مراجعه به اماكن مذهبي به سمت بیابان ها سوق دهند
٣)نکته سوم این است که برخی جریانات انحرافی با ادعاهای مختلف به دنبال سوء استفاده از اشتیاق مردم به مهدویت هستند و با اینگونه اقدامات تلاش دارند که از برخی مناسبت های مذهبی با عناوین مختلف به نفع خود بهره برداری نمایند واین نوع حرکت های نشانی از ظلم ستیزی وعدالت خواهی نیست.
٤)نکته چهارم اینکه در این گونه حرکات و فراخوان هاي ناشناس، وظایف منتظران منحصر در ضجه و ناله و استغاثه شده و هیچگونه اشارهای به لزوم تلاش مومنین در عصر غیبت جهت برپایی حکومت اسلامی ايفای نقش در عرصههای سیاسی، اجتماعی و دیگر وظایف مثل تبعیت از فقها و مراجع تقلید و ولایت فقیه نشده است، و تعریف شان از شیعه منتظر شیعه ايست که صرفاً نظاره گر و تماشاچی امورات بيرامون خود است و هیچ وظیفه ای را در قبال اوضاع اجتماع، سیاست و دنیا برای خود قائل نیست و فقط و فقط نظاره گر و اهل غصه و گریه و ضجه است، این در حالی است که اندیشه ناب تشیع انتظار را برترین عمل شیعیان می داند عمل به معنای اینکه مومنین وظیفه دارند درکنار توسل و استغاثه با تبعیت از ولی فقیه جامع الشرایط و انتظاری پویا کنشگری نمایند.
در پایان تاکید می شود که استغاثه يا توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و امام زمان عج امری ضروری است که سفارش های زیادی به آن شده است به همین جهت در جمهوری اسلامی بعنوان تنها نظام شیعی دنیا و بزرگترين تعظيم كننده شعاير اسلامي به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای گرانقدر هر هفته هزاران جلسه توسل و استغاثه درصدها مسجد و اماکن متبرکه برقرار است و به همین جهت مومنین و مسلمین جهان از اقصی نقاط عالم به کشور ایران می آیند تا به از این جلسات عظیم فيض برده و ذره ای از این حس معنوی را درک نمایند لذا مومنين باید مراقب باشند تا خدایی نکرده در نقشه برخی جریانات انحرافی ایفای نقش نکرده و همواره پیروی از مراجع تقلید و ولایت فقیه را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
باید توجه داشت ذکر و دعا و استغاثه بخشی از کار هست نه همه وظائف منتظران.
🔵محمد رضا نصوری معاونت فرهنگ-آموزش وپژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج و استاد مرکز تخصص مهدویت حوزه علمیه قم🙏🌸
🌹🌹
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
#روزشمار_نیمه_شعبان🌸🌿
شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد؟:)
۴روز تا ولادت امام زمان (عج)
#ایهاالعزیز 💙
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
@rkhanjani
وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا
و هيچ گونه ريخت و پاش و اسرافي نكن...
#اسراء۲۶
———🌻⃟————
@rkhanjani
می دونستید دنیا رو چه سکوتی فرا می گرفت اگر هر کسی به اندازه ی صداقتش حرف می زد!
خب الهی شکر که می دونستید😁
منم می دونستم ولی بهش جدی فکر نکرده بودم
واقعا عبارت جالبیه
حالا یه چیزی درباره "تبذیر" بگم که به نظرم خیلی قشنگه
کلمه ی "تبذیر"به معنی #اتلافِ_بذر و دور انداختنِ هر چیز مفیدیه اعم از حال و مال !!!
دوباره بخونید #اعم_از_حال_ومال
جالب نیست!
"بذرِ حالت رو دور ننداز!!"
حالا اسراف مال یه چیزه
اسراف حال رو دقت کن
حال خوشت رو
کجا خرجش می کنی؟
برای کی ؟
برای چی ؟
———🌻⃟————
@rkhanjani
🔆 آیت اللّہ سید علی قاضــی (ره) :
در بسیاری از موارد در " سکوت " برای انسان حالاتی پیدا می شود که در غیر از این موقع امکان ندارد پیدا شود.
@rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای پدر رهبر معظم انقلاب، امام خامنهای ( حفظه الله) بدرقه راه زندگی تمام جوانان 🤲
روزجوان
میلادحضرتعلیاکبر🌹
@rkhanjani