❣شـروع کن خوشبختی
جایش همینجاست کنار تو
❣نگذار زندگی ازمقابل چشمانت
بگذرد و تو فقط نظاره گر باشی
❣زندگی را زندگی کن
@Khanjanidroos
✅نشاط و خوشرویی موجب تقویت
اعتماد به نفس و دلپذیرتر شدن زندگی
می شود.
✅اگر با لذت زندگی کنی، انوار شادی در
اطرافت منتشر خواهد شد و موجب
آسانتر و قابل حل شدن مشکلات
می شود.
همچنین اگر مراقب شادابی جسمی
و سلامت خود نباشی، نمی توانی از
عواطف خود به درستی بهره مند گردی.
@Khanjanidroos
آموزش مفاهیم جنسی برای فرزندان لازمه
امانه ازطریق مدارس وآموزش درفضای عمومی دانشآموزان و بطور یکسان برای همه
بلکه ازطریق والدین، بطورخصوصی ومتناسب بادرک فرزند وشناختی که والدین از ریاکشن های فرزندشان دراین زمینه دارند
#نه_به_سند2030
@Khanjanidroos
#شاخصه های_آموزش_های_جنسی با محوریت سند 2030
1- در کلاس یا کارگاه به صورت عمومی بیان می شود و قبح مسایل جنسی از بین می رود یا کم می گردد.📛
2- در کلاس های مختلط بین پسران و دختران گفته می شود که موجب فساد و حیازدایی می گردد.❌
آموزش هایی که به #نوجوانان (یا والدین آن ها جهت آموزش به ان ها )توصیه می گردد معمولا شامل آموزش انواع روش های #آمیزش و یا روش های پیشگیری از بارداری می باشد (البته غیر از آموزش جهت ازدواج) که موجب فساد بین فرزندان می گردد.♨️
آموزش هایی که به مساله لمس خوب و بد برای سنین ابتدایی اشاره دارد (چنانچه به صورت خصوصی آموزش داده شود) هر چند می تواند به طور موقت جلوی بعضی از آزارهای جنسی را بگیرد ، اما در سن نوجوانی خطرات بسیار را به دنبال دارد اینگونه آموزش ها سبب ناهنجاری های جنسی می گرددچرا که مبنای لمس خوب و لمس بد 1- حق مالکیت بدن و یا تسلط فرد بر بدن خویشتن است و 2 – معیار رضایت خود فرد است لمسی که تو خوشت بیاید لمس خوب و لمسی که نپسندی لمس بد است
این دو معیار سبب می گردد که دانش آموز ابتدایی در دوران نوجوانی ، استمنا ء و خود ارضایی را عمل ناپسندی نداند چرا که خود را مالک بدن خویش می داند.
هم چنین رابطه جنسی با جنس مخالف (نامشروع) یا رابطه با همجنس، را در صورت رضایت طرفین ، رابطه ناهنجاری نمی داند و رضایت طرفین را معیار خوب و بد می داند.
لازم به ذکر است اسناد بین المللی وابسته به سند 2030 به صراحت به مساله جرم زدایی از هم جنسگرایی و روابط نامشروع اشاره دارند چرا که رضایت طرفین را کافی می دانند و انسان را دارای مالکیت تام بر بدن خود می دانند.
✅پس آگاهی دادن جهت #پیشگیری از مبتلا شدن به محرمات توسط دانش آموز و جلوگیری از آزارجنسی به کودکان توسط والدین به طور خصوصی و با توجه به موارد زیر انجام گیرد
1- عدم اشاره به آمیزش جنسی
2-رعایت اصل حیا
3- عدم استفاده از کلمات رکیک به عنوان آموزش اعضای خصوصی بدن
4- عدم آموزش به چند کودک در یک مکان
5- بیان معیارهای محرم و نامحرم در مسائلی مانند نگاه، لمس ، ارتباط هایی مانند بازی و تحصیل و ...
6- ملاک قرار دادن رضایت خدای متعال به عنوان حلال و حرام
معیار در همه چیز رضایت خدای متعال است. خدای متعال اموری را حلال و اموری را حرام نموده است. که لمس یا نگاه یا خودنمایی حرام در حد خود دانش آموز بیان می گردد و ضرورت پرهیز از این موارد
برای کودک باید توضیح داد که خدای متعال بدن ما را به عنوان امانت در اختیار ما قرار داده است و ما باید وظایف و تکالیف و حقوق بدن را بشناسیم.(معیار احکام الهی است)⚖
@Khanjanidroos
در دوره بلوغ به دخترتان توضیح دهید،ممکن است دراین سن،در اجتماع کمکم، توجههایی رااز جنس مخالف دریافت کند امااین توجهها لزوماً نشاندهنده علاقه فرد مقابل به او نیست.
دخترها اغلب احساساتیند و با کوچک ترین توجهی برداشت محبت میکنند فقط یک مادر خوب میتونه اینو به بچش توضیح بده که اگه نده بچه فک میکنه خودشو نمایش بده ولو بی حجاب ..تا محبت بیشتری رو گدایی کنه که اصلا محبت نیست کم کم کالا میشه ..😔
@Khanjanidroos
♥️
یکی از
فرق های انسان
با خدا
این است که
انسان تمام خوبیها را
با یک بدی فراموش میکند
ولی خدا
تمام بدیها را با یک خوبی
فراموش میکند.
@khanjanidroos
💠 حدیث روز 💠
❇️ میدان مسابقهای برای بندگان
🔹من مواعظ الحسن بن علي: «إنَّ اللّهَ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضماراً لِخَلقِهِ فَيستَبِقونَ فيهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ»
🔸حضرت امام حسن عليه السلام فرمودند: همانا خداوند ماه رمضان را ميدان مسابقه اى براى آفريدگان خود قرار داده تا براى به دست آوردن خشنودى او، به وسیله بندگی و طاعتش از يكديگر پيشى گيرند.
بحار الانوار ج 75 / ص110
تحف العقول، ص 236
@khanjanidroos
#ایام_ارتحال_امام
💢در حکومت اسلامی نباید با مردم #بدرفتاری شود
✅امام خمینی(ره):
نباید با مردم بدرفتاری کرد، نباید داخل #منازل مردم ریخت، مردم باید در خانه هایشان مطمئن باشند، در زندگی شان، کسب و تجارتشان #اطمینان داشته باشند. دولت اسلامی موظف است مردم را مطمئن نماید در همه چیز، در سرمایه هایشان، در کسب و کارشان. دولت حق ندارد به آنها تعدی نماید و اگر کسی تعدی کرد تأدیب خواهد شد. و از آن طرف هم اگر کسانی که #مخالف اسلام هستند بخواهند تجاهر به فسق نمایند، آنها هم تأدیب خواهند شد. خلاصه ما باید تمام جوانب را ملاحظه کنیم و باید در مقابل ملت بزرگ ایران متواضع باشیم و به آنها خدمت کنیم.
📚صحیفه ی نور جلد 17 صفحه 117
@khanjanidroos
یک عمر اگر
روزه بگیریم
و بگیرید
و بگیرند؛
همتا نشود
با عطشِ
خشکِ
دهانِ
علی اصغر...
@khanjanidroos
#والدین_عزیز !
🚫 بچهها شنوندههای خوبی نیستند!
👈 اما مقلدهای خیلی خوبی هستند..!
❌ داد بزنید => داد میزنند.
❌ لج کنید => لج میکنند.
✅ اول سلام کنید => اول سلام میکنند.
✅ احترام بگذارید => احترام می گذارند.
👈 پس تغییر را از خودمان شروع کنیم...!
#تربیت_کودک
@khanjanidroos🏡💕
💠معارفی از جزء هفدهم قرآن کریم
🔸باید قدردان دانشمندان نظامی و هسته ای باشیم
وَ عَلَّمْنَاهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَّكُمْ لِتُحْصِنَكُم مِّن بَأْسِكُمْ فَهَلْ أَنتُمْ شَاكِرُونَ(80- انبیاء ع)
ما ساختن زره را به داود ع آموختیم، تا شما را در جنگهایتان حفظ كند. آیا شكر آن را به جا مىآورید؟
«لبوس» بر اساس آنچه که صاحب تفسیر مجمع البیان مىگوید هر گونه اسلحه دفاعى و تهاجمى؛ مانند زره، شمشیر و نیزه را شامل مىشود(1)؛ ولى عبارت « لِتُحْصِنَكُم؛ تا شمارا حفظ کند» قرینه خوبی است که نشان مىدهد «لبوس» در اینجا به معنى زره است.(2)
نکته ای که در این آیه وجود دارد این است که خداوند متعال می فرماید ما به داود علیه السلام یاد دادیم که چگونه زره بسازد بعد جمله ای دارد که معلوم می شود این تعلیم برای نفع شخصی نبوده است چون نمی فرماید آموختیم تا با ساخت و پوشیدن زره از خود محافظت کند بلکه می فرماید تا شما را از خطر حفظ کند این جمله نشان می دهد که تعلیم صنعت زره و ساخت آن به دست داود علیه السلام برای منفعتی عام و حفظ مومنان از خطر دشمنان بوده است. آنگاه در پایان در قالب سوالی به جامعه ایمانی توصیه اکید می کند که قدر این نعمت را دانسته و نسبت به آن شکرگزار باشند.
زره امروز جامعه اسلامی ادوات نظامی و تدافعی و نیز هسته است که خداوند متعال دانش ساخت و تجهیز آن را به دانشمندان ما عنایت می کند ما نیز وضیفه داریم بر اساس دستور قرآن کریم قدردان آنها و سپاسگذار این نعمت الهی باشیم.
(1) مجمع البیان ج7 ص90
(2) راغب هم در المفردات خود همین نظر را داده است.
#جزء_هفدهم
@khanjanidroos
گـاه بـایـد روئیـد
از پسِ آن بـاران
گـاه بـایـد خندیـد
بـر غمے بی پـایـان
@Khanjanidroos
آنان که
دوستی، محبت و عشق را
به زندگی خود راه نمیدهند،
به آن ماند که طلوع خورشید را،
مانع شوند!
@Khanjanidroos
امام على(ع):
گرسنگى كشيدن، نيكو ياورى است براى به بند كشيدن نفس و درهم شكستن عادتهاى آن
نِعْمَ العَوْنُ عَلى أسْرِ النَّفْسِ وَ كَسْرِ عَادَتِها التَّجَوُّعُ
📚 ميزان الحكمه
@Khanjanidroos
نامه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به فرزندش مرحوم سید احمد خمینی رحمه الله:
ارتباط با قرآن هر چند فقط با قرائت آن باشد.
فرزندم! با قرآن این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو، اگر چه با قرائت آن.
و راهی از آن به سوی محبوب باز کن و تصور نکن که قرائت بدون معرفت اثری ندارد که این وسوسه شیطان است.آخر، این کتاب از طرف محبوب است برای تو و برای همه کس، و نامه محبوب، محبوب است اگرچه عاشق و محب، مفاد آن را ندادند و با این انگیزه، حب محبوب که کمال مطلوب است به سراغت آید و شاید دستت گیرد.
"ما اگر در تمام لحظات عمر به شکرانه این که قرآن کتاب ماست به سجده رویم از عهده برنیامده ایم"
(از کتاب وعده دیدار٬ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
@Khanjanidroos
⬛️ در آستانه چهارده خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ⬛️
✅جایگاه و شخصیت امام خمینی(ره) از منظر امام خامنه ای:
🔆خورشید از نگاه خورشید🔆
🔶انسان ها در جهان سه نوع نمود پیدا می کنند:
1. افرادی که فقط به اندازه یک فرد در جامعه مؤثرند.
2. افرادی که به اندازه یک قوم و گروه می توانند در جامعه مؤثر باشند.
3. افرادی که به بزرگی جهان و کل امت در جامعه تأثیر گذارند
🔶مصداق قشر سوم، انبیاء و اولیاء و برخی از تربیت شدگان و پیروان آنها می باشند. پیامبر اسلام سیدمخلوقات است؛ امیرمؤمنان(ع) محور حق است؛ و سایر معصومان(ع) نیز مربی و راهبر جامعه، و واسطه خالق و مخلوق بودند
🔶یکی از تربیت شدگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، حضرت امام
🔶خمینی(ره) بودند که به اندازه یک امت در جامعه مؤثر واقع شدند و از مسلمانان، یک امت واحد با اهداف، عملکرد و مبانی واحد، بوجود آوردند و از مستضعفان و آزاداندیشان و حق منشان، یک جامعه متحد علیه مستکبران و ستمگران به وجود آوردند.
@Khanjanidroos
✅تقدیر مقدرات در شب قدر یعنی چه؟
✅قدر؛ يعنى، پيوند و شكل گرفتن هر پديده و هر حادثه با مجموعه علل خود و در شب قدر، اين پيوند به دقّت اندازهگيرى مى شود؛
يعنى: اولاً، براى امام هر زمان اين پيوند معلوم و تفسير مى شود.
ثانياً، رابطه اين پديده ها با علل خود روشن مى گردد. از يك سو خداوند متعال، بر اساس نظام حكيمانه جهان، چنان مقدّر كرده است كه بين اشياء، رابطه اى خاص برقرار باشد. براى مثال بين عزت و دفاع از كيان و ذلّت و پذيرش ستم... هر كس از كيان خود دفاع كند، عزيز مى شود و هركس تسليم زور و ستم شود، ذليل مى گردد! اين تقدير الهى است. مثال ديگر اينكه بين طول عمر و رعايت بهداشت و ترك بعضى از گناهان (مثل قطع صله رحم و دادن صدقه)، رابطه وجود دارد.
بر اين اساس هر كس طول عمر مى خواهد، بايد در اين قالب قرار گيرد. آنكه اين شرايط را مهيا كرد، طول عمر مى يابد و آن كه در اين امور كوتاهى كرد، عمرش كوتاه مى گردد.
پس در افعال و كردار اختيارى بين عمل و نتيجه - كه همان تقدير الهى است رابطه مستقيم وجود دارد. انسان تا زنده است، جاده اى دو طرفه در برابرش قرار دارد: يا با حسن اختيار، علامه طباطبایی می شود یا با سوء اختیار انسانی بد عاقبت.
پس تقدير الهى؛ يعنى، آن كه با حسن اختيار خود به جاده مستقيم رفت، كميل بن زیاد مى شود و آنكه با سوء اختيار خود، به بيراهه گناه و انحراف پا گذاشت، شمر مى گردد.
از سوى ديگر در شب قدر، معين مى شود كه هر انسان، بر اساس انتخاب و اختيار خود، كدام راه را انتخاب خواهد كرد و با توجه به دعاها، راز و نيازها و تصميمها، قابليت چه نعمتها و يا حوادثى را خواهد داشت. پس بين تقدير الهى و اختيار آدمى، هيچ منافاتى وجود ندارد؛ زيرا در سلسله علل و شرايط به ثمر رسيدن كار و ايجاد حادثه، اراده آدمى يكى از علل و اسباب است. آنكه با حسن اختيار خود، كردار نيك انجام مىدهد يا مخلصانه دعايى مىخواند، نتيجه آن را در اين جهان مى بيند و آنكه بر اثر سوء اختيار گناهى مرتكب مى شود، نتيجه تلخ آن را مى چشد. پس اينكه در شب قدر، امور بندگان - اعم از مرگ و زندگى، ولادت و زيارت و... تقدير مىشود، همگى با حفظ علل و شرايط و عدم موانع است و «اختيار» يكى از علتها و شرايط آن به شمار مى آيد. به اين جهت سفارش شده، در آن شب به شب زنده دارى و عبادت و دعا بپردازيد، تا اين عمل در آن شب خاص - كه از هزار شب برتر است شرايط نزول فيض الهى را فراهم آورید.
در امشب که شب قدر است باید در این امور بسیار تفکر نمود
در این که ملائکه بر انسان کامل فرود آمده ومقدرات مارا تعیین میکنند
شب مهربانی خداوند با بندگان
شب تعیین ریز ودرشت اتفاقات سال پیش روی ما .
اولین موضوع برای تفکر در این شب، تفکر در مناسبت نزول قرآن است. به علاوه در شب قدر است که تمام مقدرات سال آینده رقم خورده و سطح معنویت هر فرد تعیین میشود. در کنار این دو مورد، این شب تعلق به وجود مهربان و در عین حال پر عظمتِ حضرت علی(ع) دارد که باید در موردش بسیار اندیشید.
🍀🍀🍀🍀🍀
@KhanjanIdroos
بين تمامى فراز ها
رد گرم اشك آنجا قوت گرفت كه
خواندم ؛
سُبْحانك يا #جواد ،
تَعاليتَ يا مَعاذُ أجرنا مِنَ النّٰار يا مُجيرْ
دل و جانم را در آتش ديدم و پناهگاه
و بخشنده ى بلند مرتبه ايى
جز تو نيافتم...
پهن شد سفره احسان همه را بخشیدی
باز با لطف فراوان همه را بخشیدی..
خدای من..
ابر وقتیکه ببارد همه جا میبارد
رحمتت ریخت و یکسان همه را بخشیدی
گفته بودند که به ما سخت نمیگیری تو
همه دیدیم چه آسان همه را بخشیدی..😭😭
خدای من..
یک نفر توبه کند با همه خو میگیری
یک نفر گشت پشیمان همه را بخشیدی..
این گنهکاری امروز مرا نیز ببخش
تو که ایام قدیم ، آنهمه را بخشیدی..
ای مهربان..
حیف از ماه تو که خرج گناهان بشود
تو همان نیمه شعبان همه را بخشیدی😭😭😭
داشت کارم گره میخورد ولی تا گفتم..
جان آقای خراسان😭😭😭😭
همه را بخشیدی
@Khanjanidroos
✅اعمال شب های قدر :
اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام میشود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است.
اعمالی که در هر سه شب مشترک است:
۱- غسل. (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.)
۲- دو رکعت نماز وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد.
۳- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسماؤُکَ الحُسنی وَ ما یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد.
۴- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید:
اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ.
ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله
ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِعلیٍّ
ده مرتبه: بِفاطِمَةَ
ده مرتبه: بِالحَسَنِ
ده مرتبه: بِالحُسَین ِ
ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین
ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ
ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ مُوسی
ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بِالحُجَّةِ.
پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن.
۵- زیارت امام حسین علیه السلام است؛ که در روایت آمده است که چون شب قدر میشود منادی از آسمان هفتم ندا میکند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است.
۶- احیا داشتن این شبها. در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوهها و وزن دریاها باشد.
۷- صد رکعت نماز بخواند که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند.
۸- این دعا خوانده شود: اَللّهُمَّ اِنّی اَمسَیتُ لَکَ عَبدًا داخِرًا لا اَملِکُ لِنَفسی وَ اَعتَرِفُ…
اعمال مخصوص هر شب قدر
شب نوزدهم:
۱- صد مرتبه “اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه”.
۲- صد مرتبه ” اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ”.
۳- دعای “یا ذَالَّذی کانَ…” خوانده شود .
۴-این دعا خوانده شود:
اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ فِیمَا تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَکِیمِ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ فِی الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ وَ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِیلَ عُمْرِی وَ تُوَسِّعَ عَلَیَّ فِی رِزْقِی وَ تَفْعَلَ بِی کَذَا وَ کَذَا و بجاى این کلمه حاجت خود را ذکر کند
از جمله اعمال شب قدر : تفکر ومحاسبه نفس ومذاکره علمی وپرهیز از بگو مگوی دنیایی است.
@Khanjanidroos
امام صادق ع:
اگرخواستیددعایتان مستجاب شود؛
اول ازغیرخداقطع امیدکنید!
ناامیدبشویدتادلتان جزبه حق به هیچ قدرتی تکیه نکند!
آنگاه دعاکنید!
@Khanjanidroos